...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Podcasty jako płatne treści – podsumowanie drugiej debaty podczas Gali Podcast Roku 2022

Podcasty za paywallem – to temat drugiej debaty, która odbyła się w ramach finału konkursy Podcast Roku 2022. Gala rozdania nagród odbyła się 20 listopada w Rzeszowie. Jak i czy można zarabiać na podcastach, jaki słuchacz jest gotowy korzystać z płatnych treści – to tylko niektóre z poruszanych tematów.

 

Paywall, czyli metoda monetyzacji treści internetowych polegająca na pobieraniu opłat za dostęp, w przypadku podcasterów to wciąż rzadkość.

Rynek w Polsce w bardzo niewielkim stopniu się monetyzuje. Są to tylko topowi twórcy, którzy potrafią zaskarbić sobie łaskę sponsorów bądź innego rodzaju partnerów komercyjnych. Nie mamy na szeroką skalę monetyzacji za pomocą reklam. Choć to standard na bardziej rozwiniętych rynkach – tłumaczył podczas debaty Paweł Heba, dyrektor kreatywny Empik Go.

W dyskusji udział wzięli też redaktor naczelna radia TOK FM Kamila Ceran, Wojciech Szymczyk  Chief Growth Officer Audioteki i Paweł Sołtys prezes Radia 357.
Badania Tandem Media pokazują, że 25 proc. słuchaczy jest skłonnych zapłacić za słuchanie podcastów, ale tylko 18 proc. już to robi. Tymczasem płatne treści to nie tylko wywiady słuchowiska, czy reportaże.

Redaktor Naczelna radia Tok.fm Kamila Ceran tłumaczyła, że podcasty to także nagrana audycja radiowa: – To podcasty jako momenty audio, które można sobie w każdym momencie odsłuchać. Staraliśmy się w ten sposób umożliwić słuchaczom kontakt z ulubionymi tematami – mówiła, choć przyznała, że mają również podcasty, które tworzone są tylko na potrzeby internetu.
W zupełnie innej sytuacji są dostawcy, którzy w swoich zbiorach posiadają audiobooki, a takim jest zarówno Audioteka, jak i Empik.Go. W tym ostatnim podcasty pojawiły się 2 lata temu. Dziś Empik produkuje ponad 20 tytułów rocznie, które są dobierane nie tylko pod względem słuchalności.
– Zauważyliśmy, że możemy nauczyć słuchaczy audiobooków słuchania podcastów, już kilkukrotnie nam się to udało – mówił Paweł Heba. Pytany, co musi mieć dobry podcast, przywołał praktykę jednej z największych platform (Spotify), która wyznaje 3 zasady dobrego podcastu: prestiż, zysk, innowacja.

Wojciech Szymczyk  Chief Growth Officer Audioteki  przyznał, że  wśród  60 dostępnych oryginalych serii podcastów dostępnych na platformie 25 z nich wystartowało w tym roku. – Kilkanaście procent subskrybentów Audioteki słucha podcastów. Ten format audio ma dla nas duże znaczenie marketingowe, ale też i misyjne – podkreślał w czasie debaty Wojciech Szymczyk.

Wielu podcasterów to byli lub obecni radiowcy, podkreślała Kamila Ceran, ale jednocześnie radiowcy mogą nauczyć się od podcasterów luzu, pomysłowości i odwagi: – Radio działa na rynku koncesji, stąd wiele ograniczeń. Podcastów te regulacje nie dotyczą, stąd większa wolność – mówiła.

Prezes Radia 357 wskazywał z kolei, że płatne platformy mogą stać się marką, która dba o jakość. Nie mamy możliwości łatwego przejrzenia wszystkich podcastów, dlatego potrzebujemy marek, którym ludzie ufają i nieważne co już klikną, bo dostają tam stempel jakości.

Podcast Roku to ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Upamiętnia przez blisko 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie redaktora Janusza Majkę, który w lutym ubiegłego roku zmarł na COVID-19.

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, a parterem technologicznym Orange Polska. Z kolei partnerem organizacyjnym są: Marma Polskie Folie, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów.
Mecenasami Konkursu są: Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Busnex. Empik Go, Onet Audio.
Partnerami konkursu są: Województwo Podkarpackie, Miasto Rzeszów, Radio 357, Patronite.pl,  Open FM, Instytut Zamenhofa, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo, Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czeka nas eksplozja podcastów – podsumowanie pierwszej debaty podczas Gali Podcast Roku 2022

Przyszłość rynku podcastowego to temat jednej z dwóch debat, podczas Gali Finałowej konkursu Podcast Roku 2022, która odbyła się 20 listopada w Rzeszowie. – Jesteśmy dopiero na początku drogi. Przed nami dopiero eksplozja podcastów – uważa Marcin Skoniecznego, prezes Patronite.pl., jeden z uczestników Gali.

 

Dźwięk jest nie tylko intymną materią ale też jest bardzo plastyczny. Dźwiękiem jest wszystko, co słyszymy, także głos, który jest nie tylko przekazem informacjitłumaczył Michał Kukawski dziennikarz, podcaster, wyróżniony za Podcast Roku podczas ubiegłorocznej edycji konkursu, jeden z uczestników debaty.

Dyskusje nad przyszłością rynku podcastowego, jak i całą Galę prowadziła dziennikarka Justyna Dżbik-Kluge. W debacie wzięli też udział Monika Tenerowicz kierowniczka zespołu ds. relacji z mediami w Orange Polska i Marcin Skonieczny prezes Patronat pl.

Z badań przeprowadzonych przez Tandem Media w 2021 roku wynika, że w ciągu ostatnich 3 lat nastąpił ponad siedmiokrotny wzrost liczby podcastów. To dobra informacja dla podcasterów, ale jednocześnie skłania branże do refleksji nad potrzebą stworzenia katalogu dobrych praktyk. – Ostatnie 2 lata pokazują, że są potrzebne pewne uregulowania – uważa Monika Tenerowicz z Orange Polska. Dwa lata pandemii i agresja Rosji na Ukrainie spowodowały wysyp fake newsów i nieprawdziwych informacji, co także staje się problemem treści podcastów.

Powoływanie się na źródła, prezentowanie różnych punktów widzenia, dbanie, aby nikomu nie zróbmy przykrości, krzywdy – to zdaniem Michała Kukawskiego podstawowe zasady potencjalnego kodeksu podcasterów. Z kolei Marcin Skonieczny uważa, że nie da się wprowadzić regulacji odgórnie. – Powinniśmy się starać, aby były stosowane podstawowe prawne regulacje, jak np. nie kradnij treści, ale podcasterzy nie dadzą się uregulować – mówił.

Paneliści byli zgodni, że uregulowania powinny być efektem dyskusji w samym środowisku podcasterów.

Co może zaskakiwać podcasty to także doskonałe narzędzie do komunikacji wewnętrznej czy korporacyjnej. Ten sposób komunikowania się z pracownikami wykorzystuje np. Orange Polska

20.11.2022 Fot. Grzegorz Bukala

To bardzo dobre narzędzie do przekazywania wiedzy, do mówienia po ludzku co jest ważne dla firmy, w jakim kierunku idziemy, co będziemy robić. To działa, jest dobrze odbierane. W ten sposób można przekazać skomplikowaną wiedzę w prosty sposób tłumaczyła Monika Tenerowicz.

Z badań prezentowanych podczas debaty wynika również, że najwięcej podcastów słucha się w domu, bo takiej odpowiedzi udzieliło aż 82 proc. badanych, 20 proc. słucha w samochodzie, na spacerze 18 proc., w środkach komunikacji 14 proc. Co ciekawe 12 proc. słucha podcastów w pracy.

Podcasty są opowiadaniem historii, utarło się, że zdominował podcast wywiad, ale chciałbym, aby więcej było reportaży, słuchowisk, musicali. Więcej odwagi! – zachęcał podcasterów Michał Kukawski.

Jak przekonywali paneliści, podcast to radio, gdzie można wybrać samemu czego, się słucha, a my jesteśmy dopiero na początku tej drogi.

Przed nami dopiero eksplozja podcastówuważa Marcin Skonieczny.

Podcast Roku to ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Upamiętnia związanego przez blisko 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie redaktora Janusza Majkę, który w lutym ubiegłego roku zmarł na COVID-19.

Na Gali Finałowej w Rzeszowie nagrody konkursu odebrali:

  • W kategorii „Polityka, Gospodarka, Społeczeństwo” nagrodę otrzymał Michał Janczura za podcast Folwark.
  • W kategorii „Nauka, Edukacja, Technologia” nagrodę otrzymała, Karolina Głowacka   za podcast: LAMU – Letnia Akademia Młodych Umysłów. Radio Naukowe.
  • W kategorii „Lifestyle, Kultura, Hobby” nagrodę otrzymał Łukasz Wojtusik za podcast Alfabet Wojtusika.
  • W kategorii „Marka Sponsorująca Podcast” nagrodę otrzymała firma EY za podcast Mam Pytanie przygotowywany przez Macieja Głogowskiego.
  • W kategorii „Podcast za paywallem” nagrodę otrzymali Wojciech Oleksiak, Julia Strużycka, Karolina Sulej za podcast Supernowa. Historia Arkadiusa.”.

Z pośród 5 zwycięzców poszczególnych kategorii Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody Grand Prix Wojciechowi Oleksiakowi, Julia Strużyckiej, Karolinie Sulej za podcast Supernowa. Historia Arkadiusa. Natomiast w efekcie 4 tygodniowego głosowania internetowego słuchacze spośród 18 nominowanych podcastów zdecydowali o przyznaniu Nagrody Publiczności Joannie Gutral za podcast Gutral Gada.

Wspólnie z Partnerami Konkursu, Jury, przyznało również następujące wyróżnienia:

  • Wyróżnienie Audioteki – w kategorii Dobrze Opowiedziana Historia dla Michała Oleszczyka za podcast Spoiler Master
  • Wyróżnienie Orange Polska doceniające autorów, którzy przykładają wagę  do rzetelnej pracy z informacją i weryfikacji źródeł, dla Karoliny Głowackiej   za podcast: LAMU –  Letnia Akademia Młodych Umysłów
  • Wyróżnienie Patronite. Dla Pawła Drozda za podcast „Brzmienie Świata z lotu Drozda”
  • Wyróżnienie Empik Go „Mówimy o ważnych sprawach” dla Bartka Przybyszewskiego i Mateusz Witkowski za Podcastex.
  • Wyróżnienie „podcast kryminalny” dla Arkadiusza Lorenca za podcast  Morderca z pikiety.
  • Wyróżnienie dla podcastu o tematyce wschodniej, dla   Anny i Jakuba Górnickich za podcast Outriders.

W czasie Gali Finałowej ogłoszono, że Podcast Roku obecny jest na platformie Patronite.pl zachęcając internatów do współtworzenia konkursu. Całe wsparcie, przekazane przez Patronów zasili budżet nagród dla Twórców trzeciej edycji Konkursu, która jesienią 2023 roku odbędzie się ponownie w Rzeszowie

W tej edycji o wyróżnienie rywalizowało 330 podcastów. Pula nagród wyniosła 90 tysięcy złotych.

20.11.2022 Fot. Grzegorz Bukala

Pokazaliśmy, że Podkapacie i Rzeszów, rodzinne miejsca Janusza Majki patrona Podcastu Roku, mogą stać się gospodarzem nowoczesnego i reprezentatywnego Konkursu. Cieszymy się, że w drugiej edycji Konkursu udało się przyjąć rekordową liczbę zgłoszeń, wprowadzić głosowanie internetowe na Podcast Publiczności  oraz zebrać rekordową pulę nagród. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia Partnerów i Mecenasów, którym bardzo chcieliśmy podziękować.podkreślał po zakończeniu Gali Tomasz Majka, jeden z inicjatorów Konkursu.

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, a parterem technologicznym Orange Polska. Z kolei partnerem organizacyjnym są: Marma Polskie Folie, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów.
Mecenasami Konkursu są: Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Busnex. Empik Go, Onet Audio.
Partnerami konkursu są: Miasto Rzeszów, Radio 357, Patronite.pl, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego,  Open FM, Instytut Zamenhofa, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo, Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podcast roku – konkurs imienia Janusza Majki ogłasza tegoroczną pulę nagród dla twórców.

90 tysięcy złotych. To pula nagród w drugiej edycji Konkursu imienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku. Spośród 330 zgłoszonych podcastów najlepsze prace wyłoni 31 osobowe Jury, które 20 października ogłosi nominacje w 6 kategoriach. Zwycięzców poznamy 20 listopada na Gali finałowej w Rzeszowie.

Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

Organizatorzy postanowili ogłosić wysokość tegorocznej puli nagród w dniu, w którym na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Podcastu. Nagrody dla Twórców fundują Partnerzy i Mecenasi Konkursu.

 

Jury przyzna nagrody w sześciu kategoriach regulaminowych Konkursu: 

 

  • Polityka, Społeczeństwo, Gospodarka
  • Lifestyle, Kultura, Hobby
  • Nauka, Edukacja, Technologia
  • Kryminał
  • Podcast za paywallem
  • Marka sponsorująca podcast

 

„Nagrody pieniężne trafią do zwycięzców poszczególnych kategorii, dodatkowo Jury przyzna Nagrodę Główną oraz wyróżnienia. Po raz pierwszy także Internauci w głosowaniu zdecydują, któremu Twórcy przyznać Nagrodę Publiczności o wartości 10 tysięcy złotych” – zapowiada Tomasz Majka jeden z inicjatorów  oraz syn patrona Konkursu.

Już 20 października w chwili ogłoszenia nominacji przez Jury rozpocznie się 4 tygodniowe głosowanie na ulubiony Podcast na stronie www.podcastroku.pl

Rozstrzygnięcie drugiej edycji Podcast Roku zaplanowano 20-ego listopada, w czasie Gali Finałowej w Millenium Hall w Centrum Konferencyjnym Hilton Garden Inn Rzeszów. Wydarzenie będzie również transmitowane w internecie.

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, a partnerem technologicznym Orange Polska.

Mecenasami Konkursu są: Miasto Rzeszów, Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Marma Polskie Folie, Busnex. Empik Go, Onet Audio, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.

Partnerami konkursu są: Radio 357, Patronite.pl Instytut Zamenhofa, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo, Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.

Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Sebastian Nowak

Spotify kontynuuje zakupy

spotify akwizycje

Od jakiegoś czasu platforma, która zasłynęła ze streamingu muzycznego stawia na rozwój nowych usług, a przede wszystkim podcastów. Do tego zakupuje kolejne firmy, które mają wspomóc rozwój spółki i nowe funkcje zarówno dla twórców jak i analityków.

W ostatnich latach Spotify poza rozwojem własnych funkcji i pozyskiwaniem nowych twórców dla swojej platformy skupia się również na pozyskiwaniu firm i startupów z branży. Najnowsze firmy, które trafią do portfolio giganta to Chartable oraz Podsights. Obie zajmują się analityką tego, w jaki sposób audycje przyciągają słuchaczy oraz mierzą jakość reklamy w podcastach. Dodatkowo wykorzystane mogą być nie tylko przy okazji podcastów, ale również do analizowania reklam w innych obszarach aplikacji. Pozwolą one firmie rozwinąć i dalej optymalizować istniejące już narzędzia i sposoby reklamy audio. Równocześnie dając twórcom dostęp do bardziej zaawansowanej analityki, która może przełożyć się na większe zainteresowanie słuchaczy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Warto zainwestować w podcast?

Mamy obecnie do czynienia z boomem na treści audio. Forma utrzyma się jeszcze latami, co owocuje zainteresowaniem wszystkich, a zwłaszcza, wśród marketerów.

Rok 2021 to rok, w którym dowiedzieliśmy się jak sprzedawać kawę przez internet za 100 mln złotych, a kryzys półprzewodników rozhuśtał nam kryzys. Przy tej okazji obserwujemy bigtechowe ploty o metaverse oraz śledzimy rozwój nie tylko social media, ale przede wszystkim podcastów i muzycznych serwisów streamingowych. Jest to przyczynkiem rozwoju treści i reklam, szczególnie w obszarze audio, co wzmaga do rewolucji, nawet w świecie uxowym, np. pod kątem projektowania interakcji głosowych w obrębie produktu.

Artur Kurasiński, prowadzący podcast

Skąd wziął się podcast?

Jak możemy przeczytać w Wikipedii, wyrażenie podcast wywodzi się od odtwarzacza muzycznego firmy Apple – iPoda i od słowa broadcast, który z angielskiego tłumaczyć możemy jako transmisję. Pierwszy człon może pochodzić też od „Personal On Demand jak twierdzi portal Zencast. Samo podcast definiowane jest przez Oxford Learners Dictionaries jako cyfrowy plik audio, który można pobrać z Internetu i odtworzyć na przenośnych urządzeniach. Przy okazji tej definicji nie wolno nie wspomnieć, iż podcasting oparty jest na technologii RSS. Sprawny Marketing uchyla nam rąbka tajemnicy na ten temat.  

RSS to skrót, który rozwijany jest formalnie jako RDF Site Summary lub mniej formalnie Really Simple Syndication, czyli naprawdę prosta dystrybucja. Dzięki RSS serwisy internetowe, które często aktualizują treść, publikują ją w łatwy sposób, informując o tym użytkowników.

Wysyp twórców

Jak przekonuje serwis mitsmr.pl jeszcze kilkanaście lat temu podcasty stanowiły treści niszowe, dla prawdziwych pasjonatów technologii i audiofilów, rozkoszujących się audycjami słuchanymi ze względu na ulubionych twórców. Dzisiaj w USA ponad 51% populacji regularnie słucha przynajmniej jednego podcastu. A prawie milion ludzi tam jest aktywnymi podcasterami, podobnie jest w Australii, gdzie możemy wyszczególnić nawet 3,5 miliona aktywnych słuchaczy. Serwis mobiletrends.plprzytoczył również dane Kantara, wedle których podcast stał się poważną kategorią utworów, a w ujęciu reklamowym został kanałem na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o wartość reklamową. Na drugim miejscu uplasował influencer marketing. Co istotne, obie te formy niejako zawdzięczają sobie wzajemnie wysoką pozycję w szrankach tego rankingu.

Technologie, które umożliwiają nam słuchanie, oglądanie i dyskutowanie w bardzo przyjazny i prosty sposób, sprawiają, że to właśnie te formaty i kanały komunikacji rosną najbardziej dynamicznie. Jeszcze ponad półtora roku temu mieliśmy około tysiąca aktywnych podcasterów, którzy poważnie podchodzili do tego tematu, a teraz jest ich ponad 5 tys. To pokazuje, z jak szybkim wzrostem mamy do czynienia

prezes iPresso Marketing Automation Michał Wojciechowski.

 

Polska w obliczu podcastu

Firma Voxnest przygotowała raport, z którego wiemy, że z końcem kwietnia popularność podcastów w Europie wzrosła o 52 proc. Szczególnie dobrze wypada tutaj Polska, która ze wzrostem na poziomie aż 300 procent rok do roku znalazła się w pierwszej dziesiątce krajów, w których wzrost Słuchacze z Polski szczególnie upodobali sobie dwa podcasty: Dwóch Typów Podcast i Kryminatorium. Obydwa tytuły zajmują najwyższe lokaty od 2019 roku. Raport Hootsuite wskazuje, że streaming stał się kategorią serii TOP, a podcastów słuchało ponad 37 proc. Polaków przez ponad 30 minut dziennie.

Jak wykorzystać siłę podcastów?

Poradnik Reklamy Audio Online 2021 sporządzony przez Adama Pachlę oraz RMF DIGITAL pod patronatem IAB Polska jasno stwierdza, że podcast to idealne miejsce do zaprezentowania swoich produktów lub usług, a tematyka jest w teorii nieograniczona. Podcastów najlepiej słuchać poprzez dedykowane aplikacje, a wirtualne audycje służą również celom biznesowym.

Widzę jak wielkie znaczenie ma dzielenie się wiedzą. Ot zwykła rozmowa, wcale nie jest taka zwykła. Ekspercka wiedza wzbudza zaufanie odbiorców i ich przywiązanie, a także buduje nasz wizerunek jako specjalistów w swojej dziedzinie. dr Krzysztof Wojewodzic z Escola Mobile Podcast 

Forbes mówi o kampaniach audio, jako wysoce spersonalizowanych i łatwo skalowalnych, które są angażujące i wprowadzają słuchaczy do świata marek. Jest to idealne środowisko reklamowe, zwłaszcza, że są w nich influencerzy, którzy budują swoje kanały dystrybucyjne.

Segmentacja i targetowanie treści na platformach audio jest o wiele prostsze niż w tradycyjnych kanałach marketingowych, a procesy te opierają się na łatwo dostępnych informacjach dostarczanych przez sieci i same programy. Możemy zautomatyzować cały proces, a także możemy kontrolować go ręcznie, gdy mamy taką potrzebę. Poza tym podcasting to nie tylko biznes i marketing, to czysta przyjemność

Artur Jabłoński, prowadzący podcast Konkretnie o Marketingu

W Krakowie w dniach 17-18 marca 2022 roku odbędzie się wydarzenie, na którym spotkamy każdego ważnego podcastera z branży. Wydarzenie prowadzić będzie Jarosław Kuźniar z voice.house.

Prelegentami będą m.in. Natalia Hatalska, Artur Kurasiński, Artur Jabłoński, Piotr Kowalski, Krzysztof Wojewodzic, Michał Szklarski. Będzie to już 11-sta edycja tego znanego w świecie IT wydarzenia, na którym dowiemy się jak projektować, tworzyć, wdrażać oraz promować aplikacje i rozwiązania im dedykowane.


Autor: Escola S.A

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Igor Janke i Układ Otwarty w nowym studiu z pierwszym milionem odtworzeń

UKLAD OTWARTY

Układ Otwarty – niezależny podcast i videocast Igora Janke będzie wspólnie produkowany przez agencję eContentLab i Sito Strategy. Łączna liczba odtworzeń Układu Otwartego przekroczyła jeden milion.

Po czterech miesiącach od startu Układ Otwarty notuje systematyczny wzrost zasięgów. Powstało już dokładnie sto rozmów. Z gośćmi pochodzącymi z różnych środowisk i reprezentującymi różne poglądy. – Chciałem wyjść poza bańki ideowe i jak na razie to się udaje. Cieszę się, że taką potrzebę ma coraz więcej odbiorców – mówi Igor Janke.

W produkcjach Igora Janke, które wyróżniają się na tle tego, co dominuje w mediach, widzimy duży potencjał. Oferujemy coraz więcej usług z zakresu produkcji wideo oraz digital marketingu i udział w takich projektach jak Układ Otwarty wpisuje się w nasza strategię rozwoju

Mikołaj Tocki, dyrektor zarządzający eContentLab

 

Produkcja programów będzie realizowana w studiu Sito Strategy, prowadzonym przez dziennikarza radiowego Jakuba Sito. – Widzimy jak dynamicznie rośnie oglądalność Układu Otwartego i bardzo nas cieszy, że możemy wziąć udział w rozwoju projektu. Przygotowaliśmy nową oprawę programu i nową scenografię w studiu

Jakub Sito

 

Dzięki współpracy z eContentLab i Sito Strategy Układ Otwarty przeskakuje na wyższy poziom technologiczny. Będę miał możliwość prowadzenia programów na żywo, zapraszania większej liczby gości i lepszej jakości łączeń

Igor Janke

Układ Otwarty pozostaje nadal w 100 procentach niezależny i jego jedynym właścicielem jest Igor Janke.

Układ Otwarty wystartował 9 września ubiegłego roku. Rozmów Igora Janke można słuchać zarówno na wszystkich znaczących platformach podcastowych jak i oglądać na You Tube. Podcast notuje systematyczny wzrost zasięgów.

Po kilku latach przerwy na pracę biznesie Igor Janke wrócił do tworzenia treści. Jest też szefem niezależnego think tanku Instytut Wolności i twórcą Szkoły Przywództwa Instytutu Wolności. Wcześniej przez 20 lat pracował jako dziennikarz. Był m.in. szefem działu politycznego „Rzeczpospolitej”, redaktorem naczelnym PAP, prowadził programy radiowe i telewizyjne, współtworzył portal Salon24. Jest autorem trzech książek.

eConentLab to agencja marketingowa będąca częścią spółki e-Kiosk SA, największego dystrybutora e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków.

Sito Strategy to agencja kreatywna, której właścicielem jest dziennikarz radiowy i telewizyjny Jakub Sito (obecnie prowadzący autorską audycję Chillizet Business Lounge w radiu Chillizet). Poza obszarem strategicznym i konsultingowym, jednym z filarów działalności jest produkcja jakościowego contentu audio i wideo: produkcja podcastów, webinarów, konferencji, szkoleń i innych stawiających na interakcję form wykorzystywanych w nowoczesnym marketingu treści. Studio mieści się w Centrum Kreatywności Targowa na warszawskiej Pradze.

Centrum Kreatywności Targowa jest inkubatorem przedsiębiorczości sektora kreatywnego prowadzonym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Oferowany program Centrum wspiera rozwój zawodów przyszłości oraz pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu biznesu przez młode firmy, którym oferuje również biura do wynajęcia. CK Targowa jest też miejscem inspirujących spotkań, programów szkoleniowych, edukacyjnych i kulturalnych w oryginalnie zaprojektowanej przestrzeni konferencyjno-wystawienniczej.

Centrum Kreatywności Targowa

Podcast Roku – Konkurs imienia redaktora Janusza Majki wystartował. Trwają zgłoszenia!

Od 1 września do 15 października można wysyłać zgłoszenia do Konkursu imienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku. Najlepszych Twórców wyłoni kilkunastoosobowe Jury. Zwycięzców poznamy na gali finałowej w Rzeszowie pod koniec listopada.

Podcast Roku to pierwszy taki ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

W konkursie mogą wziąć udział zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Nagroda dla debiutantów, będzie mieć charakter nie tylko pieniężny, ale będzie również pakietem profesjonalnego wsparcia budowy i rozwoju podcastów w aspekcie dziennikarskim, marketingowym, technicznym. Przewidziano również przyznanie nagrody dla najlepszego podcastu stworzonego przez uczniów szkół średnich oraz wyróżnienia dla marek zlecających podcasty i wspierających ten gatunek. Informacje o puli nagród zostaną ogłoszone 30 września 2021 roku w Światowy Dzień Podcastów.

Partnerem Strategicznym jest platforma Incredible Inspirations Sebastiana Kulczyka, która ufunduje specjalną nagrodę tematyczną w kategorii ,,Dziecko w świecie nowych technologii”. W tej kategorii będziemy szukać podcastów opowiadających o świecie jutra i wpływie technologii na wszystkie dziedziny życia.

Do grona mecenasów i partnerów merytorycznych Konkursu dołączyli: Google Polska, Audioteka, wiodąca platforma audiobooków i podcastów, Tandem Media, broker mediowy, Kuźniar Media & Voice House oraz Magazyn Press.

Prace biorące udział w Konkursie oceniane będą ze względu na ich oryginalność, innowacyjność, wkład w rozwój rynku podcastów w Polsce oraz ponadprzeciętną jakość wykonania.

 Tomasz MajkaUdało nam się zaprosić do Jury doświadczonych dziennikarzy, uznanych twórców, infuencerów, producentów i badaczy rynku podcastów w Polsce. Chcemy wybrać najlepsze podcasty, jednocześnie wesprzeć finansowo i merytorycznie dobrze zapowiadających się debiutantów.

Tomasz Majka, syn radiowca, jeden z inicjatorów Konkursu

W skład Jury wejdą między innymi: Marcin Myszka autor najpopularniejszego podcastu w 2020 roku „Kryminatorium”, Marcin Łukawski dziennikarz Radia 357 oraz wykładowca Collegium Civitas, Karolina Hytrek – Prosiecka była dziennikarka TVN, ekspert ds. zarządzania informacją, Marcin Skonieczny prezes Patronite.pl i partner zarządzający Dige, agencji interaktywnej / internet software house’u, Szymon Jadczak dziennikarz WP.pl oraz członek Instytutu Zamenhoffa, Natalia Borawska dyrektor kreatywna i scenarzystka, Dionisios Sturis – reporter i pisarz, Michał Dobrzański pomysłodawca cyklicznego raportu Słuchacz podcastów w Polsce, realizowanego przez Tandem Media, Karol Stryja influencer, właściciel studia podcastowego The Podcast Makers, Justyna Dżbik – Kluge dziennikarka radiowo-telewizyjna, przez wiele lat związana z Telewizją Polską i Polskim Radiem, a w ostatnich latach z Radiem Zet i Radiem Kolor, Bożena Targosz prezenterka, lektorka i trenerka medialna, Łukasz Błąd dziennikarz radiowy i wykładowca WSIiZ w Rzeszowie oraz Katarzyna Błaszczyk reportażystka radiowa i współzałożycielka inicjatywy Torba Reportera i Podcastera.

Inicjatywę od początku wspierają mecenasi: Lancerto, BISPOL oraz Best Construction. Partnerem konkursu jest Radio 357, Patronite.pl, Instytut Zamenhofa, agencja PR Molecule Group oraz kancelaria prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objęły wszystkie największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Zgloszenia do konkursu można rejestrować poprzez formularz dostępny na stronie: https://podcastroku.pl/wez-udzial-w-konkursie/


Źródło: Podcast Roku

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agencja Stor9_ zrealizuje podcast Małgorzaty Kożuchowskiej

mikrofon nagrywanie podcastu

Agencja Stor9_ stoi za produkcją podcastu Małgorzaty Kożuchowskiej, znanej i cenionej aktorki filmowej i teatralnej. Premiera pierwszego odcinka cyklu “Niekończące się historie” odbędzie się dziś (27 kwietnia), w 50. urodziny artystki. Stor9_ jest Partnerem 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W swoim podcaście Małgorzata Kożuchowska wspólnie z Katarzyną Montgomery będzie rozmawiać z osobami ze świata kultury, mody i nie tylko. Kolejne odcinki w odstępie tygodniowym będą publikowane na Spotify i innych platformach podcastowych. Za produkcję podcastu odpowiada agencja Stor9_, która od trzech lat dba o wizerunek aktorki, jej kanały social media, a także obsługę współprac ambasadorskich z markami, w tym m.in. CCC, bonprix.

Współpracujemy z Małgorzatą od trzech lat i wiemy jak wiele ciekawych historii ma do opowiedzenia, dlatego namawialiśmy ją do stworzenia podcastu, w którym mogłaby podzielić się swoim spojrzeniem na świat, przeżyciami spoza ekranów telewizyjnych czy kinowych i zaprosić gości, których historie są równie ciekawe.

Anna Zielińska prezes zarządu agencji Stor9_

W Stor9_ wizerunkiem Małgorzaty Kożuchowskiej, a także tenisisty Huberta Hurkacza i siatkarza Bartka Bednorza, zajmuje się Katarzyna Montgomery, była redaktorka naczelna m.in. magazynów „Viva!” i “Zwierciadło”. Wśród klientów agencji Stor9_, która łączy osoby publiczne z markami, zajmuje się obsługą osób publicznych oraz marek na poziomie komunikacji, rozwoju ich potencjału biznesowego oraz produkcji reklamowej, znajduje się także Robert Lewandowski, który jest jej głównym współudziałowcem.


Źródło: Stor9_

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cinkciarz.pl z podcastem walutowym „Kurs na weekend”

Cinkciarz.pl_podcast walutowy

Cinkciarz.pl startuje z serią cotygodniowych podcastów walutowych pod tytułem „Kurs na weekend”. W każdy piątek analityk fintechu Bartosz Sawicki będzie podsumowywał tydzień na rynku złotego i komentował najciekawsze wydarzenia ze świata walut.

Podcasty „Kurs na weekend” to komentarze walutowe Bartosza Sawickiego, analityka Cinkciarz.pl. Ekspert będzie opowiadał o tym, co wydarzyło się w ciągu tygodnia na rynku złotego oraz w przystępny sposób omawiał najciekawsze wydarzenia ze świata walut.

„Kurs na weekend” będzie ukazywać się w każdy piątek na SoundCloud. Pierwszy odcinek jest już do odsłuchania na platformie. Docelowo podcast ma być również dostępny na Spotify, Google Podcasts i Apple Podcasts.

Podcast Cinkciarz.pl to nieco lżejsze, ale wieloaspektowe spojrzenie na tematykę walutową. Wprowadzając nową formę komunikacji, chcemy dzielić się wiedzą i spostrzeżeniami. To odpowiedź na oczekiwania naszych klientów, którzy są zainteresowani tematyką makroekonomiczną i poszukują fachowej, szerokiej perspektywy na gospodarkę.

Piotr Kiciński, wiceprezes Cinkciarz.pl


Źródło: cinkciarz.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tefal zachęca do rozmów w Clubhouse

clubhouse

Clubhouse to ostatnio popularne miejsce spotkań. Nie może tam więc zabraknąć marki Tefal. Otwieramy swój pokój na Clubhouse. Będziemy chcieli rozmawiać o tym, jak prowadzić dziś odpowiedzialny i mądry biznes. Mamy sporo do powiedzenia, ale chcemy też posłuchać, jak naszą pracę widzą inni praktycy biznesu. Gość spotkania – Greg Albrecht został wyróżniony w 8. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Pierwsze spotkanie pt. Więcej niż praca – o nowej kulturze organizacyjnej odbędzie się 16 marca (wtorek) o godz. 17:00.

O czym porozmawiamy na początek? Pierwsze spotkanie dotyczyć będzie autorskiej filozofii DBAM, którą kieruje się Tefal. DBAM w centrum stawia takie wartości jak zaufanie, autonomia i odpowiedzialność, dzięki którym pracownicy wszystkich szczebli mogą czuć się włączeni we współtworzenie sukcesu firmy.

Spotkanie poprowadzą Radosław Matuszewski, General Manager Poland&Ukraine
w Groupe SEB oraz Karol Turek, Retail Director Poland&Ukraine w sieci sklepów Tefal (Groupe SEB). Ich gościem będzie Greg Albrecht, anioł biznesu, autor podcastu biznesowego Greg Albrecht Podcast – Wszystkie Twarze Biznesu. Greg Albrecht od ponad dekady wspiera właścicieli przedsiębiorstw i zespoły zarządzające w optymalizacji strategii biznesowych.

Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, w której wszystkie rozmowy odbywają się na żywo. Nie ma tam tekstów, są realne głosy. I marka Tefal chce na głos mówić o tym, jak prowadzenie sieci sklepów wygląda od kuchni.
Zachęcamy, by posłuchać głosów ludzi, którzy stoją za sukcesem sieci sklepów Tefal.
A najważniejsze jest to, że to nie będzie monolog, ale prawdziwa dyskusja. Zapraszamy do rozmów w Clubhouse!

Za koncept i komunikację akcji odpowiada Nieagencja, obsługująca markę sklepów Tefal.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF