...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Poland Business Run 2018 za nami. Rekordowa frekwencja i kwota na pomoc niepełnosprawnym

22 475 osób – tylu zawodników połączonych w 5-osobowe drużyny wzięło udział w siódmej edycji biznesowej sztafety. Najwięcej, bo ponad 5,5 tys. biegaczy wystartowało w Krakowie. Uczestnicy ruszyli w niedzielę, 2 września, o 10:30 jednocześnie w 9 miastach, pokonując dystans ok. 3,8 km na osobę. Oprócz Krakowa, Warszawy, Łodzi, Poznania, Katowic, Gdańska, Wrocławia i Lublina, po raz pierwszy gospodarzem biegu był również podkarpacki Rzeszów.

W Poland Business Run co roku angażują się polskie instytucje, firmy i korporacje. Wiele z nich zostaje współorganizatorem, sponsorem lub partnerem biegu, a jednocześnie zachęca pracowników do udziału w sztafecie. Najwięcej osób pobiegło z ramienia UBS – na starcie pojawiły się aż 64 drużyny, czyli łącznie 320 biegaczy! Z Rockwell Automation wystąpiły 42 zespoły, 41 z Motorola Solutions, 39 z Capgemini i 37 z HSBC Service Delivery.

Wiele osób, które na co dzień nie biegają, tego dnia zmobilizowało się w szczytnym celu. Wszystko po to, by pomóc potrzebującym. Już wiadomo, że zebrane środki pozwolą na zakup protez, sprzętu medycznego i ortopedycznego, a także opłacenie rehabilitacji dla co najmniej kilkudziesięciu osób.

Ogromne podziękowania należą się uczestnikom biegu, a także tym osobom, firmom i instytucjom, które pomogły w jego organizacji. Ukłony dla naszych sponsorów, partnerów, wolontariuszy i wszystkich, bez których niedzielna impreza nie mogłaby się odbyć. Po raz kolejny zalał nas ocean cudownej, charytatywnej energii! Z opłat startowych, a także akcji “Pomagam Bardziej” udało się zebrać ponad 1,7 miliona złotych – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run. – Teraz zajmiemy się drugą, niezwykle ważną częścią naszej działalności, czyli wykorzystaniem tych środków, by jak najlepiej pomóc niepełnosprawnym ruchowo beneficjentom biegu – dodaje.

Oprócz biegów w największych miastach Polski, w tym roku po raz drugi wystartował Kosovo Business Run. Na terenie bazy wojskowej pobiegli żołnierze, chcący wesprzeć swoich kolegów rannych w czasie wykonywania misji. W Gdańsku odbyła się także pierwsza edycja wyścigu “GBR On Wheels” dla osób na wózkach i handbike’ach, a w Niedzicy sztafeta biznesowa górskim szlakiem Janosik Business Run 2018.

W niektórych miastach ramię w ramię z uczestnikami sztafety stanęli sami podopieczni naszej Fundacji. Świadczy to o tym, że Poland Business Run nie tylko “stawia na nogi” osoby z niepełnosprawnościami narządów ruchu, ale pozwala im przełamywać bariery, uprawiać sport i realizować swoje pasje. To także dowód na to, że Poland Business Run stanowi jedną wielką ekipę niesamowicie energetycznych osób, które uwielbiają być razem – komentuje Marta Hernik, Global Project Manager Poland Business Run.

Oprócz środków z opłat startowych, na cele dobroczynne skierowana została również każda złotówka zebrana dzięki akcji „Pomagam Bardziej”. W całej Polsce było to łącznie ponad 93 tys. złotych. Zespoły, które zgromadziły największą kwotę, otrzymały Żółte Koszulki Lidera zaprojektowaną specjalnie na tę okazję przez Dawida Wolińskiego. Świadczy ona o wyjątkowym zaangażowaniu w niesienie pomocy tym, którzy najbardziej jej potrzebują. Najwięcej pieniędzy, bo ponad 13,5 tys. złotych, zebrały wspólnie 2 drużyny z krakowskiej firmy Leach&Lang.

Choć organizatorzy podkreślają, że najważniejszy jest charytatywny cel imprezy, biegowi towarzyszyła zacięta sportowa rywalizacja. Najszybsze drużyny Poland Business Run 2018 to: w Krakowie #AdamCzerwińskiTeam, w Poznaniu MANUFAKTURA MIESZKAŃ, w Katowicach Inżynieria Biegania, w Łodzi RAZEM TRENUJEMY SPORT 1, w Warszawie Krosno Glass Running Team, we Wrocławiu ALBA RUNNING TEAM I, w Gdańsku IP Kwidzyn Team, w Lublinie Lubelskibiegacz.pl TEAM #1, a w Rzeszowie PGE Obrót S.A. SZYBCY.

Tradycją jest już obecność na Poland Business Run celebrytów i sportowców – w tym roku w evencie wzięli udział m.in. Mateusz Janicki, Adrianna Palka, Sławek Uniatowski, Doniu, Tomasz Ciachorowski, Jan Ciepiela oraz Mateusz Ligocki. W stolicy do biegu rozgrzała uczestników Ewa Chodakowska, a imprezę poprowadził Maciej Orłoś.

Choć event już się odbył, charytatywna działalność Fundacji Poland Business Run wcale się nie kończy – teraz organizacja zajmie się kompleksową pomocą beneficjentom biegu. Z jej inicjatywy w Krakowie wkrótce zostanie otwarte pierwsze w Polsce specjalne Centrum Rehabilitacji dla osób po amputacjach.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Warszawa pobiegła, by pomóc. Zebrano ponad 266 tys. złotych dla beneficjentów Fundacji Poland Business Run

Biegacze rywalizowali ze sobą w pięcioosobowych drużynach, a trasa tegorocznej, piątej edycji Warszawa Business Run, po raz kolejny biegła wzdłuż ulic Służewca Biznesowego. Łącznie zawodnicy mieli do pokonania 21 km (5 x 4,2 km). Jako pierwsza bieg ukończyła drużyna Krosno Glass Running Team z czasem 1h 13 min. 48 sek. Drugie miejsce zajęła drużyna GrupaKetyTeam, która dobiegła na metę zaledwie dwie sekundy później. Trzeci na mecie byli zawodnicy Live Well at Citi 2 z czasem 1h 15 min. 48 sek.

Łącznie z opłat startowych zebrano ponad 252 tys. zł. Drużyny rywalizowały także w ramach akcji „Pomagam bradziej”, która polegała na wpłatach pieniężnych na rzecz wybranych drużyn. Środki te przeznaczone będą również dla beneficjentów fundacji. Największą kwotę zebrała drużyna RunKiria, reprezentująca Krajową Izbę Rozliczeniową, a łącznie w ramach akcji udało się zgromadzić ponad 13 tys. zł.

Przed startem pierwszych sztafet
Przed startem pierwszych sztafet

W imieniu wszystkich organizatorów Warszawa Business Run, chciałbym bardzo serdecznie podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w to wydarzenie. Nie udałoby się to bez biegaczy, sponsorów i wspaniałych wolontariuszy. Jestem ogromnie szczęśliwa, że po raz kolejny możemy pomóc naszym wspaniałym beneficjentom – mówi Anna  Zawłocka, dyrektor Warszawa Business Run.

Zebrane pieniądze pomogą beneficjentom fundacji Poland Business Run w powrocie do aktywnego życia. Warszawa biegła dla 8 osób. Jedną z nich jest Angelika Greniuk, która dzięki biegaczom otrzyma nową protezę ręki.

 

Bardzo wzruszyłam się, gdy zobaczyłam tylu biegaczy na starcie. To niesamowite, że chcieli tu być i włożyć niemały przecież wysiłek w przebiegnięcie ponad 4-kilometrowej trasy. Czuję ogromną wdzięczność, bo dzięki nim, będę miała lekką protezę, na którą tak długo czekałam – opowiada Angelika Greniuk.

 

2 września pobiegli przedstawiciele firm i instytucji, artyści, dziennikarze i sportowcy. Jedną ze sztafet wystawił Polski Komitet Paraolimpijski, którego prezes, Łukasz Szeliga wystartował bieg. W sztafecie pobiegli Mistrzowie Europy z Berlina, znakomici paralekkoatleci Michał Kotkowski oraz duet Aleksander Kossakowski i Krzysztof Wasilewski.

Mike Kennedy i Anna Zawłocka, dyrektorzy Warszawa Business Run z beneficjentami
Mike Kennedy i Anna Zawłocka, dyrektorzy Warszawa Business Run z beneficjentami

Warszawski bieg odbył się dzięki wsparciu finansowemu i organizacyjnemu wielu firm i marek, m.in.: Goldman Sachs, Citi, Galeria Mokotów, Immofinanz, Birell, Dascher, Flora, Hays, Accor Hotels, DPS Software, Hays, Ketti, Talent Alpha.  Imprezę poprowadzili Maciej Orłoś oraz Anna Butrym, a Ewa Chodakowska zadbała o odpowiedni trening przed biegiem. Honorowy patronat nad imprezą objęła Prezydent m.st. Warszawy, Hanna Gronkiewicz Waltz.

Zwycięska drużyna Krosno Glass Running Team
Zwycięska drużyna Krosno Glass Running Team

Warszawa Business Run jest charytatywnym biegiem biznesowym w formie sztafety, który odbywa się w ramach ogólnopolskiej inicjatywy Poland Business Run zapoczątkowanej w 2012 roku w Krakowie. Co roku w organizację sztafety włączają się kolejne miasta. Tegoroczna, siódma edycja odbyła się jednocześnie w Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie, Gdańsku i Rzeszowie. Prawie 24 tysiące tysięcy biegaczy uzbierało z opłat startowych i akcji „Pomagam bardziej” łącznie ponad 1,75 mln zł.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poland Business Run 2018 już w niedzielę. Pobiegnie ponad 23,5 tys. osób

Chęć pomocy, świetna atmosfera, zdrowa rywalizacja, a jednocześnie integracja pracowników wewnątrz drużyn sprawiają, że liczba uczestników Poland Business Run z każdą edycją rośnie. Najwięcej, bo aż 6 tys. biegaczy stanie na starcie w Krakowie. W Poznaniu i Warszawie pobiegnie po 3,5 tys. osób, w Katowicach 3 tys., a w Łodzi 2,5 tys. Nieco mniej zawodników wystartuje w sztafetach w Gdańsku, Lublinie oraz Rzeszowie, który w tym roku debiutuje jako gospodarz Poland Business Run.

Impreza od samego początku łączy pomaganie, promocję aktywnego stylu życia i integrację społeczności lokalnej z biznesem. Występ w Poland Business Run to dla wielu firm już coroczna tradycja.

– Pracownicy dobierają się w 5-osobowe drużyny i wspólnie trenują, przygotowując się do biegu. Na starcie ramię w ramię stają managerowie, członkowie zarządu i pracownicy różnych działów, a osoby, które nie biegną, organizują transparenty i firmowy doping. Uczestnicy cenią nasz bieg za możliwość integracji, dobrą zabawę, a przede wszystkim poczucie, że wspólnie robimy coś dobrego – komentuje Marta Hernik, Global Project Manager Poland Business Run.

Pobiegną nie tylko drużyny z dużych międzynarodowych korporacji, ale także pracownicy mniejszych przedsiębiorstw, sportowcy, aktorzy i ludzie kultury. Główne hasło biegu brzmi „Pobiegniesz, pomożesz”, ponieważ celem organizatora – Fundacji Poland Business Run – jest wsparcie osób z niepełnosprawnościami narządów ruchu.

– Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że ceny profesjonalnych protez wahają się od kilkunastu do nawet kilkuset tysięcy złotych. Taki koszt przekracza możliwości finansowe wielu osób, a bez sprzętu ortopedycznego czy kompleksowej rehabilitacji powrót do życia sprzed wypadku lub choroby jest praktycznie niemożliwy. Właśnie w takich sytuacjach pomaga nasza Fundacja. Od pierwszej edycji biegu udało się już zmienić życie ponad 350 osób – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run. – Ogromnie się cieszymy, widząc, że z roku na rok dołącza do nas coraz więcej biegaczy, którym nie jest obojętny los osób z niepełnosprawnością ruchową. Dzięki temu nasi beneficjenci mogą nie tylko wrócić do codziennych zajęć, ale realizować swoje marzenia – dodaje organizatorka.


Dowodem na to, że Poland Business Run naprawdę “stawia na nogi” swoich podopiecznych, jest fakt, że w biegu startują również osoby, które wcześniej były jego beneficjentami. W Gdańsku po raz kolejny pobiegnie Mateusz Pędziwiatr, a w Łodzi Kamil Aleksejew, którym Fundacja dofinansowała protezy w poprzednich latach. W tej edycji, po raz pierwszy w historii sztafety, wezmą także udział osoby będące jednocześnie tegorocznymi beneficjentami – w Lublinie Mariusz Zieliński, który w wyniku wypadku stracił nogę, a w Katowicach Igor Woźniak, który urodził się bez prawej ręki.

W każdym z miast 5-osobowe drużyny wystartują punktualnie o 10:30. Około 12:30 odbędzie się ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. Na teren imprezy organizatorzy zapraszają wszystkich mieszkańców miasta, nie tylko osoby, które biorą udziału w biegu – na miejscu zaplanowano dla wszystkich ciekawe atrakcje.

Więcej informacji znaleźć można na stronie polandbusinessrun.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie firmy pomogą przez bieganie – historie beneficjentów sztafety Poland Business Run

W ubiegłym roku na starcie Poland Business Run stanęło ponad 20 tys. uczestników. Z zapisów oraz charytatywnych akcji towarzyszących biegowi udało nam się zebrać rekordową kwotę ponad 1,6 mln złotych. Dzięki niej udzieliliśmy wsparcia wielu osobom, by mogły znów “stanąć na nogi” i wrócić do życia sprzed wypadku czy choroby – komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run. – Historie naszych beneficjentów pokazują, że mimo niepełnosprawności można dokonać niezwykłych rzeczy. Wiele z nich jest dla nas prawdziwą inspiracją – dodaje organizatorka charytatywnej sztafety.

Nowa, wygodna proteza ręki dla Angeliki z Warszawy

Angelika Greniuk, jedna z beneficjentek biegu Warszawa Business Run 2018, urodziła się bez lewego przedramienia. Jest młodą aktywistką. Uważa, że należy zwracać uwagę na problemy osób z niepełnosprawnością ruchową. Jednym ze sposobów mogą być ciekawie wyglądające protezy czy wózki, prowokujące do myślenia o ich posiadaczach w szerszym kontekście, nieszablonowo. Obecnie Angelika pracuje w jednym z największych w Polsce portali piszących o niepełnosprawności i uwielbia swoją pracę. Jest też doktorantką na Uniwersytecie Warszawskim i zbiera materiały do pracy o ruchach emancypacyjnych osób niepełnosprawnych. Zwróciła się do Fundacji Poland Business Run, ponieważ chciałaby nosić o wiele lżejszą protezę, która nie powoduje odparzeń skóry i przy upalnej pogodzie, tańcu czy po prostu obciążeniu ręki nie będzie zsuwać się z łokcia.

Biegacze z Łodzi pomogą miłośnikowi tenisa stołowego

Wojciech Wlazło, beneficjent Łódź Business Run 2018, urodził się z krótszą, niewykształconą lewą nogą. Pierwszą protezę założył w wieku 5 lat i wtedy też nauczył się chodzić. Od tamtej pory zaczął się ruszać i polubił sport. W szkole podstawowej pierwszy raz zagrał w tenisa stołowego i z tą dyscypliną jest związany do dziś. Obecnie trenuje w drugoligowym zespole KS Legion Skierniewice oraz w drużynie dla zawodników niepełnosprawnych ZSN Start Skierniewice. W sezonie 2017-2018 zdobył brązowy medal Mistrzostw Polski w kategorii mężczyzn, klasa 7. Jest również zawodnikiem kadry narodowej. Tenis stołowy daje mu możliwość bycia w ciągłym ruchu, a częste treningi są najlepszą formą rehabilitacji. Dzięki mobilizacji biegaczy z Łodzi Wojtek otrzyma profesjonalną protezę, która pomoże mu w osiąganiu kolejnych sportowych sukcesów.

Proteza zamiast kul

Beneficjent Wrocław Business Run Krzysztof Ozga ma 32 lata. Pod koniec 2014 r. zdiagnozowano u niego guza lewej kości udowej. Zmiana, którą początkowo uznano za łagodną, przekształciła się w złośliwą postać nowotworu. Od tego czasu Krzysztof przeszedł wiele zabiegów operacyjnych mających uratować kończynę, ostatecznie jednak konieczna była amputacja całej nogi. Pogodzenie się z nową sytuacją nie było łatwe. W trudnych chwilach wspierali go najbliżsi oraz przyjaciele. Dzięki nim Krzysztof odzyskał radość życia i stara się aktywnie spędzać czas. Beneficjent wrocławskiego biegu jest lekarzem dentystą i bardzo lubi swoją pracę. Nie chce, aby choroba go ograniczała. Mimo problemów ze zdrowiem cały czas, z przerwami na pobyty w szpitalu i rehabilitację, był aktywny zawodowo. Teraz marzy o protezie, która pozwoli mu odstawić kule i sprawniej radzić sobie w codziennym życiu.

Przez sport do sprawności

Igor Woźniak jest beneficjentem Katowice Business Run 2018. Choć urodził się bez prawej ręki, jego rodzice zadbali, by od początku był bardzo samodzielny. Już w dzieciństwie zaczął swoją przygodę ze sportem – trenował pływanie oraz ju-jitsu. W zawodach konkurował z pełnosprawnymi dziećmi. Pomimo orzeczonej niepełnosprawności uczęszczał także do klasy sportowej o profilu siatkarskim. Jego dobrą passę przerwał wypadek na treningu i złamanie obojczyka. Po operacji i rehabilitacji Igor nie zrezygnował z aktywności – zainteresował się piłką nożną. Został bramkarzem drużyny amp futbolu Husarii Kraków, z którą w 2015 r. zdobył, a rok później obronił tytuł mistrza Polski. Jego największe marzenie spełniło się, kiedy został powołany do kadry narodowej. Uczestnicy Katowice Business Run “wybiegają” dla Igora profesjonalną protezę ręki, dzięki której będzie mógł osiągać swoje kolejne cele.

To tylko kilka osób, którym w tym roku pomoże Fundacja Poland Business Run. Organizatorzy wierzą, że dzięki biegaczom o wielkich sercach uda się zmienić życie nawet kilkudziesięciu podopiecznych. Wsparcie otrzymają także inne organizacje pozarządowe.

Aby wziąć udział w biegu i stać się częścią tej wyjątkowej charytatywnej inicjatywy, wystarczy zebrać 5-osobową drużynę, zapisać ją online oraz uiścić opłatę startową (350 zł netto za 1 sztafetę). Wolne miejsca czekają w Gdańsku, Lublinie, Łodzi, Rzeszowie, Warszawie i Wrocławiu. Amatorzy biegów górskich mogą spróbować swoich sił także w Janosik Business Run 2018, czyli sztafecie górskim szlakiem, która odbędzie się w Niedzicy.

Rejestracja do Poland Business Run i Janosik Business Run odbywa się online poprzez stronę: https://polandbusinessrun.pl/member/pl/register/.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Do biegu! Gotowi? Start… po employer branding!

team

Postaw na emocje

Budowanie więzi emocjonalnej w miejscu pracy nie dotyczy jedynie relacji firmy z klientami, lecz również pracodawcy z obecnymi i potencjalnymi pracownikami. Współcześnie działania employer brandingowe powinny zatem zmierzać do zdobycia serc podwładnych. Potwierdza to badanie HRM Institute – w 2017 r. aż 36% pytanych wskazało emocjonalny stosunek łączący kandydata z firmą jako czynnik, który wpływa na pozytywne postrzeganie pracodawcy. Zapytani o najważniejsze atrybuty zatrudniającego i ich znaczenie w pozyskiwaniu talentów respondenci najczęściej wskazywali atmosferę w firmie (95%), następnie jej reputację (92%), a dopiero na trzecim miejscu oferowane przez pracodawcę wynagrodzenie i benefity (91%).

Działania pracodawcy w obszarze employer brandingu powinny skupiać się nie tylko na promowaniu firmy wśród nowych kandydatów, ale również obecnie pracujących. Pozwoli to uniknąć niepożądanej rotacji pracowników, z którą mamy do czynienia, gdy z organizacji odchodzą osoby doświadczone i trudne do zastąpienia.

– Dbanie o poziom satysfakcji oraz zaangażowania pracownika to jedno z ważniejszych zadań w każdej firmie. Na pewno warto zainwestować w obszary, które wpłyną na pozytywne postrzeganie pracy i lojalność wobec pracodawcy. Przykładem takich działań może być sportowa rywalizacja i udział w imprezach takich, jak charytatywna sztafeta Poland Business Run, która co roku integruje polskie środowisko biznesowe i buduje więzi nie tylko pomiędzy współpracownikami, ale nawet między kadrą zarządzającą a szeregowym pracownikiem, z którym tworzą jedną drużynę. W samym 2017 r. pobiegli z nami zawodnicy z ponad 1300 firm. Wkrótce ruszają zapisy i mamy nadzieję, że tym razem pracodawcy i pracownicy jeszcze liczniej pojawią się na starcie, by pomóc nam w sfinansowaniu protez i rehabilitacji dla osób z niepełnosprawnościami narządów ruchu – mówi Marta Hernik, Global Project Manager biegu Poland Business Run, który w tym roku wystartuje 2 września.

Rodzinna atmosfera

Czy jest możliwe stworzenie więzi i rodzinnej atmosfery w wielkiej korporacji? Wszystkich pracowników zajmujących kilkanaście pięter biurowca trudno zintegrować, ale jeden dział lub team już jak najbardziej! Pomogą w tym wspólne wyjścia i wyjazdy integracyjne, zaangażowanie w wolontariat pracowniczy, działania na rzecz lokalnej społeczności i ekologii, takie jak sprzątanie parku czy pomoc przy budowie placu zabaw, a także sporty zespołowe. Takie inicjatywy traktować należy jak inwestycję, a nie koszt – ponieważ pozwolą na poprawę efektywności pracownika i działania firmy, a także uniknięcie strat związanych z częstymi rotacjami wewnątrz organizacji.

– Chyba jak każdy uważam, że rodzina jest najważniejsza – dzięki bliskim czujemy się ważni, potrzebni, a równocześnie pewnie i bezpiecznie, bo możemy na siebie liczyć. Jeżeli taka atmosfera i relacje panują w firmie, to efekty mogą być tylko pozytywne – komentuje Maciej Twardowski, pracownik krakowskiej firmy ABM.

Taki klimat w firmie uzyskać można, skupiając pracowników wokół wspólnego celu, np. sportowej rywalizacji.

– Myślę, że nie ma lepszej integracji niż zespołowe uczestnictwo w zawodach sportowych. Wspólny wysiłek, przezwyciężanie słabości, wzajemna pomoc lub po prostu doping sprawiają, że jesteśmy teamem również w pracy. A jeżeli w firmie otacza nas zgrane i przyjazne grono współpracowników, to nie myślimy tylko o tym, aby jak najszybciej opuścić biuro, tylko “co by tu można było jeszcze razem pożytecznego zrobić?” – dodaje Maciej Twardowski z ABM, partnera Fundacji Poland Business Run.

Sport, rywalizacja i integracja

Wszelkie firmowe inicjatywy propagujące sport i zdrowy tryb życia to dla pracowników okazja do niezobowiązujących spotkań także poza murami firmy. Rozwój kultury sportowej w pracy już od jakiegoś czasu przybiera na sile – od dofinansowania kart Multisport, poprzez sportowe rozgrywki (w biurach stają stoły do ping-ponga, a w wynajętych przez firmę salkach współpracownicy grają w siatkówkę), po sponsorowanie występu drużyn w charytatywnych imprezach sportowych. Wiele organizacji dostrzega bowiem rolę sportów drużynowych w integracji pracowników i budowaniu więzi z miejscem pracy.

– W GLS wierzymy, że to ludzie tworzą firmę, a sport to najlepszy sposób na wzmacnianie dobrych, przyjacielskich relacji. Co roku nasi pracownicy i kurierzy coraz liczniej biorą udział w biegu Poland Business Run – mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland. – Sztafeta jest okazją do wystąpienia w roli członka zespołu, który w sposób bezpośredni wpływa na efekt i pozycję w rankingu całej grupy. Oprócz szczytnego celu, udział w biegu jest z pewnością również mobilizujący. Emocje są tak ogromne, że towarzyszą uczestnikom wydarzenia również po biegu – dodaje.

Work-life balance

Czasy, kiedy żaden pracownik nie śmiałby wspomnieć szefowi, że życie osobiste jest równie ważne lub (o zgrozo!) ważniejsze od projektów i nadgodzin w pracy, odeszły w niepamięć. Izolowanie pracy od życia osobistego – “w domu nie mówię o pracy, a w pracy o życiu osobistym” – to także przeszłość. Dziś dążymy raczej do sytuacji, w której nasze zajęcie będzie harmonizowało z innymi aspektami życia. Nowoczesna organizacja pracy zakłada pogodzenie kariery i czasu wolnego, zgodnie z koncepcją work-life balance. Według jej założeń czasem powinno się zarządzać w ten sposób, by odnaleźć równowagę pomiędzy pracą i ambicją, a szeroko pojętym życiem prywatnym.

Coraz więcej firm realizuje szereg projektów, służących uprzyjemnieniu pracownikom godzin spędzonych w pracy, a nawet zatarciu granic między etatem a czasem wolnym.

– Stałym elementem naszej kultury organizacyjnej jest dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników. Od wielu lat realizujemy program Stay Fit, który promuje aktywny tryb życia oraz zdrowe nawyki, a także wpływa na integrację pracowników. Zapewniamy sezonowe owoce i zdrowe przekąski, a dla chętnych udział w różnych wydarzeniach sportowych. Wspólnie jeździmy na rowerach, gramy w siatkówkę, koszykówkę i piłkę halową. Naszą tradycją stał się też start w biegu Katowice Business Run. W zeszłym roku wzięły w nim udział aż 24 drużyny ING – mówi Anna Mirek, Area Lead HR&Communications w ING Tech Poland. – Nasi pracownicy sami dobierają się w zespoły i trenują do startu na długo przed rozpoczęciem zapisów – dodaje.

Zadowolony i zaangażowany pracownik to dla organizacji same plusy. Satysfakcja z pracy wpływa na efektywność, dumę z firmy, a nawet rzadsze wykorzystywanie zwolnień lekarskich. Zmniejsza się także rotacja kadry, maleją koszty wydane na rekrutację. By taki efekt wypracować, warto zainwestować w kapitał ludzki i inicjatywy, które pozwolą stworzyć więź między współpracownikami oraz z miejscem pracy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kupuj, pomagaj i wygrywaj w ramach akcji „Wsparcie po starcie”

Zasady są proste – wystarczy kupić produkty lub usługi wybranych marek, a ich właściciele przekażą część dochodu ze sprzedaży na wsparcie Fundacji Poland Business Run.

To wspaniale, że ludzie w całej Polsce będą mogli wesprzeć nasze działania podczas codziennych zakupów. To nam pozwoli rozwijać kolejne projekty, takie jak otwarcie Centrum Rehabilitacji dla osób po amputacjach – mówi Grzegorz Ludwin, pomysłodawca akcji.

Gospodarzem tegorocznej edycji „Wsparcie po starcie” została Drogeria Natura. Aby pomóc beneficjentom Fundacji, wystarczy w dniach 3–17.09.2017 r. wybrać się do jednego z blisko 300 sklepów tej sieci na terenie Polski i kupić produkty oznaczone specjalnym logotypem akcji. Tym razem markami wspierającymi są Seyo Men, Intimelle, Schauma, Fa, Taft, czy Palette.

Jak podkreśla wiceprezes ds. finansowych w Natura sp. z o.o. Arkadiusz Szczepaniak, o zaangażowaniu w akcję przesądził jej szczytny cel.

„Wsparcie po starcie” daje możliwość wspierania działań Fundacji Poland Business Run, która na przestrzeni sześciu lat swojej działalności pomogła już 139 osobom i robi wszystko, żeby dotrzeć do jak największej liczby potrzebujących. Angażowanie się w wartościowe inicjatywy jest dla nas bardzo ważne. Uważamy, że uczestniczenie w życiu społecznym i wspieranie fundacji takich jak Poland Business Run jest jedną z najważniejszych ról biznesu – mówi.

Nie tylko drogerie Natura zdecydowały się przyłączyć do akcji. Partnerem tegorocznej edycji został także OKNOPLAST, należący do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi. Od 18 maja do 17 września br. 10 złotych od każdej sztuki okien lub drzwi zewnętrznych kupionych na terenie kraju zostanie przekazane na rzecz beneficjentów Fundacji Poland Business Run.

Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest pomoc, dlatego bardzo cieszymy się, że możemy być częścią tej inicjatywy. Jesteśmy dumni, że Oknoplast może stać się częścią tak szczytnego przedsięwzięcia i pomóc osobom zmagającym się na co dzień z przeróżnymi barierami – tłumaczy Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Oknoplast.

Również Gino Rossi wie, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu. W okresie od 20 sierpnia do 30 września br. z każdego zakupu portfela lub paska 20% zostanie przekazane na pomoc Fundacji. Dodatkowo, można u nich kupić unikalne torby z logo Poland Business Run, z których całkowity dochód przekazany zostanie Fundacji.

Jak wziąć udział w akcji „Wsparcie po starcie”? Nie ma nic prostszego!
→ Wejdź na www.wsparciepostarcie.org
→ Znajdź atrakcyjne dla Ciebie produkty pomocowe dostępne u Partnerów akcji
→ Część dochodu z ich sprzedaży zostanie przekazana beneficjentom Fundacji
→ Kupując produkty pomocowe, pomagasz!

Każdy, kto kupi produkty pomocowe za minimum 10 złotych, może wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody. W tej edycji są nimi telewizor, tablet oraz kamera sportowa.

Zasady konkursu:

  1. Kup produkty pomocowe akcji „Wsparcie Po Starcie” za minimum 10 zł na jednym paragonie.
    2. Zachowaj oryginalny paragon w celu przedstawienia go organizatorowi w przypadku wygranej w konkursie.
    3. Prześlij swoje hasło konkursowe za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego na stronie www.wsparciepostarcie.org/konkurs do 30 września 2017 r.
    4. Możesz przesłać kilka zgłoszeń konkursowych z zastrzeżeniem, że każdemu zgłoszeniu powinien towarzyszyć inny paragon.

Zachęcamy do zakupów u Partnerów akcji, dzięki którym pomożesz stanąć na nogi beneficjentom Fundacji Poland Business Run!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad półtora miliona na pomoc osobom po amputacjach – Poland Business Run 2017

20 135, czyli o ponad 4 tysiące więcej niż w roku poprzednim – tylu zawodników wzięło udział w szóstej edycji Poland Business Run. Tegoroczna impreza była rekordowa pod wieloma względami – liczby miast gospodarzy, zebranych środków oraz beneficjantów, którym uda się pomóc.

Oprócz Krakowa, Warszawy, Łodzi, Poznania, Katowic, Gdańska i Wrocławia po raz pierwszy pobiegł również Lublin. Swoje pięcioosobowe sztafety wystawiły 1363 firmy z całego kraju, a event wspierało ponad 1100 wolontariuszy. Wszystko po to, by pomóc osobom z niepełnosprawnością narządów ruchu. Już wiadomo, że zebrane środki pozwolą na zakup protez i opłacenie rehabilitacji dla co najmniej 66 osób.

Chciałam serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom biegu, organizatorom, sponsorom, partnerom i wolontariuszom. Wczoraj w każdym z miast zalał nas ocean pozytywnej, charytatywnej energii! Udało się zebrać prawie pół miliona złotych więcej niż w roku ubiegłym. Dzięki temu kolejni podopieczni Fundacji będą mogli naprawdę „stanąć na nogi” i być może pobiec z nami w kolejnej sztafecie – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.

Uczestnicy biegu o 10:30 wystartowali jednocześnie w 8 miastach, pokonując dystans ok. 3,8 km na osobę. Łącznie jedna drużyna przebiegła 19, a wszystkie razem ponad 77 tysięcy kilometrów! Choć pogoda nie rozpieszczała na starcie pojawiły się tysiące zawodników. Wiele osób, które na co dzień nie biegają, raz w roku zmobilizowało się w szczytnym celu.

Tradycją biegu jest obecność na nim celebrytów i sportowców – w tym roku w evencie wzięli udział m.in. Mateusz Janicki, Maurycy Popiel, Bartłomiej Topa, Przemysław Cypryański, Anna Dereszowska, Antoni Królikowski, Magdalena Soszyńska, Robert Korzeniowski, Tomasz Ciachorowski, Artur Kozłowski, Adrianna Palka, Jan Kliment czy Karolina Gorczyca.

W bieg zaangażowali się również żołnierze, którzy pobiegli dla swoich kolegów rannych w czasie wykonywania misji. W krakowskiej edycji biegu wystartowała 6 Brygada Powietrznodesantowa, natomiast na terenie bazy wojskowej w Kosovie wystartował Kosovo Business Run.

Oprócz środków z opłat startowych, na cele dobroczynne skierowana została również każda złotówka zebrana w akcji „Pomagam bardziej”. Zespoły, które wzięły w niej udział i zgromadziły w danym miesiącu największą kwotę, otrzymały Żółtą Koszulkę Lidera zaprojektowaną przez Łukasza Jemioła. Świadczy ona o wyjątkowym zaangażowaniu w niesienie pomocy tym, którzy najbardziej jej potrzebują.

Poland Business Run organizowany jest już od 6 lat. Od pierwszej edycji udało się zmienić życie 139 osób, które teraz same wspierają kolejnych potrzebujących. Choć bieg już się odbył, charytatywna działalność Fundacji Poland Business Run jeszcze się nie kończy – trwa akcja „Wsparcie po Starcie”, w ramach której robiąc zakupy u partnerów akcji, część środków przekazujemy na pomoc podopiecznym Fundacji. Szczegóły na stronie: www.wsparciepostarcie.org.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

6 edycja największej, charytatywnej sztafety biznesowej w Polsce – Poland Business Run, zbliża się wielkimi krokami

Misją Fundacji Poland Business Run jest kompleksowa oraz profesjonalna pomoc osobom z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wsparcie w ich aktywizacji, niwelowanie barier społecznych a także pomoc osobom zagrożonym amputacją. Fundacja upowszechnia wiedzę na temat niepełnosprawności narządów ruchu oraz stara się wpłynąć na zmianę postrzegania osób z wyżej wymienionymi problemami. Misję tą Fundacja realizuje poprzez prowadzenie projektów o charakterze społecznym oraz charytatywnym, z których najbardziej znanym przykładem jest charytatywny bieg sztafetowy Poland Business Run. Dzięki niemu, na przestrzeni lat, pomogliśmy już 139 osobom. W sztafecie Poland Business Run mogą wziąć udział wszystkie osoby, które zgłoszą 5-osobową drużynę. Liczba miejsc jest ograniczona, a o zapisach decyduje kolejność zgłoszeń.  W Krakowie, Poznaniu i Katowicach miejsca rozeszły się w mgnieniu oka, natomiast wciąż można stanąć na starcie i wybiegać protezy i rehabilitacje dla osób po amputacjach w Warszawie, Lublinie, Wrocławiu i Gdańsku i Łodzi. Dla zawodników przygotowano pakiety startowe, koszulki, odpowiednio zbilansowany posiłek, a także pamiątkowe medale. Przed biegiem, jak co roku,  zostanie przeprowadzona wspólna rozgrzewka.

Chciałbyś pomóc naszym beneficjentom, ale nie biegasz? Mamy na to sposób! Akcja Pomagam Bardziej, która  towarzyszy nam od samego początku, jest skierowana do osób, które nie mogą, bądź też nie lubią biegać. Dzięki niej, jesteśmy w stanie zgromadzić jeszcze więcej środków finansowych, które następnie są przeznaczone na pomoc dla kolejnych beneficjentów biegu. W ramach akcji, jeszcze przez miesiąc, możecie wpłacać pieniądze na swoją ulubioną drużynę, startującą w danym mieście. Ta, która zgromadzi najwięcej pieniędzy, otrzyma Żółtą Koszulkę Lidera, zaprojektowaną w tym roku przez znanego projektanta mody Łukasza Jemioła.

W tej edycji wsparcia Fundacji udzielają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też znani aktorzy i ludzie ze świata biznesu. W tym roku ambasadorami biegu są: Julia Kamińska, Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Sonik, Mateusz Janicki, Antoni Królikowski oraz Aleksander Doba, Mateusz Kusznierewicz, Rafał Wilk, Ada Pałka oraz Jan Ciepiela.

Do zobaczenia 3 września na starcie!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF