...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT

P&G Future Female Leader

P&G, lider branży FMCG, aktywnie wspiera kobiety w rozwoju kariery w sektorze technologicznym i IT. Jednym z działań koncernu jest inicjatywa Future Female Leader. Program, realizowany w Polsce w największej fabryce maszynek Gillette i drugim co do wielkości centrum IT, zapewnia studentkom kierunków technicznych nie tylko znaczącą dawkę wiedzy, ale pozwala także zebrać pierwsze doświadczenia przydatne w planowaniu kariery w tych obszarach, a wszystko to pod okiem najlepszych managerów i ekspertów firmy.

P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu oraz pozwala w sposób interdyscyplinarny lepiej odpowiedzieć na dynamicznie zmieniające się oczekiwania konsumentów. Tworzenie zróżnicowanych zespołów pozwala kreować innowacyjne rozwiązania, które usprawniają systemy oraz procesy produkcyjne czy technologiczne.

Dążenie do różnorodności, w tym także równość płci podyktowane jest nie tylko zobowiązaniem wobec społeczeństwa, ale jest wpisane w naszą strategię biznesową. Obecnie, spośród ponad 95 000 pracowników P&G, 45% to kobiety. Dzięki różnorodnym pracownikom lepiej potrafimy zagłębić się w potrzeby naszych konsumentów i co za tym idzie lepiej na nie odpowiedzieć. Chcemy być tak różnorodni jak nasi konsumenci.

Emilia Burzyńska, CIO P&G w Europie Centralnej, od wielu lat zaangażowana jako mentor w prowadzonych przez firmę programach skierowanych do przyszłych managerek IT

Dlatego koncern podejmuje wiele działań, aby już na etapie pozyskiwania talentów zadbać o równą reprezentację kobiet i mężczyzn. Jednym z nich jest Future Female Leaders IT przeznaczony dla studentek kierunków informatycznych. Ta grupa jest dla firmy szczególnie cenna, ponieważ to właśnie w Warszawie firma ulokowała jedno z czołowych centrów IT, w której powstają najnowocześniejsze rozwiązania dla biznesu. Podczas wydarzenia, uczestniczki miały okazję m.in zdobyć nowe umiejętności z zakresu cloud-computing czy sporządzania analiz biznesowych opartych na nowych technologiach. Ważnym punktem programu były także sesje mentoringowe prowadzone przez menedżerki P&G, które dzielą się swoimi doświadczeniami pracy w koncernie i wskazówki, jak odnieść sukces w firmie i w branży.

Dla uczestniczek edycji Future Female Leader Product Supply, trudno o ciekawsze miejsce na tego typu przedsięwzięcie niż jedna z najnowocześniejszych fabryk marki o światowym zasięgu. Łódzka fabryka Gillette to jednocześnie największe centrum produkcyjne tej marki. Maszynki, które są w niej produkowane, można spotkać na całym świecie, bo trafiają na ponad 90 rynków. Czwarta już edycja tego programu, którą organizuje fabryka Gillette odbędzie się 29 kwietnia w formule online. Organizatorzy wydarzenia zaplanowali szereg sesji, które pomogą uczestniczkom poznać firmę, jej kulturę i niezwykłe wyzwania, z jakimi mierzą się inżynierowie fabryki na co dzień. Zadaniem uczestniczek było zaprojektowanie i zaplanowanie opakowania maszynek Gillette i Venus w taki sposób, by zawierały mniej plastiku.

Cieszę się, że w ostatnich latach wzrosło zainteresowanie kobiet rozwojem kariery w obszarze technologii czy produkcji. Widzimy, że nasze programy, takie jak Future Female Leader przynoszą znaczące korzyści. Uczestniczki zdecydowanie doceniają możliwość poznania fabryki od środka tj. doświadczenia jej innowacyjności, zaawansowanych technologii i kultury opartej na różnorodności i integracji. Dzięki takim programom, w przeciągu ostatnich kilku lat, procentowy udział kobiet wśród naszych menedżerów wzrósł niemal dwukrotnie. Program Future Female Leader wspieram od początku jego istnienia. Dzielę się z uczestniczkami swoim osobistym doświadczeniem i zachęcam je do podążania ścieżką kariery w obszarze produkcji w firmie, która należy do innowacyjnej czołówki świata FMCG.

Agnieszka Adamus, Dyrektor HR fabryki Gillette w Łodzi

Future Female Leader Product Supply odbędzie się 29-30 kwietnia w formule online. Więcej informacji na temat programu znajduje się pod linkiem www.pgcareers.com.


Źródło: Procter & Gamble

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Innowacje w obszarze IT zaczynają się od konsumentów

tech lab Demo Day

Innowacje to bez wątpienia ważny element strategii biznesowej. Procter & Gamble od lat w nie inwestuje, tworząc produkty, których zadaniem jest poprawa jakości życia konsumentów, usprawniając swoje procesy technologiczne, produkcyjne czy logistyczne. Rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów to punkt wyjścia dla innowacji, także w obszarze IT, dlatego P&G od 4 lat jest partnerem ABSL w programie, w którym poszukuje młodych firm technologicznych, zdolnych do kreowania innowacji. Tegoroczna edycja programu nosi nazwę ABSL tech lab, a motywem przewodnim Demo Day jest klient, którego potrzeby i oczekiwania są punktem wyjściowym tworzonych przez P&G innowacji.

Procter & Gamble to jedna z największych firm FMCG na świecie. Wytwarzane przez nią produkty codziennie trafiają do domów 5 miliardów ludzi. Polski oddział firmy zajmuje szczególne miejsce na międzynarodowej mapie P&G, dzięki jednemu z najważniejszych światowych centrów innowacji. W Polsce mieszczą się trzy fabryki (fabryka Pampers na warszawskim Targówku, fabryka Gillette w Łodzi oraz fabryka kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim), jedno z pięciu światowych Centrów Planistycznych oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G, które jest drugim co do wielkości hubem IT firmy na świecie.

Koncentracja na potrzebach Klienta

Celem Procter & Gamble jest dostarczanie najlepszych produktów, które poprawiają jakość życia konsumentów na całym świecie – zarówno teraz, jak i w kolejnych pokoleniach.

Od zawsze w naszej firmie mówi się, że konsument jest naszym szefem, to on wyznacza nam cele, ale także stawia przed nami wyzwania i oczekuje ich rozwiązania. Innowacje muszą odpowiadać na oczekiwania konsumentów, tworzyć nową jakość wynikającą z połączenia ekspertyzy technologicznej z dogłębnym zrozumieniem potrzeb, oczekiwań, aktualnej sytuacji i nowych trendów.

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej

Stale zmieniające się trendy i oczekiwania konsumentów są inspiracją dla innowacji tworzonych w P&G od ponad 180 lat.

Innowacje z obszaru IT

W Polsce P&G wykorzystuje najnowsze technologie, tworząc innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw, Business Intelligence czy Big Data. Jest to pole do współpracy światowego koncernu z młodymi firmami technologicznymi. ABSL tech lab to miejsce, w którym mogą spotkać się świat korporacji i świat startupów. Efekty tego spotkania można było zaobserwować podczas tegorocznego Demo Day, organizowanego wspólnie z ABSL tech lab, na którym zaprezentowały się trzy młode firmy technologiczne, których innowacyjne rozwiązania mogą być przydatne w działalności P&G.

Ideą programu ABSL tech lab jest łączenie dwóch światów, które na co dzień posługują się różnymi językami. To spotkanie zwykle jest bardzo wzbogacające dla obu stron. Korporacje dostają świeże pomysły, innowacyjne podejście i nowe rozwiązania technologiczne. Dla startupów jest to nauka realiów, standardów, potrzeb i procedur, jakimi posługują się duzi, korporacyjni klienci. Zarazem jest to szansa na nawiązanie współpracy, która może zapewnić im stabilizację – również finansową – oraz stworzyć warunki do dalszego rozwoju technologii, innowacji i własnego biznesu.

Janusz Dziurzyński, dyrektor programu ABSL tech lab

Brainly, Justtag i Wise Shelf, trzy młode firmy technologiczne pokazały nam swoją perspektywę, niekiedy całkowicie odrębną od naszej. Jest to wyjątkowa możliwość zobaczenia, w jak różnorodny sposób można podejść do stawianego wyzwania. To jest tak naprawdę kwintesencja naszej współpracy z ABSL tech lab. Wierzymy, że przynosi ona korzyści każdej ze stron: młode firmy technologiczne otrzymują od nas m. in. wsparcie merytoryczne, międzynarodowy know-how oraz zaplecze biznesowe, w zamian za to pokazują nam nowe, innowacyjne i niestandardowe rozwiązania, które mogą nam pomóc w jeszcze lepszym spełnianiu oczekiwań konsumentów.

Emilia Burzyńska, Chief Information Oficer Central Europe w Procter & Gamble

Organizowany przez P&G i ABSL tech lab Demo Day odbył się 14 października, a finał programu zaplanowany jest na początek grudnia.


Źródło: Informacja prasowa Procter & Gamble

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Liderzy przyszłości uczyli się zarządzać globalną firmą w ramach Procter & Gamble CEO Challenge

PG CEO Challenge zwyciezcy

Studenci z Polski i krajów bałtyckich mieli okazję przekonać się, że zarządzanie firmą docierającą każdego dnia do blisko 5 miliardów konsumentów to ogromne wyzwanie, ale i satysfakcja.

Zostać CEO firmy, której produkty znajdują się w miliardach domów na całym świecie i poprawiają jakość codziennego życia – to aspiracja niejednego ambitnego studenta, stojącego u progu kariery zawodowej. W programie CEO Challenge Procter & Gamble, firmy posiadającej szerokie portfolio popularnych i cieszących się dużym zaufaniem marek, takich jak Pampers, Ariel, Gillette, Always czy Pantene, przyszli liderzy mieli okazję zmierzyć się z wyzwaniami, przed którymi na co dzień stają managerowie firmy. Najlepsi powalczą o udział w globalnym finale programu, który odbędzie się w lipcu br. w Meksyku.

CEO Challenge to jeden z programów, dzięki którym adepci biznesu mają okazję poznać charakter pracy w międzynarodowej firmie FMCG. W ciągu dwudniowego wydarzenia przyszli liderzy poddają próbie swoje umiejętności biznesowe i menedżerskie, podejmując się ambitnego wyzwania, jakim jest stworzenie strategii rynkowej dla jednego z wiodących brandów. W tegorocznej edycji przedmiotem rywalizacji 30 uczestników, podzielonych na trzyosobowe zespoły, był plan na rynkowy sukces marki Pantene. Ocenie jury składającego się z doświadczonych managerów firmy podlegała nie tylko strategia biznesowa, ale także niezbędne dla każdego lidera cechy, takie jak zdolność krytycznego myślenia, poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań czy umiejętność podejmowania decyzji i pracy w zespole.

Uczestnicy programu doskonale poradzili sobie z tymi wyzwaniami, a na najwyższym podium stanął zespół w składzie: Natalia Wojtaszuk, Piotr Szulc i Wojciech Bronisz z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. W kwietniu będą reprezentować środkowoeuropejską filię Procter & Gamble podczas półfinałowych rywalizacji we Frankfurcie.

Organizatorzy postawili przed nami wyjątkowo ambitne zadanie. Tym razem nie wystarczyło zaprezentować się jako ekspert od marketingu, logistyki czy finansów. Kluczem do sukcesu był tak naprawdę sposób, w jaki ze sobą współpracowaliśmy oraz to, jak wykorzystywaliśmy umiejętności i style zarządzania każdego z członków zespołu, tak by zaprojektować najlepsze rozwiązania. Poprzeczka była zawieszona bardzo wysoko, ale co najważniejsze, zdobyte podczas programu doświadczenia pomogą mi w wyborze mojej drogi zawodowej.

Natalia Wojtaszuk, finalistka tegorocznego etapu regionalnego

Program CEO Challenge to więcej niż zwykła symulacja biznesowa. Zadania, z którymi mierzą się uczestnicy ,są odzwierciedleniem rzeczywistych wyzwań, przed którymi stają na co dzień managerowie firmy. Dotyczy to także tych, którzy dopiero do niej dołączyli. Zgodnie z zasadą „Day 1 Responsibility”, początkującym managerom od razu powierza się odpowiedzialność za konkretne obszary biznesowe. Od pierwszego dnia w firmie mają więc szansę realizować projekty, które są źródłem sukcesu rynkowego marek i poprawiają codzienne życie konsumentów.

Każdego dnia nasze marki docierają do 5 miliardów konsumentów na świecie. Dbamy o to, by jak najlepiej spełniały oczekiwania konsumentów, a swoimi działaniem poprawiały jakość życia. Dzięki temu, że goszczą w tak wielu domach, mogą też pomagać wpływać na postawy czy promować zmiany kulturowe i społeczne. Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, istnieje zapotrzebowanie na działania biznesowe prowadzone z poczuciem odpowiedzialności. Konsumenci chcą wiedzieć, jaki wpływ na środowisko wywierają wybierane przez nich marki, czy prowadzą odpowiedzialne praktyki biznesowe, czy dbają o równe szanse dla wszystkich i działają etycznie. Tworzenie lepszego świata jest jednym z wyzwań, jakie przed nami stoją. Młodzi liderzy są dla nas inspiracją zarówno w kontekście naszego biznesu, jak i dla naszej wspólnej przyszłości.

Marcin Półchłopek, Dyrektor Marketingu P&G w Europie Centralnej, podczas sesji otwierającej program CEO Challenge

Uczestnicy programu mieli okazję przekonać się, że zarządzanie globalną firmą to wyzwanie, które wymaga od przyszłych liderów nie tylko umiejętności biznesowych, ale także wzięcia na siebie odpowiedzialności za przyszłość środowiska i społeczeństwa, w którym funkcjonuje.

Dla mnie to niesłychanie ważne, że firma słucha młodego pokolenia i stwarza warunki rozwoju kariery, która jest czymś więcej niż wspinanie się po szczeblach korporacyjnej drabiny, umożliwiając tym samym wpływanie na otoczenie zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim. Cieszę się, że mogłem dowiedzieć się o takich kampaniach jak najnowsza Always Akcja-Donacja czy o projektach, jakie prowadzi P&G w kontekście rozwiązania problemów ochrony środowiska.

Piotr Szulc, uczestnik CEO Challenge

CEO Challenge odbywa się w Polsce po raz czwarty. Zwycięski zespół już wkrótce uda się na europejski półfinał do Frankfurtu, by zmierzyć się z zespołami z całego kontynentu i powalczyć o finał konkursu w Meksyku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Procter & Gamble wraz z liderami świata reklamy i biznesu podejmuje walkę ze szkodliwymi treściami w Internecie

Marc Pritchard-Davos Procter Gamble

Sojusz Global Alliance for Responsible Media (GARM) zaprezentował podczas Światowego Forum Ekonomicznego strategię stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwo przed szkodliwymi treściami w Internecie.

Szacuje się, że pomiędzy lipcem a wrześniem 2019 r. z serwisu YouTube, Facebook i Instagram usunięto 620 milionów niebezpiecznych treści. Dzięki inwestycjom właścicieli platform w stworzenie odpowiednich zespołów i narzędzi, większość tych treści usunięto, zanim pojawiły się na ekranach konsumentów. Jednak w ciągu 3 miesięcy do użytkowników sieci dotarło około 9,2 milionów szkodliwych treści, co przekłada się średnio na jeden taki materiał na sekundę.¹

GARM podejmuje działania zmierzające do zagwarantowania bezpieczeństwa czterem miliardom ludzi, którzy codziennie korzystają z Internetu. Jednocześnie długofalowym celem inicjatywy jest wyeliminowanie z sieci nagannych treści i zablokowanie dostępu do środków przeznaczonych na reklamę podmiotom dopuszczającym się szkodliwych działań. GARM łączy siły ze Światowym Forum Ekonomicznym, aby wspólnie realizować cel, jakim jest poprawa bezpieczeństwa w środowisku cyfrowym. Jest jednym z kluczowych projektów zainicjowanej przez Forum platformy definiującej przyszłość mediów „Platform for Shaping the Future of Media, Entertainment and Culture”.

W sojuszu GARM uczestniczy 39 reklamodawców, 6 holdingów agencji reklamowych, 7 wiodących platform mediowych i 7 stowarzyszeń branżowych. Zaprezentowali oni swoją strategię stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwo. W ramach tej strategii uczestnicy sojuszu podejmują działania określone w trójstronnym planie, którego realizacja rozpoczęła się już w czerwcu ubiegłego roku.

Wspólne definicje: Sojusz opracował i przyjmie wspólne definicje, które posłużą całej branży reklamowej do spójnej i uniwersalnej kategoryzacji szkodliwych treści. 11 kluczowych definicji obejmujących obszary, takie jak treść nieodpowiednia dla dzieci, narkotyki, spam czy terroryzm, pozwolą platformom, agencjom i reklamodawcom w spójny sposób określić, które z tych treści należy uznać za szkodliwe i jak chronić wrażliwych odbiorców, takich jak dzieci. Wyznaczenie tych standardów to pierwszy krok, który przyczyni się do ograniczenia czerpania korzyści z rozpowszechniania szkodliwych treści w formie reklam.

Wspólne narzędzia i systemy: Sojusz opracuje i wprowadzi narzędzia, które pozwolą skuteczniej zintegrować systemy kontroli reklamodawców, narzędzia agencji oraz działania platform mediowych w obszarze kategoryzacji treści. Wprowadzenie takich rozwiązań sprawi, że proces planowania budżetów reklamowych będzie przejrzysty oraz dokładny, co w efekcie poprawi bezpieczeństwo konsumentów, w obszarze otrzymywania komunikatów reklamowych od firm.

Niezależny nadzór: Sojusz uzgodni wspólne standardy pomiarów pozwalający przedstawicielom branży i platformom mediowym rzetelnie oceniać swoje możliwości w zakresie blokowania, demonetyzacji i usuwania szkodliwych treści. Wspólne dla reklamodawców, agencji i platform narzędzia oraz jednolita metodologia pozwolą zapewnić przejrzystość, która jest kluczowa do podjęcia działań zwiększających bezpieczeństwo konsumentów w sieci. Wdrożenie tych standardów i uzgodnienie niezależnego procesu weryfikacji przyczyni się do znacznej poprawy funkcjonowania w tym obszarze. Specjalna grupa robocza z ramienia GARM będzie odpowiedzialna za wdrażanie tej strategii już od kwietnia.

Reklamodawcy mają szansę odegrać niebagatelną rolę w ulepszaniu cyfrowego ekosystemu, na którym zależy nam wszystkim. W związku z tym, że to marki utrzymują wiele platform i dostawców treści, możemy zapewnić społeczeństwu dostęp do korzyści, jakie daje Internet bez konieczności mierzenia się z jego ciemnymi stronami, których istnienia mamy niestety świadomość. Te pierwsze podejmowane przez GARM działania to bardzo ważny krok w dobrym kierunku, który przyniesie korzyści konsumentom, społeczeństwu i markom. Bardzo cieszę się, że WFA odegrało tak istotną rolę w zgromadzeniu wokół tej wspólnej, ważnej inicjatywy różnych podmiotów reprezentujących fragmenty cyfrowego ekosystemu.

Stephan Loerke, dyrektor generalny WFA

Już czas, by zbudować odpowiedzialny mediowy łańcuch dostaw z myślą o roku 2030 – taki, który będzie działał w sposób bezpieczny, wydajny, przejrzysty, rzetelny oraz będzie odpowiednio moderowany dla dobra wszystkich jego uczestników, a zwłaszcza konsumentów, którym ma służyć. Dzięki temu, że wielu wybitnych przedstawicieli naszej branży zdecydowało się stanąć ramię w ramię i podjąć wspólne działania w ramach inicjatywy Global Alliance for Responsible Media, razem będziemy w stanie uniknąć błędów przeszłości i obrać właściwy kurs na przyszłość.

Globalny Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard

Komunikat został wydany w ramach odbywającej się w Davos sesji World Economic Media Leaders pt. „Business Leaders Act to Eliminate Harmful Online Content: Global Alliance for Responsible Media launches solutions to Improve Digital Safety” („Liderzy świata biznesu podejmują walkę ze szkodliwymi treściami w Internecie: Inicjatywa Global Alliance for Responsible Media wprowadza rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo w cyfrowym świecie”), w którym obok przedstawicieli platform internetowych takich jak Facebook czy Youtube, koncernów reklamowych i firm FMCG, wziął także udział Globalny Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard

Pełna treść komunikatu wydanego przez WFA: GARM

¹ Dane liczbowe dotyczące szkodliwych treści pozyskano z raportów przejrzystości działania serwisów Facebook, Instagram i YouTube za okres od lipca do września 2019 r., które biorą pod lupę komentarze i filmy uznane za niezgodne ze standardami i polityką serwisów społecznościowych. Ww. liczby dotyczą wyłącznie usuniętych treści (nie kont) i określonych jako szkodliwe dla bezpieczeństwa konsumentów w odniesieniu do konkretnych wytycznych, co oznacza, że nie biorą pod uwagę fałszywych kont i spamu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dłuższe życie ubrań a wpływ na środowisko

Według ekspertów wydłużenie cyklu życia ubrań o zaledwie 10% pozwoliłoby zaoszczędzić trzy miliony ton CO2 oraz 150 milionów litrów wody rocznie. Tymczasem wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Procter & Gamble, producenta takich marek jak Ariel i Lenor wykazują, że 1/3 konsumentów wyrzuca ubrania po kilkakrotnym założeniu, przyspieszając ich drogę na wysypiska.

Według WRAP* przemysł odzieżowy jest czwartą co do wielkości branżą mającą wpływ na środowisko naturalne – tuż po budownictwie mieszkaniowym, transporcie i produkcji żywności. Pranie i pielęgnacja odzieży odpowiadają za jedną trzecią naszego śladu węglowego, a ponad 25% ubrań kupowanych przez gospodarstwa domowe ląduje w koszu.

Zlecone przez Procter & Gamble i ogłoszone podczas renomowanej konferencji branży modowej Copenhagen Fashion Summit badania wykazały, że chociaż 40% osób planowało nosić zakupione ostatnio przez siebie ubranie przynajmniej 30 razy, tak naprawdę ponad jedna trzecia z badanych wyrzucała je już po kilkukrotnym założeniu (mniej niż 10 razy). Według autorów badań wskazuje to na potrzebę znaczącej zmiany nawyków wśród konsumentów. Ponad 70% respondentów stwierdziło jednak, że głównym powodem, dla którego pozbywają się ubrań, jest to, że tracą one swój kształt, zaczynają blaknąć i się starzeć. Mniej niż jedna czwarta badanych osób zdawała sobie sprawę z tego, że przemysł modowy plasuje się w czołówce branż najbardziej szkodliwych branż dla środowiska naturalnego na świecie. 90% badanych osób stwierdziło, że byłyby skłonne zmienić swoje przyzwyczajenia, zachowując ubrania na dłużej.

Z okazji kopenhaskiej konferencji modowej, Procter & Gamble nawołuje konsumentów do włączenia się w globalną akcję „Wash it Better, Love it Longer” i zachęca do zmiany nawyków związanych z praniem, pielęgnacją tkanin. W ramach akcji firma rzuca konsumentom wyzwanie, by ulubiony element garderoby nosić przynajmniej 30 razy.  W realizacji wyzwania i wspieranego przez influencerów ze świata mody, mają pomóc innowacyjne kapsułki do prania Ariel i płyn do płukania Lenor z formułą „Long Live Fashion”. Poprzez te działania firma i jej marki chcą przyczynić się do ograniczenia szkodliwego wpływu na środowisko, jaki ma zakup ciągle nowych ubrań i częste wyrzucanie odzieży, która piętrzy się na wysypiskach.

Inicjatywa Wash it Better, Love it Longer doskonale pokazuje, że przyjęte niedawno przez nas wytyczne w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Ambicja 2030, potrafią zainspirować do odpowiedzialnej konsumpcji. Dzięki temu nasze najważniejsze marki mogą sprawić, że zrównoważony styl życia stanie się czymś atrakcyjnym dla pięciu miliardów ludzi, z którymi każdego dnia mamy kontakt poprzez nasze produkty – komentuje Virginie Helias, Chief Sustainability Officer, Procter & Gamble.

Z punktu widzenia inspirowania konsumentów do odpowiedzialnej konsumpcji, ważne jest jednak także nakłonienie konsumentów do prania w krótkich cyklach i w niskiej temperaturze. 80% zużycia energii przy praniu wykorzystywana jest  bowiem na ogrzewane wody, zatem obniżając temperaturę prania zużywa się mniej energii, a co za tym idzie wytwarza mniej dwutlenku węgla przedostającej się do atmosfery.

Zachowanie ubrań na dłużej ma dużo szerszy pozytywny wpływ niż tylko mniejsza szkodliwość dla środowiska wynikająca z produkcji odzieży. Badania naukowe P&G, wkrótce zostaną w pełni opublikowane.

*WRAP – Waste & Resources Action Programme, organizacja utworzona w 2000 roku, której celem jest promowanie zrównoważonej gospodarki odpadami. WRAP współpracuje z rządami, przedsiębiorstwami i społecznościami w celu dostarczenia praktycznych rozwiązań poprawiających wydajność zasobów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co trzeba zrobić, by zostać CIO w międzynarodowej firmie?

P&G_ITBC_poster

Coraz szerzej wykorzystywane rozwiązania cyfrowe stanowią o sukcesie w wielu branżach i firmach. Będą się mogli o tym przekonać uczestnicy P&G IT Business Challenge, największego konkursu firmy organizowanego dla studentów IT. Finał wydarzenia odbędzie się w dniach 22-27 kwietnia w Atenach, a wezmą w nim udział także reprezentanci z Polski.

Dlaczego firma, której produkty na co dzień towarzyszą miliardom konsumentów na całym świecie, organizuje jeden z najbardziej prestiżowych programów w branży IT? Przede wszystkim, Procter & Gamble od zawsze dąży do tego, by być w czołówce najbardziej innowacyjnych firm i dostarczać konsumentom na całym świecie rozwiązania, które służą im w codziennym życiu. Cyfryzacja procesów zarządzania firmą typu end to end – od marketingu, poprzez produkcję i logistykę, wykorzystanie technologii do dogłębnego zrozumienia konsumenta czy też tworzenie modeli biznesowych, odpowiadających na wyzwania rewolucji technologicznej, to procesy dzięki którym firma może te dążenia zrealizować. Kluczem do sukcesu są jednak ludzie – utalentowani pasjonaci IT, którzy poszukują możliwości rozwoju i kariery w globalnych strukturach międzynarodowego koncernu.

Zaawansowany rozwój technologii zdominował niemal wszystkie dziedziny codziennego życia, a ilość dostępnych informacji i danych sprawia, że powstaje nieskończenie wiele możliwości na dostarczenie konsumentom najlepszych, zindywidualizowanych rozwiązań. W P&G stale poszukujemy więc młodych, uzdolnionych ludzi, którzy pomogą nam kształtować tę nową rzeczywistość. Podczas konkursu IT Business Challenge pomożemy uczestnikom doświadczyć, na czym polegają codzienne wyzwania dla specjalistów IT w P&G oraz jak przebiega proces tworzenia innowacji i rozwiązań dla biznesu w międzynarodowym i interdyscyplinarnym środowisku – mówi Emilia Burzyńska, Chief Information Officer na Europę Centralną w P&G.

Konkursowi będą towarzyszyć także warsztaty oraz szkolenia, dzięki którym uczestnicy mogą zdobyć nowe umiejętności w zarządzaniu projektami, procesami tworzenia innowacji, a także z innych obszarów, które pomogą im sprawdzić swój potencjał managerski.

To co wyróżnia karierę w IT w P&G to fakt, że liczą się zarówno umiejętności techniczne jak i menedżerskie. Opracowywanie aplikacji mobilnych, zarządzanie ogromnymi bazami danych służącymi zrozumieniu zachowań konsumenckich, optymalizacja platformy danych w SAP-ie umożliwiająca perfekcyjne funkcjonowanie łańcucha dostaw i inne rozwiązania dla biznesu – poza wiedzą techniczną, wymagają sprawności organizacyjnej, umiejętności prowadzenia różnorodnych zespołów, zarządzania ryzykiem i rozwiązywania problemów. Zdobywanie doświadczeń na wszystkich tych polach stwarza szerokie możliwości kariery. Potencjalnie każdy początkujący specjalista IT ma szanse zostać nawet CIO firmy!

Polski oddział Centrum Usług Biznesowych P&G ma dla koncernu szczególne znaczenie. Jest jednym z trzech takich centrów firmy na świecie. Zespół ponad 250 specjalistów IT stworzył i na co dzień zarządza ponad 130 rozwiązaniami o globalnym zasięgu. Jednym z nich jest aplikacja Oral-B, która dzięki bluetooth łączy się ze szczoteczką elektryczną Oral-B i niczym dentysta, pomaga konsumentowi we właściwej pielęgnacji jamy ustnej.

Wyzwanie dla młodych specjalistówP&G IT Business Challenge to największe międzynarodowe wydarzenie tego typu na świecie, w ramach którego uczestnicy mogą wcielić się w rolę managera IT w Procter & Gamble.  Spośród setek zgłoszeń do IT Business Challenge, z całej Europy oraz Egiptu wybrana została finałowa grupa 24 studentów.  Dodatkową wartością dla każdego z uczestników programu jest szansa na dalszą współpracę zawodową z Procter & Gamble. Przed takimi możliwościami stoi obecnie także czwórka polskich studentów, którzy zakwalifikowali się do tegorocznych finałów.  Uczestnicy poprzednich edycji zgodnie potwierdzają, że udział w IT Business Challenge to jedno z najbardziej ekscytujących doświadczeń na starcie ścieżki zawodowej, zmieniające ich dotychczasowe postawy i wyobrażenia o pracy w dziale IT globalnego lidera branży dóbr konsumenckich, a także pozwalające na doświadczenie synergii między biznesem a innowacjami i technologią. – IT Business Challenge to tydzień pełen wyzwań, emocji, ciągłego uczenia się, poznawania siebie i nawiązywania cennych relacji z innymi. Udział w wydarzeniu wpłynął na moje zrozumienie wagi roli IT w globalnej firmie i pokazał mi możliwości, jakie P&G stwarza dla rozwoju kariery. Obecnie pracuję w P&G i widzę na co dzień, jak w naszym warszawskim biurze tworzone są innowacyjne rozwiązania na globalną skalę, a ja mam okazję być odpowiedzialną za jedno z nich – mówi Paula Sztainwald, uczestniczka zeszłorocznej edycji IT Business Challenge, która obecnie pracuje w P&G jako Młodszy Manager w dziale IT w Procter& Gamble.

 

Więcej szczegółów dotyczących projektu P&G IT Business Challenge znajduje się na stronie http://pgcareers.com/students/it-business-challenge/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Młodzi liderzy podejmują pierwszy ważny krok w zawodową przyszłość

Procter & Gamble

Jak sprawdzić wiedzę i umiejętności zdobyte na uczelni z prawdziwym biznesowym wyzwaniem, z jakim na co dzień mierzą się managerowie międzynarodowego koncernu? Jak stworzyć strategię biznesową dla marki, której obroty przekraczają miliard dolarów rocznie? To tylko niektóre zadania, z którymi musieli zmierzyć się uczestnicy globalnego konkursu P&G CEO Challenge. Zwycięski zespół odbywających się w Warszawie centralno-europejskich eliminacji programu czeka kolejny etap rywalizacji – Europejskie Finały w Rzymie.

Konkurs, który poszerza możliwości zawodowe

Procter & Gamble, firma oferująca takie marki jak Pampers, Gillette czy head & houlders wyróżnia się podejściem do rozwijania, a także pozyskiwania talentów. Najlepszym i najbardziej utalentowanym absolwentom otwieramy szerokie możliwości rozwoju i kariery – mówi Geraldine Huse, Prezes P&G w Europie Centralnej. Według niej obecnie młodzi ludzie muszą mierzyć się ze znacznie większymi wyzwaniami, niż poprzednie pokolenia i aby poradzić sobie z nimi, nieodzowna będzie ciężka praca i ciągła nauka. – W stale zmieniającym się świecie, potrzeba uczenia się, zdobywania nowych doświadczeń i nowej wiedzy będzie towarzyszyć młodym ludziom cały czas. Nieustająca ciekawość, umysł otwarty na nowe doświadczenia i dążenie do zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości oraz szybkie reagowanie na nią, to cechy które umożliwią im obiecujący rozwój zawodowy” Między innymi takie umiejętności mogli sprawdzić uczestnicy P&G CEO Challenge.

Młodzi liderzy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej

Udział w konkursie, w którym zadanie jest oparte o markę jednego z największych graczy na rynku FMCG, to szansa dla studentów na rozwinięcie ich umiejętności i zdobycie doświadczenia, tak potrzebnego na drodze do kariery. Podczas tegorocznej edycji P&G CEO Challenge uczestnicy przygotowywali plan rozwoju dla
head & shoulders – jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetycznych na świecie, uwzględniając takie obszary jak marketing, logistykę i finanse. Praca nad zadaniem konkursowym wymagała od nich wyjątkowej szybkości w wyszukiwaniu i analizie danych, uruchomienia kreatywnego myślenia i koncentracji przy opracowywaniu strategii działania. Dodatkowo musieli poradzić sobie z różnorodnością zespołu w jakim się znaleźli i kwestią pogodzenia różnych punktów widzenia, a także stresem wynikającym choćby z upływającego czasu.

W zwycięskim zespole centralno-europejskiego finału, w którym udział brali uczestnicy z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii znalazła się trójka polskich studentów, którzy już w kwietniu wezmą udział w kolejnym etapie rywalizacji w Rzymie. Zwycięzcy podkreślają, jak ważne jest łączenie kompetencji z zakresu różnych dziedzin, by osiągnąć najlepszy rezultat. – Z udziału w P&G CEO Challenge wyniosłem bardzo wiele cennych doświadczeń. Jednym z tych najcenniejszych była praca w zespole, w którym mieliśmy bardzo różne punkty widzenia. Zamiast forsowania własnych pomysłów wszyscy dążyliśmy do porozumienia, a rezultat przerósł nasze oczekiwania – mówi Robert Duczyński z polskiego, zwycięskiego teamu.

Rzym to ostatni etap europejski, którego zwycięzcy zmierzą się w ostatecznej rozgrywce podczas światowego finału w Panamie. Główną nagrodą będzie możliwość udziału w prestiżowej konferencji „P&G 2018 Signal” w Cincinnati, która skupia wybitnych managerów i liderów świata biznesu.

Drużyny podczas finałowych prezentacji

Więcej szczegółów dotyczących projektu P&G CEO CHALLENGE znajduje się na stronie www.pgceochallenge.eu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF