...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Na 20. urodziny GG zadebiutowało z wersją anglojęzyczną komunikatora

urodziny GG

W sierpniu, pierwszy raz w dwudziestoletniej historii polskiego kultowego komunikatora, uruchomiona została jego wersja anglojęzyczna.

Można korzystać z niej na urządzeniach z systemem Android, iOS oraz w wersji webowej GG. Niedługo gotowa będzie też anglojęzyczna wersja desktopowa. Wszystkie informacje o GG są dostępne dla anglojęzycznych użytkowników na stronie internetowej https://www.ggapp.com/.

Gadu-Gadu
źródło: Biuro prasowe GG

Ale to nie koniec sierpniowych nowości!

Firma HUAWEI poinformowała o obecności GG w jej AppGallery (https://appgallery7.huawei.com/#/app/C101806813). Z powodu wygaśnięcia licencji Google na aktualizacje smartfonów HUAWEI, firma stworzyła swój własny system operacyjny, a GG dostosowało do niego swoją aplikację. Będzie ona działała na nowych smartfonach marki, której ambasadorem na całą Europę jest Robert Lewandowski. W ciągu pierwszych kilku dni aplikacja została zainstalowana na 115 000 urządzeniach HUAWEI.

Trwają prace nad kolejnymi nowościami. Firma Fintecom, od 2018 roku właściciel GG, sukcesywnie realizuje swoje zapowiedzi odnośnie rozwoju komunikatora. Jednocześnie rozwija swoje dwie inne marki z branży fintech: England.pl oraz FXCity.

20 lat GG


Źródło: Biuro prasowe GG

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwszy rok Gadu-Gadu z nowym właścicielem

W sierpniu minął rok od kiedy GG przeszło w ręce nowego właściciela, firmy England.pl. Przez te 12 miesięcy zespół złożony z kilkudziesięciu osób z zaangażowaniem pracował nad ulepszaniem komunikatora. Warto podsumować pierwszy etap zmian.

Przejęcie GG zbiegło się z 18. urodzinami GG. W sierpniu ubiegłego roku mieszkańcy Warszawy i Mielna mieli okazję wziąć udział w świętowaniu pełnoletności pierwszego polskiego komunikatora (i jak dotąd jedynego). Później nastąpiły porządki w bazie GG – każdy użytkownik został powiadomiony o nowym administratorze danych oraz musiał zaakceptować nowy regulamin zgodnie z zasadami RODO. Jeśli tego nie zrobił, jego konto zostało zanonimizowane i wypadło ze zbioru aktywnych użytkowników. Sprawiło to, co prawda, że liczba użytkowników okresowo zmalała, ale dzięki pozbyciu się „martwych dusz” wiadomo, że milion aktualnych użytkowników GG to użytkownicy aktywni i logujący się do aplikacji. 

Statystyki 

Wśród nich przeważają mężczyźni (55,55%), zaś pod względem wieku najliczniejsza jest grupa 16-25 lat (51,62%), następnie grupa 26-35 lat (23,60%) i – z niewiele mniejszym udziałem procentowym użytkownicy w wieku 36-45 lat (18,04%). 

Użytkownicy GG wymieniają miesięcznie średnio 426 milionów wiadomości. Mogą załączać do wiadomości grafiki, gify (to nowość wprowadzona w 2019 roku), mają też do dyspozycji kultowe emotikony GG. Komunikator pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, mogą być one w dowolnym formacie i rozmiarze. Funkcją GG, której nie posiadają inne komunikatory, jest losowanie rozmówcy. Jest ona chętnie używana przez osoby w różnym wieku. Liczba wykonywanych losowań stale rośnie, średnia z ostatnich 2 miesięcy to 98 321 227. 

Bezpieczeństwo 

Po fali niepokojących doniesień na temat niestosownych wiadomości wysyłanym osobom nieletnim, England.pl podjął stanowcze kroki w celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom GG. Wdrożone zostały nowe systemy automatycznych zabezpieczeń i ulepszono już istniejące mechanizmy. Każdy użytkownik może zgłosić do działu bezpieczeństwa podejrzany profil. Zwiększone zostało zatrudnienie w dziale bezpieczeństwa i wydłużone godziny pracy. 

Co ważne, zmieniono również minimalny wiek użytkowników na 16 lat. Ułatwiono kontakt telefoniczny, a także mocno uproszczono użytkownikom komunikatora kontakt z działem pomocy/ wsparcia/ bezpieczeństwa w GG. Ponadto GG prowadzi kampanie informacyjno-uświadamiające na swoim blogu oraz w kanałach social media na temat zagrożeń, z jakimi można się spotkać korzystając z internetu. Na tym jednak firma nie poprzestaje – planowane są dalsze działania zwiększające bezpieczne korzystania z GG, o czym powiadomimy już niebawem. 

#poGGadajmy 

Po wprowadzeniu najpilniejszych poprawek England.pl postanowił przypomnieć o kultowym polskim komunikatorze kampanią #poGGadajmy. Ruszył blog pod adresem gadu-gadu.pl, profile @poGGadajmy na Facebooku oraz Instagramie. Jednak głównym elementem kampanii był film reklamowy „Nie musisz mówić”. W efekcie dyskusji, jaka rozgorzała na jego temat, o GG znowu stało się głośno. Liczne publikacje na najbardziej poczytnych portalach wygenerowały w sieci wiele wzmianek o komunikatorze, a redakcje Forbes oraz Business Life Polska opublikowały artykuły o GG na swoich łamach. O GG znowu zaczęło być głośno. 

WOŚP 

W styczniu GG ponownie wzięło udział w zbiórce dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy rejestrując Wirtualny Sztab WOŚP, a jego nowi właściciele odcięli się od kontrowersyjnych słów założyciela Gadu-Gadu krytykujących ideę zbiórki. 

Czas na #shoppinGG 

W odpowiedzi na zapytania użytkowników powstał sklep online z obrandowanymi gadżetami: shop.gg.pl Teraz fani kultowego słoneczka mogą zaopatrzyć się w koszulki, torby, parasole lub kubki. Oferta będzie systematycznie poszerzana o kolejne produkty i usługi. Wkrótce będzie można kupić także atrakcyjne, niskie numery GG. 

GG dla firm 

Właściciele England.pl, firmy, która rozwija się w sposób zrównoważony i umacnia na rynku swoją pozycję od 14 lat, mają na uwadze również potrzeby przedsiębiorców. Lada dzień zaistnieje możliwość przekształcenia zwykłego konta GG w konto firmowe, a także możliwość obsługi panelu reklamowego z poziomu konta. Trwają prace nad kolejnymi udogodnieniami i ofertą specjalną dla użytkowników instytucjonalnych. 

Reklama w kanałach GG 

Komunikator stwarza możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do unikatowego grona potencjalnych klientów. Za pośrednictwem GG można zamieszczać reklamy na stronie www.gg.pl, blogu GG, webowej wersji komunikatora o nazwie Sunrise, desktopowej wersji komunikatora nazwanej Phoenix oraz w mobilnej wersji komunikatora. Szczegóły dostępne są prezentacji. Reklama w GG doskonale sprawdza się w takich branżach jak telefonia komórkowa, gry komputerowe, rozrywka (film, muzyka), usługi online (poczta kwiatowa, zamawianie jedzenia itp.), moda młodzieżowa, pożyczki. 

Fintechowa przyszłość 

Ale to nie koniec nowości. W kwietniu tego roku Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie licencji firmie England.pl Sp. z o.o., co stworzyło możliwość wzbogacenia GG o usługi fintech. Najbliższe tygodnie pokażą, jakie będą to konkretnie rozwiązania. 

Pierwszy rok pod nową banderą przyniósł GG wiele pozytywnych zmian. Zarząd England.pl ma plan na zrównoważony rozwój i ekspansję w horyzoncie czasowym trzech do pięciu lat. Konsekwentny rozwój marki England.pl oferującej usługę szybkich przelewów miedzy Polską a Wielką Brytanią oraz rozszerzenie usług firmy o przelewy do kolejnych krajów europejskich (pod brandem FXCity) pokazuje, że GG również będzie konsekwentnie i systematycznie rozwijane.

 Czy GG zagrozi Messengerowi i WhatsApp? Nikt w zarządzie England.pl Sp. z o.o. nie ma takich ambicji. GG będzie szło własną drogą. Jak jednak pokazują losy różnych marek i produktów, każdy scenariusz jest możliwy. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF