...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Startup, który promuje czytelnictwo oraz ideę współdzielenia

promowanie czytelnictwa

  • Bookcrossing to popularna forma wymiany książek, polegająca na zostawianiu książek w miejscach publicznych.
  • Startup Nextplease opracował zaawansowaną aplikację, która ułatwia proces wymiany, sprzedaży oraz zakupu książek.
  • Projekt rozwija swoją działalność w ramach programu Samsung Inkubator Białystok, gdzie do współpracy zapraszane są startupy, odpowiadające na wyzwania współczesnego świata.

 

Nextplease_aplikacja
źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Bookcrossing, czyli wymiana książek między czytelnikami to ruch, który narodził się w Stanach Zjednoczonych na początku XX wieku i od tego czasu cały czas ewoluuje. Coraz częściej w miejscach publicznych spotkać możemy biblioteczki bookcrossingowe, a poszczególne organizacje – takie jak stowarzyszenia czy biblioteki – organizują cykliczne wymiany książkowe. Jednak w obecnej sytuacji potrzeba zachowania społecznego dystansu wyklucza organizację eventów oraz spotkań. Alternatywne rozwiązanie zaproponował startup Nextplease.

Przedsiębiorcy stworzyli zaawansowaną aplikację mobilną, umożliwiająca wymianę, sprzedaż oraz zakup książek. Nextplease pozwala na wyszukiwanie konkretnych ofert oraz budowanie książkowej społeczności. Dzięki usłudze geolokalizacji można również wyszukiwać książki w konkretnej okolicy, a co za tym idzie nawiązywać nowe znajomości.

W ostatnim czasie w social media da się zauważyć wzrost zainteresowania czytelniczego. Niektóre grupy dotyczące wymiany i sprzedaży książek aktualnie liczą po kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Nasza aplikacja może być dla tych osób idealnym rozwiązaniem. Daje ona bowiem możliwość zakupu książek w korzystnej cenie od osób, znajdujących się w dogodnej dla nas okolicy. Wyróżnia nas także to, że oferty aktualizowane są na bieżąco, a aplikacja pozwala dokonywać transakcji w bardzo prosty i intuicyjny sposób.

Daniel Wojciechowski, twórca i CEO Nextplease

Projekt aplikacji jest zgodny z ideą odpowiedzialnej konsumpcji i ekonomii współdzielenia. Nextplease pozwala stworzyć bibliotekę w telefonie oraz zaoszczędzać pieniądze. Z kolei książki wędrują między użytkownikami, dzięki czemu zyskują nowe życie. Aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android oraz iOS i do dziś skorzystało z niej prawie 5000 osób. Można pobrać ją pod linkiem: https://tiny.pl/7wn5l

startup
źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Startupy #dlaPlanety

Nextplease jest jednym z ośmiu startupów, który swoje działania realizuje w ramach programu Samsung Inkubator Białystok. Do projektu zaproszone zostały startupy odpowiadające na wyzwania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Mają więc szansę realizować pomysły z zakresu odpowiedzialności społecznej, takie jak ochrona środowiska, zrównoważony transport czy zdrowie psychiczne. Startupy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne ekspertów i rozwój swoich inicjatyw przy zachowaniu pełnych praw do pomysłów. Partnerami Samsung Inkubator Białystok są Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.


Źródło: Informacja prasowa Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

LoveBrands Relations z nagrodą „Kariatyda Czytelnictwa”

W LoveBrands Relations jesteśmy zakochani w projekcie „Książka na receptę”, przede wszystkim dlatego, że jako czytelnicy, i w większości rodzice, silnie się z nim identyfikujemy, a dostęp do badań i  spotkania z prof. Zuckermanem działają na nas inspirująco i dają energię, którą staramy się przekazać innym. Dodatkowo cieszy mnie idea nagrody: Kariatyda to silna kobieta, która na swoich ramionach podtrzymuje złożoną konstrukcję i chroni ją przed zawaleniem się. Jednocześnie kobieta, która współpracuje z innymi, wie, że to daje efekty. Muszę przyznać, że identyfikuję się z tą rolą. – Dorota Bieniek-Kaska, Prezeska LoveBrands Relations

W ramach projektu LoveBrands Relations wspiera non-profit Fundację Powszechnego Czytania w działaniach komunikacyjnych, opracowywaniu komunikatów, kontaktach z mediami oraz w doradztwie strategicznym. Kierowany przez Bartosza Lewickiego zespół nagłaśniał m.in. wizytę prof. Barrego Zuckermana w Polsce oraz pomógł w organizacji spotkania dla fundatorów, darczyńców i sympatyków Fundacji.

Gdyby na świecie było więcej takich ludzi jak zespół LoveBrands Relations pod egidą Doroty Bieniek-Kaski, to – co tu dużo mówić – świat byłby lepszy. Praca z ludźmi, którzy są gotowi poświęcić masę swojego czasu i zainwestować swój wysoko wyceniany profesjonalizm za darmo, by wesprzeć ideę, która przysporzy pożytku społeczeństwu to doświadczenie realnie uskrzydlające. Dobroczynność to nie miłe zajęcie bogaczy, jak chętnie myślimy. Dobroczynność to potęga zmieniająca świat. Kariatydy, to obraz tej potęgi, to także wspaniały wzór. LoveBrands Relations jest niezaprzeczalnie potężną Kariatydą. – Maria Deskur, Prezes Fundacji Powszechnego Czytania

Działanie Fundacji Powszechnego Czytania ma na celu promocję czytania wśród całych rodzin i skupienie się na korzyściach rozwojowych wśród dzieci. Zadanie jest karkołomne. Według badań Biblioteki Narodowej* od 2000 r. do 2017 r. liczba osób, które przeczytały w Polsce w ciągu roku co najmniej jedną książkę spadła z 54% do 38%. Tylko niecałe 10% Polaków przeczytało 7 i więcej tomów. Blisko 15% naszych rodaków nie ma w domu ani jednej książki, a kolejne 16% ma ich mniej niż 10. Jedynie 2% Polaków może się pochwalić księgozbiorem liczącym ponad 500 tomów.

* https://www.bn.org.pl/download/document/1535441771.pdf

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF