...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Prawie 12 mln zł dla 13 startupów!

Startup

W ósmej rundzie konkursu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” 25 młodych firm technologicznych złożyło wnioski na ponad 23,3 mln zł. Rekomendację wsparcia od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości otrzymała ponad połowa z nich. Konkurs jest finansowany ze środków unijnych, Program Operacyjny Polska Wschodnia.

Program jest skierowany do firm zarejestrowanych w jednym z województw makroregionu Polski Wschodniej (podlaskie, warmińsko-mazurskie, lubelskie, świętokrzyskie lub podkarpackie), które pomyślnie zakończyły inkubację w jednej z Platform startowych. „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” pozwala na pokrycie do 85 proc. kosztów: usług doradczych i eksperckich związanych z rozwijaniem modelu biznesowego, wynagrodzeń pracowników oraz pokrycie kosztów zakupu środków trwałych, surowców lub materiałów czy wartości niematerialnych i prawnych związanych z produkcją.

Przedsiębiorcy, którzy wcześniej wystartowali z biznesem pod opieką Platform startowych, mogli teraz się starać o nawet 1 mln zł na dalszy rozwój. Pomysł na wspieranie młodych firm technologicznych w oparciu o model inkubacji, wskazywany został także w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. A dziś widzimy tego realne efekty. Popularność konkursu pomimo pandemii jest niezmiennie wysoka – co świadczy o sensowności programu, który dobrze odpowiada na najważniejsze wyzwania startupów. Program pomaga dojrzeć biznesowo aby firmy mogły śmielej stawiać kolejne kroki na rynku i zaistnieć na tle konkurencji.

Mikołaj Różycki, zastępca prezesa PARP

Osiem projektów zarekomendowanych do wsparcia w tej rundzie dotyczy branży IT, pozostałe dotyczą medycyny, ochrony środowiska, fotowoltaiki, ekologii i elektroniki. Rekomendacje dofinansowania otrzymały wnioski z Platform startowych: Wschodniego Akceleratora Biznesu (7), Start in Podkarparckie (2), Startup Heroes (2), Unicorn Hub (1) oraz Idealist (1).

Lista projektów rekomendowanych do dofinansowania: link.

Na młode innowacyjne firmy, które chcą rozwinąć skrzydła ze wsparciem z programu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” czeka jeszcze ponad 200 mln zł. Cały budżet konkursu wynosi 390 mln zł.
Obecnie trwa nabór wniosków w ramach 11. rundy konkursu, który zakończy się 30.03.2021 r. Nabór wniosków w ramach ostatniej, 14. rundy konkursu, zakończy się 30.12.2021 r.

Więcej informacji o programie: link.


Źródło: PARP

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedsiębiorstwa MŚP stawiają na badania i rozwój

Dotacje unijne dla małch i średnich przedsiębiorstw

O 500 mln zł na dofinansowanie wdrożenia wyników prac B+R mogą starać się firmy sektora MŚP. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła właśnie kolejną edycję konkursu ogólnego „Badania na rynek”. Wnioski będzie można składać od 13 stycznia 2021 r.

W poprzedniej edycji przedsiębiorcy złożyli 239 wniosków na ponad 2,3 mld zł, co dobitnie świadczy o tym, że mimo trudności wynikających z obecnej sytuacji gospodarczej związanej z pandemią, programy PARP cieszą się dużą popularnością. Program „Badania na rynek” jest finansowany z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Program „Badania na rynek” adresowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Ułatwia wprowadzenie do sprzedaży nowych lub znacząco ulepszonych produktów oraz wdrożenie innowacyjnych procesów technologicznych, które są wynikiem wcześniej przeprowadzonych przez wnioskodawcę lub zleconych prac badawczo-rozwojowych. W konkursie mogą wziąć udział również przedsiębiorcy, którzy tego rodzaju prace zakupili.

Mężczyzna pracujący przy komputerze nad innowacją
Źródło: Freepik

Choć kryzys wywołany koronawirusem miał wpływ w zasadzie na wszystkie branże, firmy nie przestały składać wniosków o unijne dotacje. Zainteresowanie tegoroczną edycją programu „Badania na rynek” było trzykrotnie większe niż możliwości budżetowe. Przy alokacji wynoszącej 750 mln, przedsiębiorcy starali się o pozyskanie ponad 2,3 mld zł, co wyraźnie pokazuje, że konkurs trafił w ich potrzeby. Mam nadzieję, że rosnące zainteresowanie takim wsparciem utrzyma się także w tej edycji, dzięki czemu firmy będą się nadal rozwijać, planować przyszłe inwestycje i wdrażać wyniki swoich prac z zakresu badań i rozwoju.

Dorota Kałuska, kierownik w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach PARP

W puli środków przeznaczonych na dofinansowanie wdrożenia wyników prac badawczo-rozwojowych znalazło się 500 mln zł, z czego 65 mln zostało przeznaczone dla przedsiębiorców realizujących projekty na terenie województwa mazowieckiego. Wsparcie może wynieść maksymalnie do 80 proc. wartości projektu, przy czym koszty kwalifikowalne powinny mieścić się między 1 mln zł a 50 mln EUR. Na usługi doradcze i na prace rozwojowe może zostać przeznaczone po 1 mln zł. Zgłoszenia przyjmowane będą od 13 stycznia do 17 lutego 2021 r.

Dla kogo wsparcie?

O dofinansowanie w ramach programu mogą starać się firmy z sektora MŚP, które prowadzą działalność gospodarczą na terenie Polski i zakończyły przynajmniej jeden pełny rok obrotowy. Dodatkowo, w ciągu trzech lat poprzedzających złożenie wniosku ich minimalny próg przychodów w jednym zamkniętym roku obrotowym powinien wynieść 600 tys. zł dla mikro- i małych przedsiębiorców oraz 1 mln zł dla średnich.

Pieniądze z Unii Europejskiej
Źródło: Pexels

Warto podkreślić, że skala wsparcia uzależniona jest od lokalizacji projektu i wielkości przedsiębiorstwa, a proces lub produkt, na który zostanie ono przeznaczone musi być innowacyjny co najmniej na poziomie kraju. To kolejna aktywność idealnie wpisująca się w profil działalności PARP. Już od 20 lat skupiamy się na umożliwieniu rozwoju polskich firm poprzez zapewnienie im środków i narzędzi ułatwiających walkę na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym rynku.

Mariola Misztak-Kowalska, zastępca dyrektora w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach PARP

Przyznane wsparcie firmy mogą przeznaczyć na zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji, zakup nieruchomości, roboty budowlane czy budowę nowej linii produkcyjnej oraz hal. Dofinansowanie umożliwia również pokrycie kosztów związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej, jak również eksperymentalnych prac rozwojowych czy usług doradczych.

Więcej informacji o programie: Badania na rynek – konkurs ogólny.


Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozwój kompetencji miękkich – klucz do zawodowego sukcesu

kompetencje miekkie

Inteligencja emocjonalna, zdolność adaptacji, umiejętność radzenia sobie ze stresem i elastyczność stają się jednymi z najbardziej pożądanych cech zawodowych. Umiejętności miękkie stały się jeszcze ważniejsze podczas pandemii COVID-19, która przymusiła nas do pracy zdalnej i związaną z tym zmianą w sposobie pracy zespołowej.

Polacy są jednym z najbardziej zestresowanych narodów w Europie, a czynnikiem najbardziej stresogennym jest praca zarobkowa – wynika z raportu „Workforce View in Europe” firmy ADP. W codziennej pracy zawodowej sukces często zależy od tego, jak dobrze współpracuje ze sobą zespół. Najlepsze zaawansowane umiejętności techniczne nie pomogą firmie osiągnąć celów, jeśli będzie ona nękana m.in. przez słabe przywództwo, zawodną komunikację czy brak elastyczności pracowników.

Według badania przeprowadzonego przez Eurofound 40% Europejczyków w wieku produkcyjnym dostosowało się do pandemii, tworząc w swoich mieszkaniach tymczasowe biura. Praca w domu stała się nową normą. Zespołem na odległość zarządza się trudniej dlatego obecna sytuacja wymusiła wzmożoną potrzebę rozwoju kompetencji miękkich. Wyzwaniem dla kadry menedżerskiej jest również budowanie dobrej atmosfery, w tym cały aspekt emocjonalny związany z pracą zespołu.

Efektywność i satysfakcja w pracy zależne są między innymi od zdolności do działania w zupełnie nowej, szybko zmieniającej się rzeczywistości. Podczas pandemii bardzo silnie wybrzmiały potrzeby z obszarów kompetencji miękkich, czyli przykładowo zdolność do korzystania z własnego potencjału, dostrzeganie możliwości, jakie mamy wokół siebie czy umiejętność skutecznego i efektywnego poruszania się w zmiennych, złożonych i niepewnych czasach. Rozwój osobisty wymaga zatrzymania się na chwilę, aby móc ruszyć z miejsca z całym arsenałem mocnych stron. Mając świadomość swojego potencjału i otwarty na zmiany, elastyczny zespół, możemy o wiele lepiej reagować jako firma na to, co nam przyniesie przyszłość. Dlaczego coaching jest najlepszych narzędziem w takiej sytuacji? To co odróżnia coaching od standardowych procesów szkoleniowych to trwałość efektu zmiany i potwierdzony badaniami duży wzrost efektywności osób oraz organizacji.

Tomasz Wróblewski, akredytowany coach ICF

Mówiąc o kompetencjach miękkich nie możemy pominąć jednej z najważniejszych umiejętności – radzenia sobie ze stresem. Respondenci autorskiego badania przeprowadzonego w okresie od 27 kwietnia 2020 roku do 1 lipca 2020 roku przez zespół Kukanow, Nawrocka, SW Research wskazywali, że bardzo często lub często dotykają ich dolegliwości związane obszarem emocjonalnym: bycie zmartwionym (28%), nieustające poczucie zmartwienia (27%), przytłoczenie negatywnymi myślami (26%) oraz bezsilność (26%). Wrażenie utraty kontroli, wywołane pandemią COVID-19, rzutuje na komfort i zdrowie psychiczne.

Rok 2020 jest pod względem narażenia na stres szczególny – pandemia, czyli niepewność, obawy, izolacja, strach o zdrowie, o przyszłość, o pracę, o bliskich. Narastające zmęczenie, frustracja, osamotnienie powodują, że żyjemy pod ogromnym napięciem, w ciągłym stresie. Brak równowagi w tych szczególnych czasach w ogromnym stopniu wpływa na różne aspekty naszego życia. Każdy z nas inaczej reaguje w sytuacjach stresowych, a i objawy stresu bywają różnorodne i często wpychają nas na automatyczną ścieżkę reagowania, która niejednokrotnie nie jest zgodna z tym, czego właściwie chcemy i co jest teraz dla nas ważne. Musimy na nowo nauczyć się, jak radzić sobie w okresie przedłużającej się niepewności, nieoczekiwanych zmian, a przede wszystkim na nowo nauczyć się o siebie dbać.

Mariola Anoszczenko, akredytowany coach ICF

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w odpowiedzi na skutki pandemii uruchomiła nabór wniosków na dofinansowanie usług rozwojowych. Oferta szkoleń obejmuje pełen zakres tematów marketingowych m in.: e-commerce, content marketing, social media, programmatic, oraz najnowsze szkolenia z kompetencji miękkich: coaching managerski i techniki redukowania stresu.

Poziom dofinansowania dla MMŚP sięga 80% kosztów, a objęte są nim usługi rozwojowe, które przyczynią się do podniesienia kompetencji personelu, a w konsekwencji zniwelują negatywne skutki pandemii.

PARP przeznaczył ponad 6,5 mln złotych na dofinansowanie szkoleń dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w obszarze komunikacji marketingowej.

Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?

Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:

  • mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro
  • małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro
  • średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro

Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:

58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej

Szczegóły dotyczące dofinansowanych szkoleń znajdują się tutaj: https://www.iab.org.pl/szkolenia/


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

20 start-upów z szansą na wdrożenia rynkowe dla Przemysłu 4.0

startupy w Polsce

Dwadzieścia start-upów uczestniczyło w zakończonej właśnie 4. edycji programu akceleracyjnego KPT ScaleUP. Przy wsparciu doświadczonych partnerów młodzi przedsiębiorcy mogli udoskonalić swoje produkty i usługi oraz wdrożyć je na rynek. Początkujące firmy wzięły udział w szkoleniach i sesjach mentoringowych. We współfinansowanym ze środków unijnych projekcie realizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości start-upy miały szansę otrzymać wsparcie na wdrożenie swoich pomysłów w wysokości nawet 200 tys. zł. Operatorem programu jest Krakowski Park Technologiczny.

KPT ScaleUP to trwający przez sześć miesięcy program akceleracyjny dla startup-ów dysponujących innowacyjnymi rozwiązaniami dla różnych branż przemysłu. Projekt współfinansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Program Scale Up obejmuje 10 operatorów z różnych wybranych branż.

Wsparcie bardziej doświadczonych

Start-upy, które wzięły udział w czwartej edycji KPT ScaleUP mogą pochwalić się rozwiązaniami, odpowiadającymi na potrzeby zarówno współczesnego świata, jak i odbiorców technologii z obszaru Przemysłu 4.0. Pomimo pandemii, przeprowadziliśmy największą do tej pory akcelerację: 20 startupów w jednej edycji. To pokazuje jak zdeterminowane do rozwoju swoich firm są wspierane przez nas startupy.

Angelika Popławska, kierownik projektu KPT ScaleUP z Krakowskiego Parku Technologicznego

W zakończonej właśnie czwartej edycji programu wzięło udział dwadzieścia start-upów. Młodzi przedsiębiorcy przez sześć miesięcy współpracowali z odbiorcami technologii. Swoją pomoc zaoferowali: Grupa TAURON, Grupa Azoty, Lafarge Polska, JMP Flowers, ASTOR, Warbud, Velvet Care, Voxel, Grupa VOX, Werner Kenkel oraz Aluprof. W pracę z młodymi firmami zaangażowało się 84 ekspertów z dużych przedsiębiorstw.

W czasie programu 35 mentorów zrealizowało łącznie ponad 380 godzin mentoringu. Oprócz tego, start-upy uczestniczyły w 30 godzinach szkoleń oraz 145 godzinach warsztatów i indywidualnego konsultingu. Jak przyznali uczestnicy projektu bardzo pomocne było dla nich także wsparcie ze środków unijnych w wysokości nawet 200 tys. zł.

Różnorodność pomysłów

Na przykładzie KPT ScaleUP wyraźnie widać, jak rośnie poziom specjalizacji startup-ów. To zespoły poważnie podchodzące do biznesu, otwarte na rozmowy, z uwagą i wnikliwością przyjmujące uwagi, nieraz nawet i krytyczne, od bardziej doświadczonych partnerów. Angażują się w proces akceleracyjny i dostrzegają w nim rzeczywistą szansę na zbudowanie swojej rynkowej przewagi.

Paweł Chaber, ekspert w Departamencie Analiz i Strategii, PARP

Produkty i usługi doskonalone w czasie akceleracji skierowane są do różnych gałęzi przemysłu. Wśród nich znalazły się m.in.: oprogramowanie i algorytmy do analizy zdjęć mikroskopowych, modułowe rozwiązanie do wprowadzenia na rynek maszyny pakującej i obniżające jej cenę czy aplikacja do płatności, windykacji oraz ofertowania klientów poprzez social media.

W lipcu br. zakończył się nabór do 5. edycji KPT ScaleUP. W najbliższych miesiącach kolejni młodzi innowatorzy będą mogli skonfrontować swoje pomysły z doświadczonymi przedstawicielami przemysłu.

Więcej informacji: www.scaleup.kpt.krakow.pl oraz na stronnie internetowej PARP.

Zobacz wideo z Demo Day, 28 września 2020 r.: link.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prawie 20 mln zł dofinansowania dla 21 start-upów ze wschodniej Polski

dofinansowanie

W  5. rundzie konkursu „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” młode firmy technologiczne, które przeszły proces inkubacji w jednej z sześciu Platform startowych złożyły wnioski na ponad 44,5 mln zł wsparcia z funduszy europejskich. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała 21 start-upów, gotowych do wprowadzenia produktu na rynek i systematycznego zwiększania sprzedaży. Maksymalne dofinansowanie projektu może wynieść nawet 1 mln zł. Pula środków w trwającym do 30 grudnia 2021 r. konkursie wynosi 390 mln zł.

Celem konkursu realizowanego w ramach poddziałania 1.1.2 Programu Operacyjnego Polska Wschodnia jest sfinansowanie rozwinięcia działalności biznesowej start-upów, które pomyślnie zakończyły inkubację w ramach jednej z sześciu „Platform startowych”.

Młodzi przedsiębiorcy mogą otrzymać nawet 1 mln zł dofinansowania. Po wprowadzeniu produktu na rynek, będą w stanie przeprowadzić szereg działań służących dalszej ekspansji. Ze swoimi produktami start-upy mają szansę zaistnieć również na arenie międzynarodowej. W rozstrzygniętej w październiku 5. rundzie konkursu rekomendowaliśmy do wsparcia najlepsze pomysły na kwotę blisko 20 mln zł.

Edyta Gniazdowska, kierownik w Departamencie Rozwoju Startupów PARP

Przedsiębiorcy z województw podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego oraz podkarpackiego muszą dysponować wkładem własnym nie mniejszym niż 15 proc. wydatków kwalifikowanych projektu. Otrzymane środki przeznaczyć można na zakup usług doradczych i eksperckich związanych z rozwijaniem modelu biznesowego czy wynagrodzenie pracy personelu. Dofinansowanie może być wykorzystane również na pokrycie kosztów zakupu środków trwałych, surowców lub materiałów oraz wartości niematerialnych i prawnych.

W 5. rundzie konkursu najwięcej zarekomendowanych projektów skierowanych jest do branży IT, medycyny i zdrowia, nieruchomości, edukacji oraz rolnictwa. Rekomendacje otrzymały wnioski z Platform startowych: Unicorn Hub, Idealist, Start in Podkarparckie i Wschodni Akcelerator Biznesu.

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru i uzyskały wymaganą liczbę punktów.

PARP wydłużyła nabór wniosków o kolejne rundy, do 30 grudnia 2021 r. O 90 mln zł zwiększył się również budżet konkursu i obecnie wynosi 390 mln zł.

Więcej informacji na stronie działania.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

90 mln zł więcej dla start-upów

konkurs PARP

Więcej czasu na przygotowanie i złożenie wniosków mają młodzi przedsiębiorcy, którzy chcą ubiegać się o wsparcie z funduszy unijnych. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wydłużyła termin naboru wniosków w konkursie „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”. Jednocześnie Agencja zwiększyła budżet projektu. Do rozdysponowania wśród wnioskujących o wsparcie z funduszy Unii Europejskiej jest teraz 390 mln zł. To oznacza, że więcej przedsiębiorców może liczyć na dofinansowanie.

Do 30 grudnia 2021 r. PARP wydłużyła nabór wniosków w konkursie „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej” realizowanego w ramach poddziałania 1.1.2 Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Druga zmiana to zwiększenie budżetu o 90 mln zł, tj. do 390 mln zł.

Przed młodymi firmami stoi wielka szansa. Dzięki zwiększeniu budżetu programu i wydłużeniu terminu na składanie wniosków jeszcze więcej innowacyjnych pomysłów ma szansę na realizację. Przedsiębiorcy ze Wschodniej Polski mają doskonałe warunki, aby razem z nami mądrze rozwinąć swoją ofertę i systematyczne zwiększać sprzedaż.

Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Start-upów w PARP

Wnioskujący mogą otrzymać w konkursie nawet 1 mln zł na pokrycie kosztów swojego przedsięwzięcia, muszą jednak dysponować wkładem własnym na sfinansowanie przynajmniej 15 proc. wydatków kwalifikowalnych projektu.

Otrzymane dofinansowanie może być przeznaczone m.in. na zakup usług doradczych i eksperckich związanych z rozwijaniem modelu biznesowego, pokrycie kosztów wynagrodzenia personelu, nabycie środków trwałych, surowców, materiałów lub wartości niematerialnych i prawnych. Środki z PARP mogą też posłużyć start-upom na organizację i przeprowadzenie działań służących zagranicznej ekspansji rynkowej.

Aby wystartować w konkursie start-upy muszą wcześniej zakończyć z sukcesem inkubację w ramach jednej z sześciu „Platform startowych”.

Okres inkubacji pozwala młodym spółkom opracować i rynkowo zweryfikować własny model biznesowy oraz przygotować wstępną wersję produktu. Tak przygotowane start-upy walczą o dotacje PARP, prezentując swoje rozwiązania przed panelami ekspertów.

Do tej pory inkubacje oferowane przez Platformy zakończyło ponad 400 spółek. Spośród nich już 90 uzyskało dotację PARP na dalszy rozwój swojego przedsięwzięcia.

Więcej informacji: link.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konkurs PARP: 750 mln zł dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw

dofiansowanie PARP MSP konkurs innowacje

Od 25 marca będzie można składać wnioski o dofinansowanie w programie „Badania na rynek” prowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Pula środków wynosi 750 mln zł, z czego 70 mln zł przeznaczono dla przedsiębiorców z woj. mazowieckiego. Do udziału mogą zgłaszać się firmy, które działają na rynku B+R. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 23 kwietnia br.

Do konkursu można zgłaszać projekty dotyczące wprowadzenia na rynek nowych lub znacząco ulepszonych produktów (wyrobów i usług) lub wdrożenia w przedsiębiorstwie innowacyjnych procesów technologicznych. Zgłaszane projekty muszą być wynikiem prac badawczo-rozwojowych przeprowadzonych przez wnioskodawcę samodzielnie lub na zlecenie. W programie mogą wziąć udział także ci przedsiębiorcy, którzy wyniki takich prac kupili.

Celem konkursu „Badania na rynek” jest wzmocnienie konkurencyjności i innowacyjności firmy. Dofinansowanie można przeznaczyć m.in. na zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji, roboty budowlane, nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how itp., eksperymentalne prace rozwojowe czy usługi doradcze. Co ważne, innowacja produktowa lub procesowa musi mieć poziom co najmniej krajowy.

Izabela Wójtowicz, dyrektor Departamentu Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach PARP

O dofinansowanie w ramach programu mogą ubiegać się wyłącznie mikro-, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Polski, którzy zamknęli jeden rok obrotowy trwający przynajmniej 12 miesięcy. Agencja ściśle określa również minimalne przychody przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym trwającym 12 miesięcy, w okresie 3 lat od złożenia wniosku. Jest to poziom min. 600 tys. zł dla mikro- i małych przedsiębiorców oraz min. 1 mln zł dla średnich przedsiębiorców.

Zasady finansowania projektów

Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektów wynosi 1 mln zł. Nie może ona natomiast przekraczać 50 mln euro. Milion złotych to również maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu na prace rozwojowe oraz usługi doradcze.Maksymalna kwota dofinansowania nie jest określona – wynika z kosztów kwalifikowalnych i dopuszczalnej intensywności pomocy publicznej na inwestycje, przy czym maksymalne wsparcie na prace rozwojowe wynosi 450 tys. zł, zaś na usługi doradcze 500 tys. zł.

Nowością w tegorocznych konkursach jest możliwość uzyskania pomocy inwestycyjnej na propagowanie energii ze źródeł odnawialnych (OZE) oraz na recykling i ponowne wykorzystanie odpadów. Szczegółowe informacje o warunkach przystąpienia do konkursu dostępne są na stronie internetowej PARP.

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane w terminie od 25 marca do 23 kwietnia 2020 r. do godziny 16:00.

Więcej informacji na stronach:

Badania na rynek – konkurs ogólny
Badania na rynek – miasta średnie
Badania na rynek – Dostępność Plus

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF