...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Największe europejskie witryny popełniają podstawowe błędy na stronie płatności [RAPORT]

Witryny internetowe

Europejscy konsumenci oczekują szybkiego i intuicyjnego procesu płatności – 21 proc. z nich twierdzi, że rezygnuje z zakupu, jeśli jego finalizacja trwa dłużej niż minutę. Sprzedawcy nie zdają tzw. testu minuty, ponieważ aż 44 proc. kupujących twierdzi, że transakcja zajmuje im średnio trzy minuty. W rezultacie, niemal co piąty konsument (17 proc.) w ciągu ostatniego roku zrezygnował z zakupu ze względu na długi proces płatności.

Jednym z najczęściej występujących błędów jest brak wsparcia dla cyfrowych portfeli takich jak Apple Pay czy Google Pay, brak klawiatury numerycznej umożliwiającej wpisanie numeru karty podczas korzystania z urządzenia mobilnego, a także realizacja transakcji mimo błędnych numerów kart lub ich daty ważności.

Z racji tego że 68 proc. koszyków zakupowych jest porzucanych, naprawienie podstawowych błędów na stronie płatności i usunięcie wszystkich możliwych przeszkód w procesie zakupowym może przynieść duży wzrost sprzedaży, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej handlu przenosi się do Internetu.

Finalizacja płatności z przeszkodami

Jednymi z najczęściej popełnianych błędów są te, które stwarzają niepotrzebne przeszkody dla konsumentów.

  • 43 proc. firm zdarzają się co najmniej trzy przeoczenia w informacjach o płatnościach czy wyświetlaniu komunikatów o błędach – dotyczy to np. braku komunikatu dla klientów podających zły numer karty lub gdy utraciła ona ważność.
  • 61 proc. nie wspiera autouzupełniania adresu mailowego, a 9 proc. nie wspiera ani autouzupełniania adresu, ani autouzupełniania natywnego.
  • 10 proc. stron płatności nie ma funkcji domyślnego użycia adresu użytego do rachunku jako adresu dostawy.
  • 75 proc. nie umożliwia konsumentom zapisania ich danych o płatnościach na potrzeby przyszłych transakcji.

Niezbyt optymistyczne wyniki dla sprzedaży mobilnej

Ponad jedna trzecia (37 proc.) konsumentów deklaruje, że robi większość swoich zakupów na urządzeniach mobilnych, więc stworzenie wydajnej strony finalizacji płatności dla tzw. małych ekranów jest kluczowe. Niestety, wiele z 800 stron przeanalizowanych przez Stripe oferuje słabe doświadczenia związane z korzystaniem z kanału mobilnego.

  • 89 proc. z analizowanych stron płatności nie wspiera Apple Pay.
  • 85 proc. nie wspiera Google Pay.
  • 20 proc. nie wyświetla klawiatury numerycznej umożliwiającej wpisanie danych karty płatniczej.

Nie wykorzystujemy potencjału europejskiego rynku

Wiele europejskich, wiodących stron e-commerce, nie zapewnia użytkownikom z innych państw europejskich łatwego finalizowania transakcji, co skutkuje utratą przychodów. 17 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrezygnowali z zakupu, ponieważ ich preferowana opcja płatności nie była dostępna. Firmy powinny dostosować formy płatności do lokalizacji swoich klientów.

Najmniejsze usterki na stronie płatności mogą powodować znaczne straty w przychodach i nawet najpopularniejsze witryny e-commerce stale pracują nad poprawą procesu finalizacji transakcji. Połączenie prostego formularza płatności, znalezienie odpowiednich metod płatności dla każdego klienta, i uczynienie całego doświadczenia przyjaznym dla urządzeń mobilnych, wymaga wiele uwagi i ciągłej adaptacji do nowych warunków.

Marcin Misztal, Head of Central and Eastern Europe w Stripe

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Stripe

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pod hasłem “Płać za co chcesz, kiedy chcesz” rusza zintegrowana kampania Google Pay.

Każdemu z nas zdarzyło się zapomnieć portfela wybiegając na szybkie zakupy – w takiej sytuacji możliwość płatności telefonem jest nieoceniona – mówi Aleksandra Kalinowska-Nowak, Country Marketing Manager, Google Polska.- Z kolei w internecie Google Pay pozwala niemal błyskawicznie dokonać zakupów bez konieczności każdorazowego wpisywania danych.  I na tym skupiliśmy się w przekazie kampanii.

Przygotowanie kreacji na polski i ukraiński rynek powierzono agencji 180heartbeats + JUNG v MATT: – W czasach, kiedy nie rozstajemy się ze smartfonami, płacenie z Google Pay oznacza dużą wygodę, możliwość robienia zakupów o każdej porze, a także w okolicznościach, kiedy tego nie przewidzieliśmy –  zwraca uwagę Mikołaj Sadowski, chief creative officer & partner 180heartbeats + JUNG v MATT. – Na przykład podczas wieczornego biegania, kiedy nie zabraliśmy portfela. Albo bez potrzeby wychodzenia z domu, kiedy przyjdzie nam ochota na pizzę. Takie sytuacje z humorem pokazaliśmy w spotach. Natomiast w kreacjach outdoorowych, za pomocą gry słów, podkreśliliśmy jak różnorodne mogę być zakupy z Google Pay. Mają one także bardzo lokalny charakter w każdym z miast. Na przykład we Wrocławiu informują o możliwości zbliżeniowego płacenia za bilety w komunikacji miejskiej czy innych lokalnych atrakcjach.

Na polskim rynku Google Pay promowane będzie poprzez 15 i 30-sekundowe filmy emitowane w internecie, w telewizji oraz w kinach, a także kampanią internetową oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej. Natomiast na Ukrainie działania realizowane będą w internecie, na outdoorze i w kinach.

Kampania w naszym regionie potrwa do końca roku. Media zaplanowały i zakupiły Essence Global (online) oraz Media Direction OMD (telewizja, outdoor). Filmy reklamowe wyreżyserował Mike Andrews, a za produkcję odpowiada F25.

Kampania jest częścią globalnej platformy komunikacyjnej marki pod hasłem “Google Pay. Pay for whatever, whenever”, która niemal równolegle rusza w USA i Australii.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF