BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Agencja oLIVE media objęła obsługę procesów komunikacyjnych kancelarii armińska radcowie prawni. Nawiązana współpraca ma na celu ułatwienie dotarcia z eksperckimi treściami pochodzącymi od kancelarii do odbiorców, poprzez wzmocnienie jej widoczności w mediach.
Specjaliści oLIVE media połączyli siły z armińska radcowie prawniw pierwszym kwartale 2024 roku. Do głównych działań agencji należy obsługa procesów komunikacyjnych kancelarii, w tym public i media relations.
Działania PR skupiają się głównie na prowadzeniu biura prasowego, utrzymywaniu kontaktów z mediami, tworzeniu i dystrybucji komunikatów prasowych, redagowaniu i dystrybucji wypowiedzi eksperckich oraz odpowiednim doborze mediów. Efektem pracy specjalistów oLIVE media jest umożliwienie kancelarii pokazania odbiorcom swojego wizerunku w ramach jej doświadczenia i ekspertyzy w obszarach zarządzania projektami prawnymi, HR, legal designu oraz nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji (IA ACT), DORA, NIS2. Z ramienia agencji za działania PR dla klienta odpowiada Sonia Stępień, senior PR specjalistka.
Armińska radcowie prawni zajmuje się kompleksową obsługą prawną firm z zagranicy i Polski. Kancelaria specjalizuje się w innowacyjnych rozwiązaniach. Pomaga przedsiębiorcom w restrukturyzacji zatrudnienia, wdrażaniu 4-dniowego dnia pracy czy optymalizacji procedur RODO. Dla firm z sektora finansów prowadzi szkolenia w zakresie wdrożenia rozporządzenia o operacyjnej odporności cyfrowej – DORA oraz szkolenia z zagadnień aktu o sztucznej inteligencji (AI). Kancelaria zajmuje się upraszczaniem umów, regulaminów i dokumentów prawnych metodą legal design.
oLIVE media to agencja digital, social media i public relations, która w swoim portfolio posiada liczne projekty zrealizowane dla znanych marek i startupów, zarówno polskich, jak i zagranicznych, takich jak Panasonic, Polska Organizacja Turystyczna, Gisada, Planet Heroes czy Envirly.
oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.
Sonia Stępień jako senior PR specjalistka zasiliła zespół public relations, którym kieruje team leaderka Katarzyna Kamińska.
Sonia odpowiada za realizowanie strategii oraz działań public relations dla klientów m.in. z branży sportowej, technologicznej i prawnej. Do jej zadań należy przygotowywanie informacji prasowych, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, pełnienie roli biura prasowego, a także dbanie o pozytywny wizerunek klientów.
Do klientów, których obsługą zajmuje się Sonia Stępień, zaliczają się m.in. Fundacja KSG “Olympic Dreams”, wspierająca sportowców w ich drodze na igrzyska olimpijskie, kancelaria Armińska radcowie prawni, aplikacja mobilna Laviro czy artystka Małgorzata Radomska.
Sonia Stępień jest absolwentką studiów licencjackich na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów magisterskich na kierunku kryminologia na Uniwersytecie Gdańskim.
Doświadczenie zdobywała początkowo jako freelancerka, współpracując z czasopismami „Focus Historia”, „Newsweek Historia” czy portalem NaTemat.pl. Ostatnie trzy lata pracy zawodowej spędziła w redakcji portalu o2.pl, należącym do grupy Wirtualna Polska. W wolnym czasie pisze teksty o tematyce kryminalnej i prowadzi bloga criminalmind.pl.
oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.
Weronika Weimer dołączyła do agencji oLIVE media w grudniu zeszłego roku, obejmując stanowisko PR & Influencer Marketing Specialist. W kwietniu awansowała na stanowisko seniorskie.
Do zespołu oLIVE media Weronika Weimer dołączyła pod koniec 2023 roku, zasilając zespół PR & lifestyle pod przewodnictwem team leaderki Dominiki Jamroz. Od kwietnia, jako senior PR & influencer marketing specialistka, odpowiadać będzie za współrealizację projektów komunikacyjnych dla marek lifestylowych, współtworzenie strategii komunikacji w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych oraz aktywności z obszaru media i public relations, influencer marketingu oraz social mediów.
Zespół, na pokładzie którego jest Weronika, obsługuje marki z sektora lifestyle, głównie beauty oraz fashion, takie jak szwajcarskie kosmetyki premium Gisada, polskie torebki Novinska, warszawska klinika z krioterapią estetyczną CrioLife czy jedna z najpopularniejszych sieci kawiarni w Polsce. Odpowiada on m.in. za komunikację PR, media relations, influencer marketing oraz działania w social mediach.
Weronika jest absolwentką logistyki i administrowania w mediach Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada bogate doświadczenie w branży marketingowej oraz public relations. Szlify zawodowe zdobywała w takich agencjach jak Lifetube, Planet Partners czy Od kuchni, pracując dla klientów z sektora lifestyle, food oraz HoReCa.
oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.
W trakcie zbliżającego się wielkimi krokami największego wydarzenia branży PR w Polsce, będzie mowa m.in.: o zjawisku dezinformacji i sposobach jego zwalczania. Zaproszeni eksperci będą dyskutowali także na temat narzędzi ułatwiających wyjście z kryzysu wizerunkowego oraz zagrożeń, jakie stanowią dla instytucji cyberataki.
XXII Kongres Public Relations odbędzie się w Rzeszowie już za tydzień (15 i 16 września) i będzie poświęcony tematyce cyberbezpieczeństwa i dezinformacji.
Skuteczna ochrona przed atakami i fake newsami w sieci ma w obecnej rzeczywistości fundamentalne znaczenie. To jak duży wpływ na opinię publiczną mają nieprawdziwe informacje obserwowaliśmy zarówno w trakcie pandemii, a także teraz w czasie wojny – mówi dr hab.Dariusz Tworzydło prof. UW, organizator i pomysłodawca Kongresu PR. – Podczas wydarzenia będziemy rozmawiali między innymi o tym, jak chronić organizacje przez szybko rosnącą liczbą zagrożeń w sieci– dodaje.
Manipulacja informacją
Dezinformacja jest istotnym narzędziem wykorzystywanym do wywierania wpływu społecznego. Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy przybrały na sile, przez co stały się integralną częścią medialnej rzeczywistości. Nieprawdziwe wiadomości są rozsiewane w coraz szybszym tempie, docierając do szerokiego grona odbiorców. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę zainteresowanych i wprowadzić ich w błąd.
Według Vladimira Volkoffa, dezinformacja musi składać się z trzech elementów: to manipulacja opinią publiczną, w celach politycznych, z użyciem informacji podstępnie spreparowanej. Porozmawiamy o tego typu dezinformacji nie tylko z punktu widzenia działań Rosji w Polsce, Ukrainie i Europie, ale również na poziomie samorządowym. Ale czy dezinformacja jest tylko w celach politycznych, gdy grupa użytkowników mediów społecznościowych może przeprowadzić atak na firmę prywatną? Powiemy też, czym jest kłamanie prawdą, a ja jako były korespondent Polsatu w Moskwie podzielę się spostrzeżeniami z frontu wojny (dez)informacyjnej – wyjaśnia Tomasz Kułakowski, Rzecznik Prasowy Krynica Vitamin, który podczas Kongresu będzie prowadził debatę dotyczącą dezinformacji.
O fake newsach, które stanowią siłę napędową cyberwojny, opowie także gość specjalny drugiego dnia Kongresu – podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point opisze, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania wojny.
Dogonić fake newsa
Fałszywe informacje mają na celu wzbudzenie strachu i zamętu, a w skutek tego destabilizację. Dlatego tak istotna jest analiza pojawiających się treści, aby na możliwie wczesnym etapie móc powstrzymać lub ograniczyć rozpowszechnianie się nieprawdy.
Największym wyzwaniem jest „dogonienie fake newsa”, jego szybka identyfikacja i podjęcie odpowiednich działań – zwraca uwagę Karolina Łuczak, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska, jedna z prelegentek Kongresu PR. To niełatwe zadanie, ponieważ atak w świecie wirtualnym następuje zwykle bardzo szybko i niespodziewanie. Co więcej, może zostać przeprowadzony z dowolnego miejsca na świecie.
W celu identyfikacji fałszywych informacji pomocne okazują się narzędzia, pozwalające na sprawdzanie informacji w wielu źródłach.
Analiza publikacji na platformie Inforia nie tylko skutecznie wspiera procesy komunikacyjne marek i instytucji, ale okazała się także kluczowa w fazie wojny hybrydowej, której głównym celem było spolaryzowanie Polaków i Ukraińców. Wszystko, co zmierza do tego, aby ludzi podzielić może sprawić, że oni będą mieli jak najmniejszą przestrzeń do dyskusji. Tego typu działania zawsze mają na celu objęcie kontroli nad myśleniem społeczeństwa – komentuje Sebastian Bykowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który jest Sponsorem Głównym tegorocznej edycji Kongresu PR.
Bezpieczeństwo cyfrowe
Liczba potencjalnych celów cyberataków wzrasta. Według raportu KPMG w Polsce pt. „Barometr cyberbezpieczeństwa. Ochrona cyfrowej tożsamości” w ubiegłym roku w Polsce aż 69% firm odnotowało przynajmniej jeden incydent naruszenia bezpieczeństwa.
Coraz częściej zastanawiamy się, jak reagować, gdy zostanie zaatakowana firma, w której pracujemy. Mówić o wycieku danych? Jeśli tak – to kiedy i jak? Jak prowadzić komunikację? – wylicza Magdalena Grochala, ekspertka w zakresie komunikacji i public relations w Symetria PR, która podczas Kongresu podpowie, jak uniknąć kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku.
W świecie zależnym od cybertechnologii ochrona informacji przed wyciekiem stanowi wyzwanie dla każdej firmy. W cyberprzestrzeni bardzo dobrze odnajdują się hakerzy, którzy wykorzystują luki w sieciowych zabezpieczeniach, wykradając poufne dane. Tajemnice handlowe, dane klientów, własność intelektualna to elementy, których instytucje muszą strzec z największą starannością.
Dla Totalizatora Sportowego komfort klientów i ochrona danych osobowych są priorytetem, zarówno na poziomie gry, jak i odbioru wygranej. Spółka nie podaje informacji o osobach, które uzyskały wygrane właśnie ze względu na bezpieczeństwo grających – podkreśla Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Kongresu.
O Kongresie
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie, łączące od ponad dwóch dekad ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Jego organizatorem jest firma Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i sesja naukowa. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów.
To już XXII spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Partnerem Strategicznym jest Totalizator Sportowy. Sponsor główny to PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem Głównym jest PKN Orlen Partnerem merytorycznym Kongresu jest Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii), a organizatorem Newsline Sp. z o.o. Pozostali partnerzy to: PGE Narodowy, Orange Polska, Rzeszów – stolica innowacji, Województwo Podkarpackie, Ideo Sp. z o.o., Ideo Force.
Partner medialny: Polska Agencja Prasowa SA.
Patroni medialni: Grupa RMF, OOH Magazine, Brief, Mediarun, Nowy Marketing, Portal PublicRelations.pl, MARKETING przy kawie, Medialna Perspektywa, portalmedialny.pl, QBusiness.pl – Biznesowy Serwis Informacyjny, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Redakcja Business INTELLIGENCE, SECURITY MAGAZINE.
Więcej informacji udziela: dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW; www.kongrespr.pl
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Eksperci Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska przygotowali wspólną publikację, która stanowi podsumowanie dyskusji i wniosków dotyczących działań komunikacyjnych w roku 2022. Co się zmieni, a co zostanie po staremu? Jakich okazji nie można zmarnować, a na co szczególnie uważać w nadchodzących miesiącach?
Rok 2021 upłynął pod znakiem gwałtownych zmian w komunikacji zdeterminowanych w znacznej mierze efektami pandemii: w zakresie organizacji pracy, sposobów działania i wykorzystywanych kanałów komunikacji. Obserwowaliśmy przyspieszone przeniesienie budżetów marketingowych do przestrzeni online. Komunikacja w realu na nośnikach typu outdoor, w prasie drukowanej czy eventy w znacznej mierze ustąpiły pola działaniom w mediach społecznościowych i wyszukiwarce. Marki, które nie korzystały dotychczas z wideo, nauczyły się, jak robić filmy. Rynek oszalał na punkcie podcastów. Webinary, wydarzenia online stały się codziennością. Natłok rosnącej ilości contentu w przestrzeni online przyprawiał marketerów o zawrót głowy i rodził nieustające pytanie: jak przebić się przez gąszcz komunikatów?
Jakie trendy zdominują rok 2o22?
Część z opisanych zjawisk stanowi ewolucję już wcześniej zauważalnych tendencji. Pojawiają się jednak nowe, stanowiące implikację zmian w zachowaniu konsumentów, polityki marek i sposobach komunikacji.
Według ekspertów Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska niektóre z nich jak: rola działań online, kolejne kroki w przenoszeniu komunikacji do świata wirtualnego, autentyczność – znajdzie swoją płynną kontynuację. Stałym elementem marketingowej gry online są influencerzy, których rola zmienia się i ulega regulacji. Rośnie także znaczenie komunikacji wideo, która w bieżącym roku będzie generować już 82% ruchu w internecie[1]. Rosnące wyzwanie dla marek stanowi kreowanie autentycznego przekazu, który na bieżąco oceniają konsumenci. Stałym dylematem jest także wybór: pozostać neutralnym czy opowiedzieć się po jednej ze stron podczas elektryzujących opinię publiczną licznych wydarzeń społecznych, politycznych
i gospodarczych.
Pojawią się jednak nowe zjawiska jak metawersum czy spirale informacyjne. Istotnie przesuwa się też granica tego, co uważamy za tabu, czym marki próbują szokować lub zadziwić publiczność dla budowania zasięgów. Swoje triumfy święci również gaming i e-sport – dla których postpandemiczna rzeczywistość stanowi idealne środowisko rozwoju.
Szalone tempo pojawiających się newsów wymaga działania agile, podejmowania szybkich decyzji, aby nie stracić pojawiających się okazji. W takich warunkach łatwo o wizerunkowe błędy – często kosztowne i przykre w skutkach. Jakie zmiany przyniesie 2022 i jak bezpiecznie wykorzystać je dla Waszych marek?
Zapraszamy do lektury autorskiego zestawienia trendów wytypowanych przez członków Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska. Opracowanie jest spojrzeniem na czekające nas wydarzenia z różnych stron rynku. Wśród autorów publikacji znajdziemy zarówno przedstawicieli agencji, PR dużych międzynarodowych marek, jak i agencji gamingowych oraz agencji wyspecjalizowanych w influencer marketingu: Joanna Berlińska, Head of Growth, Founder w Lightscape & Visibly, Adam Kaliszewski, Head of Digital Practice w Solski Communications, Marta Wojciechowska, Senior Influencer Marketing & PR Manager w Nutricia, Dr Agnieszka Jagusiak, Marketing Manager w Lightscape, Ewa Ziętek-Maciejczyk, PR & Marketing Director w Result Media, Marek Myślicki, PR & Strategic Partnerships Director w GetHero, Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo, Marta Andreasik, PR Manager w Huuuge Games oraz Adam Radoliński, Creative Manager w Huuuge Games.
Opracowanie można pobrać bezpłatnie pod linkiem: https://bit.ly/3tdzZ5G. Zapraszamy do lektury!
Celem grupy jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności tych działań. Prace Grupy skupione są przede wszystkim na Public Relations jako elemencie działań marketingowych, nowych technologiach i rozwiązaniach w marketingu oraz case studies. Zespół tworzą reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Head of Development w agencji Lightscape.
Znamy zwycięzców XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication.
Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził Michał Kempa – znany dziennikarz radiowy i telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.
Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.
Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, jeden z najbardziej doświadczonych praktyków PR w Europie, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.
W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.
Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:
SREBRO 60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
BRĄZ Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
BRĄZ W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
2. PR produktu
ZŁOTO T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
SREBRO Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
BRĄZ Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
BRĄZ Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
4. Advocacy i Public Affairs
SREBRO Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
SREBRO Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
BRĄZ Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
BRĄZ Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
5. Kampania społeczna
ZŁOTO Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
SREBRO Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
SREBRO Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
BRĄZ Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
BRĄZ Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska
9. Event komercyjny
ZŁOTO OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
SREBRO Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
BRĄZ T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska
10. Event społeczny
ZŁOTO Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
BRĄZ Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
11. Launch produktu, usługi lub firmy
ZŁOTO KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
SREBRO Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
BRĄZ Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
12. Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
BRĄZ Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
BRĄZ SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
13. PR miejsca, miasta lub regionu
BRĄZ A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
BRĄZ E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
BRĄZ Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte
14. Social media
ZŁOTO Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
SREBRO Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
BRĄZ To nie ja / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly
SREBRO Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
18. Employer Branding
ZŁOTO ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
SREBRO Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
SREBRO O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC
19. Content marketing – branded content
ZŁOTO OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
SREBRO Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
SREBRO Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
BRĄZ E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
20. Custom Publishing
SREBRO Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
BRĄZ GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska
Kategorie sektorowe:
1. Technologia, IT, telekomunikacja
ZŁOTO „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
SREBRO T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
SREBRO Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
BRĄZ Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
2. Finanse
SREBRO eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
SREBRO CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
BRĄZ SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
3. Uroda, higiena i wellness
ZŁOTO Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
BRĄZ E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
6. Kultura i media
ZŁOTO KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
BRĄZ Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
BRĄZ 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
7. Medycyna i zdrowie
BRĄZ HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
BRĄZ Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
8. Sport, turystyka i rekreacja
SREBRO Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
SREBRO Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
BRĄZ Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
9. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
SREBRO Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
SREBRO Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
Efektywność
ZŁOTO Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
Research&Insight
ZŁOTO Bariery do kariery / Clue PR
Tytanowy Spinacz: 24/7Communication Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte. Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), BRIEF, THINKTANK, PR Manager, Newseria, Pro4Media, Piloci Studio, agencja Blask, Conrego, Sotrender, BeCommuniactions, Grupa Komunikacja Plus, Vision Group, MSL
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W październiku 2021 roku do zespołu IF Nation Group, właściciela Imagine Nation (agencja eventowa) i Focus Nation (agencja komunikacji marketingowej 360) dołączyła Agnieszka Szlaska, manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji, PR, CSR, Public Affairs oraz projektów change management i culture transformation.
Communication & PR Director to nowa funkcja w strukturze IF Nation Group. Jest związana z dynamicznym rozwojem i ambitnymi planami firmy, której klientami od lat są, m.in. Dell Technologies, Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o., Brown Forman Polska Sp. z o.o., TV Polsat, PEPCO Poland sp. z o.o, PZU S.A. i Bank BNP Paribas S.A.
Agnieszka Szlaska, jako Communication & PR Director odpowiada za opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji dla Grupy i poszczególnych agencji, działania PR i media relations, komunikację wewnętrzną, planowanie i koordynację projektów agencyjnych. Raportuje bezpośrednio do Rafała Kupidury, CEO IF Nation Group.
Agnieszka Szlaska ma 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu strategii komunikacji dla marek i firm z branż m.in. lifestyle, FMCG, healthcare, OTC, reklama, media. Ostatnio pełniła funkcję Dyrektora Komunikacji i PR w firmie Sante (producent żywności) oraz Head of PR w agencji Communication Unlimited. Wcześniej przez ponad 7 lat była Dyrektorem Komunikacji i Promocji w międzynarodowej firmie reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. Przez 15 lat była Dyrektorem Promocji w wydawnictwach prasowych – Wydawnictwo Bauer (Twój Styl, Pani), Wydawnictwo Zwierciadło, AWR Wprost, WPTS.
Jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Talent 200 INSEAD Leadership Development Programme we Francji. Od 2016, przez 5 kolejnych lat była członkiem Kapituły Rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie” magazynu Brief.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: 24/7Communiaction (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (7 nominacji).
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w Regulaminie.
Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowo inspirująca inicjatywa, dzięki której możemy docenić kreatywne pomysły powstające w Polsce. Ogromnie cieszymy się, że projekt spotyka się z dużym i niesłabnącym zainteresowaniem, o czym świadczy rekordowa liczba zgłoszeń do Konkursu. W tegorocznej edycji sześć grup jurorskich, składających się łącznie z 92 Jurorów, ocenia projekty zgłoszone w 35 kategoriach. Wierzymy, że dzięki wyróżnieniu najciekawszych pomysłów, Złote Spinacze wyznaczają najwyższe standardy i promują najlepsze praktyki w branży PR.
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
2. PR produktu
Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
4. Advocacy i Public Affairs
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
5. Kampania społeczna
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
6. PR pro bono
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
27. Medycyna i zdrowie
HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
28. Sport, turystyka i rekreacja
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
30. Przemysł i infrastruktura
Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
31. Motoryzacja i transport
OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W agencji better. Jakub Krawczyński będzie odpowiadał za strategię komunikacyjną, PR dla wydawców gier, niezależnych studiów producenckich oraz kontakty z mediami i influencerami. Wcześniej był zatrudniony w Wirtualnej Polsce.
Krawczyński był związany z Wirtualną Polską od lutego 2020, gdzie pracował w dziale technologii i gier jako redaktor, a później wydawca i był odpowiedzialny za treści na portalach: Dobreprogramy, WP Tech, Gadżetomania, Komórkomania, Fotoblogia i Polygamia. Wcześniej pracował jako redaktor w PurePC i HDTVPolska oraz był współpracownikiem magazynu „Glissando”.
Better. gaming agency prowadzi działania z zakresu PR, marketingu i produkcji treści wideo dla takich partnerów, jak All in! Games (Chernobylite), Assemble Entertainment (seria przygodówek Leisure Suit Larry), CI Games (Sniper Ghost Warrior Contracts 2) czy Retrovibe (Project Warlock II).
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.