...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Havas prezentuje badanie o stosunkach Polaków do Ukraińców w Polsce

Badacze Havas Intelligence, jednostki Havas Media Group, wyspecjalizowanej w tworzeniu angażujących strategii mediowych, przeprowadzili badanie, którego pierwotnym celem było przyjrzenie się stosunkowi Polaków do Ukraińców pracujących w Polsce. Wobec agresji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku, badanie zostało poszerzone o blok pytań dotyczących bieżących wydarzeń.

W styczniu pozytywny stosunek do pracowników z Ukrainy miało 71% badanych Polaków, z czego 41% deklarowało sympatię do nich. Wybuch wojny spowodował wzrost pozytywnych uczuć w stosunku do pracujących w Polsce Ukraińców. W pierwszych dniach inwazji Rosji 79% Polaków miało do nich pozytywny stosunek a 52% określało swoje uczucia jako sympatię. Wraz z opadnięciem emocji w kolejnych tygodniach wojny, entuzjazm Polaków nadal utrzymuje się na wysokim poziomie jednak spadł nieznacznie w porównaniu z lutym. 77% Polaków deklaruje pozytywne odczucia wobec Ukraińskich pracowników, 47% czuje wobec nich sympatię.

Stosunek do Ukraińców został zmierzony również z pomocą skali dystansu społecznego – respondentów byli pytani o to, jakiego typu relacje z mieszkańcami Ukrainy zgodziliby się utrzymywać. Zdecydowana większość Polaków deklaruje, że zgodziłoby się, aby Ukraińcy znaleźli się w kręgu ich znajomych – w styczniu zgodziłoby się na to 89% badanych, w lutym 90% w marcu – 92%. Wzrosła także nasza akceptacja dla Ukraińców w naszym miejscu pracy – w styczniu 85% badanych zgodziłoby się, aby osoba z Ukrainy była ich współpracownikiem, w marcu było to już 88%. W styczniu 63% badanych Polaków zadeklarowało, że Ukrainiec/Ukrainka mogli by być ich partnerem/ką życiową. W marcu było to już 67% respondentów.

Stosunek do wojny i uchodźców

Polacy nadal odczuwają ogromny niepokój w związku z obecną sytuacją za naszą wschodnią granicą. W lutym odczuwało go 81% badanych, w marcu 78%. Nieznacznie zmniejszyły się nasze obawy dotyczące rozprzestrzenienia się wojny na inne kraje – zaraz po wejściu wojsk rosyjskich takie obawy wyrażało 79% badanych, obecnie 74%.

Trzy czwarte Polaków uważa, że powinniśmy wspierać Ukrainę i Ukraińców tak, jak to tylko możliwe, niemal tyle samo (74%) uważa, że Polska powinna przyjąć i wspierać uchodźców. Aż 83% badanych deklaruje pozytywny stosunek do uchodźców z Ukrainy, a niemal jedna czwarta Polaków (23%) określiła swoją sympatię wybierając na skali maksymalną liczbę punktów 10. Najbardziej pozytywne emocje wobec uchodźców żywią kobiety i osoby po 55 roku życia.

Jedna trzecia Polaków deklaruje, że zupełnie nie ma możliwości zaangażowania się w pomoc uchodźcom. Pozostali wśród rozmaitych form pomocy najczęściej wybierają wpłaty na zbiórki (42%) lub dzielenie się posiadanymi przez siebie rzeczami takimi jak ubrania, śpiwory itp. (26%). 17% badanych samodzielnie kupuje lub przygotowuje produkty potrzebne uchodźcom, a 12% aktywne działa w social mediach udostępniając informacje dotyczące zbiórek/transportu darów itp.

Najbardziej zaangażowane w pomoc są kobiety, jedynie 28% z nich deklaruje, że nie ma możliwości wsparcia uchodźców (wśród mężczyzn jest to aż o 10pp więcej). Wyższy odsetek angażujących się w pomoc widoczny jest także wśród Polaków z wyższym wykształceniem (jedynie 27% nie ma możliwości pomocy uchodźcom, wśród osób o wykształceniu podstawowym jest to 39% badanych).

Poszukiwanie informacji o wojnie

Trzy czwarte Polaków deklaruje, że w związku z wojną toczącą się w Ukrainie częściej poszukuje treści informacyjnych, pozwalających im być na bieżąco z obecnymi wydarzeniami. Częściej poszukują ich mężczyźni – wybiera je 78% z nich, wśród kobiet robi to 71%. Niewielki odsetek poszukujących informacji o bieżących wydarzeniach w porównaniu z ogółem populacji widoczny jest wśród młodych Polaków. Wśród osób przed 24 rokiem życia tylko 62% szuka treści informacyjnych – 38% częściej poszukuje treści rozrywkowych pozwalających na chwilę oderwać myśli od obecnej sytuacji.

Aż 90% Polaków pozyskuje najnowsze informacje dotyczące sytuacji w Ukrainie z rozmów z rodziną i znajomymi. Ponad jedna czwarta badanych (27%) wymienia się nimi z najbliższymi kilka razy dziennie. Jednak najczęściej w ciągu dnia sprawdzamy internetowe portale informacyjne – kilka razy dziennie zagląda do nich 39% Polaków. Wiadomości w kanałach telewizyjnych kilka razy dziennie sprawdza 34% respondentów a aż 6% z nich robi to kilka razy w ciągu godziny.

W poszukiwaniu informacji najrzadziej sięgamy po Twittera – jedynie 44% Polaków korzysta z tego źródła i zagląda tam raczej sporadycznie – 18% robi to rzadziej niż raz na kilka dni. Warto zauważyć, że aż jedna trzecia osób korzystających z tego źródła nie robiła tego przed inwazją Rosji na Ukrainę. Szukając informacji o wojnie w Ukrainie Polacy sięgają średnio po 8 źródeł informacji.

DZIAŁANIA MAREK
Znacząca większość Polaków – aż 87% słyszało o bojkotach marek wynikających z ich postawy wobec wojny na Ukrainie. Jednak ponad połowa badanych (57%) przyznaje, że sama nie brała udziału w tego typu akcjach. 16% deklaruje, że zrezygnowało z zaplanowanych już zakupów bojkotowanych marek a jedna piąta wskazuje, że nie będzie rozważać takich zakupów w przyszłości.

Po raz pierwszy obserwujemy sytuację, w której blisko 90% respondentów słyszało o bojkocie marek, a aż 43% w jakiejś formie do tego bojkotu się przyłączyła. Do tej pory aktywności konsumenckie w tym obszarze, związane były najczęściej z kwestiami światopoglądowymi i funkcjonowały tylko w pewnych określonych segmentach społeczeństwa, nie miały zatem szansy rozlać się tak szeroko po całym kraju. Jednak napaść Rosji na Ukrainę to dla nas jako społeczeństwa sytuacja bez precedensu, dotyka nie tylko naszego poczucia bezpieczeństwa, sprawiedliwości i wyobrażeń dotyczących świata, w którym żyjemy, ale także przekazywanych z pokolenia na pokolenie, obaw i traum, związanych z trudnymi stosunkami polsko-rosyjskimi. Otwartość na bojkoty to tylko inna strona pomocy, której oddolnie udzielają Polacy i tak jak skala tej pomocy jest ogromna, tak poważne skutki mogą dosięgnąć marek z tzn. listy wstydu. Trudno będzie z zweryfikować realny wpływ na ich biznes, podejrzewam bowiem, że poszczególne firmy nie będą jasno nam tego komunikować, natomiast myślę, że przerobione kreacje reklamowe i straty wizerunkowe zostaną z tymi markami naprawdę na długo.

Anna Kuropatwa, Head of Strategy w Havas Media Group

Największy odsetek badanych deklaruje, że słyszał o działaniach pomocowych prowadzonych przez markę Biedronka (78%). Badani wskazywali także znajomość akcji prowadzonych przez marki Allegro (77%), Rossmann (73%) czy Lidl (73%).


źródło: Havas Media Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok oficjalnym partnerem rozrywkowym Eurowizji 2022

TikTok zabierze fanów tegorocznej edycji Eurowizji za kulisy konkursu i po raz pierwszy w historii przeprowadzi transmisję LIVE z prób uczestników. Użytkownicy platformy będą mogli także na żywo śledzić półfinały i sam Wielki Finał. Platforma już wkrótce zapowie także, jakie atrakcje związane z Eurowizją zaplanowała dla fanów konkursu w poszczególnych krajach, także w Polsce. Krystian Ochman - polski reprezentant tegorocznej edycji konkursu - już dziś zachęca swoich fanów do śledzenia na TikToku jego przygotowań do konkursu.

Europejska Unia Nadawców – organizator Konkursu Piosenki Eurowizji, ogłosiła, że platforma TikTok dołącza do grona oficjalnych partnerów 66. edycji wydarzenia jako „Official Entertainment Partner”. Tegoroczny konkurs odbędzie się we włoskim Turynie, a jego tematem przewodnim będzie „Dźwięk piękna”. Po raz pierwszy globalna społeczność TikTok, licząca ponad miliard użytkowników, znajdzie się w samym centrum wydarzenia.

TikTok, jako oficjalny partner, włączy się w celebrację muzycznego święta, pokazując artystów i ich muzykę, państwa biorące udział w rywalizacji, a także historię samego konkursu, przybliżając magię Eurowizji swoim, ceniącym dobrą rozrywkę, użytkownikom. Specjalnie przygotowane materiały, playlisty i treści zza kulis przeniosą publiczność TikToka w sam środek najchętniej oglądanego i celebrowanego konkursu muzycznego na świecie.

Popularność Eurowizji wśród użytkowników TikToka stale rośnie. Do tej pory filmy oznaczone hashtagiem #Eurovision zanotowały 3,7 miliarda wyświetleń, a tylko materiały z hashtagiem ubiegłorocznej edycji #Eurovision2021 obejrzano ponad 1,4 miliarda razy. Społeczność TikToka korzystała z platformy, aby dzielić się swoimi emocjami związanymi z występami artystów, wyrażać uznanie dla muzyki, świętować występy i wspierać uczestników konkursu ze swoich krajów. Z kolei uczestnicy Eurowizji wykorzystywali TikToka, aby dotrzeć do swoich fanów i przybliżyć im atmosferę konkursu i pomóc poczuć ducha rywalizacji.

Tegoroczne partnerstwo obu marek pozwoli fanom jeszcze mocniej wspierać swoich faworytów w ich podróży do Wielkiego Finału i zagwarantuje jeszcze intensywniejsze doświadczenie konkursu.

Krystian Ochman – polski reprezentant tegorocznej edycji Eurowizji – już dziś zachęca swoich fanów do śledzenia na TikToku jego przygotowań do konkursu.

Zapraszam do śledzenia mojego profilu na TikToku. Będziecie mogli zobaczyć moje przygotowania do Eurowizji w Turynie, która odbędzie się już 12 maja (półfinał) oraz 14 maja (finał). Nie zabraknie również wyczekiwanych przez Was live’ów. Dziękuję za Wasze nieustające wsparcie i przesyłam buziaki.

Krystian Ochman, reprezentant na Eurowizji

Do finału Eurowizji pozostał dokładnie miesiąc, a Europejska Unia Nadawców – organizatorzy konkursu od 1956 roku – potwierdziła, że pokazy półfinałowe i sam Wielki Finał będą transmitowane za pośrednictwem konta Eurovison w unikalnym, pionowym formacie stworzonym specjalnie na potrzeby platformy TikTok. Połączy on oficjalną transmisję z możliwością zajrzenia za kulisy konkursu i to w czasie, gdy będą się odbywały występy.

Społeczność TikToka będzie miała również dostęp do treści zza kulis oraz ekskluzywnych relacji z pierwszych prób wszystkich uczestników. Te ostatnie dostępne będą tylko na platformie. Lokalne zespoły TikTok z całej Europy będą również współpracować z uczestnikami ze swoich krajów, a w samej aplikacji powstanie specjalny serwis promujący treści związane z Eurowizją, w miarę zbliżania się występów na żywo 10, 12 i 14 maja. Na platformie udostępnione zostaną także piosenki z repertuaru uczestników, co umożliwi użytkownikom TikToka wykorzystanie muzyki do tworzenia własnych filmów. Dzięki temu, konkursowe utwory otrzymają nowe życie, wsparte kreatywnością społeczności TikToka.

Na profilu Eurowizji na platformie każdego dnia pojawiać się będą ekskluzywne treści, w tym codzienne podsumowania konkursu w formie video i materiały zza kulis. Już wkrótce TikTok zapowie także, jakie atrakcje związane Eurowizją zaplanował dla fanów konkursu w poszczególnych krajach.

Jesteśmy podekscytowani, że w tym roku możemy przybliżyć naszej społeczności magię i muzykę Eurowizji. Domeną TikToka jest rozrywka i kreatywność, dlatego jestem przekonany, że nasi twórcy i użytkownicy – zarówno w Europie, jak i poza nią – chętnie wezmą udział w tym święcie muzyki i kultury. Będziemy dostarczać fanom ekskluzywne treści, zabierać ich za kulisy i umieszczać w samym sercu muzycznego show. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak nasza społeczność zainspiruje się Eurowizją w tym roku!

Rich Waterworth, General Manager EU, TikTok

 

Cieszymy się, że TikTok został partnerem Konkursu Piosenki Eurowizji 2022, ściśle współpracując z nami nad tworzeniem jeszcze bardziej ekskluzywnych i angażujących treści. Użytkownicy TikToka świetnie przyjęli ubiegłoroczną edycję konkursu i już nie możemy się doczekać, aż bezprecedensowy dostęp do treści związanych największym na świecie wydarzeniem muzycznym na żywo zainspiruje zupełnie nowe pokolenie fanów Eurowizji.

Martin Österdahl, Executive Supervisor of the Eurovision Song Contest for the EBU

Hashtag #Eurovision2022 jest już dostępny dla użytkowników TikToka i fanów Eurowizji z całego świata, którzy mogą zaprezentować swoją kreatywność i świętować największy i najbardziej znany konkurs piosenki na świecie. Aby stać się jego częścią, śledź profil Eurovision.


źródło: TikTok Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak to jest po ukraińsku? Jak to jest po polsku?

Rozmówki polsko-ukraińskie i ukraińsko-polskie na cyfrowych nośnikach Out Of Home. Chodzi o to, by wspólnie przejść barierę językową i to w obie strony – z ukraińskiego na polski i z polskiego na ukraiński. Dlatego platforma komunikacyjna OOH Life wraz z firmami Out Of Home prezentuje na swoich nośnikach proste i przydatne wyrażenia w obu językach. Możemy ćwiczyć wymowę, a przy okazji zobaczyć jak nasze języki są do siebie podobne.

Na ekranach cyfrowych w dużych miastach Polski na ulicach, a także w przejściach podziemnych i centrach handlowych pojawiły się proste wyrażenia. którymi posługujemy się w codziennym życiu. W ten sposób każdy może zacząć rozmowę w miły sposób,

Wyrażenia i zapis fonetyczny opracowała profesor Uniwersytetu Warszawskiego dr hab. Svitlana Romaniuk, ukrainistka, Prodziekan Wydziału Lingwistyki Stosowanej, a projekty graficzne pro bono stworzył Grzegorz Ścieszka. Są proste, komunikatywne i dzięki wyrazistej kolorystyce przyciągają uwagę.

Po kampanii prezentującej nasze wsparcie dla Ukrainy zastanawiałyśmy się wraz z szefowymi działów marketingu AMS, Jet Line i Warexpo nad kampanią, która byłaby przyjazna tym, którzy znaleźli u nas schronienie, ale jednocześnie była jakoś dla nich użyteczna. I tak narodził się pomysł rozmówek, który zresztą służy obu stronom, także tym z nas, którzy chcemy znać chociaż kilka zwrotów po ukraińsku. Będziemy dodawać z czasem nowe wyrażenia i w ten sposób kontynuować kampanię. Wiemy, że rosyjskojęzyczni Ukraińcy czytają i rozumieją ukraiński, więc nauka polskiego na poziomie rozmówek jest przeznaczona także dla nich.

Katarzyna Ratajczyk, OOHlife.org

Kampanię stworzyły i przeznaczyły na nią nośniki firmy: AMS, Jet Line i Warexpo, natomiast do udziału zaproszono też innych graczy na rynku Out Of Home, które mamy nadzieję, będą kolejno dołączać. kampania jest koordynowana przez platformę komunikacyjną branży: OOH Life.

“Rozmówki” zobaczymy w największych polskich aglomeracjach:

  • Trójmiasto (Gdynia)
  • Kraków
  • Łódź
  • Poznań
  • Szczecin
  • Warszawa
  • Wrocław
  • Katowice + GOP

Naszą granicę przekroczyło już ponad 2,5 mln osób uciekających przed wojną. Duża część Ukraińców jedzie dalej, ale większość zostaje (szacuje się, że to 1,5 mln). W samej Warszawie, wg tego co mówi Prezydent Rafał Trzaskowski, jest ich około 300 tysięcy.


źródło: OOH Life

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Boom na rowery elektryczne w Polsce

KROSS

Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie KROSS. Największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – tak twierdzi ponad połowa badanych, natomiast 42% docenia szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Wnioski z badania zleconego przez polskiego producenta rowerów KROSS jednoznacznie pokazują, że jednoślady z napędem elektrycznym są coraz powszechniejsze. Polacy myślą o ich zakupie już nie w kategorii marzeń, a realnych planów.

Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 roku będzie większa niż rowerów tradycyjnych i przewidują, że w 2030 roku osiągnie 17 mln. Dane dotyczące polskiego rynku także wypadają optymistycznie. Według prognoz udział rowerów elektrycznych w krajowym rynku rowerowym w 2026 roku osiągnie 28%, a jego wartość wyniesie 25 mln zł. Co oznacza, że e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy Włoszech, stała się faktem również w Polsce. Przyczyn tego zjawiska jest wiele – rower stał się jednym z symboli slow life. Coraz więcej ludzi chce prowadzić zdrowszy i wolniejszy tryb życia. Rosnąca świadomość ekologiczna mieszkańców miast także ma przełożenie na ich codzienne wybory zarówno konsumenckich, jak i dotyczących wyboru środków transportu. Ponadto poprawiający się stan infrastruktury wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a spadek cen rowerów elektrycznych w ostatnich latach i zróżnicowanie oferty sprawiły, że niemal każdy może znaleźć odpowiedni model na własną kieszeń. To nie przypadek ani chwilowa moda, wręcz przeciwnie – eksperci w elektrycznych rowerach upatrują klucza do przyszłości miejskiego transportu. A rosnące ceny paliw być może jeszcze szybciej przekonają kolejnych użytkowników do przesiadki na dwa kółka, w tym na rowery elektryczne.

Elektryczne rowery zyskują na popularności

Aż 86% badanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych w Polsce – wynika z badań przeprowadzonych w lutym przez agencję Difference na zlecenie KROSS. Dla dzisiejszych konsumentów liczy się użyteczność i komfort. 84% ankietowanych uznało, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. Ponad połowa przyznała, że posiadanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym może wpłynąć – i to pozytywnie – na sposób korzystania z roweru jako środku transportu. Blisko 1/3 badanych uważa, że dzięki silnikowi użytkownicy częściej będą sięgali po jednoślady, a 36% pytanych docenia możliwość przejechania większych odległości. Wśród wielu zalet e-bike’ów ankietowani zwracają szczególną uwagę na wygodę, funkcjonalność i oszczędność. Z badania wynika, że największą przewagą roweru elektrycznego nad konwencjonalnym jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy (53%). Następne zaś plasują się: szybkość dotarcia do celu (42%) oraz większa ekonomiczność w porównaniu do samochodu (42%).

– Cieszy nas wzrost popularności e-bike’ów wśród Polaków – mówi Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż. To nowoczesny i ekologiczny środek transportu, który zrewolucjonizuje transport miejski i do którego należy przyszłość. Dokładamy starań, żeby rowery elektryczne, które są w naszej ofercie, odpowiadały potrzebom klientów. Nie tylko dbamy o jak najwyższą jakość, lecz także rozszerzamy ofertę – w tym sezonie marka KROSS wprowadziła funkcjonalne elektryczne rowery cargo, będące idealnym rozwiązaniem dla świadomych ekologicznie konsumentów, a także dla klientów biznesowych, np. firm usługowych – dodaje Jacek Bugaj.

Otwartość na nowe

Polacy widząc wzrost popularności rowerów elektrycznych, chcą być częścią e-rewolucji, szczególnie że dostępność i cena nie stanowi już bariery. Połowa ankietowanych przyznała, że chętnie wypróbuje ten środek transportu, jak tylko nadarzy się okazja. Natomiast co trzeci z badanych zadeklarował, że jazdę „elektrykiem” ma już za sobą. Wśród nich znaleźli się zarówno właściciele e-bike’ów (13%), jak i osoby, które nie posiadają własnego jednośladu ze wspomaganiem elektrycznym (23%), ale miały okazję go wypróbować. Co interesujące, blisko połowa badanych planuje zakup roweru elektrycznego w przyszłości lub go nie wyklucza. Zdecydowanie najczęściej rozważaną marką roweru elektrycznego jest KROSS.

Szeroki wybór rowerów elektrycznych KROSS

Marka KROSS proponuje swoim klientom trzy główne typy rowerów elektrycznych: górskie rowery elektryczne (modele o sportowym zacięciu idealnie sprawdzające się w każdym terenie, a w szczególności na podjazdach w terenach górskich), elektryczne rowery typu trekking (pozwalające na wygodne przemierzanie leśnych ścieżek) oraz elektryczne rowery miejskie (doskonale sprawdzające się w codziennym przemieszczaniu się po mieście, a także jako przyjazna środowisku alternatywa na dojazdy do pracy). Rowery elektryczne KROSS zostały wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku. Przy projektowaniu użyto najwyższej jakości baterii oraz silników pochodzących od najlepszych producentów tego typu rozwiązań na świecie – Shimano oraz Bafang.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję Difference na zlecenie KROSS na reprezentatywnej grupie Polaków oraz na konsumentach rowerów elektrycznych.


źródło: KROSS

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

YOUSIGN wchodzi do Polski – firma chce wyznaczać nowe standardy w obszarze podpisu elektronicznego dla MŚP

Podpis elektroniczny Yousign

Pandemia Covid-19 przyspieszyła digitalizację w firmach. Nadal jednak bezpieczny i szybki cyfrowy obieg dokumentów stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza dla mniejszych podmiotów. Yousign chce wesprzeć mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w tym obszarze. Europejski lider na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami wchodzi do Polski ze swoim chmurowym rozwiązaniem.

Yousign to dostawca rozwiązań cyfrowych dla MŚP oraz mikrofirm, które umożliwiają natychmiastowe i bezpieczne wysyłanie, podpisywanie oraz śledzenie wszystkich rodzajów dokumentów. Za pośrednictwem stworzonej przez startup platformy, w 2021 roku sygnowano średnio 3 miliony dokumentów miesięcznie. Dla porównania, w 2020 roku było to „tylko” 800 tysięcy na miesiąc.

Przedsiębiorstwo po sukcesach na rodzimym, francuskim rynku, weszło z usługą na rynki niemiecki oraz włoski. Z platformy SaaS (Software as a Service) firmy, w formie subskrypcji, korzysta już 9 000 podmiotów, a zapotrzebowanie na bezpieczny podpis cyfrowy rośnie. Od tego roku rozwiązania dostawcy dostępne są również w Polsce, gdzie według raportu PARP, aż 99,8% firm stanowią mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Co ważne, Yousign jest zaufaną stroną trzecią (tzw. TTP – Trusted Third Party) i posiada certyfikat eIDAS (electronic IDentification, Authentication and Trust Services) wydany przez Komisję Europejską, standaryzujący przepisy dotyczące identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji cyfrowych. Gwarantuje także bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z europejskim rozporządzeniem RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych).

Yousign wspiera MŚP w ich cyfryzacji

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Yousign we Francji, dla 66% małych i średnich przedsiębiorstw oraz 56% dużych dematerializacja stanowi poważny problem. Zrezygnowanie z dokumentów w wersji papierowej na rzecz elektronicznej wymaga odpowiednich kompetencji cyfrowych oraz narzędzi technologicznych i prawnych. Właściciele firm często nie decydują się na ten krok, bojąc się m.in. skomplikowanego procesu i potencjalnych, kosztownych błędów. Nie inaczej jest w Polsce – raport PARP potwierdza, że mniejsze przedsiębiorstwa znacznie rzadziej wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Misją Yousign jest demokratyzacja podpisu elektronicznego i wspieranie przedsiębiorstw w procesie cyfryzacji. Startup upraszcza zarządzanie dokumentami i umowami, a tym samym pomaga zwiększać wydajność pracy klientów. Znaczne usprawnienie części administracyjnej pozwala specjalistom skoncentrować się na zadaniach o większej wartości dodanej. To szczególnie istotne w przypadku firm jedno- czy kilkuosobowych, niedysponujących oddzielnym działem zajmującym się umowami.

Dzięki naszej platformie 75% zaproszeń do podpisu elektronicznego jest wysyłanych w czasie krótszym niż 5 minut, a 70% dokumentów podpisywanych w ciągu godziny. Nieprzyjemna „papierkowa robota” zostaje przeniesiona do komputera i można wykonać ją zdecydowanie sprawniej. Nasz e-podpis jest nie tylko szybki, ale też pozwala uporządkować dokumenty.

Paweł Zawisza, Country Manager Poland w Yousign

Elektroniczny podpis stworzony z myślą o MŚP

Yousign to prosta i bezpieczna aplikacja webowa, która przyspiesza i ułatwia sposób składania podpisu elektronicznego dla MŚP. Upraszcza i optymalizuje procesy administracyjne firm, pomagając im w dematerializacji zarządzania dokumentami poprzez zautomatyzowanie procesu. Działa zarówno na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet), jak i komputerach.

Utworzenie konta trwa mniej niż dwie minuty, a pulpit nawigacyjny umożliwia natychmiastowy dostęp do dokumentów i sprawdzenie, czy zostały one podpisane przez sygnatariuszy/odbiorców. Jeśli nie, można zaplanować automatyczne przypomnienia. Przed złożeniem podpisu możliwe jest dodanie dodatkowych elementów, np. prośby o zgodę na warunki umowy czy też usługi. Sama obsługa jest intuicyjna, dzięki czemu nauka systemu zajmuje kilka minut i jest dostępna dla każdego, nawet osób mniej obeznanych z nowinkami technologicznymi.

Yousign umożliwia również zintegrowanie elektronicznego podpisu z narzędziami wykorzystywanymi wewnątrz danej firmy poprzez API.

Szybki rozwój na europejskich rynkach

Yousign to główny europejski gracz na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami. Dzięki pozyskaniu funduszy w wysokości 30 mln euro w czerwcu 2021 r. rozwój firmy znacznie przyspieszył – na koniec 2021 roku startup mógł pochwalić się 2,5-krotnym wzrostem rok do roku. Tym samym stał się najprężniej rozwijającą się firmą w dziedzinie podpisu elektronicznego w Europie. Uzyskane środki w całości przeznaczone są na rozwój platformy. Już teraz nowe funkcje oraz szablony dokumentów dodawane są średnio raz na miesiąc.

Dajemy sobie 3 lata na zajęcie wiodącej pozycji na rynku europejskim. Chcemy umożliwić wszystkim firmom, niezależnie od ich wielkości i sektora, dostęp do podpisu elektronicznego. Będziemy wspierać naszymi rozwiązaniami cyfrową transformację MŚP, aby usprawnić ich działalność i uwolnić potencjał zespołów.

Luc Pallovidino, współzałożyciel Yousign

Przedsiębiorstwo planuje do 2024 r. osiągnąć liczbę 50 000 klientów w całej Europie. Równolegle z rozwojem zewnętrznym, Yousign intensywnie rozbudowuje także swoje zasoby ludzkie. Obecnie firma zatrudnia 150 pracowników, w 2022 roku zatrudni ponad 130 dodatkowych osób.


źródło: YOUSIGN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marketplaces to już 62% globalnego rynku e-commerce

raport ecommerce

Platformy typu marketplace to prawdziwi liderzy w e-commerce. Niezwykle dynamiczny rozwój tego sektora rynku obserwujemy zarówno w Polsce, jak i za granicą. Z roku na rok dynamicznie rośnie zarówno liczba klientów, sprzedawców na platformach typu marketplace, a co za tym idzie wartość sprzedawanych za ich pomocą produktów.

Prognozy rynkowe mówią, że rynek marketplaces może w najbliższych latach urosnąć nawet do poziomu 75% całego e-commerce. Platformy podbiły internet w Polsce i na całym świecie, dając szansę sprzedaży w internecie praktycznie każdemu. Agencja badawcza Inquiry wraz z Wiadomościami Handlowymi publikują obszerną analizę tego segmentu.
Szacuje się, że 100 największych platform marketplaces na świecie stanowi około 60% globalnego rynku e-commerce. Pierwsze tego typu platformy powstawały w USA na początku lat 90-tych, ale popularność tego kanału sprzedaży rośnie z roku na rok. Pandemia COVID-19 dodatkowo ten rozwój przyspieszyła powodując wzrosty sprzedaży średnio o 40%. Jedną z pierwszych platform marketplace, które istnieją do dziś jest światowy lider tego rynku – Amazon, którego początki sięgają 1995 roku.
Ameryka Północna zapoczątkowała rozwój tego segmentu, ale później powstały serwisy pochodzące z Ameryki Południowej (Mercado Libre) i przede wszystkim z rynku azjatyckiego, który stał się prawdziwą kolebką rozwoju marketplaces (Shopee, Rakuten, AliExpress i inne).
Również Polska może pochwalić się Allegro, które należy do europejskich liderów rynku, a pod względem liczby miesięcznych wizyt zajmuje 12 miejsce na świecie. W Polsce Allegro wiedzie zdecydowany prym wśród wszystkich dostępnych platform – korzysta z niej ponad ¾ Polaków kupujących w internecie. Co więcej, polski rynek stał się miejscem ekspansji światowych liderów takich jak Amazon, który uruchomił w ubiegłym roku polską wersję swojego sklepu, podobnie jak singapurski Shopee, który rozpoczął w Polsce swoją działalność na jesieni 2021 roku.

Położenie geograficzne naszego kraju powoduje, że Polska staje się terenem starcia Zachodu ze Wschodem – o portfele i serca klientów będą walczyć z jednej strony Amazon i Zalando, z drugiej AliExpress i Shopee. Czy lokalne marki, o niewątpliwie bardzo silnej pozycji, mają szansę wygrać z międzynarodowymi gigantami? W przeszłości okazywało się wielokrotnie, że podbicie polskiego rynku, nawet przez dużego gracza, to nie taka prosta sprawa. 

Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry

Wykresy_Marketplaces 02-2022 (1)

W raporcie agencji Inquiry i Wiadomości Handlowych znajdziemy również dokładną analizę preferencji polskich konsumentów dotyczących kupowania na platformach typu marketplace. Aż 2/3 polskich konsumentów kupujących online regularnie dokonuje na nich zakupów. Jest to również kanał zdecydowanie preferowany przez Polaków. W tego typu serwisach lubimy przede wszystkim dostęp do szerokiej, zróżnicowanej oferty w jednym miejscu, a także szybką realizację zamówienia i dostawy. Po drugiej stronie – sprzedawcy, mali i duzi, doceniają marketplaces głównie ze względu na możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy klientów w jednym miejscu. Obecność na platformach typu marketplace wiąże się dla sprzedawców z szeregiem zalet i korzyści, ale także wyzwań i zagrożeń. Analizę tych zagadnień znajdziemy we wspomnianym raporcie.

Autorzy raportu poświęcają także dużo uwagi analizie trendów obecnych już dziś i tych, które będą decydować o rozwoju tego rynku w najbliższych latach. Pokazują także skalę rozwoju usług wokół platform marketplace. Rozwój platform pociągnął za sobą wręcz nieprawdopodobny rozwój usług logistycznych, płatności cyfrowych czy paczkomatów.
Wykresy_Marketplaces 02-2022 (2)

Rozwój platform marketplace pociąga za sobą nowe zjawiska. Powstaje cały ekosystem usług związanych ze sprzedażą i reklamą na platformach; firmy inwestują w magazyny i logistykę ostatniej mili, np. automaty paczkowe. Wejście dużych operatorów oznacza rosnącą konkurencję i przyspieszyło zmiany w działalności lokalnych graczy.

Agnieszka Górnicka

Ponadto w raporcie znajdziemy również wypowiedzi ekspertów z największych i najlepszych platform typu marketplace takich jak Allegro, Zalando czy Amazon. Obszerne dane na temat światowego i polskiego rynku marketplaces można znaleźć w najnowszym opracowaniu agencji Inquiry i Wiadomości handlowych. Dzięki publikacji możemy spojrzeć na rozwój rynku platform marketplace całościowo oraz przeanalizować aspekty konsumenckie, biznesowe jak i światowe benchmarki.
Najbliższe lata niewątpliwie przyniosą jeszcze wiele zmian, a my będziemy Państwu towarzyszyć opisując nowe trendy. W raporcie, który właśnie Państwu prezentujemy, przedstawiamy stan obecny oraz perspektywy rozwoju na najbliższe lata – dodaje Agnieszka Górnicka.


Źródło: Inquiry

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tania Książka budzi w Internecie więcej pozytywnych emocji niż Empik, a o modzie najczęściej rozmawiamy na Twitterze. Nowy ranking popularności marek w polskim Internecie od SentiOne [RAPORT]

SentiOne SocialIndex2021

Rozmowy polskich Internautów w 2021 r. zdominowała tematyka motoryzacyjna, sprzęt RTV oraz eCommerce. Jednak najbardziej pozytywnie postrzegane branże to AGD, zdrowie i uroda oraz moda. Najwięcej negatywnych emocji budzi telekomunikacja. Polski SentiOne po raz piąty prezentuje ranking Social Index, który, dzięki użyciu zaawansowanej sztucznej inteligencji, pozwala porównać popularność wśród Internautów największych firm obecnych na polskich rynku.

SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, opracowała autorski wzór, kompilujący najważniejsze parametry: liczbę wzmianek i artykułów o danej marce, liczbę ich udostępnień i retweetów oraz wydźwięk wypowiedzi na jej temat. Algorytmy SentiOne codziennie analizują ponad 40 mln wypowiedzi z domen publicznych z całego świata i są w stanie rozpoznać ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc., a także wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Efektem ich pracy jest Social Index 2021, który pozwala na porównanie ze sobą̨ internetowej obecności największych firm na polskim rynku w ciągu całego ostatniego roku. W tegorocznym raporcie SentiOne wskazał 10 kategorii: AGD, eCommerce – sklepy internetowe, Finanse – bankowość, ubezpieczenia i płatności, Moda, Motoryzacja, RTV, Seriale, Telekomunikacja – sieci operatorów komórkowych, Zdrowie i uroda oraz Żywność i napoje.

Polacy najwięcej rozmawiają o motoryzacji, ale głównie w kontekście wypadków

Motoryzacja niezmiennie przez cały rok pozostawała najpopularniejszą ze wszystkich kategorii, zarówno ogólnie, jak i wśród mężczyzn, którzy stanowili ponad 86 proc. wszystkich osób wypowiadających się na ten temat. Duża część rozmów dotyczyła wypadków, szczególnie tych powodowanych przez osoby publiczne, oraz bezpieczeństwa na drogach. Najwyższy wskaźnik Social Index w tej kategorii uzyskała marka BMW, za nią znalazły się Mercedes i Volkswagen. Najważniejszym źródłem wzmianek były portale internetowe.

Największy pik o dyskusji o marce BMW wygenerowało zachowanie sędzi Pawłowicz, która jeszcze na początku roku, w czasie covidowych obostrzeń przebywała w hotelu, z którego ewakuowano ją rządową limuzyną. BMW Służby Ochrony Państwa, choć w niezbyt pozytywnym kontekście, pojawiło się w dyskusji jako synonim luksusu

Daniel Kajak, Chief Revenue Officer w SentiOne

Druga najczęściej omawiana kategoria to RTV, która zajęła też drugie miejsce pod względem popularności wśród mężczyzn (ponad 83 proc. wypowiadających się). W tym wypadku również najważniejsze źródła wzmianek stanowiły portale internetowe i recenzje smartfonów oraz dyskusje o zawodach e-sportowych. Niekwestionowanym liderem kategorii jest Apple.

W eCommerce podium zajęli giganci, ale najbardziej lubiana jest Tania Książka. Trzecia pod względem popularności w polskim Internecie 2021 jest kategoria sklepów internetowych. Liczba wypowiedzi na ich temat w ciągu ostatnich dwóch lat bardzo wzrosła, niezmiennie jednak największe zainteresowanie przypada na końcówkę roku za sprawą Black Friday i Bożego Narodzenia. Pierwsza trójka to zestawienie gigantów – Allegro, Amazon, OLX – za to na miejsce tuż za podium, dzięki zaangażowanej społeczności, szturmem wdarło się Vinted. Najwięcej pozytywnych wzmianek w tej kategorii wygenerowała Tania Książka. To efekt wielu poleceń na forach, ale także sprawnej współpracy z mikroinfluencerami. Właśnie odsetek wzmianek pozytywnych pozwolił marce wskoczyć do TOP10 i zostawić w tyle m.in. takiego giganta jak Empik

Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne

Rozmowy o żywności i napojach zdominował podatek cukrowy

Warto też spojrzeć uważniej na czwartą pod względem popularności kategorię Żywność i napoje, na której wynikach bardzo wyraźnie odbiło się wprowadzenie podatku cukrowego na początku 2021 r. Trzy pierwsze miejsca zajęły CocaCola, Pepsi i RedBull, choć ten ostatni był częściej wymieniany w kontekście Formuły 1.

Top3_Zywnosc_i_Napoje_SocialIndex21_SentiOne (1)

Zajmujący 5. miejsce Snickers to z kolei przykład tego, jak jedna wybitna kreacja może na długie lata zapaść w pamięć społeczeństwa. Na przestrzeni roku batonik zanotował stałą, wysoką liczbę wzmianek na poziomie 2-4 tysięcy miesięcznie. Jednocześnie najczęściej używanym w tym kontekście słowem kluczowym było „zjedz”, które padło aż 16 404 razy. Slogan marki „zjedz Snickersa” pojawiał się więc w aż połowie wypowiedzi. Z kolei Winiary zawdzięcza swoje 7. miejsce majonezowi i nawracającemu pytaniu „Winiary czy Kielecki?”. Rzut oka na natężenie wzmianek w czasie i już wiemy: obu markom ta rywalizacja może wyjść na dobre, zwłaszcza w okresach świątecznych

Martyna Gostomska, Product Owner w SentiOne

Piąte miejsce wśród tematów najczęściej poruszanych przez polskich Internautów w 2021 r. zajmuje kategoria finansów. Niemal 70 proc. dyskutujących stanowili mężczyźni. Jest to kategoria dość mocno związana z polityką i wahaniami społecznymi, czego przejawem jest między innymi jej duża popularność na Twitterze, portalu mocno przesiąkniętym tematami politycznymi i gospodarczymi. Najbardziej pozytywnie postrzegane branże to AGD, zdrowie i uroda oraz moda. O tej ostatniej najwięcej rozmów toczyło się na… Twitterze. Natomiast w pierwszej kategorii, chociaż najważniejszym źródłem wzmianek są portale porównujące sprzęty gospodarstwa domowego pod kątem ceny i jakości, to lider – marka Thermomix – osiągnął swoją pozycję dzięki poleceniom influencerek i celebrytek w social media.

Użytkownicy Internetu w Polsce stanowią już 87 proc. populacji, a mediów społecznościowych 72 proc., jak podaje w swoim raporcie kanadyjska agencja Hootsuite. W Internecie Polacy spędzają średnio ponad 6,5 godziny dziennie. Do szukania informacji o firmach i produktach social media wykorzystuje 37 proc. polskich Internautów. Dla firm prowadzenie aktywnej i atrakcyjnej komunikacji w Internecie jest więc kluczowe.

POBIERZ PEŁNY RAPORT


Źródło: Rocket Science

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

FRENZY uruchomiło nowe studio transmisyjne w Warszawie

Studio_FRENZY_1

W połowie lutego firma FRENZY oficjalnie uruchomiła nowe studio transmisyjne, które ma pozwolić na realizację większej liczby projektów esportowych jednocześnie. W początkowej fazie będzie ono wykorzystywane do realizacji polskiej transmisji regionalnego turnieju VRL East: Surge w grę VALORANT, którego faza zasadnicza rozpoczęła się w pierwszym dniu nadawania nowego studia.

Nowe warszawskie studio ma powierzchnię 84m2 i jest obecnie przeznaczone do prowadzenia i transmitowania analiz z turnieju VRL East: Surge. Obiekt pomieści maksymalnie 15 wykwalifikowanych pracowników, w tym operatorów, montażystów, dźwiękowców i realizatorów. Studio pozwoli firmie na dalszy rozwój w obszarze transmisji wydarzeń esportowych w najpopularniejsze tytuły, takie jak League of Legends, CS:GO, Rainbow Six oraz nagrywania audycji o charakterze publicystycznym.

Uruchomienie dodatkowego studia, było konieczne w celu zapewnienia jak najlepszej jakości transmisji z meczów w ramach turnieju VRL East: Surge. W odróżnieniu do pozostałych obsługiwanych przez nas obiektów, studio VALORANT, zlokalizowane jest w biurowcu Blue Point. Dzięki temu możemy być bardziej elastyczni, jeśli chodzi o przeprowadzanie kilku transmisji w tym samym czasie.

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY

Trwający turniej VRL East: Surge jest regionalnym projektem realizowanym w całości przez FRENZY. Firma odpowiada za organizację rozrywek od strony administracyjnej i operacyjnej, produkcję sygnału z transmisji, obsługę kanałów społecznościowych w języku polskim i angielskim, a także kwestie związane z pozyskiwaniem sponsorów i współpracę z partnerami komercyjnymi. FRENZY koordynuje również działania partnerów z rynku czeskiego, rumuńskiego, węgierskiego i greckiego.


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Photon Entertainment rośnie i planuje dalszą ekspansję

Photon

Photon Entertainment, twórca innowacyjnego robota edukacyjnego uczącego programowania, wypracował w 2021 r. 8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Zysk netto wyniósł 1,4 mln zł. Spółka po bardzo udanym 2021 roku, w którym wprowadziła na rynek nowy ekosystem produktów edukacyjnych, obejmujący m.in. unikalny w skali globalnej zestaw edukacyjny Sztuczna Inteligencja, planuje dalszą ekspansję. Wśród priorytetów na ten rok wskazuje rynek północnoamerykański i środkowoeuropejski oraz wprowadzenie na rynek robota nowej generacji – Photona 2.0.

Photon Entertainment to lider rozwiązań w branży edtech. Białostocka spółka technologiczna, twórca i producent innowacyjnego w skali globalnej robota edukacyjnego Photon i całego ekosystemu produktów edukacyjnych, obejmującego zestawy edukacyjne, portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami, dynamicznie się rozwija i planuje kolejne przedsięwzięcia.

Za nami ważny i udany dla spółki rok, w którym osiągnęliśmy znacznie więcej niż w założonych na 2021 rok celach. Nawiązaliśmy nowe biznesowe partnerstwa w USA z wiodącymi dystrybutorami, umocniliśmy naszą rynkową pozycję, m.in. uruchamiając dział DACH i wprowadziliśmy nowy ekosystem produktów edukacyjnych, w tym unikalny w skali światowej moduł Sztuczna Inteligencja. Działania te przyniosły już pierwsze, oczekiwane przez nas efekty, czego dowodem są wyniki finansowe spółki: wzrost przychodów o 135% i zysk netto w wysokości 1,4 mln zł. Osiągnięcia spółki to powód do satysfakcji, ale przede wszystkim motywacja do dalszego rozwoju i zwiększania jej wartości.
Marcin Joka, CEO Photon Entertainment

Polska technologia, globalny biznes

Założony w 2015 roku Photon Entertainment z powodzeniem rozwinął swój flagowy produkt, którym jest robot edukacyjny Photon uczący programowania. Spółka zbudowała wokół niego cały ekosystem nowatorskich produktów edukacyjnych, które zostały wzbogacone o portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami dla nauczycieli, wspierającą rozwój warsztatu pracy i wdrażanie nowoczesnych standardów w edukacji. Innowacją w skali światowej jest zestaw edukacyjny – moduł Sztuczna Inteligencja. Spółka planuje jego rozwój, by stał się standardem edukacyjnym w Polsce i na świecie.
Technologia i produkty spółki trafiły już na 70 rynków, a sieć i wolumen sprzedaży stale rośnie. W 2021 r. Photon Entertainment uruchomił dedykowany dział DACH, wzmacniając swoją obecność na tym rynku, czego przykładem jest wyposażenie w roboty edukacyjne niemieckiego miasta Hanau. W USA, które jest jednym z kluczowych dla spółki rynków, Photon rozbudował sieć sprzedaży o dużych dystrybutorów. m.in. o SHI – jednego z największych dystrybutorów urządzeń elektronicznych w USA oraz Traferę – lidera sprzedaży chromebooków. We Francji natomiast odnotował 100% wzrost sprzedaży.

W tym roku będziemy konsekwentnie rozwijać naszą sieć i partnerstwa w USA i na rynku DACH, w szczególności w Niemczech, a jednocześnie skupimy się na bardzo interesującym rynku środkowoeuropejskim. Planujemy przy tym wprowadzić do naszej oferty rozwijanego dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju robota 2.0. To produkt edukacyjny nowej generacji, o zupełnie nowym zastosowaniu

Marcin Joka

Dynamicznie rosnący rynek, popyt na edtech

Edtech to innowacyjny segment dynamicznie rozwijającej się gospodarki cyfrowej. Digitalizacja edukacji znacznie przyśpieszyła w czasie pandemii, ale już wcześniej utrzymywał się w tej dziedzinie trend wzrostowy, wynikający z rosnącego zapotrzebowania odbiorców na innowacje produktowe i procesowe. Rynek edukacyjny przeżywa rewolucję, na co wpływ ma postępująca digitalizacja oraz rozwój sztucznej inteligencji. Innowacyjna forma edukacji przynosi korzyści szerokiej bazie użytkowników: w różnych grupach wiekowych, o różnym statusie społeczno-ekonomicznym i na różnych kontynentach.

Wartość rynku Edtech wyniosła w 2021 r. 254,8 mld USD w 2021 r., a według najnowszych prognoz do 2027 r. osiągnie 605,4 mld USD, rosnąc w tempie CAGR o 15,52%. Prognozowany wzrost w tym okresie to 130%. Europejski rynek edtech rośnie w tempie 14 proc. rocznie. Według prognoz do 2027 r. jego wartość́ zwiększy się trzykrotnie i wyniesie 60 mld dol.


Źródło: InnerValue

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Atom w Polsce staje się faktem

Atom polska

Od wielu lat w Polsce i Europie mówi się o potrzebie rozwoju ekologicznych źródeł energii. Teraz Polska stawia pierwsze kroki w stronę atomu dzięki umowie KGHM.

To nowa jakość i zupełnie nowa perspektywa. Już za 7 lat w Polsce powinien zacząć działać pierwszy mały reaktor atomowy
Jacek Sasin, wicepremier

Podczas wizyty wicepremiera w USA podpisana została umowa na budowę w Polsce małych reaktorów nuklearnych w technologii SMR. Umowa podpisana została między KGHM Polska Miedź a amerykańską firmą NuScale Power. Firma ta to światowy lider wśród producentów małych reaktorów jądrowych w technologii SMR.

To potencjalnie największa tego typu inwestycja na świecie
Jacek Sasin

Transakcja zakłada opracowanie i wybudowanie sześciu modułowych reaktorów nuklearnych w technologii SMR, z opcją rozbudowy do 12. Ich moc zainstalowana to około 1GW. Jako jeden z największych w kraju konsumentów energii, KGHM buduje je przede wszystkim na własne potrzeby, ale z opcją wykorzystania komercyjnego. Takie rozwiązanie w przyszłości zapewnieni spółce stabilne źródło czystej energii oraz wesprze zieloną transformację Polski.

Nie waham się powiedzieć, że podpisanie umowy to moment historyczny dla polskiej gospodarki i polskiej przyszłości. To nowa jakość i zupełnie nowa perspektywa. Jesteśmy w procesie transformacji naszej elektroenergetyki, która w 70% jest dziś uzależniona od węgla. Rozwój energetyki jądrowej będzie tu mieć kluczowe znaczenie
Jacek Sasin

Minister Aktywów Państwowych podkreśla, że budowa „małych” reaktorów atomowych to uzupełnienie planów dotyczących inwestycji w tzw. „duży” atom, który ma rozpocząć prace w połowie lat 30, a o którym mowa w kontekście zasadniczej zmiany struktury polskiej energetyki.

Technologia SMR jest nowością, ale wiadomo, że w najbliższym czasie będzie się dynamicznie rozwijać.

To ważny krok na drodze do zasadniczej zmiany miksu energetycznego Polski . Można stwierdzić, że jesteśmy świadkami przełomu. Dzięki umowie, którą podpisał KGHM zyskujemy też pewne przewagi konkurencyjne, co ma ogromne znaczenie dla gospodarki
Jacek Sasin

Wicepremier podkreśla, że nabiera to szczególnego znaczenia w kontekście ostatnich działań Gazpromu na rynku gazu.

KGHM do 2030 roku chce ograniczyć emisję CO2 o 30 procent względem 2020 roku, a w 2050 chce być firmą neutralną klimatycznie.

Zmiany klimatyczne wymagają od nas zdecydowanych działań. Już dziś odczuwamy wynikające z tego koszty, także te finansowe, związane m.in. ze wzrostem cen energii. Budowa małych reaktorów nuklearnych do 2030 roku to konkretna deklaracja i element naszej transformacji energetycznej
Marcin Chludziński, prezes KGHM


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF