Emirates Group zaprasza specjalistów IT do rozwoju kariery w Dubaju

7 listopada 2022 – Warszawa, Polska – Na specjalistów IT w Polsce czeka niepowtarzalna okazja do rozwoju swojej kariery w Emirates. Emirates Group zaprasza do dołączenia do procesu rekrutacji. W skład Grupy wchodzą linie Emirates, największe międzynarodowe linie lotnicze na świecie, oraz dnata, wiodący globalny dostawca usług lotniczych i turystycznych.

Spotkanie informacyjne dla kandydatów odbędzie się 29 listopada w
Krakowie.

 

W nadchodzących miesiącach Grupa planuje zatrudnić ponad 800
specjalistów IT na różnych stanowiskach w obszarach inżynierii
oprogramowania, DevOps, chmury hybrydowej, agile delivery, technicznego
zarządzania produktami, cyfrowego miejsca pracy, cyberbezpieczeństwa,
architektury IT, przy innowacjach i zarządzaniu usługami.

Grupa rozpocznie rekrutację w Krakowie sesją informacyjną w dniu 29
listopada. Aby dostać się na spotkanie i poznać specjalistów IT
Grupy oraz zespół rekrutacyjny, należy zarejestrować się tutaj.

 

– Dubaj należy do 10 największych miast na świecie, w których
eksperci technologiczni pracują nad innowacjami i rozwojem aplikacji
przyszłości. Jako globalne linie lotnicze nieustannie pracujemy and
rozwojem produktów i wydajnością naszych operacji. Inwestujemy, by
wykorzystać technologiczną ewolucję i podnosić kwalifikacje naszych
pracowników. Prowadzimy wiele ekscytujących projektów, które
kształtują nasze codzienne procesy i działania. Wiemy, że są one
podstawą wymarzonej pracy dla specjalistów z branży technologicznej
-powiedział Adel Al Redha, dyrektor operacyjny Emirates.

 

– Pracując dla Emirates, pracujesz dla najlepszych linii lotniczych
na świecie i możesz zobaczyć jak Twoja praca wpływa na interakcje z
klientami: bezpośrednio lub wirtualnie, na ziemi lub w powietrzu. To
naprawdę niezwykłe doświadczenie_ – powiedział Paweł Szymon
Mazurkiewicz, Agile Delivery Manager w Emirates Group.

 

Projekty

Zespół IT Grupy zazwyczaj pracuje nad projektami B2C, B2B, funkcjami
wsparcia i operacjami dla ponad 40 marek i firm w Dubaju i na całym
świecie.

Niektóre z projektów zrealizowanych przez zespół IT obejmują prace
nad wprowadzeniem na sprzedaż produktu klasy ekonomicznej premium
Emirates, optymalizację cateringu przy użyciu modeli AI, wykorzystanie
danych biometrycznych podczas odprawy czy umożliwienie samoobsługowego
nadania bagażu, a także zarządzanie ładunkami przez systemy dnata.

 

– Osobiście wspieram duże programy transformacyjne. Miałem
przywilej zarządzać dostarczaniem złożonych, strategicznych
rozwiązań IT przy zmianach biznesowych w programach lojalnościowych
Skywards i Business Rewards. Brałem udział w budowaniu platformy i
komponentów systemu obejmującego różne technologie, w tym
integrację systemów wewnętrznych i zewnętrznych_ – dodał Paweł
Szymon Mazurkiewicz.

 

Specjaliści IT mają możliwość wprowadzania zaawansowanych
technologii i najnowszych aplikacji do operacji lotniczych. Uczestniczą
w opracowywaniu przyjaznych dla użytkownika interfejsów,
wykorzystując przy tym pogłębioną analizę danych oraz wdrażają
uczenie maszynowe i robotykę we współpracy z liderami branży.

 

– Od ponad czterech lat pracuję jako Android Developer w Emirates
Group. W tym czasie mój zespół dostarczył wiele nowych lub też
ulepszył istniejące funkcje w aplikacji Emirates. Moja praca w dużej
mierze skupia się na wprowadzaniu nowych rozwiązań do projektu, a
przepisywania istniejących już modułów lub modyfikowania starszego
kodu jest znacznie mniej.

– To, co najbardziej cenię w moim zespole, to poczucie sprawczości i
współwłasności oraz to, że jesteśmy zachęcani do poszukiwania i
wdrażania usprawnień w kodzie źródłowym_ – powiedział Rafał
Mańka, Android Developer.

 

 

Narzędzia i technologie

Niektóre spośród zaawansowanych narzędzi i technologii dostępnych
dla zespołu IT obejmują: usługi w chmurze, mikrousługi, zarządzanie
API, event streaming, robotykę, DevOps, biometrię (w tym rozpoznawanie
twarzy), tworzenie aplikacji internetowych oraz natywnych dla urządzeń
mobilnych, a także nowoczesne języki programowania, w tym ReactJS,
full stack Java, .NET i Python.

Szkolenia i rozwój

Szkolenia obejmują kursy z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi,
technologii czy metodyki Agile, które pomagają w rozwijaniu
kompetencji. Emirates Group umożliwia też naukę poprzez e-learning i
wspiera kobiety w obszarze technologii. Uzupełnieniem są sesje wymiany
wiedzy, rozmowy, hackathony, codefesty i bootcampy.

Specjaliści IT mogą również być częścią prężnie działającej
społeczności programistów, hubu IT, akademii technologicznej, forum
cyberbezpieczeństwa, a nawet forum poświęconego data science.

Grupa Emirates

Grupa Emirates cieszy się znakomitą reputacją jako lider innowacji w
swoich produktach i usługach. Grupa inwestuje w Intelak i Aviation
X-Lab – wiodące w branży programy dla start-upów, jak również w
rozwój oprogramowania i sprzętu dla kluczowych obszarów operacyjnych
i robotyki, umacniając swoją obecność w Metaverse i innych
technologiach Web 3.0.

Linie Emirates oferują konkurencyjne wynagrodzenie i dodatki, prawo do
udziału w zyskach, doskonałe ubezpieczenie medyczne i na życie,
wysyłki towarów na preferencyjnych warunkach, coroczny urlop i zniżki
na bilety dla najbliższej rodziny i przyjaciół. Karta Emirates
Platinum zapewnia pracownikom szereg przywilejów i ulg w tysiącach
miejsc, w tym w klubach, klinikach, ośrodkach edukacji, hotelach oraz
punktach sprzedaży detalicznej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i na
całym świecie.

Pełna lista stanowisk i możliwość aplikacji dla specjalistów IT z
Polski dostępna tutaj.

10 powodów, by dołączyć do zespołu IT Emirates Group

* Ekscytujące i ambitne projekty w obszarze lotnictwa.
* Praca z najnowocześniejszymi narzędziami i technologiami.
* Kultura innowacji i transformacji.
* Rozwój dzięki wszechstronnym szkoleniom.
* Atrakcyjne wynagrodzenie, świadczenia i work-life balance.
* Podróże po świecie dzięki zniżkom na bilety, również dla
rodziny i przyjaciół.
* Program motywacyjny _Najm_.
* Prężnie działająca społeczność IT i wsparcie kierownictwa.
* Wsparcie rozwoju dwóch globalnych marek: Emirates i dnata.
* Praca w Dubaju, jednym z najbardziej kosmopolitycznych i
wielokulturowych miast na świecie.

O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące
pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w
2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych.
Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez
ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji,
oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki
międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Flota linii składa się z 265 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15
samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie
Emirates obsługują loty w ponad 130 kierunkach w ponad 80 krajach
Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki,
Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com

 

 

Sebastian Nowak

Czterodniowy tydzień pracy – szansa czy zagrożenie?

Coraz częściej na świecie mówi się o tym, że pięciodniowy tydzień pracy nie pasuje do współczesności i że lepiej sprawdzi się opcja czterodniowa. Argumenty podnoszone za takim rozwiązaniem to przede wszystkim: przeciwdziałanie wypaleniu, jakie wielu pracowników odczuwa w związku z pandemią, oraz poprawa wydajności pracowników. Ostatnio dochodzą do tego także kwestie kosztów związane z kryzysem energetycznym. W krajach zachodnich model czterodniowego tygodnia pracy traktowany jest poważnie. Również w Polsce temat coraz częściej jest podejmowany. Jakie są wady i zalety tego rozwiązania? Odpowiada Maciej Kabaciński, szef pionu HR w Quercus Sp. z o.o., firmie wdrożeniowej SAP w obszarze HR.

Czterodniowy tydzień pracy to zagadnienie, które powinniśmy rozpatrywać dwutorowo: z punktu widzenia pracownika oraz pracodawcy. Jeśli chodzi o pracowników, to trzeba pamiętać, że coraz większą wagę przywiązują oni do zachowania równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Skrócenie tygodnia pracy mogą więc postrzegać jako bardzo pozytywną zmianę, pozwalającą im na pełniejsze korzystanie z dobrodziejstwa czasu wolnego. I wielu z pewnością dałoby wiele, aby mieć dłuższe weekendy. Plusem krótszego tygodnia pracy będzie też z pewnością silniejsza koncentracja na pracy i motywacja, aby w 4 dni wykonać to, co dotychczas robili przez dni pięć. Oczywiście dowodzi to też, że w obecnym systemie są „wolne przebiegi”. Jednak dla części pracowników konieczność wejścia na wyższe obroty może okazać się niepotrzebnie stresująca i ich wydajność oraz jakość wykonywanych zadań spadnie. Wszystko zależy od konstrukcji psychicznej danej osoby.

Z punktu widzenia pracodawcy perspektywa czterodniowego tygodnia pracy to kwestia bardziej złożona. Należy na przykład wziąć pod uwagę, że może to być tylko chwilowa mobilizacja pracowników. Wszyscy wiemy, że w każdej firmie są pracownicy, którzy pracują trochę wolniej, choć to nie oznacza, że gorzej w ujęciu globalnym. Jednak potrzebują oni częstszych i dłuższych „przerw na kawę”. Tacy pracownicy po wprowadzeniu czterodniowego tygodnia pracy z pewnością początkowo się zmobilizują, jednak trudno im będzie utrzymać intensywniejsze tempo pracy, więc po jakimś czasie „wrócą do swojej normy”. W ogólnym rozliczeniu oznaczać to będzie: mniej wykonanej pracy, mniej skończonych projektów, mniejsze przychody firmy. Uważam, że ten „powrót do normy” to perspektywa roku, dwóch lat od przejścia na czterodniowy tydzień pracy.

Biorąc pod uwagę powyższe sądzę, że każdy pracodawca powinien najpierw przeanalizować, czy firmę stać na wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy. Pamiętajmy, że żyjemy w tzw. ciekawych czasach, pandemia zapoczątkowała koniec ery pracownika, a proces ten przyspieszyła wojna w Ukrainie i kryzys gospodarczy. Czasy recesji to nie jest dobry moment na wprowadzanie zmian, które mogą być kosztowne. Podsumowując, musimy przeanalizować aspekt gospodarczy i upewnić się, czy jesteśmy przygotowani. Osobiście uważam, że w obecnej sytuacji gospodarczo-politycznej nie jesteśmy jeszcze gotowi na wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy. 

Być może dobrym rozwiązaniem na dziś jest uelastycznienie pracy, wprowadzenie formuły hybrydowej lub zatrudnienia w mniejszym wymiarze, choć to ostatnie rozwiązanie oczywiście wiąże się z niższym uposażeniem. A to, zwłaszcza w czasach dwucyfrowej inflacji i niepewności na rynku energetycznym, nie jest dla pracowników intratną propozycją.

Uelastycznienie form współpracy wiąże się też z koniecznością obdarzenia pracowników większym zaufaniem lub – co jest optymalne dla organizacji – rozliczaniem ich nie z czasu pracy, a z realizacji zadań. Dobrym przykładem jest branża IT. Na niektórych stanowiskach wymagane jest ogromne skupienie, ale obok umiejętności i koncentracji liczy się też kreatywność. Czasem znalezienie innowacyjnego rozwiązania trwa dłużej niż opracowanie konwencjonalnego projektu, dlatego zadań tych nie można porównywać, biorąc pod uwagę poświęcony na nie czas. Zatem w przypadku zawodów kreatywnych przejście na czterodniówkę niekoniecznie musi przynieść oczekiwane rezultaty. Bo tu liczy się bardziej efekt olśnienia niż wydajność. 

Podsumowując – zaletami czterodniowego tygodnia pracy są: podtrzymanie work-life balance, lepsza organizacja pracy i koncentracja. Najważniejsze wady, które warto wymienić, to: większa presja czasowa wywierana na pracownikach, bariery branżowe (trudno sobie wyobrazić czterodniowy tydzień pracy w handlu lub w urzędach państwowych), ryzyko mniejszego zaangażowania pracowników, a co się z tym wiąże – słabsza integracja zespołu.

Niezależnie od tego, czy czterodniowy tydzień pracy dla wszystkich zostanie wprowadzony, czy nie – warto się na to przygotować od strony technicznej. Tym bardziej, że nowe rozwiązania i portale do obsługi HR (np. nasz autorski DOKIOKI) są elastyczne i uwzględniają też m.in. specyfikę pracy w formule hybrydowej. Technicznie jesteśmy przygotowani na podobne rewolucje na rynku pracy, również w zakładach produkcyjnych. Jak sytuacja się rozwinie? Czas pokaże.

 

Sebastian Nowak

Najlepsze Miejsca Pracy™ na świecie 2022. Znamy już 25 globalnych liderów rynku pracy

13 października Great Place to Work® ogłosił listę World’s Best Workplaces™ 2022. 25 laureatów tego rankingu to najlepsi z najlepszych pracodawców w skali świata. Na pierwszym miejscu znalazła się firma kurierska DHL Express. Drugie miejsce należy do sieci hoteli Hilton, a na trzecim miejscu uplasowała się informatyczna spółka Cisco. To ogromne osiągnięcie tych firm, tym bardziej że święciły one swój sukces na podium także w ubiegłorocznym rankingu, zamieniając się w tym roku jedynie pozycjami na 2. i 3. miejscu. W maju DHL Express, Hilton i Cisco znalazły się również wśród laureatów rankingu Najlepsze Miejsca Pracy™ Polska 2022, co oznacza, że polskie oddziały miały udział w globalnym sukcesie swoich firm.

Tegoroczni zwycięzcy zostali wybrani spośród ponad 11 tysięcy firm, zatrudniających 15 milionów pracowników ze 146 państw na 6 kontynentach. Aby zakwalifikować się na listę światową, firmy muszą dać się wcześniej poznać jako wyjątkowe miejsca pracy w swoim regionie. W praktyce oznacza to obecność na co najmniej pięciu listach Najlepszych Miejsc Pracy™ w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej, Afryce, Ameryce Północnej lub Australii w 2021 lub na początku 2022 roku. Dodatkowym warunkiem jest posiadanie co najmniej 5000 pracowników na całym świecie, z czego nie mniej niż 40% powinno być zatrudnionych poza krajem macierzystym.

W podziale branżowym najliczniej reprezentowany jest sektor IT (28%). Drugie miejsce zajmują firmy świadczące usługi profesjonalne (20%). A trzecie pod kątem liczebności są spółki działające w obszarze farmacji i ochrony zdrowia (16%).W podziale na kraje najliczniejszą reprezentację ma w tym roku Wielka Brytania (15 spółek), USA, Meksyk i Chiny (po 13 spółek) oraz Brazylia (12 spółek).

 

Jakość ponad granicami: Great Place to Work® For All™

Tym co wyróżnia firmy nagradzane przez Great Place to Work® jest umiejętność tworzenia świetnych miejsc pracy i wywierania pozytywnego wpływu na ludzi i społeczności w jak największej liczbie krajów, bez względu na szerokość geograficzną ich położenia i związane z tym zróżnicowanie kulturowe. Zwycięzca tegorocznego rankingu – DHL Express, został wcześniej wyróżniony na listach Najlepszych Miejsc Pracy™ aż w 50 krajach. Hilton został uznany za Najlepsze Miejsce Pracy™ w 29 krajach, a Cisco sięgnęło po laur laureata w 25 krajach.

„Dla firm zatrudniających kadry na całym świecie stworzenie środowiska pracy pozytywnie ocenianego przez każdego pracownika jest wyjątkowo trudne i tym bardziej imponujące” — mówi Michael Bush, dyrektor generalny Great Place to Work®. „Pomimo wielu wyzwań stojących aktualnie przed globalnie działającymi firmami, na pierwszym miejscu konsekwentnie stawiają one dobro swoich pracowników. Ich sukces jest dowodem na to, że gdy firma dba o swoich ludzi, żaden problem nie jest zbyt wielki, by nie można było go pokonać”.

Polska reprezentacja wśród najlepszych z najlepszych

W Polsce powody do dumy w związku z ogłoszeniem tegorocznej listy Najlepszych Miejsc Pracy™ na świecie mają lokalne oddziały 6 międzynarodowych firm. Oprócz wspomnianych już spółek z pierwszej trójki, czyli DHL Express, Hilton i Cisco, są to Stryker (10. miejsce), Cadence (19. miejsce) oraz Bristol-Myers Squibb (25. miejsce). Wszystkie te firmy to laureaci Najlepszych Miejsc Pracy™ w Polsce, ogłoszonej w maju tego roku. Swój wkład w finalny ranking miały także 3 inne oddziały z Polski, które co prawda nie znalazły się u nas na liście krajowej, ale z sukcesem ukończyły badania, uzyskując certyfikację. Są to: SC Johnson, Teleperformance i Sopra Steria.

Więcej informacji o laureatach na www.greatplacetowork.pl

O Great Place to Work®

Great Place to Work® jest światowym autorytetem w dziedzinie kultury miejsca pracy. Od 1992 roku przeprowadziliśmy badania ankietowe z udziałem ponad 100 milionów pracowników na całym świecie. Dzięki tak pokaźnej bazie danych i pogłębionym analizom zdefiniowaliśmy, co leży u podstaw świetnego miejsca pracy: jest to zaufanie. Za pomocą sprawdzonej metodologii Great Place to Work® pomaga organizacjom mierzyć kulturę firmy, rozwijać zaufanie w organizacji i osiągać lepsze wyniki biznesowe. Dzięki programom certyfikacji i bogatym danym benchmarkowym co roku Great Place to Work® wyróżnia wybitne miejsca pracy i tworzy listy najlepszych miejsc pracy: krajowe, regionalne oraz listę światową. Wszystko, co robimy jest napędzane przez misję budowania lepszego świata poprzez wspieranie każdej organizacji w tym, aby stała się świetnym miejscem pracy dla Wszystkich.

Sebastian Nowak

Polacy chcą elastyczności w pracy

Dane z najnowszego raportu ADP „People at Work 2022: 
A Global Workforce View” wskazują, że Polacy są zwolennikami elastycznych rozwiązań związanych z pełnieniem obowiązków zawodowych. Blisko sześciu na dziesięciu ankietowanych (57,49 proc.) przyznaje, że rozważyłoby zmianę firmy, gdyby pracodawca nakazał im wrócić do całkowicie stacjonarnego trybu pracy. 

Elastyczność albo odejście 

Coraz więcej pracowników przyznaje, że elastyczny model pracy jest dla nich jednym
z priorytetów w podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu. Firma ADP, globalny lider usług kadrowo-płacowych, przeprowadziła wśród blisko 33 tys. pracowników z 17 krajów na całym świecie cykliczne badanie „People at Work 2022: A Global Workforce View”, w którym sprawdziła, do jakich poświęceń gotowi są pracownicy w zamian za możliwość stosowania elastycznego modelu pracy. Z pozyskanych danych wynika, że aż 6 na 10 (57,49 proc.) ankietowanych w badaniu Polaków uważa, że rozważyłoby zmianę firmy, gdyby pracodawca nakazał im wrócić do całkowicie stacjonarnego trybu pracy. Na taki krok częściej zdecydowaliby się mężczyźni (59,96 proc.) niż kobiety (54,86 proc.).

Polska jest krajem, w którym panuje niski poziom bezrobocia, dlatego utrzymanie w przedsiębiorstwie talentów powinno być dla managerów najwyższym priorytetem. Z tego też względu warto zrewidować dotychczasowy model pracy i, jeśli to konieczne i możliwe, stworzyć go na nowo, w oparciu o potrzeby zarówno obecnych pracowników, jak i kandydatów. Nie da się ukryć, że firmy, aby zachować konkurencyjność na rynku, muszą podążać za potrzebami kandydatów i wprowadzać kolejne udogodnienia – twierdzi Anna Barbachowska, Dyrektorka HR w ADP Polska

dodaje ekspertka.

Elastyczność w zamian za cięcie pensji

Era pracy wyłącznie stacjonarnej zakończyła się wraz z wybuchem pandemii, a pracownicy coraz chętnie korzystają z możliwości elastycznych metod zatrudnienia, jak np. pracy hybrydowej. Według badania ADP „People at Work: A Global Workforce View”, aż 1/3 Polaków przyznaje, że zgodziłaby się na obcięcie wynagrodzenia w zamian za możliwość stosowania elastycznych godziny pracy, przy czym czas spędzany na obowiązkach zawodowych nie uległby zmianie (29,22 proc.). Ponadto, aż 60,81 proc. Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że chciałoby uzyskać większą elastyczność w kwestii tego, kiedy pracuje, przy zachowaniu tej samej liczby godzin przepracowanych w tygodniu, np. 5 dni roboczych po 8 godzin dziennie lub 4 dni po 10 godzin dziennie.

Przeprowadzone badanie wśród 1989 Brytyjczyków wskazuje, że podczas standardowego 8-godzinnego dnia pracy, pracownik jest wydajny tylko przez 3 godziny, a pozostały czas spędza na czynnościach niezwiązanych bezpośrednio z pracą. Jego wydajność spada. Mózg bowiem nie jest w stanie poświęcić tyle samo energii, ma ograniczoną ilość czasu na twórcze myślenie – komentuje Sylwia Rozbicka, psycholog Centrum Zdrowia Psychicznego Mind Health. – Mniejszy wymiar czasu pracy może sprawić, że pracownicy będą bardziej efektywni i lojalni wobec pracodawcy. Ponadto krótszy tydzień pracy może przyczynić się do obniżenia poziomu stresu oraz wzrostu zadowolenia z życia wśród pracowników. Dzięki większej liczbie dni wolnych od pracy będą mogli oni skupić się na budowaniu więzi rodzinnych, rozwoju pasji czy zadbaniu o własne zdrowie

– dodaje ekspertka.

 

 

 

 

 

O ADP (NASDAQ-ADP)

Tworzymy lepszą przestrzeń dla pracy. Dostarczamy innowacyjne produkty, najwyższej jakości usługi i wyjątkowe doświadczenia, które pomagają w pełni wykorzystać potencjał pracowników. HR, zarządzanie talentami, benefitami pozapłacowymi, listą płac przy zgodności z przepisami. W oparciu o dane, z myślą o ludziach. Dowiedz się więcej na www.adp.pl.

ADP, logo ADP oraz hasło “Always Designing for People” to znaki handlowe należące do ADP, Inc. Wszelkie pozostałe znaki należą do ich odpowiednich właścicieli. Copyright © 2022 ADP, Inc.

Kontakt dla mediów:

Patrycja Maciąg, BrandLab, tel. +48 660 506 223, p.maciag@brandlab.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dwukrotny wzrost liczby ofert pracy dla ekspertów od finansów i księgowości

W marcu bieżącego roku pracodawcy opublikowali w polskiej sieci blisko 33 tysiące ofert pracy skierowanych do ekspertów z obszaru finansów. To dwukrotnie więcej niż rok temu w analogicznym momencie. Podobne wnioski można wyciągnąć porównując dane dla rynku pracy za luty i styczeń. Aktualne trendy na rynku pracy w obszarze finansów komentują eksperci Manpower.

Pierwszy kwartał 2022 roku przyniósł dwukrotny wzrost liczby ofert pracy skierowanych do specjalistów od finansów i księgowości – w porównaniu do danych dla pierwszego kwartału 2021 (źródło: Job Market Insights). Podczas gdy w styczniu 2022 ukazało się 26,7 tys. ogłoszeń o pracę, rok temu w analogicznym miesiącu było ich 14,7 tys. Luty bieżącego roku to 28,8 tys. vs. 14,9 tys. w lutym 2021. Z kolei marzec to 32,9 tys. vs. 16,7 tys. marzec ubiegłego roku.
Agnieszka Sarecka, szef zespołu rekruterów i ekspert w obszarze rekrutacji na stanowiska finansowe i księgowe w Manpower wyjaśnia, że tak dynamiczny wzrost liczny ofert pracy to efekt między innymi nowych zmian, które weszły w życie wraz z wprowadzeniem Polskiego Ładu.

Poszukiwani są przede wszystkim pracownicy w obszarze doradztwa podatkowego, umocniła się również pozycja analityków biznesowych. Jednak znaczna liczba ofert pracy kierowana jest także do doświadczonych osób na stanowiskach głównych księgowych, samodzielnych księgowych oraz księgowych. W procesach rekrutacyjnych zwraca się uwagę na zaawansowaną znajomość języka angielskiego, niemieckiego oraz systemów księgowych – zarówno w wewnętrznych działach finansowych, jak i u szerokiego spektrum doradców, zajmujących się konsultingiem finansowym 

Agnieszka Sarecka

Z kolei Marta Romaneczko-Kozielska, lider zespołu rekruterów i head hunter na stanowiska finansowe i prawnicze zauważa, że okres pandemiczny wymusił dużą dynamikę pod względem tempa oraz liczby wprowadzanych do organizacji zmian, pewną nowością na rynku stało się rosnące i wysokie zapotrzebowanie na osoby, które mają kompetencje do tego, żeby takimi zmianami zarządzić. –

Korporacje bardzo często sięgają z jednej strony po Transformation Leaderów oraz Change Managerów z mocnym doświadczeniem finansowym, z drugiej – po osoby z wiedzą i certyfikacjami w zakresie zarządzania projektami, które posługują się takimi metodykami jak Lean, Agile, PMP, Waterfall czy Scrum, dotychczas wymaganymi głównie od specjalistów z obszaru IT. W okresie pandemii firmy nauczyły się pracować zwinnie i coraz częściej wymagają od pracowników umiejętności organizowania i koordynacji pracy w takim trybie. W branży finansowej jest to szczególnie widoczne.

Marta Romaneczko-Kozielska.


Jak zaznaczają ekspertki Manpower pracodawcy budując swoje zespoły w działach finansowych, poszukują wśród kandydatów kompetencji takich jak szybka adaptacja do zmian, komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia oraz odporność na stres. Zakres zadań, wykonywanych często pod presją czasu, a także odpowiedzialność są tu o wiele większe niż w innych branżach.

Analizując rynek pracy, zauważyliśmy, że kandydaci są otwarci na udział w procesach rekrutacyjnych, ale po otrzymaniu oferty skrupulatnie ją rozważają. Możliwość rozwoju u obecnego pracodawcy oraz wzrost wynagrodzenia decydują o pozostaniu w firmie. Coraz trudniej jest pozyskać kandydatów z rynku, co sprawia, że firmy są bardziej otwarte na to, by płacić więcej za nowe talenty. Obecnie osoba, która nie posiada jeszcze tak bogatego doświadczenia zawodowego może na stanowisku młodszej księgowej zarabiać już 6 500 zł brutto. Z kolei młodszy analityk finansowy może liczyć na płace na poziomie 6 000 – 8 000 zł brutto

Agnieszka Sarecka


Źródło: Manpower

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najmniej poważane zawody w Polsce

Jak postrzegani są influencerzy, youtuberzy oraz politycy? Które zawody cieszą się największym szacunkiem wśród Polaków? Na te pytania odpowiada najnowsze badanie stworzone przez SW Research.

Na samym szczycie rankingu znajdują się zawody związane z ochroną życia. Na pierwszym miejscu są strażacy, dalej ratownicy medyczni, lekarze oraz pielęgniarki. Niżej mniej oczywiste wybory. Profesorowie uniwersytetu oraz górnicy.

Duży spadek, bo aż o 4 miejsca zaliczyli robotnicy wykwalifikowani. Przegonili ich nauczyciele, pracownicy fabryk, oraz nieoczywistym wyborem okazali się również pracownicy IT.

Na samym końcu listy osoby powiązane ściśle z pracą w mediach. Ostatnią lokatę zajmują influencerzy, w dolnej trójce znajdziemy również Youtuberów. Bardzo nisko cenieni są również pracownicy administracji, urzędnicy oraz politycy. Zajmują oni większość dolnych lokat.

Poniżej zamieszczam cały ranking przygotowany przez SW Research.

Adam Daniluk

Tylko 22% Polaków jest zadowolonych ze swojego work-life balance – wynika z badania na zlecenie marki Novotel

Może się wydawać, że praca w domu zaburzyła dotychczasowy work-life balance. Tymczasem w najnowszym badaniu Novotel tylko 12% ankietowanych przyznało, że w trakcie home office myśli więcej o pracy. Polscy pracownicy uważają, że zachowują idealną równowagę między życiem prywatnym i zawodowym, jednak zaledwie 1/5 jest z tego zadowolona. Co więcej, tylko 16% twierdzi, że pracodawca szanuje ich work-life balance.

W porównaniu do pracowników z Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii, Polacy zachowują największą równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie marki Novotel pokazuje, że Polska wypada korzystniej w tym zakresie niż pozostałe kraje. Typowy Polak poświęca każdego dnia 8 godz. i 27 min. na obowiązki zawodowe – znacznie mniej niż za granicą. Choć badani przyznają, że każdego dnia pracują po godzinach, to spędzają na tym najmniej czasu – w sumie średnio 3 godz. 53 min. w tygodniu. Dla porównania Niemcy pracują przez dodatkowe 4 godz. i 45 min. tygodniowo, podczas gdy Brytyjczycy – przez 3 godz. 55 min.

Pomimo idealnej równowagi między pracą a życiem prywatnym, tylko 22% osób jest z niej zadowolona. Dla porównania Brytyjczycy twierdzą, że ich bilans wynosi obecnie 55% pracy i 45% życia prywatnego, zaś w Niemczech – kolejno: 58% i 42%. W idealnym świecie Polacy chcieliby poświęcać 42% na pracę, a 58% na sprawy prywatne. Na poprawę tej równowagi zdaniem 1/3 badanych wpłynęłoby więcej czasu wolnego i dłuższe weekendy. Nowe hobby to sposób, który wybiera 46% pracowników, 40% stara się zapewnić sobie odpowiednią ilość snu, a 27% dąży do elastycznego modelu pracy, który ich zdaniem wpływa korzystnie na zdrowie psychiczne. Niestety prawie połowa badanych przyznaje się do ogólnego stresu, który zaburza ich rytm wypoczynku.

Ostatnie lata bez wątpienia wpłynęły na reorganizację naszej codzienności, szczególnie w zakresie pracy, gdzie wielu z nas przeniosło biura do domów. W naszym badaniu wyraźnie widać, że obowiązki zawodowe często zastępują życie towarzyskie lub czas wolny. Nawet ponad 1/3 osób musiała wziąć wolne od pracy z powodu stresu. Pokazując skalę tego zjawiska, chcemy zachęcić ludzi do robienia przerw i poświęcenia się rzeczom, które pomagają poprawić samopoczucie. Coraz więcej osób znajduje dla siebie czas wolny, podróżując w trakcie pracy, do czego przyznaje się aż 91% Polaków. Dlatego trendy takie jak „bleisure” i „workations”, czyli połączenie obowiązków zawodowych z wyjazdami, przy elastycznej organizacji zostaną z nami na dłużej.

Stephanie Rowe, Vice President Marketing – Midscale Hotel Brands, Accor Northern Europe

Badanie Novotel wskazuje, że w trakcie pandemii 22% badanych z Polski poświęcało więcej czasu na pracę niż wcześniej. Jednocześnie, ankietowani deklarują, że najbardziej wydajni czują się przez 5 godz. 3 min., a największą produktywność osiągają około 11:30. Natomiast średnia godzina zakończenia pracy dla Europejczyków to 18:19, lecz Polacy kończą ją o 18:55, zaś Niemcy o 17:36. Poza umownymi godzinami pracy najczęściej nadrabiamy zaległości, których nie zdążyliśmy wykonać w ciągu dnia – przyznaje się do tego 34% Polaków. Ponadto wysyłamy i odbieramy służbowe maile (31% osób w Polsce, 45% w Europie), wykonujemy telefony (27% w Polsce, 33% w Europie) oraz tworzymy listy rzeczy do zrobienia (25% w Polsce, 31% w Europie).

W ciągu typowego tygodnia, przeciętny Polak znajduje dla siebie 5 godz. 58 min. wolnego czasu, najmniej deklarują pracownicy z Niemiec – 5 godz. 46 min., zaś Brytyjczycy najwięcej – 6 godz. 37 min. Dla ponad połowy Polaków wolny czas jest bardzo ważny, a 42% żałuje, że nie ma go więcej. Jednym ze sposobów są wspomniane wcześniej „workations” – 58% z nas przyznaje się do podróżowania w czasie pracy, w pozostałych krajach ten wskaźnik sięga 47%.

Blisko 1/3 naszych badanych przyznaje, że stara się w tym roku poprawić równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. Dodatkowo, coraz więcej z nas tęskni do wakacyjnych podróży i wypoczynku. Dlatego wraz z powrotem wyjazdów służbowych, zachęcamy wszystkich do podróżowania, ponownego kontaktu z bliskimi, doświadczania nowych rzeczy i spędzania czasu z myślą o swoim dobrym samopoczuciu. W Novotel wierzymy, że dobrze spędzony czas jest dzisiaj ważniejszy niż kiedykolwiek.

Stephanie Rowe, Vice President Marketing – Midscale Hotel Brands, Accor Northern Europe

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie marki Novotel, za pośrednictwem OnePoll i objęło 6 tys. pracowników z Europy, w tym Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii.


źródło: Novotel


 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wojna na Ukrainie a polski rynek pracy

Szacuje się, że w przededniu wybuchu konfliktu zbrojnego u naszych wschodnich sąsiadów, w Polsce przebywało 1-1,3 mln Ukraińców. Z tego znacząca grupa zasilała szeregi pracowników branży produkcyjnej, budowlanej i logistycznej. Czy wojna już wpłynęła na rynek pracy? Jakich zmian można się spodziewać w najbliższym czasie?

Stan na dziś

Na razie nie odnotowano wyraźnego spadku liczby pracowników z Ukrainy, jak podaje Katarzyna Dąderewicz, dyrektor działu rekrutacji zagranicznych z LeasingTeam, wiodącej agencji zatrudnienia w kraju. Może to jednak wynikać z faktu, że dotychczas nie wprowadzono tam masowych powołań do wojska osób przebywających za granicą. 

Obecnie mają miejsce jedynie pojedyncze wyjazdy, które szacujemy na ok. 1-2% ogólnej liczby pracowników ukraińskich. Klienci również nie zgłaszają obaw związanych z płynnością dostarczania zasobów ludzkich. Pamiętajmy jednak, że wojna bardzo mocno zjednoczyła Ukraińców jako naród, zatem nie będzie dla nas niespodzianką, jeśli w najbliższych dniach liczba powrotów do ojczyzny drastycznie wzrośnie.

Katarzyna Dąderewicz

Jeśli tak się stanie, ubytek pracowników może okazać się bolesny dla polskiego rynku pracy, gdyż Ukraińcy stanowią główną siłę w wielu firmach i branżach: produkcyjnej, logistycznej (magazyny), budowlanej. 

Już teraz coraz trudniej jest pozyskać pracowników na stanowiska typowo męskie, wymagające tężyzny fizycznej. Do tej pory wakaty te obejmowali w znacznej części właśnie obywatele Ukrainy, nie tylko przebywający na stałe w Polsce, ale też przyjeżdżający regularnie na czasowe kontrakty. Obecnie nie mają już takiej możliwości w związku z zakazem wyjazdu z kraju, który obejmuje wszystkich mężczyzn od 18 do 60 r. życia. 

Kolejne dni i tygodnie

Antycypując problemy z pozyskaniem kadr z Ukrainy, pracodawcy otwierają się na pracowników innych nacji, np. Gruzji, Armenii, Mołdawii, a nawet Meksyku czy krajów afrykańskich. Ci jednak coraz częściej obawiają się przyjazdu do Polski, bezpośredniego sąsiada kraju, w którym trwają działania wojenne. 

 Choćby dziś otrzymaliśmy cztery odmowy przyjazdu do Polski od osób, którym zapewniliśmy już pełną legalizację pobytu i pracy.

Agnieszka Haponik, dyrektor rozwoju biznesu i marketingu w LeasingTeam Group 

Wiele osób zastanawia się czy na polski rynek pracy wejdą napływający masowo uchodźcy wojenni z Ukrainy?  Odpowiadając na to pytanie, musimy mieć na uwadze, że do Polski uciekają przede wszystkim kobiety z dziećmi. Przekraczając granicę, w pierwszej kolejności skupiają się one na zapewnieniu schronienia, a dopiero za jakiś czas zaczynają myśleć o zorganizowaniu opieki dla dzieci i poszukiwaniu pracy. Do Polski napłynęło dotychczas ponad niemal 2 miliony uchodźców, z czego dopiero część ,niewielka liczba zaczęła aktywnie poszukiwać zatrudnienia. Sytuacja może w bliskim czasie ulec zmianie ze względu na nowe przepisy, które pozwalają ukraińskim uchodźcom na legalną pracę na terenie Unii Europejskiej, zatem również w Polsce bez konieczności zdobywania urzędowych pozwoleń. Dotyczy to tylko uciekinierów wojennych, którzy wjechali na teren UE po 23 lutego 2022 i złożyli wniosek o ochronę tymczasową. 

W obliczu powyższych informacji pojawia się pytanie, jaka część uchodźców z Ukrainy pozostanie w Polsce, a jaki procent wyruszy w głąb UE w poszukiwaniu pracy.  

Polska pozostaje dla Ukraińców krajem pierwszego wyboru ze względu na podobieństwa kulturowe, zrozumiały, łatwy do nauki język czy bezpośrednie sąsiedztwo z ich krajem ojczystym, co w obecnej sytuacji jest dla nich niezwykle istotne. Można więc założyć, że pomimo pełnej otwartości rynku w całej Unii, większa część uchodźców zdecyduje się na poszukiwanie pracy w Polsce.

Agnieszka Haponik

Jest to pozytywna informacja, biorąc pod uwagę fakt, iż z czasem i w jakieś części uchodźcy mogliby zapełnić wakaty na stanowiskach wyspecjalizowanych, na które w Polsce jest spore zapotrzebowanie, a obecnie trudno znaleźć takich pracowników. Mowa tu np. o branży medycznej (pielęgniarki, położne, lekarze), tekstylnej (szwaczki), edukacyjnej (nauczycielki, opiekunki, przedszkolanki), ale też IT. 

Możliwe scenariusze

Można założyć trzy kierunki rozwoju sytuacji na rynku pracy. 

Po pierwsze – zarówno pracodawcy, jak agencje pracy będą dywersyfikować listę krajów, z których można pozyskać pracowników. 

Należy znacznie poszerzyć obszar poszukiwań – otworzyć się na pracowników z Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Klienci muszą jednak być świadomi, że sprowadzenie pracowników z dalszych obszarów wymaga kilku miesięcy, zatem już dzisiaj powinni planować działania i zlecać do agencji zapotrzebowania na pracowników w 3. i 4. kwartale 2022. 

Katarzyna Dąderewicz z LeasingTeam

Po drugie – w bliskiej perspektywie, ze względu na duży napływ kobiet z Ukrainy, firmy powinny rozważyć przemodelowanie organizacji pracy tak, by przy zachowaniu aktualnego poziomu zatrudnienia, móc zwiększyć udział procentowy kobietnp. cięższe zadania, które dotychczas wykonywał mężczyzna podzielić na większą liczbę kobiet. 

Po trzecie – rozwój automatyzacji. Już dziś większość magazynów i sporo zakładów produkcyjnych opiera się na automatyce. Do rozwoju takich rozwiązań przyczyniły się ostatnie lata pandemii. Obecna wojna sprawi, że firmy będą inwestować w tego typu narzędzia i systemy jeszcze chętniej.

Sytuacja na rynku pracy jest skomplikowana, dynamiczna, a przede wszystkim trudna do przewidzenia. Pandemia jednak nauczyła nas szybkiego reagowania i znajdowania odpowiednich rozwiązań.

Agnieszka Haponik.

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W Dzień Kobiet wystartowała kampania marki Velux „HISTORIE SILNYCH KOBIET” przygotowana przez agencję Focus Nation

Dekarstwo to tradycyjnie zawód typowo męski. Ale w tym męskim świecie są silne kobiety, które trzymają często w rękach rodzinne biznesy. Wspierając mężów w prowadzeniu firmy są jednocześnie managerem, księgową, kadrową, dyrektorem finansowym i operacyjnym, organizatorem spraw wszelakich. Samo życie i dlatego tak porusza. Proste historie, które zmieniają naszą rzeczywistość i mają ważny wydźwięk społeczny.

Właśnie wystartowała kampania HISTORIE SILNYCH KOBIET, która pokazuje ciężką pracę oraz rolę kobiet w rozwoju branż postrzeganych jako typowo męskie. Jest blisko prawdziwego życia tysięcy kobiet w Polsce, dlatego tak wzrusza. Jest szczera i autentyczna.

Poznaj historię Asi Gąseckiej:

Poznaj historię Basi Michalskiej:

Marka Velux chce pokazać kobietom pracującym w branżach zdominowanych przez mężczyzn, przede wszystkim dekarstwie, że dostrzega ich ciężką pracę i chce je wspierać w rozwoju oraz prowadzeniu rodzinnych biznesów. Agencja Focus Nation, z którą marka współpracuje od 6 lat, stworzyła kampanię o przełamywaniu stereotypów, budowaniu pewności siebie i wspierającą kobiety w realizacji ambicji zawodowych. Powstały filmy, które opowiadają inspirujące historie Basi i Asi, wyjątkowych kobiet w męskim świecie, które wzięły los w swoje ręce i doskonale realizują się w biznesie.

Powstała dedykowana STRONA, która zaprasza do społeczności kobiet, aktywnie działających w branży dekarskiej, by wzajemnie się wspierać i inspirować oraz dostarczać możliwość uczestnictwa w szkoleniach.

Wokół nas zachodzą pozytywne i oczekiwane zmiany. Widzimy potencjał kobiet, które doskonale radzą sobie w różnych zawodach, także tych postrzeganych jako typowo męskie. W branży dekarskiej czy budowlanej pracuje wiele kobiet i doskonale realizują tu siebie oraz swoje ambicje zawodowe. Kobiety prowadzą lub współprowadzą firmy wnosząc nową energię, empatię i doskonałą organizację. Chcemy je wspierać.

Justyna Ściesiek, project manager Velux

Pracując nad strategią i koncepcją kreatywną dla marki zależało nam na wydobyciu autentyczności, stworzeniu prawdziwego kontentu, który będzie emocjonalny i podkreśli ważny trend społeczny, jakim jest wspieranie i promowanie kobiet. Historie Pani Barbary i Pani Joanny, które zrealizowaliśmy w formie filmów miały oddać wielowymiarowość życia kobiet w Polsce, ich marzeń, empatii i ambicji, a nie być jedynie reklamą video. Uważam, że im trudniejszy temat podejmujemy, tym lepsze efekty udaje nam się ostatecznie osiągnąć. Wierzę w to, że wkrótce, będziemy realizować więcej podobnych projektów, trudnych, ale i ważnych społecznie.

Michał Korczak, dyrektor zarządzający Focus Nation


źródło: Focus Nation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Praca pod palmami, czyli dlaczego Costa del Sol to idealne miejsce na home office

costa del sol

Pandemia COVID-19 ustaliła nowe standardy. Okazało się, że pracować można nie tylko z biura i nie tylko od 8.00 do 16.00. W wielu branżach praca zdalna i elastyczne podejście do czasu pełnienia obowiązków służbowych stały się normą, a otwarta przestrzeń biurowa jest teraz o wiele bardziej otwarta. Pracownicy zdali sobie sprawę, że nie są już przywiązani ani do jednej lokalizacji, ani do swoich biurek i mogą zabrać swoją pracę dosłownie wszędzie… a przynajmniej tam, gdzie pozwala im połączenie internetowe. A skoro mogą pracować z dowolnego miejsca, dlaczego nie miałoby to być miejsce wymarzone… takie najcieplejsze w całej Europie, na wybrzeżu ze 140 plażami, gdzie słońce świeci aż przez 320 dni w roku? Takie jak hiszpańskie Costa del Sol!

Work + vacation = workation

Workation to światowy trend, który w 2022 roku wciąż będzie się rozwijał, a cyfrowych nomadów będzie tylko przybywać. By dobrze go zdefiniować, można sparafrazować słowa Konfucjusza: „Przenieś swoje miejsce pracy tam, gdzie inni wyjeżdżają na wakacje, a nie przepracujesz ani jednego dnia”. A jednym z popularnych kierunków wakacyjnych, który każdego roku obierają za cel miliony turystów, jest właśnie Costa del Sol. Co w Wybrzeżu Słońca jest takiego wyjątkowego?

https://www.dreamproperty.pl/blog/107/8-powodow-by-zakochac-sie-w-costa-del-sol – przekonasz się tu, że jest wiele powodów do zachwytu, najważniejsza jest jednak różnorodność, dzięki której Costa del Sol trafia do serc tak wielu.

Połącz turystykę i pracę na Costa del Sol

Costa del Sol to idealne miejsce do aktywności turystycznej i pracy jednocześnie. Południowe, śródziemnomorskie wybrzeże Hiszpanii oferuje wachlarz atrakcji we wszystkich swoich flagowych lokalizacjach, zarówno tych mniejszych, klimatycznych miejscowościach i białych miasteczkach, jak i gwarnych, luksusowych kurortach. Co powiesz na intensywny dzień pracy, a po południu obejrzenie wystawy światowej klasy sztuki w Maladze? Albo wylegiwanie się na jednej z plaż Marbelli przez cały poranek, zanim usiądziesz do komputera?

Wyobraź sobie, że odpowiadasz na e-mail lub odbierasz służbowy telefon, czując letnią bryzę znad Morza Śródziemnego na twarzy. Albo robisz sobie przerwę i idziesz na krótki spacer po plaży. Po powrocie odhaczasz kolejne ze swojej listy zadań i udajesz się na zajęcia surfingu, których od dawna nie mogłeś się doczekać. Na koniec dnia delektujesz się tapas i zachodami słońca na pięknych małych andaluzyjskich uliczkach. To wszystko nie musi już pozostawać w sferze marzeń. Jest na wyciągnięcie ręki i realne jak nigdy dotąd.

Wybierając miejsce docelowe pracy zdalnej, warto zastanowić się, jak chciałoby się spędzać czas po pracy. Co obejrzeć? Gdzie się udać? Costa del Sol to pod tym względem destynacja idealna, ponieważ niewiele miejsc łączy w sobie tak wiele rozmaitych atrakcji:

  • zróżnicowany krajobraz – Costa del Sol to zacznie więcej niż tylko najpiękniejsze plaże, to również skaliste wybrzeża, piękne doliny, rozległe tereny uprawne, jaskinie, góry Sierra Nevada czy pustynia Tabernas;
  • niesamowita przyroda – południe Hiszpanii to teren o ogromnej różnorodności gatunków flory i fauny, w którym kwitnie turystyka ekologiczna, zobaczyć tu można m.in.: park narodowy Sierra de las Nieves, kilka parków krajobrazowych, np.: El Tajo de Ronda, El Torcal de Antequera, Jardin Botanico Historico La Concepcion;
  • bogate dziedzictwo kulturowe – sprawia, że jest co zwiedzać na Costa del Sol. Na długiej liście miejsc do odwiedzenia są nie tylko liczne zabytki, ale także m.in.: Teatr Rzymski, Muzeum Picassa czy rzeźby Salvadore Dali;
  • doskonałe kuchnia i wino – gazpacho i salmorejo, flamenquin, pescaito frito, jamón oraz słynne tapas, a do tego sangria i wino, które jest kwintesencją bogactwa tych ziem i wizytówką regionu;
    warunki idealne do uprawiania różnych sportów – windsurfingu, nurkowania, żeglarstwa, golfa i futbolu, ale nie tylko… można tu też pojeździć na nartach w Sierra Nevada;
  • atrakcje rodzinne – parki tematyczne, parki wodne, oceanaria, parki linowe, kraina motyli – Mariposario de Benalmádena, fabryka czekolady w Mijas Pueblo, ZOO Bioparc i cała Fuengirola, czyli jeden z najpopularniejszych kurortów rodzinnych – najmłodsi będą nimi zachwyceni.

Home office na Wybrzeżu Słońca

Ostatnie dwa lata pokazały, że pracownicy, którzy czują się komfortowo, pracując zdalnie, są szczęśliwsi, mają niższy wskaźnik absencji w pracy, więcej energii oraz większe poczucie lojalności wobec pracodawców. Takie odkrycia prowadzą do założenia, że ​​praca zdalna stanie się normą, nawet po pandemii. To kolejny argument za tym, by przenieść się na Costa del Sol na dłużej. Warto wtedy rozważyć zainwestowanie we własny apartament lub wynajęcie domu dla siebie na wybrzeżu. W wyborze odpowiedniej nieruchomości i sprawnym przeprowadzeniu transakcji pomoże Ci Dream Property Marbella. Marbella i Puerto Banus, Estepona, Sotogrande, Mijas, La Cala, Benalmadena i Fuengirola – najlepsze lokalizacje i najlepsze nieruchomości idą tutaj w parze.

Pracując w inspirującym środowisku i obcując na co dzień z fantastyczną naturą, możesz być tak samo efektywny/a, a często znacznie bardziej kreatywny/a. Tu, na Costa del Sol, masz szansę złapać najwyższą równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.


Źródło: dreamproperty.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF