...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Play i UPC Polska łączą siły, aby stworzyć nowego wiodącego operatora z korzyścią dla klientów

UPC Polska x Play

P4 Sp. z o.o. (operator sieci Play) sfinalizował transakcję nabycia 100% udziałów Liberty Global w UPC Polska Sp. z o.o. za kwotę 7 mld zł. Play i UPC Polska połączą swoje najlepsze usługi mobilne, stacjonarne i telewizyjne, aby zaoferować klientom jeszcze wyższą jakość i wartość.

Play jest liderem rynku telekomunikacyjnego z ponad 15,7 mln klientów. Operator świadczy usługi telefonii mobilnej, stacjonarnej, telewizji oraz usług dla domu. Posiada najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną w Polsce z niemal 10 tys. stacji bazowych w całym kraju, obejmując swoim zasięgiem prawie 100% ludności.

UPC Polska posiada ponad 1,5 mln abonentów. Jest ogólnopolskim dostawcą najszybszego internetu szerokopasmowego w domu do 1 Gb/s oraz najbogatszej oferty cyfrowej rozrywki dostępnej w 4K i na urządzeniach mobilnych. W zasięgu sieci UPC znajduje się obecnie ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Play i UPC łączą dzisiaj siły z ambicją zdefiniowania nowych standardów usług telekomunikacyjnych w Polsce.

Łączymy dziś największą i najnowocześniejszą sieć mobilną z najszybszym internetem światłowodowym oraz najbogatszą ofertą telewizji i rozrywki. Razem, dzięki utalentowanym i fantastycznym zespołom Play i UPC, zdefiniujemy na nowo konwergencję z korzyścią dla klienta.

Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Play

Transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów obu podmiotów żadnych działań. Umowy zawarte przez klientów z operatorami pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów.


źródło: Play

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Medicover przejmuje salony Lynx Optique

Lynx Optique

Medicover równolegle z otwieraniem kolejnych salonów rozpoczyna ekspansję na rynek optyczny. Ich pierwszym przedsięwzięciem jest przejęcie spółki Bellevue Polska, pod którą podlega m.in. Lynx Optique.

Firma świadcząca usługi medyczne przejmie salony optyczne spod szyldu Lynx Optique. Będzie to łącznie 20 placówek, znajdujących się w większych polskich miastach.

Jak przyznaje firma, oferta nie zmieni się i dalej będzie kierowana do klientów indywidualnych.

Lynx Optique przez 20 lat działania w Polsce zbudował bazę lojalnych klientów. Po dołączeniu do Medicover baza ta powiększy się istotnie o pacjentów objętych opieką medyczną Medicover, którzy zyskają możliwość zbadania wzroku i doboru okularów i soczewek w 20 atrakcyjnych lokalizacjach, głównie galeriach handlowych w dużych miastach. To, co pozostanie niezmienne, to szeroka oferta produktów i usług oraz najwyższy standard obsługi klienta.

Magdalena Lipczyńśka, dyrektor Medicover Optyk

Na udaną współpracę zapatruje się równie Maria Pistre, dotychczasowa współwłaścicielka Bellevue Polska. Do tej pory prowadziła sieć salonów na francuskiej licencji pod nazwą Lynx Optique. Po transakcji będzie zajmować się jedną placówką współpracującą z Medicover. Maria wierzy, że firma trafiła w dobre ręce.

Adam Daniluk

Nowy zakup Epic Games

bandcamp x epic games

Platforma Bandcamp w ostatnim wpisie na blogu poinformowała o tym, że została przejęta. Jak się okazuje, ich nowym właścicielem zostało Epic Games, twórcy m.in. Fortnite.

Bandcamp to witryna służąca do pobierania muzyki. Jej właściciel poinformował w poście, że dalej będą działać jako samodzielny podmiot. Własnością Epic Games stanie się cała działalność platformy, w tym jej produkt redakcyjny — The Daily.

Podzielamy wizję budowania najbardziej otwartego, przyjaznego artystom ekosystemu na świecie. Razem będziemy w stanie stworzyć twórcom jeszcze więcej możliwości otrzymywania sprawiedliwego wynagrodzenia za ich pracę.

Ethan Diamon, CEO Bandcamp

 

Adam Daniluk

Czy zakup Blizzarda pomoże Microsoftowi zbudować ich Metaverse?

activision blizzard

Od zakupu Activision Blizzard przez Microsoft za 70 miliardów minęły trzy tygodnie. Od tego czasu dostaliśmy kilka informacji o nowych projektach firmy, między innymi o całkowicie nowym uniwersum i grze mobilnej. Jednak jak się okazuje szef Microsoftu, Satya Nadella ma dużo większe oczekiwania co do współpracy.

Dyrektor Generalny giganta nie krył, że jest zainteresowany stworzeniem własnego metaverse. Już przy pierwszym wywiadzie po przejęciu Blizzarda informował, że współpraca pomoże postawić fundamenty pod wirtualną rzeczywistość Microsoftu.

Początkowo wizja Nadelli nie była do końca jasna i nie było wiadomo, jaki związek ma tworzenie metaverse i przejęcie wydawcy gier. Szef Microsoftu próbował ustosunkować się do tego:

Metaverse zasadniczo polega na tworzeniu gier. Chodzi o możliwość umieszczenia ludzi, miejsc oraz rzeczy, a następnie skupienie ich wszystkich w jednym miejscu przy pomocy jego silnika.

Satya Nadella, Dyrektor Generalny Microsoft

Bycie liderem na rynku gier ma wymusić od producenta tworzenie własnego wirtualnego świata. Koniec końców gracze będą chcieli angażować się w cyberprzestrzeni, co będzie równe, z tym że każda większa firma będzie chciała wprowadzać swoje własne metawersum.

Zapewne w przyszłości dowiemy się, jakie plany ma wobec Blizzarda dyrektor generalny.

 

 

Adam Daniluk

Akcje wydawcy „Rzeczpospolitej” wykupione

Gremi Media

26 listopada 2021 r. KCI zawarło porozumienie ze spółką Pluralis B.V. Część akcji Gremi Media SA zostało przejętych przez holenderskiego inwestora.

KCI zawarło z Pluralis B.V porozumienie o podstawowych warunkach sprzedaży akcji Gremi Media SA. Uprawnia ono do nabycia 691 299 akcji stanowiących 40% kapitału zakładowego Gremi Media SA. przez spółkę powiązaną z funduszem Media Development Investment Fund.

Według redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”, Bogusława Chraboty wybór tego inwestora gwarantuje stabilność strukturalną, utrzymanie zespołu, linii i kierunku wydawnictwa. Objęcie udziałów przez Pluralis B.V. ma zapewnić, wraz z pełniejszą dywersyfikacją własności w Gremi Media, kompetencje i wiedzę ekspercką gwarantowaną przez głównych międzynarodowych inwestorów medialnych. Jednocześnie umożliwi to obecnemu kierownictwu zachowanie pełnej kontroli operacyjnej.

Pluralis B.V. to holenderska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prawa holenderskiego z siedzibą w Amsterdamie.

KCI SA to główny akcjonariusz Gremi Media, które wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe www.rp.pl i www.parkiet.com.  Spółka jest notowana na rynku NewConnect.

 


źródło: Press.pl

Adam Daniluk

Przejęcie Bakalland

Rozsypane orzechy

Spółka Bakalland została wystawiona na sprzedaż już w 2018 roku. Wygląda na to, że wkrótce zostanie finalnie przejęta.

Przedwstępną ofertę sprzedaży akcji udało się podpisać Uno Capital oraz O&R Holding. Drugi z podmiotów zaangażowanych w transakcję należy do Rafała Brzoski twórcy InPostu.

Firma, której historia sięga 1991 roku została założona przez Mariana Owerko, Artura Unigiera i Jarosława Nikołajuka, a jej aktualnym prezesem jest Marcin Czarnecki. Na początku spółka zajmowała się sprzedażą bakalii pod marką Uno, a w 2001 roku powstał brand Bakalland. Od tego czasu spółka stale rozszerzała swoją działalność o sprzedaż batonów zbożowych, batoników proteinowych, przekąsek, ciast i deserów w proszku oraz dodatków do ciast.

Spółka po raz pierwszy wystawiona została na sprzedaż trzy lata temu za kwotę około 400-500 milionów złotych. Do transakcji jednak nie doszło. Warunki aktualnego przejęcia nie są jawne. Decyzja o sprzedaży oczekuje na zgodę ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, a zamknięcie transakcji nastąpi najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESE podpisuje list intencyjny w sprawie przejęcia Frenzy Sp. z o.o. producenta esportowego kanału Polsat Games

ESE FREZNY

ESE Entertainment Inc., firma notowana na Toronto Stock Exchange (TSXV:ESE) podpisała list intencyjny w sprawie przejęcia Frenzy sp. z.o.o - spółki medialnej i technologicznej zajmującej się międzynarodową realizacją wydarzeń esportowych i gamingowych. Ponadto firma posiada również profesjonalny, mobilny i zautomatyzowany sprzęt telewizyjny, dzięki któremu może produkować programy typu reality show. Głównymi źródłami przychodów firmy są produkcja telewizyjna, organizacja imprez i esportowych rozgrywek ligowych oraz realizacja kampanii reklamowych dla klientów. Założycielem i większościowym właścicielem Frenzy Sp. z.o.o jest Piotr Żak, Członek Rady Nadzorczej Cyfrowego Polsatu S.A., jednej z największych platform cyfrowych w Europie i największej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zgodnie z postanowieniami listu intencyjnego, ESE nabędzie 100% akcji Frenzy Sp. z.o.o, przy czym za 50% akcji ESE zapłaci w gotówce a pozostałe 50% zostanie wypłacone w akcjach ESE w okresie dwóch lat od zamknięcia transakcji, pod warunkiem osiągnięcia po zamknięciu transakcji określonych przez obie firmy celów przychodowych. Umowa przewiduje również, że zarządzenie aktywnościami biznesowymi i projektami po zamknięciu transakcji pozostanie w gestii kadry zarządzającej Frenzy.

Poprzez przejęcie wiodącego na rynku zespołu produkcyjnego i technologicznego Frenzy, ESE wzmocni swoją globalną ofertę i dostarczy ne rozwiązanie 360 dla branży gier i esportu. ESE uzyska możliwość realizacji na najwyższym światowym poziomie projektów na skalę globalną, niezależnie od ich wielkości, branży czy szerokości geograficznej. To przejęcie pozwoli nam również na bezpośrednie rozszerzenie naszych relacji z konglomeratem medialnym, jakim jest Grupą Polsat Plus. Cieszymy się, że Piotr Żak, założyciel Frenzy, będzie pomagał nam w rozwoju firmy i zapewni strategiczne wsparcie ze strony Grupy Polsat.

Konrad Wasiela, CEO ESE.

Jestem bardzo zadowolony mogąc ogłosić, że Frenzy podpisało list intencyjny, aby połączyć siły z ESE i wnieść wkład w jej globalny, spójny ekosystem. Zbudowaliśmy bardzo solidną markę i rozwijamy się międzynarodowo. Wierzę, że dzięki połączeniu biznesowemu z ESE, Frenzy będzie w stanie rozwijać się jeszcze szybciej i ugruntować swoją pozycję na dynamicznym i rosnącym rynku esportowym.

Piotr Żak, założyciel i większościowy udziałowiec Frenzy


Źródło: ESE Entertainment

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DoubleVerify przejmuje Meetrics, duża globalna akwizycja na rynku pomiaru i analityki mediów cyfrowych

wieżowce

DoubleVerify Holdings, Inc. (NYSE: DV), operator czołowej światowej platformy software’owej wyspecjalizowanej w pomiarach i analityce mediów cyfrowych, przejmuje Meetrics GmbH, czołową europejska firmę zajmującą się weryfikowaniem efektywności reklam w internecie.

DoubleVerify ma siedzibę główną w Nowym Jorku, spółka jest notowana na amerykańskiej giełdzie (NYSE: DV), obsługuje reklamodawców na całym świecie. Centrala Meetrics z kolei usytuowana jest w Berlinie, a spółka obsługuje klientów z 23 rynków europejskich. Akwizycja ma na celu wzmocnienie globalnych działań DoubleVerify.

Zespoły Meetrics ds. sprzedaży, produktowe i inżynieryjne będą nadal działać z biur w regionie EMEA, wzmacniając i rozszerzając działalność komercyjną DoubleVerify w tym regionie. Transakcja ma zostać zamknięta w trzecim kwartale 2021 roku.

Firma Meetrics została założona w 2008 roku w Berlinie i wyrosła na wiodącego europejskiego gracza na rynku weryfikacji reklam – oferującego kompleksowe rozwiązania i pomiary jakości mediów w zakresie Viewability (widoczności reklam), fraudów, brand safety (bezpieczeństwa marki w sieci) itp. Meetrics jest jedynym europejskim graczem, który nawiązał oficjalne partnerstwa w zakresie pomiaru weryfikacji reklam z Google i Facebookiem. Co więcej, rozwiązania firmy posiadają akredytację Media Rating Council, co świadczy o sile jej technologii i skuteczności produktów. Obecnie Meetrics obsługuje ponad 80 klientów w 23 krajach w Europie.

Misją DoubleVerify jest uczynienie reklamy cyfrowej jeszcze silniejszą i bezpieczniejszą, zapewniając globalnym markom przejrzystość i zaufanie do ich działań w obszarze digital. Naszą strategią wspierającą tę misję jest weryfikacja jakości wszędzie – jeśli chodzi o kanały, formaty, platformy, jak i lokalizacje geograficzne. Przejęcie Meetrics w pełni wspiera to podejście i wzmacnia nasz zasięg operacyjny w regionie EMEA, dodając do stanu naszego posiadania doświadczone zespoły sprzedaży, produktowe i inżynieryjne oraz trwałe relacje z klientami – to wszystko pomoże nam jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój naszego międzynarodowego biznesu.

Mark Zagorski, CEO DoubleVerify

 PHILIPP VON HILGERSCały zespół Meetrics jest zachwycony, że może połączyć siły z DoubleVerify – szybko rozwijającą się, globalną organizacją z najlepszą w swojej klasie ofertą weryfikacyjną. Integracja technologii i doświadczenia Meetrics z globalną platformą DV przyspieszy nasze wysiłki na rzecz poprawy jakości mediów i wydajności działań wiodących marek w regionie.

Philipp von Hilgers, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Meetrics

MAX VON HILGERSOd 2008 roku firma Meetrics stała się wiodącą, skoncentrowaną na Europie firmą zajmującą się weryfikacją reklam. Dzięki integracji z DoubleVerify przewidujemy skalowanie naszego rozwiązania w celu lepszej obsługi naszych klientów, przy jednoczesnym wywieraniu jeszcze większego pozytywnego wpływu na cały ekosystem.

Max von Hilgers, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Meetrics


Źródło: DoubleVerify

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Eventy Online przejmują markę Stream Space

Eventy Online

Grupa Eventy Online przejęła markę Stream Space (www.streamspace.pl). Obie firmy funkcjonują na rynku event marketingu i specjalizują się w organizacji wydarzeń w formacie online i hybrydowym.

Michal_MichalowskiStream Space to bardzo silny gracz w obszarze realizacji na green screen, a nasi Klienci coraz częściej wybierają właśnie tę formę produkcji. Mogliśmy albo sami wykształcić takie kompetencje, albo pozyskać je z rynku. Efektem tego połączenia jest niezwykle wartościowy know-how, który pozwoli nam realizować nasze cele szybciej i efektywniej.

Michał Michałowski, CEO Eventy Online

Eventy Online przejęły nie tylko markę wraz z technologią i sprzętem do streamingu, ale także studio zlokalizowane przy ulicy Dankowickiej w Warszawie z dwoma niezależnymi salami produkcyjnymi. Firmą Stream Space pokieruje Aleksandra Pietrak, która przez ostatnie 5 lat była Project Managerem w firmie KDK Events, produkując wydarzenia m.in. dla Pekao S.A., Nivea, PARP. BGK. Z kolei za aspekt technologiczny odpowiadać będzie Joanna Jurak, która tę pozycje będzie łączyć z dotychczasową funkcją Chief Innovation Officer w Eventy Online.

W naszym modelu Stream Space to nie tylko miejsce do organizacji wydarzeń online. Oczywiście dzięki rozbudowanej infrastrukturze będzie to w pierwszych miesiącach podstawa naszej działalności. Widzimy jednak potencjał wykraczający poza branżę eventową – to chociażby doskonała przestrzeń na projekty reklamowe czy sesje produktowe – mówi Aleksandra Pietrak, Managing Director Stream Space.

Marka Stream Space nie znika z rynku, będzie spółką córką w strukturach grupy Eventy Online.

Michal_MichalowskiMamy globalne aspiracje, a przejęcie marki Stream Space jest kolejnym krokiem realizacji strategii nakreślonej w 2020 roku, który przybliża nas do internacjonalizacji grupy. Już w tym momencie portfolio projektów międzynarodowych sięga 30%, wraz z końcem roku wierzymy, że złamiemy granicę 40%.

Michał Michałowski, CEO Eventy Online


Źródło: StreamSpace

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Smart przejmuje platformę do zakupu reklam video

Smart x DynAmic

Firma Smart, wiodąca niezależna platforma adtech, ogłosiła przejęcie DynAdmic - platformy do zakupu reklam video oraz obsługi mediowej reklamodawców. Celem tej akwizycji jest zwiększenie pozycji firmy na rynku reklamy CTV i Video. Zintegrowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych DynAdmic z ofertą firmy Smart przyniesie szereg korzyści dla reklamodawców i wydawców. Połączona grupa będzie korzystać z unikalnych możliwości targetowania kontekstowego bez plików cookie, aby lepiej dostosować cele wydajności kampanii reklamowych do wymagań prywatności użytkowników.

Założona w Paryżu w 2012 roku firma DynAdmic rozwinęła się na skalę międzynarodową, posiada 7 oddziałów na całym świecie (USA, Francja, Niemcy, Meksyk, Brazylia, Kolumbia i Dubaj). Firma osiąga 60 proc. swoich przychodów w USA, gdzie Smart chce zwiększyć swoją obecność. DynAdmic prowadzi kampanie reklamowe wideo na wyłączność, z czego 40 proc. stanowi OTT i Connected TV. Usługi DynAdmic i ciekawe rozwiązania technologiczne będą oferowane markom i agencjom pod parasolem Smart.

Akwizycja DynAdmic to kolejny krok w globalnym rozwoju firmy i odpowiedź na zmieniające się potrzeby reklamodawców, agencji, wydawców. W grudniu 2019 roku Smart przejął firmę LiquidM. W październiku 2020 roku uruchomił platformę Smart Buyer Connect umożliwiając kupującym wygodne i skuteczne zarządzanie transakcjami w modelu programmatic. Dzięki blisko 10-letniemu doświadczeniu DynAdmic w CTV i Video, oferta DynAdmic doskonale wpisuje się w strategię inwestowania firmy w technologie i uzupełnia istniejącą ofertę Smart.

Małgorzata KmieciakDynAdmic to bardzo ciekawe rozwiązanie technologiczne, które będziemy proponować naszym klientom w obszarze targetowania kontekstowego OTT i CTV. Dzięki wejściu DynAdmic w szeregi Smarta uzupełniamy nasze mocne strony w zakresie cookie-free i CTV, które jak wiemy są najbardziej komentowanymi zmianami w branży.

Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wprowadzamy tę innowacyjną technologię w świat OTT i CTV w idealnym momencie – wzrostu penetracji kanału jakim jest VOD – dodaje Kmieciak.

Małgorzata Kmieciak, Country Manager Smart AdServer w Polsce

Na akwizycji skorzystają zarówno wydawcy jak i kupujący. Wydawcy będą mieli bezpośredni dostęp do wydatków na media za pośrednictwem nowego kanału monetyzacji na platformie Smart. Istniejące narzędzia Smart dla kupujących w połączeniu z doświadczeniem DynAdmic przyniosą wartość kupującym media, którzy chcą działać na dużą skalę za pomocą przejrzystych narzędzi. Organizacja technologii i usług DynAdmic w połączeniu z wydawcą i zasięgiem geograficznym Smart pomoże bezpośrednim kupującym i agencjom osiągnąć wyższy poziom wydajności.


Źródło: Smart

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF