...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jeszcze więcej emocji i niespodzianek w nowym sezonie Polskiej Ligi Esportowej

Rywalizacja w Polskiej Lidze Esportowej wkroczy w sezonie Jesień 2021 na zupełnie nowy poziom. Stanie się tak za sprawą rozszerzenia stawki PGE Dywizji Mistrzowskiej do dziesięciu drużyn, wśród których w nadchodzącym sezonie pojawi się x-kom AGO i Anonymo Esports.

Mocni gracze na arenie

Formacja Jastrzębi wraca do rywalizacji w Polskiej Lidze Esportowej po niespełna dwóch latach – w przeszłości udało im się zwyciężyć jeden z sezonów, podnosząc puchar w Gliwicach, w grudniu 2018 roku. Dla Anonymo Esports będzie to debiut w zmaganiach PGE Dywizji Mistrzowskiej, ci jednak – mimo krótkiej historii istnienia organizacji – będą jednym z faworytów.

Liga tuż tuż!

Rozgrywki ligowe zainaugurowane zostaną już 20 września – tego dnia, na plac boju wkroczą pierwsze drużyny z Dywizji Profesjonalnej. Dwa dni później natomiast, rozpocznie się gra w PGE Dywizji Mistrzowskiej. 22 i 23 września – oto daty rozgrywek w ramach pierwszej kolejki rywalizacji, która w tym sezonie pokaże pojedynki aż 10 teamów, co oznacza większą ilość spotkań i dłuższe dni transmisyjne, które będą startowały już od godz. 13:00.

Emocje jeszcze przed startem

By jednak można było poznać zestawienie drużyn obu dywizji, należy poczekać na zakończenie dwóch, orbitujących wokół głównych rozgrywek wydarzeń. Pierwszym z nich są Relegacje Polskiej Ligi Esportowej, rozgrywane w dniach 31.08-1.09. Udział w rozgrywkach wezmą cztery zespoły. Creative Avez, PL123, Tarczyński Protein Team i M1 EDEN stoczą bój o dwa sloty w najwyższej klasie rozgrywkowej, walcząc w drabince podwójnej eliminacji. Ponadto, skład Dywizji Profesjonalnej uzupełniony będzie o teamy, które poradzą sobie najlepiej w kwalifikacjach. Te zaplanowane są na 11 i 12 września. W nich wystartować może absolutnie każdy – fazę zamkniętą poprzedzi bowiem otwarta część zmagań.

Nadchodzi nowe

Więcej o samej rywalizacji można będzie usłyszeć na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej. Tam też zostanie przekazana informacja o przełomowym na rynku esportowym projekcie “CPS” opracowanym przez Polską Ligę Esportową, w porozumieniu ze wszystkimi organizacjami występującymi w najwyższej klasie rozgrywkowej.

Konferencja odbędzie się 6 września w Warszawie, a udział w niej wezmą przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej, dziennikarze i członkowie organizacji zrzeszonych w ramach PLE.


Źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kampania #GamingBezBarier z dwoma nagrodami MIXX Awards Europe 2021!

Mixx award

Kampania #GamingBezBarier, przygotowana przez Fantasyexpo oraz Polską Ligę Esportową zdobyła na międzynarodowym konkursie MIXX Awards Europe 2021 srebrną statuetkę w kategorii Gry/E-Sport oraz brązową w kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility. Innowacyjność projektu polegała na stworzeniu pierwszego polskiego słownika gamingowego dla gry CS:GO dla Głuchych oraz przygotowania pierwszej na świecie transmisji esportowej, tłumaczonej na żywo na język migowy.

Stworzenie pierwszego gamingowego słownika polskiego języka migowego a tym samym likwidacja barier w pełnym odbiorze meczu esportowego u osób głuchych, to główne cele jakie przyświecały agencji gamingowej Fantasyexpo oraz Polskiej Lidze Esportowej. Na potrzeby projektu  zostało przetłumaczonych, bądź stworzonych od podstaw 19 znaków tłumaczących terminologię dedykowaną grze CS:GO. Do prezentacji i przedstawienia zarówno zasad gry jak i właśnie charakterystycznej dla rozgrywki terminologii przygotowano dedykowane wideo ze znakami i napisami.

Ponadto stworzony został cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów.

Słownik miał swoją premierę podczas finałów Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje.

Była to pierwsza na świecie transmisja esportowa, tłumaczona na żywo na język migowy. Jej przebieg można było śledzić w serwisie Twitch oraz na kanale Polsat Games.

Zaczęło się od „Zróbmy coś dla osób Głuchych” . Uważam, że esport powinien być dostępny dla każdego – bez jakichkolwiek wykluczeń! Bardzo się cieszę, że spotkałem na swojej drodze osoby, które uwierzyły ze mną w tę ideę i pomogły wdrożyć projekt #GamingBezBarier. Dedykuję tę nagrodę wszystkim Graczom – wspólnie pokonajmy wszelkie bariery!

Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo – pomysłodawca projektu

Szacuje się, że w Polsce jest około 1 miliona osób z problemami lub całkowitym brakiem słuchu, czyli zmysłu uznawanego przez wielu za podstawę w codziennym życiu.Problem głuchoty wyklucza cyfrowo wielu miłośników tej dyscypliny a komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji. Dlatego też z myślą o nich został stworzony pierwszy w Polsce gamingowy słownik języka migowego dedykowany grze Counter-Strike: Global Offensive.

Za pomysł, kreację i realizację słownika #GamingBezBarier odpowiedzialna jest agencja gamingowa Fantasyexpo, przy wsparciu Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet. Za realizacją pierwszej na świecie transmisji dla osób Głuchych stoi Polska Liga Esportowa.


Źródło: Fantasyexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finały PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej – znów na LAN-ie!

PLE LAN

Sezon wiosenny PGE Dywizji Mistrzowskiej dobiega końca, a to oznacza tylko jedno: 6 najlepszych drużyn rozegra mecze fazy pucharowej Counter Strike:Global Offensive. Następnie finałowa czwórka pierwszy raz od 1,5 roku spotka się na LAN-ie! Stawka jest wysoka, bo zawodnicy powalczą o łączną pulę nagród 100 000 złotych, slot do międzynarodowego turnieju i wyróżnienia indywidualne ufundowane przez Marcina Gortata. Emocjonujące zmagania offline rozpoczną się w piątek 28 maja o godz. 18.00.

7 kolejek fazy zasadniczej, 5 dni play-offów, dziesiątki godzin spędzonych na wirtualnych mapach, nieoczekiwane
i zaskakujące zwroty akcji, kolejne punkty zdobywane w meczowej drabince, aż w końcu winning moments, które z pewnością zapadną w pamięci fanów i komentatorów – to wszystko doprowadziło 6 najlepszych zespołów polskiego CS’a do finału PGE Dywizji Mistrzowskiej. Nadchodzące zmagania będą jednak inne niż wszystkie. Pierwszy raz od 1,5 roku zawodnicy 4 drużyn znów usiądą obok siebie, by ramię w ramię walczyć o puchar Polskiej Ligi Esportowej.

Przed nami prawdziwe esportowe święto i jednocześnie ogromne wyzwanie. LAN-owe rozgrywki nadawać będziemy na żywo aż z trzech różnych miejsc. Esportową historię tworzymy wspólnie z graczami i fanami, dlatego cieszę się, że jako Polska Liga Esportowa stale wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Niezmiennie dbamy o profesjonalną rywalizację na najwyższym poziomie, oferując przy tym wyjątkowe emocje. Tym razem – ku zaskoczeniu środowiska gamingowego i po tak długo wyczekiwanej przez wszystkich przerwie – znowu gramy na stacjonarnym evencie.

Radosław Wójcik, Head of Communication & PR

To jednak nie wszystkie niespodzianki, jakie dla zawodników i kibiców esportu przygotowała Polska Liga Esportowa przy wsparciu partnera tytularnego dywizji i zaangażowaniu sponsorów. Gracze staną w szranki po 100 000 złotych, slot do prestiżowego, międzynarodowego turnieju BLAST Premier Fall 2021 oraz nagrody MVP ufundowane przez legendę NBA i inwestora PLE – Marcina Gortata. Grający pod nickiem „MG13” koszykarz z sukcesami zgłębia tajniki esportu i zdobywa kolejne mapy.

Żyjemy w wyjątkowych czasach, a ten turniej daje nam szansę na nowo zakosztować wielkich emocji. Zawodnicy mogą sobie spojrzeć prosto w oczy i wymienić uprzejmości. Doskonale znam to uczucie z gry w NBA. Faza playoffs, zarówno w NBA, jak i w esporcie, rządzi się swoimi prawami i wygrywa ten, kto pokaże największy charakter.

Marcin Gortat

Pierwszy mecz finałowych rozgrywek PGE Dywizji Mistrzowskiej rozpocznie się w piątek 28 maja o godz. 18.00. Trzydniowe, decydujące starcia odbędą się w Kinguin Esports Performance Center w Warszawie, jednym z najbardziej profesjonalnych i zaawansowanych technologicznie ośrodków esportowych oraz pierwszym w historii profesjonalnym centrum szkoleniowym dla organizacji esportowych w Europie.

Możliwość zorganizowania finałów Polskiej Ligi Esportowej to dla nas duże wyróżnienie. Marka Kinguin od wielu lat zaangażowana jest w inicjatywy esportowe, począwszy od sponsorowania drużyn, a kończąc na organizacji turniejów i wydarzeń. Ten turniej ma dla nas specjalne znaczenie, gdyż mamy nadzieję, że będzie on początkiem nowego rozdziału w erze post-covidowej.

Viktor Romaniuk Wanli, założyciel oraz CEO Kinguin

Transmisja wszystkich meczów tylko na kanale Polsat Games oraz pod adresem: twitch.tv/polsatgames. Specjalną relację na żywo z ostatniego dnia finałów przygotuje również redakcja WP Sportowych Faktów.

Śledźcie nas też w mediach społecznościowych pod hashtagiem #finalyPLE.

Szczegółowy harmonogram i więcej informacji: ple.gg.


Źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dawid Podsiadło i Marcin Gortat łączą siły we wspólnym projekcie

Dawid Podsiadło PLE

Dawid Podsiadło – od lat jeden z najpopularniejszych muzyków w Polsce, kolejny raz angażuje się w nową branżę. Po udanym debiucie w roli koproducenta filmowego, muzyk postanowił zaangażować się biznesowo w bardzo bliski sobie gaming, a konkretnie – Esport.

Artysta zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od niedawna Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.

Marcin Gortat PLE
Źródło: Polska Liga Esportowa

Czym Jest Esport? To sport elektroniczny, (ang. esports, electronic sports) – czyli forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe.

Polska Liga Esportowa przygotowuje rozgrywki w grach komputerowych, wprowadzając esport na zupełnie nowy, profesjonalny poziom, porównywalny do topowych projektów sportowych takich jak UEFA, NBA czy NFL – zarówno pod kątem jakości rozgrywek jak i towarzyszącej im oprawie.

Polska Liga Esportowa słynie z ligi Counter Strike: Global Offensive, czyli gry od wielu lat pozostającej w czołówce tytułów esportowych na świecie. Zwycięzca zeszłorocznych finałów ligi rywalizował o pulę nagród pieniężnych wysokości 100 000 złotych oraz nagrody indywidualne, takie jak lot do USA na mecz NBA. Rozgrywki CS:GO składają się z dwóch dywizji: Profesjonalnej oraz PGE Mistrzowskiej. Oprócz wspomnianej gry, zawodnicy mierzą się w takich tytułach jak Pro Evolution Soccer czy F1. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone kolejne turnieje.

Esport jak i szeroko rozumiany Gaming – to jedna z najdynamiczniej rosnących gałęzi biznesu rozrywkowego, która dodatkową stopę wzrostu zanotowała wraz z nadejściem pandemii oraz wprowadzanych restrykcji i lockdownu. Powrót do rozrywki domowej przyczynił się do wzrostu wartości całej branży wirtualnej rozrywki.

Dawid Podsiadło wielokrotnie podkreślał, że prywatnie jest miłośnikiem gier, także ta inwestycja poza walorem biznesowym,  jest dla niego także rozwinięciem własnych zainteresowań.

Na podobnym poziomie kocham muzykę, film i gry wideo. Wszystko to się ze sobą przenika i łączy – i bez choćby jednego z tych elementów, inne nie byłyby wystarczająco dobre.

 Dawid Podsiadło

Cieszę się, że już oficjalnie przedstawić możemy kolejnego zawodnika w naszym rozwijającym się zespole. Miło mi również, że Dawid postanowił nam zaufać i współdzielić z nami koncepcję w nadawaniu kierunku rozwojowi polskiego esportu. Wypływamy na nowe wody i czekamy na nowe możliwości.

Paweł Kowalczyk, Prezes Polskiej Ligi Esportowej


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PGE sponsorem Polskiej Ligi Esportowej

Sponsor PGE PLE

PGE Polska Grupa Energetyczna została sponsorem tytularnym Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Tym samym największa polska spółka sektora elektroenergetycznego umocniła swoją pozycję w rozwijającej się branży esportowej.

Esport to forma rywalizacji, która budzi coraz większe zainteresowanie. PGE otwiera się na nowe możliwości współpracy i dostosowuje swoje działania sponsoringowe do zmieniającego się rynku. Polska Liga Esportowa ma ugruntowaną pozycję na rynku esportu. Zaangażowanie w sponsoring Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej otwiera PGE na nowoczesne wirtualne rozwiązania, co wpisuje się w założenia nowej Strategii Grupy PGE.

Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej

Pozyskanie tak prężnego sponsora jak PGE Polska Grupa Energetyczna, który od lat wspiera rozwój sportu, jest przełomowym momentem dla polskich rozgrywek esportowych oraz dla samej Polskiej Ligi Esportowej. Jesteśmy przekonani, że wspólnie będziemy realizować założenia strategiczne Polskiej Ligi Esportowej oraz profesjonalizować polski esport na każdej jego płaszczyźnie.

Paweł Kowalczyk, prezes zarządu Polskiej Ligi Esportowej

Rywalizacja esportowa uczy strategicznego myślenia, współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów pod presją czasu, stąd jej znaczenie dla rozwoju młodego pokolenia. W ramach umowy, PGE jest sponsorem tytularnym rozgrywek Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej (PLE), które w sezonie wiosennym oraz jesiennym 2021 r. będą funkcjonowały pod nazwą PGE Dywizja Mistrzowska Polskiej Ligi Esportowej. W rozgrywkach rywalizuje 8 drużyn a platformą zmagań jest jedna z czołowych taktycznych gier komputerowych Counter-Strike: Global Offensive.

Zakres współpracy pomiędzy PGE a PLE uwzględnia także zaangażowanie w projekty społeczne. W ramach umowy planowane jest m.in. przeprowadzenie konkursu dla szkół, szkoleń i warsztatów dla osób zainteresowanych branżą esportową.

P. Kowalczyk, W. Dabrowski

Grupa PGE jest jednym z największych sponsorów krajowego sportu i kultury w Polsce. W ten sposób realizuje odpowiedzialne podejście do prowadzenia biznesu i zwiększa świadomości marki PGE w społeczeństwie. W obszarze esportu PGE od grudnia 2020 r. współpracuje także z KS Turów Zgorzelec, który oprócz dziecięcych i młodzieżowych drużyn koszykarskich, prowadzi sekcję esportową.

Polska Liga Esportowa jest organizatorem rozgrywek esportowych oraz przestrzenią, w której zarówno gracze profesjonalni, pasjonaci, jaki i osoby chcące dopiero poznać esport, znajdują emocje dla siebie. Polska Liga Esportowa opiera swoją działalność na trzech filarach: Play, Learn i Enjoy, które wypełnić mają przestrzeń zarówno dla profesjonalnej rozgrywki, rozrywki masowej oraz aspektu edukacyjnego. W ramach Ligi oprócz popularnej gry komputerowej Counter-Strike rozgrywane są turnieje w Pro Evolution Soccer oraz F1. Przed Polską Ligą Esportową ogłoszenia kolejnych tytułów do rywalizacji.


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok

Paweł Kowalczyk prezes Polskiej Ligi Esportowej

Esport w Polsce jest zjawiskiem stosunkowo nowym, jednak rozwijającym się w sposób bardzo dynamiczny – zarówno pod kątem organizacyjnym, społecznym jak i ekonomicznym wynika z raportu „Polska Liga Esportowa - 2020”. Jak wskazują autorzy publikacji polski rynek esportu nadal jest w początkowej fazie rozwoju. Na podstawie wszystkich podjętych przez Polską Ligę Esportową działań do końca 2020 r., wyniki oglądalności i reakcje odbiorców przekroczyły w sposób znaczny oczekiwania.

Polska Liga Esportowa podsumowanie 2020
Suma oglądalności Dywizji Mistrzowskiej na kanałach Polsat Games oraz Lotto Dywizji Profesjonalnej na kanałach własnych PLE (w okresie 05.10.2020-06.12.2020), Źródło: Polska Liga Esportowa

Główną platformą zmagań jest gra Counter Strike: Global Offensive od wielu lat pozostająca w czołówce gier komputerowych na świecie. Już w pierwszym sezonie rozgrywek po restrukturyzacji Polskiej Ligi Esportowej, w obydwu Dywizjach zarejestrowanych zostało 16 w pełni profesjonalnych organizacji. Suma nagród, o które w jesiennym sezonie 2020 r. walczyli zawodnicy wyniosła 100 000 złotych dla Dywizji Mistrzowskiej i 10 000 złotych dla Lotto Dywizji Profesjonalnej co sprawia, że była to najwyżej opłacana liga gier CS:GO w Polsce w zeszłym roku.

Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej dał wyraźny sygnał co do aspiracji organizatorów i pokazał potencjał, jaki ma przed sobą esport w Polsce. Biorąc pod uwagę pracę jaką udało się wykonać, od innowacyjnych funkcjonalności i najwyższej jakości produktu, przez szeroką obecność w mediach i serwisach społecznościowych, aż po zaangażowanie drużyn i influencerów uzyskaliśmy imponujące przyrosty, jeśli chodzi o zasięgi i zainteresowanie oferowanymi przez nas rozgrywkami. Z naszej perspektywy w dalszym ciągu trwają prace nad zwiększeniem roli polskiego esportu na arenie międzynarodowej oraz przepustką dla przyszłych zwycięzców Polskiej Ligi Esportowej do międzynarodowych turniejów.

Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej

Kolejny dynamiczny rozwój esportu

Jak wskazuje raport ,,E-sport 2020. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” w 2022 roku wartość rynku e-sportowego na świecie może wynieść około 1,8 mld dolarów (a przy pozytywnym scenariuszu nawet 3,2 mld). Wynika to z faktu, że coraz większe firmy takie jak Amazon czy Google inwestują coraz większe kwoty w branżę. Polska natomiast, pomimo skromniejszych przychodów generowanych przez e-sport, jest jasnym punktem na e-sportowej mapie Europy.

Co równie istotne esport i sport do tej pory były branżami przenikającymi się i bardzo blisko współpracującymi w wielu obszarach. Jak wskazuje Polska Liga Esportowa, esport stał się kolejnym z pól dotarcia do młodszego i atrakcyjnego pokolenia pasjonatów i fanów, a co za tym idzie stanowi genialną platformę wizerunkową i komunikacyjną.

2021 r. to rozbudowa rozgrywek o nowe tytuły przy utrzymaniu najlepszych elementów rozgrywek i transmisji docenionych przez branżę i widzów. Planowane jest wprowadzenie I etapu systemu premiowania drużyn za wyniki oraz wspierania ich rozwoju poprzez szkolenia z zakresu marketingu, dzieleniem się know-how z branży mediowej i sportowej. W ramach planowanych działań w kolejnych latach Polska Liga Esportowa zamierza wspierać inicjatywy oddolne, tj. ligi amatorskie, promujące esport jako dyscyplinę sportową, ligi szkolne, regionalne czy biznesowe. Stopniowo będzie także wdrażany system szkolenia dla młodych adeptów esportu, trenerów czy scoutów.

Paweł Kowalczyk


Źródło: Informacja prasowa Polskiej Ligi Esportowej

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Aleksandra Marciniak po 12 latach w Havas Media dołącza do Polskiej Ligi Esportowej

Aleksandra Marciniak

W grudniu spektakularnym meczem finałowym zakończył się jesienny sezon CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej. Przy projekcie, w którym inwestorem jest Marcin Gortat, były zawodnik NBA, pojawiały się takie postaci ze świata mediów i sportu jak Mateusz Gessler, Jakub Wesołowski, Piotr Gruszka, czy Cezary Trybański.

Wyjście gier komputerowych do szerokiego odbiorcy oraz przedstawianie zjawiska esportu przez pryzmat edukacji, oraz pola do rywalizacji wymaga kreatywnego podejścia i działań niestandardowych.

Pierwszy cykl rozgrywek, podczas, których Polska Liga Esportowa zorganizowała m.in. koncert live Żabsona, mecz gwiazd, czy zapewniła jako nagrodę MVP wylot do USA na mecz NBA, to dopiero początek nowatorskiego podejścia zarówno do graczy jak i widzów.

Żeby, pomóc marketerom lepiej zrozumieć ogromny potencjał branży esportowej, grup docelowych i możliwości product placementu oraz nawiązywać kreatywne współprace, Polska Liga Esportowa do swoich szeregów zaprosiła Aleksandrę Marciniak, która z nowym rokiem objęła funkcję Head of Sales & Partnerships.

Przez ostatnie kilkanaście lat miałam okazję poznać bardzo dobrze mechanizmy rządzące światem sponsoringu sportowego – od wielkich międzynarodowych projektów, po małe lokalne inicjatywy. Sport tradycyjny zawsze będzie miał w moim sercu szczególne miejsce, ale chciałabym przenieść moje doświadczenie na grunt esportu, który jest najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałęzią rozrywki, czerpiąc wiele wzorców właśnie ze sportu. Dołączając do zespołu PLE jako Head of Sales & Partnerships, będę starała się pokazać marketerom, że warto zaangażować się w ten obszar i włączyć go na stałe do swoich planów marketingowych.

Aleksandra Marciniak 

Przez ostatnie 6 lat Ola Marciniak pełniła funkcję Head of Havas Sports & Entertainment w Havas Media Group, odpowiadając za projekty niestandardowe w ramach agencji. Realizowała projekty z zakresu marketingu sportowego i sponsoringu, eventów, influencer marketingu czy branded contentu. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej.

Marciniak realizowała projekty dla takich marek, jak Coca-Cola, adidas, Reebok, Totalizator Sportowy, Kia, Polpharma, BP. Dodatkowo pracowała nad aktywacją projektów sponsoringowych takich brandów, jak Castrol, Veolia, BGŻ BNP Paribas, Hyundai, Heyah czy Velux.

Marki, które do tej pory wspierały Polską Ligę Esportową to m.in Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, legalny bukmacher eWinner, Sokołów czy RedBull.


Źródło: informacja prasowa

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zwycięzca CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej wyłoniony! ACTINA PACT zostaje Mistrzem Dywizji

Dwa miesiące rywalizacji, 100 000 złotych w puli, 8 drużyn, 33 spotkania i 1 zwycięzca, który po zaciętej rywalizacji, kilku dogrywkach i trzech mapach zdobył najwyższy tytuł w Dywizji Mistrzowskiej - to zespół ACTINA PACT.

W wielkim finale zmierzyły się ze sobą dwie bezapelacyjnie najlepsze drużyny tego sezonu. Niepokonane Illuminar Gaming oraz Actina PACT, która stabilnie przeszła przez fazę zasadniczą. IHG dość sprawnie rozprawiło się Actiną na etapie grupowym, więc wielu stawiało na to, że i tym razem niepokonany lider nie da większych szans swojemu rywalowi. Nic bardziej mylnego! Dodatkowym smaczkiem był fakt, że PACT występowało w finale w roli obrońcy tytułu sprzed sezonu. Niesamowite wystąpienie drużyny Jacka “minise” Jeziaka, który tuż przed startem rozgrywek w wywiadzie dla PLE powiedział: “Mamy sporo do udowodnienia…”, pokazało najwyższy poziom CS’a i prawdziwość esportowych emocji.

Transmisja w ESPOT, źródło: PLE

CO TO BYŁ ZA FINAŁ!

 Przez trzy dni rywalizacji, komentatorzy w studiu Polsat Games – Łukasz “hermes” Pożyczek, Olek “Vuzzey” Kłos oraz Piotr “Izak” Skowyrski wraz ze specjalistami przeprowadzali kibiców przez prawdziwe emocje Counter – Strike’a. Transmisja po raz pierwszy w historii odbyła się przy wsparciu tłumaczy języka migowego, którzy pod hasłem #GamingBezBarier podjęli się tego niezwykle trudnego zadania, nie tylko z perspektywy dynamiki pojedynków, ale również złożoności języka rozgrywki.

Transmisja uzupełniania była materiałami ze studia w ESPOCIE, w którym odbyły się koncerty artystów – Wiatra, z kawałkiem “Testarossa”, którego wyświetlenia przebiły już 22 miliony na YouTubie, reprezentującego SONY Music Polska, oraz znanego rapera Żabsona, kojarzonego z Chillwagonem, którego wspierała Young Leosia. Współpraca z młodymi artystami pozwala sięgać po nowych odbiorców, a stała współpraca z osobami na co dzień nie kojarzonymi z grami to stały punkt w działaniach Polskiej Ligi Esportowej.

fot. Marcin Gortat, Rohana Tungate, Piotr Gruszka, PLE

Również podczas tego finału w wywiadach między meczowych prowadzonych przez Wojtka “Łozo” Łozowskiego i Asię Marks, można było posłuchać takich postaci jak: Piotr Gruszka, Martin Lewandowski, Maciej Musiał czy Yankes. Swoją obecność na ściance PLE zanotowali również Rafał Maślak, Karol “Blowek” Gązwa, Piotr Kędzierski, Rafał Jonkisz, Sebastian Chłodnicki oraz Cezary Trybański.

Kilka miesięcy kreatywnej pracy całego zespołu pokazuje, że esport i rozgrywka na najwyższym poziomie jest początkiem całego spektrum możliwości około gamingowych. Stabilnie umacniamy naszą pozycję w świadomości kibiców i upewniamy, że nasze transmisje turniejowe to dobra jakość. Dodatkowo przenikamy się z mainstreamem i rozrywką masową, wprowadzając do naszego świata gwiazdy telewizji, muzyków, sportowców i ludzi z showbiznesu. Już mamy plany na dalsze działania!

Radosław Wójcik, Head of Communication and PR

W trakcie pojedynków kibice mogli wspierać swoje ulubione zespoły na dedykowanym serwerze Discord. PLE ogłosiło również dwie dodatkowe nagrody MVP – pierwszą za fazę zasadniczą, którą jest Porsche Carrera na weekend, a za fazę finałową przelot do USA i mecz NBA!

fot. Żabson, Radosław Wójcik, PLE

W trakcie emisji odbył się również Showmatch, rozegrany na aim mapie w wykonaniu Marcina Gortata i Piotra “Izaka” Skowyrskiego.

Już za tydzień odbędzie się oficjalne wręczenie nagród i przyznanie tytułów “Most Valuable Players”.

CO TO BYŁ ZA SEZON!

Polska Liga Esportowa od początku podkreśla jak ważna jest dla zespołu profesjonalizacja działań nie tylko własnych, ale również około branżowych. W ramach obu dywizji, zarówno Lotto Dywizji Profesjonalnej jak i Mistrzowskiej, łącznie w turniejach CS:GO udział wzięło 16 drużyn, co daje 80 zawodników w podstawowych składach, kilkunastu graczy rezerwowych, trenerów, czyli 16 profesjonalnych organizacji, które w różnym stopniu i stażu angażują się w budowę rynku esportowego w Polsce. Dzięki temu dziesiątki tysięcy kibiców, na bieżąco może śledzić wyniki swoich ulubionych zespołów w rywalizacji Counter – Strike: Global Offensive. To wszystko zbudowane w profesjonalnych strukturach organizacji esportowych.

fot. Paweł Kowalczyk CEO PLE, Adam Gil Head of Esports PLE

Lipcowa konferencja w świat esportu wprowadziła Marcina Gortata, jako nowego inwestora Polskiej Ligi Esportowej. Ogłoszono rywalizację 8 najlepszych polskich zespół oraz pulę 100 000 złotych do zdobycia podczas ligi Counter – Strike’a. Ważnym i osiągniętym punktem do zrealizowania turnieju było otrzymacie oficjalnej licencji od VALVE. Współpraca z Polsat Games i wykorzystanie nowoczesnego, dedykowanego grom studia, pozwoliła na dostarczenie najwyższej jakości transmisji zarówno na platformie streamingowej jak i w telewizji. Podczas trwania siedmiu kolejek fazy zasadniczej rozgrywek CS:GO, zespół PLE nawiązał działania z PZPN, w ramach której zwycięzca w eFootball PES otrzyma możliwość znalezienia się w finale eliminacji do reprezentacji Polski, w projekcie PZPN eFutbol, oraz reprezentowania kraju podczas UEFA eEURO 2021 – oficjalnych mistrzostw Europy! W międzyczasie rozpoczęła się również wirtualna rywalizacja fanów wyścigów FORMUŁY 1, pod szyldem PLE.GG F1 CUP.

Partnerem Strategicznym Polskiej Ligi Esportowej jest legalny bukmacher – eWinner, którego ambasadorem jest Marcin Gortat. Jako Partner Główny Polskiej Ligi Esportowej oraz Partner Tytularny Dywizji Profesjonalnej występuje Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO. Wsparcia podczas finałów udzieliły marki takie jak Sokołów Red Bull oraz Man Generation.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finały PLE – trzy dni najlepszego Counter-Strike’a i dobrej rozrywki!

Jak wiadomo, jeden z celów do zrealizowania na mapach CS’a to doprowadzenie do wybuchu paki, więc PLE już w teraz podpala lont!

Polska Liga Esportowa kończy sezon rozgrywek Counter – Strike:Global Offensive, z których 6 najlepszych wyłonionych drużyn, już w ten weekend, walczyć będzie o pulę 100 000 złotych oraz nagrody MVP nie tylko w kontekście indywidualnych wyników, ale również według zasady #teamwork!

Mocnemu rozpoczęciu musi dorównać równie głośny koniec, więc oprócz zaplanowania standardowej komunikacji wokół rozgrywek, PLE podejmuje się nowych wyzwań i rozwiązań, które wzmocnić mają “gamingowe show”.

 Co się będzie działo podczas finałów?

W studiu Polsat Games najlepsi komentatorzy i eksperci będą przeprowadzać kibiców przez rozgrywkę. Całość studia poprowadzi wprawiony w tej roli Filip “Testree” Mątowski, obowiązkowo w roli ekspertów wystąpią Łukasz Hermes Pożyczek oraz Olek “vuzzey” Kłos, a dodatkowo w wybranych meczach posłuchać będzie można komentarza samego Piotra “izaka” Skowyrskiego, Sebastiana “NEEX’a” Treli i Macieja “Luza” Bugaja.

Po drugiej stronie miasta, w studiu ESPOTowym zawitają goście ze świata gier, sportu i telewizji, z którymi o gamingu i życiowych pasjach rozmawiać będą Wojtek “Łozo” Łozowski oraz Asia Marks!

fot. Studio ESPOT w Elektrowni Powiśle jest partnerem Polskiej Ligi Esportowej

Dzięki wystartowaniu kampanii #GamingBezBarier, przetłumaczonych, bądź zbudowanych od nowa, zostało 19 haseł CS’owych. Polska Liga Esportowa jako pierwsza w historii esportu poprowadzi finały przy wsparciu tłumaczy języka migowego! Dzięki działaniom partnerów zrobiono pierwszy krok w procesie budowania i katalogowania słownictwa esportowego. A to zagranie unikatowe w skali światowej! W almanachu znalazły się m.in. takie słowa jak ACE, CLUTCH czy RUSH, które są podstawą dobrze poprowadzonej taktyki!

Dodatkowe atrakcje, które pojawią się w ramach transmisji to m.in. rozegranie showmatchu, podczas którego w duchu fair play powalczą ze sobą znani w środowisku “e” i sportowcy.

Na rozluźnienie pomiędzy emocjami meczowymi zaplanowana jest przerwa muzyczna i live session w tle, z artystą od SONY Music, którego hit przekroczył 20 milionów wyświetleń na YouTubie.

Również kibice dostaną swoją przestrzeń do wyrażania emocji. Fani będą mogli dopingować swoje drużyny na dedykowanym serwerze Discord, a ujęcia z kamer obserwatorów pokazane zostaną podczas transmisji.

Zrealizowany zostanie również konkurs Mikołajkowy, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody.

Trzy dni, dwa studia, jeden zwycięzca!

Polsat Games, jak w każdej kolejce Dywizji Mistrzowskiej, odpowiadać będzie za transmisję meczową na platformie streamingowej twitch.tv/polsatgames oraz za przekaz telewizyjny w kanale Polsat Games. Dodatkowo włączone zostanie studio ESPOTU, z którego płynąć będą wywiady z gośćmi nie tylko z branży esportowej, ale również muzycznej czy sportowej.

Mam nadzieję, że te finały zaskoczą niejednego kibica. Najwyższy poziom rozgrywek będzie uzupełniony o sporą dawkę rozrywki. Mimo utrudnionych warunków, postaraliśmy się, aby całemu wydarzeniu towarzyszyło show, przyjemne nie tylko dla graczy, ale również wszystkich tych, którzy zajrzą do naszej transmisji. Zostawiamy kilka asów w rękawie, także warto nas oglądać i pozytywnie się zaskoczyć.

Adam Gil, Head of Esports, Polska Liga Esportowa

W rywalizacji zostały takie drużyny jak: Illuminar Gaming, Actina PACT, AVEZ, Wisła All In, Izako Boars  oraz HONORIS, które rywalizować będą o pulę nagród 100 000 złotych. Kolejno według zajmowanych miejsc rozkłada się następująco: 1 – 50 000 PLN, 2 – 20 000 PLN, 3-4 – 8 000 PLN, 5-6 – 4 000 PLN, 7-8 – 2 000 PLN.

Transmisja: twitch.tv/polsatgames, YouTube Polsat Games oraz kanał TV Polsat Games

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska Liga Esportowa oraz Sponsoring Insight nawiązują współpracę

wspolpraca Spnsoring Insight Polska Liga Esportowa

Dobra współpraca partnerów biznesowych z Polską Ligą Esportową opiera się na wzajemnym zaufaniu, szukaniu potencjału we wspólnych działaniach, wyznawaniu podobnych misji i wizji oraz docieraniu do szerokiego grona odbiorców.

W tym celu Polska Liga Esportowa podjęła działania z agencją Sponsoring Insight, która w swoim profilu zapewnia badania, analizy oraz doradztwo w zakresie sponsoringu i marketingu sportowego. Nawiązanie współpracy z firmą badawczo-konsultingową ma na celu jak najlepszą analizowanie rynku mediowego, możliwości biznesowych oraz efektywności realizowania zaplanowanych strategii.

Raporty dostarczane przez Sponsoring Insight zawierają dane, mające ułatwić już współpracującym partnerom Polskiej Ligi Esportowej jak i tym przyszłym, świadome podejmowanie decyzji w oparciu o rzetelność i jawność danych.

Podjęcie współpracy z takim partnerem jak Sponsoring Insight pozwala nam na wejście na kolejny etap profesjonalizacji polskiego esportu, w tym wypadku na linii działań sponsorskich i biznesowych. PLE jako strona będzie mogła wiarygodnie przedstawiać swoją wartość na rynku i dokumentować postęp projektu, co jest dla mnie osobiście bardzo ważne.

Paweł Kowalczyk, CEO Polska Liga Esportowa

Dynamika wzrostu branży gamingowej oraz plany rozwojowe Polskiej Ligi Esportowej zrobiły na nas ogromne wrażenie. Mocno wierzę w to, że prowadzone przez nas badania efektywności sponsoringu i dostarczane raporty przyczynią się do dalszej profesjonalizacji rozgrywek, a nam pozwolą postawić kolejny ważny krok w świecie esportu.

Seweryn Plotan, Dyrektor Zarządzający Sponsoring Insight

Do tej pory wspólnie udało się opracować statystyki pokazujące zasięg i dotarcie publikacji mediowych Polskiej Ligi Esportowej w założonym okresie czasu. Wyliczone, szacunkowe ekwiwalenty wartości reklamowej partnerów to informacje, na których bazie można rozwijać dalsze działania.

Polska Liga Esportowa zakończyła ostatnią kolejkę zasadniczą w grze Counter – Strike: Global Offensive. Sześć wyłonionych drużyn w dniach 4-6.12 rywalizować będzie o pulę 100 000 złotych. Inwestorem PLE jest między innymi były koszykarz NBA – Marcin Gortat. Transmisja rozgrywek odbywa się na kanałach Polsat Games.


Żródło: informacja prasowa PSL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF