...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

WoshWosh wspiera najstarszych rzemieślników

szewc Woshwosh

Pan Józef to ponad 90-letni szewc z Torunia. Swój zakład szewski prowadzi od 1944 r. W ostatnich latach, ma coraz mniej zleceń. Jego pracownia, a tym samym realizacja pasji (oraz sens życia - jak podkreśla Pan Józef) stoi pod ogromnym znakiem zapytania. Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wtedy z pomocą przychodzi WoshWosh – firma zajmująca się czyszczenie, renowacją oraz naprawą obuwia, która oprócz realizacji usług, organizuje liczne akcje społeczne i charytatywne.

Na reakcję nie trzeba było długo czekać.

Martyna ZastawnaZobaczyłam na instagramie post na temat Pana Józefa i 5 minut później, byliśmy już po rozmowie oraz ustaleniach z Panem Józefem i Panią Adą, która pomaga niedosłyszącemu Pani Józefowi przy pracy.

Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh i pomysłodawczyni akcji

W ramach pomocy WoshWosh w swojej pracowni na ul. Międzyborskiej 57/65 od 24 sierpnia do 7 września zbiera obuwie do naprawy, a także projekty do uszycia nowych butów. Następnie zebrane buty i projekty WoshWosh zawiezie do toruńskiego zakładu Pana Józefa.

To jednak nie koniec, “

Martyna ZastawnaRozmawiamy już z Panem Józefem, aby akcję pomocy przemianować na stałą współpracę i tym samym co miesiąc przesyłać określoną ilość obuwia do naprawy, aby zakład Pana Józefa mógł przetrwać jak najdłużej.

WoshWosh już od kilku lat pomaga zagrożonym likwidacją zakładom szewskim. Bardzo często po boomie wywołanym akcjami pomocy, przychodzi zastój w zamówieniach. Dlatego tak ważna jest cykliczna współpraca. Tylko wtedy uda się uratować takie wspaniałe zakłady rzemieślnicze jak zakład szewski Pana Józefa.

Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh

Szczegóły jak przekazać obuwie dla Pana Józefa , za pośrednictwem Woshwosh, znajdziecie na FB i IG WoshWosh. .

Zakład Pana Józefa znajduje się w Toruniu na ul. Radiowej 41.


Źródło: WoshWosh

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grupa Polsat nawiązuje współpracę ze startupami

zebranie konferencja

Plus nawiązał współpracę z kolejnymi startupami – celem pierwszego z nich jest wsparcie działań na rzecz ekologii, a drugi usprawnia działania w obszarze pracy nad dokumentami prawnymi.

W ramach akceleracji w programie Impact Poland, którego jednym z odbiorców technologii jest Plus, do współpracy z Grupą Polsat wybrano dwa startupy. Otrzymają one grant z programu akceleracyjnego Impact Poland w wysokości do 250 tysięcy złotych i wsparcie Grupy Polsat w procesie rozwoju swojego rozwiązania i próbie jego komercjalizacji.

Ze względu na zaangażowanie Grupy Polsat w działania związane z ochroną środowiska i na rzecz zrównoważonego rozwoju, obszarem poszukiwań innowacyjnych rozwiązań była ekologia.

Plan Be

Pierwszym ze startupów jest startup Plan Be, który pracuje nad kompleksowym narzędziem wspierającym proces osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz raportowania śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw w sposób niskokosztowy i niewymagający specjalistycznej wiedzy. Z jednej strony to dedykowany cyfrowy green manager, który śledzi trendy, dba o stronę merytoryczną, a z drugiej to aplikacja, która kształtuje eko-nawyki i dostarcza zweryfikowaną wiedzę na temat śladu węglowego produktów i klientów. W Grupie Polsat aplikacja zostanie udostępniona pracownikom wraz ze specjalnie przeznaczonymi dla nich wyzwaniami ekologicznymi.

Pergamin

Drugi z wybranych startupów, to rozwiązanie z obszaru legal – tech, ale z wpływem również na ekologiczne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Mowa o Pergamin, który rozwija platformę nowej generacji do zarządzania umowami. W ramach swojego rozwoju biznesowego, oprócz umożliwienia podpisywania umów poprzez coraz powszechniejszy podpis elektroniczny, Pergamin pracuje z Grupą Polsat nad rozbudowaniem modułów wspierających proces tworzenia i negocjacji umów, tak aby zoptymalizować ten proces, przyspieszyć pracę, ograniczyć ludzkie błędy i dać możliwość większej kontroli nad całością prac nad umową odpowiednim osobom w organizacji. Narzędzie to może się przyczynić zarówno do optymalizacji kosztowej funkcjonowania organizacji oraz do redukcji zużywanego przez firmę papieru. Odbiorcami tego rozwiązania w Grupie Polsat będzie kilka departamentów, w tym departament prawny.


Źródło: Grupa Polsat

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WoshWosh zbiera obuwie dla potrzebujących

WoshWosh

Już 6 kwietnia rusza zbiórka butów “Przekaż Wiosnę” dla osób potrzebujących, organizowana przez firmę WoshWosh - pierwszą w Europie firmę łączącą usługi renowacji, czyszczenia, customu i naprawy obuwia. Akcja potrwa od 6 kwietnia do 20 kwietnia. Zebrane i odświeżone obuwie trafi do najbardziej potrzebujących - domów samotnych mam, domów dziecka, osób bezdomnych za pośrednictwem fundacji. Do tegorocznej edycji, jako główny partner akcji, dołączyła firma odzieżowa LPP, która będzie zbierać buty wśród swoich pracowników. Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wiosna to czas porządków, to czas kiedy zabierając się za sprzątanie naszych szaf, często pozbywamy się butów z minionych sezonów, najczęściej w najprostszy i najmniej odpowiedzialny sposób – wyrzucając je do śmieci. Tymczasem wśród nas jest mnóstwo osób, dla których nasze niepotrzebne buty będą największą potrzebą i radością.

Akcja ma na celu pomoc osobom potrzebującym, ale także poszerzenie świadomości na temat działań zero waste i popularyzowania kwestii związanych z odpowiedzialną modą. Dzięki akcji znoszone przez lata buty, które często lądują w śmietniku, mogą dostać drugie życie i realnie przydać się komuś, kto ich bardzo potrzebuje.

Rocznie produkowane jest na świecie ok. 22 miliardów par butów, 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania. A przecież zamiast trafiać do kosza mogłyby dostać drugie życie i przydać się innym.

Martyna Zastawna, pomysłodawczyni akcji zbiórki obuwia oraz
założycielka WoshWosh

To nie pierwsza zbiórka, którą organizuje Martyna. Jej firma dzięki trzem edycjom “Przynieś obuwie dla bezdomnego” zebrała już ponad 15 tysięcy par butów i tym samym pomogła przetrwać zimę prawie połowie osób bezdomnych w Polsce.

Dzięki partnerom akcji “Przekaż wiosnę”, WoshWosh liczy na jeszcze lepszy wynik. Do akcji włączyły się: LPP, Kuehne+Nagel i Stena Recycling – te firmy będą zbierać obuwie wśród swoich pracowników, pokryją również koszt wyczyszczenia zebranego przez siebie obuwia. Partnerem akcji będzie także Converse, który zasponsoruje odświeżenie zebranych podczas akcji butów marki Converse. Do akcji przyłączył się także Balagan, w którym będzie zbierane obuwie na akcję oraz firma Kubota, która przekaże ponad 200 par klapków, a także buty zebrane wśród pracowników.

Patronami medialnymi są: Her Impact, Fashion Revolution Polska, SzeptSzum oraz Jetline.

Akcja startuje 6 kwietnia i potrwa do 20 kwietnia.
Obuwie można dostarczyć:

  • Bezpośrednio do pracowni WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa lub wysyłać z dopiskiem “przekaż wiosnę” pod ten sam adres
  • W dwóch Pick up Pointach WoshWosh: Lublin ul. Królowej Bony 8 (Strefa Prania), Swarzędz ul. Rynek 25 (Pralnia Kierzkowski)
  • W butiku BALAGAN na ul. Mysiej 3 w Warszawie

Firma zbiera obuwie zarówno męskie, damskie jak i dziecięce.

Więcej szczegółów:
https://www.facebook.com/woshwoshPL


Źródło: WoshWosh

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co zrobić, aby Twoje dziecko było bezpieczne w sieci?

Bezpieczny internet

Czy na pewno robisz wszystko, aby zadbać o swoje dziecko? Karmisz je, zapewniasz możliwości rozwoju, odpoczynku i zabawy. Czy jednak w dobie ogólnodostępnego Internetu masz pewność, że Twoja pociecha jest bezpieczna w Sieci?

Hejt, instalacja złośliwego oprogramowania, zdjęcia i materiały wideo epatujące przemocą, nawiązanie emocjonalnej więzi mogące skutkować wykorzystaniem seksualnym (child grooming), a także kontakt z internetowymi oszustami – tego wszystkiego Twoje dziecko może doświadczyć w wirtualnym świecie.

Dla dzieci i młodzieży Internet jest codziennością, która stanowi jednocześnie wyzwanie dla rodziców i nauczycieli. Rolą opiekunów jest zapewnienie ochrony najmłodszym i bycie jednocześnie przewodnikiem po „głębiach internetowego oceanu”. Jednak aby móc skutecznie działać, należy wiedzieć, jakie mamy możliwości ochrony i do kogo możemy się zwrócić, aby zapobiec rozpowszechnianiu się nielegalnych treści.

#SaferInternetDay – zadbaj o bezpieczeństwo dziecka w Sieci

W 2008 roku w Polsce zaledwie połowa gospodarstw domowych posiadających dzieci miała dostęp do Internetu. Dziesięć lat później było to już 99,2% rodzin z dziećmi (GUS, 2018). Oznacza to, że cyfrowy świat towarzyszy naszym pociechom już od najmłodszych lat. Daje fascynujące możliwości poznawania świata, stając się jednocześnie pułapką narażającą na niebezpieczeństwo.

9 lutego na całym świecie obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu pod hasłem „Działajmy razem!”. Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF). Jego głównym celem jest zwrócenie uwagi na kwestię dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. Zaznajamianie rodziców, opiekunów oraz nauczycieli z problematyką bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w wirtualnym świecie oraz propagowanie pozytywnych działań, które mają przeciwdziałać nielegalnym praktykom staje się coraz większym wyzwaniem, którego dorośli powinni się podjąć.

Czy Twoje dziecko jest bezpieczne w Internecie?

Z roku na rok wzrasta liczba cyberprzestępstw, a osoby które do tej pory dokonywały nielegalnych praktyk w realnym świecie, coraz chętniej przenoszą się do wirtualnego świata. DBI to doskonała okazja, aby przypomnieć wszystkim rodzicom, jak wiele niebezpieczeństw może czekać na dzieci i młodzież w Internecie.

Jako rodzic z pewnością chcesz dla swojego dziecka jak najlepiej. Troszcząc się o pociechę w realnym świecie, nie zapominaj, że podczas korzystania z Internetu jest ona narażona na wiele niebezpieczeństw, nawet jeśli celowo nie będzie wyszukiwać nielegalnych treści. Na szczęście istnieje kilka patentów, dzięki którym możemy zwiększyć poziom „parasola ochronnego” w Internecie dla dzieci i młodzieży.

Katalog aplikacji mobilnych BeStApp

BeStApp to katalog bezpiecznych aplikacji mobilnych służących do zabawy i rozwoju dedykowany dzieciom w wieku przedszkolnym (3-6 lat). Rodzice mogą wybierać spośród ośmiu kategorii tematycznych: językowych, matematycznych, przyrodniczych, plastycznych, zręcznościowych, muzycznych, łamigłówek, a także innych edukacyjnych. Katalog do pobrania znajduje się pod tym linkiem: https://fdds.pl/bestapp/

Oprogramowanie do kontroli rodzicielskiej

Dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie oprogramowania do kontroli rodzicielskiej. Na rynku dostępnych jest wiele darmowych aplikacji, dzięki którym możemy zablokować dzieciom dostęp do stron internetowych o tematyce erotycznej i pornograficznej, a także samodzielnie zdefiniować kryteria blokowania stron, np. na podstawie eliminacji wskazanych słów kluczowych). Najczęściej ustawienia są zabezpieczone hasłem, które uniemożliwiają dziecku zdjęcie blokady.

Poznaj Internet wspólnie ze swoim dzieckiem

Odpowiedzialnego korzystania z dobrodziejstw nowych technologii trzeba się nauczyć. Ogromna rola w tym zakresie spoczywa na rodzicach, opiekunach i nauczycielach, którzy powinni wskazać dzieciom zasady bezpiecznego poruszania się po Internecie. Najmłodsi pozostawieni sami sobie mogą bowiem zagubić się w gąszczu stron internetowych, wyskakujących zewsząd linków (również tych niebezpiecznych!) i obrazków przekierowujących na podstrony (również takich, których dziecko nigdy nie powinno oglądać). Usiądźmy spokojnie ze swoją pociechą, wytłumaczmy, na czym polega bezpieczne korzystanie z Internetu, zapytajmy o pasje, zainteresowania i wspólnie wyszukajmy dobre strony, których odwiedzanie będzie dla dziecka wartościowe. Wspólne odkrywanie świata online może być naprawdę owocne – dla obu stron.

Widzisz? Reaguj! Zgłaszaj nielegalne treści

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących oglądanej strony internetowej lub jej zasobów, powinniśmy wysłać zgłoszenie do wyspecjalizowanych komórek do Walki z Cyberprzestępczością znajdujących się w Komendach Wojewódzkich Policji lub do specjalnie do tego powołanych grup.

Jedną z nich jest Dyżurnet.pl – zespół ekspertów Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, działający jako punkt kontaktowy do zgłaszania nielegalnych treści w Internecie, szczególnie związanych z seksualnym wykorzystywaniem dzieci. Przejrzyste procedury działań, gwarantują skuteczność interwencji oraz pełne bezpieczeństwo użytkowników.

Pod tym linkiem znajduje się formularz, za pomocą którego można zgłosić nielegalnie treści zamieszczone w Internecie, takie jak materiały przedstawiające seksualne wykorzystanie dziecka, twardą pornografię, rasizm i ksenofobię, a także pozostałe: https://dyzurnet.pl/zglos-nielegalne-tresci/?pl Zgłoszenia o potencjalnie nielegalnych treściach można przekazać również na adres mailowy dyzurnet@dyzurnet.pl lub za pomocą infolinii 0 801 615 005.

Dyżurnet.pl współpracuje z Telefonami Zaufania prowadzonymi przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Rodzice oraz nauczyciele potrzebujący wsparcia w zakresie pomocy dzieciom mogą skorzystać z bezpłatnej i anonimowej pomocy telefonicznej pod numerem telefonu 800 100 100. Dzieci i młodzież pod numerem zaufania 116 111 mogą liczyć na całodobową bezpłatną pomoc i wsparcie przez 7 dni w tygodniu. Wszystkie rozmowy oraz korespondencja z psychologami oraz pedagogami-konsultantami są poufne.

Dla dzieci i młodzieży powstał dedykowany telefon zaufania: 116 111.


Autor: Emilia Pantula

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bohaterowie czasów zarazy

Grzegorz Kiszluk pandemia koronawirus biznes

Jesteśmy w kryzysie na skalę dotąd niespotykaną!

Kryzys związany z pandemią koronawirusa dotyka gospodarki, ale też konsekwentnie sprawdza naszą odporność psychiczną. Każdego dnia czytamy zalecenia jak sobie z tym problemem radzić. Najlepsza rada, jaką widziałem, brzmi: „Jeśli nie możesz wyjść na zewnątrz, wejdź do wewnątrz!”. Jak to wszystko się skończy, świat już nie będzie taki sam… jest nadzieja, że ten trudny czas przyniesie refleksje i opamiętanie dla nas wszystkich — to coraz częściej słyszane opinie w mediach. I rzeczywiście dookoła widać więcej sympatii i życzliwości, uważności i zdyscyplinowania.

A jak zachowują się przedsiębiorcy i ich firmy? Zwróciłem uwagę, że tylko na łamach brief.pl, codziennie zamieszczamy kilka tekstów dokumentujących przejawy dobrej woli i zaangażowanie firm i konkretnych osób niesienie pomocy potrzebującym. Zewsząd słychać informacje o konkretnych kwotach przeznaczanych na pomoc, przede wszystkim dla szpitali i służb medycznych.

Kto może powiedzieć, że to tylko czysty marketing… Tak! To marketing w jego najszlachetniejszej postaci! Marketing to przecież zbiór narzędzi, dzięki którym możemy zaspokajać czyjeś potrzeby — z zyskiem dla siebie! Tym zyskiem nie koniecznie muszą być korzyści materialne, w takich czasach jak teraz — to może być satysfakcja z realizacji swojej misji!

Zapytałem managerów kilku firm, o których pisaliśmy ostatnio na naszych łamach, jakie są ich motywy działania, kiedy podejmują decyzje o przeznaczeniu często bardzo dużych kwot na pomoc w walce z koronawirusem, Oto co usłyszałem:

PKN ORLEN to spółka, która ma zdywersyfikowaną działalność i stabilną pozycję finansową. Właśnie takie firmy powinny i stanowią dziś filar wsparcia dla walki z epidemią koronawirusa w Polsce. Społeczna odpowiedzialność biznesu w tych trudnych czasach ma inny wymiar, jest bardziej namacalna, a przez to też bardziej widoczna. Jesteśmy solidarni i pomagamy, stosując wszystkie dostępne narzędzia. Nie ograniczamy się wyłącznie do zaangażowania finansowego, przeznaczając na walkę z koronawirusem już 100 mln zł. Do wsparcia służby zdrowia wykorzystujemy też na przykład szeroką bazę klientów naszego programu VITAY. W trybie ekspresowym udało się również przestawić linie produkcyjne, co umożliwiło produkcję płynu do dezynfekcji.

Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu

Avon to silna, zżyta społeczność. Jest to widoczne zwłaszcza teraz, gdy każdy z nas potrzebuje drugiego człowieka. W czasie panującej pandemii postanowiliśmy pomóc tym, którzy są na pierwszej linii frontu, personelowi medycznemu i instytucjom publicznym. Dajemy im to, co mamy najlepsze – produkty do higieny. Wiemy, jak bardzo są teraz potrzebne, zwłaszcza w szpitalach. Mamy nadzieję, że pomogą w codziennej opiece nad pacjentami i pokażą, że jesteśmy razem z nimi. Planujemy nadal ich wspierać. Szykujemy przekazanie kolejnych produktów dla kilkunastu placówek medycznych z całej Polski.

Anna Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska

Akcja „Wspieramy i doceniamy” powstała na bazie pomysłu i oddolnej inicjatywy pracowników Wedla, którzy w tej kryzysowej sytuacji chcieli przekazać nasze słodkie wsparcie dla personelu medycznego. Wspólnie z firmą InPost, która zajęła się dystrybucją czekoladowych przesyłek, tym gestem wyrażamy podziw i wdzięczność dla wszystkich Pracowniczek i Pracowników służby zdrowia za ich niezwykłe zaangażowanie — dotarliśmy do tej pory do 20 szpitali walczących z koronawirusem, Dzięki naszym słodyczom możemy również docenić tych, którzy codziennie pomagają nam poruszać się po mieście – pracowników Warszawskiego Transportu Publicznego. Mam nadzieję, że dzieląc się tym, co mamy najlepsze, udało nam się przynieść, choć odrobinę tak potrzebnej nam wszystkim przyjemności i radości – w zgodzie z naszą misją (tj. „Zmieniamy się nieustannie by budzić radość w nas i w naszych klientach”).

Maciej Herman, CEO E.Wedel

W czasach kryzysu ludzie potrzebują inspiracji oraz wiedzy, aby móc podejmować strategiczne decyzje. Co się zmienia, w jakim tempie i w jakim kierunku. Co inni, którzy doświadczali tego już wcześniej, zrobili? A co ja mam zrobić, aby nie tylko przetrwać, ale wygrać w tej bitwie. Jako partner biznesowy Klienta chcemy dzielić się naszymi analizami, wynikami przemyśleń i rekomendacjami działań. Tak wdrożyliśmy w życie ideę CMO Insidera – platformy, która dostarcza odpowiedzi na powyższe pytania opracowane przez naszych analityków i strategów. Krótko, treściwie, świeżo i na temat. Tak, jak potrzebuje tego współczesny marketer.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland

Dziś każdy z nas, każda firma jest w nowej rzeczywistości. Skutki tego, co się dzieje, widzimy i odczuwamy w każdej branży, również w naszej. Dostęp do opieki medycznej został ograniczony, a niektóre podmioty musiały nawet zawiesić swoją działalność. Pamiętajmy jednak, że pacjenci są, podobnie jak ich problemy zdrowotne, mało tego — pacjenci potrzebują lekarzy i specjalistów. Naszą odpowiedzią na obecną sytuację, a przede wszystkim na potrzeby naszych grup docelowych, jest wdrożenie konsultacji online, w tym również wideo na platformach DocPlanner, na wszystkich naszych rynkach. To nie strategia na przetrwanie, ale nasza walka o to, żeby lekarze się nie poddawali, bo są nam wszystkim potrzebni. W tej sytuacji zdecydowaliśmy udostępnić tę usługę za darmo w ramach aktualnego pakietu wszystkim naszym lekarzom.

Iwona Dziedzic Gawryś, PR Manager, ZnanyLekarz.pl Sp. z o.o.

Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy wspiera akcję #LOTdoDomu. Do pomocy Polakom chcącym bezpiecznie wrócić do domów zaangażowanych zostało 50 biało-czerwonych, komfortowych autokarów, które codziennie rozwożą przylatujących pasażerów do swoich domów w ramach 9 linii łączących 66 miast w całej Polsce. Wiedząc, w jak trudnej sytuacji znaleźli się przewoźnicy autokarowi, wprowadziliśmy „Plan pomocowy dla Partnerów Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia”. Wsparcie dotyczy obniżenia opłat dla blisko 200 polskich przewoźników autokarowych obniżenia opłat dla 200 polskich przewoźników autokarowych na czas trwania epidemii. Zgodnie z realizowaną strategią społecznej odpowiedzialności biznesu pracownicy Spółki Polonus wspierają również infolinię NFZ. Przez 24h na dobę i 7 dni w tygodniu udzielamy informacji na temat objawów koronawirusa, dyżurujących szpitali oraz możliwości uzyskania pomocy.

Piotr Pogonowski, Dyrektor Zarządzający Polonus

W Xiaomi mamy świadomość, że bez wsparcia polskich konsumentów i Mi fanów, nasza obecność na tym rynku nie byłaby możliwa. Z tego powodu, tym symbolicznym gestem, chcemy wyrazić nasze uznanie, jednocześnie okazując nasze wsparcie i solidarność dla Polski. Mamy nadzieję, że rzeczy przekazane Ministerstwu Zdrowia pozwolą na kontynuację prowadzonych działań i wsparcie szpitali.

Shou Zi Chew, dyrektor finansowy i prezes Xiaomi International

Grzegorz Kiszluk

Program dożywiania dzieci Pajacyk działa bez przerwy

pajacyk_PAH

Zamknięte z powodu pandemii szkoły to dodatkowe wyzwanie w wielu rodzinach. Kampania #PajacykBezPrzerwy zwraca uwagę na problem głodnych lub niedożywionych dzieci.

Zamknięcie szkół na skutek pandemii koronawirusa to dla wielu dzieci koniec regularnych posiłków. Często – odebrana jedyna szansa na ciepły posiłek w ciągu dnia. Polska Akcja Humanitarna, poprzez kampanię #PajacykBezPrzerwy, apeluje o pomoc i działanie na rzecz najmłodszych, którzy bardzo potrzebują teraz pomocy. Dla najbardziej potrzebujących rodzin, PAH przygotuje paczki żywnościowe, a dystrybucja zaplanowana jest na pierwszą połowę kwietnia, aby zdążyć jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi.

PAH apeluje o wsparcie zbiórki #PajacykBezPrzerwy, a my w Jet Line bardzo wspieramy tę ideę i mówimy o niej tak głośno, jak w tej sytuacji jest to tylko możliwe: na blisko 130 ekranach cyfrowych w Warszawie. Sami prowadzimy fundację, działamy na rzecz dzieci i młodzieży z trudniejszym startem i doskonale wiemy, co znaczy zamknięcie szkół i ośrodków dla wielu z nich.

Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji Jet Line i członkini zarządu Fundacji Rejs Odkrywców

Wpłaty na rzecz dzieci można dokonywać na stronie: https://pomagamy.pl/pajacyk/16-2251


Źródło: informacja prasowa JetLine

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Avon włącza się w walkę z koronawirusem

Avon włącza się w walkę z koronawirusem 3

Avon angażuje się w pomoc w walce z pandemią koronawirusa i przekazuje łącznie 7 ton produktów do higieny Szpitalowi Wolskiemu im. dr Anny Gostyńskiej w Warszawie, Powiatowemu Szpitalowi w Garwolinie, a także placówkom publicznym, które potrzebują pilnego wparcia. W ten sposób marka chce podkreślić, że chociaż zgodnie z zaleceniami lekarzy powinniśmy zasłaniać usta, jest to czas, w którym musimy odsłonić serca. #AvonRazem

Walka z pandemią to wielkie wyzwanie dla całego społeczeństwa. Na szczęście są ludzie, którzy zwłaszcza w takim momencie, chcą pomagać innym. Właśnie dlatego marka Avon postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do wspólnego dzieła i podzielić się tym, to co ma najlepsze, a co w obecnej sytuacji stało się kluczowe dla bezpieczeństwa tysięcy ludzi w Polsce. Marka przekazała 3,5 tony kosmetyków do higieny (w tym żeli antybakteryjnych, mydeł czy szamponów) Urzędowi Miasta w Garwolinie, skąd trafią do Powiatowego Szpitala w Garwolinie, a także Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Garwolinie. To jednak nie koniec! Kolejna tura kosmetyków (kolejne 3,5 tony) zostanie przekazana Szpitalowi Wolskiemu im. dr Anny Gostyńskiej w Warszawie, który jako placówka ochrony zdrowia walczy z wirusem na pierwszym froncie. Artykuły od Avon zostaną wykorzystane przede wszystkich do codziennej opieki nad pacjentami, przyczynią się także to utrzymania odpowiednich warunków pracy w instytucjach publicznych.

Avon włącza się w walkę z koronawirusem 1
fot. Avon
Avon włącza się w walkę z koronawirusem 2
fot. Avon

Dziś myślimy przede wszystkim o setkach chorych i o pracownikach medycznych, którzy dbają o nasze zdrowie i są na pierwszej linii frontu. Avon zawsze był czymś więcej niż firmą kosmetyczną. Od lat wspieramy lokalne społeczności, jesteśmy razem z nimi i dzielimy się tym, co mamy najlepsze. W tym przypadku decyzja o przekazaniu kosmetyków do higieny była oczywista. Wiemy jak bardzo są teraz potrzebne, zwłaszcza w szpitalach. Mamy nadzieję, że pomogą w codziennej opiece nad pacjentami i poprawią im nastrój, pokazując, że o nich pamiętamy. W Avon dbamy o bezpieczeństwo bez żadnego „ale”.

Anna Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska

Działanie na rzecz społeczności jest naturalnym elementem funkcjonowania firmy, marka od lat współpracuje ze środowiskiem lokalnym zgromadzonym wokół fabryki Avon w Garwolinie. Dziś to właśnie jej pracownicy pomogli w przygotowaniu wysyłki, która wesprze setki potrzebujących osób.

Jesteśmy bardzo mocno związani z garwolińską społecznością i czujemy się jej częścią. Gdy tylko jest taka potrzeba, staramy się wspierać okolicznych mieszkańców. Przekazując im nasze produkty, chcemy pokazać, że bez względu na wszystko, dbamy o ich bezpieczeństwo. Są też przypadki, gdy tak jak teraz, musimy działać szerzej i wspomagać zarówno instytucje lokalne, jak i te znajdujące się poza miastem Garwolin. W obliczu panującego wirusa postanowiliśmy wesprzeć również Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej w Warszawie, do którego mogą trafić potencjalnie chore osoby, także te z naszego miasta.

Piotr Mikołajski, Dyrektor Fabryki Avon Operations Polska

Praca zarówno w Avon Operations Polska, jak i Avon Distribution Polska podczas pandemii odbywa się zgodnie z planem, przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa. Firma wdrożyła procedury mające na celu ochronę pracowników, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości produkcji, która w obecnej sytuacji jest potrzebna jeszcze bardziej.


Źródło: informacja prasowa Avon 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża IT wspiera organizacje pozarządowe w walce z koronawirusem

pomoc dla organizacji pozarządowych IT

Już ponad sto firm z Polski i z zagranicy zadeklarowało w ostatnich dniach pomoc dla organizacji pozarządowych dotkniętych skutkami epidemii koronawirusa. To efekt akcji zainicjowanej przez Tomasza Karwatkę, CEO Divante sp. z o. o. z Grupy OEX.

NGO często nie dysponują budżetem, wiedzą i specjalistami, żeby przeprowadzić błyskawiczną digitalizację. Tym samym nie są w stanie reagować tak sprawnie, jak firmy. Mamy nadzieję, że dzięki naszej inicjatywie i wsparciu utalentowanych ludzi z IT, organizacje pozarządowe będą mogły lepiej realizować swoje działania w tym trudnym czasie. Dziękujemy wszystkim, którzy odpowiedzieli na nasz apel.

Tomasz Karwatka, CEO Divante

Na stronie TechToTheRescue.org znajduje się lista firm świadczących usługi z zakresu IT, designu, marketingu, a nawet prawa, które zadeklarowały bezpłatną pomoc. Lista ta jest otwarta i cały czas się powiększa. Firmy, które chcą przystąpić do akcji mogą się dopisać, podając oferowany sposób i zakres pomocy oraz dane kontaktowe. Informacje trafiają do ogólnodostępnej bazy, z której od dziś mogą korzystać pracownicy i wolontariusze organizacji pozarządowych na całym świecie.

Tech To The Rescue -jak to działa

Firmy, które zadeklarowały pomoc w ramach TechToTheRescue.org wyrażają zgodę na upublicznienie swoich danych i zobowiązują się do zrealizowania zaproponowanych usług w najszybszym możliwym czasie.

Więcej o akcji na www.techtotherescue.org

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pogromca lęków i ataków paniki – aplikacja Rootd wchodzi na Polski rynek

aplikacja Rootd

Aplikacja Rootd, która ma ponad 170 tysięcy pobrań w ponad 100 krajach, została dzisiaj wydana w języku polskim, dla Polaków. Lęk i ataki paniki są teraz najczęstszą diagnozą zaburzeń psychicznych na świecie a aplikacja Rootd pomaga użytkownikom pokonać ataki paniki i niepokój w chwili, gdy one następują. Czyni to dzięki sprawdzonym lekcjom, przyciskowi paniki, narzędziu oddychania i specjalnie zaprojektowanym ćwiczeniom.

Pomysł na aplikację zrodził się 3 lata temu u Ani Wysockiej z potrzeby posiadania w zasięgu ręki dyskretnej pomocy w momencie, kiedy nieoczekiwanie nastąpi atak paniki.

Rootd został zainspirowany potrzebą zmniejszenia piętna odczuwanego przez osoby cierpiące na lęk i ataki paniki. Jedyne narzędzia pomocy, które mogłam znaleźć 3 lata temu, były niedyskretne, zbyt drogie lub źle zaprojektowane. Widziałam potrzebę opracowania skutecznych ćwiczeń w dostępnej i nowoczesnej formie, i dlatego pomysł stworzenia aplikacji mobilnej na telefon wydał mi się najlepszym.

Ania Wysocka, Founder & CEO Rootd

Rootd został oficjalnie wydany w sklepach App Store i Google Play 30 stycznia 2019 roku. Aplikacja zebrała ponad 170000 użytkowników i ponad 1000 recenzji i osobistych e-maili, twierdzących że aplikacja pomaga ludziom borykającym się z atakami paniki wrócić do pracy, szkoły i poczuć się ponownie samodzielnymi. Pomaga też ich rodzinom i przyjaciołom zrozumieć czym są ataki paniki i związany z tym niepokój. Teraz celem Ani jest aby taka pomoc była dostępna również po polsku.

Wydałam oryginalną wersję aplikacji w języku angielskim, dodając później  francuski i portugalski, ale wiedziałam od początku, że chciałam też przetłumaczyć aplikację na język polski. Mam korzenie w Polsce i również tam bardzo bliskie mi osoby borykające się z lękiem, które z pewnością skorzystałyby z dodatkowej pomocy jaką jest aplikacja Rootd. Dodam też że jest mi o wiele łatwiej wytłumaczyć ciociom w Polsce nad czym pracuję kiedy mogę im to pokazać w ich ojczystym języku.

Ania Wysocka, Founder & CEO Rootd

Aplikacja została wybrana jedną z najlepszych aplikacji w 2019 roku przez magazyny Healthline, Cosmopolitan i Women’s Health. Rootd był też oceniony w gazecie biznesowej Douglas, która wybrała go jako jedną z najbardziej obiecujących młodych firm w 2019.

Słyszymy coraz częściej o potrzebie globalnej edukacji w temacie zdrowia psychicznego. Cieszę się, że Rootd ma w tym swój udział, działając przeciwko dyskryminacji i niedostępności środków, które powodują, że ponad połowa osób dotkniętych lękiem nigdy nie szuka leczenia. Rootd pomaga przełamywać te bariery, będąc dostępnym na urządzeniach, które większość z nas ma przy sobie przez cały czas –  naszych telefonach komórkowych.

Ania Wysocka, Founder & CEO Rootd

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Chatbot dla frankowiczów. Jak dzięki sztucznej inteligencji Polacy mogą zaoszczędzić czas i pieniądze

Według danych Biura Informacji Kredytowej, w Polsce ponad 760 000 osób nadal spłaca kredyty frankowe. Łączna wartość zadłużenia denominowanego lub indeksowanego we franku szwajcarskim wynosi prawie 103 mld złotych. Startup prawniczy HUGO.legal chce bezpłatnie pomóc wszystkim spłacającym kredyty frankowe dochodzić swoich praw. Dlatego też powstał FrankBot - jedyny chatbot dla frankowiczów.

HUGO.legal jest startupem technologicznym, który usprawnia pomoc prawną. Jest platformą łączącą osoby poszukujące pomocy z odpowiednimi specjalistami. Firma stale rozwija różne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które automatyzują powtarzalne procesy prawne i obniżają koszty obsługi prawnej nawet o 75%. Jednym z nich jest FrankBotjedyny chatbot stworzony specjalnie po to, aby bezpłatnie udzielać pomocy prawnej dla frankowiczów.

Rozmowa z botem na platformie Facebook Messenger służy przede wszystkim uzyskaniu podstawowych informacji dotyczących potencjalnych roszczeń osób spłacających kredyty frankowe. Chatbot prosi o odpowiednie i kluczowe informacje dotyczące kredytu jaki zaciągnął użytkownik i na tej podstawie analizuje wybrane aspekty konkretnej umowy kredytowej. Frankbot wie, jak znaleźć w umowie zapisy, które mogą zostać zinterpretowane jako klauzule abuzywne, czyli nieuczciwe lub niedozwolone zapisy.

Po rozmowie z użytkownikiem chatbot automatycznie wypełnia dokument – pismo do banku, które klient może wykorzystać, aby dochodzić swoich praw. To znaczące ułatwienie zarówno dla frankowicza – ponieważ daje mu wstępne rozeznanie co do przysługujących mu roszczeń – jak i dla prawnika, który po podjęciu przez klienta decyzji o skorzystaniu z profesjonalnej pomocy prawnej, otrzymuje komplet podstawowych informacji o sytuacji prawnej jeszcze przed pierwszym kontaktem z klientem. FrankBot po prostu pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy – tłumaczy Łukasz Kłos, country manager HUGO.legal i współtwórca chatbota.

Krajobraz po wyroku TSUE

Na początku października br. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok ws. kredytów frankowych. Według orzeczenia TSUE, polskie sądy mogą anulować umowę kredytową, jeśli zawarte były w niej klauzule abuzywne. Wyrok europejskiego trybunału dotyczy kredytów indeksowanych we franku szwajcarskim.

W ciągu pierwszego miesiąca po wydaniu orzeczenia przez TSUE przed polskimi sądami odbyło się 26 rozpraw dotyczących kredytów frankowych, według informacji “Parkietu”. W 18 sprawach wyroki były jednoznacznie korzystne dla klientów. Pokazuje to, że osoby, które straciły pieniądze na kredytach frankowych mają duże szanse na to, żeby skutecznie dochodzić swoich praw.

Sądowa batalia z bankami ws. kredytów frankowych wiąże się jednak z tym, że trzeba poświęcić dużo czasu na to, aby dobrze się do tego przygotować. Należy też liczyć się z poniesieniem kosztów usług prawnych związanych z tworzeniem odpowiednich pism sądowych i bankowych. Czynności procesowe także oznaczają koszty. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę i dlatego też chcemy bezpłatnie pomóc wszystkim frankowiczom na pierwszym etapie dochodzenia przez nich swoich praw. Według naszych wyliczeń, jesteśmy w stanie obniżyć koszty obsługi prawnej nawet o 75% – mówi Łukasz Kłos, country manager HUGO.legal i współtwórca chatbota.

Najlepszy chatbot według LegalTech Polska

Chatbot współtworzony przez Łukasza Kłosa został już doceniony przez środowisko prawnicze w Polsce – zwyciężył w konkursie organizowanym przez Fundację LegalTech Polska. FrankBot (na potrzeby konkursu nazwany Stefanem) został nagrodzony za to, że “ma duży potencjał i świetnie odpowiada aktualnym potrzebom rynku”.

Jury konkursu uznało także, że “znaczny nakład pracy włożony w merytoryczną treść chatbota oraz przygotowanie dokumentu do wykorzystania w korespondencji z bankiem, który jest wynikiem pracy” FrankBota to istotna wartość projektu.

Porozmawiaj z FrankBotem

FrankBot – chatbot, który pomaga frankowiczom bezpłatnie wygenerować podstawowe dokumenty, aby mogli dochodzić swoich praw – jest już dostępny. Można z nim porozmawiać klikając w ten LINK.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF