SUSCASTY – nowy cykl podcastów Kantar Polska o Sustainability (zrównoważonym rozwoju)
Zrównoważony rozwój wkroczył też jakiś czas temu do polskich firm i obserwujemy coraz dynamiczniejszą transformację czy wręcz rewolucję polskich przedsiębiorstw w kierunku większej odpowiedzialności. Wiemy, że temat jest bardzo szeroki i skomplikowany, dlatego przygotowaliśmy nowy kanał Kantar Polska, w którym dzieląc się danymi, zapraszając gości – praktyków i teoretyków zrównoważonego rozwoju – będziemy przekazywać wiedzę potrzebną do zrozumienia tej rewolucji i podjęcia działań w firmach.
Nazwa absolutnie nie jest przypadkowa. Do słuchania zachęcamy szczególnie ludzi biznesu, osoby zarządzające ESG w firmach i organizacjach, NGO, szukających nowych możliwości rozwoju zawodowego oraz wszystkich zainteresowanych tematyką zrównoważonego rozwoju.
Rozmowy prowadzą Katarzyna Zalewska, Client Development and Commercial Lead, Sustainable Transformation Practice w Kantar Polska oraz Marta Kukowska, ekspertka ds. ESG.
Na początek zacznijmy od słów, bo to one kształtują naszą rzeczywistość – często są największą motywacją lub blokadą do podejmowania działań.
⦁ O tym czy Suscasty to dobra nazwa dla rozmów o zrównoważonym rozwoju?
⦁ Czy zamiast o zrównoważonym rozwoju nie lepiej mówić o odżywalności?
⦁ O co chodzi z ESG washingiem i jak go rozpoznać? Czy może nam zaszkodzić?
⦁ Wreszcie jak mówić o zrównoważonym rozwoju, żeby ta idea stała się możliwa do wdrożenia w firmie?
Naszym pierwszym gościem jest dr hab. Jacek Wasilewski, medioznawca i badacz języka.
Sustainability to nie tylko kwestie środowiskowe, to wszystkie kwestie związane z szeroko pojętymi klimatycznymi, społecznymi i ładem korporacyjnym.
Polacy trapią się i interesują tym, co dotyka ich na co dzień – wszystkim, co wpływa na gospodarowanie domowym budżetem czy ogólnie: kształtuje warunki ekonomiczne. W ostatnich latach istotnie wzrasta intensywność wyszukiwań w Internecie definicji skrótu „ESG”.
„Świadczy to o tym, że bardzo dobrze działa wprowadzenie czegoś prawnie” – mówi dr hab. Jacek Wasilewski – Gość pierwszego odcinka Suscastów Kantar Polska.
„Zrównoważony rozwój” a może „odżywalność”? Jakie tłumaczenie słowa „SUSTAINABILITY” jest najbardziej adekwatne i na stałe zagości w polskim słowniku? Jak bronić się przed „ESG washingiem” – nieścisłościami czy zakłamaniem komunikacyjnym firm i instytucji? Przede wszystkim być czujnym – sprawdzać, oczekiwać i szukać konkretów, przykładów – działań, które popierają deklarowane słowa.
Te i inne rady – w pierwszym odcinku suscastów Kantar Polska.
Link do strony z naszymi suscastami: https://suscasty.kantarpolska.pl/
::
Kontakt
Kuba Antoszewski, PR Manager Kantar
kuba.antoszewski@kantar.com
O firmie Kantar
Kantar to wiodąca na świecie firma doradcza i konsultingowa działająca w oparciu o analizę danych i informacji. Oferujemy całościową, unikatową i wszechstronną wiedzę o tym, jak ludzie myślą, co czują i jak działają – globalnie i lokalnie – na ponad 90 rynkach. Łącząc pogłębioną wiedzę i doświadczenie naszych pracowników, nasze zasoby danych i wypracowane przez lata normy, a także innowacyjne analizy i technologie analityczne, pomagamy naszym klientom rozumieć ludzi i stymulować zrównoważony wzrost.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.