...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Innowacyjne firmy z Europy mają szansę na pozyskanie 1M EUR w European Startup Challenge organizowanego przez Vestbee! [BRIEF PATRONUJE]

European Startup Challenge 19.11

Vestbee, wiodąca platforma matchmakingowa w regionie łącząca startupy z globalnymi funduszami VC, akceleratorami i korporacjami, otworzyła aplikację do European Startup Challenge dla innowacyjnych startupów i scaleupów z regionu.

Zwycięzcy mają szansę na zaprezentowanie swojego biznesu wiodącym międzynarodowym funduszom VC i korporacjom, m.in. EIT InnoEnergy, OVH, Credo Ventures, Market One Capital, 212, Eleven Ventures, TMT Investments, OXO holdings, PKO VC, Uniqa Ventures, Impact Ventures, Iron Wolf Capital, Inovo Venture Partners, Shape VC, 500 Istanbul i więcej.

Darmowe narzędzia biznesowe i specjalne zniżki dla aplikujących!

Firmy otrzymają darmowe narzędzia biznesowe oraz atrakcyjne rabaty na usługi i produkty oferowane przez Partnerów wydarzenia, m.in. $25 000 darmowych kredytów od Amazon Web Services, aż do 90% zniżki na program Hubspot For Startups oraz zaproszenie do programu Microsoft For Startups. Kandydaci będą także mogli skorzystać z narzędzi biznesowych takich jak Brand24, TrustMate, Zendesk, Beautiful.ai oraz konsultacji od Avisto, otrzymają również bilety na wiodące wydarzenia branżowe oraz wsparcie medialne. Wyróżnione top 10 startupy będą miały możliwość wzięcia udziału w pitchingu przed wiodącymi inwestorami podczas ceremonii ogłoszenia wyników challengu.

Ponadto, jury wyróżni interesujące startupy spośród następujących kategorii: CEE Startup, Newcomer, Scaleup, Impact Startup oraz Female Founder, na których czekać będzie dodatkowe wsparcie marketingowe i promocja w mediach.

Kogo szukamy?

Do udziału w European Startup Challenge zapraszamy firmy, które poszukują finansowania na etapie tzw. seed, pre-series A, series A i późniejszych w następujących branżach Business & ICT, SaaS, AI, Analytics, Big Data, Fintech & Insurtech, Smart Cities & Home, Industry 4.0 & Proptech, Planet & Sustainability, Healthcare & Wellbeing.

Kandydaci mogą aplikować tutaj do 24 listopada 2021 r.

Więcej informacji na temat konkursu: https://vestbee.com/european-startup-challenge

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj Vestbee w mediach społecznościowych!

Linkedin
Facebook
Twitter


Źródło: Vestbee

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN zainaugurował program akceleracyjny dla startupów

akcelerator dla startupow

​ORLEN Skylight accelerator to pierwszy w Polsce korporacyjny program akceleracyjny dla startupów technologicznych o międzynarodowym zasięgu, skierowany do młodych innowacyjnych spółek z całego świata posiadających gotowe produkty i usługi. Jego celem jest wsparcie dalszego dynamicznego rozwoju obszarów biznesowych PKN ORLEN, w tym m.in. produkcji petrochemicznej, energetyki czy sprzedaży detalicznej.

Już teraz wykorzystujemy potencjał jednostek naukowych, przede wszystkim polskich, ale też zagranicznych. W ten sposób budujemy nowe kompetencje w obszarach technologii „jutra”, takich jak np. wodór, zielona energia czy biotworzywa. Stale rozbudowujemy także własne zaplecze technologiczne – w maju br. uruchomiliśmy Centrum Badawczo Rozwojowe w Płocku. Inwestujemy również w w innych regionach Polski – na Pomorzu – wspólnie z Energą rozwijamy Centrum badawcze Faraday’a. Za granicą w Czechach posiadamy prężnie działające Centrum Badawczo-Rozwojowe Unicre. Dzisiaj uruchomiamy własny, korporacyjny akcelerator. Poprzez bezpośrednią współpracę z młodymi technologicznymi spółkami będziemy pozyskiwać rozwiązania technologiczne z rynku. Dzięki naszej inicjatywie młode spółki mają szansę na rozwój i wdrożenie innowacji tutaj w Polsce.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

Akcelerator skierowany jest do młodych technologicznych spółek z Polski i zagranicy, posiadających gotowe produkty i usługi, które mogą wspierać obszary biznesowe PKN ORLEN, w tym m.in. obszar produkcji petrochemicznej i rafineryjnej, energetyki, sprzedaży detalicznej, procesów HR, obsługi klienta czy rozwoju nowych usług. Każdy z obszarów będzie miał szansę wykorzystać współpracę ze startupami w realizacji swoich celów strategicznych.

Rozwój ekosystemu innowacyjności to nie tylko budowa nowoczesnego zaplecza badawczo-rozwojowego i rozwój własnych technologii, to również pozyskiwanie wiedzy i nowych kompetencji w modelu open innovation. Dlatego kładziemy nacisk na wzmacnianie i doskonalenie narzędzi pozwalających na skuteczne budowanie relacji biznesowych z innowatorami i podmiotami technologicznymi. Jedną ze sprawdzonych inicjatyw są programy crowdsourcingowe i akceleracyjne, dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić ORLEN Skylight Accelerator, który umożliwi nam wspólnie ze startupami z całego świata wdrażać innowacyjne rozwiązania. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze skuteczniej realizować nasze cele strategiczne oraz budować trwałe przewagi konkurencyjne oparte o nowoczesne i niskoemisyjne technologie.

Patrycja Panasiuk Z-ca Dyrektora Obszaru Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich

Każdy z uczestników realizujący pilotażowe wdrożenieotrzyma zamówienie na dostarczenie oferowanych przez siebie usług, produktów lub rozwiązań (do kilkudziesięciu tysięcy Euro) oraz wsparcie eksperckie w procesie wdrożenia. Wartością dla startupów będzie również możliwość rozwoju rozwiązań wspólnie z PKN ORLEN, a także szansa na dalszą współpracę komercyjną i inwestycyjną.

PKN ORLEN przedstawił 22 wyzwania technologiczne i uruchomił pierwszą rundę naboru. Zgłoszenia do udziału w programie należy składać za pomocą formularza online dostępnego na stronie internetowej www.innowacje.orlen.pl w terminie do 16 sierpnia br. Szczegóły dotyczące wyzwań technologicznych oraz informacje o programie, w tym Regulamin oraz wzór Umowy akceleracyjnej dostępne są w zakładce ORLEN Skylight Accelerator.


Źródło: PKN ORLEN 

Anita Florek

Rusza nabór do programu akceleracji dla start-up’ów Digital Now! Holding

program akceleracyjny

Startuje program akceleracji skierowany do polskich start-up’ów tworzących rozwiązania dla branży e-commerce. Wybrane zespoły zyskają szansę na zdobycie pierwszego zlecenia. Organizatorami oraz mentorami programu są Digital Now! Holding oraz Grupa iCEA. W sumie przeznaczą na ten cel 2 mln zł!

Zespoły, które pozytywnie przejdą proces rekrutacyjny, podejmą 3-miesięczną współpracę z partnerami technologicznymi. Organizator w ciągu najbliższych dwóch lat przeznaczy na ten cel 2 mln zł.

Lukasz-NawrockiZakwalifikowane do udziału w programie projekty będą miały szansę współpracować z ponad setkami partnerów i ponad tysiącem klientów Holdingu, a także podejmą bliską współpracę z jednym z dwóch czołowych partnerów programu akceleracji, których ogłosimy niedługo. Nasz program obejmuje nie tylko akcelerację start-up’ów, ale również działania towarzyszące temu procesowi. Najbardziej perspektywiczne rozwiązania podejmą współpracę z inwestorami, których instrumenty i network zapewnią wsparcie projektów z różnymi potrzebami, na każdym etapie rozwoju.

Łukasz Nawrocki, CEO Digital Now! Holding

Po upływie 3-miesięcznego okresu współpracy zespoły, które zrealizowały założenia programu, wezmą udział w „Demo day” organizowanym przez wchodzącą w skład holdingu Grupę iCEA. Po zakończeniu programu zespoły w dalszym ciągu będą mogły korzystać ze wsparcia mentorskiego Digital Now! Holding.

Rekrutacja do udziału w programie potrwa do 31 lipca.

W gronie partnerów programu znajdują się ffVC, Scaleway, YouNick Mint, SpeedUp Group oraz SMSApi.

Formularz rekrutacyjny oraz szczegółowe informacje dotyczące programu dostępne są na stronie internetowej: https://digitalnow-holding.com/program-akceleracji.html


Źródło: Digital Now! Holding

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe zaprasza startupy do nowego programu akceleracyjnego

NestTechNow Publicis Groupe

NextTechNow to program akceleracyjny działający w ramach departamentu Business Transformation Publicis Groupe. Program ma pomóc startupom w skalowaniu ich rozwiązań, wśród klientów grupy. Na czele zespołu stanęła Marta Zuska, która dotychczas odpowiadała za partnerstwa biznesowe w strukturach Commerce w Publicis Groupe.

W ramach programu NextTechNow wybrane startupy, wspólnie z ekspertami Publicis Groupe, stworzą modele współpracy, dopracowują rozwiązania oraz zaimplemenują je u wybranych Klientów. Wykreowana w ten sposób oferta będzie skalowana zarówno lokalnie jak również w regionalnych strukturach Grupy Publicis. Publicis Groupe w Polsce, działająca w modelu operacyjnym Power Of One, obsługuje ponad 500 firm z wielu segmentów rynkowych, będąc jednym z liderów w komunikacji marketingowej.

W nowej rzeczywistości nasi Klienci, aby nadążyć za ekspresowymi zmianami w funkcjonowaniu całych sektorów, poszukują konkretnych innowacji w projektowaniu doświadczeń konsumenckich. Jednoczenie jej wdrażanie wiąże się z określonym ryzykiem. Poprzez NextTechNow chcemy wykorzystać naszą wiedzę o wyzwaniach biznesowych, doświadczenie oraz skalę i zidentyfikować te rozwiązania technologiczne, które mają największy potencjał rozwoju. Otwarta innowacja to oczywiste, długofalowe korzyści każdej ze stron.

Krzysztof Sobieszek, Business Transformation Practice Lead w Publicis Groupe

Do współpracy i programu akceleracyjnego NextTechNow zaproszone zostaną startupy zajmujące się nowymi technologiami i tworzeniem innowacyjnych doświadczeń komunikacyjnych, w sprzedaży detalicznej, w tym digital commerce i obsłudze klienta, ze szczególnym naciskiem na takie obszary jak: MarTech i AdTech, Gaming, Commerce, Data, AR, VR.

Rozwiązania technologiczne oraz startupy, którym pomożemy się rozwijać poprzez akcelerację, mają gwarancję wejścia do naszej stałej oferty produktowej. Dla startupów jesteśmy rzetelnym partnerem biznesowym z szerokim wachlarzem wiedzy eksperckiej i bezpośrednimi relacji biznesowymi w różnych wertykałach rynkowych. Poprzez współpracę partnerską z nasza Grupą, startupy mają gwarancję możliwości skalowania i rozwoju, wzmacniając swoją rozpoznawalność.

Marta Zuska, która objęła stanowisko Head of NextTechNow w Publicis Groupe Polska

Partnerem w procesie rekrutacji startupów do pierwszej, tegorocznej edycji programu NextTechNow jest firma ReaktorX, która od wielu lat wspiera startupy w rozwoju i skalowaniu rozwiązań.

Dla właścicieli spółek technologicznych poszukujących możliwości podjęcia współpracy z dużym biznesem to ogromna szansa na skalę i przeniesienie swojego startupu na zupełnie nowy poziom. Zdolność młodych przedsiębiorstw do szybkiego opanowywania nowych technologii, zwinnego budowania na ich podstawie nowych produktów i usług oraz łatwość przeprowadzania zmian strategii działania, sprawi, że obie strony tej współpracy mają szansę na wspólny sukces.

Agata Kwaśniewska, CEO ReaktorX

Zespół rozwijający NextTechNow w Publicis Groupe, oprócz Marty Zuskiej i Krzysztofa Sobieszka, tworzą Beata Szcześniak, dyrektor generalna agencji mediowej Spark Foundry, Małgorzata Hejka, dyrektor ds. strategii i innowacji w Spark Foundry oraz Ewa Zakrzewska, liderka ds. innowacji i ciekawości w Publicis Groupe Polska. Ponadto w zespole NextTechNow znajdują się na stałe wytypowani eksperci ze struktur Publicis Groupe.

Rekrutacja do tegorocznej edycji progamu potrwa do końca maja br., a pitching day, podczas którego spośród 15 zakwalifikowanych startupów, wybranych zostanie 5, które wejdą do procesu akceleracji (warsztaty, implementacja rynkowa, i skalowanie), odbędzie się 10 czerwca br. Startupy zainteresowane współpracą moga zgłaszać się zarówno do Reaktora na adres: agata@reaktorwarsaw.com lub do NextTechNnow na adres email nexttechnowpl@publicisgroupe.com.


Źródło: Publicis Groupe 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startupy zagrajcie o mentoring! Rusza piąta edycja konkursu Zagraj o mentoring

Zagraj o mentoring

inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości, działający przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, oraz stworzony przez Sebastiana Kulczyka program mentoringowy InCredibles , zapraszają startupy do udziału w piątej edycji konkursu „Zagraj o mentoring”. InCredibles jest partnerem 11. edycji konkursu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Inicjatywa skierowana jest do zespołów, które wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne. Organizatorzy poszukują startup’ów podchodzących w unikatowy sposób do technologicznych wyzwań oraz biznesowych problemów.

inQUBE to Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości, utworzony w celu wspierania aspiracji biznesowych studentów, absolwentów, pracowników naukowych oraz początkujących przedsiębiorców z branży ICT.
Z wrocławskim Inkubatorem współpracuje zespół ekspertów z różnych dziedzin. To zarówno naukowcy, jak i praktycy biznesu, którzy wspierają merytorycznie osoby planujące oraz rozwijające swoją działalność gospodarczą. inQUBE to także nowoczesna przestrzeń, stanowiąca część kampusu największej ekonomicznej uczelni na Dolnym Śląsku, będąca miejscem spotkań, pracy i nauki.

InCredibles jest prestiżowym programem akceleracyjnym i mentoringowym, skierowanym do innowacyjnych startupów. Przedsięwzięcie ma charakter cykliczny, a wyróżnia je autorska formuła warsztatów, wykładów i konsultacji, prowadzonych przez uznanych ekspertów biznesowych. Inicjatorem programu jest Sebastian Kulczyk – prezes Kulczyk Investments, inwestor, przedstawiciel młodego pokolenia polskich przedsiębiorców, aktywnie działający w obszarze nowych technologii.

W konkursie „Zagraj o mentoring” wyróżnione zostaną firmy, które rozwijają autorskie, nieszablonowe rozwiązania.

Patrycja ModrzejewskaLiczymy na to, że w ramach piątej edycji uda nam się poznać nie tylko ciekawe startupy, ale i niezwykłych ich twórców. Incredibles wypromowało już wielu inspirujących przedsiębiorców. Cieszę się, że teraz również inQUBE będzie miał w tym swój udział.

Patrycja Modrzejewska, Dyrektor inQUBE Uniwersyteckiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu

Podmioty zainteresowane wzięciem udziału w konkursie powinny do końca kwietnia wypełnić, znajdujący się na stronie internetowej www.inqube.pl, formularz zgłoszeniowy oraz przesłać prezentację, w której opiszą swój startup, przedstawią zespół, opracowane rozwiązanie oraz wytłumaczą na czym polega jego innowacyjność i na jaki problem jest ono odpowiedzią.

Spośród nadesłanych propozycji, kapituła konkursu wybierze te, które zakwalifikują się do etapu finałowego. Głównymi kryteriami selekcji będą przyjęty model biznesowy oraz poziom innowacyjności prowadzonych prac. Finaliści otrzymają szansę bezpośredniego zaprezentowania swojej propozycji przed członkami kapituły.
Zwycięzca nagrody głównej weźmie udział w programie akceleracyjnym i mentoringowym, organizowanym w ramach InCredibles.

Finał konkursu odbędzie się 15. czerwca 2021 roku.


Źródło: inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ruszyła akceleracja w ramach 4 rundy programu AccelUp

AccelUp

15 firm rozpoczęło akcelerację w ramach czwartej rundy programu AccelUp. Program dedykowany jest startupom specjalizującym się w obszarach fintech, insurtech oraz telco. Za realizację programu odpowiada zespół akceleratora Accelpoint, działający we współpracy z odbiorcami technologii: Santander Bank Polska, AXA Partners, Santander Consumer Bank, RITS - Relyon IT Services oraz Santander Leasing.

Runda 4 jest już ostatnią rundą realizowaną w ramach programu akceleracyjnego AccelUp. Dotychczasowe wyniki akceleracji pokazują, że na etapie 60% ukończenia programu przekroczył on wszystkie zakładane pierwotnie cele strategiczne. Aż 12 ze startupów akcelerowanych w rundach poprzednich może pochwalić się już komercyjnymi wdrożeniami u programowych odbiorców technologicznych.

Kolejne komercjalizacje powinny nastąpić w niedługim czasie. Wśród absolwentów programu wymienić można m.in. takie spółki jak Symmetrical, AI Busters, Alphamoon, RevDeBug, ClinicHunter czy Plenti. Na uczestników programu czeka wsparcie finansowe w wysokości do 200 tys. zł oraz mentoring biznesowy w postaci ponad 100 godzin konsultacji z interdyscyplinarnymi ekspertami rynkowymi.

AccelUp to program typu non-equity, w ramach którego całość udziałów pozostaje po stronie akcelerowanego startupu.

Zakończenie naboru w ramach 4 rundy programu AccelUp jest dla naszego zespołu momentem przełomowym. To swoiste zwieńczenie ponad dwóch lat wzmożonej pracy z kilkudziesięcioma zespołami złożonymi z kreatywnych i odważnych biznesowo ludzi. Z drugiej strony, okres ten to  doskonalenie współpracy z naszymi Odbiorcami Technologii, którzy w sposób coraz bardziej świadomy deklarują potrzeby technologiczne swoich korporacji. Bardzo cieszymy się, że m.in. dzięki współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości możemy realizować tak wartościowe programy.
Maciej Majewski, Head of Acceleration, Accelpoint

Wśród startupów, które rozpoczęły akcelerację, znalazły się następujące projekty:

Edward.ai, czyli działający na rynku od 2016 roku, mobilny asystent, który pomaga zautomatyzować pracę rozproszonych działów sprzedaży. Asystent działa jako aplikacja w telefonie handlowca, pozwalając mu pracować tak samo z każdego miejsca. Zapracowany sprzedawca zapomina o wysłaniu oferty? Handlowiec odkłada kontakt z klientem na kolejny dzień? Spotkanie nie dochodzi do skutku? Edward pamięta o zadaniach i przypomina o nich. We właściwym miejscu i czasie. Edward obsługuje także procesy związane z dystrybucją leadów wewnątrz zespołu sprzedażowego. Wystarczy, że zdefiniujemy w jaki sposób mają być obsługiwane, a asystent zadba o to, aby natychmiast trafiały na ekran telefonu handlowca.

W ten sposób usprawniamy pracę pomiędzy działami marketingu i sprzedaży. Z rozwiązania korzystają m.in. TU Inter Polska, ING Bank Śląski, Krajowa Izba Rozliczeniowa oraz TIM S.A. Edward już wielokrotnie nagradzany był w szeregu polskich i zagranicznych konkursów, m.in.: UiPath Automation Awards CEE – 2019; UPC ThinkBig Think Transformation – 2019; Nagroda AI Innovator – 2019; Nagroda za najlepsze rozwiązanie dla sektora bankowego IT@Bank – 2018; Nagroda za najlepszy mobilny startup – Mobile Trends Awards –2018.

Random Forest tworzy specjalistyczne oprogramowanie pomagające automatycznie przetwarzać materiały tekstowe dowolnego typu takie jak: umowy, raporty, rachunki, dokumenty finansowe, materiały prasowe bez względu na język, czy branżę, zapisane w formacie tekstowym, PDF lub jako skany. Dzięki opracowaniu autorskich modeli machine learningowych możliwe jest zautomatyzowane i natychmiastowe wyszukiwanie kluczowych informacji i danych – zarówno szczegółowych (daty, kwoty, nazwiska, nazwy), jak i bardziej złożonych (opisy, wnioski, uzasadnienia i orzeczenia). Niezależność od zewnętrznych dostawców, własny OCR i możliwość instalacji oprogramowania na firmowej infrastrukturze gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Beleza Pura to projekt, który zakłada powstanie platformy/narzędzia sprzedażowego dla Sprzedawców typu MLM oraz Menadżerów Bezpośredniej Sprzedaży (MBS). Platforma będzie zawierała dwie podstawowe funkcjonalności (moduły). Moduł e-commerce oraz CRM dla handlowców z narzędziami do afiliacji. Oferowane produkty: 1) Pakiet usług assistance Bezpieczny Dom – AXA 2) Pakiet usług assistance Bezpieczny Internet – AXA 3) Pakiet usług assistance Ochrona Zdrowia – AXA. Oferta będzie przedstawiana poprzez moduł e-commerce dzięki prostej prezentacji 3 produktów na stronie internetowej Homkey.pl. Sprzedawcy będą oferowali usługi poprzez linki afiliacyjne oraz poprzez unikalne kody polecające , które przyspieszą sprzedaż do właściwego sprzedawcy co będzie warunkiem koniecznym do wypłaty prowizji.

Klienci będą dokonywali zakupu także na stronie Homkey.pl poprzez moduł e-commerce i wykorzystanie uniwersalnej bramki płatności on-line dostarczonej przez jednego z największych agentów rozliczeniowych w Polsce. Główną zaletą platformy ma być skrócenie, zautomatyzowanie oraz zamknięcie procesu sprzedaży zainicjowanej na miejscu u klienta przez Managera Sprzedaży Bezpośredniej. Dodatkową wartością w ramach modułu CRM będzie możliwość zarządzania siecią sprzedaży poszczególnych MSB w tym np. sprawdzanie bieżących wyników sprzedaży oraz powiązanych z nimi osobami poleconymi lub przypisanymi do konkretnych MBS.

DeFiSyndicate (platforma e-Inwestor) to platforma inwestycyjno-edukacyjna, która pomaga rosnącej liczbie inwestorów lepiej zrozumieć rynek produktów giełdowych oraz otrzymać łatwy dostęp do niezbędnych informacji i materiałów edukacyjnych. W związku z coraz większym popytem na produkty giełdowe w Polsce, oraz trudnym dostępem do jakościowych informacji na ich temat, zespół DeFiSyndicate postanowił stworzyć łatwo dostępną i przyjazną użytkownikom przestrzeń, gdzie każdy – zarówno początkujący jak i doświadczony inwestor – znajdzie niezbędne informacje o produktach giełdowych. Platforma jest w pełni dostępna online, dzięki czemu niezbędna wiedza jest zawsze na wyciągnięcie ręki.

Privacy Optimization / Data Breach Management Tool (DBMT) to oprogramowanie optymalizujące i pomagające organizacjom w analizie incydentów związanych z danymi osobowymi, ocenie ryzyka i terminowym zgłaszaniu naruszeń danych osobowych odpowiednim organom ochrony danych. Jest to innowacyjne rozwiązanie (chmurowe lub stacjonarne) zgodne z RODO, pomagające organizacjom szybko i sprawnie zarządzać naruszeniami danych, zmniejszając w ten sposób ryzyko ogromnych kar. To pionierskie narzędzie reagowania na naruszenia prywatności zostało zaprojektowane w celu pełnego wsparcia i automatyzacji krytycznych procesów, które muszą prowadzić inspektorzy ochrony danych i zespoły ds. prywatności, aby właściwie radzić sobie z incydentami.

Octagon / Dataphora oferuje nowy standard transferu danych osobowych klientów pomiędzy różnymi centrami biznesowymi jednego banku, np. pomiędzy bankiem i jego biurem maklerskim. System zastępuje obecnie stosowane bezpośrednie integracje, w tym także manualne procesy występujące ze względu na wymogi tzw. „chińskiego muru”. Główną ideą jest użycie blockchainowego paradygmatu Suwerennej Tożsamości, w którym klient banku w pełni kontroluje przepływ swoich danych. W rezultacie użytkownik końcowy staje się łącznikiem między jednostkami banku, więc żaden transfer danych nie może się wydarzyć bez jego zgody. Rozwiązanie jest skalowalne, bezpieczne i efektywne.

NobleData to fintechowy startup, który został założony w oparciu o wieloletnie doświadczenie w tworzeniu nowoczesnego oprogramowania dla instytucji finansowych. Misją spółki jest dostarczanie rozwiązań IT, które pozwalają tworzyć nowe usługi i produkty w branży. W tym celu wykorzystujemy najnowsze technologie digitalizacji procesów: blockchain, tokenizacja, suwerenna tożsamość(SSI), biometria. NobleData dostarcza rozwiązania, które przechodzą najbardziej rygorystyczne testy bezpieczeństwa, są zgodne z najnowszymi trendami UX i CX.

4Semantics rozwija technologie rozumienia dokumentów, które wykorzystuje do budowy linii produktów SensID – unikalnych rozwiązań pozwalających na automatyzację złożonych zadań wymagających zdolności kognitywnych. SensID Cognitive Automation rozumie informacje z dokumentów i przekształca je do postaci ustrukturyzowanej – gotowej do dalszego przetwarzania w robotyzacji i do celów analitycznych. Stworzona technologia została zastosowana w produkcie SensID GDPR, który dzięki wyszukiwaniu i zarządzaniu danymi osobowymi, zapewnia zgodność z wymaganiami RODO. Trwają prace nad produktami wspierającymi automatyzację opartą na rozumieniu dokumentów w domenie bankowości oraz ubezpieczeń.

Pure AI buduje narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do podnoszenia skuteczności kampanii marketingowych i sprzedażowych. Ich narzędzia umożliwiają szybkie tworzenie w czasie rzeczywistym treści dostosowanych do profili klientów i ich zachowania w trakcie interakcji z materiałami marketingowymi klientów. Pure AI zapewnia kompleksową obsługę oferując także szereg usług dodatkowych obejmujących analizę big data, segmentację klientów, dzięki czemu ich klienci mogą się skupić na rezultatach i dalszym doskonaleniu danych i wiedzy o swoich klientach.

Flexee to aplikacja zapewniająca dostęp do elastycznej wypłaty wynagrodzenia. Pracownik za pomocą aplikacji mobilnej śledzi wysokość zarobionych środków w czasie rzeczywistym i w prosty sposób decyduje o ich elastycznej wypłacie. Wypłacone środki pojawiają się na jego koncie w kilka sekund, bez dodatkowych formalności. Dzięki integracji z systemami płacowymi pracodawców, Flexee nie obciąża ich operacyjnie. Dodatkowo zapewnia płynność finansową pod wypłacane wynagrodzenie. Pracownicy zyskują cenny benefit finansowy, bezpieczeństwo i wygodę. Pracodawca otrzymuje silne argumenty rekrutacyjne i przewagę w procesach HR.

Salesbook to aplikacja służąca do zarządzania kosztami i przychodami firmy, automatyzująca proces wyliczania premii i marży dla specjalistów. Dalsze funkcjonalności: 1) wyliczanie premii dla zespołów sprzedażowych 2) automatyzacja procesu wyliczania przysługujących dni urlopowych 3) wprowadzanie danych o realizowanych procesach sprzedażowych 4) automatyzacja procesu generowania danych Klientów, wykorzystywanych do ich poprawnego fakturowania 5) prowadzenie kartotek specjalistów 6) zarządzanie kartotekami Klienta 7) zarządzanie kontraktami z Klientami 8) automatyczne generowanie raportów.

Intelligenius to system, który umożliwia przeprowadzenie pomiaru poziomu inteligencji ogólnej u badanych osób. W procesie tym wykorzystywany jest test progresywnych matryc Ravena. Istotne jest to, że rezultat badania w niewielkim stopniu zależy od posiadanego wykształcenia. Użycie matryc Ravena minimalizuje również różnice kulturowe i językowe testowanych osób. System Intelligenius składa się z aplikacji mobilnej oraz strony www. Otrzymany rezultat przedstawiany jest na tle innych uczestników badania i może być prezentowany w oparciu o różne kryteria np. wiek, płeć, lokalizacja itp..

Liftem to rozwiązanie z rodziny smart pozwalające zdalnie sterować roletami wewnętrznymi w naszych domach i biurach. System jest sterowany poprzez aplikację z poziomu smartphone, z funkcjami podnoszenia/opuszczania oraz programowania czasowego. Istotny jest brak potrzeby demontażu rolet i instalacji nowych, a jedynie wymiana samego mechanizmu sterowania. Szybkie, skuteczne i niskobudżetowe tworzenie inteligentnych pomieszczeń. Wartym podkreślenia jest fakt, że Liftem rozwiązuje problem związany z wysokim kosztem instalacji automatycznego systemu obsługi rolet. W konsekwencji produkt jest skierowany do szerokiego grona odbiorców.

MIKE System tworzący system naliczania prowizji, który ma wspomóc naliczanie prowizji dla służb sprzedaży. System będzie konfigurowalny przez użytkowników dokładnie pod ich potrzeby, uwzględniając charakterystykę pracy zespołów sprzedażowych. Może być stosowany przy sprzedaży różnych produktów i usług jednocześnie przyczyniając się do utrzymania motywacji pracowników. Będzie współpracował z istniejącymi systemami informatycznymi klientów. System posiadać będzie konfigurator naliczania prowizji, a tym samym umożliwi przygotowanie raportów prowizyjnych. Zezwoli również na wprowadzenie korekt prowizji. Przygotuje zestawienie wypłat premii wynikających z prowizji dla pracowników na UoP lub na umowy zlecenie.

Modvise to firma technologiczna zajmująca się automatyczną ekstrakcją danych ze sklepów internetowych. Codziennie monitorowane są zmiany dotyczące cen (w interwałach nawet do trzydziestu minut), dostępność produktów, oceny i opinie produktów, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania sklepów. Dzięki technologii opartej o chmurę oraz wykorzystania infrastruktury mikro serwisów rozwiązanie jest elastyczne i skalowalne. Dane Modvise przechowywane są w hurtowniach danych, co gwarantuje błyskawiczny dostęp do terabajtów rekordów. Wszystkie dane wizualizowane są w autorskiej platformie dającej łatwy i przejrzysty dostęp do informacji pozwalających w szybki sposób zaobserwować zaistniałe zmiany.

Finał czwartej rundy akceleracji AccelUp przewidziany jest na czerwiec 2021.


Źródło: Accelpoint

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ruszyła akceleracja w ramach 3 rundy programu AccelUp

start 3 rundy AccelUp

System do e-votingu dla akcjonariuszy, sztuczna inteligencja analizująca zdjęcia satelitarne w celu oszacowania ryzyka kredytowego czy symulator poligonu wojskowego - to przykłady 3 z 12 startupów, które rozpoczęły akcelerację w ramach programu AccelUp. Program realizowany jest przez akcelerator Accelpoint wraz z partnerami: Santander Bank Polska, Santander Consumer Bank, Santander Leasing, RITS - Relyon IT Services oraz AXA Partners. Projekty, które zakwalifikowały się do programu specjalizują się w obszarach fintech, insurtech oraz telco.

W ramach półrocznej akceleracji uczestnicy programu AccelUp otrzymują wsparcie finansowe w wysokości do 200 tys. zł oraz mentoring biznesowy w postaci ponad 100 godzin konsultacji z wybitnymi, interdyscyplinarnymi ekspertami rynkowymi. AccelUp to program typu non-equity, oznacza to, że po jego zakończeniu całość udziałów pozostaje po stronie startupu. W trakcie jego trwania startupy przeprowadzają we współpracy z partnerami (odbiorcami technologii) testy POC (proof of concept), mające wykazać, czy dane rozwiązanie działa zgodnie z założeniami oraz, czy możliwa jest jego technologiczna implementacja. Dotychczasowe wyniki startupów z dwóch pierwszych rund AccelUp pokazują, że wszystkim z dotychczasowych 19 absolwentów udało się pozytywnie zakończyć ten etap, a połowa z nich ma już za sobą komercyjne wdrożenia swoich rozwiązań. Startupy uczestniczące w programie zyskują również możliwość skorzystania z szerokiego zaplecza networkingowego i nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi, klientami oraz inwestorami.

Wśród startupów, które rozpoczęły akcelerację, znalazły się następujące projekty:

Allied Coders International, czyli doświadczona grupa koderów skupiająca się na rozwiązaniach mobilnych, webowych i backendowych tworzonych dla branż automotive, fintech, healthcare oraz entertainment. W ramach akceleracji startup doskonali swój projekt platformy do e-votingu opartej na technologii blockchain. Jego celem jest rozwiązanie problemu dostępności oraz wykluczenia, poprzez możliwość zdalnej obecności i głosowania na odległość podczas walnych zgromadzeń akcjonariuszy. Założyciele chcą, aby ta forma głosowania stała się nie tylko wygodną alternatywą, jak również normą – zwłaszcza w dobie pandemii. W gronie klientów spółki znajdują się m.in firmy Here, Redbull, BrainBox, Wezee, Advanced Telematic Systems oraz Concise Software. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Bank Polska.

ArmyTacts to firma wyspecjalizowana w różnych aspektach tworzenia symulatorów i trenażerów wojskowych, głównie (choć nie tylko) w wiodącym prym na świecie środowisku VBS3, szukająca innowacji i kolejnych dróg by dostarczyć jeszcze lepsze narzędzia usprawniające codzienną pracę żołnierzy i dowódców. W ramach akceleracji startup doskonali swój projekt symulatora poligonu wojskowego. Z rozwiązań ArmyTacts korzysta Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia.. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

BCHAIN PARTNER to firma, która powstała w 2019 roku i specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych, działających w oparciu o platformy Blockchain. Celem projektu realizowanego w ramach akceleracji jest wdrożenie trwałego nośnika S3DOC wykorzystującego technologię łańcucha bloków, nazywaną często technologią przyszłości. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Consumer Bank.

Benton Invest, zapewnia zintegrowane narzędzie do masowej obsługi i wysyłania faktur, przygotowane dla wszystkich segmentów użytkownika tj. (B2C, B2B w segmencie zarówno SMB jak i Duży Przedsiębiorca). Rozwiązanie zawiera szereg udogodnień automatyzujących wszelkie podstawowe czynności niezbędne do prawidłowego wystawiania i zarządzania obiegiem dokumentów. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

ChannelNow, to nowy model pozyskania zasobów ludzkich przez platformy IT nowej generacji wykorzystujące sieci społeczniościowe w oparciu o Crowd Sourcing. Unikatowy model biznesowy zaszyty w platformie ATS pozwala na masowe procesy pozyskania kompetencji tj. IT/Engineering i Produkcja/Medyczne i Healthcare jako zupełnie alternatywny kanał sourcingu. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

Mebio Group, czyli chmurowa platforma IT pełniąca rolę hub portalu do inteligentnego zbierania i zarządzania zasobami HR w obszarze IT. Rozwiązanie z obszaru HRM wyposażone jest w funkcje takie jak: mapowanie sukcesji, wstawienie modułów outsourcing oraz outplacement. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

Pergamin, jest platformą SaaS służącą do bezpiecznej i efektywnej pracy z dokumentami prawnymi. Rozwiązuje ona problem manualnych i skomplikowanych procesów zarządzania umowami. Pergamin ułatwia gromadzenie informacji z dokumentów w ustrukturyzowanym formacie bazy danych. Narzędzie posiada wiele funkcji, takich jak: inteligentne szablony, negocjacje, praca zespołowa, podpis elektroniczny, repozytorium czy przypomnienia. Oferuje także raporty i statystyki do monitorowania pracy. Dla pełnej automatyzacji i przepływu danych, narzędzie można integrować z innymi systemami. Wśród klientów startupu wymienić można m.in. firmy Profitowi.pl (grupa Aegon), Atrium European Real Estate, Kross, Resi4Rent (Echo Investment), Spółdzielnia ANG oraz Herkules. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Bank Polska.

Shopai / Yosh.AI, to firma technologiczna wykorzystująca sztuczną inteligencję do automatyzacji komunikacji za pomocą „szytych na miarę” asystentów głosowych i tekstowych. Rozwiązanie dedykowane dla conversational commerce i obsługi klienta działa na wielu kanałach w tym: stronach www, platformach społecznościowych oraz liniach telefonicznych, w dowolnym języku. Firma została oficjalnie wyróżniona przez Google jako partner dostarczający wysokiej jakości rozwiązania. Wśród klientów firmy znajdują się m.in. firmy CCC, MediaMarkt oraz Frisco. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Leasing.

Skyblu, to firma specjalizująca się w analizie i ekstrakcji danych. Jej rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do wyciągania cech ze zdjęć satelitarnych i Street View na potrzeby lepszej predykcji ryzyka w bankach i firmach ubezpieczeniowych. Partnerami akceleracyjnymi startupu są Santander Consumer Bank oraz Santander Leasing (startup pracuje jednocześnie z dwoma partnerów).

Student Cash, to spółka, która w ramach akceleracji doskonali swoje rozwiązanie dedykowane udzielaniu pożyczek dla studentów. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Axa Partners.

Takes Care to spółka specjalizująca się w obszarze usług telemedycznych. Pacjentom oferuje Pakiety Opieki Medycznej Online oraz indywidualne e-konsultacje ze specjalistami, a lekarzom zapewnia wygodne rozwiązania służące do prowadzenia wirtualnego gabinetu. Integracja platformy telemedycznej z partnerami biznesowymi przeprowadzana jest w szybki i bezpieczny sposób. Z rozwiązań opracowanych przez Takes Care korzystają m.in. PZU Zdrowie; Neuca Group; myBenefit; Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej – Karta dużej rodziny oraz Wiedza i Życie. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Axa Partners.

Web2Metrics, zajmuje się poprawą procesów obsługi klienta, w tym efektywności działań sprzedażowych poprzez zastosowanie voicebotów wykorzystujących zaawansowane rozwiązania z zakresu AI i Machine Learning. Celem akceleracji jest przystosowanie voicebota do przejmowania od call center klienta niewdzięcznych i czasochłonnych procesów weryfikacji zainteresowania oferowanym produktem. Klienci Web2Metrics to w dużej mierze firmy z sektora finansowego i ubezpieczeń. Firma kieruje jednak swoje produkty także do pozostałych rynków generujących potrzebę prowadzenia rozmów telefonicznych na masową skalę – rekrutacji, umawiania spotkań, badań satysfakcji, zbierania zgód marketingowych etc. Wśród klientów spółki znajdują się m.in. Credit Agricole, AXA, Europejski Fundusz Leasingowy, EFL Finance, T-Mobile oraz Provident. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Bank Polska.

Hubert Anyżewski

Czas pandemii bez wątpienia jest dużym wyzwaniem dla całej gospodarki, w tym również dla akceleratorów i startupów. Należy jednak pamiętać, że programy akceleracyjne dedykowane są projektom na różnym etapie rozwoju. W fazie preseed służą głównie inkubacji i stworzeniu lub poprawieniu pierwszej wersji produktu, czyli dojściu do etapu tzw. MVP.  Z kolei gdy mówimy o programach akceleracji startupów posiadających gotowy produkt i szukających skalowania, programy odgrywają kluczową rolę w połączeniu ich z potencjalnymi klientami i przetestowaniem produktu w ramach tzw. POC. To dzięki partnerom korporacyjnym akceleratorów startup zyskuje możliwość testowania rozwiązania w realnych warunkach biznesowych. Jednak w obu powyższych przypadkach akceleracja wzmacnia startup i pomaga mu w przetrwaniu tak ciężkiego okresu, jakim jest obecna pandemia. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, zakwalifikowanie się do programu na ogół oznacza zastrzyk finansowy, który pomaga przetrwać spółce dodatkowe kilka miesięcy. Po drugie, startupy, które znajdą się w danej rundzie korzystają zarówno z mentorskiego wsparcia zespołu akceleratora, jak również z eksperckiej wiedzy partnerów korporacyjnych oraz szerokiej sieci networkingowej. To ma znaczenie, bo ludzie stojący za akceleracją to praktycy rynkowi z wieloletnim doświadczeniem. W ten sposób startup może uzyskać realny feedback od znaczącego klienta, poprawić produkt i często pozyskać klienta międzynarodowego lub referencje z realizacji POC.  Taka współpra, ca nawet dla startupu zarabiającego stanowi często nieocenioną wartość i bardzo często jest pierwszym krokiem do nawiązania dalszej współpracy biznesowej.  Dodatkowo ukończenie programu akceleracyjnego jest postrzegane przez inwestorów jako zdobycie swoistego „market proof’ i znacznie podnosi szanse na pozyskanie finansowania. W trzecim kwartale 2020 roku obrót polskiej branży VC wyniósł rekordowe 707 milionów. Na razie ciężko mówić w tym kontekście o zapaści rynkowej. Mam głęboką nadzieję, że ten trend uda się utrzymać.

Specjalnie dla BRIEF Hubert Anyżewski, partner zarządzający i współzałożyciel Accelpoint

Finał trzeciej rundy akceleracji AccelUp przewidziany jest na luty 2021.


Źródło: informacja prasowa Accelpoint

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ruszył nabór do 4. edycji programu PwC Startup Collider

Firma doradcza PwC właśnie rozpoczęła nabór do kolejnej, 4. już edycji swojego programu Startup Collider. Jego celem jest wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw z gotowymi rozwiązaniami B2B i B2B2C w rozwijaniu modeli biznesowych, ekspansji do innych branż i na rynki międzynarodowe, w tym szczególnie na Europę Środkowo-Wschodnią. Etap aplikowania do programu potrwa do 8 grudnia br.

Startup Collider, program skalowania startupów technologicznych realizowany przez globalną firmę doradczą PwC, dedykowany jest przede wszystkim młodym, innowacyjnym firmom z Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), które działają już w tym regionie, zrealizowały pierwsze wdrożenia swoich rozwiązań i usług oraz posiadają początkową bazę klientów. Do programu mogą zgłaszać się także startupy z innych części Europy i świata, planujące ekspansję swoich innowacyjnych rozwiązań i technologii, a które chciałyby – we współpracy z PwC – rozwijać prowadzoną działalność w regionie CEE.

Startup Collider daje uczestnikom możliwość wejścia na kolejny etap rozwoju, dzięki wsparciu ekspertów w zakresie dopracowania optymalnego modelu biznesowego, ale także łączenia ich z klientami z całego świata. Co ważne, nie traktujemy współpracy ze startupami w programie jako jednorazowego projektu, myślimy o nim szerzej, jak o długoterminowej współpracy i odpowiadanie na zmieniające się potrzeby rynku  – mówi Jolanta Kokosińska, PwC Startup Collider Leader.

Aplikacje do PwC Startup Collider można składać do 8 grudnia 2019 roku poprzez formularz dostępny na stronie programu: www.pwc.pl/en/startupcollider.html 

Dotychczasowi alumni z trzech edycji programu pochodzą przede wszystkim z Europy Środkowo-Wschodniej, ale także z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Belgii. Do programu aplikowały również startupy z Kazachstanu czy Australii. Przez trzy lata funkcjonowania programu do PwC Startup Collider zgłosiło się ponad 540 różnych startupów. W tym czasie wspólnie z mentorami i ekspertami PwC wypracowano aż 31 success stories. Wielu uczestników umiędzynarodowiło w znacznym stopniu swój biznes, zyskało klientów w nowych branżach, stworzyło nowe produkty bądź znalazło zastosowania dla swoich rozwiązań w kolejnych gałęziach biznesu. 

W tej edycji szczególnie zależy nam na rozwiązaniach z obszarów automatyzacji i digitalizacji procesów, ale też FinTech, RegTech, InsurTech, jak również szeroko pojętych rozwiązaniach dla sektora eCommerce oraz związanych z tzw. wellbeingiem pracowników – mówi Karol Mirosz-Dudkowski, ekspert PwC, członek zespołu programu Startup Collider.

Nabór do programu skalowania startupów PwC Startup Collider trwać będzie do 8 grudnia 2019 r. Po zamknięciu aplikacji, wszystkie zgłoszenia będą analizowane, a w połowie marca 2020 r. spośród zgłoszeń zostanie wybranych od 10 do 15 najbardziej obiecujących firm. Ta grupa weźmie udział w półrocznym procesie skalowania realizowanym głównie w formule zdalnej. Startupy otrzymają zaproszenia do udziału w wydarzeniach branżowych i relacyjnych, na których w roli polecającego i łącznika w biznesie, obecni będą przedstawiciele PwC Startup Collider. Między kwietniem a wrześniem 2020 r. przedsiębiorcy będą odbywali spotykania z ekspertami PwC i przedstawicielami biznesu. W październiku 2020 r. program zakończy wydarzenie specjalne – Demo Day przed inwestorami i potencjalnymi klientami, w trakcie którego startupy zaprezentują swoje produkty, usługi i technologie.

Alumni programu często stają się partnerami biznesowymi PwC i wspólnie budują i wychodzą w rynek z ofertą szytą na miarę potrzeb klientów PwC na całym świecie.

Wszystkie informacje na temat programu, metod skalowania, wymagań i oferty dla startupów, są dostępne na stronie: startupcollider.pwc.com.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finałowy Demo Day miejskiego programu akceleracyjnego WARSAW booster’19

Miasto Stołeczne Warszawa oraz operator WARSAW booster’19 Fundacja Seriatim, wraz z partnerami, wśród których są m.in. Legia Warszawa, Orange, Budimex, National Westminster Bank, Santander Consumer Bank i Grupa Ciech, zapraszają do udziału w wielkim finale tegorocznej edycji programu. 30 spółek biorących udział w programie zaprezentuje swój potencjał

W trakcie wydarzenia 16 spółek biorących w drugiej rundzie WARSAW booster’19 będzie miało okazję wystąpić na scenie przed przedstawicielami m.st. Warszawy, managerami korporacji, mediami oraz kluczowymi interesariuszami ekosystemu startupowego stolicy. 

Każdy z zaprezentowanych projektów rozwijany był przez ostatnie tygodnie pod kątem wdrożenia w środowisku miejskim – w celu poprawy jakości życia mieszkańców lub wsparcia efektywności działających tu przedsiębiorstw. Obejmują one zarówno obszar smart city oraz zrównoważony rozwój, ale również np. proptech, nowe narzędzia do komunikacji z klientami czy technologie służące zwiększaniu komfortu pracy bądź edukacji. Poszczególne projekty adresować będą realne wyzwania, które zostały wcześniej ogłoszone w mediach społecznościowych. Dodatkowo, w wydarzeniu wezmą udział przedstawiciele 14 spółek, które brały w pierwszej rundzie WARSAW booster’19, zakończonej w lipcu. 

W trakcie wydarzenia ogłoszony zostanie także zwycięzca kategorii People’s Choice – zespół, którego oferta przekona do siebie największe grono osób biorących w otwartym głosowaniu. 

Najlepsi z uczestników, poza możliwością zbudowania relacji biznesowych, otrzymają możliwość uczestniczenia w wybranych wydarzeniach zagranicznych, w najpełniejszym stopniu adresujących ich potrzeby rozwojowe. 

Projekt realizowany jest przez Fundację Seriatim a wspierają go eksperci m.in. z butiku doradczego Rebels Valley, kancelarii prawnej DZP czy firmy konsultingowej Crido. 

Agenda wydarzenia 

Prezentacjom startupów towarzyszyć będą wystąpienie gościa specjalnego WARSAW booster’19 oraz debata z udziałem przedstawicieli Miasta oraz zaangażowanych korporacji. Uczestnicy dyskusji podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie przygotowania reprezentowanych przez nich organizacji do wdrażania innowacji oraz współpracy z partnerami technologicznymi. 

Warszawa miastem przyjaznym startupom 

W tym roku WARSAW Booster pomoże 30 spółkom wzmocnić swoją pozycję na rynku – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy. – Jednocześnie, beneficjentem ich sukcesów będzie nasze miasto. Duża część projektów będzie miała szansę zaistnieć w naszej przestrzeni i służyć warszawiakom. Mamy również nadzieję, że startupy te pomogą nam później promować Warszawę jako miejsce przyjazne rozwojowi nowoczesnych, młodych spółek. Cieszymy się również, że wizja ta znajduje zrozumienie u partnerów biznesowych, którzy angażują się w naszą inicjatywę. 

Poszukujemy partnerów, dzięki którym wspólnie będziemy mogli sprawić, że codziennie zakupy będą jeszcze bardziej przyjazne w obszarze płatności – mówi Piotr Żabski, Wiceprezes w Santander Consumer Bank – Jako liderowi consumer finance w Polsce zależy nam na tym, abyśmy wspólnie z uczestnikami WARSAW Booster stworzyli klientom rozwiązania, zapewniające jeszcze większą swobodę w wyborze formy płatności czy poprawy bezpieczeństwa realizowanych przez nich transakcji. 

W kolejną rundę WARSAW Booster’19 zaangażował się także największy klub piłkarskiej PKO Ekstraklasy – Legia Warszawa. Wyzwania stawiane przez klub są związane przede wszystkim z możliwością jeszcze lepszego wykorzystania potencjału infrastruktury w pobliżu stadionu oraz poszukiwanie najlepszych rozwiązań MedTech, które może adresować do osób uprawiających sport. 

Legia Warszawa to od ponad 100 lat ważna część stolicy, to kilkadziesiąt sekcji sportowych, setki medali i tytułów. Zależy nam na rozwoju Warszawy i jej mieszkańcach, którzy bardzo często są też naszymi kibicami, zawodnikami, trenerami, pracownikami, partnerami, czy też po prostu sąsiadami. Poszukujemy rozwiązań, które sprawią, że Warszawa i Legia staną się jeszcze bardziej przyjazne, łatwiej dostępne, czy ekologiczne, w szczególności w bezpośredniej bliskości obiektów klubu – mówi Tomasz Zahorski, Członek Zarządu Legii Warszawa. – To już kolejny w tym roku projekt startupowy, w którym uczestniczy Legia, wsłuchując się w potrzeby rynku. Wcześniej poszukiwaliśmy innowacyjnych rozwiązań w ramach kongresu sportowego Science4Football i konkursu Startup Challenge. 

Bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań przemysłowych poszukuje w ramach WARSAW booster’19 grupa Ciech. Wyzwanie stawiane przez chemicznego potentata dotyczy efektywności energetycznej i tzw. circular economy. 

Zrównoważony rozwój idzie w parze z innowacyjnością – mówi Aleksandra Janusz, prezes spółki CIECH R&D – Jesteśmy przekonani, że Warszawa i jej ekosystem innowacji są w stanie dostarczyć naszej Grupie rozwiązań, które przełożą się na wspólne wdrożenia i długotrwałą, owocną współpracę. 

Wyzwania dla startupów w projekcie przygotowały również National Westminster Bank wchodzący w skład grupy kapitałowej Royal Bank of Scotland, Budimex oraz Orange. W projekt zaangażowało się również Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Globalny gigant rynku automatyki przemysłowej i IoT zainteresowany współpracą z polskimi startupami!

Advantech, jeden z czołowych światowych producentów automatyki przemysłowej otwiera się na współpracę z polskimi startupami. Dzięki umowie, którą firma zawarła z Fundacją Przedsiębiorczości Technologicznej - organizatorem programów akceleracyjnych MIT Enterprise Forum CEE, Bridge to MassChallenge Warsaw oraz Smartup, młode przedsiębiorstwa technologiczne będą mogły oferować swoje rozwiązania globalnym klientom Advantech.

Rozwiązania startupów będą udostępniane setkom klientów Advantech na całym świecie za pomocą platformy IoT oferowanej w modelu PaaS (ang. Platform as a Service). Obecnie firma posiada ponad 40 oddziałów, m.in. w Azji, Europie oraz Ameryce Północnej i Południowej, a jej zysk w 2018 roku przekroczył 1,6 mld dolarów.

Okno na światowe rynki

Fundacja Przedsiębiorczości Technologicznej, jako jeden z wiodących w regionie CEE organizatorów projektów akceleracyjnych, będzie pełnić rolę łącznika pomiędzy Advantech a innowacyjnymi startupami z Polski i krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

– Nawiązanie współpracy z globalnym graczem, takim jak Advantech, który chce swoimi kanałami i wśród swoich obecnych klientów dystrybuować rozwiązania tworzone przez startupy, to dla wielu młodych, innowacyjnych firm ogromna szansa na zaistnienie na rynkach międzynarodowych. Platforma WISE-PaaS umożliwia startupom dotarcie ze swoimi produktami do setek przedsiębiorstw na całym świecie, które mogą być zainteresowane ich wdrożeniem – mówi Krzysztof Jakubczak, ekspert Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej. – Jako operator programów akceleracyjnych wspieramy startupy nie tylko w ich działaniach na rynku Polskim, ale również w szeroko rozumianym procesie internacjonalizacji. Podpisanie umowy z firmą Advantech jest kolejnym strategicznym krokiem Fundacji ukierunkowanym na to, aby mogły one rozwijać się globalnie – dodaje Jakubczak.

Celem Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej jest zapewnienie startupom, które rozwijają innowacyjne rozwiązania z obszaru Internet of Things i Big Data szybkiej ścieżki pozwalającej na zweryfikowanie potencjału do współpracy i integrację z platformą Advantech, a co za tym idzie – ułatwienie im ekspansji na rynkach międzynarodowych. Obecnie dwie młode firmy technologiczne, które brały udział w programach akceleracyjnych realizowanych przez Fundację – Lerta i Ecofile, aplikują do procesu integracji z platformą WISE-PaaS. Pod koniec marca br. roku oba startupy wzięły udział w odbywającym się na Tajwanie spotkaniu akceleracyjnym, w trakcie którego miały okazję zaprezentować swoje rozwiązania przed zarządem Advantech. Lerta już podpisała list intencyjny dotyczący dalszej współpracy z liderem branży ICT.

– Jako Lerta mamy ambitny, lecz prosty cel: poprawić elastyczność i efektywność systemu energetycznego, dzięki inteligentnemu zarządzaniu obiektami przemysłowymi, budynkami biurowymi i użyteczności publicznej. Aby osiągnąć ten cel, nieustannie szukamy synergii z podmiotami, z którymi wspólnie możemy oferować naszym klientom dodatkowe wartości. Bardzo się cieszę, że udało nam się przekonać do naszej wizji zarząd Advantecha – globalnego lidera w dziedzinie komputerów przemysłowych – mówi Borys Tomala, prezes Lerty. – Podpisany list intencyjny to pierwszy krok do długofalowej i strategicznej współpracy nad rozwiązaniami efektywności energetycznej dla przemysłu i inteligentnych miast. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wsparcie zespołu MIT
Enterprise Forum CEE, z którym kontynuujemy współpracę od czasu programu akceleracyjnego, który ukończyliśmy w 2017r. – dodaje.

Potencjał polskich startupów dostrzeżony

Obecnie jednym z kierunków rozwoju Advantech jest budowanie kompleksowej oferty dla różnych sektorów rynku w oparciu o Internet of Things. Firma tworzy wokół IoT architekturę składającą się z produktów, oprogramowania i usług, a także tzw. frameworki, czyli platformy które obejmują po kilkanaście gotowych rozwiązań, np. do zastosowań w maszynach, w aplikacjach sprzedażowych czy zarządzaniu flotą. Mogą z nich korzystać klienci i partnerzy Advantech. To właśnie we frameworkach skupionych w platformie WISE-PaaS znajdzie się przestrzeń dla rozwiązań startupowych.

Dążąc do tego, by być współautorem sukcesu powstania AIoT, Advantech globalnie zaangażował się w rozwój partnerstwa ze startupami. Wykorzystując stworzoną przez nas bardzo sprawną platformę AIoT, WISE-PaaS, obszerne portfolio hardware’owe i międzynarodowość, chcemy zaprosić startupy z Polski i krajów Europy Środkowo-Wschodniej do dołączania do naszego ekosystemu. Dzięki temu będą mogły one rozwijać się jeszcze szybciej i dynamiczniej – mówi Tony Liu, investment manager Advantecha. – W szczególności koncentrujemy się na startupach funkcjonujących w oparciu o model B2B w branży IoT (AI, Big Data, Wireless Sensing itp.) oraz Smart City (Industry 4.0, Environment & Energy, Smart Retail i Smart Hospital). Dzięki Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej i programowi MIT Enterprise Forum CEE przekonaliśmy się, że ekosystem innowacji Europy Środkowo wschodniej ma bardzo duży potencjał i liczymy na współpracę z kolejnymi startupami w regionie. Przyszłość AIoT jest w naszych wspólnych rękach – dodaje.

A potencjał, zwłaszcza Polski, jest ogromny. Jak pokazują dane zebrane w raporcie Polskie Startupy 2018 przygotowanym przez Fundację Startup Poland, Big Data oraz Internet of Things to dwie główne specjalizacje polskich startupów, które rozwija odpowiednio 15 i 14 proc. badanych firm. Dodatkowo, jak wynika z badania 83 proc. polskich startupów sprzedaje swoje rozwiązania w modelu business to business, a 1/3 ma doświadczenia we współpracy z korporacjami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF