W czasie pandemii najbardziej ucierpiała psychika polskich Milenialsów i Generacji X [BADANIE]

zdrowie psychiczne

57 proc. respondentów z pokolenia Milenialsów i 58 proc. przedstawicieli Pokolenia X zadeklarowało, iż pandemia miała negatywny wpływ na ich psychiczne samopoczucie.

Z danych zebranych w ramach badania GfK Consumer Life – TrendKey w Koronie wynika, iż w trakcie pandemii najbardziej ucierpiał dobrostan psychiczny osób z pokolenia X i pokolenia Milenialsów (odpowiednio 58 i 57 proc. deklaracji o negatywnym wpływie pandemii na psychikę). W ramach dwóch pozostałych grup odsetek osób deklarujący negatywny wpływ wyniósł 52 proc. wśród Baby Boomersów oraz 48 proc. wśród przedstawicieli pokolenia Z.

Z kolei pozytywne zmiany zaobserwowało u siebie jedynie 8 proc. Milenialsów, 6 proc. z pokolenia Z i 5 proc. z pokolenia X (żaden respondent – przedstawiciel Baby Boomersów – nie zaobserwował u siebie pozytywnego wpływu pandemii).

Jednocześnie brak wpływu pandemii na samopoczucie zadeklarowało 48 proc. przedstawicieli Baby Boomersów, 46 proc. z pokolenia Z, 37 proc. z pokolenia X oraz 35 proc. Milenialsów.

Tak wysoki odsetek osób deklarujących pogorszenie się ich dobrostanu psychicznego może mieć znaczący wpływ na zmianę ich postaw, w tym zwyczajów konsumenckich. Dla rynku szczególnie ważne jest pokolenie Y, potocznie zwane Milenialsami, ponieważ obecnie to najważniejsza ekonomicznie populacja konsumentów. Zmiany postaw, opinii, nawyków w ramach tej grupy mają decydujący wpływ na koniunkturę gospodarczą, ale także wpływają na zachowania przedstawicieli pozostałych grup pokoleniowych.

wpływ pandemii na psychikę
źródło: GfK

W ramach tegorocznej edycji badania GfK Consumer Life zidentyfikowano istotne zmiany w ramach trendów konsumenckich wyodrębnionych dla wszystkich kohort wiekowych objętych badaniem w porównaniu do poprzedniej fali badania z 2019 roku. W szczególności interesujące są zmiany, oraz ich dynamika, dla trendów obserwowanych właśnie dla populacji Milenialsów.

Spośród wszystkich aktualnie dominujących 9 trendów konsumenckich rejestrowanych wśród Milenialsów, trzy wykazały istotną dynamikę wzrostową. Najbardziej, bo o 10 p.p., z 16 na 26 proc. wzrósł, i tak dotychczas dominujący, trend „Odpowiedzialnej konsumpcji” (z ang. Discerning Consumption). Drugi ze wspomnianych trendów to trend „Etos eko/bio” (z ang. Eco Conscience), który podwoił swój udział i wzrósł z 7 do 14 proc. trzecim trendem notującym istotny wzrost jest trend „Upraszczania życia” (z ang. Frictionless Living), który zyskał 5 p.p. (wzrost udziału z 9 do 14 proc.). Udziały pozostałych trendów wyróżnionych w badaniu pozostały na nie zmienionym poziomie lub nieznacznie spadły.

Milenialsi to aktualnie najliczniejsza pod względem demograficznym populacja aktywna zawodowo, której rosnąca siła nabywcza trudna jest do przecenienia, a zmiany postaw w jej obrębie prowadzą do zmian trendów w zachowaniach wszystkich konsumentów. To bez wątpienia grupa najbardziej kreatywna i opiniotwórcza w społeczeństwie. Trzeba też pamiętać, że równolegle do wzrostu siły nabywczej Milenialsów, następuje równoległy rozwój technologii cyfrowych, których ta grupa jest głównym użytkownikiem i beneficjentem. A do tego dochodzą jeszcze obserwowane obecnie gwałtowne zmiany w zakresie indywidualnych ocen dobrostanu psychicznego. To nakładanie się różnych zjawisk i procesów dynamicznie zmienia, i musi zmienić nieodwracalnie, trendy zakupowe i nawyki konsumenckie. Bez wątpienia jesteśmy obecnie w okres gwałtownej redefinicji całego paradygmatu związanego z konsumentem.

Dominika Grusznic-Drobińska, ekspertka, dyrektor w dziale Marketing Effectiveness w GfK

O badaniu

Badanie GfK Consumer Life – przedmiotem trackingu są informacje o trendach konsumenckich; badanie przeprowadzane rokrocznie od 1997, obejmuje około 30 tys. konsumentów w każdym rocznym pomiarze. Trendy wyodrębnione w badaniu odzwierciedlają rzeczywiste, długofalowe zmiany postaw i zachowań kształtujących obecne oraz przyszłe wymagania i oczekiwania konsumentów.

Badanie GfK Consumer Life: TrendKey w Kornie zrealizowano w dniach 5-8 czerwca metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na losowo-kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=500 osób. Struktura respondentów została dobrana i zrealizowana z zachowaniem rozkładu parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającym rozkład tych cech w populacji generalnej. Cechy kontrolowane w badaniu: wykształcenie, płeć x wiek, wykształcenie, województwo, klasa wielkości miejscowości.


Źródło: Informacja prasowa GfK

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EFL: Czym jest samochód dla różnych pokoleń Polaków?

motoryzacja

Według starszych pokoleń kierowców auto powinno być przede wszystkim praktyczne i niezawodne. Młodsi wolą za to, by było wygodne i… dobrze brzmiało. Temu, jak z wiekiem zmieniają się nasze preferencje oraz spojrzenie na cztery kółka, w swoim nowym badaniu przyjrzał się Europejski Fundusz Leasingowy.

Autorzy badania przyjrzeli się perspektywom czterech pokoleń Polaków: Baby Boomers (osoby w wieku 55+), X (dzisiejsi 40- i 50-latkowie), Y (millenialsi, urodzeni pomiędzy 1981 a 1995 rokiem) i Z (dzisiejsi 20-latkowie). Respondenci odpowiadali m.in. na pytania dotyczące podejścia do samochodów oraz swoich preferencji przy wyborze auta.

Różnice międzypokoleniowe

Jak pokazuje raport EFL, starsze pokolenia kierowców przy zakupie samochodu zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność oraz koszty utrzymania. Dla młodszych częściej mają za to znaczenie estetyka, moc silnika oraz komfort. Niezależnie od wieku, priorytetem jest jednak dla Polaków bezpieczeństwo.

Wyraźne różnice międzypokoleniowe widać również przy preferencjach dotyczących dodatkowego wyposażenia. Pokolenia X oraz Baby Boomers z reguły podejmują praktyczne decyzje: wybierają pokładową nawigację czy dodatkowe poduszki powietrzne. Dla pokoleń Y i Z znacznie ważniejsza jest za to muzyka w samochodzie – młodsi kierowcy zwracają bowiem większą uwagę na sprzęt car audio, taki jak głośniki czy radio.

różnice międzypokoleniowe
źródło: Europejski Fundusz Leasingowy

Czym dla Polaków jest motoryzacja?

Co ciekawe, cztery pokolenia polskich kierowców niemal zgodnie przyznają, że motoryzacja jest ich pasją, a samochód daje im poczucie wolności. Jednak to ci najmłodsi najmocniej przywiązują się do swoich aut. Ze stwierdzeniem “Samochód jest dla mnie niczym dobrym kompan, lubię spędzać w nim czas” zgadza się 8 na 10 kierowców z pokolenia Z i tylko 5 na 10 baby boomersów. Co trzeci kierowca w wieku 40+ przyznaje za to, że za kierownicę wsiada rzadko, przede wszystkim wtedy, gdy musi coś załatwić.

motoryzacja dla polaków
źródło: Europejski Fundusz Leasingowy

Ekologia coraz ważniejsza

Autorzy badania sprawdzili również, jaki wpływ na stosunek do samochodów ma rosnąca świadomość ekologiczna Polaków. Okazuje się, że 46% kierowców nie widzi w samochodach zagrożenia dla środowiska. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 33% badanych – wśród nich przede wszystkim respondenci z pokolenia X.

posiadanie własnego auta
źródło: Europejski Fundusz Leasingowy

Więcej o czterech spojrzeniach na cztery kółka w nowym raporcie EFL: Jak na samochody patrzą różne pokolenia Polaków? 


Źródło: Informacja prasowa Europejski Fundusz Leasingowy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Handel obrał kurs na cyfryzację

zakupy świąteczne

Detaliści znaleźli się pod dużą presją, dlatego wdrażają nowe strategie adresowane głównie do młodszych klientów. Świąteczny szał zakupów traktują jako okazję do wypróbowania pomysłów usprawniających handel. Stawiają na różnorodność kanałów sprzedaży. Kuszą szybką obsługą i technologicznym hitem ostatnich miesięcy – sprzedażą głosową ze wsparciem asystentów Amazona, Apple’a, Microsoftu i Google’a.

Im bliżej Gwiazdki, tym większy ruch w sklepach. W przedświątecznych zakupach prym wiodą osoby w wieku 18-34 lata, spośród których aż 40 proc. chce na prezenty, żywność i wyjazdy wydać więcej niż w roku ubiegłym. Dla porównania: we wszystkich grupach wiekowych podobne deklaracje składa tylko 28 proc. konsumentów – wynika z raportu o okołoświątecznych zakupach, który został opracowany przez firmę Capgemini.

O tym, co ląduje w koszykach kupujących, tradycyjnie decydują według ankietowanych takie czynniki, jak jakość i cena produktów oraz wygoda robienia sprawunków. Nie sposób jednak zignorować demograficznych aspektów grudniowej gorączki w handlu – skoro tak dużą rolę odgrywają osoby młode, detaliści powinni postawić na nowe strategie, które przypadną do gustu szczególnie tej grupie klientów. Szczególnie ceni ona omnichannel, czyli połączenie zwykłych sklepów, marketów, salonów i galerii handlowych z platformami online. Ostatnim krzykiem technologicznej mody są zakupy głosowe (ang. voice-based shopping – VBS).

Jakość, wygoda, zrównoważony rozwój

Mówimy o cyfrowych tubylcach, czyli pokoleniu wychowanym wśród nowinek cyfrowych, dla którego świat wirtualny jest równie realny, jak ten fizyczny. Przedstawiciele tej generacji oczekują różnorodności kanałów sprzedaży, zarówno w Internecie, jak i w placówkach stacjonarnych. Poza tym bardziej niż ich rodzice wyczuleni są na ekologię i komfort zakupów, który zależy także od wykorzystania nowych technologii.

Daniel Jarzęcki, Transformation Director w Capgemini

Bez względu na wiek, konsumenci coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój, głównie to, czy produkty i opakowania powstają z uwzględnieniem wyśrubowanych norm środowiskowych. Czym jeszcze ludzie kierują się przy podejmowaniu decyzji zakupowych? Jeśli problemem nie jest cena, do najważniejszych kryteriów należą szeroki asortyment wyrobów (34 proc.) i lokalizacja placówki (21 proc.). A jakie są trzy najważniejsze czynniki, które mają wpływ na wybór prezentów dla rodziny i przyjaciół? Respondenci najczęściej wymieniali: jakość produktów, możliwość zaoszczędzenia na zakupach np. dzięki promocjom (po 54 proc.), a także różnorodność dostępnych produktów (50 proc.).

Konsumencki szał ogarnia społeczeństwo już miesiąc przed Wigilią – właśnie wtedy 30 proc. badanych przez Capgemini zaczyna zaopatrywać się na święta. Nie inaczej jest w Polsce.

Czym lipiec i sierpień są dla rolnictwa, tym końcówka roku jest dla handlu detalicznego: okresem wzmożonej aktywności, czasem żniw. Zakupowy szczyt zaczął się Czarnym Piątkiem i będzie trwał przez cały grudzień, napędzany przez obniżki i superokazje. Obroty w sklepach zwiększają się również przez to, że miliony Kowalskich chcą ze świąt Bożego Narodzenia i sylwestrowej zabawy uczynić wydarzenia magiczne i nadać im odpowiednią oprawę.

Daniel Jarzęcki, Transformation Director w Capgemini

Wreszcie klient ma głos

W niektórych dziedzinach klienci dostają nawet więcej niż się spodziewają. Przykład: gdy niektóre sklepy internetowe oferują szybkie dostawy (np. przesyłka na drugi dzień), konsumentom często wystarczy odbiór zamówienia w ciągu trzech dni roboczych (33 proc.).

W branży e-commerce co rusz pojawiają się kolejne udogodnienia. Na Zachodzie można już robić zakupy głosowe. Ma to związek z rozpowszechnianiem się asystentów osobistych (ang. digital voice assistant), do których należą m.in.: Alexa, Google Assistant, Siri i Cortana, choć nie wszyscy zdążyli się przekonać do transakcji VBS.

Według badania Capgemini konsumenci częściej korzystaliby z tych systemów, gdyby mieli poczucie bezpieczeństwa (25 proc.), dostawali unikatowe rabaty na usługi głosowe (23 proc.) oraz uważali te operacje za proste (20 proc.). W przypadku młodszych osób (18-24 lata) spełnienia powyższych warunków oczekuje odpowiednio 29, 33 i 27 proc.

W Polsce takie rozwiązania to śpiew przyszłości? Raczej niedalekiej. W awangardzie zmian znajduje się platforma e-grocery Frisco.pl, która pod koniec października uruchomiła testową wersję integracji Asystenta Google ze swoim sklepem internetowym, dzięki czemu można składać zamówienie produktów spożywczych przy użyciu głosu.

Prawdopodobnie nie jest przypadkiem, że wdrożenie zainicjowano dwa miesiące przed świętami. Obroty odnotowywane w obecnym okresie decydują o tym, jakie wyniki finansowe ten czy inny sklep osiągnie na przestrzeni całego roku.

Daniel Jarzęcki, Transformation Director w Capgemini

Jeśli więc wystartować z określoną innowacją w handlu, to teraz.

Raport „Capgemini’s 2019 Festive Shopping Trends” jest dostępny TUTAJ.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dogadać się z szefem, czyli jakie kompetencje musi mieć pracownik z pokolenia Milenium aby przetrwać u polskiego pracodawcy. Milenilas w pracy.

Pokolenie Milenium to pierwsze pokolenie, które nie potrzebowało autorytetów do zdobywania wiedzy o świecie. Obecnie 30 latkowie są złym snem pracodawców. Leniwi, roszczeniowi, niecierpliwi i nielojalni – to najczęstsze stereotypy i proste wytłumaczenia ich inności. Dlaczego obecnie pracodawcy tak bardzo nie rozumieją tego pokolenia? Czy naprawdę jest to pokolenie niezdolne do relacji i zaangażowania w […]

Pokolenie Milenium to pierwsze pokolenie, które nie potrzebowało autorytetów do zdobywania wiedzy o świecie. Obecnie 30 latkowie są złym snem pracodawców. Leniwi, roszczeniowi, niecierpliwi i nielojalni – to najczęstsze stereotypy i proste wytłumaczenia ich inności. Dlaczego obecnie pracodawcy tak bardzo nie rozumieją tego pokolenia? Czy naprawdę jest to pokolenie niezdolne do relacji i zaangażowania w wykonywaną pracę.

A być może sami Milenialsi mogą coś dać od siebie, aby inne pokolenia w pełni zrozumiały ich potrzeby i system wartości.

 

Polski pracodawca …czyli jaki pracodawca ?

Polskie firmy to firmy hierarchiczne, szef zazwyczaj sam podejmuje kluczowe decyzje, dość niechętnie dzieli się władzą i obszarem swojego wpływu. Sami milenialsi mówią, że szefowie nie do końca im ufają, że chcą mimo wszystko sami podejmować decyzje, a ich rola w procesie decyzyjnym jest raczej konsultacyjna. Młodzi spotykają autokratyczne style zarządzania, a tak popularne turkusowe organizacje czy też uczestniczące style zarządzania są modne jedynie na konferencjach i szkoleniach.

Milenialsi mają wrażenie, że są nierozumiani, że w procesach biznesowych nic się nie zmienia. Od lata natrafiają na te same bariery i mury.  Z jednej strony sami pracodawcy narzekają na rotację kadr, a z drugiej strony nic nie robią, aby dostosować procesy biznesowe w firmach do aktualnej sytuacji rynkowej oraz do zmian pokoleniowych w firmach.Sporo mówi się o tym, że to menedżerowie i pracodawcy powinni się dostosować do zmian pokoleniowych, powinni stworzyć takie warunki i takie środowisko pracy, aby milenialsi pracowali  efektywnie i tak szybko nie zmieniali miejsca pracy. Wszyscy wiemy, że rotacja to ogromne koszty.Jednak z drugiej strony sami milenialsi powinni ze swojej strony również dołożyć wszelkich starań, aby skutecznie i efektywnie pokonywać bariery w pracy i w życiu, tak aby ich kariera rozwijała się w sposób świadomy. Obie strony na tym skorzystają, a najbardziej – sami młodzi.

Milenialsi w pracy …i co dalej

Jak wynika z badań milenialsi w ciągu najbliższych kilku lat  będą stanowili 75 proc. siły roboczej na świecie.

W 2016 roku na naszym rynku wydawniczym ukazała się książka „Milenialsi w pracy”.

Autorem książki jest dr Chip Espinoza, który definjuje zestaw 7 umiejętności, które pomogą młodym ludziom w poruszaniu wśród reguł i zasad ustanowionych przez wcześniejsze pokolenia .Sam Espinoza jest światowym autorytetem i znawcą różnic pokoleniowych.Na arenie międzynarodowej i w Stanach Zjednoczonych Chip Espinoza doradza jak tworzyć środowisko, w którym świetnie czuje się zarówno kadra kierownicza jak i przedstawiciele pokolenia milenialsów. To czołowy specjalista zajmujący się kwestiami różnic pokoleniowych w miejscu pracy.

Instrukcja obsługi polskiego szefa – 7 kompetencji potrzebnych od zaraz . Kilka wskazówek dla Was ..Milenialsi .

 #Tworzenie więzi , czyli jak gen WHY utrudnia życie Milenialsom.

Czy to się spodoba młodym czy też nie – ale fakty są takie, że troszczenie się o milenialsa nie należy do obowiązków zwierzchnika.

Milenialsi mają problemy w kwestii dogadywania się z autorytetami, ponieważ mają naturalną tendencję do tego aby bojkotować zastaną rzeczywistość. Jak dorastali to nie potrzebowali autorytetów do zdobywania wiedzy o świecie, więc młodzi nie do końca rozumieją czemu pytania „ale dlaczego ja mam to robić, skoro moim zdaniem to jest nieefektywne” doprowadza ich szefów do białej gorączki.Kluczowe jest okazanie zainteresowania danym zadaniem lub daną sytuacją oraz dopytanie skąd taka a nie inna intencja ze strony szefa. Aby tworzyć więzi warto dostosować się do drugiej strony, chociażby przez formę komunikacji, aktywne uczestniczenie w spotkaniach . Ważną cechą jest proaktywność, wychodzenie z inicjatywą .Aby budować trwałe więzi i relacje z przedstawicielami starszych pokoleń należy okazać uznanie. Przez lata pracy te osoby maja unikalne know how, którym podzielą się tylko wtedy kiedy zaufają młodym poprzez głębsze relacje niż tylko emotikony z facebooka.

 #Dopytywanie o szczegóły

 Sama proaktywność wiąże się z druga kluczową umiejętnością, którą jest dopytywanie o szczegóły.

Sami szefowie nie zarządzają tylko jednym milenialsem, zarządzają zespołem, który jest różnorodny. Warto pamiętać o ty, że sami szefowie też mają swoich zwierzchników. Jeśli Twój szef nie powie ci wszystkiego o czym musisz wiedzieć, to ty zadbaj o to, aby zapoznać się z pominiętymi szczegółami. Jeśli masz z szefem dobre relacje to łatwiej będzie ci zapytać o szczegóły. Unikaj założeń – po prostu dopytuj. Unikaj jednak postawy obronnej, roszczeniowej i zawsze…ale to zawsze wyjaśniaj swoje intencje. To ty sam zadbaj o to , aby twój szef takie działanie odczytał jako zaangażowanie i chęć dobrze wykonanego zadania, a nie postawę roszczeniową i obronną.

 

# Spróbuj dostrzec szerszy obraz

 Jeżeli spotykasz się w pracy z czymś co Ci się wydaje głupie – nie neguj tego od razu, lecz zacznij od zrozumienia i dowiedzenia się dlaczego dana rzecz ma właśnie taki kształt

Częsty zarzut do pokolenia Milenium – to właśnie postawa roszczeniowa. Jest ona błędnie interpretowana przez przedstawicieli pokolenia X, głównie z uwagi na tzw. Pozycje percepcyjne. Milenialsi często narzekają na to, że mają problem ze zrozumieniem reguł panujących w pracy. W procesie wdrożenia ich do pracy, firmy nie dbają o to, aby wyjaśnić co stoi za danym procesem lub procedurą. Z uwagi na czas wdrożenia młody otrzymuje lakoniczną odpowiedź „bo tak” , w związku z ty, nasz młody pracownik wyraża krytykę, a szef od razu utwierdza się w przekonaniu „no tak… myśli że zna dwa języki i nowoczesne technologie to pozjadał wszystkie rozumy, a ja tu 20 lat pracuje i to ja mam racje”.

To również po stronie milenialsów leży odpwiedzialność za to, aby dostrzec szerszy obraz danej sytuacji czy też procesu.

#Koncentracja i skupienie uwagi

Zwyczaj zajmowania się wieloma rzeczami na raz – czyli wielozadaniowość dla pokolenia Milenium, to największa słabość tego pokolenia. Zazwyczaj wielozadaniowość wśród milenialsów jest pokazywana jako zaleta, jednak przyjrzyjmy się tej kwestii przez pryzmat jakości i efektywności pracy. To pokolenie wykazuje niezdolność do skupienia się na jednej rzeczy w danym momencie, czyli na tzw. pracy głębokiej. Leżący na biurku telefon powoduje, że ciągły sygnał z messengera czy innego komunikatora  rozprasza .Z czasem pojawia się nawyk i uzależnienie od aktualnych informacji ze świata on line- mimo, że w danej chwili jesteśmy w świecie off line- czyli w pracy.

# Informacje zwrotne

Najwspanialsze wynalazki miały swój początek w pomyłkach, błędy są często cenniejsze od sukcesów. Radzenie sobie z krytyką jest ogromnym obszarem do rozwoju dla mielenialsów. W tym zakresie nawyki często są ukształtowane przez media społecznościowe, gdzie z pomocą dopaminy dostajemy akceptację i pozytywną informacje zwrotną. Fakt, że ktoś lubi nasze zdjęcie czy też naszą opinię powoduje, że uzależniamy się od ciągłej akceptacji, uwagi innych i poczucia bycia ważnym i zauważonym. Jeśli ktoś nas krytykuje lub tego kogoś nie lubimy – w świecie on line, taką osobę możemy zablokować, w związku z ty, nie umiemy radzić sobie z krytyką i informacją zwrotną. Dlatego tak ważna jest ta umiejętność. Proszę o informację zwrotną i radzenie sobie z krytyką – jest to kluczowa umiejętność dla pokolenia Milenium.

Aby w pracy zawodowej móc się rozwijać należy nieustannie pozyskiwać informacje zwrotne, nie należy czytać w myślach przełożonego. Warto po każdym zadaniu prosić o ocenę pracy. Polscy szefowie mimo wszystko jeszcze nie tak często chwalą za dobrze wykonane zadanie.

# Weź na siebie odpowiedzialność

W biznesie jest tak, że  nikt nie przyzna ci nagrody za same starania. Wysiłek włożony w zadanie lub projekt musi przynieść konkretne efekty biznesowe dla firmy .W praktyce oznacza to to, że gdy Milenials napotyka na problem powinien sam wyjść z inicjatywą rozwiązania, nie można czekać aż problem sam się rozwiąże. Najgorszą rzeczą w tej sytuacji jest czekania „aż szef podejmie decyzje”. Młodzi przez media społecznościowe są przyzwyczajeni do szybkich efektów i szybkiej komunikacji. Jeśli czegoś nie wiedzą wujek googl błyskawicznie proponuje rozwiązania. W pracy nie do końca tak jest, czasami należy włożyć dużo wysiłku, aby był efekt końcowy.

autor : Dominika Maciołek, Ekspert ds. Hr

GENWHY sp. z o. o.

http://www.genwhy.pl

fot. Bartosz Głowacki

Edukatorka pokolenia Milenium i właścicielka firmy szkoleniowej GENWHY Jako trener biznesu już ponad 14 lat odkrywa potencjały zespołów i pracowników. Rocznie realizuje ponad 1200 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 70 % firm z listy 500 i zaprojektowała ponad 76 kompleksowych programów rozwojowych. W pracy Eksperta HR identyfikuje zmieniające się trendy na rynku pracy, tworzy ranking DREAM EMPLOYER . W ramach pracy w fundacji WHYGENERATION inspiruje, pomaga i szkoli wszystkie strony rynku pracy, wierzy w to, że w różnorodności pokoleniowej tkwi siła firm i przedsiębiorstw.

Dominika Maciołek