...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polska Liga Esportowa przedstawia raport za 2022 rok

 

Polska Liga Esportowa jest jednym z pierwszy podmiotów na rynku, nie tylko w branży esportowej, który opublikował raport z działalności za 2022 rok. PLE przede wszystkim tworzyło rozgrywki w 7 tytułach, odnotowując 172 dni transmisyjne. To przełożyło się na wyprodukowanie 277 materiałów wideo na 17 platformach komunikacyjnych i prawie 18,5 MLN zasięgu w social mediach.

W aspekcie produktów Polska Liga Esportowa przemodelowała flagowy projekt, czyli PGE Dywizję Mistrzowską, rozwinęła współpracę z Riot Games tworząc ekosystem VALORANT w Europie Środkowo-Wschodniej i wprowadziła na rynek nowatorskie, ogólnopolskie rozgrywki dla amatorów – PLE: Nowy Poziom. Rok 2022 był też początkiem współpracy m.in. z Polskim Związkiem Żeglarskim, PKN Orlen i Fortuna 1 Ligą.

Polska Liga Esportowa nie tylko pod kątem produktowym zwiększyła paletę swoich działań. W 2022 roku współpracowała z 28 klientami tworząc ciekawe i angażujące treści. Podpisała też m.in. trzyletnie przedłużenie współpracy z firmą PGE, wspólnie z którą tworzy m.in. PGE Superpuchar PLE.

 

Miniony rok był dla Polskiej Ligi Esportowej czasem wymagającej pracy i za to chciałbym podziękować mojemu zespołowi. Rozwijamy się o nowe kompetencje i nowych pracowników, aby tworzyć produkty esportowe na najwyższym poziomie – mówi Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej.

Te i inne działania opisane w raporcie pokazują, że Polska Liga Esportowa dynamicznie się rozwija. Zachęcamy do przeczytania raportu, w którym PLE szeroko komunikuje zakres działań na przestrzeni ubiegłego roku.

Raport dostępny na stronie Polskiej Ligi Esportowej -> bit.ly/raport2022ple

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

VALORANT EAST: UNITED – zaczynamy drugi sezon!

Premierowy sezon VALORANT EAST: UNITED okazał się wielkim sukcesem. Wzięło w nim udział aż 100 drużyn z 20 krajów, które zagrały łącznie aż 2000 spotkań. W samych HUB-ach rywalizowało aż 5000 zawodników. To dowód na to, że scena VALORANTa bardzo mocno się rozwija, a zainteresowanie tym tytułem w kraju nad Wisłą rośnie z miesiąca na miesiąc.

Pod koniec ubiegłego roku Polska Liga Esportowa nawiązała współpracę z Riot Games i została wyłącznym operatorem turnieju VALORANT EAST: UNITED, w którym udział wzięli przedstawiciele 20 krajów, m.in. Polski, Czech, Słowacji czy Węgier. Rozgrywki, które rozpoczęły się pod koniec stycznia ubiegłego roku okazały się prawdziwym hitem, a zwycięska ekipa – Ownage trafiła bezpośrednio do VALORANT Regional League East: Surge.

Po udanym pierwszym sezonie nadszedł czas na drugą edycję. Wsłuchując się w głos uczestników, postanowiliśmy dokonać kilku zmian. Przede wszystkim zlikwidowany zostanie podział na regiony. To umożliwia rywalizację na międzynarodowym poziomie od samego początku, co przygotuje drużyny do gry w dalszych etapach piramidy rozgrywek. Zrezygnowano również z tzw. circuit points. Od teraz najlepsza drużyna z każdego Weekly Cup, zapewni sobie udział w Monthly Cupie. Z kolei finaliści comiesięcznego wydarzenia, otrzymają przepustki do finałów sezonu. Poza tymi zmianami schemat rozgrywek wygląda bardzo podobnie do tego, jaki już znaliśmy.

W pierwszym etapie odbędą się trzy Weekly Cupy, po których zawodnicy staną do rywalizacji w Monthly Cupie. Dwie najlepsze drużyny z pierwszych dwóch miesięcznych turniejów (łącznie 4) zagrają na Season Final. Po drugim miesięcznym Cupie będzie jeszcze ostatnia szansa na zakwalifikowanie się do zawodów finałowych dla dwóch drużyn. Pierwsze rozgrywki Weekly ruszają już wkrótce, bo 8 maja.

Oprócz turnieju dla drużyn, VALORANT EAST: UNITED to także rozgrywki w ramach solo HUB-ów z nagrodami indywidualnymi dla graczy. Te ruszają już 2 maja.
Rozgrywki Weekly i Monthly potrwają do czerwca. W lipcu odbędzie się Last Chance Qualifier – turniej ostatniej szansy, z którego dwa ostatnie zespoły uzupełnią stawkę Finału Sezonu. Mecze Weekly oraz Monthly Cupów będą transmitowane na kanale twitch.tv/veu_gg.

Harmonogram rozgrywek VALORANT EAST: UNITED:

  • #1 Weekly Cup: 8 maja
  • #2 Weekly Cup: 15 maja
  • #3 Weekly Cup: 22 maja
  • #1 Monthly Cup: 28-29 maja
  • #4 Weekly Cup: 5 czerwca
  • #5 Weekly Cup: 12 czerwca
  • #6 Weekly Cup: 19 czerwca
  • #2 Monthly Cup: 25-26 czerwca
  • Last Chance Qualifier: 2-3 lipca
  • Finały sezonu: 8-9 lipca (LAN)

źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nadchodzi PLE.GG GAMING WEEKEND – gamingowe emocje w sercu Warszawy

Polska Liga Esportowa to czołowy polski organizator rozgrywek esportowych, zajmujący się profesjonalizacją rynku. Głównymi turniejami, organizowanymi z ramienia PLE są rozgrywki PGE Dywizji Mistrzowskiej, Superpucharu, a od 2022 roku – międzynarodowe zawody Valorant East: United, które odbywają się w 21 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Decydujące starcia Rundy Wiosennej PGE Dywizji Mistrzowskiej

Zmiana formatu PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej zaowocowała zwiększoną dawką emocji w meczach najlepszych polskich drużyn CS:GO. Za nami osiem tygodni rywalizacji, po których tylko jeden zespół wciąż może cieszyć się mianem niepokonanego. Niemniej tytuł lidera po ostatniej kolejce rundy wiosennej nadal jest sprawą otwartą. Zwieńczeniem tej części sezonu będzie sześć spotkań, które odbędą się podczas PLE.GG GAMING WEEKEND. Do Warszawy przyjadą wszystkie drużyny PGE Dywizji Mistrzowskiej, a ostatnie starcia zadecydują o układzie tabeli na półmetku sezonu.

Majowe święto esportu

Polska Liga Esportowa zaprasza 21 i 22 maja na Dziedziniec Nowy Świat w Warszawie. PLE przygotowała dla fanów gamingu i esportu mnóstwo atrakcji i dobrej zabawy. Oprócz finałowych starć w ramach PGE Dywizji Mistrzowskiej, fani będą mogli obejrzeć także eliminacje do PGE Superpucharu PLE. O przepustkę na lipcowy event powalczą cztery najlepsze formacje z PGE Dywizji Mistrzowskiej.

Ponadto kibice będą mogli zobaczyć w akcji zmagania największych gwiazd rodzimej sceny FIFA, a całość transmitowana będzie na kanale Twitch Bartosza “bejotta” Jakubowskiego. To jeszcze nie wszystko! W trakcie PLE.GG GAMING WEEKEND zaplanowane jest również wspólne oglądanie decydującej fazy PGL Major Antwerp 2022. Całość w akompaniamencie wieczornej scenerii jednego z najpopularniejszych miejsc rozrywkowych na mapie Warszawy. O pozostałych szczegółach i kolejnych atrakcjach poinformujemy wkrótce.


źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rusza PLE Media Expert Cup! Do wygrania 20 tys. zł i miejsce w PGE Dywizji Mistrzowskiej PLE

PLE Media Expert Cup

PLE Media Expert Cup to całkiem nowa inicjatywa, współorganizowana przez Media Expert – największy polski sklep z elektroniką – oraz Polską Ligę Esportową. Turniej jest szansą dla młodych i ambitnych organizacji polskiej sceny CS:GO, które chcą zaistnieć dla większej publiczności. Każdy z czterech Cupów zapoczątkują cztery tury kwalifikacyjne. Pierwsza z nich startuje już 15 marca.

Zasady są bardzo proste. Od 15 do 27 marca rozegrane zostaną łącznie cztery rundy kwalifikacyjne do pierwszego Cupu, który wystartuje 1 kwietnia. Najlepsza drużyna z każdego etapu kwalifikacji awansuje do PLE Media Expert Cup.

Do zakwalifikowanych czterech formacji zaproszone zostaną kolejne 4 drużyny i łącznie osiem ekip powalczy w głównym Cupie. Zwycięzcy każdego z Cupu otrzymają 125 punktów w punktacji generalnej. Dla wszystkich drużyn, biorących udział w Cupach, przewidziano pulę nagród w wysokości 5 tys. zł, która jest zależna od zajętego przez organizację miejsca (1 500 zł dla drużyn z I miejsca). Cztery drużyny, które zgromadzą najwięcej punktów z czterech Finałów Cupów łącznie, otrzymają awans do rundy jesiennej sezonu PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Będzie to niepowtarzalna szansa, by zmierzyć się z czołowymi polskimi drużynami.

Każdy turniej transmitowany będzie na kanałach PLE w serwisach Twitch oraz YouTube. Pierwsze kwalifikacje ruszają już w najbliższy wtorek. Zapisy dostępne tutaj.


źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PGE pozostaje sponsorem tytularnym Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej i Superpucharu

PGE

Z Polską Ligą Esportową współpracujemy od roku. W tym czasie wspólnie zrealizowaliśmy dwa sezony PGE Dywizji Mistrzowskiej oraz PGE Superpuchar. Działania te sprawiły, że marka PGE stała się bardzo rozpoznawalna w środowisku gamingowym, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Blisko 55 proc. kibiców Polskiej Ligi Esportowej wskazuje PGE jako firmę, zaangażowaną w jej działalność. Ten kontrakt potwierdza, że PGE wyznacza standardy działania nie tylko w biznesie związanym z branżą energetyczną, ale również w działaniach sponsoringowych.

Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej

W ramach nowej umowy PGE będzie partnerem tytularnym dwóch kluczowych wydarzeń: PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej oraz Superpucharu. Współpraca zakłada także promocję profesjonalizacji esportu i jego popularyzację jako zawodu przyszłości.

Dzięki umowie o współpracy, będziemy mogli wspólnie realizować projekty, które są już znane naszym odbiorcom. Partnerstwo wydatnie wpłynie na dalszy proces profesjonalizacji rozgrywek esportowych w Polsce. Możemy już teraz zapewnić społeczność fanów i graczy, że w tym roku mogą liczyć na jeszcze więcej emocji, wydarzeń i rywalizacji.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Dzięki dotychczasowym wspólnym działaniom dwóch firm udało się przenieść wzorce ze świata sportu do branży esportowej. W ubiegłym roku współorganizowane przez PLE i PGE wydarzenia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – nie tylko graczy czy kibiców, ale też osób, które na co dzień nie mają styczności z esportem. Niekonwencjonalna forma PGE Superpucharu, który odbył się na nadbałtyckiej plaży, przyciągnęła na wydarzenie całe rodziny.

W ubiegłym roku przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej i PGE wspólnie wypracowali zasady Centralizacji Praw Sponsoringowych (CPS). CPS to umowa, która wprowadziła innowacyjne rozwiązania w polskim esporcie i pozwoliła na uregulowanie zależności między Polską Ligą Esportową, a grającymi w niej organizacjami. Stanowi kolejny krok na drodze profesjonalizacji rywalizacji graczy i uzyskania przez nich stabilnych źródeł dochodu.
PGE Dywizja Mistrzowska Polskiej Ligi Esportowej rozpoczęła się 28 lutego. Rozgrywki można śledzić na antenie Polsat Games oraz na kanałach PLE na Twitch TV oraz YouTube. W rywalizacji bierze udział 12 drużyn: MAD DOG’S PACT, M1 GAMING, Team ESCA Gaming, Creative AVEZ, Izako Boars, Sioguns Esports, PGE Turów Zgorzelec, Ungentium, Wisła All in Games Kraków, IMPRESSION, Project Gorillas oraz Illuminar Gaming. Platformą ich zmagań jest gra Counter Strike:Global Offensive.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przełomowy 2021 w Polskiej Lidze Esportowej [RAPORT]

Raport PLE

Polska Liga Esportowa pokazała w minionym roku oblicze dynamicznie rozwijającego się organizatora rozgrywek na najwyższym krajowym szczeblu. Odbywało się to na kilku polach. Pierwszym z nich jest — co jasne — obszar rozgrywek esportowych, główny cel, “język”, którym PLE chce przemawiać do swoich fanów. Finały sezonu Wiosna 2021, wyjątkowy PGE Superpuchar na Lotos Stadionie Letnim w Gdańsku, Rozgrywki sezonu Jesień 2021 – każde z tych wydarzeń niosło się wielkim echem nie tylko w środowisku zawodników i kibiców. Niezależne badania prowadzone m.in. przez firmę Deloitte czy Sponsoring Insight pokazują, że poziom profesjonalizmu i jakości treści esportowych przyciągają rzesze nowych odbiorców.

Paweł Kowalczyk

Po raz drugi wydajemy raport, w którym prócz podsumowania dokonań PLE, dzielimy się wiedzą o rynku, wynikami badań demograficznych naszych fanów i otoczenia. Chcemy, by ten ponad stustronicowy dokument był źródłem wiedzy biznesowo-marketingowych zarówno dla tych, którzy o esporcie wiedzą już prawie wszystko, jak i tych, którzy dopiero planują swoją przygodę z tą branżą

Paweł Kowalczyk, prezes PLE

Jednym z najważniejszych elementów rozwoju Ligi jest współpraca z partnerami. Do grona tych, którzy w Polskiej Ligi Esportowej dostrzegli szanse dla swoich marek i produktów, dołączyło m.in. PGE Polska Grupa Energetyczna. Kluczowe aktywności w tym obszarze zostały przedstawione w Raporcie, a zbiór tych działań pokazuje, że esport i rozgrywki PLE to miejsce dla marki z każdej branży, dzięki któremu w innowacyjny sposób może wejść w interakcję z docelową grupą odbiorców.

Miniony rok nie byłby jednak tak okazały, gdyby nie projekt Centralizacji Praw Sponsoringowych. Bezprecedensowy plan współpracy Polskiej Ligi Esportowej z organizacjami zrzeszonymi w ramach PGE Dywizji Mistrzowskiej jest inwestycją we wspólny rozwój. Efektem było znaczne zwiększenie atrakcyjności rywalizacji, między innymi poprzez pulę finansową, wynoszącą aż 250 tysięcy złotych w sezonie Jesień 2021.
Wyniki Polskiej Ligi Esportowej w 2021 roku pokazują, że rynek esportu w Polsce radzi sobie coraz śmielej, goniąc rozwinięte i dobrze poukładane środowisko sportowe.

Wartość polskiego rynku sponsoringu esportu w 2021 roku oszacowaliśmy na ok. 32 mln złotych i przyznaję, że jest to kwota większa, niż pierwotnie zakładaliśmy. Z drugiej strony to tylko 3% wartości rynku sponsoringu sportowego, choć niewykluczone, że w najbliższych latach ta proporcja może ulegać stopniowej zmianie na korzyść sportów elektronicznych.

Seweryn Plotan, Dyrektor Zarządzający w Sponsoring Insight

RAPORT

Adam Daniluk

Polska Liga Esportowa wraca w nowej kreacji!

Lotto Dywizja Profesjonalna

Emocje zaczną budować się już 20września. To właśnie tego dnia sezon Jesień 2021 zainaugurowany zostanie walką w pierwszej kolejce Lotto Dywizji Profesjonalnej. Tę rywalizacjęmożna będzie obejrzeć  w poniedziałki (18.00, 21.00) i wtorki (15.00, 18.00, 21.00) na kanałach Twitch i YouTube Polskiej Ligi Esportowej, jak i na WP Pilot. W dywizji zagrają zarówno drużyny i zawodnicy doskonale kojarzeni przez kibiców w Polsce, jak i nowy narybek, chcący wpisać się wyraźną czcionką na karty Polskiej Ligi Esportowej.

Stawka Lotto Dywizji Profesjonalnej prezentuje się następująco:

  • Creative Avez,
  • Dr Pepper Team,
  • GG.Predict VIXIT,
  • LODIS by Illuminar,
  • Olej Napędowy,
  • Opera GX Phantoms,
  • Actina Pasha Gaming Camp,
  • PL123,
  • ThunderFlash,
  • UNGENTIUM.

Wszystkie mecze rozegrane zostaną w formacie BO3, rozlokowanych po dziewięciu następujących tydzień po tygodniu kolejkach. Na przestrzeni przeszło dwóch miesięcy, wszystkie wymienione wyżej drużyny stoczą bój o tytuł mistrza Lotto Dywizji Profesjonalnej, co zaowocuje awansem do najwyższego poziomu rozgrywkowego, czyli PGE Dywizji Mistrzowskiej, nagrody pieniężne w wysokości 10 000 zł oraz miejsce w rozgrywkach międzynarodowych European Development Championship. 

Partnerem tytularnym dywizji jest Totalizator Sportowy, właściciel marki Lotto, który kontynuuje współpracę z Polską Ligą Esportową. Ponadto młodych, aspirujących graczy będą wspierać sponsorzy: eWinner, LG i Pracuj.pl 

PGE Dywizja mistrzowska

Okiem cyklonu, tworzonego w świecie esportu przez Polską Ligę Esportową, będzie po raz kolejny PGE Dywizja Mistrzowska, która po raz kolejny uświetniona została obecnością partnera tytularnego – PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Oczy fanów CS:GO w kraju zwrócą się w stronę mistrzowskiej stawki już 22 września. Tego dnia, na antenie Polsat Games w telewizji, na Twitchu i YouTube, mecze pierwszej kolejki zainauguruje studio meczowe, w skład którego wchodzą:

  • Komentatorzy: Olek “Vuzzey” Kłos” i Łukasz “Hermes” Pożyczek
  • Eksperci: Krystian “Terp” Terpiński i Albert “Mes” Dulla 
  • Prowadzący: Radek “Mad1” Florkowski. 

Razem z nimi, wszyscy kibice będą mogli oglądać rywalizację na najwyższym krajowym poziomie. Zmianą w stosunku do poprzednich sezonów, jest liczba ekip zmagających się w PGE Dywizji Mistrzowskiej. Do ośmiu drużyn dołączają dwa kolejne teamy, a pełny skład na sezon Jesień 2021 wygląda w ten sposób:

  • Anonymo Esports,
  • Honoris,
  • Illuminar Gaming,
  • Izako Boars,
  • Mad Dog’s PACT,
  • M1 EDEN,
  • PGE Turów Zgorzelec,
  • Tarczyński Protein Team,
  • Team ESCA Gaming,
  • x-kom AGO.

Wszystkie formacje mogą zgodnie przyznać – jest o co grać w Polskiej Lidze Esportowej pula finansowa na sezon Jesień 2021 wyniesie bowiem aż 250 tysięcy złotych. Będzie ona dzielona pomiędzy organizacje na podstawie kryteriów, które zostały wyszczególnione w umowie Centralizacji Praw Sponsoringowych, zawartej pomiędzy ligą, a wszystkimi organizacjami walczącymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej.

Najbliższe tygodnie z PGE Dywizją Mistrzowską rysują się w następujący sposób: 9 kolejek meczowych, transmitowanych w środy (13:00, 16:00 i 19:00) oraz czwartki (16:00 i 19:00). Rywalizację zakończą finały Polskiej Ligi Esportowej, zaplanowane na pierwsze dni grudnia.

Polska Liga Esportowa wkracza w nowy sezon PGE Dywizji Mistrzowskiej z wielkimi ambicjami, które ponownie, w wyniku przedłużonej współpracy, zrealizowane zostaną przy pomocy partnera tytularnego, PGE Polskiej Grupy Energetycznej, i udziale partnerów: eWinner, Lech Free, LG, Red Bull, Media Expert, Pracuj.pl, którzy przygotowali liczne niespodzianki dla widzów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Start Polskiej Ligi Esportowej w CS:GO i nowa odsłona „Faux Paux” w Polsat Games

Faux Paux Polsat Games

Dobiegający końca wrzesień okazał się niezwykle pracowity dla redakcji Polsatu Games. Po raz pierwszy w historii prestiżowe nagrody w branży produkcji gier wideo – Digital Dragons – zostały przyznane na oczach telewidzów, a transmisję z tego wydarzenia śledzić można było oczywiście w Polsat Games. Dziennikarze i komentatorzy tej stacji wiele wysiłku włożyli także w relacjonowanie rozgrywek European Masters w League of Legends, w których wielkim finale udział wzięło dwóch polskich zawodników. Także we wrześniu swój finał znalazł kolejny sezon Rainbow Polish Masters w popularnej grze Rainbow Six Siege. Najbliższe tygodnie zapowiadają się równie emocjonująco, zarówno dla widzów Polsatu Games, jak i dla twórców tego kanału.

W poniedziałek 20 września na antenie Polsatu Games swoje nowe oblicze odsłoni popularny talk-show „Faux Paux”. Autorski program Radosława Nałęcza i Tadeusza Zielińskiego to jedyne w swoim rodzaju połączenie cotygodniowego przeglądu branżowych wydarzeń oraz rozmów z przedstawicielami świata gamedevu, gamingu czy esportu. Nowa oprawa Polsatu Games, spójna z rebrandingiem Grupy Polsat Plus, zaowocowała także odmienioną szatą graficzną „Faux Paux”. Zmieniła się również scenografia programu. Od teraz prowadzący oraz ich goście zajmują miejsce w centralnej części ultranowoczesnego studia Polsatu Games, a zastąpienie stołu wygodną kanapą oraz fotelami sprzyja atmosferze swobodnej dyskusji. Premiery nowych odcinków „Faux Paux” mają miejsce w każdy poniedziałek o godzinie 18:00. Program oglądać można także w usłudze VOD na stronach Interia.pl oraz Polsat Box Go (wcześniej IPLA). W nowym sezonie swojego show, Radosław Nałęcz i Tadeusz Zieliński gościć będą między innymi autora projektu graficznego gry Wiedźmin czy dyrektora, istniejącego od 1991 roku, Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.

W dniach 22/23.09 wystartuje nowy sezon Polskiej Ligi Esportowej w grze Counter Strike: Global Offensive. Dynamiczna i niezwykle widowiskowa rozgrywka, od wielu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a jesienny sezon PGE Dywizji Mistrzowskiej będzie trzecim dostępnym w całości w Polsat Games. W tygodniu inaugurującym nową kampanię, wtorkowe transmisje rozpoczną się o godzinie 12:30, a środowe o 15:30. W kolejnych tygodniach wtorkowe mecze startować będą o godzinie 13:00, a środowe o 16:00.

Przełom lata i jesieni przyniesie także długo wyczekiwane odcinki popularnych programów autorstwa dziennikarzy Polsatu Games. Od poniedziałku do piątku o godzinie 10:30 odbywają się premierowe odsłony „Po Lekcjach”, a więc show, w którym prowadzący „ogrywają” popularne tytuły, a wspólna zabawa z widzami niesie ze sobą zarówno walor rozrywkowy, jak i edukacyjny.

Polsat Games stopniuje także napięcie przed Mistrzostwami Świata w League of Legends. Transmisje z tego wydarzenia oglądać będzie można od października do listopada. Dziennikarze Polsatu Games postanowili osłodzić kibicom oczekiwanie na tegoroczne Worldsy i we wrześniu na antenie stacji dostępne są powtórki najciekawszych fragmentów ubiegłorocznej kampanii.

Szczegółowy plan transmisji w Polsat Games dostępny jest na stronie PolsatGames.pl.


Źródło: Polsat Games

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#PLEmediaday: kilkudziesięciu uczestników, gość specjalny, warsztaty, sesja zdjęciowa i nagrania

#PLEmediaday

Sobotnie wydarzenie podzielone zostało na dwie części: sesję warsztatową i foto-wideo. Podczas pierwszej z nich zawodnicy oraz przedstawiciele drużyn, w tym m.in. właściciele i managerowie organizacji oraz członkowie social media teamów, mogli wysłuchać krótkich wystąpień na temat budowania własnej marki, komunikacji i współpracy z ligą. Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej opowiedział o znaczeniu profesjonalnej ligi dla rozwoju zawodników i drużyn, Patryk Wolski, manager gwiazd poruszył ważny aspekt budowania własnej marki, a Jakub Świsłowski ze Sponsoring Insight przybliżył temat wizerunku zawodników w mediach.

Tradycyjnie już podczas wydarzeń organizowanych przez Polską Ligę Esportową nie mogło zabraknąć niespodzianek. Gość specjalny wydarzenia, czyli Marcin Gortat, światowa gwiazda koszykówki i inwestor Polskiej Ligi Esportowej, w charyzmatycznym wystąpieniu omówił znaczenie profesjonalnych szkoleń na przykładzie NBA, przywołując konkretne przykłady przedstawiające realne działania prowadzące do rozwoju organizacji. Legendarny koszykarz wspominał też o znaczeniu zaangażowania zawodników w życie drużyny m.in. z perspektywy współpracy z mediami. Ogromnym zainteresowaniem uczestników #PLEmediaday cieszyło się Q&A z Marcinem Gortatem i przedstawicielami Polskiej Ligi Esportowej. Pytania padające z sali doprowadziły do niezwykle interesującej dyskusji i wymiany doświadczeń.

Druga część wydarzenia w pełni poświęcona była wywiadom, nagraniom oraz grupowej i indywidualnej sesji fotograficznej zgromadzonych drużyn: Mad Dog’s Pact, Illuminar Gaming, Izako Boars, Honoris, PGE Turów Zgorzelec, x-kom AGO, Team Esca Gaming, Tarczyński Protein Team, M1 Eden, których zmagania podczas będzie można obserwować już od 22 września br. W nadchodzącym sezonie PGE Dywizji Mistrzowskiej do walki stanie aż 10 teamów, co oznacza większą liczbę spotkań i dłuższe dni transmisyjne – te startować będą już od godz. 13:00. Stawka jest wysoka, bo pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje wyniesie aż 250 000 zł. 

Przypomnijmy, że niespełna kilka dni temu pomiędzy Polską Ligą Esportową a organizacjami współtworzącymi najwyższą klasę rozgrywkową, podpisana została umowa o Centralizacji Praw Sponsoringowych. To pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu, który stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych, otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami, gwarancję stabilności i przewidywalności rozwoju. Dla partnerów poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej – jasność i przejrzystość przynależnych zasad. Warto również podkreślić, że innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy.


Źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Centralizacja Praw Sponsoringowych – przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej

Centralizacja Praw Sponsoringowych

Centralizacja Praw Sponsoringowych to precedens wyznaczający określone zasady przynależne partnerom poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej. Przede wszystkim jednak projekt stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Tym samym dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych i otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami. Ponadto stała, strategiczna współpraca z Polską Ligą Esportową to też gwarancja stabilności i w końcu – przewidywalności rozwoju. Pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje w sezonie Jesień 2021 Polskiej Ligi Esportowej wyniesie aż 250 000 zł. 

Paweł Kowalczyk prezes Polskiej Ligi EsportowejWielokrotnie podkreślałem, że działalność Polskiej Ligi Esportowej opiera się na silnych partnerstwach, które zbudowane na zaufaniu i relacjach pozwalają na rozwój wspólnej wizji. Nieraz udowodniliśmy już, że nie boimy się podejmowania odważnych decyzji. Dlatego i tym razem, nieustannie poszukując niestandardowych rozwiązań, znów idziemy o krok dalej. Założenia Centralizacji Praw Sponsoringowych określają niepraktykowane dotąd zasady współpracy. Bardzo cieszymy się, że wdrażamy projekt, który odpowiada na dynamiczne potrzeby rynku. Projekt jakiego jeszcze nie było.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Umowę Centralizacji Praw Sponsoringowych oprócz Pawła Kowalczyka w imieniu Polskiej Ligi Esportowej podpisali przedstawiciele 10 drużyn współtworzącymi PGE Dywizję Mistrzowską w sezonie Jesień 2021: Anonymo Esports, Honoris, Illuminar Gaming, Izako Boars, M1 Eden, PGE Turów Zgorzelec Esport, Tarczyński Protein Team, Team ESCA Gaming, x-kom AGO i Mad Dog’s Pact.

Polska Liga Esportowa nie przestaje zaskakiwać. Ogłoszenie pionierskiego projektu Centralizacji Praw Sponsoringowych jest tego najlepszym dowodem. Dla organizacji zawarcie umowy oznacza nowy wymiar biznesowej współpracy. Korzyści płynących z jej zawarcia jest jednak znacznie więcej. Transparentny plan finansowy, jasno określone zasady i rzetelnie przedstawione warunki, które nie są tylko pustymi obietnicami, lecz stanowią realną pomoc i wkład w rozwój graczy to gwarancja bezpieczeństwa i wsparcia, jakiego dotąd nikt inny nie wprowadził.

Marcin “padre” Kurzawski, szef Mad Dog’s Pact

Innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy. Mimo, że założenia projektu nawiązują do

najlepszych praktyk znanych z największych boisk czy stadionów, Centralizacja Praw Sponsoringowych to pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu. Polska Liga Esportowa, organizacje zrzeszone w poszczególnych dywizjach i partnerzy aktywnie zaangażowani we wspieranie graczy połączą siły, by wspólnie wpływać na kształt i kierunek rozwoju branży.

fot. Żabson, Radosław Wójcik, PLE

Pierwszy od 1,5 roku LAN, PGE Superpuchar Polskiej Ligi Esportowej na plaży, niezapomniane emocje, zaskakujące i nieszablonowe wręcz rozwiązania sezon wiosenny pełen był momentów, które zawodnicy i fani esportu z pewnością zapamiętają na długo. Teraz przyszedł czas na następne wyzwania, a tych – jak wiadomo – w ogóle się nie boimy. Wprost przeciwnie za każdym razem podejmujemy je z ogromnym entuzjazmem. Centralizacja Praw Sponsoringowych to kolejny śmiały i przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej wyznaczający trendy w świecie esportu.

Radosław Wójcik, Head of Communication & PR

Podczas blisko dwugodzinnej konferencji prasowej Aleksandra Marciniak, Head of Sales & Partnerships, Adam Gil, Head of Esports oraz Radosław Wójcik, szef działu Komunikacji i PR omówili kluczowe koncepcje nadchodzącego sezonu, przybliżając m.in. zawarte partnerstwa, kalendarz rozgrywek oraz priorytetowe elementy strategii komunikacji, których realizacja zaplanowana została podczas najbliższych miesięcy. I tak dziennikarze obecni podczas wydarzenia mogli usłyszeć o nowych możliwościach i rozwiązaniach w zakresie szkoleń i edukacji, czyli PLEkcjach dla zawodników, organizacji oraz młodych adeptów. Ponadto przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej opowiedzieli o zmianach w transmisji, pomysłach na kreatywne kampanie związane z zaangażowaniem community oraz aktywnym wsparciu partnerów, w tym Marcina Gortata i Sponsoring Insight. 


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF