...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Agencja SEO – dlaczego jej potrzebujesz?

agencja seo

Wreszcie założyłeś własny biznes? Sprzedajesz hamaki z materiałów z recyklingu, a może otworzyłeś studio jogi połączone z kawiarnią? Świetnie, będziemy Ci kibicować! A nawet podpowiemy, co zrobić, abyś osiągał coraz lepsze wyniki. Tym, czego potrzebujesz, jest dobra pozycja w Google. Przeczytaj, dlaczego to tak ważne oraz jak pomoże Ci w tym agencja SEO.

SEO – czyli co?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, czym jest SEO. Najprościej mówiąc, to optymalizacja stron pod względem widoczności w wyszukiwarkach. Dzięki konkretnym, przemyślanym, a do tego profesjonalnie zrealizowanym działaniom Twoja strona będzie zdobywać coraz wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Masz spore szanse, że to właśnie Twoja witryna – będąca wysoko w Google – przykuje uwagę użytkownika. W konsekwencji kliknie on link i przejdzie na Twoją stronę. 

Agencja SEO – co może dla Ciebie zrobić? 

I tu pojawia się ona, agencja SEO, z pełnym bagażem umiejętności, kompetencji, ale i zaawansowanych narzędzi, dzięki którym pomoże Ci w poprawieniu widoczności Twojej witryny. 

Aby osiągnąć cel, czyli poprawić widoczność strony, agencja marketingu internetowego zaczyna od audytu SEO, w ramach którego weryfikuje Twoją aktualną pozycję Google, sprawdza przekierowania, strukturę nagłówków, budowę adresów URL oraz frazy kluczowe na stronie. Efektem audytu jest szczegółowy raport, w którym specjaliści SEO określają, co i jak należy naprawić na stronie. 

Następnie eksperci z firmy SEO ustalają strategię oraz plan działania. Trzeba przy tym zaznaczyć, że jedna, uniwersalna strategia w przypadku pozycjonowania nie istnieje. Dobra agencja SEO będzie wiedziała, na jakich zadaniach się skupić oraz które z nich przyniosą najlepszy lub najszybszy efekt. 

Kolejny etap to optymalizacja SEO, czyli najczęściej wieloetapowy, skomplikowany proces, obejmujący bardzo wiele obszarów Twojej działalności w internecie. Czasami wymagane są tylko niewielkie modyfikacje, przeważnie jednak poprawia się i strukturę strony, a tym samym doświadczenia użytkownika podczas przebywania na stronie, i nawigację, szybkość ładowania się witryny, słowa kluczowe czy też przekierowania wewnętrzne. 

Agencja marketingu internetowego czy może jednak samodzielnie?

Chcesz poprawić swoją widoczność w internecie, ale nadal wahasz się nad współpracą z firmą SEO oraz innymi rozwiązaniami? Weź pod uwagę kilka czynników. 

Agencja marketingu internetowego prawdopodobnie będzie działać (znacznie) szybciej oraz efektywniej niż Ty jako właściciel strony internetowej. Z czego to wynika? Przedsiębiorca rzadko kiedy jest w stanie poświęcić się całkowicie jednemu tematowi – w tym przypadku optymalizacji strony. Poza tym najczęściej nie dysponuje wiedzą na poziomie eksperckim ani jej nie aktualizuje. Bardzo możliwe, że nie ma też dostępu do profesjonalnych, skomplikowanych w obsłudze narzędzi. 

To z kolei standard w przypadku współpracy z firmą SEO. Dobrzy specjaliści poświęcą Ci tyle uwagi, ile potrzebujesz, podpowiedzą najlepsze i nieprzepalające budżetu rozwiązania, a ponadto zaplanują cały proces tak, aby przyniósł Ci oczekiwane efekty w jak najkrótszym czasie. 

agencja seo 2

Agencja SEO a content marketing

Warto pamiętać, że optymalizacja strony internetowej pod względem SEO zakłada również działania z zakresu content marketingu. Tworzenie wartościowych treści – zarówno tych, które pojawią się w witrynie, jak i na tematycznych portalach zewnętrznych – to jedna z podstawowych technik, dzięki którym witryna wędruje w górę, na pierwsze miejsca w wyszukiwarce. 

Content marketing również warto powierzyć doświadczonej firmie SEO, zamiast realizować go całkowicie samodzielnie. Agencja SEO w pierwszej kolejności przeanalizuje słowa kluczowe, na które ma się wyświetlać Twoja witryna w Google, oraz zweryfikuje, na ile wartościowe pod tym względem są aktualne treści na stronie (opis strony głównej, opisy kategorii i produktów bądź usług, sekcja blogowa itp.). Poza tym poprawi je lub stworzy od nowa tak, aby wspierać proces optymalizacji. 

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, jak istotne jest pozycjonowanie Twojej strony w internecie. Liczymy też, że dzięki temu artykułowi podejmiesz najlepszą decyzję – czy będziesz pracować nad tym samodzielnie, czy może wspólnie z agencją marketingu internetowego. 


Źródło: sempai.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz, a powinieneś

Na rynku istnieje wiele narzędzi, które pomagają optymalizować strony www i zwiększać ich pozycje w Google. Niektóre z nich pozwalają pracować nad aspektami technicznymi, inne nad profilem linków, słowami kluczowymi lub contentem. Poniżej subiektywna rekomendacja Szymona Słowika 5 najciekawszych narzędzi, które pomagają lepiej analizować strony www i poprawić ich SEO.

 

  • SEO SpyGlass

 

SpyGlass wchodzi w skład zestawu aplikacji SEO Power Suite i pozwala przeprowadzić analizę profilu linków klienta i jego konkurencji. Pracując z tym narzędziem dotrzesz do szeregu linków z zoptymalizowanymi tekstami zakotwiczenia, które wspierają budowanie wysokich pozycji w Google.

Podobne funkcje mają również narzędzia Majestic czy Ahrefs. Są one jednak często blokowane przez webmasterów i specjalistów SEO, więc sugeruję, aby się do nich nie ograniczać.

SpyGlass pomaga również ocenić ryzyko otrzymania kary w związku z pozyskanym linkiem i wspiera analizę jakościową profilu linków poprzez różne kryteria dywersyfikacji, takie jak linki do strony głównej vs. linki do podstron, graficzne vs. tekstowe, dofollow vs. nofollow.

 

  • Sitebulb

 

Sitebulb to crawler, czyli narzędzie do zbierania informacji o WWW poprzez przechodzenie przez każdą stronę w strukturze. Dzięki temu, użytkownik gromadzi dane nie tylko o pojedynczych podstronach, ale o całym serwisie. Przewaga Sitebulb nad innymi tego typu narzędziami polega na tym, że większość clawlerów na rynku analizuje serwisy link po linku, co może skutkować pominięciem problemów istotnych z perspektywy SEO.

Narzędzie umożliwia również korzystanie z takich źródeł informacji jak mapa XML, Google Analytics i Google Search Console. Niewątpliwie dodatkowym atutem Sitebulb jest też prosty i przejrzysty interfejs.

 

  • SurferSEO

 

Ten polski produkt znajdujący się póki co w fazie demo pozwala analizować stan czynników on-page (np. liczba słów, rozmiar strony). W SurferSEO możesz wybrać określoną frazę i lokalizację, a narzędzie pobierze dane i przystępnie je zwizualizuje.

SurferSEO pozwala również zaobserwować, czy między szybkością ładowania strony a osiąganymi pozycjami występuje korelacja. Jest to bardzo przydatne i perspektywiczne narzędzie w świecie SEO rządzonym nie przez uniwersalne wskaźniki, ale przez analizę konkretnych nisz, czy też konkretnych fraz.

 

  • SEOquake

 

SEOquake to wtyczka m.in. do Chrome, dzięki której możemy analizować strony internetowe z poziomu przeglądarki. Umożliwia ona sprawdzenie podstawowych wskaźników SEO, jak na przykład zagęszczenie słów kluczowych, liczba stron w indeksie czy liczba backlinków. Analiza z wykorzystaniem SEOquake pozwala zidentyfikować najczęściej pojawiające się na stronie frazy 2-, 3- i 4- wyrazowe. Dzięki temu możemy dostrzec, jak bardzo zróżnicowany jest tekst, czy wykorzystane zostały synonimy oraz jakie w nim dominują frazy.

 

  • Senuto

 

Senuto jest idealnym narzędziem do przygotowywania kompleksowych raportów SEO. Poza podstawowymi raportami (analiza widoczności, badanie słów kluczowych), narzędzie posiada kilka mniej znanych, a bardzo przydatnych funkcji.

Pierwsza z nich to Trendujące Słowa w raporcie Cechy słów. Ocenisz tam ogólną sezonowość tematyki witryny i wyszukasz frazy, których popularność w danym miesiącu jest większa. Dzięki tym informacjom możesz przygotować się do pozycjonowania określonego tematu, kategorii lub produktu z odpowiednim wyprzedzeniem.

Warto też zwrócić uwagę na narzędzia znajdujące się w Bazie słów kluczowych. Poza statystykami określonych fraz, można tam znaleźć dane przydatne na etapie planowania architektury informacji czy tworzenia planu contentowego. W Generatorze Pytań wyszukasz gotowe pomysły na artykuły, zaś w narzędziu Zależne Słowa znajdziesz synonimy i frazy powiązane. Pomoże Ci to zaplanować architekturę informacji, która podniesie topical authority Twojej strony.

 

  • Keyword Hero

 

To narzędzie, w którym sprawniej przeanalizujesz słowa kluczowe w Google Analytics, gdzie wiele danych ukrywa się pod etykietą (other). Oczywiście kopalnią wiedzy na ich temat jest AdWords, natomiast alternatywą pokazującą stricte ruch organiczny jest właśnie Keyword Hero. Narzędzie łączy dane o słowach kluczowych z danymi o sesji, przez co umożliwia dokładniejszą analizę, również na poziomie konkretnej frazy.

Mimo tego, że na rynku cały czas pojawiają się nowe i ulepszone rozwiązania dla branży SEO, trzeba pamiętać, że nawet te najbardziej zaawansowane nie wykonają za nas całej pracy. Ważne więc, aby obserwować zmieniającą się branżę oraz szukać rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Czasem nawet najlepsze narzędzia mogą sugerować działania, które nie przyniosą zamierzonych rezultatów.

Szymon Słowik, Specjalista SEO

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF