...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Czasem ktoś potrafi wywołać iskrę, dzięki której nieoczekiwanie wpadniesz na niezwykły pomysł i dzięki pracy przerodzisz go w plan na biznes”.Igor Marczak, Przemysław Mroczek. SeniorApp [Ludzie 50tki]

Ranking50 Senior App Przemyslaw Mroczek Igor Marczak

Co przyczyniło się do sukcesu firmy Przemysława Mroczka i Igora Marczaka? Który moment w życiu uważają za najbardziej kreatywny i jakiej rady udzieliliby startującym przedsiębiorcom z własnego doświadczenia?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy/Twojego produktu?

Niewątpliwym sukcesem jest liczba użytkowników. Nie minął jeszcze rok odkąd aplikacja jest dostępna na rynku, a w platformie znalazło się prawie 15 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, z czego 30% to zweryfikowani opiekunowie. A społeczność naszej aplikacji rośnie z każdym dniem!
Dużą rolę odegrało znalezienie niszy rynkowej, w której potrzeby grupy docelowej pozostawały dotąd niezagospodarowane, a potencjał niewykorzystany. Równocześnie proces postępującego w szybkim tempie starzenia się społeczeństwa, którego nie sposób lekceważyć – statystyki są nieubłagane. Warto więc zadbać o osoby, które niedługo będą stanowić 1/3 naszego społeczeństwa. Sam pomysł nie jest rewolucyjny, jednak jego wykonanie zostało oparte na realnych potrzebach, które stale badamy i analizujemy w gronie ekspertów. Udało nam się zaangażować w badania świat nauki, medycyny, technologii i biznesu, w efekcie tworząc raport „Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce”. Staramy się odpowiadać na te potrzeby i stale dostosowywać ofertę tak, by była jak najbliższa osobom, które tego oczekują.
Niezmiernie ważna jest także konsekwencja w działaniu. Tworzenie rozwiązań od początku do końca opartych na potrzebach odbiorców. Współpraca z grupą focusową przy projektowaniu wyglądu, funkcji, komunikatów w aplikacji sprawiła, że jest to narzędzie, które ma w pełni służyć grupie docelowej.

Myślę, że liczy się też wzajemne wsparcie i kreatywność zespołu. Atmosfera twórcza, gdzie każdy dorzuca coś od siebie i czuje, że może wiele wnieść do rozwoju platformy.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Dla nas był to nie moment, a okres: program akceleracyjny, do którego zostaliśmy włączeni dzięki „Mam pomysł na startup” i „Kuźni pomysłów”. Uzyskaliśmy wtedy zupełnie inne spojrzenie na nasz projekt, dowiedzieliśmy się nie tylko, że da się go zrealizować, ale zaczęliśmy odkrywać, jakie mamy możliwości – dokonaliśmy wtedy zwrotu, od którego zaczęła się ewolucja naszego projektu w produkt końcowy. To był najbardziej kreatywny okres w procesie powstawania platformy SeniorApp.

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Moja mama, Władysława Mroczek. Wiele lat poświęciła działaniom edukacyjnym i opiekuńczym. Jest to osoba pełna empatii i chęci pomocy drugiej osobie. Mimo, że sama jest emerytką, wciąż opiekuje się trzema osobami potrzebującymi. Nie jest to dla niej praca, tylko misja. Tak chciałbym postrzegać podejmowane działania i do tego zachęcam swój Zespół.
Właściwie, to każdy napotkany człowiek może stać się inspiracją. Czasem ktoś potrafi wywołać iskrę, dzięki której nieoczekiwanie wpadniesz na niezwykły pomysł i dzięki pracy przerodzisz go w plan na biznes.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Nie poddawaj się! Zachowaj otwarty umysł i nastaw się na słuchanie innych. Staraj się chłonąć ile tylko się da. Przygotuj się na to, że często będziesz musiał schować swoje ambicje do kieszeni, bo prawdziwy rozwój przyniesie Ci czerpanie od innych. Programy akceleracyjne, świadomość rozwiązań biznesowych, technologicznych, prawnych, pokazały nam, że warto uczyć się na błędach innych i korzystać z rad osób, które mają stosowną wiedzę oraz doświadczenie, a także chęć dzielenia się tym z innymi.


Przemysław Mroczek

Przemysław Mroczek: Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Zarządzania, kierunek Logistyka, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Marketing. Obecnie Współtwórca i Współzałożyciel projektu społecznie odpowiedzialnego, pierwszego marketplace usługowego w Polsce: SeniorApp. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w dużych korporacjach na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich, na których odpowiadał za strategie promocji i komunikacji marki, koncepty sklepów, strategie merchandising-mix (produkt-mix), elementy polityki cenowej, employer branding (EB) oraz międzynarodowe projekty rekrutacyjne.

Igor Marczak

Igor Marczak: Jest absolwentem Etnologii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Z zamiłowania muzyk. Instruktor ZHP. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w branżach FMCG i B2B. Pracował dla wielu światowych marek.  Od wielu lat zaangażowany społecznie. Osobiste doświadczenia skłoniły go do poszukiwania rozwiązań w opiece nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami. Współtwórca aplikacji mobilnej SeniorApp.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Pragniemy widzieć Świat, jako miejsce, w którym wszyscy sobie pomagamy i wzajemnie się szanujemy”. Igor Marczak, Przemysław Mroczek. SeniorApp [Ludzie 50tki]

Ranking50 SeniorApp

Na jakie wyzwania rynku odpowiada SeniorApp? Jakie trudności napotkali Przemysław Mroczek i Igor Marczak rozwijając swoją firmę? Jakie mają dalsze plany? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twój produkt/usługa/rozwiązanie? Na jakie wyzwania odpowiada?

Platforma SeniorApp pozwala łączyć posługujące się nią osoby w społeczność i zapewnia korzystną dla wszystkich, prostą komunikację pomiędzy sobą. W aplikacji można szukać wsparcia lub wyręczenia w codziennych czynnościach, jak i to wsparcie oferować.
Dotyczy to zarówno zadań związanych z opieką dzienną, całodobową, czy higieniczną, jak i usług: sprzątania, mycia okien, dostarczenia zakupów, czy fryzjera w domu.
Pandemia COVID-19 unaoczniła problemy, które od dłuższego czasu dotykały nasze społeczeństwo – brak wystarczającej pomocy dla osób starszych, niepełnosprawnych i potrzebujących. SeniorApp nie skończy się jednak wraz z epidemią koronawirusa, bo problemy osób starszych i potrzebujących nie znikną.
Także ci, którzy poszukują dodatkowego źródła zarobku mogą znaleźć wsparcie w aplikacji – realizują zlecenia, samodzielnie wyznaczając stawki, a przy okazji robią coś dobrego dla innych. Jest to ważne i ze względu finansowego, jak i motywacyjnego: czują się potrzebni.
Prośba o pomoc błędnie kojarzy się z czymś dramatycznym, potrzeba zwrócenia się do kogoś może po prostu wynikać z wygody – wiele osób korzystających z SeniorApp jest aktywnych. Zamawiając usługę poprzez aplikację, mogą zaoszczędzić czas na realizowanie własnych planów i pasji.

Jakie trudności napotkałeś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Niewątpliwie trudnym zadaniem jest zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki, która wzbudzi zaufanie klientów w krótkim czasie. Należy wykazać się dużą kreatywnością i zwinnością w procesie kreowania wizerunku marki, poszukiwania i wykorzystywania kanałów dotarcia do grup docelowych.
Wyzwaniem można też określić utrzymanie zespołu na odpowiednim poziomie zaangażowania przy czasem ogromnych obciążeniach związanych z kosztami pracy, zmieniającymi się okolicznościami – zwiększającym się zakresem obowiązków. Przekazanie wiary, którą my mamy tak, by przeobraziła się w realną zmianę.
Zarażanie tą iskrą, która będzie płonęła podawana dalej, kolejnym gronom ludzi chcących szerzyć ideę wzajemnej pomocy. Pragniemy widzieć Świat, jako miejsce, w którym wszyscy sobie pomagamy i wzajemnie się szanujemy.
Sytuacja zmienia się z dnia na dzień. Od 8. marca 2021 do dziś, zgromadziliśmy w aplikacji prawie 15 tysięcy użytkowników. 30% z nich stanowią zweryfikowani opiekunowie gotowi nieść pomoc. Tworzymy społeczność ludzi z różnych dziedzin, którzy chcą i mogą dzielić się swoim czasem i umiejętnościami z innymi.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

W przypadku naszego marzenia: utworzenia platformy łączącej ludzi w społeczność na pewno nie da się działać samemu. Ze względu na cel, ale także własne ograniczenia: technologiczne, prawne, finansowe, a nawet czasowe. Trzeba otoczyć się grupą osób, które uzupełnią te braki, czy niewiedzę wymieniając je na zdobyte informacje i doświadczenia. Dopiero taka synergia może doprowadzić do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
SeniorApp jako platforma, to system innowacyjny, jednak Zespół budowany jest tu w sposób tradycyjny. Na ten moment nie mamy działu HR, ponieważ przy niewielkiej strukturze organizacyjnej i sporym doświadczeniu w charakterze rekruterów, wystarcza nam własna wiedza. Jeśli zespół miałby się znacząco rozwinąć, to nie wykluczamy utworzenia takiej komórki w naszej firmie.
Publikujemy ogłoszenia rekrutacyjne, na które odpowiadają kandydaci, weryfikujemy ich aplikacje na podstawie rozmów. Doświadczenie w dziedzinie rekrutacji, pozwala nam wyczuć, czy osoba, którą mamy przed sobą może zostać wartościowym członkiem naszego zespołu, czy nadajemy na tych samych falach. Dużą rolę odgrywa doświadczenie i wiedza, ale jeszcze większą chęć uczenia się, własna inicjatywa, otwartość i… „to coś”, czego nie da się zdefiniować, trzeba poczuć:)

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu/rozwiązania w przyszłości?

Zbudowanie silnej pozycji SeniorApp na polskim rynku, aby stał się narzędziem pierwszego wyboru dla osób poszukujących usług, które są dostępne w naszej aplikacji. Dostęp do Opiekunów nie tylko w największych aglomeracjach miejskich, ale również w mniejszych miejscowościach. Oprócz tego nawiązanie relacji biznesowych z firmami konkretnych branż, które mogą uzupełnić naszą ofertę o własne usługi – z działów zdrowotnych, ubezpieczeniowych, edukacyjnych, etc.
Marzeniem jest też ekspansja na rynki europejskie, a może nawet światowe!


Przemysław Mroczek

Przemysław Mroczek: Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Zarządzania, kierunek Logistyka, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Marketing. Obecnie Współtwórca i Współzałożyciel projektu społecznie odpowiedzialnego, pierwszego marketplace usługowego w Polsce: SeniorApp. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w dużych korporacjach na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich, na których odpowiadał za strategie promocji i komunikacji marki, koncepty sklepów, strategie merchandising-mix (produkt-mix), elementy polityki cenowej, employer branding (EB) oraz międzynarodowe projekty rekrutacyjne.

Igor Marczak

Igor Marczak: Jest absolwentem Etnologii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Z zamiłowania muzyk. Instruktor ZHP. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w branżach FMCG i B2B. Pracował dla wielu światowych marek.  Od wielu lat zaangażowany społecznie. Osobiste doświadczenia skłoniły go do poszukiwania rozwiązań w opiece nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami. Współtwórca aplikacji mobilnej SeniorApp.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wspinamy się pod górkę pokonując kolejne wyzwania i czasem sami jesteśmy zaskoczeni, dokąd prowadzi nas ta droga”. Igor Marczak, Przemysław Mroczek. SeniorApp [Ludzie 50tki]

SeniorApp Przemyslaw Mroczek Igor Marczak

Potrzebujesz opieki nad psem, zrobienia zakupów albo osoby, która zaopiekuje się Twoimi roślinami pod nieobecność, ale nie masz nikogo, kto mógłby Ci w tym momencie pomóc? Przemysław Mroczek i Igor Marczak znaleźli na to sposób. Stworzyli aplikację, która pozwala połączyć osoby szukające pomocy z tymi, które taką oferują w swoim czasie wolnym. Jak wyglądały początki SeniorApp? Co było momentem przełomowym w firmie Przemysława i Igora? Przeczytaj pierwszą część historii Laureatów 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Twojego projektu?

Idea powstania projektu narodziła się z obserwacji przyspieszonego procesu starzenia się społeczeństwa. W 1990 r. 65 lat i więcej miał co dziesiąty Polak. Teraz już co siódmy, a za 30 lat w tym wieku będzie już co trzeci z nas. W 2050 r. liczba osób w wieku 60 plus wzrośnie do 13,7 mln osób. To spora grupa, która potrzebuje i będzie potrzebowała opieki.
Bezpośredni wpływ na założenie Platformy miały nasze osobiste doświadczenia, związane z opieką nad osobami potrzebującymi pomocy. Bliscy seniorów nie zawsze są na miejscu, czasami mieszkają w innych miastach i nie mogą być przez cały czas obok.
Impulsem do poważnego zajęcia się tematem i przekuciem pomysłu w biznes było zgłoszenie się do konkursu „Mam pomysł na startup” organizowanego przez Urząd Miasta Łodzi.
Okazało się, że nasz pomysł spotkał się z zainteresowaniem i uznaniem – zdobyliśmy nagrodę główną w konkursie. Wtedy marzenie przerodziło się w plan: naszą misją stało się stworzenie narzędzia spełniającego oczekiwania ludzi wymagających wsparcia, ich bliskich oraz tych, którzy takiej pomocy chcą udzielić.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Kiedy w 2020 roku wygraliśmy konkurs UMŁ, a później otrzymaliśmy możliwość uczestnictwa w programie „Kuźnia Pomysłów” Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, mogliśmy zacząć działać. Początkowo firma nie była jeszcze sformalizowana, ale koncepcja stworzenia platformy nabierała docelowego kształtu. Pracowaliśmy nad nazwą, logotypem, MVP, wyglądem aplikacji.
Na tym etapie było nas dwóch: Mroczek & Marczak. Dużym wsparciem był dla nas program mentoringowy Kuźni Pomysłów. Dzięki niemu zdobyliśmy wiele doświadczeń i nabraliśmy szerszego spojrzenia na nasz pomysł. Mieliśmy plany, cele i szkielet aplikacji. Wtedy rozpoczęliśmy poszukiwanie inwestora. Pojawił się w listopadzie 2020 roku i dzięki temu mogliśmy ziścić naszą wizję.
Jako cel obraliśmy czerwiec 2021 roku: wtedy miała powstać w pełni dostępna i funkcjonalna platforma. Dzięki zaangażowaniu powiększającego się grona osób, które nas wspierały, np. zorganizowaniu prac projektowych z grupą focusową seniorów, zakończyliśmy proces w lutym 2021 roku.
8. marca 2021 bezpłatna, ogólnopolska platforma SeniorApp została wypuszczona na rynek w postaci aplikacji mobilnej na Android i iOS oraz strony internetowej.
Podczas początkowej fazy rozwoju SeniorApp najważniejsze stało się dla nas zbudowanie zespołu ludzi, którzy będą wierzyli w ten projekt i czuli się w niego zaangażowani. Chcieliśmy stworzyć grupę, która będzie mogła sobie ufać i wzajemnie się wspierać, aby nasza idea mogła wejść w życie wraz z wprowadzeniem aplikacji na rynek. To właśnie Zespół osiągnął kluczowe znaczenie dla powodzenia naszego projektu.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Zderzenie idei z rzeczywistością…(śmiech) Mimo, że wydawało nam się, że wszystko mamy przemyślane i przygotowane, jednak życie weryfikuje nasze wyobrażenia. Dlatego prace nad aplikacją nieprzerwanie trwają. Stale poszerzamy bogaty już zakres funkcjonalności i dostępnej oferty. Mamy już ponad 50 usług w różnych wariantach. Wciąż rozwijamy także bazę opiekunów na terenie całego kraju, żeby pomoc była dla każdego naprawdę „na wyciągnięcie ręki”.
Myślę, że moment przełomowy dopiero nadejdzie. Liczymy na niego! Na razie wspinamy się pod górkę pokonując kolejne wyzwania i czasem sami jesteśmy zaskoczeni, dokąd prowadzi nas ta droga. Dlatego ważne jest, by można było przemierzać ją razem z ludźmi, którzy patrzą w tym samym kierunku i mogą liczyć na siebie nawzajem.


Przemysław Mroczek

Przemysław Mroczek: Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale Zarządzania, kierunek Logistyka, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Marketing. Obecnie Współtwórca i Współzałożyciel projektu społecznie odpowiedzialnego, pierwszego marketplace usługowego w Polsce: SeniorApp. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w dużych korporacjach na stanowiskach specjalistycznych i menadżerskich, na których odpowiadał za strategie promocji i komunikacji marki, koncepty sklepów, strategie merchandising-mix (produkt-mix), elementy polityki cenowej, employer branding (EB) oraz międzynarodowe projekty rekrutacyjne.

Igor Marczak

Igor Marczak: Jest absolwentem Etnologii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Z zamiłowania muzyk. Instruktor ZHP. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w branżach FMCG i B2B. Pracował dla wielu światowych marek.  Od wielu lat zaangażowany społecznie. Osobiste doświadczenia skłoniły go do poszukiwania rozwiązań w opiece nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami. Współtwórca aplikacji mobilnej SeniorApp.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

SeniorApp: 60+ zostaje domu

Seniorzy w domu

25 proc. osób w wieku 60+ nie wychodzi z domu, robi to tylko, gdy jest taka konieczność – wynika z badania SeniorApp. Ich aktywizacji nie sprzyja izolacja spowodowana pandemią oraz brak jakiegokolwiek wsparcia – co trzeci ankietowany musi radzić sobie sam, bo nie otrzymuje żadnej pomocy i nie może na nią liczyć.

Starsi ludzie potrzebują wsparcia każdego dnia, nie tylko od święta. Codzienne obowiązki, które sprawiają im trudność to najczęściej robienie zakupów, sprzątanie mieszkania, drobne naprawy i prace remontowe, wyprowadzenie psa na spacer oraz załatwienie sprawy urzędowej. Według danych raportu SeniorApp, 30 proc. badanych w wieku 60+ – pytanych o to, czy potrzebują wsparcia i mogą na nie liczyć – deklaruje, że nie otrzymuje żadnej pomocy i to nie tylko przy wymienionych wyżej czynnościach. 21 proc. może liczyć na wsparcie, a 49 proc. ankietowanych radzi sobie samodzielnie i twierdzi, że nie trzeba się nimi opiekować.

Badanie wykazało również, że osoby po 60-tce ograniczają swoją aktywność – w wielu przypadkach – do minimum. Tylko 45 proc. wychodzi z domu często, 29 proc. opuszcza go w konkretnych celach np. idzie do sklepu, lekarza, apteki, na spacer, spotkać się z bliskimi. 25 proc. rzadko wychodzi z mieszkania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne, 1 proc. wcale nie wychodzi z domu.

Żyjemy w czasach, które nie sprzyjają aktywności, nie tylko związanej z obowiązkami życia codziennego, ale również tej towarzyskiej. Co potwierdzają nasze badania pokazujące, że aż 68 proc. ankietowanych z grupy 60+ – pytanych o to, jak pandemia wpłynęła na ich życie – uważa, że pogorszyła ich kontakty z bliskimi i znajomymi. Oprócz tego wymieniane są także przygnębienie, zły stan psychiczny oraz brak zainteresowania ze strony bliskich i znajomych. Pomoc tej grupie jest niezbędna i cieszy nas, że, jak wynika z danych, niesie ją coraz więcej Polaków.

Przemysław Mroczek, współtwórca platformy SeniorApp

Izolacja długoterminowa

Epidemia koronawirusa wzmocniła izolację starszych, która obserwowana była również przed jej wybuchem. W 2018 r. co czwarty senior nie wychodził z mieszkania w celu spotkań z innymi osobami (z bliską osobą lub w ramach spotkań towarzyskich), trzech na dziesięciu seniorów w wieku powyżej 80 r. ż. nie wychodziło w tym celu w ogóle, a co dziesiąty nigdy lub prawie nigdy nie był odwiedzany w domu (Sytuacja społeczna osób w wieku 65+, ARC Rynek i Opinia). Zmianie tej sytuacji nie sprzyja fakt, że ponad 1/3 mieszkań osób starszych – będących w wieku 60 lat lub więcej – znajduje się w budynkach posiadających bariery architektoniczne utrudniające dostęp do mieszkania (dane Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej).

Z daleka i z bliska

Osobom starszym, w tych trudnych czasach, pomagają nie tylko ich dzieci i rodzina, mimo że to grupa najczęściej opiekująca się potrzebującymi – wskazywana przez 46 proc. badanych. Wspierają ich również sąsiedzi i przyjaciele (16 proc.) oraz organy państwowe i instytucje tj. opieka społeczna czy domy dziennego pobytu (12 proc.). W tym zakresie jest jednak sporo do zrobienia, bo liczba osób starszych rośnie i nie można zostawić ich samych sobie. Często z pozoru błaha czynność okazuje się być barierą nie do pokonania, a zwykły spacer i dotrzymanie towarzystwa będą aktywnością, na którą – przy odrobinie wsparcia – pozwolą sobie osoby starsze siedzące w domach.


Źródło: SeniorApp

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF