BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową...
Tomasz Pawlikowski, Sustainable Brands Polska - pojęcie "sustainability" nie jest wcale nowe i przez lata wyewoluowało ono z popularnego w firmach hasła Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR).Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową...
Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…
Tomasz Pawlikowski, Sustainable Brands Polska, mówi że pojęcie „sustainability” nie jest wcale nowe i przez lata wyewoluowało ono popularnego w firmach hasła Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR).
● ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance) nabiera szczególnego znaczenia w obliczu nowych uregulowań prawnych.
●Sustainability to rodzaj gry o naszą przyszłość i przyszłość naszej planety, w której głównymi bohaterami są – z jednej strony marki, a z drugiej konsumenci tych marek!
●Jest duża szansa, że przewodnikiem w osiągnięciu celów, które stawia sobie sustainability jest sposób myślenia i realizacji swoich życiowych celów przez najmłodsze pokolenia, wchodzące właśnie na rynek pracy.
●W działaniach związanych sustainability należy zapomnieć o pojęciu KONKURENCJI i ZROZUMIEĆ, że konieczna jest wzajemna WSPÓŁPRACA!
Rok 2022 przyniósł branży słodyczy wiele zmian. Przede wszystkim, zanotowaliśmy w Polsce ogromny skok sprzedaży – o 16% w porównaniu z 2021 r., co było spowodowane zniesionymi obostrzeniami pandemicznymi oraz masową migracją z Ukrainy. Ponad 3 miliony osób zasiliło rynek konsumencki w Polsce, istotnie wpływając na ostateczny wynik sprzedaży pod koniec roku.
Katarzyna Kowalczyk – Kierownik grupy marek w firmie Wedel
Rok 2022 przyniósł branży słodyczy wiele zmian. Przede wszystkim, zanotowaliśmy w Polsce ogromny skok sprzedaży – o 16% w porównaniu z 2021 r., co było spowodowane zniesionymi obostrzeniami pandemicznymi oraz masową migracją z Ukrainy. Ponad 3 miliony osób zasiliło rynek konsumencki w Polsce, istotnie wpływając na ostateczny wynik sprzedaży pod koniec roku.
Posłuchajmy:
Jednocześnie mierzymy się z niełatwą sytuacją gospodarczą związaną m.in. z rosnącą inflacją, co silnie warunkuje nastroje konsumentów w Polsce. Według badań GfK, w naszym kraju ok. 60% kupujących wyroby cukiernicze rozważa ograniczenie ich ilości lub całkowitą rezygnację z zakupu. Wierzymy jednak, że to właśnie słodycze są jedną z najszybszych i stosunkowo najtańszych form dostarczania konsumentom drobnych, codziennych przyjemności. Dlatego tak ważne, nie tylko dla Wedla, ale i pozostałych marek, będzie utrzymanie statusu firm dostarczających jak najwyższą jakość produktów, żeby pozostać w wachlarzu wyborów zakupowych konsumenta.
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia wychodzą jednak naprzeciw wszechobecnemu trendowi oszczędzania. Jak wynika z opracowania globalnej agencji badawczej Mintel i firmy Wedel, w Święta zamierzamy odpocząć od stałego utrzymywania budżetu w ryzach, a wydatki usprawiedliwiamy faktem, że w skali całego roku Boże Narodzenie, to wyjątkowy czas celebracji [1].
Nie od dziś wiadomo, że Boże Narodzenie to okres najwyższej sprzedaży słodyczy w ciągu roku. Wnioski z analizy Mintel wskazują, że czekolady, ciastka i inne słodycze stanowią około 50% wszystkich sezonowych, świątecznych nowości produktowych – potwierdzają to także nasze obserwacje w ślad za którymi co roku tworzymy wyjątkową ofertę produktową. Z kolei – co również wynika z raportu Mintel – w okresie świątecznym, wśród słodkich nowości, produkty markowe znacznie przeważają nad markami własnymi, w kategorii czekolad stanowiąc aż 83%, co dodatkowo pozycjonuje Wedla w czołówce wybieranych na sklepowej półce świątecznych słodkości.
Towarzyszymy naszym klientom i konsumentom przez okrągły rok za sprawą promocji marki w różnych kanałach. To był rok pełen ciekawych kampanii Wedla. Oprócz kontynuacji naszej platformy reklamowej „Czas na przyjemność”, zorganizowaliśmy loterię konsumencką „Wygraj czas na przyjemność”, w której można było wygrać roczną pensję i przeznaczyć ją na swoje ulubione przyjemności. Zupełnie nowym wyzwaniem w tym roku było przygotowanie oferty produktów, które zdobią kultowe Minionki. Pojawiły się one tam za sprawą współpracy pomiędzy E.Wedel a najpopularniejszą, animowaną serią wszechczasów studia Illumination – Minionkami. Nowa animacja z żółtymi bohaterami trafiła na listę top 3 najpopularniejszych filmów animowanych w Polsce, a nasze produkty w charakterystycznych, żółtych opakowaniach z sympatycznymi postaciami do dziś można znaleźć w polskich sklepach. Dalej rozwijaliśmy również naszą nową kategorię, czyli lody. Dzięki ciekawym połączeniom smakowym promowanym w kampanii marketingowej #jestoh sprzedaż marki Wedel OH! wzrosła o 103% w tym roku. Zakładamy, że w 2023 r. kategoria słodyczy spowolni swoją dynamikę wolumenową do poziomu bliskiemu zeru, natomiast w tempie jednocyfrowym będzie wzrastać wartościowo. Wynika to m.in. z annualizacji dużych wzrostów z 2022 r. oraz pełnej wyzwań sytuacji ekonomicznej.
[1] Mintel, The Future of Christmas Food and Drink: 2022.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.