...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

KIPA i Netflix dla młodych talentów i specjalistów branży filmowej – startuje cykl szkoleń rozwijających Kompetencje Przyszłości

KompetencjePrzyszłości warsztaty KIPA Netflix

Od pracy z ekipą bezpośrednio na planie, przez postprodukcję z użyciem najnowszych technologii wyświetlania obrazu, tworzenie imponujących efektów specjalnych i zachwycających ścieżek dźwiękowych, po administrację i kwestie organizacyjne - Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych wraz z Netflix wystartowały z cyklem warsztatów, które mają rozwijać kompetencje specjalistów branży filmowej.

To ponad 100 godzin spotkań z ekspertami, które mają przygotować polską kadrę audiowizualną do pracy w nowoczesnym środowisku, wpisującym się w najnowsze trendy.

Chcemy, aby polscy twórcy i producenci mogli w pełni korzystać z możliwości, jakie ma dziś branża filmowa.

Anna Nagler, dyrektor ds. lokalnych seriali oryginalnych w Netflix

Powstawanie coraz to nowszych narzędzi i rozwiązań dla ekip filmowych daje im coraz większe możliwości, jednak zmieniające się potrzeby i oczekiwania widzów stawiają przed nimi nowe wyzwania. Eksperci KIPA i Netflix przygotowali cykl szkoleń „Kompetencje przyszłości”, w ramach których rozwijane będą umiejętności z 6 kluczowych obszarów:

  • administracji produkcji,
  • organizacji produkcji,
  • koordynatora postprodukcji,
  • produkcji obrazu w technologii High Dynamic Range,
  • produkcji efektów specjalnych (VFX),
  • nadzoru nad produkcją ścieżki dźwiękowej.

 

Netflix KIPA

Chcemy dostarczać widzom na całym świecie przede wszystkim dobre historie. Musimy jednak pamiętać, że sukces zależy nie tylko od tego, co opowiemy, ale także jak to zrobimy. Dopracowany styl wizualny, oprawa muzyczna, historia w jaką nas wprowadza twórca, mogą decydować o tym jak dany film czy serial jest odbierany przez widzów. Obok kreatywności i wizji twórczej powinna stać także wiedza techniczna, umiejętności managerskie czy administracyjne. Dlatego tak ważne jest, by w ekipie filmowej znaleźli się eksperci z różnych obszarów, którzy są świadomi najnowszych trendów, specyfiki współpracy z nowymi graczami rynkowymi i wiedzą jak je wykorzystać. Chcemy wspierać w tym polskich specjalistów, dając im wiedzę i narzędzia, by mogli uwolnić swoją kreatywność oraz tworzyć historie, które pokocha cały świat.

Anna Nagler

KIPA_Alicja Grawon-Jaksik

To, jakie podejmiemy dziś działania w kierunku kształtowania kompetencji profesjonalistów rynku audiowizualnego, będzie decydować o sukcesie polskiego rynku w przyszłości i jego przewagach konkurencyjnych. Wierzymy, że dobre przygotowanie merytoryczne i praktyczne, przyniesie korzyści zarówno polskim producentom, podmiotom zamawiającym filmy i seriale, jak i szeroko rozumianemu sektorowi audiowizualnemu w Polsce i na świecie.

Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Izby

Szkolenia “Kompetencje przyszłości” przeznaczone są zarówno dla osób, które rozpoczynają swoją karierę w branży, jak i specjalistów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę i rozwinąć umiejętności. To kolejny wspólny projekt Netflix i KIPA. W ubiegłym roku polscy filmowcy mogli skorzystać z warsztatów KIPA Finance Lab, gdzie podczas „Netflix Day” reprezentanci serwisu opowiedzieli o tym, jak znaleźć ciekawą historię i przenieść ją na ekran, ale także o kwestiach finansowania produkcji oraz postprodukcji. W 2020 razem z KIPA Netflix utworzył także specjalny fundusz pomocowy, który z budżetem 2,5 mln zł, wsparł pracowników branży filmowej w czasie pandemii.


Źródło: Netflix 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Coloroffon z nową identyfikacją wizualną

Coloroffon logo identyfikacja wizualna rebranding

Studio Coloroffon, po ponad pięciu latach na rynku, zmienia swój wizerunek i przechodzi rebranding. Towarzyszy mu rozbudowa struktur firmy oraz rozwój usług digitalizacyjnych.

Nowy logotyp oraz identyfikacja wizualna oddają wielowymiarowe zmiany, które w ciągu ponad pięciu lat zaszły w funkcjonowaniu studia. W tym czasie zrealizowaliśmy blisko trzy tysiące projektów dla branży reklamowej i filmowej. Kilkukrotnie zwiększyliśmy zatrudnienie, obecnie w studio pracuje blisko 50 producentów oraz artystów. Rozbudowujemy działy zajmujące się tworzeniem animacji oraz efektów specjalnych do filmów krótko i pełnometrażowych a także digitalizacją plików i usługami HDR.

Magdalena Widuch, prezes zarządu oraz właściciel Coloroffon

Nowa identyfikacja koncentruje się na uwypukleniu zakresu kompetencji studia: „color” – color grading, „off”- offline, „on” – online. Nawiązuje także do sedna pracy postprodukcyjnej, czyli obróbki materiałów wizualnych w ruchu, której efekt końcowy w dużej mierze zależy od cech fizycznych światła.

Myślą przewodnią nowej identyfikacji wizualnej jest progresja – zarówno ta dosłowna, czyli progresywne zmiany, które zaszły w studio na przestrzeni ostatnich lat, jak również mniej dosłowna, czyli nawiązująca do istoty ruchu i spektrum świetlnego. Korzystając z dwuwymiarowych, czarno-białych, statycznych elementów graficznych uchwyciliśmy sedno ruchu i koloru samego w sobie. Poprawiliśmy także czytelność samej nazwy w logotypie przekształcając go w formę jednego wyrazu.

Roland Lewiński, creative director w Coloroffon

Obecnie Coloroffon składa się z pięciu działów: postprodukcji (Joanna Myszor), zajmującego się realizacją projektów reklamowych; filmowego, koncentrującego się na pracy z branżą filmową (Aneta Wyszyńska-Uryś); animacyjnego (Waldemar Woźniak), online (Krzysztof Karnicki) oraz DI (Aneta Wyszyńska-Uryś).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF