...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Warsztaty PAP: informacje PR – w poszukiwaniu mistrzostwa formy i treści

warsztaty informacja prasowa PAP

Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób pisać ciekawe i wartościowe dla dziennikarzy komunikaty prasowe? Jak zadbać o formę graficzną, stylistyczną i merytoryczną, nie wpadając przy tym w pułapkę marketingu? Zapraszamy na cykl bezpłatnych warsztatów z udziałem redaktorów Polskiej Agencji Prasowej, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Pierwsze spotkanie już 26 maja.

Warsztaty skierowane są do specjalistów zajmujących się komunikacją, relacjami z mediami, PR m.in. w firmach, agencjach public relations, instytucjach publicznych czy stowarzyszeniach. Do wszystkich, którym zależy na skutecznym i wzajemnie korzystnym docieraniu z informacjami do dziennikarzy.

Jak wynika z raportu PAP pt. „Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej”, 77 proc. ankietowanych dziennikarzy korzysta na co dzień z informacji prasowych, ponieważ znacznie ułatwia im to pracę. Jednak wciąż w informacjach prasowych, zdaniem respondentów, zbyt często pojawiają się treści marketingowe (55 proc.). Dziennikarze skarżyli się też na nadmiar zbędnych danych i wypowiedzi w przesyłanej informacji prasowej (39 proc.).

PAP jest unikalną redakcją medialną, ponieważ naszym głównym zadaniem jest tworzenie artykułów i newsów dla dziennikarzy innych redakcji. Nasza wiedza i doświadczenia mogą być bardzo przydatne dla osób specjalizujących się w skutecznej komunikacji do mediów. Zrealizowane przez PAP badanie na temat informacji prasowych pokazało nam, że jest wiele aspektów i niuansów, na które warto zwrócić uwagę, aby treści PR zostały docenione przez dziennikarzy. Pokażemy rzeczywiste problemy i ich praktyczne rozwiązania.

Ryszard Niżewski, współprowadzący warsztatów

W ramach warsztatów odbędą się trzy spotkania w dniach: 26 maja, 2 czerwca oraz 9 czerwca. Każde z nich podzielone będzie na dwie części: teoretyczną oraz praktyczną. Uczestnicy warsztatów będą mogli m.in. przedyskutować z prowadzącymi wszelkie kwestie dotyczące poprawności informacji prasowych pod kątem stylistycznym czy graficznym, a także poćwiczyć tworzenie takich komunikatów.

Aby móc wziąć udział w warsztatach trzeba wysłać zgłoszenie TUTAJ.

Wystarczy jedna rejestracja, by móc uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach.

AGENDA SPOTKANIA

1. Warsztat – 26 maja godz. 10:00 – 12:00

FORMA GRAFICZNA I STYLISTYCZNA INFORMACJI PRASOWEJ

  • Szata graficzna wiadomości mailowych, wykorzystanie formatu PDF, praktyka dziennikarza: w jaki sposób pobieramy tekst informacji prasowych;
  • Poprawność językowa, ortografia i interpunkcja – co irytuje, a co można, praktyka dziennikarza: jakich poprawek najczęściej dokonujemy w tekstach informacji prasowych;
  • Stylistyka informacji prasowej PR, jak się wyróżnić , a jak lepiej nie próbować, praktyka dziennikarza: jak dziennikarz tworzy tekst artykułu lub depeszy.

2. Warsztat – 2 czerwca godz. 10:00 – 12:00

MERYTORYKA I KONSTRUKCJA KOMUNIKATÓW PRASOWYCH

  • Budowa informacji prasowej, elementy tekstu: gotowy artykuł i/lub materiały backgroundowe, wypowiedzi ekspertów/menedżerów – preferowany format, styl, nazwy stanowisk, praktyka dziennikarza: czego najczęściej szukamy i czego brakuje w informacjach prasowych;
  • Prezentacja danych liczbowych, typy badań i sposoby ich przedstawiania, nadmiar i niedobór danych, precyzja nazewnictwa i prezentacja metodologii, praktyka dziennikarza: jakie grafiki i formaty danych liczbowych są przydatne w pracy redakcji.

3. Warsztat – 9 czerwca godz.10:00 – 12:00

DOBRE DOTARCIE I BUDOWANIE RELACJI Z MEDIAMI

  • Przekazywanie informacji dotyczących branż z ograniczeniami (leki, alkohol, tytoń, hazard), pomysły na komunikowanie działań CSR, wspólne poszukiwanie tematów przez dziennikarza i PR-owca, follow up – jak utrzymywać kontakt z dziennikarzem, praktyka dziennikarza: rozmowy z prawnikami i PR-owcami w codziennej pracy redakcji.
  • Multimedialność informacji, zdjęcia (źródła, jakość, licencje, opisy), materiały wideo, podcasty – formaty i zastosowania, praktyka dziennikarza: jak korzystamy ze zdjęć w pracy redakcyjnej.

Warsztaty PAP to jedna z inicjatyw projektu Akademia Komunikacji PAP, w ramach którego będziemy organizować szkolenia, warsztaty oraz prezentować raporty w obszarze komunikacji, multimediów.


Źródło: PAP

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska Agencja Prasowa uruchomiła nowy portal dla dziennikarzy i wydawców

PAP MediaRoom

15 października ruszył nowy portal Polskiej Agencji Prasowej, skierowany do dziennikarzy i wydawców – PAP MediaRoom (pap-mediaroom.pl). Publikowane w serwisie teksty, zdjęcia i wideo – dystrybuowane oraz tworzone przez PAP na zlecenie instytucji i firm – można pobierać i rozpowszechniać bezpłatnie w internecie, prasie drukowanej, radiu i telewizji.

Portal został zaprojektowany z myślą o potrzebach mediów,  poszukujących zarówno inspiracji do tworzenia własnych treści, jak i korzystających z gotowych materiałów multimedialnych.

Zależało nam na tym, aby dziennikarze czy blogerzy mogli znaleźć w jednym miejscu wszelkie informacje rozsyłane przez instytucje państwowe, organizacje i przedsiębiorstwa, jak również treści tworzone przez PAP w ramach projektów społecznych oraz komercyjnych.

Ryszard Niżewski, dyrektor Biura Produktów i Usług Medialnych PAP

Przez 7 dni w tygodniu na portalu publikowane są informacje prasowe organizacji i przedsiębiorstw, komunikaty instytucji państwowych i samorządowych oraz raporty spółek giełdowych i funduszy inwestycyjnych.

Portal prezentuje także materiały realizowane przez PAP wspólnie z partnerami, z zakresu nowych technologii, gospodarki i biznesu.

Na portalu udostępniane są również artykuły i multimedia tworzone – w ramach projektów finansowanych przez instytucje krajowe i międzynarodowe – przez zespoły dziennikarskie z portali tematycznych PAP: Nauka w Polsce, Serwis Zdrowie i Serwis Samorządowy.

Istotnym udogodnieniem dla wydawców jest fakt, że do tekstów publikowanych w serwisie MediaRoom dołączane są bardzo często zdjęcia, również do bezpłatnego wykorzystania wraz z informacją tekstową. Znajdą się tam fotorelacje z wydarzeń branżowych, kongresów ekonomicznych oraz konferencji i briefingów prasowych.
Na portalu można znaleźć również materiały wideo z najważniejszych wydarzeń gospodarczych czy debat branżowych. Publikowane są relacje z dyskusji na Forum Ekonomicznym, Kongresie 590, Europejskim Kongresie Gospodarczym, Europejskim Kongresie Finansowym.

W materiałach wideo wypowiadają się eksperci ze świata ekonomii, technologii, biznesu, a także lekarze, naukowcy, urzędnicy, politycy. Materiały wideo moPżna udostępniać w całości lub wykorzystać fragment w postaci wypowiedzi eksperta.

PAP MediaRoom jest także miejscem zapewniającym dostęp do transmitowanych online konferencji i briefingów prasowych oraz debat.

Portal PAP MediaRoom jest odświeżonym i wzbogaconym merytorycznie następcą serwisu CentrumPrasowe.pap.pl.

Obecnie nazwa Centrum Prasowe PAP wykorzystywana będzie wyłącznie jako branding usług konferencyjnych PAP – realizowanych zarówno w sali konferencyjnej siedzibie PAP przy ul. Brackiej 6/8 w Warszawie, jak i w formule online – ze zdalnym udziałem dziennikarzy i prelegentów.


Źródło informacji: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF