City Breaks in Poland. Polskie metropolie kuszą turystów z Austrii i Szwajcarii filmem i historią

City break to cieszące się niesłabnącą popularnością kilkudniowe wypady do atrakcyjnych turystycznie miast. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu chce przekonać Austriaków i Szwajcarów, by na tego typu wypad wybrali właśnie polskie metropolie. Do przyjazdu do Wrocławia, Warszawy, Gdańska i Krakowa mają ich skusić niezwykła historia i filmowe inspiracje.

– Film tourism, czyli turystyka filmowa, to umacniający się od kilku lat trend podróżniczy, ` który daje polskim miastom dodatkową możliwość przyciągania i opowiadania o lokalnej historii przez pryzmat znanych filmów — mówi Marcin Płachno, dyrektor ZOPOT w Wiedniu i pomysłodawca kampanii prowadzonej we współpracy z austriackimi i szwajcarskimi mediami turystycznymi.

Turystyka filmowa na weekend. Polskie miasta kuszą Austriaków i Szwajcarów

I tak Kraków to działające na wyobraźnię Austriaków i Szwajcarów — zekranizowane przez Stevena Spielberga — niezwykłe losy Oskara Schindlera, który w trakcie II wojny światowej uratował niemal 1200 Żydów, a Gdańsk jest przedstawiany jako kolebka Solidarności i miejsce, gdzie laureat Oscara Andrzej Wajda kręcił najważniejsze filmy w historii polskiego kina.

W Warszawie w mariaż z filmem wchodzi nie tylko historia, ale też nowoczesność — centrum miasta pełne wieżowców i klimatycznych knajpek to wyjątkowo atrakcyjne plany filmowe. Wrocław z kolei zyskał ostatnio rozgłos jako miejsce kręcenia hollywoodzkiej sagi „Igrzyska śmierci”. W jej najnowszej części, zatytułowanej „Pieśń ptaka i węża”, jako arena walk głównych bohaterów posłużył jeden z najsłynniejszych wrocławskich zabytków — Hala Stulecia.

Nowe połączenia lotnicze i kolejowe. Coraz więcej turystów z Austrii i Szwajcarii odwiedza Polskę

– Dogodne połączenia lotnicze i kolejowe sprawiają, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla Austriaków i Helwetów, nawet na krótkie, kilkudniowe pobyty. City break w Polsce jest dla nich niedrogi i wygodny logistycznie — do Wrocławia lub Krakowa można dojechać pociągiem z Wiednia w kilka godzin — dodaje Płachno. Urzędnik podkreśla, że m. in. dzięki staraniom ZOPOT w Wiedniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe Wiedeń-Wrocław oraz dodatkowe loty pomiędzy Szwajcarią i Austrią a Krakowem i Warszawą.

Dane GUS z 2023 roku wskazują, że Austriacy i Szwajcarzy to czołowe nacje pod względem powrotu do liczby odwiedzin w Polsce, który notowano przed pandemią, w najlepszym dla polskiej turystyki roku 2019. Potwierdza to sukces innej kampanii organizowanej przez ZOPOT w Wiedniu — Poland Soul Travel. Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal trzech milionów odbiorców, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie.

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media

Mastercard wesprze Polską Organizację Turystyczną w ponownym przyciągnięciu turystów do Polski

Podróż_Mastercard

Mastercard nawiązał współpracę z Polską Organizacją Turystyczną (POT), której celem jest wsparcie polskiej branży turystycznej i złagodzenie negatywnych skutków pandemii COVID-19. POT otrzyma dostęp do zaawansowanego narzędzia analitycznego, które pozwoli zbadać wpływ pandemii na rodzimy rynek turystyczny oraz pomoże zaplanować działania promocyjne

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej „Tourism Insights”. Jest to narzędzie pozwalające
na kompleksowy przegląd podróży zagranicznych turystów do Polski, począwszy od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych
po powrocie. Pomoże ono Polskiej Organizacji Turystycznej w planowaniu działań ukierunkowanych
na ponowne przyciągnięcie zagranicznych gości do Polski. W rezultacie rodzimy przemysł turystyczny,
który według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego i GUS generuje rocznie ok. 85 mld zł PKB otrzyma szansę na szybki wzrost i dynamiczny rozwój w nowych warunkach spowodowanych pandemią koronawirusa.

Platforma „Tourism Insights” agreguje dane z wyszukiwarek, aplikacji i platform służących do rezerwacji noclegów i lotów. Informacje te są wzbogacone o opinie turystów na temat miejsc czy atrakcji wyrażane w mediach społecznościowych. Całości dopełniają dane Mastercard pozwalające odpowiedzieć na pytanie, ile i na co wydają turyści decydujący się na spędzenie urlopu w Polsce.

W obecnej sytuacji posiadanie wiedzy opartej na twardych danych daje POT przewagę konkurencyjną w walce o przyciągnięcie turystów do Polski. Dzięki dostępowi do zaawansowanej analityki POT będzie mogła na przykład lepiej zrozumieć charakterystykę gości z wybranych rynków odwiedzających nasz kraj, zwracając uwagę na takie aspekty, jak ich wydatki, preferencje i potrzeby. Ta wiedza pozwoli na podjęcie precyzyjnie skierowanych działań promocyjnych i w konsekwencji przyciągnięcie turystów z powrotem do Polski. Ich opinie i odczucia wyrażane w mediach społecznościowych wskażą POT miejsca i atrakcje, które należy silniej komunikować w różnych częściach świata, ze względu na ich pozytywny odbiór. Co więcej, wiedza płynąca z danych będzie użyteczna także na potrzeby działań lokalnych, których celem będzie poprawa odbioru Polski wśród osób odwiedzających nasz kraj.

Udostępniamy Polskiej Organizacji Turystycznej narzędzie, które dzięki analizie danych pozwoli na lepsze poznanie trendów związanych z turystami odwiedzającymi Polskę, pod kątem ich wydatków, preferencji i poziomu zadowolenia. Dostęp do tych zasobów umożliwi przekucie informacji płynących z danych w konkretne plany i działania ukierunkowane na promocję naszego kraju lub wybranych miast, co – miejmy nadzieję – poskutkuje przyciągnięciem większej liczby odwiedzających. Wierzymy, że pomoże to złagodzić skutki pandemii w branży turystycznej, a w dłuższym okresie pozwoli jej powrócić na ścieżkę wzrostu.

Krzysztof Sobala, Vice President Mastercard Data & Services w polskim oddziale Mastercard Europe

W związku z pandemią COVID-19 Polska Organizacja Turystyczna cały czas dostosowuje strategie na rynki zagraniczne do obecnej sytuacji. Naszym zadaniem jest przyciągnięcie do kraju jak największej liczby turystów. Należy zrobić to jednak w taki sposób, by rozłożyć ruch turystyczny na teren całego kraju. Z pewnością wykorzystamy do tego platformę „Tourism Insights” i będziemy przygotowani na wdrażanie działań i kampanii na poszczególnych rynkach, gdy pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna.

Rafał Szlachta, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi Mastercard, mogą być pewni, że firma analizuje trendy
w wydatkach z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów
i usług firmy. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane,
ani udostępniane.


Źródło: Mastercard 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF