...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Porsche Polska kontynuuje współpracę z Polskim Związkiem Motorowym i Ragnar Simulator

Digital_motosport

W 2021 roku zawody zmienią platformę rozgrywek z Assetto Corsy na iRacing. Kierowcy przesiądą się z Porsche Cayman GT4 Clubsport do Porsche 911 RSR, co zapowiada jeszcze lepsze i bardziej zacięte ściganie. Organizatorem i promotorem imprezy jest Ragnar Simulator, sponsorem głównym Porsche Polska, partnerem technicznym iRacing, a partnerem marketingowym ESE Entertainment.

W drugim sezonie mistrzostw partnerem projektu w dalszym ciągu będzie marka Porsche, która silnie związana jest z motorsportem i rywalizacją esportową. Porsche organizuje między innymi globalne zawody Porsche TAG Heuer Esports Supercup.

Cyfrowe wyścigi są coraz silniej splecione z tymi rzeczywistymi, a niektórzy kierowcy – jak np. Junior Porsche Ayhancan Güven – startują i na prawdziwych torach, i na tych wirtualnych. Oczywiście e-sport nie zastąpi prawdziwego ścigania, ale będzie jego świetnym uzupełnieniem. A skoro Porsche ma sport w swoim DNA, to naturalnym jest, że teraz dodaje to tego e-sport.

Paweł Mazurek, Porsche Polska

Digital motorsport zanotował znaczny wzrost popularności w ciągu ostatnich kilku lat i stał się jedną z najbardziej popularnych dziedzin esportu, a w tej chwili jest oficjalnie uznawany za dziedzinę motorsportu przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA).

Strategia FIA związana z promocją i rozwojem Digital Motorosportu realizowana jest w Polsce przez Polski Związek Motorowy, który jako jeden z pierwszy z członków FIA (239 organizacji zrzeszonych) ogłosił Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie.

Michał Sikora, Prezes Polskiego Związku Motorowego

Najlepszy zawodnik cyklu, podobnie jak w pierwszej edycji zawodów, otrzyma oficjalny tytuł Mistrza Polski i wraz z pozostałą dwójką kierowców z podium zostanie zaproszony na oficjalną Galę Polskiego Związku Motorowego podsumowującą sezon w polskim motorsporcie.

Dodatkowo, pierwszych trzech kierowców w klasyfikacji generalnej weźmie udział w Porsche on Track na torze wyścigowym w ramach Porsche Driving Experience. Kluczowa będzie też walka o pozycje poza pierwszą dziesiątką, ponieważ pierwszych dwunastu kierowców w klasyfikacji zapewni sobie miejsce w Mistrzostwach Polski Digital Motorsport 2022.

Organizator przygotował 3000 darmowych kont iRacing dla nowych graczy oraz zapewnia pokrycie pełnych kosztów płatnej zawartości gry iRacing (torów wyścigowych) dla 24 uczestników, którzy zakwalifikują się do sezonu głównego. W tym roku kibice będą oglądać zmagania stałej stawki kierowców, którzy oprócz walki o mistrzostwo Polski, będą rywalizować o „darmowy” awans do sezonu 2022 przeznaczony dla Top 12. Pozostała dwunastka spada do baraży, gdzie będzie ścigać się o utrzymanie z kierowcami z Pucharu Polski Digital Motorsport.

PESCP 2021 zapowiada się niezwykle emocjonująco: nowa platforma (iRacing), nowy samochód i tory wyścigowe, a przede wszystkim nowy format, który jest pierwszym krokiem w kształtowaniu ekosystemu wyścigowych Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Polski Związek Motorowy obdarzył nas dużym zaufaniem i nie zamierzamy go zawieść. Doświadczenie zdobyte w poprzednim sezonie pozwoli nam przeprowadzić cykl na jeszcze wyższym poziomie organizacyjnym i realizacyjnym. Bardzo cieszę się z kontynuacji współpracy z Porsche Polska i wspólnym budowaniu esportowej marki Porsche Esports Sprint Challenge Poland. Zapraszam wszystkim simracerów do startu już 16 sierpnia!

Radek Turek, Ragnar Simulator

Rywalizacja w ramach PESCP 2021 potrwa od 16 sierpnia, kiedy to ruszy pierwsza z trzech rund prekwalifikacji otwarta dla wszystkich zainteresowanych, do 28 października, kiedy odbędzie się ostatnia z głównych 6-ciu rund mistrzostw. Każda z trzech prekwalifikacji zwieńczona będzie wyścigami, z których za każdym razem najlepszych 8-miu kierowców dostanie się do głównego sezonu. Same rundy podzielone będą na dwa, 25-cio minutowe wyścigi, a kierowcy zagoszczą na między innymi na takich torach jak Imola, Le Mans, Silverstone czy Nordschleife. Wszystkie wyścigi sezonu głównego będą transmitowane na żywo w telewizji oraz fanpage Eleven Sports.

Szczegóły w regulaminie imprezy na stronie http://www.porscheesports.pl/#/championship

Do promocji wydarzenia ESE Entertainment pozyskało partnerów mediowych takich jak sport.pl oraz Eleven Sports oraz Sport.pl.

Michał Mango, Head of Strategy ESE Entertainment

Zapisy na mistrzostwa na stronie http://www.porscheesports.pl/


Źródło: ESE Entertainment

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z #RallyAtHome do rajdówki. Dystrybutor marki JBL w Polsce partnerem projektu FIA Rally Star

wirtualna kierownica

Celem przedsięwzięcia rozgrywanego w ponad 50 państwach jest wyłonienie najzdolniejszych kierowców WRC. Projekt skierowany jest do młodych osób w wieku od 18 do 26 lat. Rywalizacja promowana jest hasłem #RallyAtHome. Ambasadorami polskiej odsłony projektu są Kajetan Kajetanowicz, Gosia Rdest i Leszek Kuzaj.

Projekt FIA Rally Star daje możliwość wybrania ścieżki rywalizacji motorsportowej „Slalom Samochodowy” oraz esportowej „Wyzwanie Digital”. Platformą rywalizacji jest gra WRC 9 z dodatkiem FIA Rally Star DLC.

Jako dystrybutor produktów JBL w Polsce zawsze chętnie wspieraliśmy i wspieramy przedsięwzięcia związane z marketingiem sportowym. E-sport to dla nas stosunkowo nowy obszar aktywności marketingowej, ale także biznesowej ze względu na nową serię słuchawek i głośników dedykowanych graczom JBL Quantum. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć projekt FIA Rally Star, który łączy świat sportu i esportu.

Magdalena Michulec z firmy Suport, dystrybutora produktów JBL w Polsce

W każdej z rund eliminacji uczestnicy są klasyfikowani globalnie, jednak ze względu na partnerstwo i zaangażowanie w projekt Polskiego Związku Motorowego, w sześciu rundach prowadzona jest dodatkowo „polska ścieżka eliminacji” zapewniająca awans do finału krajowego organizowanego przez PZM.

Finał rywalizacji esportowej rozegrany zostanie na Torze Modlin w dniach 25-26 września 2021. Najlepsze uczestniczki i najlepsi uczestnicy rywalizować będą na symulatorach firmy Ragnar. Dwudniowa rywalizacja wyłoni reprezentantkę i reprezentanta Polski na zawody europejskie.

FIA Rally Star to już kolejny innowacyjny projekt organizowany i wspierany przez Polski Związek Motorowy. W poprzednich latach promowaliśmy kampanię „Girls on Track”, w ubiegłym roku w czasie pandemii COVID -19 zaangażowaliśmy się w promocje i wspieraliśmy Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie, a dziś FIA Rally Star z dedykowaną ścieżką rywalizacji kobiet oraz rywalizacji e-sportowej jest zwieńczeniem naszego wcześniejszego zaangażowania i pokazuje zarazem, jak otwarte na nowe grupy odbiorców oraz innowacje jest środowisko motorsportu.

Michał Sikora, Prezes Polskiego Związku Motorowego

W tym samym czasie, 25-26 września rozegrane zostaną dwa finały rywalizacji motorsportowej „Slalom Samochodowy”, z których do europejskich kwalifikacji awansuje po dwie najlepsze reprezentantki i reprezentantów. Po finale europejskim kolejnym z etapów rywalizacji będzie finał światowy. Następny krok to szkolenie i wspieranie przez FIA przyszłych gwiazd Rajdowych Mistrzostw Świata. Głównym założeniem projektu jest udział najlepszego uczestnika w cyklu Mistrzostw Świata (FIA WRC) w sezonie 2025.

W części Wyzwania Digital za organizację odpowiedzialna będzie firma Ragnar Simulator, promotor PZM Mistrzostw Polski Digital Motorsport, działania marketingowe związane z zaangażowaniem marki JBL Polska koordynuje ESE Entertainment, organizacja esportowa związane z digital motorsportem, partner marketingowy Mistrzostw Polski Digital Motorsport.

JBL Polska wspólnie z ESE Entertainment przygotowali 4 konkursy promujące projekt FIA Rally Star. W każdym z nich do wygrania będą profesjonalne słuchawki gamingowe JBL Quantum 100, dzięki którym usłyszysz od najcichszych kroków do najgłośniejszej eksplozji. JBL QuantumSOUND Signature czyni każdą scenę wyjątkową, a każdego gracza lepszym. Więcej informacji dot. słuchawek znajduje się na stronie JBL.
Śledźcie social media PZM, to właśnie tam będzie można wziąć udział w konkursach!

https://www.facebook.com/pzmpl
https://www.instagram.com/official_pzm/
https://twitter.com/OfficialPZM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo rallycross

Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Organizatorem jest stowarzyszenie Oponeo Motorsport, a o kwestie techniczne dba Ragnar Simulator – dostawca rozwiązań do wirtualnych wyścigów. Rywalizacja odbywa się pod patronatem Polskiego Związku Motorowego. Dla marki Oponeo jest to kontynuacja działań z polskiego rallycrossu, gdzie również jest partnerem tytularnym rozgrywek.

Pierwsze wirtualne starcie w ramach Oponeo Rallycross Challenge zostało zaplanowane na 17 maja 2020. Będą to zawody pokazowe, które podobnie jak show na torze, zapewne przyciągną liczną widownię. Zawody będą transmitowane na żywo w telewizji Motowizja i na facebookowej stronie Polskiego Związku Motorowego.

Rywalizacja będzie oparta o platformę Assetto Corsa (PC). Arenę cyfrowych zmagań w inauguracyjnej rundzie ORC będzie stanowić tor Oponeo Rallycross Challenge o długości 1,83 km (przygotowany na podstawie toru Blackwood autorska Tiago Limy).

Partnerami zawodów są także wszystkie pozostałe podmioty wspierające organizację Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross, firmy Warter Fuels, ENEOS, Motowizja, Lavor, Rallyshop.pl, Centrum Medyczne Bieńkowski, 4Turbo, Auto-Mag, Elmontaż-BG, Motofakty i Motorsport.com.

Więcej o zjawisku Simracingu dowiecie się z naszego artykułu eksperckiego.

Simracing, czyli wirtualne wyścigi

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango