#eksperci: Jak zrobić z siebie przedsiębiorcę?

eksperci jak zrobic z siebie przedsiebiorce

Czy każdy może zostać przedsiębiorcą? My uważamy, że tak! Zapraszamy na kolejne wydarzenie w cyklu #eksperci realizowanym w ramach programu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, które odbędzie się 30 czerwca o godz. 10:00 w formie webinaru.

Już 30 czerwca po raz kolejny spotkamy się w formacie panelu dyskusyjnego #eksperci, by porozmawiać o tym, kim jest przedsiębiorca i co sprawia, że się nim stajemy.

Czy przedsiębiorca to przywódca? Czy do odniesienia sukcesu niezbędne jest gruntowne wykształcenie, czy ważniejsze jest doświadczenie i nauka metodą prób i błędów? A jeśli jesteśmy już przy błędach, porażkach – to jak one wpływają na dalszy rozwój biznesu?

Według danych PARP z 2018 roku, liczba przedsiębiorstw w Polsce wyniosła ponad 2 mln, z czego ponad 99% to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które w dużym stopniu odpowiadają za krajowy PKB (72,3%).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez grupę Eurocash, Polacy rozumieją przedsiębiorczość jako kreatywność, konsekwencję, zdolność do podejmowania ryzyka, wypracowywanie zysku i umiejętność racjonalnej kalkulacji.

Bycie przedsiębiorcą, to pełna wyzwań droga, która nie ma żadnych skrótów. Niektórzy mają naturalne predyspozycje przywódcze i organizacyjne, które ułatwiają tę drogę. Inni decydują się podążać tą ścieżką, choć wiedzą, że będą musieli pracować nad wieloma aspektami jak samodyscyplina, analityczne myślenie, czy działanie mimo strachu. Prowadzenie własnej firmy wiąże się także z niemałymi wyrzeczeniami jak nielimitowany czas pracy, czy odpowiedzialność za wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji na początku. Mimo to, zdecyowanana większość właścicieli i współwłaścicieli mikro i małych przedsiębiorstw deklaruje, że są usatysfakcjonowani prowadzeniem działalności gospodarczej.

Co zatem sprawia, że chcemy być przedsiębiorcami i jakie czynniki sprawiają, że jesteśmy lepszymi biznesmenami?

Podczas spotkania #eksperci nasi eksperci porozmawiają o tym:

  • co decyduje o tym, że ktoś się staje przedsiębiorcą?
  • czym jest szósty zmysł biznesmena.
  • nauka vs. doświadczenie – na, ile teoria pomaga w praktyce.
  • biznesowe nauczki – jak przekuć niepowodzenia w przyszłe sukcesy.

BIORĘ UDZIAŁ W WYDARZENIU!

Kto zagości wśród ekspertów najbliższego spotkania?

Rozmowę poprowadzi Jarosław Sroka – Członek Zarządu Kulczyk Investments

Jarosław Sroka

Ekspert w dziedzinie komunikacji korporacyjnej i rynku mediów. Wieloletni dziennikarz oraz redaktor naczelny wiodących polskich gazet gospodarczych, m.in. Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, tygodnika Newsweek Polska; współtworzył rynek nowoczesnych mediów biznesowych w Polsce.

Od lipca 2009 roku jako Członek Zarządu Kulczyk Holding odpowiada za nadzorowanie obszarów komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich, marketingu oraz public affairs. Absolwent Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował także w prestiżowej, międzynarodowej szkole liderów biznesu IESE Business School przy Uniwersytecie Navarra w Barcelonie oraz w Wyższej Szkole Bankowości i Ubezpieczeń w Warszawie.

Członek Rady Ładu Informacyjnego przy GPW w Warszawie oraz Rady Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego. Członek Rady Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju, Rady PKOl oraz Członek Rady Uczelni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Prezes PGA Polska.

Jego rozmówcami będą:

dr hab. Rafał Mrówka, prof. Szkoły Głównej Handlowej

Rafał Mrówka

Dr hab. Rafał Mrówka jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownikiem i wykładowcą programu MBA-SGH oraz kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów, książek i prac naukowych. Działa także aktywnie na rynku doradczym i szkoleniowym – ma ponad 15 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów dla biznesu, jest współwłaścicielem firmy konsultingowo-szkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO – United Change Company. Realizował projekty m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit. Specjalizuje się badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji menedżerów oraz budowaniu wizerunku organizacji, osób, produktów.

Barbara Sołtysińska – Co-founder i CEO indaHash 

Barbara Sołtysińska

Barbara Soltysinska jest współzałożycielką LifeTube – największej jednonarodowej sieci wielokanałowej YouTube w Europie oraz indaHash, czyli międzynarodowej platformy do automatyzacji współpracy z influencerami.

Największą satysfakcję daje jej rozwijanie nowych biznesów i wymyślanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań z zakresu content i influencermarketingu.

Zbigniew Klonowski – Współzałożyciel Kongresu 60 Milionów, CEO Trias International

zbigniew_klonowski

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, MBA (GFKM&Univeristy of Strathclyde). Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w kategorii przedsiębiorczości, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w ogólnopolskim konkursie o Laur Businessmana (BM&PwC). Współtwórca i zarządzający od ponad 20 lat grupą TRIAS działającą na rynku krajowym, Europejskim i w USA. Inwestor w start’upy jak Virtual Power Plant (członek RN), współtwórca Kongresu 60 Milionów i działacz społeczny w Zarządzie IAKS Polska, w Radzie Fundacji Planetarium w Toruniu i wielu innych. Prywatnie podróżnik z listą odwiedzonych blisko 100 krajów i pasjonat gry w golfa.

Dorota Czekaj – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Dorota Czekaj

Założycielka i Prezeska Fundacji Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, współzałożycielka funduszu VC Black Swan. Odpowiada za realizację misji i celów fundacji. Tworzy strategię działań, programy motywacyjno-rozwojowe oraz buduje relacje z partnerami i organizacjami wspierającymi. Przenosi na platformę organizacji non-profit doświadczenia biznesowe, zdobyte w czasie 20-letniej pracy menedżerskiej w korporacji. Z sukcesem wprowadziła na rynek polski marki kosmetyczne, budując ich silną pozycję, szczególnie w środowisku medycznym. Obecnie wspiera kobiece biznesy jako niezależny konsultant, dzieląc się wiedzą także w roli mentorki i jurorki w konkursach startupowych i biznesowych. Umacnia kobiecy dialog i współdziałanie, bazując na kompetencjach w zakresie marketingu, sprzedaży i komunikacji.

Otwarta i wrażliwa na potrzeby innych, chętnie organizuje i angażuje się w działania charytatywne. Z wykształcenia prawnik, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, uzyskała dyplom typu MBA programu Copernic na francuskich uczelniach m.in. Institut d’Etudes Politiques (Science Po) i Ecole de Mines de Paris. Mama 4 dzieci, docenia rozwój i edukację poprzez zdrowy, aktywny styl życia, praktykę jogi i sportu.

Wydarzenie jest bezpłatne, ale wymagana jest rejestracja: https://bit.ly/2TH28SP

 

plansza 50 partnerzy

Anita Florek

W jaki sposób konto firmowe może Ci pomóc w prowadzeniu działalności gospodarczej?

konto-firmowe

Być może właśnie rozpocząłeś swoją przygodę z biznesem i zastanawiasz się nad otworzeniem firmowego konta, jednak powstrzymuje Cię obawa przed wysokimi kosztami związanymi z prowadzeniem rachunku. Dodatkowo masz wrażenie, że wszystkie firmowe konta we wszystkich bankach są dokładnie takie same – oferują podobne usługi, generują zbliżone koszty i umożliwiają dostęp do tych samych rozwiązań (np. aplikacji mobilnej umożliwiającej zarządzanie finansami firmy przez 24 godziny na dobę). Jeśli więc czujesz się zagubiony i nie wiesz, który rachunek będzie dla Twojej firmy najlepszy, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

Konto firmowe nie musi być drogie

W powszechnym mniemaniu koszt obsługi firmowych rachunków jest znacznie wyższy niż prywatnych ROR-ów. Nie będziemy ukrywać – jest w tym stwierdzeniu spore ziarno prawdy, nie oznacza to jednak, że wszystkie rachunki dla firm są tak samo drogie. Obok kont firmowych, za które zapłacisz kilkadziesiąt złotych miesięcznie, możesz znaleźć rachunki praktycznie bezpłatne (lub darmowe po spełnieniu prostych warunków, np. wykonanie jednego przelewu do ZUS w miesiącu). Reasumując, zakładając firmowy rachunek, nie jesteś skazany na wysokie opłaty. Niekiedy wystarczy poświęcić trochę czasu na porównanie parametrów różnych kont biznesowych, aby znaleźć całkiem niedrogą ofertę. Może Ci w tym pomóc np. ten ranking kont firmowych, który znajdziesz pod adresem: https://moneteo.com/ranking-kont-firmowych

Na jakie opłaty powinieneś zwrócić szczególną uwagę?

W pierwszej kolejności weź pod lupę prowizję pobierane za standardowe operacje bankowe. Należy do nich miesięczna opłata za prowadzenie konta, opłata za obsługę karty płatniczej, koszt przelewów zewnętrznych, wypłata środków z krajowych bankomatów.

Jeśli jednak zależy Ci na naprawdę niskich kosztach firmowego rachunku, przyjrzyj się także prowizjom obejmującym te czynności, które Twoja firma będzie wykonywać najczęściej. Przykładowo, jeśli zajmujesz się sprzedażą detaliczną i operujesz na co dzień gotówką, najistotniejsze będą dla Ciebie takie parametry, jak koszt wpłat i wypłat w oddziale czy prowizja za korzystanie z wpłatomatów i wrzutni. Jeśli natomiast posiadasz kontrahentów zagranicznych, to najważniejszą pozycją w bankowym cenniku powinien być dla Ciebie koszt przelewów walutowych.

Słowem – analizując bankowe opłaty uwzględnij wszystkie możliwe koszty. Może bowiem się okazać, że chociaż bank nalicza niewielką opłatę za korzystanie z karty, to rekompensuje to sobie wysoką prowizją za przelewy SEPA (lub jakąś inną – istotną dla Twojej firmy – operację). W efekcie miesięczny koszt prowadzenia Twojego firmowego rachunku może być o wiele wyższy niż się spodziewałeś.

Przyjrzyj się dodatkowym usługom i funkcjonalnościom

Czy wiesz, że współczesne rachunki oferują różne przydatne usługi, które mogą Ci pomóc w prowadzeniu działalności? Wśród dodatkowych rozwiązań dedykowanych firmom znajdują się przykładowo takie produkty finansowe, jak leasing i faktoring, limit debetowy, terminale płatnicze, lokaty i firmowe konto oszczędnościowe, ubezpieczenia zapewniające pomoc techniczną, drogową i medyczną, rachunki lokacyjne, pomocnicze i walutowe (często prowadzone na preferencyjnych warunkach) oraz bogata oferta produktów kredytowych. Analizując oferty banków warto więc przyjrzeć się tym udogodnieniom.

Bankowość mobilna i internetowa

Kolejnym aspektem, który warto przeanalizować przed podpisaniem umowy z bankiem, jest serwis transakcyjny, za pomocą którego będziesz zarządzał swoim firmowym rachunkiem. Bankowość internetowa oraz mobilna powinna być intuicyjna, wygodna i prosta. Powinna też udostępniać różne funkcjonalności, dzięki którym będziesz mógł lepiej kontrolować firmowe finanse czy też obniżyć koszty administracyjne. Przykładem takich narzędzi wspomagających prowadzenie biznesu są np. programy do fakturowania, księgowość zintegrowana z kontem, narzędzia raportowe, profil zaufany, generowanie pliku JPK_VAT, asystent płatności itp.

Premie i bonusy

Niektóre banki za otwarcie konta i aktywne korzystanie z firmowego rachunku proponują także atrakcyjne bonusy i premie. Zakładając konto w promocji możesz zyskać np. gotówkową premię, zwrot części wydatków opłacanych kartą czy też zwolnienie z niektórych opłat.

Ranking kont firmowych ułatwi Ci wybór najlepszej oferty

Jak więc widzisz, aby znaleźć najlepsze konto firmowe, będziesz musiał się nieco wysilić i wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Jeśli chcesz, możesz samodzielnie przejrzeć strony banków i ocenić możliwość poszczególnych rachunków lub też skorzystać z pomocy profesjonalnych serwisów. Na takich stronach znajdziesz nie tylko syntetyczne zestawienie najważniejszych opłat, lecz również sprawdzisz, jakie atrakcyjne rozwiązania przygotował dany bank dla przedsiębiorców. Słowem, wszystkie potrzebne dane znajdziesz w jednym miejscu, dzięki czemu porównanie kont firmowych stanie się łatwiejsze.


Źródło: Moneteo 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF