...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Elżbieta Pełka i jej #BriefNa2023

Polish Natinal Sales Awoeds to najstarszy i najbardziej renomowany konkurs dedykowany sprzedaży i obsłudze klienta w Polsce.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Elżbieta Pełka, prezeska Pełka i Partnerzy oraz konkursu Polish National Sales Awards.

● 2022, ale też okres ten rok poprzedzający, to bardzo trudne czasy, które pokazały nam w jak bardzo skomplikowanej nie tylko geopolitycznej znaleźliśmy się sytuacji.

● Pandemia, wojna, inflacja i cała ta sytuacja polityczna która ma wielki wpływ na gospodarkę i biznes stanowi powrót do świata, który już dawno temu opisał Stefan Kisielewski znanym stwierdzeniu: „To że jesteśmy w d*pie, to oczywiste. Problem polega na tym, że zaczynamy się w tej d*pie urządzać.”

● Wydaje się, że w tych trudnych czasach lepiej sobie radzą duże firmy i korporacje, gdzie te „poduszki bezpieczeństwa finansowego” w jakimś stopniu zabezpieczają przed skutkami kryzysu.

● Rośnie rola lidera, osoby zarządzającej firmą, bo to ona ma największy wpływ na sposób pokonywania tych trudności.

● Polish National Sales Awards to nie tylko konkurs, to również PNSA Knowledge HAB czyli platforma wiedzy o sprzedaży i obsłudze klienta.

Grzegorz Kiszluk

PNSA docenia efektywnych i etycznych sprzedawców. Po raz X wybrano najlepszych w Polsce!

3 grudnia w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej X edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 21 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Wyjątkową, jubileuszową edycję konkursu patronatem objęła pani Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Uroczystość prowadzili: Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards oraz Hubert Pełka, Dyrektor Marketingu L’Occitane en Provence CEE. Ideą Konkursu jest kształtowanie i promowanie dobrych praktyk w sprzedaży oraz wysokich standardów etycznych.

W Gali uczestniczyło ponad 200 osób – w gronie gości znaleźli się przedstawiciele organizacji sprzedażowych, naukowych, firm, organizacji biznesowych i mediów.

Bardzo się cieszę, że jako Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw mogę objąć patronatem honorowym X edycję PNSA. Docenianie prężnie działających przedsiębiorców jest dla mnie niezwykle ważne, ponieważ to właśnie dzięki nim Polska może pochwalić się wysoką dynamiką wzrostu, która charakteryzowała polski eksport w ubiegłych latach – mocno w to wierzę – utrzyma się w przyszłościpowiedziała Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.Mam  świadomość, że przedsiębiorczość rozwija się tam, gdzie istnieją sprzyjające temu warunki, gdzie funkcjonuje odpowiednia prawna, gospodarcza i administracyjna przestrzeń. Równie ważna jest atmosfera wspólnej świadomości, synergia działań mogących pchnąć polskie firmy i organizacje na otwarte wody światowej gospodarki. Dziękuję PNSA za działania na rzecz rozwoju sektora sprzedaży, co bezpośrednio wpływa na gospodarkę Polski. Doceniam, że PNSA koncentruje się nie tylko na wynikach sprzedaży, wielkości eksportu, ale także na etyce. To istotne z punktu widzenia rozwoju sektora gospodarczego i standardów, jakimi powinny kierować się przedsiębiorstwadodała.

Polish National Sales Awards to unikalne przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie dobrych praktyk w sprzedaży oraz obsłudze klienta, przy jednoczesnym bardzo mocnym nacisku na profesjonalizm w biznesie. PNSA co roku nagradza najlepszych specjalistów w branży. Komisja Sędziowska, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy sprzedaży, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania. Jest to możliwe dzięki unikalnej metodologii PNSA.

Bieżąca edycja Konkursu jest edycją jubileuszową, co skłania nas to do podsumowania wieloletniej działalności. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że cel został osiągnięty: bardzo pozytywnie wpłynęliśmy i nadal wpływamy na zmianę postrzegania zawodu sprzedawcy w Polsce. Od pierwszych lat działania PNSA, kładziemy szczególny nacisk na etykę, dobre praktyki i absolutny profesjonalizm. To przynosi bardzo konkretne efekty. powiedziała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards. Co roku możemy nagradzać najlepszych, co bardzo nas cieszy, ale przede wszystkim – jako organizacja – nieustannie edukujemy i kształtujemy najwłaściwsze podejście do tematu sprzedaży, który stanowi duże wyzwanie. Jest to możliwe dzięki wielkiemu wysiłkowi ekspertów i unikalnej metodologii PNSA – dodaje.

W tym roku statuetki i wyróżnienia przyznano w 14 kategoriach: Dyrektor Sprzedaży, Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży, Key Account Manager, Manager ds. Obsługi Klienta, Manager Sprzedaży, Manager Sprzedaży B2B, Menedżer Sprzedaży E-commerce i Digital, Przedstawiciel Handlowy, Przedstawiciel Handlowy B2B, Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży, Telesprzedaż, Trener Sprzedaży, Zespół Obsługi Klienta, Zespół Sprzedaży.

X edycja konkursu PNSA to łącznie 14 laureatów i 18 wyróżnionych. Wyłoniono też najlepszego
z najlepszych – przyznano tytuł Supersprzedawcy oraz dwa wyróżnienia w tej kategorii. Tytuł Supersprzedawcy w X edycji PNSA otrzymała Agnieszka Składowska z Contact Center Banku Pekao SA. Wyróżnienia przyznano dwóm osobom: Maciejowi Natorskiemu  – LINK 4 TU SA i Damianowi Smorońskiemu – PGNiG Obrót Detaliczny. Tytuł Supersprzedawcy Kapituła Sędziowska PNSA przyznaje na podstawie oceny osiągnięć kandydata oraz punktów uzyskanych w drugim etapie konkursu, czyli osobistych prezentacji finalistów. Kandydaci do tytułu Supersprzedawcy są nominowani przez członków Kapituły Sędziowskiej, którzy osobiście nadzorują proces prac poszczególnych komisji sędziowskich i uczestniczą w przesłuchaniach. Zawsze najważniejszy był dla mnie człowiek. To odzwierciedla się w telesprzedaży, w pracy, którą wykonuję. Istotne jest zadowolenie klienta, jego satysfakcjapowiedziała Agnieszka Składowska z Contact Center Banku Pekao SA, laureatka w kategorii Supersprzedawca.

Po raz trzeci przyznano Nagrodę Specjalną Prezesa PNSA. Otrzymał ją prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego za wieloletni wkład merytoryczny w rozwój sektora przedsiębiorczości w Polsce. Laudację wygłosił dr Chahid Fourali, Członek Zarządu PNSA.

Podczas Gali prezesom oraz wiceprezesom firm, których kandydaci znaleźli się w finale konkursu PNSA, wręczono Certyfikaty za konsekwentne inwestowanie w działy sprzedaży i obsługi klienta.

Lista laureatów i wyróżnionych:

Nagroda Specjalna:

  • Nagroda Specjalna prezesa PNSA za wieloletni wkład merytoryczny w rozwój sektora przedsiębiorczości w Polsce

Prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

  • Kategoria: Dyrektor Sprzedaży

Bartosz Wawryk / Orange Polska  – Laureat

Krzysztof Kaczmarek / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie

Magdalena Słobodzian-Nowacka / Contact Center Banku PKO SA – Wyróżnienie

  • Kategoria: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży  

Maciej Natorski  / Link 4 TU SA. – Laureat

Wojciech Otulak / Kompania Piwowarska SA. – Wyróżnienie

Barbara Pajor / UPC Polska – Wyróżnienie

  • Kategoria: Key Account Manager

Damian Smoroński / PGNiG Obrót Detaliczny – Laureat

Marcin Sucharski / LINK 4 TU SA – Wyróżnienie

Marcin Woźniak / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie

  • Kategoria: Manager ds. Obsługi Klienta

Łukasz Janik / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat

Małgorzata Kamińska / Orange Polska – Wyróżnienie

Jarosław Skoczeń / Orange Polska – Wyróżnienie

  • Kategoria: Manager Sprzedaży

Magdalena Chmura / Nestlé Polska SA  – Laureat

  • Kategoria: Menedżer Sprzedaży B2B

Paweł Walatek / PGNiG Obrót Detaliczny – Laureat

Andrzej Sienkiewicz / Solaris Bus & Coach SA – Wyróżnienie

  • Menedżer Sprzedaży E-commerce i Digital

Maciej Kuźma / Orange Polska – Laureat

  • Kategoria: Przedstawiciel Handlowy

Łukasz Grzesznik / Open Finance SA – Laureat

Natalia Bihun / Open Finance SA – Wyróżnienie

Tomasz Sękara / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie

  • Kategoria: Przedstawiciel Handlowy B2B

Joanna Ciepiela / Orange Polska – Wyróżnienie

  • Kategoria: Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży

Irena Siemieniuk / Totalizator Sportowy – Laureat

Joanna Grześ / Totalizator Sportowy – Wyróżnienie

  • Kategoria: Telesprzedaż

Agnieszka Składowska / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat

Lucyna Pietrzak / Orange Polska – Wyróżnienie

Adrian Siemieniak / Orange Polska – Wyróżnienie

  • Kategoria: Trener Sprzedaży

Wojciech Machowski / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat

Norbert Grezel / Home Broker SA – Wyróżnienie

Łukasz Laskowski / Poziom4 – Wyróżnienie

  • Kategoria: Zespół Obsługi Klienta

Krzysztof Jarmusz / Allegro.pl – Laureat

Wojciech Feliś / Allegro.pl – Wyróżnienie

  • Kategoria: Zespół Sprzedaży

Magdalena Kluzka / Kompania Piwowarska SA – Laureat

Magdalena Słobodzian-Nowacka / Contact Center Banku Pekao SA – Wyróżnienie

Kategoria: Supersprzedawca

  • Agnieszka Składowska / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat
  • Maciej Natorski  / LINK 4 TU SA – Wyróżnienie
  • Damian Smoroński / PGNiG Obrót Detaliczny – Wyróżnienie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gala Finałowa Polish National Sales Awards 2017 Po raz dziewiąty poznamy najlepszych w sprzedaży

25 listopada 2017 r. o godzinie 19.00 w warszawskim Hotelu Intercontinental odbędzie się uroczysta Gala Finałowa IX edycji konkursu Polish National Sales Awards 2017. Wydarzenie jest świętem branży sprzedażowej, które od dziewięciu lat skupia wokół siebie elitę polskich sprzedawców. Podczas Gali wyłonieni zostaną laureaci i wyróżnieni w 21 kategoriach, m.in. „Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży” oraz „Dyrektor Sprzedaży”.

Polish National Sales Awards to unikalne, prestiżowe przedsięwzięcie, którego celem jest
kształtowanie pozytywnych praktyk oraz najwyższych standardów w sektorze sprzedaży i obsługi
klienta. PNSA co roku nagradza także najlepszych specjalistów z branży sprzedażowej – na podium
stają osoby, które wykazały się najlepszymi wynikami, innowacyjnym i kreatywnym podejściem do
biznesu, umiejętnością pracy zespołowej oraz najwyższymi standardami etycznymi. Dzięki autorskiej
metodologii PNSA oraz wieloletniemu doświadczeniu ekspertów dwuetapowy proces oceny
kandydatów ma wartość unikalną dla polskiego rynku.
– Obecnie coraz więcej instytucji i organizacji angażuje się we współpracę z PNSA. Efektem tych
działań jest stałe kształtowanie wysokich standardów sprzedaży w Polsce – powiedziała Elżbieta
Pełka, prezes Polish National Sales Awards. – Kapitał wiedzy i doświadczenia, jaki niesie ze sobą
PNSA, bezpośrednio przekłada się na pozytywne efekty widoczne na rynku i w poszczególnych
organizacjach. Filarem przedsięwzięcia jest przekonanie, że dobrze przeprowadzona sprzedaż
gwarantuje wygraną dwóm stronom, a podstawą procesu są dobre, etyczne zachowania – dodała.
PNSA aktywnie działa na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy
jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. Konkurs PNSA jest jednym z filarów
działania organizacji. Stanowi on wymierną korzyść dla poszczególnych przedsiębiorstw, które
inwestując w rozwój kompetencji swoich pracowników, działają na rzecz rozwoju całej firmy.
– Współpracuję przy tym projekcie od samego początku, starając się dzielić doświadczeniem
i uwagami, wspólnie z organizatorami przyczyniamy się do jego rozwoju. Bardzo zależy mi na tym,
by wpływało to na etos pracownika działu sprzedaży poprzez profesjonalizację oraz szerokie
biznesowe spojrzenie – skomentował Michał Mrowiec, wiceprezes ds. sprzedaży w Kompanii
Piwowarskiej, dodając: Rynek dynamicznie się zmienia, co powoduje, że obszar sprzedaży jest pełen
wyzwań. W tej sytuacji każdy projekt, który przyczynia się do promowania dobrych praktyk,
budowania doskonałości, wprowadzania usprawnień, zasługuje na uznanie.

***

Polish National Sales Awards jest pierwszym przedsięwzięciem w Polsce, które poprzez organizowany
Konkurs PNSA promuje dobre praktyki i standardy sprzedaży. Głównym celem PNSA jest działanie na
rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu
etosu profesjonalnego sprzedawcy. Odbywający się już po raz ósmy Konkurs PNSA jest przeznaczony
dla wszystkich pracowników działów sprzedaży, a także dla trenerów
i pracowników działu obsługi klienta.
Więcej informacji na temat konkursu PNSA oraz wszelkie aktualności znajdują się pod następującymi
linkami:

XV Edycja


https://www.facebook.com/polishnationalsalesawards/
https://www.linkedin.com/grps/PNSA-Polish- National-Sales- Awards-2889114/about

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF