...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Play i UPC Polska łączą siły, aby stworzyć nowego wiodącego operatora z korzyścią dla klientów

UPC Polska x Play

Play jest liderem rynku telekomunikacyjnego z ponad 15,7 mln klientów. Operator świadczy usługi telefonii mobilnej, stacjonarnej, telewizji oraz usług dla domu. Posiada najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną w Polsce z niemal 10 tys. stacji bazowych w całym kraju, obejmując swoim zasięgiem prawie 100% ludności.

UPC Polska posiada ponad 1,5 mln abonentów. Jest ogólnopolskim dostawcą najszybszego internetu szerokopasmowego w domu do 1 Gb/s oraz najbogatszej oferty cyfrowej rozrywki dostępnej w 4K i na urządzeniach mobilnych. W zasięgu sieci UPC znajduje się obecnie ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Play i UPC łączą dzisiaj siły z ambicją zdefiniowania nowych standardów usług telekomunikacyjnych w Polsce.

Łączymy dziś największą i najnowocześniejszą sieć mobilną z najszybszym internetem światłowodowym oraz najbogatszą ofertą telewizji i rozrywki. Razem, dzięki utalentowanym i fantastycznym zespołom Play i UPC, zdefiniujemy na nowo konwergencję z korzyścią dla klienta.

Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Play

Transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów obu podmiotów żadnych działań. Umowy zawarte przez klientów z operatorami pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów.


źródło: Play

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kury od Lubelli wciąż w grze – czy w kosmicznym meczu wyprzedzi je nowa Octavia? Wakacyjne zestawienie YouTube Ads Leaderboard 2021

Youtube leaderbords

Każdy, kto pamięta przedwakacyjne zestawienie YouTube Ads Leaderboard nie będzie z pewnością zaskoczony, że czerwcowym numerem jeden wciąż pozostają kurki nioski. Czy to zamiłowanie do polskiej wsi, makaronów czy też zabawny cover hitu z lat 90. przyciągnął uwagę Polaków? Jedno jest pewne – reklama Lubella Koko Jambo, przygotowana przez agencję kreatywną Feeders, to prawdziwy sukces. Za zakup mediów odpowiadała agencja mediowa Starcom.

Na drugim miejscu uplasowała się znana nam już reklama Tymbarku H2Owoc – owocowej wody
w nowoczesnym wydaniu, bez dodatku cukru. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie reklamowa piosenka Tymbarku utrzymana w świeżym, letnim klimacie uwiodła widzów – wystarczy spojrzeć na ich komentarze pod filmem. Za zakup mediów odpowiadała agencja Starcom.

Idealna Škoda to marzenie niejednego kierowcy. Nic dziwnego, że producenci reklamy Nowa ŠKODA OCTAVIA. Ta idealna, zdecydowali się na podkład muzyczny w postaci piosenki Dream zespołu The Cranberries. Zachowany w niezwykle rodzinnym klimacie spot pokazuje to, co naprawdę ważne – wspólne przeżywanie emocji. Media zostały zakupione przez PHD Media Direction.

https://www.youtube.com/watch?v=jCsrfVfr9yQ

Czwarte miejsce zajęła reklama Okresowej Koalicji we współpracy z Biedronką – Razem zacznijmy Okres Zmian! Za zakup mediów odpowiadała agencja Wavemaker. Spot zwraca uwagę na problem,
z którym boryka się wiele kobiet, a mianowicie z brakiem dostępu do środków higienicznych, takich jak tampony czy podpaski. Reklama promuje program, dzięki któremu kobiety mogą nieść pomoc innym
i pomóc w zwalczaniu ubóstwa menstruacyjnego.

Piąte i ostatnie miejsce czerwcowego zestawienia, zajęła reklama sieci komórkowej Play.
W najnowszym wideo Wybierz nawet 150 GB w najtańszym abonamencie 5G na rynku od 25 zł/mies.! | Samsung Galaxy S20 FE 5G, możemy zobaczyć gościnnie Kubę Wojewódzkiego. Zakup mediów został zrealizowany przez agencję Mediacom.

A jak zmienił się układ sił w kolejnym miesiącu? Zwycięzcą lipcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard jest bez dwóch zdań reklama Łowicz Więcej Warzyw, wyprodukowana przez Agencję 2012 we współpracy z domem mediowym Starcom. Czy powodem tak wysokiej pozycji jest przekaz reklamy, skłaniającej do spożywania większej ilości warzyw? A może chodzi o wszystkim nam znaną piosenkę Everybody zespołu Backstreet Boys, w nowej, “łowiczowej” wersji? Jedno jest pewne: polska wieś, rodzinne klimaty i hity z lat 90. są podczas tych wakacji w cenie.

Kosmiczną rozrywkę zapewniła nam reklama sieci McDonald’s Happy Meal® – Kosmiczny Mecz: Nowa Era, która uplasowała się na drugim miejscu przeglądu. Również tym razem starano się nawiązać do trendu zdrowego odżywiania, reklamując Happy Meal w zestawie z marchewką. Głównym przedmiotem zainteresowania okazały się jednak figurki bohaterów najnowszego filmu Malcolma D. Lee: Space Jam. Za zakup mediów odpowiadała agencja OMD.

Podium zamyka reklama agencji Brasil, o dość długiej nazwie REKLAMA: OC+NNW LINK4 NR 1 W RANKINGU. Jeżeli czujecie przesyt hitami z lat 90., robiących za tło do tegorocznych reklam, dobrze trafiliście! LINK4 zmieniło kierunek inspiracji i… zaskoczyło nas niezwykle popularnym podkładem muzycznym z początku lat dwutysięcznych. Kto z nas nie pamięta kultowego “numa numa jej”? To piosenka Dragostea din tei mołdawskiego zespołu O-Zone. Za zakup mediów odpowiadała agencja Sales&More

https://www.youtube.com/watch?v=75gOEIGi_BU

W lipcowym zestawieniu nie zabrakło reklamy Play. W tym miesiącu, agencja Grandes Kochonos zaskoczyła nas spotem W Play najtańsza oferta na rynku! | Internet Stacjonarny z telewizją już od 30 zł/mies. W obsadzie znalazły się dobrze znane nazwiska:Kuba Wojewódzki oraz Barbara Kurdej-Szatan. Standardowo za zakup mediów odpowiadała agencja Mediacom.

Lipcowe podsumowanie zamyka klip Kiełbasa śląska Morliny & PEPSI taniej! | Grilluj z Biedronką, zyskując uznanie widzów. Chociaż w reklamie Biedronki nie wykorzystano podkładu muzycznego z lat 90., to rodzinny klimat został zachowany. Trzeba przyznać, że agencja Duda wykonała kawał dobrej roboty – nie wiadomo co kusi bardziej – koncepcja codziennego dnia grilla czy rodzinny czteropak napoju Pepsi. Media kupiła agencja Wavemaker.

https://www.youtube.com/watch?v=C3E_anqWSPQ

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Polskie zestawienie YouTube Ads Leaderboard za czerwiec oraz YouTube Ads Leaderboard za lipiec jest dostępne również na stronie Think with Google.


Źródło: YouTube 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PLAY: Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci [RAPORT]

rozwój sieci

Od wybuchu pandemii COVID-19 miliony Polaków przekonały się, jak ważny jest dostęp do wysokiej jakości usług telekomunikacyjnych i regularna możliwość komunikacji zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej. Wraz z rozpoczęciem tzw. lockdownu, gwałtownie wzrósł ruch w sieci, choćby w miejscach dużych osiedli, które dotychczas pozostawały “uśpione” w standardowych godzinach pracy i nauki. Stopniowo wzrastała także ilość połączeń i obciążenie sieci w takich miejscach jak szpitale i punkty wykonywania testów. Wyniki pomiarów tego, jak wzrosło zużycie danych komórkowych pokazują aż 60% skok w stosunku do okresu przed pandemią – wynika z raportu przygotowanego przez Play.

Można powiedzieć, że pierwsze 15 miesięcy trwania pandemii COVID-19 było dla operatorów czasem permanentnego tzw. “efektu sylwestra”, czyli jednego dnia w roku, gdy miliony użytkowników sieci w jednym momencie komunikują się ze sobą. Operatorzy z dnia na dzień musieli nie tylko przystosować się do realiów zdalnej pracy we własnych firmach, ale też umożliwić ją milionom polskich przedsiębiorców. Wyzwaniem stało się zapewnienie odpowiedniego zasięgu i przepustowości łączy. Jestem przekonany, że jako branża absolutnie zdaliśmy ten egzamin. To ogromna zasługa tysięcy ludzi pracujących w Play, ale też we wszystkich firmach telekomunikacyjnych.

Michał Ziółkowski, Chief Technical Officer i członek zarządu odpowiedzialny za rozwój infrastruktury

Zmiany nawyków

Pierwsze momenty pandemii sprawiły, że jeszcze bardziej niż kiedykolwiek Polacy potrzebowali być w stałym kontakcie z bliskimi, zwłaszcza w obliczu lockdownu i ograniczeń z tym związanych. W marcu 2020 r., kiedy ogłoszono pierwszy lockdown, średni czas trwania rozmowy telefonicznej w sieci Play wzrósł z ok. 2 minut i 30 sekund do 3 minut i 30 sekund, co w skali sieci oznacza, że w Play pojawiły się miliony klientów, którzy rozmawiali przez telefon po kilkadziesiąt minut lub dłużej. Co ciekawe, klienci wrócili nawet do pisania SMS-ów, których popularność z roku na rok malała za sprawą rozwoju różnego rodzaju komunikatorów. Zmienił się także rozkład ruchu w sieci – wzrosła ilość danych przesyłanych przed południem, natomiast zmalała w dotychczasowym szczycie, czyli wieczorem.

Przed pandemią to właśnie w weekendy Polacy korzystali z internetu w swoich domach, oglądając filmy i seriale czy przeglądając media społecznościowe. W czasie pandemii wykres wykorzystania sieci w dni robocze zaczął bardzo przypominać ten weekendowy. Z danych instytutu PMR wynika, że większość Polaków przyznała się do częstszego korzystania z oferty medialno-rozrywkowej dostępnej w sieci. 23,4% z nich częściej korzystało z platform wideo (VOD, streaming), a 32% poszukiwało treści darmowych, 29,9% częściej słuchało muzyki online, 42,6% częściej czytało portale i strony WWW prasy, a ok. 25% częściej grało w gry wideo na smartfonie, komputerze lub konsoli – wynika z raportu Play.

Pandemiczny rytm snu Polaków

Już po pierwszym lockdownie można było zaobserwować jak zmienił się rytm snu klientów Play. Zużycie transmisji danych wskazuje na to, że budzili się średnio o 30 minut później niż przed pandemią. Jednocześnie, o tyle samo później Polacy kładli się spać. Klienci Play pokazali także, że bardzo poważnie traktują obostrzenia związane z pandemią i stosują się do apeli o pozostanie w domach, zwłaszcza podczas pierwszego lockdownu.

Intensywna rozbudowa sieci z myślą o potrzebach klientów

Play od wielu lat dostarcza klientom kompleksowe rozwiązania dostosowując się do zmieniających się potrzeb, pozwalając na swobodny kontakt, zdalną pracę i naukę oraz rozrywkę online. Celem Play jest nieprzerwane bycie liderem na rynku i rozwijanie się jako operator konwergentny, oferujący usługi połączeń głosowych i transmisji danych w sieci komórkowej, ale także szybki dostęp do internetu przez łącza światłowodowe. Zmieniające się wymagania rynku i klientów będą tylko rosły, dlatego budowa własnej infrastruktury wysokiej jakości jest priorytetowa dla operatora sieci Play.

Play liderem 5G

Według szacunków UKE, Polska plasuje się na pierwszym miejscu pod kątem zużycia internetu mobilnego na tle wszystkich krajów UE. Według prognoz do 2025 r. 66% użytkowników tej usługi będzie korzystać z dostępu przez sieć 5G. Nie będzie to możliwe bez szybkiej rozbudowy infrastruktury. Operator sieci Play zdaje sobie sprawę ze zmieniających się potrzeb rynku i społeczeństwa, dlatego jeszcze bardziej zintensyfikował rozbudowę sieci 5G. Z końcem lipca Play miał uruchomione 2576 nadajników działających w tej technologii, obejmując zasięgiem ponad 700 miejscowości i 35% populacji. Dzięki współpracy z dostawcami sprzętu, operator efektywnie wykorzystuje pasmo 2100 MHz.

Play czeka na przetarg na nowe częstotliwości dla 5G (tzw. pasmo C 3,4-3,8 GHz), doskonale wiedząc, że szybki rozwój polskiej gospodarki wymaga ciągłych innowacji w dziedzinie usług telekomunikacyjnych i intensywnej rozbudowy infrastruktury sieciowej. Zarówno finansowo jak i organizacyjnie Play jest na to przygotowany.

Pobierz pełny raport 

* Wszystkie dane użyte w raporcie pochodzą od P4, operatora sieci Play, o ile nie wskazano inaczej. Analizy dotyczące wykorzystania sieci w trakcie pandemii, jak również wykresy i dane do tabel przygotowane zostały na podstawie zagregowanych, anonimowych danych na temat obciążenia infrastruktury Play od początku 2020 r.


Źródło: PLAY 

Anita Florek

Play rozpoczyna współpracę z CD PROJEKT RED

Play wesprze polskie studio tworzące i wydające gry wideo w działaniach promocyjnych gry Cyberpunk 2077. Operator przygotował dla nas szereg niespodzianek na nadchodzące tygodnie, a swoje działania rozpoczyna od organizacji nietuzinkowego konkursu trwającego od piątku, 6. listopada do 23 listopada, którego uczestnicy mają możliwość “przenieść się” do roku 2077 i stworzyć  własną futurystyczną wizję Night City —  miasta, w którym rozgrywa się historia gry Cyberpunk 2077.

Najlepszy fanart stanie się muralem

Biorące udział w konkursie grafiki powinny zawierać elementy charakterystyczne dla gry oraz dla marki Play (np. kolory, blob) i być wykonane techniką cyfrową. Zadanie bardzo kreatywne, więc nagroda też nie jest byle jaka — najlepsza konkursowa praca zawiśnie na ścianie jednej z warszawskich kamienic! Zwycięska praca zostanie namalowana jako mural przy ul. Brackiej 25 w Warszawie i pozostanie na niej przez cały grudzień.

Za komunikację akcji odpowiada MediaCom Beyond Advertising i agencja Plej, a za realizację muralu Good Looking Studio.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Orange i Play zaprosili do kampanii 14 influencerów gamingowych!

Klienci abonamentowi Orange i Play do 25 października 2020 r. mogą skorzystać z promocji cashback do 15 zł przy zakupach gry lub aplikacji z wirtualnego sklepu. Warunkiem jest skorzystanie po raz pierwszy z opcji wykonania płatności poprzez rachunek operatora.

https://www.youtube.com/watch?v=tru7fG2zzFw&feature=emb_logo&ab_channel=Zagrajznami

 

W akcji udział wzięli twórcy zrzeszeni w sieci Gameset z kanałów JaworskiTV, Delaereq, LetsGoTry, GRAthiss, Koneko, Puzonik, PLKD, Kaluch, Doknes, iSuperMWK, Sheo, Jeż Tritsus, Enzzi i Juniorsky.
Za realizację całości kampanii odpowiedzialna była agencja marketingu gamingowego Gameset (grupa LTTM).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Martin Stysiak dołącza do PLAY

Martin Stysiak PLAY

Martin Stysiak będzie wspierał politykę publiczną spółki w zakresie rozwoju sieci oraz szeroko rozumianego procesu inwestycyjnego na szczeblu centralnym i lokalnym. Do jego kompetencji będzie także należało wsparcie w relacjach z lokalnymi społecznościami oraz współpraca z mediami w zakresie realizacji celów związanych z rozbudową sieci na poziomie regionalnym. Stysiak będzie raportował do Jana Pilewskiego, Senior Public Affairs Managera w Play.

Z UKE do Play

Martin Stysiak przeszedł do Play z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, gdzie przez ponad trzy lata pełnił funkcję rzecznika prasowego i szefa wydziału komunikacji. Wcześniej przez niecały rok związany był z agencją MSL, a także przez ponad pięć lat był dziennikarzem działu gospodarczego Gazety Wyborczej, gdzie specjalizował się tematyce telekomunikacji oraz mediów.

Stysiak studiował socjologię i dziennikarstwo w warszawskiej uczelni Collegium Civitas oraz podyplomowo mechanizmy funkcjonowania strefy euro na Uniwersytecie Warszawskim.


Źródło: informacja prasowa PLAY 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Matylda Walewska-Romanowska objęła stanowisko Managera ds. Komunikacji Korporacyjnej w PLAY

Matylda Walewska – Romanowska

W styczniu 2018 roku dołączyła do Działu PR PLAY, gdzie była odpowiedzialna za PR wewnętrzny. Jako Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej jest odpowiedzialna za komunikowanie strategii do organizacji, kształtowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach PLAY oraz rozwój kanału LinkedIn.

Raportuje bezpośrednio do Małgorzaty Zakrzewskiej, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PLAY.

Ukończyła Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Wydział Zarządzania UW.


Źródło: informacja prasowa PLAY 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Play we współpracy z MediaCom rozpoczyna partnerstwo z Illuminar Gaming

Illuminar Gaming to jedna z najstarszych polskich organizacji esportowych (istniejąca od grudnia 2015 r.), a jej dywizja League of Legends to najbardziej utytułowana polska drużyna, m.in. wielokrotny ESL Mistrz Polski, zdobywca drugiego miejsca na European Masters 2018 oraz zwycięzca zerowego sezonu Ultraligi.
Illuminar Gaming to jednak nie tylko sukcesy esportowe i rywalizacja, ale przede wszystkim zaangażowana społeczność, zbudowana wokół zawodników, influencerów i streamerów (takich jak m.in. Overpow, Tuttek, LisekHD, Shini, Ortis, Nieuczesana).

Marka Play od lat obecna jest w świecie sportów elektronicznych, wspiera graczy oraz angażuje się w wydarzenia esportowe, a teraz towarzyszyć będzie zawodnikom oraz influencerom zrzeszonym w Illuminar Gaming. 

Cieszymy się, że Illuminar Gaming dołącza do #TeamPlay! Przed nami dużo wyzwań, wspólnych projektów i wartościowych treści, które będą przynosiły ogromne emocje całej społeczności esportowej – komentują Aleksandra Nitecka i Justyna Borkowska, Digital Marketing Play.

Za wsparcie strategiczne oraz egzekucyjne projektu odpowiada zespół MediaCom Beyond Advertising, struktury specjalizującej się w działaniach wykraczających poza tradycyjną komunikację marketingową, w tym branded content. MediaCom przygotowywał m.in. rekomendację strategiczną oraz selekcję organizacji esportowych, a w czasie trwania współpracy będzie uczestniczył w bieżących projektach komunikacyjnych.

Podjęcie współpracy z zawodnikami oraz twórcami z Illuminar Gaming to kolejny odważny krok ze strony Play. Pamiętajmy jednak, że miarą sukcesu tej współpracy jest przede wszystkim realizacja celów biznesowych klienta. Wykorzystanie wizerunku profesjonalnych graczy, oraz ich autorytet i rola jaką pełnią wśród graczy, często jest niedoceniana. To właśnie ci, którzy odnieśli sukces, są idolami dla najmłodszych, będąc dla nich wzorem jak grać, z jakiego sprzętu korzystać, jak trenować aby być lepszym. To, wraz z odpowiednią i dopasowaną ofertą jaką oferuje graczom Play, jest kluczem do efektywności działań – mówi Tomasz Przeździecki, Associate Director MediaCom Beyond Advertising.

Współpraca z takim partnerem jak Play to dla nas ogromne wyróżnienie, jak i powód do dumy, ponieważ świadczy o tym, że nasza praca dostrzegana jest przez najlepszych. Dołożymy wszelkich starań, żeby godnie reprezentować markę Play w społeczności esportowej, a jej członkom dostarczać więcej emocji oraz interesujących treści. Dzięki tej współpracy mamy również nadzieje na stworzenie dodatkowych okazji do interakcji fanów Illuminar Gaming z samą organizacją, jak i jej zawodnikami – dodał Grzegorz Kamiński, dyrektor kreatywny Illuminar Gaming.

Marka Play jest od lat obecna i aktywna w świecie sportów elektronicznych, m.in. jako partner największych eventów (takich jak np. Poznań Game Arena czy Intel Extreme Master Katowice), jak również współpracując z najpopularniejszymi gamerami, takimi jak: Izak, Rezi, Blowek, Jcob, Karolek, Gimper, Sitrox, Manoyek itp.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF