...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ponad 100 tys. darmowych starterów od Orange w placówkach pocztowych

Poczta Polska startery

Poczta Polska wspiera dystrybucję bezpłatnych starterów przeznaczonych dla obywateli ukraińskich. Karty SIM Orange, wraz z aktywowanym pakietem minut i Internetu, można odebrać w urzędach pocztowych i filiach.

Rośnie liczba obywateli Ukrainy w Polsce. Wielu z nich trafiło do naszego kraju, uciekając przed wojną. W zaatakowanej przez Rosjan ojczyźnie zostały niejednokrotnie ich rodziny i bliscy. Celem nowej inicjatywy sieci Orange Polska i Poczty Polskiej jest zapewnienie Ukraińcom możliwości kontaktu z krewnymi i przyjaciółmi. Operator komórkowy i pocztowy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne w tak trudnych chwilach jest podtrzymywanie więzi i relacji z najbliższymi.

Dla obywateli Ukrainy Orange przygotował 110 tysięcy darmowych starterów z kartami SIM, które można już odebrać w urzędach i filiach Poczty Polskiej. Każdy pakiet zawiera 100 darmowych minut do Ukrainy, rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu do wszystkich w Polsce i bezpłatnych 30 GB Internetu.

Poczta Polska wprowadziła startery do darmowej dystrybucji w swoich placówkach, aby zapewnić obywatelom Ukrainy możliwość utrzymywania więzi z najbliższymi. Wiemy, jak ciężki jest to czas dla naszych sąsiadów i jak ważny jest kontakt z tymi, którzy pozostali w owładniętej wojną ojczyźnie. Karty SIM wydajemy i rejestrujemy obywatelom Ukrainy bezpłatnie. Rejestracja karty jest możliwa na podstawie paszportów lub kart pobytu. Dodatkowo w naszych placówkach pocztowych wiszą plakaty informujące o akcji w językach polskim i ukraińskim.

Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej

Darmowe startery na kartę zostały skonfigurowane tak, aby móc od razu po zarejestrowaniu korzystać z pakietu. Na podstawie jednego dokumentu można pozyskać maksymalnie trzy startery. W placówkach Poczty Polskiej dostępne będą również ulotki informacyjne w języku ukraińskim.

Poczta Polska zaangażowała się w szereg działań pomocy Ukrainie, także na rzecz ofiar wojny w Ukrainie i uchodźców. Polski operator wspiera Pocztę Ukrainy, np. nie pobiera opłaty za realizacje przekazu pieniężnego do Ukrainy, realizuje pilne dostawy zaopatrzenia dla uchodźców z Ukrainy, zaoferował transport osób, logistykę towarów, ponad 200 miejsc noclegowych oraz możliwość zatrudnienia osób uciekających. Szczegóły można znaleźć na STRONIE INTERNETOWEJ.


źródło: Poczta Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy rzecznik prasowy Poczty Polskiej

Daniel Witkowski były działacz młodzieżówki PiS i Kukiz 15 został nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej.

Poczta Polska ogłosiła w komunikacie zmiany, jakie wprowadziła w obszarze komunikacji i marketingu z początkiem bieżącego roku. Nowym rzecznikiem prasowym spółki został Daniel Witkowski, który obejmie niniejsze stanowisko za Justynę Siwek.  Co więcej, jak informuje spółka – była rzeczniczka pozostanie w strukturze firmy i będzie odpowiadać za dział komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

 

Zapowiedziane zmiany zostały wprowadzone na celu dostosowania komunikacji spółki do aktualnych trendów, jak i konsolidację dotychczasowych, rozproszonych zadań z zakresu PR-owego w jednostce organizacyjnej.

Poczta Polska przechodzi proces intensywnej transformacji, której celem jest dostosowanie profilu działalności Spółki do realiów cyfryzującego się świata. Realizujemy obecnie wiele strategicznych projektów, o których pragniemy rzetelnie informować opinię publiczną, a docelowo — naszych Klientów. To oni bowiem będą beneficjentami zmian, jakie wprowadza Poczta.

Daniel Witkowski

Wprowadzone modernizacje organizacyjne poskutkowały również podziałem funkcji kierownika działu komunikacji i rzecznika prasowego. Biurze Ładu Korporacyjnego, czyli jednostce odpowiedzialnej za kontakt z mediami przekazano kompetencje z zakresu marketingu wizerunkowego, narodowego operatora pocztowego.

Zmiany w obszarze PR i marketingu korporacyjnego jest częścią reorganizacji centrali Spółki, która ma na celu integrację dotychczas rozproszonych funkcji i kompetencji. Połączenie obszaru komunikacji z całym spektrum zadań z zakresu promocji marki wpłynie pozytywnie na budowanie wizerunku Poczty, jako firmy z tradycjami, ale śmiało wchodzącej w obszar nowych technologii, coraz nowocześniejszej, przechodzącej transformację cyfrową i zaangażowanej społecznie.

Aleksandra Paulska, zastępca dyrektora biura ładu korporacyjnego ds. komunikacji Poczty Polskiej

Kim jest Daniel Witkowski?

Daniel Witkowski jest absolwentem nauk politycznych na UW (Uniwersytecie Warszawskim). W 2017 roku pełnił funkcję szefa klubu młodych w partii Kukiz 15. Dwa lata później przeszedł do warszawskich struktur forów Młodych PiS. Poza tym pracował między innymi w: Telewizji Polskiej oraz w Państwowej Agencji Atomistyki, gdzie zajmował się kierownictwem zespołu ds. Informacji i Komunikacji. Na tym stanowisku pracował jako rzecznik prasowy.


Źródło: Poczta Polska/ Wirtualne Media

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poczta Polska podwyższa ceny świadczonych usług

Z powodu rosnącej inflacji i drożyzny państwowy usługodawca pocztowy — Poczta Polska podnosi ceny swoich przesyłek.

Jak informuje Poczta Polska, nowy cennik zostanie wprowadzony 1 stycznia 2022 roku.  Znajdą się w nim podwyższone ceny za określone paczki i listy. Wszystko z powodu  inflacji.

Podwyżki za listy w różnych formatach

Wzrost cen dotyczy tylko wybranych form przesyłek w obrocie krajowym, które sięgają zakresu od 2 do 11 procent. Oznacza to, że konsumenci nie odczują zbytnio dużych zmian w sektorze usługowym poczty. Przykładowo cena listów niezarejestrowanych (niepoleconych) ekonomicznych w formatach S i M wzrośnie o 30 groszy. Z kolei Przesyłka polecona priorytetowa w formacie S zdrożeje o 10 groszy, a w rozmiarze M – 30 groszy.

Warto podkreślić, że dla statystycznego Polaka, który wysyła coraz mniej listów, będzie to oznaczało dodatkowy wydatek rzędu kilku złotych w skali całego roku. Dla Poczty Polskiej nawet niewielka korekta cen świadczonych usług to dodatkowy wzrost przychodu, który umożliwi uruchamianie nowych placówek pocztowych, jak i utrzymanie tych rzadziej odwiedzanych przez klientów, zlokalizowanych na terenach wiejskich.

Z pewnością Poczta Polska wykorzysta obecną sytuację na rynku, by zwiększyć obroty spółki i polepszy jakość swoich usług. Jednak czy to pomoże Poczcie Polskiej w konkurowaniu z większymi spółkami prywatnymi, tj.: InPost? Tego dowiemy się wkrótce po wprowadzeniu nowego cennika.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy są gotowi na ponoszenie kosztów zmian klimatycznych, ale oczekują zaangażowania władz i biznesu [RAPORT]

Zielne miasta i gminy

Jak wynika z raportu innogy Zielone miasta i gminy, Polacy są gotowi na ponoszenie kosztów na rzecz zmian klimatycznych, ale wymagają tego również od instytucji publicznych i firm. Rosnąca świadomość ekologiczna sprawia, że społeczeństwo oczekuje realnych działań zmniejszających zarówno problem zanieczyszczenia powietrza, jak i wprowadzania na rynek ekologicznych produktów i usług.

Z badań przeprowadzonych na początku 2021 roku przez firmę innogy Polska wynika, że niemal wszyscy Polacy są świadomi zachodzących zmian klimatycznych. Dostrzegamy nie tylko problem zanieczyszczenia powietrza i ponoszenia kosztów działań proekologicznych. Widzimy również konieczność zaangażowania się we wprowadzanie proekologicznych zmian przedstawicieli sektora publicznego i biznesu. Raport innogy Zielone miasta i gminy. Inwestycje proekologiczne w sektorze publicznym, usługowym i mieszkaniowym przedstawia sposób postrzegania przez społeczeństwo zmian klimatycznych. Pokazuje również poziom świadomości ekologicznej oraz rolę poszczególnych sektorów gospodarki we wprowadzaniu rozwiązań przyjaznych środowisku.

Moje środowisko – moja sprawa

82 proc. ankietowanych uważa zmiany klimatyczne za ważną kwestię, zaś 70 proc. dostrzega realne zagrożenie, jakie stanowią. Co ciekawe znacząca grupa badanych (73 proc.) zauważa, że zmiany proekologiczne wpływają na atrakcyjność miejsca zamieszkania. Motywuje ich to do przekształcania nawyków i budowania świadomości o problemach środowiskowych.

Polacy coraz częściej starają się wybierać produkty i usługi, które nie są szkodliwe dla otoczenia (64 proc.). Wiele osób widzi również zasadność ponoszenia osobistych kosztów na rzecz zmian klimatycznych (42 proc.). Powszechny charakter problemu powoduje, że społeczeństwo stara się wziąć odpowiedzialność na własne barki i szuka rozwiązań mających na celu poprawę stanu środowiska. Dlatego stale rośnie zainteresowanie ofertami firm proekologicznych. Większość badanych jest gotowa zaangażować się w działania proekologiczne (61 proc.) i wprowadzać w swoim otoczeniu rozwiązania nienaruszające równowagi natury.

Biznes i samorządy reagują na zmiany klimatu

Większość Polaków (71 proc. osób biorących udział w badaniu) uważa, że wprowadzaniem proekologicznych zmian powinny zająć się instytucje publiczne, zaś prawie połowa (48 proc.) aprobuje wdrażanie ich przez firmy.

Siedmiu na dziesięciu respondentów jest zdania, że aktywne działania proekologiczne powinny być realizowane przez władze na szczeblu centralnym i lokalnym, a praktycznie połowa twierdzi, że jest to odpowiedzialność firm. Oczekiwania społeczne są więc sporym wyzwaniem, zarówno dla instytucji publicznych oraz biznesu. Przyjrzeliśmy się inicjatywom podejmowanym przez instytucje publiczne, branżę nieruchomości mieszkaniowych, oraz branżę usługową. Na tej podstawie diagnozujemy, jak zmieniają się miasta i gminy, nasze otoczenie, i miejsca w których żyjemy. Przedstawione przez nas w raporcie przykłady inwestycji proekologicznych cechuje wielopłaszczyznowe podejście i atrakcyjność zastosowanych rozwiązań.

Małgorzata Eull, Dyrektor Pionu Klienci Biznesowi, innogy Polska S.A.

Jedną z wielu firm z sektora retail, które postanowiły wesprzeć zielone inwestycje jest Żabka Polska. Stworzyła pierwszy sklep w 100 proc. zasilany zieloną energią. Jest to miejsce, w którym firma – często jako pierwsza na świecie – testuje przyjazne środowisku rozwiązania. Innym przykładem na zieloną działalność biznesową, tym razem w branży nieruchomości, jest rozwiązanie zastosowane przez firmę Skanska. W tym przypadku przed przystąpieniem do budowy osiedla mieszkaniowego wykonano szereg analiz ekologicznych i przyrodniczych. Wzięli w nich udział m.in. ekolodzy, dendrolodzy i ornitolodzy. Dzięki temu możliwe było zaprojektowanie terenów zielonych tak, by odtworzyć lokalny naturalny ekosystem.

Ciekawą inicjatywę podjęła Poczta Polska, która w kwietniu 2018 roku przeprowadziła największe w Polsce testy aut elektrycznych we flocie biznesowej. Testowano auta siedmiu marek. Rok później uruchomiono kolejne testy samochodów elektrycznych w wyniku których rozpoczęto wymianę pocztowej floty na pojazdy ekologiczne.

Firmy coraz chętniej podejmują się działań chroniących środowisko przed niekorzystnymi zmianami także ze względu na swoich pracowników. Stale rosnąca świadomość ekologiczna w społeczeństwie przekłada się na osoby zatrudnione w firmach. Te z kolei oddolnie wpływają na podejście przedsiębiorstw do realizacji swojej misji i wizji z poszanowaniem środowiska. Finalnie przekłada się to na coraz większe zainteresowanie inwestycjami proekologicznymi całego rynku.

Pełną treść raportu można pobrać na dedykowanej stronie www


Źródło: Innogy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poczta Polska laureatem prestiżowego konkursu Top Marka 2019

Poczta Polska drugi rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w branży Firmy kurierskie. Konkurs został zorganizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. XII edycja badania Top Marka, podobnie jak w ubiegłym roku, objęła aż 500 marek z 50 branż.

Poczta znalazła się w gronie pięćdziesięciu najsilniejszych medialnie przedsiębiorstw, którym przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2019. Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 oznacza, że spółka w segmencie firm kurierskich ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.

Ranking Top Marka 2019 został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku. W sumie przeanalizowano 73 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 10 mln internetowych i 61 mln postów w mediach społecznościowych.

Podstawę metodologii stanowiły trzy kluczowe filary: liczba publikacji, ich zasięg i wydźwięk. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat. Raport został przygotowywany przez niezależną agencję badawczą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poczta Polska: wielkie rocznice na małych znaczkach

Co łączy Sejm Ustawodawczy, Najwyższą Izbę Kontroli, archiwa państwowe, Polski Czerwony Krzyż, ordynariat polowy oraz służbę więzienną? Wszystkie te instytucje obchodzą w tym roku 100. rocznicę istnienia. Z tych okazji Poczta Polska wyemitowała okolicznościowe znaczki.  

Poczta Polska konsekwentnie upamiętnia na swoich znaczkach pocztowych bohaterów narodowych oraz najważniejsze wydarzenia historyczne.

– W ubiegłym roku świętowaliśmy 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Odbudowujące się po 123 latach zaborów państwo polskie musiało stworzyć nowe instytucje, dzięki którym mogło funkcjonować. Poza Sejmem Ustawodawczym, który zajął się przygotowaniem i przyjęciem fundamentów państwa, powołano także Najwyższą Izbę Kontroli, archiwa państwowe, służbę więzienną, Polski Czerwony Krzyż oraz ordynariat polowy. Poczta Polska będąca jedną z najstarszych instytucji polskich aktywnie włącza się w działania mające upamiętnić najważniejsze dla naszego kraju wydarzenia – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Sejm Ustawodawczy

Sejm ten po raz pierwszy zebrał się 10 lutego 1919 roku, jego głównym zadaniem było przyjęcie konstytucji oraz kluczowych dla państwa polskiego ustaw. Pierwszym marszałkiem po przyjęciu konstytucji marcowej został Wojciech Trąmpczyński – prawnik i działacz Narodowej Demokracji. Trąmpczyński pozostał marszałkiem. To właśnie jego portret zdobi okolicznościowy znaczek Poczty Polskiej „100 lat Sejmu Ustawodawczego”.

 

 

 

Polski Czerwony Krzyż

To instytucja, która powstała w 1919 roku i działa do dzisiaj. Jest jedną z najstarszych na świecie tego typu organizacji. Skupia się w swojej działalności na udzielaniu pomocy humanitarnej w czasie klęsk i wojen, pomocą socjalną, szkoleniem w zakresie pierwszej pomocy, prowadzeniem zabezpieczeń medycznych na imprezach masowych, propagowaniem idei honorowego krwiodawstwa, a także rozpowszechnianiem wiedzy o międzynarodowych prawach konfliktów zbrojnych. Znaczek „100. rocznica utworzenia Polskiego Czerwonego Krzyża” przedstawia równoramienny czerwony krzyż nawiązujący do logotypu PCK i obrysu obszaru Polski.

Ordynariat polowy

5 lutego minęła setna rocznica utworzenia przez papieża Benedykta XV biskupstwa polowego w Polsce. Na znaczku 100-lecie Ordynariatu Polowego” zostały przedstawione fotografie obrazów z podobiznami: arcybiskupa Achillego Rattiego, pierwszego nuncjusza apostolskiego w RP w latach 1918–1921, późniejszego papieża Piusa XI (1922–1939), który zasłużył się w erygowaniu biskupstwa polowego w Polsce 5 lutego 1919 roku oraz arcybiskupa Stanisława Galla, biskupa polowego wojsk polskich; zaś w centralnej części znaczka umieszczono zdjęcie pastorału biskupa polowego.

W Siłach Zbrojnych RP duszpasterstwo wojskowe funkcjonowało jako Biskupstwo Polowe Wojsk Polskich do 1945 r. Następnie zostało przekształcone w Generalny Dziekanat Wojska Polskiego i funkcjonowało w tej formie od 1945 do stycznia 1991 r. Obecnie od 21 stycznia 1991 r. działa jako Ordynariat Polowy Wojska Polskiego. Aktualnie duszpasterstwo wojskowe tworzy strukturę zwaną ordynariatem polowym, który kontynuuje tradycje biskupstwa polowego w Polsce. Obecny biskup polowy to Józef Guzdek.

Najwyższa Izba Kontroli

Znalazła się wśród instytucji powołanych do życia w 1919 roku. Istnienie kompetentnego i niezależnego od władzy wykonawczej organu kontroli było niezbędne dla sprawnego funkcjonowania państwa. NIK stała na straży publicznych pieniędzy. Na okolicznościowym znaczku „100-lecie powstania Najwyższej Izby Kontroli” przedstawiono akwarelę Andrzeja Wasilewskiego przedstawiającą widok budynku obecnej siedziby NIK, znajdującej się przy ul. Filtrowej 57 w Warszawie.

Archiwa Państwowe

Znaczek „100. rocznica utworzenia archiwów państwowych” przedstawia symboliczne przejście między regałami z dokumentami, łączące dawne i nowoczesne metody gromadzenia, zapisywania i przechowywania zbiorów. Walor filatelistyczny nawiązuje do rozwoju sieci archiwów w Polsce, pełniących istotne funkcje kulturotwórczą i tożsamościową. Koperta FDC prezentuje historyczny dekret o organizacji archiwów państwowych i opiece nad archiwaliami, najważniejszy dokument powołujący archiwa w odrodzonej Polsce.

 

 

Służba więzienna

Kolejnym w kolekcji znaczków okolicznościowych jest „100-lecie polskiej służby więziennej”, na którym zaprezentowano odznaczenie służby więziennej na tle historycznego i współczesnego zdjęcia funkcjonariuszy służby więziennej w umundurowaniu galowym. Znaczki wydrukowano techniką rotograwiurową, na papierze fluorescencyjnym, w formacie: 43 x 31,25 mm w nakładzie 100 000 sztuk.

O znaczkach:

„100 lat Sejmu Ustawodawczego”
autor projektu: Jan Konarzewski
autor portretu: Antoni Cygan
liczba znaczków: 1
wartość: 5 zł
nakład: 144 000 szt.
technika druku: offset
format znaczka: 31,25 x 39,5 mm
papier: fluorescencyjny
arkusz sprzedażny: 12 znaczków
data wprowadzenia do obiegu: 8 lutego 2019 r.

„100-lecie powstania Najwyższej Izby Kontroli”
autor projektu znaczka: Jarosław Ochendzan
autor akwareli: Andrzej Wasilewski
liczba znaczków: 1
wartość: 5 zł
nakład: 150 000 szt.
technika druku: offset + hotstamping na przywieszce
format znaczka: 43 x 31,25 mm
papier: fluorescencyjny
arkusz sprzedażny: 8 znaczków + przywieszka
data wprowadzenia do obiegu: 7 lutego 2019 r.

„100. rocznica utworzenia archiwów państwowych”
autor projektu: Ryszard Kufel
liczba znaczków: 1
wartość: 3,20 zł
nakład: 100 000 szt.
technika druku: rotograwiura
format znaczka: 31,25 mm x 43
papier: fluorescencyjny
arkusz sprzedażny: 50 znaczków
data wprowadzenia do obiegu: 7 lutego 2019 r.

„100-lecie ordynariatu polowego”
autor projektu: Roch Stefaniak
liczba znaczków: 1
wartość: 2,60 zł
nakład: 150 000 szt.
technika druku: rotograwiura
format znaczka: 43 x 31,25 mm
papier: fluorescencyjny
arkusz sprzedażny: 50 znaczków
data wprowadzenia do obiegu: 5 lutego 2019 r.

„100. rocznica utworzenia Polskiego Czerwonego Krzyża”
autor projektu: Jan Konarzewski
liczba znaczków: 1
wartość: 3,20 zł
nakład: 180 000 szt.
technika druku: offset
format znaczka: 31,25 x 39,5 mm
papier: fluorescencyjny
arkusz sprzedażny: 12 znaczków
data wprowadzenia do obiegu: 18 stycznia 2019 r.

„100-lecie polskiej służby więziennej”
autor projektu znaczka: Roch Stefaniak
liczba znaczków: 1
wartość: 2,60 zł
nakład: 100 000 szt.
technika druku: rotograwiura
format znaczka: 43 x 31,25 mm
arkusz sprzedażny: 50 znaczków
papier: fluorescencyjny
data wprowadzenia do obiegu: 8 lutego 2019 r.

Te i inne wydawnictwa Poczty Polskiej można nabyć w placówkach Poczty Polskiej i sklepie internetowym: www.filatelistyka.poczta-polska.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poczta Polska z nową funkcjonalnością: wyśle smsem numer telefonu do kuriera

mobile

Od początku lutego odbiorcy przesyłek kurierskich Poczty Polskiej dostają smsowe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który doręczy ich paczkę. Nowe rozwiązanie umożliwia klientowi kontakt z kurierem i zwiększa komfort obsługi.

Wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi. Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego smsowe powiadomienia funkcjonują już we wszystkich lokalizacjach w kraju i cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.

W dzień wizyty kuriera klienci dostają automatyczną wiadomość o przykładowej treści: „W dn. 2018-02-12, kurier Adam będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr EE143256789PL. Kontakt do kuriera: tel. 987654321” .

– Umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem. Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki– tłumaczy Michał Gawryluk, kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej – Smsowe powiadomienie o numerze telefonu kuriera należy do nowości na rynku logistycznym, większość firm nie może się nim pochwalić. Poczta, decydując się na takie rozwiązanie, wyprzedza konkurencję i zwiększa satysfakcję swoich klientów.

Rynek kurierski jest niezwykle konkurencyjnym obszarem biznesu. Firma, która chce na nim zajmować pozycję lidera i wyznaczać nowe trendy musi nieustannie szukać innowacyjnych rozwiązań i możliwości doskonalenia usług. Kluczem do efektywności są rozwiązania cyfrowe, które zmniejszają liczbę czynności wykonywanych przez człowieka i umożliwiają stały wzrost liczby obsługiwanych przesyłek bez generowania nowych kosztów.

Polski rynek e-handlu jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Zgodnie ze strategią rozwoju firma planuje zwiększać swoje udziały w segmencie usług paczkowych i kurierskich i stale doskonalić jakość usług.

W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze, dzięki którym klient nie musi mieć przy sobie gotówki odbierając przesyłkę zamówioną za pobraniem. Transakcje kartą lub BLIKIEM zwiększają komfort korzystania z usług oraz skracają czas obsługi klienta. Stale rozwijana jest też sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz  sklepy sieci Żabka i Freshmarket.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poczta Polska z nagrodą „HR Najwyższej Jakości”

Poczta Polska otrzymała nagrodę przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Otrzymują je firmy o najwyższych standardach zarządzania kapitałem ludzkim - „HR Najwyższej Jakości”. Zostaliśmy nagrodzeni za projekt rekrutacyjny Dni Otwarte „Pracuj Blisko Domu”.

Badanie Certyfikacyjne „HR Najwyższej Jakości” to ocena praktycznego wymiaru polityki i narzędzi HR stosowanych przez firmę. Dotyczy to m.in. takich obszarów, jak: systemy motywacyjne i wynagrodzenia, rozwój pracowników, rekrutacja i wsparcie zwalnianych pracowników,  komunikacja wewnętrzna, budowanie marki pracodawcy i społeczna odpowiedzialność biznesu.

Głównym celem nagrodzonego projektu Dni Otwarte „Pracuj Blisko Domu” było zwiększenie liczby kandydatów na stanowiska wykonawcze w placówkach pocztowych i sortowniach w całej Polsce oraz budowanie marki pracodawcy, jako atrakcyjnego miejsca pracy.

Akcja promująca została zrealizowana w 20 urzędach pocztowych w całej Polsce. Rekruterzy przeprowadzali tam spotkania z kandydatami zainteresowanymi pracą w Poczcie Polskiej. Informacje o Dniach Otwartych pojawiły się też w mediach (kilkadziesiąt publikacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie).

Projekt spełnił oczekiwania – wielu kandydatów  zostało zatrudnionych, a pozytywny efekt w postaci zwiększonego zainteresowania ofertami pracy naszej spółki jest widoczny do dziś.

Poczta Polska jest rzetelnym i wiarygodnym pracodawcą stosującym rozwiązania w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim na najwyższym poziomie, co potwierdza otrzymany certyfikat – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzający Pionem Kapitału Ludzkiego. – Rynek pracownika jest dużym wyzwaniem dla firm, dlatego łączymy działania z obszaru marketingu rekrutacyjnego i rekrutacji masowych w formule Dni Otwartych. Dzięki tym i wielu innym przedsięwzięciom prowadzonym w 2017 roku zwiększyliśmy zatrudnienie pracowników w Poczcie, szczególnie w grupach bezpośrednio obsługujących klientów, takich jak listonosze – dodaje Agnieszka Grzegorczyk.

Projekt zyskał ponadto uznanie innych firm biorących udział w konkursie, które podobnie jak Poczta Polska zmagają się ze skutkami sytuacji na rynku pracy związanej z brakiem kandydatów do pracy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF