...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Fake newsy, cyberwojna i bezpieczeństwo w sieci.

W trakcie zbliżającego się wielkimi krokami największego wydarzenia branży PR w Polsce, będzie mowa m.in.: o zjawisku dezinformacji i sposobach jego zwalczania. Zaproszeni eksperci będą dyskutowali także na temat narzędzi ułatwiających wyjście z kryzysu wizerunkowego oraz zagrożeń, jakie stanowią dla instytucji cyberataki.

 

XXII Kongres Public Relations odbędzie się w Rzeszowie już za tydzień (15 i 16 września) i będzie poświęcony tematyce cyberbezpieczeństwa i dezinformacji.

Skuteczna ochrona przed atakami i fake newsami w sieci ma w obecnej rzeczywistości fundamentalne znaczenie. To jak duży wpływ na opinię publiczną mają nieprawdziwe informacje obserwowaliśmy zarówno w trakcie pandemii, a także teraz w czasie wojny – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło prof. UW, organizator i pomysłodawca Kongresu PR. – Podczas wydarzenia będziemy rozmawiali między innymi o tym, jak chronić organizacje przez szybko rosnącą liczbą zagrożeń w sieci dodaje.

Manipulacja informacją

Dezinformacja jest istotnym narzędziem wykorzystywanym do wywierania wpływu społecznego. Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy przybrały na sile, przez co stały się integralną częścią medialnej rzeczywistości. Nieprawdziwe wiadomości są rozsiewane w coraz szybszym tempie, docierając do szerokiego grona odbiorców. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę zainteresowanych i wprowadzić ich w błąd.

Według Vladimira Volkoffa, dezinformacja musi składać się z trzech elementów: to manipulacja opinią publiczną, w celach politycznych, z użyciem informacji podstępnie spreparowanej. Porozmawiamy o tego typu dezinformacji nie tylko z punktu widzenia działań Rosji w Polsce, Ukrainie i Europie, ale również na poziomie samorządowym. Ale czy dezinformacja jest tylko w celach politycznych, gdy grupa użytkowników mediów społecznościowych może przeprowadzić atak na firmę prywatną? Powiemy też, czym jest kłamanie prawdą, a ja jako były korespondent Polsatu w Moskwie podzielę się spostrzeżeniami z frontu wojny (dez)informacyjnej  – wyjaśnia Tomasz Kułakowski, Rzecznik Prasowy Krynica Vitamin, który podczas Kongresu będzie prowadził debatę dotyczącą dezinformacji.

O fake newsach, które stanowią siłę napędową cyberwojny, opowie także gość specjalny drugiego dnia Kongresu – podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point opisze, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania wojny.

 

Dogonić fake newsa

Fałszywe informacje mają na celu wzbudzenie strachu i zamętu, a w skutek tego destabilizację. Dlatego tak istotna jest analiza pojawiających się treści, aby na możliwie wczesnym etapie móc powstrzymać lub ograniczyć rozpowszechnianie się nieprawdy.

Największym wyzwaniem jest „dogonienie fake newsa”, jego szybka identyfikacja i podjęcie odpowiednich działań – zwraca uwagę Karolina Łuczak, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska, jedna z prelegentek Kongresu PR. To niełatwe zadanie, ponieważ atak w świecie wirtualnym następuje zwykle bardzo szybko i niespodziewanie. Co więcej, może zostać przeprowadzony z dowolnego miejsca na świecie.

W celu identyfikacji fałszywych informacji pomocne okazują się narzędzia, pozwalające na sprawdzanie informacji w wielu źródłach.

Analiza publikacji na platformie Inforia nie tylko skutecznie wspiera procesy komunikacyjne marek i instytucji, ale okazała się także kluczowa w fazie wojny hybrydowej, której głównym celem było spolaryzowanie Polaków i Ukraińców. Wszystko, co zmierza do tego, aby ludzi podzielić może sprawić, że oni będą mieli jak najmniejszą przestrzeń do dyskusji. Tego typu działania zawsze mają na celu objęcie kontroli nad myśleniem społeczeństwa – komentuje Sebastian Bykowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który jest Sponsorem Głównym tegorocznej edycji Kongresu PR.

 

Bezpieczeństwo cyfrowe

Liczba potencjalnych celów cyberataków wzrasta. Według raportu KPMG w Polsce pt. „Barometr cyberbezpieczeństwa. Ochrona cyfrowej tożsamości” w ubiegłym roku w Polsce aż 69% firm odnotowało przynajmniej jeden incydent naruszenia bezpieczeństwa.

Coraz częściej zastanawiamy się, jak reagować, gdy zostanie zaatakowana firma, w której pracujemy. Mówić o wycieku danych? Jeśli tak – to kiedy i jak? Jak prowadzić komunikację? – wylicza Magdalena Grochala, ekspertka w zakresie komunikacji i public relations w Symetria PR, która podczas Kongresu podpowie, jak uniknąć kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku.

W świecie zależnym od cybertechnologii ochrona informacji przed wyciekiem stanowi wyzwanie dla każdej firmy. W cyberprzestrzeni bardzo dobrze odnajdują się hakerzy, którzy wykorzystują luki w sieciowych zabezpieczeniach, wykradając poufne dane. Tajemnice handlowe, dane klientów, własność intelektualna to elementy, których instytucje muszą strzec z największą starannością.

Dla Totalizatora Sportowego komfort klientów i ochrona danych osobowych są priorytetem, zarówno na poziomie gry, jak i odbioru wygranej. Spółka nie podaje informacji o osobach, które uzyskały wygrane właśnie ze względu na bezpieczeństwo grających – podkreśla Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Kongresu.

 

O Kongresie

Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie, łączące od ponad dwóch dekad ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Jego organizatorem jest firma Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i sesja naukowa. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów.

To już XXII spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Partnerem Strategicznym jest Totalizator Sportowy. Sponsor główny to PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem Głównym jest PKN Orlen Partnerem merytorycznym Kongresu jest Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii), a organizatorem Newsline Sp. z o.o. Pozostali partnerzy to: PGE Narodowy, Orange Polska, Rzeszów – stolica innowacji, Województwo Podkarpackie, Ideo Sp. z o.o., Ideo Force.

Partner medialny: Polska Agencja Prasowa SA.

Patroni medialni: Grupa RMF, OOH Magazine, Brief, Mediarun, Nowy Marketing, Portal PublicRelations.pl, MARKETING przy kawie, Medialna Perspektywa, portalmedialny.pl, QBusiness.pl – Biznesowy Serwis Informacyjny, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Redakcja Business INTELLIGENCE, SECURITY MAGAZINE.

 

Więcej informacji udziela: dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW; www.kongrespr.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

2022 – rok dla odważnych i rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu

IAB_Polska_Grupa Robocza PR

Eksperci Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska przygotowali wspólną publikację, która stanowi podsumowanie dyskusji i wniosków dotyczących działań komunikacyjnych w roku 2022. Co się zmieni, a co zostanie po staremu? Jakich okazji nie można zmarnować, a na co szczególnie uważać w nadchodzących miesiącach?

Rok 2021 upłynął pod znakiem gwałtownych zmian w komunikacji zdeterminowanych w znacznej mierze efektami pandemii: w zakresie organizacji pracy, sposobów działania i wykorzystywanych kanałów komunikacji. Obserwowaliśmy przyspieszone przeniesienie budżetów marketingowych do przestrzeni online. Komunikacja w realu na nośnikach typu outdoor, w prasie drukowanej czy eventy w znacznej mierze ustąpiły pola działaniom w mediach społecznościowych i wyszukiwarce. Marki, które nie korzystały dotychczas z wideo, nauczyły się, jak robić filmy. Rynek oszalał na punkcie podcastów. Webinary, wydarzenia online stały się codziennością. Natłok rosnącej ilości contentu w przestrzeni online przyprawiał marketerów o zawrót głowy i rodził nieustające pytanie: jak przebić się przez gąszcz komunikatów?

Jakie trendy zdominują rok 2o22?

Część z opisanych zjawisk stanowi ewolucję już wcześniej zauważalnych tendencji. Pojawiają się jednak nowe, stanowiące implikację zmian w zachowaniu konsumentów, polityki marek i sposobach komunikacji.

Według ekspertów Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska niektóre z nich jak: rola działań online, kolejne kroki w przenoszeniu komunikacji do świata wirtualnego, autentyczność – znajdzie swoją płynną kontynuację. Stałym elementem marketingowej gry online są influencerzy, których rola zmienia się i ulega regulacji. Rośnie także znaczenie komunikacji wideo, która w bieżącym roku będzie generować już 82% ruchu w internecie[1]. Rosnące wyzwanie dla marek stanowi kreowanie autentycznego przekazu, który na bieżąco oceniają konsumenci. Stałym dylematem jest także wybór: pozostać neutralnym czy opowiedzieć się po jednej ze stron podczas elektryzujących opinię publiczną licznych wydarzeń społecznych, politycznych
i gospodarczych.

Pojawią się jednak nowe zjawiska jak metawersum czy spirale informacyjne. Istotnie przesuwa się też granica tego, co uważamy za tabu, czym marki próbują szokować lub zadziwić publiczność dla budowania zasięgów. Swoje triumfy święci również gaming i e-sport – dla których postpandemiczna rzeczywistość stanowi idealne środowisko rozwoju.

Szalone tempo pojawiających się newsów wymaga działania agile, podejmowania szybkich decyzji, aby nie stracić pojawiających się okazji. W takich warunkach łatwo o wizerunkowe błędy – często kosztowne i przykre w skutkach. Jakie zmiany przyniesie 2022 i jak bezpiecznie wykorzystać je dla Waszych marek?

Zapraszamy do lektury autorskiego zestawienia trendów wytypowanych przez członków Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska. Opracowanie jest spojrzeniem na czekające nas wydarzenia z różnych stron rynku. Wśród autorów publikacji znajdziemy zarówno przedstawicieli agencji, PR dużych międzynarodowych marek, jak i agencji gamingowych oraz agencji wyspecjalizowanych w influencer marketingu: Joanna Berlińska, Head of Growth, Founder w Lightscape & Visibly, Adam Kaliszewski, Head of Digital Practice w Solski Communications, Marta Wojciechowska, Senior Influencer Marketing & PR Manager w Nutricia, Dr Agnieszka Jagusiak, Marketing Manager w Lightscape, Ewa Ziętek-Maciejczyk, PR & Marketing Director w Result Media, Marek Myślicki, PR & Strategic Partnerships Director w GetHero, Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo, Marta Andreasik, PR Manager w Huuuge Games oraz Adam Radoliński, Creative Manager w Huuuge Games.

Opracowanie można pobrać bezpłatnie pod linkiem: https://bit.ly/3tdzZ5G. Zapraszamy do lektury!

[1] https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/service-provider/visual-networking-index-vni/white-paper-c11-741490.html

 

Celem grupy jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności tych działań. Prace Grupy skupione są przede wszystkim na Public Relations jako elemencie działań marketingowych, nowych technologiach i rozwiązaniach w marketingu oraz case studies. Zespół tworzą reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Head of Development w agencji Lightscape.

Grupa Robocza Public Relations IAB Polska

Złote Spinacze 2021 rozdane! [BRIEF PATRONUJE]

ZloteSpinacze2021_Rozdane

Znamy zwycięzców XIX edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził Michał Kempa – znany dziennikarz radiowy i telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.

Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, jeden z najbardziej doświadczonych praktyków PR w Europie, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.

W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.

ZloteSpinacze2021_Rozdane grupowe
fot. ZFPR

 

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

 

1. PR korporacyjny

ZŁOTO
Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker

BRĄZ
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ
W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

 

2. PR produktu

ZŁOTO
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO
Moc wiesiołka / Labcon, Adamed

BRĄZ
Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

 

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZ
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ
Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

 

4. Advocacy i Public Affairs

 

SREBRO
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ
Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

BRĄZ
Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

 

5. Kampania społeczna

ZŁOTO
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

SREBRO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
BRĄZ
Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

6. PR pro bono

ZŁOTO
#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

SREBRO
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

 

7. Covid-19 PR Response

ZŁOTO
Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD

SREBRO
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ
Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

8. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO
People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska

SREBRO
Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB

BRĄZ
Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

 

9. Event komercyjny

ZŁOTO
OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age

SREBRO
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
BRĄZ
T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

 

10. Event społeczny

ZŁOTO
Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

BRĄZ
Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma

 

11. Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

SREBRO
Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

BRĄZ
Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

 

12. Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ
Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

BRĄZ
SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

 

13. PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZ
A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków

BRĄZ
E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine

BRĄZ
Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

 

14. Social media

ZŁOTO
Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

SREBRO
Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ
To nie ja / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly

BRĄZ
#ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD

 

15. Business-to-Business PR

ZŁOTO
Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

SREBRO
GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

BRĄZ
Social Selling Experts – handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

 

16. PR finansowy i relacje inwestorskie

ZŁOTO
INPOST NA EURONEX AMSTERDAM – największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR

SREBRO
4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR

BRĄZ
Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

 

17. Media Relations

ZŁOTO
„Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline

SREBRO
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ
50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

 

18. Employer Branding

ZŁOTO
ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO
Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic

SREBRO
O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

 

19. Content marketing – branded content

ZŁOTO
OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

SREBRO
Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

SREBRO
Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD

BRĄZ
E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

 

20. Custom Publishing

SREBRO
Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
„Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska

BRĄZ
GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe:

 

1. Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
„Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska

SREBRO
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO
Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ
Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

 

2. Finanse

SREBRO
eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon

SREBRO
CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency

BRĄZ
SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

 

3. Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ
Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

BRĄZ
#WłączLeczenie – jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma

 

4. Moda i styl życia

ZŁOTO
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ
Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia

BRĄZ
Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

 

5. Sektor spożywczy

ZŁOTO
Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

SREBRO
Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

BRĄZ
E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

 

6. Kultura i media

ZŁOTO
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

BRĄZ
Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

BRĄZ
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

 

7. Medycyna i zdrowie

BRĄZ
HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication

BRĄZ
Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

 

8. Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO
Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

SREBRO
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

BRĄZ
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

 

9. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO
Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

BRĄZ
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

 

10. Motoryzacja i transport

SREBRO
TIER – brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility

BRĄZ
OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

BRĄZ
Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

 

11. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

SREBRO
#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

 

Kategorie specjalne:

  1. Kreatywność
    ZŁOTO
    OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  2. Efektywność
    ZŁOTO
    Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  3. Research&Insight
    ZŁOTO
    Bariery do kariery / Clue PR

Tytanowy Spinacz: 24/7Communication
Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), BRIEF, THINKTANK, PR Manager, Newseria, Pro4Media, Piloci Studio, agencja Blask, Conrego, Sotrender, BeCommuniactions, Grupa Komunikacja Plus, Vision Group, MSL


Źródło: ZFPR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agnieszka Szlaska została Communication & PR Director w IF Nation Group

Agnieszka Szlaska

W październiku 2021 roku do zespołu IF Nation Group, właściciela Imagine Nation (agencja eventowa) i Focus Nation (agencja komunikacji marketingowej 360) dołączyła Agnieszka Szlaska, manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji, PR, CSR, Public Affairs oraz projektów change management i culture transformation.

Communication & PR Director to nowa funkcja w strukturze IF Nation Group. Jest związana z dynamicznym rozwojem i ambitnymi planami firmy, której klientami od lat są, m.in. Dell Technologies, Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o., Brown Forman Polska Sp. z o.o., TV Polsat, PEPCO Poland sp. z o.o, PZU S.A. i Bank BNP Paribas S.A.

Agnieszka Szlaska, jako Communication & PR Director odpowiada za opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji dla Grupy i poszczególnych agencji, działania PR i media relations, komunikację wewnętrzną, planowanie i koordynację projektów agencyjnych. Raportuje bezpośrednio do Rafała Kupidury, CEO IF Nation Group.

Agnieszka Szlaska ma 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu strategii komunikacji dla marek i firm z branż m.in. lifestyle, FMCG, healthcare, OTC, reklama, media. Ostatnio pełniła funkcję Dyrektora Komunikacji i PR w firmie Sante (producent żywności) oraz Head of PR w agencji Communication Unlimited. Wcześniej przez ponad 7 lat była Dyrektorem Komunikacji i Promocji w międzynarodowej firmie reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. Przez 15 lat była Dyrektorem Promocji w wydawnictwach prasowych – Wydawnictwo Bauer (Twój Styl, Pani), Wydawnictwo Zwierciadło, AWR Wprost, WPTS.

Jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Talent 200 INSEAD Leadership Development Programme we Francji. Od 2016, przez 5 kolejnych lat była członkiem Kapituły Rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie” magazynu Brief.


Źródło: IF Nation Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2021! [BRIEF PATRONUJE]

zlote spinacze nominacje

Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: 24/7Communiaction (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (7 nominacji).

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w Regulaminie.

Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowo inspirująca inicjatywa, dzięki której możemy docenić kreatywne pomysły powstające w Polsce. Ogromnie cieszymy się, że projekt spotyka się z dużym i niesłabnącym zainteresowaniem, o czym świadczy rekordowa liczba zgłoszeń do Konkursu. W tegorocznej edycji sześć grup jurorskich, składających się łącznie z 92 Jurorów, ocenia projekty zgłoszone w 35 kategoriach. Wierzymy, że dzięki wyróżnieniu najciekawszych pomysłów, Złote Spinacze wyznaczają najwyższe standardy i promują najlepsze praktyki w branży PR.

Mariusz Ustyjańczuk, partner zarządzający, lider usług Risk Advisory, Deloitte

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 3 grudnia 2021 r.

Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

  • W pogoni za ciszą / Icon Strategies
  • 60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
  • Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

2. PR produktu

  • Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
  • Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
  • T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

  • Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
  • Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
  • Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

4. Advocacy i Public Affairs

  • Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
  • Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
  • Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

5. Kampania społeczna

  • Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

6. PR pro bono

  • Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
  • #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
  • Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

7. Covid-19 PR response

  • Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

8. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
  • Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

9. Event komercyjny

  • OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
  • Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
  • T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

10. Event społeczny

  • 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
  • Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

11. Launch produktu, usługi lub firmy

  • KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
  • Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

12. Sustainability i CSR Communications

  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
  • SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
  • Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

13. PR miejsca, miasta lub regionu

  • A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
  • E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
  • Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

14. Social media

  • Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  • To nie ja / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly
  • #ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

15. Business-to-Business PR

  • Dont Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
  • GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
  • Social Selling Experts – handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

16. PR finansowy i relacje inwestorskie

  • 4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
  • INPOST NA EURONEX AMSTERDAM – największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

17. Media relations

  • „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
  • 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
  • Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

18. Employer Branding

  • O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC
  • Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
  • ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

19. Content marketing – branded content

  • E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
  • OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

20. Custom Publishing

  • „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
  • Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe:

21. Technologia, IT, telekomunikacja

  • Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
  • „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
  • Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
  • T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

22. Finanse

  • CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
  • eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

23. Uroda, higiena i wellness

  • #WłączLeczenie – jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
  • Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

24. Moda i styl życia

  • Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
  • Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
  • Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

25. Sektor spożywczy

  • E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

26.Kultura i media

  • Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • 27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

27. Medycyna i zdrowie

  • HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
  • Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
  • Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

28. Sport, turystyka i rekreacja

  • Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
  • Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  • Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
  • Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
  • Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

30. Przemysł i infrastruktura

  • Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

31. Motoryzacja i transport

  • OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • TIER – brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
  • Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

31. NGO i sektor publiczny

  • Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
  • #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

Kategorie specjalne:

32. Kreatywność

  • OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
  • Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S / d*fusion communication, Microsoft
  • Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

33. Efektywność

  • Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
  • eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • 50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
  • Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

34. Research&Insight

  • Mapa ryzyka Polaków / Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), hi Agencja, OneMulti
  • Bariery do kariery / Clue PR
  • Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie: www.zlotespinacze.pl.

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, Press, Wirtualne Media, Newseria, BRIEF, PR Manager, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio.


Źródło: ZFPR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#KiszlukRozmawia 69 – Dariusz Tworzydło, UW

#KiszlukRozmawia Dariusz Tworzydlo

Grzegorz Kiszluk rozmawia z dr. hab. Dariuszem Tworzydło, profesorem Uniwersytetu Warszawskiego.

Grzegorz Kiszluk

Jakub Krawczyński został PR specialist w better. gaming agency

Jakub Krawczynski

W agencji better. Jakub Krawczyński będzie odpowiadał za strategię komunikacyjną, PR dla wydawców gier, niezależnych studiów producenckich oraz kontakty z mediami i influencerami. Wcześniej był zatrudniony w Wirtualnej Polsce.

Krawczyński był związany z Wirtualną Polską od lutego 2020, gdzie pracował w dziale technologii i gier jako redaktor, a później wydawca i był odpowiedzialny za treści na portalach: Dobreprogramy, WP Tech, Gadżetomania, Komórkomania, Fotoblogia i Polygamia. Wcześniej pracował jako redaktor w PurePC i HDTVPolska oraz był współpracownikiem magazynu „Glissando”.

Better. gaming agency prowadzi działania z zakresu PR, marketingu i produkcji treści wideo dla takich partnerów, jak All in! Games (Chernobylite), Assemble Entertainment (seria przygodówek Leisure Suit Larry), CI Games (Sniper Ghost Warrior Contracts 2) czy Retrovibe (Project Warlock II).


Źródło: Better. gaming agency

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dobra komunikacja na złe czasy, czyli jak komunikować się z pracownikami w pandemii, by odnieść sukces… i unikać kryzysów? [CASE STUDY]

komunikacja wewnętrzna

Wskaźnik ”Team Efficiency Index” oceniający efektywność pracy – 86 pkt. ”Engagement Index”, który bada zaangażowanie pracowników – 85 pkt. ”Wellbeing Index” analizujący samopoczucie zespołu – wynik na poziomie 83 pkt[1]. To wybrane rezultaty tegorocznego badania „My voice” przeprowadzonego w firmie Intrum, która jest liderem rynku zarządzania wierzytelnościami. Może ich zazdrościć niejeden HR-owiec, PR-owiec i każda osoba, która była odpowiedzialna za stworzenie strategii komunikacji wewnętrznej w niełatwej covidowej rzeczywistości. Dlaczego? Intrum nie tylko udało się uniknąć kryzysu komunikacyjnego, co szczególnie w pierwszych tygodniach pandemii było nie lada osiągnięciem, ale i zwiększyć efektywność w zespole oraz wzmocnić w pracownikach poczucie przynależności do marki. Gdzie leży klucz sukcesu? W planie komunikacji i narzędziach z obszaru employer brandingu uszytych na miarę, we współpracy z agencją Lightscape.

1. Zdefiniowanie nowych wyzwań i przygotowanie odpowiednich rozwiązań

W pierwszym etapie pandemii większość pracowników Intrum – blisko 70 proc. przeszła na zdalny tryb pracy. Mimo że w firmie już wcześniej funkcjonował taki model pełnienia obowiązków (w określonych sytuacjach i dla wybranych pracowników), to jednak nowa rzeczywistość okazała się wyzwaniem dla wszystkich – zarówno dla kadry kierowniczej, jak i reszty zespołu. Praca zdalna, czyli brak możliwości codziennych spotykań w biurze i załatwiania spraw „w cztery oczy” była nie tylko problemem organizacyjnym, ale potencjalną przeszkodą w komunikacji na linii przełożony pracownik i między pracownikami, i mogła przerodzić się w kryzys. Dlatego trzeba było działać szybko, by uniknąć rozwoju takiego scenariusza.

Wraz z klientem wytypowaliśmy w Lightscape listę wyzwań, pytań i trudności, które wiązały się z nowym modelem pracy oraz stworzyliśmy spis dobrych praktyk, które powinni poznać pracownicy, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Menedżerowie jako osoby zarządzające zespołami i autorzy znacznej części komunikacji wewnętrznej, stanęli przez zupełnie innymi wyzwaniami niż pracownicy niższego szczebla czy osoby, które w firmie mają mniejszy poziom odpowiedzialności, co zostało odzwierciedlone w przygotowanych przez Lightscape nowych narzędziach z obszaru employer brandingu:

Poradnik dla menedżerów Intrum:

  • jak efektywnie zarządzać pracownikami pracującymi zdalnie
    – zestawienie DOs i DON’Ts,
  • jak walczyć z izolacją w zespole pracującym na zasadach home office,
  • dlaczego mikrozarządzanie nie pasuje do covidowej rzeczywistości,
  • komunikacja na czas kryzysu – jakich tematów unikać, by nie doprowadzić do kolejnego kryzysu,
  • jak być dobrym menedżerem na złe czasy, czyli jak być emocjonalnym wsparciem dla pracowników w czasie pandemii,
  • jak rozwiązywać konflikty w zespole, kiedy nie ma Cię w biurze.

Poradnik dla pracowników Intrum:

  • organizacja domowego biura, czyli jak się przygotować do pracy w trybie zdalnym,
  • jak zadbać o work-life balance na home office,
  • wellbeing jest ważny, czyli jak zadbać
    o samopoczucie,
  • DOs i DON’Ts spotkań online, które wszyscy powinni znać.

Czas pokazał, że przygotowana komunikacja i zaproponowane narzędzia odniosły cel, bo pracownicy korzystają z nich także dziś, a w pierwszych tygodniach pandemii, które były najtrudniejsze pozwoliły uniknąć kryzysów komunikacyjnych (taki był jeden z głównych celów) i zapewnić wszystkim w Intrum komfort pracy w niełatwej rzeczywistości.

2. Zachowanie poczucia „normalności” i stworzenie listy tematów „zakazanych”

Jedno z kluczowych pytań przy tworzeniu strategii komunikacji wewnętrznej na czas pandemii dotyczyło tego, czy ma ona być tematem obecnym w tym planie i czy z konieczności trzeba zmienić istniejące narzędzia i pomysły na komunikowanie się z pracownikami.

W tym przypadku sprawdził się złoty środek. Nie dało się ukryć, że coś się zmieniło i nagle wszyscy zostaliśmy wrzuceni w nową rzeczywistość. Nie chodziło tylko o to, że pracownicy Intrum zaczęli pracować zdalnie, więc realnie odczuli tę zmianę. Pandemia stała się tematem numerem 1 w mediach, więc nie można było jej przemilczeć. Dlatego od pierwszych dni lockdownu uruchomiono dedykowaną komunikację w dwóch streamach.

Osoby pracujące zdalnie otrzymywały regularne wsparcie pozwalające usprawnić wykonywanie obowiązków na zasadach home office. Z kolei kadra menedżerska była wspierana wskazówkami, które ułatwiały zarządzanie zespołami na odległość. W komunikacji w szczególny sposób zadbano o osoby z konieczności pracujące z biur w czasie pandemii, które doświadczały dodatkowego stresu wynikającego z codziennego narażania się na niebezpieczeństwo. Dla nich została przygotowana specjalna akcji komunikacyjna „Bezpieczni z Intrum”. Pracownicy otrzymali jasną informację, co robi firma, by zadbać o
ich bezpieczeństwo i w jaki sposób ograniczono do minimum możliwość rozprzestrzeniania się koronawirusa w biurach Intrum. Istotne również było przekazanie konkretnych wytycznych, jakie środki ostrożności należy stosować w miejscu pracy w pandemii, by chronić zdrowie swoje i innych pracowników. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród pracowników pokazały, że taka akcja komunikacyjna była potrzebna i została bardzo dobrze odebrana przez zespół. Wszyscy w Intrum, bez względu na formę pracy, otrzymywali specjalny newsletter, w którym dział HR informował na bieżąco o sytuacji epidemiologicznej w naszym kraju. Były to stosunkowo proste narzędzia komunikacji, ale odegrały bardzo ważną rolę, szczególnie w pierwszych tygodniach pandemii.

A co z pozostałymi tematami komunikacji? Korona-kryzys jej nie zdominował. Przy całym chaosie i stresującej atmosferze niepewności jutra, ważne było zachowanie „resztek normalności”. Dlatego Intrum kontynuowało organizację kolejnych edycji konkursów dla pracowników – ”Intrum Values Awards” i ”Intrum Leader of the Year”, które odbyły się zdalnie, co zostało docenione przez zespół. Online obywało się również cykliczne wydarzenie, a jednocześnie bardzo istotne narzędzie employer brandingowe (w pandemii okazało się jeszcze ważniejsze niż dotychczas) – „Dni Komunikacji Intrum”. Podczas spotkań z kadrą menedżerską pracownicy mają okazję zadać pytania o nurtujące ich kwestie. Poza tym, pracownicy byli również zachęcani do organizowania kolejnych akcji charytatywnych czy działań z obszaru CSR, z których Intrum jest znane.

Istotne było również ustalenie „listy tematów zakazanych”, ponieważ nie każdy wątek mógł i powinien być obecny komunikacji w czasie pandemii. Wytypowano te najbardziej newralgiczne. Co to dokładnie było, niech pozostanie tajemnicą Intrum.

3.  Odwrócenie uwagi od korona-kryzysu lub wykorzystanie pozytywnych stron lockdownu

Jednocześnie jednak zastosowano odwrotną taktykę, która wpisuje się w zasadę: jeżeli coś jest „brzydkie” i nie możesz tego ukryć, wyeksponuj to i zmień w zaletę. Jak to się ma do obszaru komunikacji wewnętrznej? Wdrożyliśmy z klientem wiele pomysłów.

Przez lockdown pracownicy zostali zmuszeni do pracy zdalnej, spędzania długich godzin
w domu z najbliższymi. Otrzymali więc podpowiedź, jak wykorzystać ten czas efektywnie, np. na rozwinięcie lub naukę nowych umiejętności. Stąd w komunikacji pojawiły się takie cykle jak „Kulinarne Czwartki”, „Rodzinne Środy”, „Kulturoteka Intrum”, a także wiele konkursów wewnętrznych zupełnie niezwiązanych z pracą, w które pracownicy mogli angażować również swoje rodziny. Pomagały one również dbać o zachowanie work-life balance.

4. Rozpoznanie nowych potrzeb pracowników

 Zachowanie równowagi między pracą a obowiązkami domowymi podczas home office stało się wyzwaniem dla bardzo wielu osób w naszym kraju. Nie każdy potrafił mu sprostać, co dodatkowo budziło frustrację w i tak już stresującej rzeczywistości. Jeżeli chodzi do działania dla Intrum, problem został zidentyfikowany, pozostało znaleźć „lekarstwo”.

Okazała się nim „filozofia” wellbeing, czyli dbanie o dobre samopoczucie, która zakłada holistyczne spojrzenie na potrzeby człowieka. Pracownicy Intrum od pierwszych dni pandemii do dziś otrzymują w atrakcyjnej formie porady jak dbać o siebie w covidowej rzeczywistości, czyli m.in. jak walczyć ze stresem, spadkiem motywacji, jak się odżywiać, by dbać o zdrowe ciało i zdrowy umysł, co jest podstawą dobrego samopoczucia. Ono z kolei przekłada się na efektywność w pracy, dlatego ten temat jest też ważny dla pracodawcy. Komunikacja przyniosła świetne efekty. Pracownicy skorzystali z otrzymanej „wędki” i zaczęli organizować oddolne inicjatywy z obszaru wellbeingu.

Co więcej te działania, za które była również odpowiedzialna agencja Lightscape, zostały docenione przez ekspertów. Zostały opisane w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”, który jest największym i najważniejszym w Polsce przeglądem wysiłków polskich firm na rzecz CSR i zrównoważonego rozwoju.

5. Monitoring 24/7

Po przygotowaniu „idealnego” planu komunikacji wewnętrznej nikt nie spoczął na laurach.
W „normalnych” warunkach należy stale kontrolować to, jak zaprojektowane narzędzia czy ustalone tematy komunikacji działają w praktyce, jak na nie zareagowali pracownicy, o czym wie każdy PR-owiec. A w czasach kryzysu (a pandemia zdecydowanie przyniosła nam taką rzeczywistość), to już must have!

Dlatego firma Intrum w 2020 r. dwukrotnie przeprowadziła w zespole ankietę, pytając m.in., o to, jak pracownicy oceniają prowadzoną komunikację – czy w zadawalający sposób informuje o tym, jakie kroki podejmuje pracodawca w kontekście pandemii, w jaki sposób dba o bezpieczeństwo pracowników i jaka jest jakość tej komunikacji po przejściu na zdalny tryb pracy. Pierwsze badanie zostało zrealizowane kilka tygodni po pierwszym lockdownie, drugie jesienią. Pracownicy potwierdzili, że firma zdała na 5. egzamin z komunikowania się w korona-kryzysie (oceny bliskie 5. w skali ocen 1-5). Co ważne, oceny udzielone w drugim badaniu były jeszcze wyższe. To właśnie efekt nieustannej analizy prowadzonych działań z obszaru employer brandingu, wyciągania odpowiednich wniosków i przede wszystkim reagowania w real time, kiedy coś nie działa tak jak należy oraz oczywiście wprowadzania „ulepszonych”, dodatkowych działań, jeżeli jest to konieczne. Agencja Lightscape wspiera Intrum we wszystkich tych procesach.

dr Agnieszka Jagusiak
Marketing Manager w agencji Lightscape, w której prowadzi działania zespołu Finance. Posiada doświadczenie w obsłudze firm z sektora finansowego, technologicznego, nieruchomości komercyjnych, także w obszarze employer brandingu. Pracowała m.in. dla: Expander Advisors, Avivy, Związku Firm Pośrednictwa Finansowego, Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami, Tax Care, Linux Polska.

W Lightscape odpowiada m.in. za kompleksową obsługę Intrum, lidera w branży zarządzania wierzytelnościami, w zakresie komunikacji zewnętrznej, public affairs, employer brandingu czy konsultingu marketingowego. Z PR związana od wielu lat. Uważa, że kryzysy w HR nie istnieją, tylko ciekawe wyzwania! Prywatnie miłośniczka seriali i dobrej kawy.

[1] Badanie ”My Voice 2021”. Skala punktowa 0 – 100 pkt.

Celem grupy jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności tych działań. Prace Grupy skupione są przede wszystkim na Public Relations jako elemencie działań marketingowych, nowych technologiach i rozwiązaniach w marketingu oraz case studies. Zespół tworzą reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Head of Development w agencji Lightscape.

Grupa Robocza Public Relations IAB Polska

VBIZNESIE #1 Mateusz Szukajt, Galaktus PR

VBIZNESIE

Wojciech Krzemień w inauguracyjnym odcinku VBIZNESIE rozmawia z Mateuszem Szukajtem, prezesem zarządu agencji Galaktus PR.

 

Premierowa rozmowa Wojciecha Krzemienia porusza takie wątki jak:

  • ostatnia dekada PR gamingu i jej rozwój
  • 10-te urodziny Galaktus PR
  • rynek gier, tego co czeka je w przyszłości

 

https://youtu.be/MHrYTzERniY

Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Wojciech Krzemień

L33T* komunikacja czyli PR w gamingu

pady granie w gry wideo

Głównym założeniem public relations jest utrzymanie pozytywnej reputacji marki oraz utrzymanie strategicznych relacji z potencjalnymi klientami, opinią publiczną, partnerami biznesowymi czy inwestorami. W branży gamingowej, kluczowym działaniem jest komunikacja w społeczności, czyli utrzymywanie strategicznych relacji z graczami, zarówno tymi aktywnymi, jak i potencjalnymi oraz fanami tej dyscypliny. 

Gaming to branża z ogromnym potencjałem i jeszcze większą dynamiką. Ma ogromny udział w dochodach przemysłu rozrywkowego, a najpopularniejsze tytuły generują zyski na poziomie najpopularniejszych produkcji kinowych. Co stoi za sukcesem niektórych tytułów gier, lig esportowych czy turniejów?

Komunikacja w społeczności, czyli oddolne działania, które integrują i wywierają wpływ na community, skupione wokół danej aktywacji. Żadna nowa gra, liga, turniej czy transmisja nie odniesie sukcesu, jeśli nie będzie miała publiczności zaangażowanej, chętnej na wspólną interakcję i przeżycia.

Gracze to dość specyficzna grupa, charakteryzująca się ogromną wiedzą, wysoce wrażliwa na autentyczność docierających do nich treści, dlatego też komunikacja musi opierać się na doskonałej znajomości branży, produktu i zwyczajów społeczności, a tych jest tyle ile tytułów gier. Nawet w esporcie, czyli tym mniejszym wycinku gamingu, społeczności jest wiele – inni są fani CS:GO a inni League of Legends. Jeszcze inną specyfikę mają casual gamerzy, ogrywający popularne tytuły takie jak FIFA czy GTA.

Zaletą, lecz i trudnym wyzwaniem komunikacji poprzez gaming i esport jest łatwość komunikacji bezpośrednio w społeczności. Jest też ogrom “narzędzi”, które można wykorzystać w tych działaniach, lecz wracamy do punktu wyjścia czyli ich znajomości i zwyczajów tam panujących. Dla PR-owca, który wchodzi w ten temat, jest to niemałe wyzwanie i sztuka, choćby dlatego że przeciętnego fana gier czy esportu najłatwiej znaleźć na Discordzie, Twitchu i Twitterze, które, oprócz tego ostatniego zazwyczaj są dosyć egzotyczne.

Kolejnym kluczem dobrego PRu jest język, który w gamingu również bywa specyficzny i aby być dobrze zrozumianym i odebranym w tej społeczności i nie wyjść na laika, należy komunikować się z graczami ich językiem pełnym przenośni, skrótów czy słów, które są stworzone właśnie w tej społeczności. Dzięki temu integracja przebiegnie w miarę szybko i naturalnie.

Zapewnienie mediom wartościowych treści, to kolejne wyzwanie w gamingu – ten segment jest dość obszerny i również charakteryzuje się ogromną różnorodnością – są serwisy tematyczne, skupiające fanów danej dziedziny, jak i portale traktujące gaming multidyscyplinarnie. Dobra znajomość mediów gamingowych, skróci na pewno czas komunikacji i wpłynie na jej efektywność.

W komunikacji gamingowej nie można również zapomnieć o twórcach – influencerach, streamerach, youtuberach, wokół których skupione są społeczności. Z pomocą tych osób można dotrzeć precyzyjnie w preferowany target – lecz tu również kluczowa jest ich znajomość oraz zwyczajów panujących na ich kanałach. Nie ma uniwersalnej metody na komunikację wśród nich. W tym wypadku również należy się wykazać dobrym researchem i obserwacją. Krótka wizyta na kanale, może nie być owocna.

Branża gamingowa charakteryzuje się kreatywnością i nieszablonowym podejściem, i taka też powinna być jej komunikacja. Odpowiedni dobór kanałów i wielopoziomowa wyróżniająca się komunikacja pozwala na efektywne dotarcie.

*L33T w języku graczy znaczy elite, czyli wyjątkowy i dla wyjątkowych


Autorka: 

 

Justyna Oracz – Head of Communications w Fantasyexpo, zastępca Szefowej Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska. Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

 

Celem grupy jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności tych działań. Prace Grupy skupione są przede wszystkim na Public Relations jako elemencie działań marketingowych, nowych technologiach i rozwiązaniach w marketingu oraz case studies. Zespół tworzą reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Head of Development w agencji Lightscape.

Grupa Robocza Public Relations IAB Polska