Rzemieślnicze produkty od ponad 80 rolników współpracujących z e-targiem Pora na Pola dostarczy szoper Everli. To wynik umowy zawartej przez obie platformy e-grocery (Pora na Pola i Everli). Zgodnie ze strategią Pora na Pola SA ogłoszoną w dobiegającej końca kampanii crowdinvestingowej, firma zmieni model logistyczny, oferując dostawy kraftowej żywności na co dzień. Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA. został wyróżniony w 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Pora na Pola to spożywczy e-commerce zrzeszający ponad 80 gospodarstw rolnych i wytwórców żywności rzemieślniczej. Od kwietnia br. produkty od rolników współpracujących z serwisem poranapola.pl będzie można zamówić przez stronę internetową oraz aplikację Everli codziennie, na wybraną przez siebie godzinę. Usługa początkowo ruszy na terenie Warszawy, a docelowo obejmie kilkanaście lokalizacji w kraju.
Współpraca z Everli jest dla Pora na Pola dużym krokiem naprzód. Po pierwsze, pojawimy się w serwisie dostępnym dla bardzo dużej grupy klientów, którzy robią zakupy spożywcze online. Po drugie, zgodnie z naszą strategią zmieniamy model logistyczny z dostaw dwa razy w tygodniu na dostępność naszej rzemieślniczej oferty, na co dzień. Po trzecie, pozyskujemy partnera w kilkudziesięciu miastach. To współgra z naszymi planami związanymi z otwieraniem hubów logistycznych w największych ośrodkach w kraju.
Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.
Everli jest najszybciej rozwijającą się w Europie platformą służącą do zakupów spożywczych online. Jej użytkownicy mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach z dostawą tego samego dnia na określoną godzinę, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.
Do tej pory w ofercie Everli znajdowały się produkty z wyłącznie stacjonarnych sieci handlowych: Carrefour, Kaufland, Lidl, Auchan, Biedronka i Spar. Firma Pora na Pola będzie pierwszym sklepem e-commerce na platformie.
Stale szukamy nowych możliwości, aby nasza oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna. Dla naszych klientów bardzo ważne są jakość i pochodzenie produktów, dlatego bardzo się cieszymy, że do grona naszych partnerów dołączy firma Pora na Pola. To nasza pierwsza współpraca z e-commercem, stąd przygotowania trwały nieco dłużej. Chcieliśmy mieć pewność, że wszystkie procesy będą dopracowane, aby klienci mogli bez przeszkód cieszyć się zdrowymi lokalnymi produktami.
Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Everli Poland
Pora na Pola od ponad trzech lat dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty do e-klientów na terenie całej Polski. W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów. Przychody spółki przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% wobec roku poprzedniego.
Jeszcze przed zamknięciem pierwszego kwartału 2021 mogę zdradzić, że nadal notujemy dużą dynamikę. Jest to około trzykrotny wzrost przychodów rok do roku, a przed nami jeszcze okres zamówień świątecznych.
Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA.
Spółkę Pora na Pola założył Adrian Piwko, który na początku produkty od rolników i rzemieślników kupował dla siebie. Z czasem żywnościowe „perełki” postanowił zaoferować klientom w całej Polsce, dla których liczy się zdrowe jedzenie, „czysta etykieta” i lokalne pochodzenie produktów.
Co ciekawe, pierwszych inwestorów do swojego biznesu Adrian Piwko pozyskał, zanim w firmie pojawił się pierwszy pracownik. Obecnie spółka ma na koncie już dwie rundy finansowania społecznościowego, w ramach których zgromadziła ponad 1,16 mln zł od 1000 inwestorów.
Obecnie na platformie crowdfundingu inwestycyjnego Crowdway.pl promowana jest trzecia emisja akcji Pora na Pola. Spółka chce pozyskać do 2,61 mln zł na akcelerację biznesu. W 2023 roku planuje debiut na NewConnect. Do tego czasu przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.
W planie ma zmianę cyklu logistycznego z tygodniowego na dzienny. Pomoże w tym otwarcie otwieranie lokalnych magazynów w całym kraju. Firma kończy prace nad algorytmem predykcji koszyka – projektem B+R dofinansowanym dotacją UE w kwocie blisko 0,5 mln zł. Wyniki prac pozwolą spółce rozwinąć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym. Pora na Pola zamierza przygotować też kolejny innowacyjny algorytm do prognozowania popytu na poszczególne produkty, by ułatwić planowanie dostaw.
Więcej informacji na www.crowdway.pl oraz akcje.poranapola.pl
Źródło: Pora na Pola
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
BRIEF