Platforma najmu elektroniki Plenti otwiera się na współpracę z innymi przedsiębiorcami

Program PlentiPartners to nowa oferta dla przedsiębiorców, którą wprowadza Plenti – lider rynku w dziedzinie najmu elektroniki użytkowej. Dzięki uczestnictwu w programie można zarabiać na wynajmie smartfonów, laptopów, konsoli do gier i innych urządzeń na platformie Plenti. Z tego tytułu partnerzy mogą liczyć na stałe wynagrodzenie w wysokości nawet 16,8 proc. rocznie.

 

Plenti to platforma technologiczna, która umożliwia korzystanie z elektroniki użytkowej w modelu subskrypcyjnym. Klienci mogą wynająć urządzania na okres od miesiąca do jednego roku. Największą popularnością cieszą się flagowe modele smartfonów, laptopy oraz akcesoria do rozrywki, jak konsole do gier czy okulary VR.

Firma działa na rynku od pięciu lat i ma już ponad 150 tys. użytkowników. Ich liczba szybko rośnie i do końca roku może przekroczyć próg 200 tys. użytkowników. W odpowiedzi na rosnący popyt, Plenti otwiera się na współpracę z innymi przedsiębiorcami. W tym celu uruchomiło program partnerski PlentiPartners.

– Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy chcą mieć dostęp do elektroniki bez kupowania jej na własność. Ten trend jest szczególnie widoczny wśród młodszych konsumentów, którzy preferują elastyczny dostęp do pożądanych urządzeń i chcą z nich korzystać wtedy, kiedy faktycznie mają taką potrzebę. To nowy, szybko rosnący i wciąż niezagospodarowany w pełni rynek. By wykorzystać jego potencjał postanowiliśmy stworzyć program PlentiPartners i otworzyć naszą platformę najmu
na innych przedsiębiorców – mówi Wojciech Rokosz, prezes Plenti.

Program PlentiPartners jest przeznaczony dla przedsiębiorców, którzy są aktywnymi płatnikami podatku VAT. Po przystąpieniu do niego kupują oni – za pośrednictwem Plenti – urządzenia na wynajem. Następnie Plenti dzierżawi od nich elektronikę, która trafia do puli, dostępnej dla klientów platformy. W ramach umowy dzierżawy Plenti wypłaca partnerom stałe wynagrodzenie z tytułu czynszu.

W zależności od warunków współpracy z partnerem wysokość wynagrodzenia wynosi rocznie od 12% (dla umowy na 24 miesiące) do maksymalnie 16,8% (dla umowy na 36 miesięcy). Przez cały okres dzierżawy sprzęt jest ubezpieczony i serwisowany przez Plenti. Platforma odpowiada także za wszystkie operacje związane z obsługą wynajmu. Po zakończeniu umowy Plenti odkupuje urządzenia od partnera.

– Pięć lat doświadczenia w rozwoju usługi najmu elektroniki pozwoliło nam zdobyć głęboką wiedzę o potrzebach i zachowaniach klientów. Dzięki temu oferujemy tyl te urządzenia, które cieszą się ich zainteresowaniem. Średnio wynajmujemy sprzęt pięć razy w okresie jego dostępności na naszej platformie. Taka częstotliwość pozwala nie tylko na szybkie pokrycie kosztów zakupu, ale także generuje atrakcyjne marże, którymi chcemy dzielić się z partnerami programu PlentiPartners – mówi Wojciech Rokosz.

Według danych Plenti, średni okres wynajmu elektroniki przez klientów wynosi cztery miesiące. Jego długość zależy jednak od kategorii sprzętu. Na krótki okres – najczęściej miesiąca – klienci wynajmują urządzenia do domowej rozrywki (np. konsole do gier, okulary VR, projektory) lub sprzęt związany
z wakacyjnymi wyjazdami (kamery sportowe, drony czy rowery elektryczne).

Na drugim końcu skali są flagowe modele smartfonów najpopularniejszych marek czy laptopy biznesowe, wynajmowane na okres 12 miesięcy. Z tej usługi najczęściej korzystają osoby prowadzące działalność gospodarczą i firmy, dla których terminowy najem elektroniki jest interesującą alternatywą wobec jej zakupu lub leasingu.

Startowi PlentiPartners towarzyszy uruchomienie nowej platformy internetowej dla partnerów, dzięki której w automatyczny sposób mogą oni do programu. Jest to druga wersja serwisu dla współpracujących z Plenti przedsiębiorców. Pierwsza została uruchomiona w drugiej połowie 2022 roku, kiedy rozpoczął się pilotaż programu. Jego efektem jest pozyskanie kilkudziesięciu partnerów.

Plenti działa na polskim rynku pięciu lat. Przez ten czas platforma najmu pozyskała inwestorów – funduszy VC i osób prywatnych – ponad 30 mln zł. W ostatniej rundzie, która została ogłoszona w lutym tego roku, do firmy popłynęło 23,5 mln zł (5 mln euro). Rundzie przewodził fundusz 4growth VC, przy udziale Montis Capital. Finansowanie zapewnił też NIF, aniołowie biznesu, w tym Piotr Biało (CFO i współzałożyciel Docplanner) i Kuba Filipowski (współzałożyciel Netguru) oraz dotychczasowi inwestorzy, którzy wspierają Plenti od rundy pre-seed, m.in. AIP Seed, twórcy grupy Blix oraz założyciele Allegro.

::

Dodatkowych informacji udziela:
Mariusz Gawrychowski
InnerValue
m.gawrychowski@innervalue.pl
tel.: 501 520 598

Krzysztof Majdan
InnerValue
k.majdan@innervalue.pl
tel.: 783 518 158

Grzegorz Kiszluk

Polskie startupy, które stawiają na zrównoważony rozwój. Podsumowanie programu Samsung Inkubator

Samsung_Demo_day

Po kilku miesiącach pracy nad projektami i intensywnych sesji warsztatowych nadszedł czas na podsumowanie programów Samsung Inkubator #dlaPlanety i Samsung Inkubator, przeprowadzonych w ramach Partnerstwa SDGs „Razem dla środowiska” oraz programu Climate Leadership. 11 startupów, tworzących rozwiązania z zakresu odpowiedzialności społecznej i neutralności klimatycznej, bazujących na nowych technologiach, przedstawiło efekty swoich działań podczas sesji Demo Day w Centrum Nauki Kopernik.

W ramach programu Samsung Inkubator w tym roku zostały uruchomione równolegle dwie rekrutacje dla młodych przedsiębiorców. Do programu Samsung Inkubator #dlaPlanety mogli zgłaszać się innowatorzy, którzy realizują projekty odpowiadające na wyzwania określone w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Z kolei do programu Samsung Inkubator Climate Leadership poszukiwane były startupy, które mają ciekawy pomysł na projekt związany z ochroną klimatu i zrównoważonym rozwojem.

Jadwiga_EmilewiczWidząc dzisiaj takie inicjatywy jak Samsung Inkubator odczuwam podwójną satysfakcję. Po pierwsze dlatego, że udało nam się w praktyce zaszczepić ideę współpracy dużych firm z innowacyjnymi startupami. Taki bowiem był cel uruchomionego w poprzedniej kadencji przez rząd i nadzorowanego przeze mnie programu Start in Poland. Wtedy zastanawialiśmy się jak zachęcić duże przedsiębiorstwa do współpracy z małymi startupami. Dzisiaj praktyka ta weszła już do krwioobiegu gospodarczego i firmy dostrzegają we współpracy ze startupami korzyści w budowie swojej przewagi konkurencyjnej. Drugi powód do satysfakcji to fakt, że ta smart współpraca, jak w przypadku programów Samsunga, służy także tak bliskim mojemu sercu tematom wykorzystania innowacji na rzecz ochrony środowiska, rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym i w efekcie do zrównoważonego rozwoju. To dowód na to, że takie programy i działania służą nie tylko ochronie naszej planety i poprawie jakości życia, ale też pobudzają  innowacyjność przedsiębiorstw i całej gospodarki.

Jadwiga Emilewicz, Poseł na Sejm RP, Wiceprezes Rady Ministrów w okresie IV-X 2020, b. Minister Rozwoju

Finalnie do inkubacji Samsung Inkubator #dlaPlanety zakwalifikowało się 6 startupów z myślą o lepszej przyszłości. Są to projekty pracujące nad rozwiązaniami związanymi ze zdrowiem i poprawą jakości życia – Epsilot i Gyrache, monitorowaniem hałasu – NOISEless, ochroną bioróżnorodności – Trapper AI i działaniami na rzecz klimatu – Whiff i Eco Hub.

Z kolei w ramach II edycji Climate Leadership, Samsung zaprosił do inkubacji 5 startupów, które podejmują tematykę gospodarki obiegu zamkniętego – Plenti, IREFILL.PL, Swapp!, ekologicznych źródeł energii – SolHotAir czy zautomatyzowanej detekcji budynków – Sunmetric.

Maria_AndrzejewskaCieszymy się, że program Climate Leadership zyskuje, dzięki projektom inkubacyjnym nowe spektrum oddziaływania. Mamy nadzieję, że te dwie inicjatywy będą początkiem kolejnych innowacji w obszarze zrównoważonego rozwoju. Inwestując w takie projekty, wspieramy odwrócenie negatywnego trendu oddziaływania człowieka na środowisko, tym samym mamy szansę na poprawę jakości życia.

Maria Andrzejewska, dyrektor generalna Centrum UNEP/GRID-Warszawa

W ramach intensywnej 2-miesięcznej inkubacji startupy przeszły bogatą ścieżkę szkoleniową. Na każdym etapie rozwoju mogły liczyć na pomoc i wsparcie merytoryczne ekspertów Climate Leadership współpracujących z Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz inżynierów z Samsung R&D Institute Polska. Dzisiaj, podczas Samsung Demo Day, 11 startupów miało okazję zaprezentować efekty swojej pracy przed szerokim gronem ekspertów i potencjalnych inwestorów.

W czasie sesji przyznano również dofinansowania na dalszy rozwój dla następujących startupów z Samsung Inkubator Białystok #dlaPlanety: Trapper AI – 40 tys. zł, Eco Hub – 25 tys. zł, NOISEless – 15 tys. zł oraz dla startupów z Samsung Inkubator Rzeszów w ramach inicjatywy Climate Leadership: Swapp! – 40 tys. zł, Sunmetric – 25 tys. zł oraz Plenti – 15 tys. zł.

Poszukiwanie rozwiązań problemów tak istotnych dla świata stanowi ogromne wyzwanie. Trzymam mocno kciuki za rozwój startupów, które inkubowane były w ramach inicjatyw Samsung. Mam nadzieję, że uda im się wdrożyć swoje rozwiązania i dzięki temu sprawią, że przyszłość naszych dzieci stanie się choć odrobinkę lepsza.

Anna Daszuta-Zalewska, Dyrektor Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego

Stephen Wook, Samsung PolskaDziś wszyscy powinniśmy szukać sposobów na zatrzymanie katastrofy klimatycznej, a dzięki nowej technologii – wspierać rozwój innowacji powstających z myślą o przyszłości kolejnych pokoleń. Wszyscy to nie tylko jednak startupy, ale też aktywna młodzież i dlatego w tym roku uruchomimy specjalny program Solve for Tomorrow skierowany właśnie do tej grupy.

Stephen Suh, Prezes Samsung Electronics Polska

Partnerami projektu Samsung Inkubator #dlaPlanety są Centrum UNEP/GRID-Warszawa – organizacja, realizująca w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny. Pomysłodawcami realizowanego przez Centrum programu Climate Leadership są Maria Andrzejewska, dyrektor generalna Centrum UNEP/GRID-Warszawa i profesor Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Nad koordynacją równolegle odbywających się inkubacji czuwali Hugetech Sp. z o.o oraz NewEconomy.

Więcej informacji o uczestnikach programów Samsung Inkubator #dlaPlanety oraz Samsung Inkubator Climate Leadership można znaleźć na biurze prasowym Samsung Polska.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem “Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.


Źródło: Samsung

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Samsung Inkubator Climate Leadership: 5 startupów rusza na ratunek klimatowi

Samsung dla klimatu

W tym roku Samsung przystąpił do 2. edycji programu „Climate Leadearship powered by UN Environment”. W jej ramach ogłosił rekrutację dla startupów, które mają ciekawy pomysł na biznes związany z ochroną klimatu. Decyzją jury w inkubacji weźmie udział 5 innowacyjnych zespołów, które przejdą bogatą ścieżkę szkoleniową w duchu zrównoważonego rozwoju.

Do programu Samsung Inkubator Climate Leadership poszukiwane były projekty, które tworzą ciekawe rozwiązania dotyczące takich zagadnień, jak neutralność klimatyczna, ochrona bioróżnorodności, gospodarka o obiegu zamkniętym, zrównoważony łańcuch dostaw, zmniejszony ślad węglowy czy bezpieczeństwo żywnościowe. Brano także pod uwagę tematy, które tworzą nowe technologie i innowacje na rzecz klimatu, uwidaczniające, że postęp technologiczny może mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne.

Finalnie do programu zakwalifikowało się 5 startupów:

  • Plenti – aplikacja, która pozwala na wygodny dostęp do tysięcy produktów elektronicznych. Za pomocą kilku kliknięć można wypożyczyć dany sprzęt bez kupowania na własność, wychodzenia z domu i zobowiązań. Opłata jest tylko za okres wypożyczenia produktu i w każdej chwili można dokonać zwrotu. Takie rozwiązanie wpisuje się w zasady gospodarki o obiegu zamkniętym i racjonalnego gospodarowania zasobami.
  • IREFILL.PL – projekt środków czystości i kosmetyków bez plastikowych odpadów – w postaci rozpuszczalnej tabletki, który wspiera ograniczanie wprowadzania na rynek i użytkowania tworzyw sztucznych oraz ich trafianie do środowiska naturalnego.
  • Swapp – nowy kanał sprzedaży dla produktów FMCG w płynie w ramach gospodarki cyrkularnej oraz zamkniętego obiegu z użyciem opakowań wielokrotnego użytku i Refillomatów.
  • SotHotAir – powietrzne kolektory grzewcze o efektywności 83%, umożliwiające efektywne wytwarzanie ciepła na drodze konwersji energii słonecznej na energię cieplną oraz przyczyniające się do transformacji energetycznej.
  • Sunmetric – narzędzie stworzone w celu dokładnej i zautomatyzowanej detekcji budynków, analizy topografii terenu oraz analizy powierzchni dachowych, a wszystko to za pomocą uczenia maszynowego, które również wspiera transformację energetyczną.

prof. Bolesław RokWiększość ludzi na co dzień nie myśli o kryzysie klimatycznym, bądź ignoruje te – niestety, bardzo realne – zagrożenia. U tych zaś, którzy rozumieją wyzwania klimatyczne, pojawia się często apatia i przekonanie, że niewiele już da się zrobić, że to nie od nas zależy, a tylko od polityki supermocarstw światowych. Dlatego to niezwykle cenne, że młode, przedsiębiorcze osoby poszukują biznesowych, innowacyjnych rozwiązań na rzecz klimatu, a Samsung wspiera ich w tym, by w pełni uaktywnili swój potencjał.

prof. Bolesław Rok, AkademiaLeona Koźmińskiego

Ekologiczna ścieżka szkoleniowa

W ramach kilkumiesięcznej inkubacji, wybrane do programu startupy będą mogły uczestniczyć w bogatej ofercie szkoleniowej. Wezmą udział m.in. w intensywnych warsztatach Sustainable Business Model Canvas, podczas których poznają trendy i obecne wyzwania związane z ochroną środowiska i zmianami klimatycznymi czy pryncypia zrównoważonego biznesu. Nie zabraknie także szkoleń metodą design thinking, związanych z opracowaniem biznesplanu i strategii marketingowej czy z kwestiami prawnymi dotyczącymi startupów. Innowatorzy będą mogli przeszkolić także swoje umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych. Na każdym etapie pracy nad projektem innowatorzy mogą liczyć także na wsparcie specjalistów i inżynierów z Samsung R&D Institute Polska.

Finalnie przedsiębiorcy będą mogli zaprezentować efekty swoich działań podczas panelu ekspertów. Najlepsze z nich będą mogły liczyć na dofinasowanie ze strony Samsung, a łączna pula środków wynosi 80 000 zł.

Pomysłodawcami programu Climate Leadership są Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa Maria Andrzejewska i Profesor Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Organizatorem przedsięwzięcia jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa, które od blisko 30 lat realizuje w Polsce misję Programu ONZ ds. Środowiska.

Operatorem programu inkubacyjnego Samsung Inkubator dla klimatu jest Hugetech Sp. z o.o.

Misją CSR firmy Samsung pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Wojciech Rokosz, CEO Plenti jest laureatem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: Samsung

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Accelpoint wraz ze startupami pomaga w walce ze skutkami #COVID19

starupy walka z koronawiusem

Akcelerator Accelpoint wraz ze startupami z dwóch programów: #AccelUp i #AccelBox wspiera walkę ze skutkami pandemii COVID19. Wśród inicjatyw znajdują się rozwiązania z obszarów fintech, cleantech oraz medtech. Prezentujemy konkretne rozwiązania, które w realny sposób przyczyniają się do zwalczania efektów kryzysu spowodowanego koronawirusem w kontekście medycznym oraz gospodarczym.

Wciąż rośnie w nas świadomość, w jak ogromnym stopniu koronawirus wpływa na nasze życie rodzinne, społeczne i gospodarcze. Jako akcelerator Accelpoint staramy się aktywować ekosystem startupowy w działaniach społecznie odpowiedzialnych i poszukiwaniu rozwiązań, które realnie wpłyną na zminimalizowanie skutków pandemii COVID19. W tych trudnych czasach równie istotna co innowacyjność, jest biznesowa wrażliwość i chęć zaoferowania mądrego wsparcia. Tę postawę promujemy i zachęcamy do tego innych.

dr Michał Bańka, CEO & Co-founder Accelpoint

Jakie inicjatywy podejmuje akcelerator Accelpoint?

Akcelerator Accelpoint, wykorzystując know-how swojego Zespołu oraz współpracujących ekspertów, oferuje bezpłatne konsultacje i doradztwo z zakresu modeli biznesowych i pricingu, product design oraz finansowania VC.

W ramach programu AccelBox zachęcamy zespoły interdyscyplinarne do tworzenia rozwiązań w odpowiedzi na wyzwania partnerów publicznych. Podczas trwających właśnie akceleracji 3 zespoły pracują nad projektami dla Uniwersytetu Zielonogórskiego, które realnie wpływają na niwelowanie skutków pandemii. Na zaawansowanym etapie są m.in. system IT do koordynacji wyników badań klinicznych, który zwiększy poziom efektywności i wydajności badań klinicznych, a także pionierski system transportu medycznego za pomocą bezzałogowych statków powietrznych.

Równolegle w programie AccelBox zbieramy zgłoszenia od startupów w fazie preseed, które będą odpowiedzią na wyzwania zgłoszone przez Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii. To cenne wsparcie w walce z psychospołecznymi skutkami pandemii. Zachęcamy do zgłaszania rozwiązań w obszarach:

  1. Opracowanie prototypu aplikacji opartej o rozwiązania chmurowe, która usprawni rekrutację personelu dla placówek medycznych.
  2. Opracowanie medycznej platformy edukacyjnej (aplikacja internetowa) na potrzeby zastosowań innowacyjnych technologii i sposobów leczenia w wybranych specjalizacjach medycznych.

Jakie wsparcie oferują startupy akcelerowane w programach AccelBox i AccelUp?

Cashy – startup biorący udział w II rundzie programu AccelUp
(współpraca z Santander Bank Polska)

Cashy to platforma, która ułatwia rozliczenia między kontrahentami z opcją wcześniejszej spłaty w zamian za premię. Proces ustalania terminów płatności i wysokości premii odbywa się on-line w ramach intuicyjnej platformy. W ramach biznesowej solidarności w walce ze skutkami pandemii Cashy oferuje 3-miesięczny bezpłatny dostęp do platformy oraz darmowe wsparcie pracowników Cashy w obsłudze platformy zarówno dla kupujących, jak i ich dostawców. W tym okresie obowiązuje limit wysokości premii, którą kupujący będzie mógł uzyskać w relacji z dostawcami, tak by utrzymać partnerską relację między stronami – do 10% w skali roku.

Plenti – startup biorący udział w II rundzie programu AccelUp
(współpraca z Santander Consumer Bank)

Plenti to platforma oferująca dostęp do najnowszej elektroniki użytkowej na żądanie – bez pokrywania pełnej ceny produktu, konieczności przechowywania towaru czy jego aktualizacji po zakupie. Plenti zdecydowało, by na czas zamknięcia szkół udostępnić nauczycielom uczącym w swoich domowych warunkach firmowe laptopy oraz monitory wraz z potrzebnymi akcesoriami, m.in. wbudowaną kamerką, dyskiem SSD, procesorem i5. Akcja trwa tak długo, jak długo zamknięte będą szkoły.

RevDeBug – startup biorący udział w II rundzie programu AccelUp
(współpraca z Santander Bank Polska)

RevDeBug to rozwiązanie, które zwiększa dostępność systemów IT przez skrócenie czasu identyfikacji błędów i ich naprawy z dni do godzin. Działa jak czarna skrzynka w samolocie. Dzięki czemu w przeciągu minut od wystąpienia problemu zespół techniczny może odtworzyć całą historię zdarzenia, które doprowadziło do błędu w systemie linia po linii w kodzie. W ramach walki ze skutkami pandemii RevDeBug wydłuża darmowy okres próbny do 90 dni, oferuje darmową licencję dla instytucji publicznych i rządowych, 90 % zniżki dla wszystkich startupów, które generują mniej niż 1 mln EUR obrotów oraz działają na rynku krócej niż 3 lata.

Quantum CX – startup biorący udział w II rundzie programu AccelUp

Quantum CX w zakresie swej podstawowej działalności oferuje specjalne czujniki i technologie, które zwiększają zaangażowanie pracowników w obsługę klienta, nagradzając za każdy uśmiech. Za każdym razem, gdy klient lub pracownik się uśmiecha, dzieje się coś dobrego (nagroda i/lub przekazanie niewielkiej ilości gotówki na cele charytatywne). Aby wesprzeć walkę z koronawirusem, Quantum CX uzbraja sensor w czujnik temperatury, aby móc wykrywać infekcje w kontakcie pracownik-klient. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa będzie kontrola zakażenia w miejscu pracy dzięki możliwości wykrywania wysokiej temperatury z dokładnością do 0,05 °.

Alphamoon – startup, który zakończył akcelerację w I rundzie programu AccelUp
(współpraca z Santander Bank Polska)

Alphamoon to spółka specjalizująca się w rozwoju i adaptacji rozwiązań opartych na metodach sztucznej inteligencji. W ramach upowszechniania wiedzy na temat przewidywanych scenariuszy rozwoju pandemii Alphamoon zaprezentował wyniki analizy, jak przewidzieć rozwój pandemii SARS-CoV-2 w Polsce przy pomocy modeli matematycznych i uczenia maszynowego. Analiza pokazała znaczenie zachowania dystansu społecznego (social distancing) i samoizolacji oraz powszechnego testowania dla kontroli liczby zarażonych osób oraz zapewnienia sprawnego funkcjonowania służby zdrowia.

Cleanbox – Zespół, który zakończył akcelerację w programie AccelBox
(współpraca z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Lublinie)

Cleanbox to łatwe w użyciu, nowoczesne urządzenie o działaniu antybakteryjnym i przeciwgrzybicznym, które eliminuje 99,99% mikroorganizmów i bakterii, zapewniając dodatkowy efekt antybakteryjny do 30 dni. Dzięki swoim funkcjonalnościom projekt wspiera profilaktykę powszechnie występujących infekcji, wpisuje się również w rosnącą potrzebę dezynfekcji powierzchni, która wspiera walkę z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Dzięki akceleracji w programie AccelBox zostało stworzone MVP projektu, a testy przeprowadzone na infrastrukturze partnera publicznego (Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Lublinie) zakończyły się sukcesem.

Voicebot Medai – Zespół, który zakończył akcelerację w programie AccelBox
(współpraca ze Szpitalem im. Świętej Rodziny w Warszawie)

Voicebot Medai to usługa sortowania pacjentów, która zmniejsza koszty świadczeń medycznych poprzez przekonwertowanie części pacjentów z fizycznych placówek specjalistycznych na telemedyczne (dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i platformy medycznej). Zespół wdraża rozwiązania dedykowane obecnej sytuacji pandemicznej, które ułatwią identyfikację i obsługę pacjentów z podejrzeniem koronawirusa. MVP projektu powstało dzięki akceleracji AccelBox, a testy przeprowadzone na infrastrukturze partnera publicznego (Szpital im. Świętej Rodziny w Warszawie) dowiodły niemal 95 % skuteczności rozwiązania.

Projekt Startupy Pomagają (startupypomagaja.pl) zainicjowany przez Cashy
(współpraca z Santander Bank Polska)

Z inicjatywy Cashy powstał projekt Startupy Pomagają. Jej celem jest wzajemna pomoc i wypracowanie rozwiązań, które zmniejszą skutki kryzysu wywołanego pandemią COVID19. Akcelerator Accelpoint jest partnerem projektu. Startupypomagaja.pl to marketplace, gdzie można zaoferować swoje wsparcie i skorzystać z wiedzy innych bezpłatnie lub w zamian za darowiznę na charytatywny cel.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF