Publicis Groupe Poland wprowadza One Reach – pionierskie narzędzie do predykcji zasięgu multitouchpointowych kampanii

One Reach jest odpowiedzią Publicis Groupe Poland na rosnącą złożoność kanałów komunikacji i konieczność planowania zasięgu kampanii na coraz większej liczbie touchpointów, przy braku jednoźródłowego badania mediów.

One Reach, narzędzie stworzone przez agencję doradczo – wdrożeniową YOTTA, należącą do Publicis Groupe Poland, używa innowacyjnej metody łączącej zaawansowane modele matematyczne z nowoczesnymi metodami uczenia maszynowego. Pozwala ono na oszacowanie zasięgu kampanii z dużo większą precyzją w stosunku do wykorzystywanych w przeszłości metodologii, które – jak na przykład metoda Sainsbury’ego – znacznie  przeszacowują skumulowane zasięgi kampanii.

– Wprowadzając to pionierskie narzędzie, jako rynkowy lider, dajemy odpowiedź na postępującą fragmentaryzację mediów i złożoność planowania zasięgu multitouchpointowych kampanii. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy na rynku brakuje jednoźródłowego badania mediów, a perspektywy na wypełnienie tej luki przez nadawców są raczej słabe – mówi Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna agencji mediowej Starcom.

 

Narzędzie bazuje na wieloźródłowej bazie danych, łączącej informacje z GWI (Global Web Index), TGI (Target Group Index), Mediapanelu oraz panelu PACE zaprojektowanego specjalnie dla Grupy Publicis w Polsce. Dzięki temu pozwala na wybór spośród aż 66 touchpointów – zarówno offline’owych jak i online’owych – i umożliwia szybką i prostą predykcję skumulowanego zasięgu, optymalizację doboru mediów, generowanie zestawień oraz wykresów wszystkich możliwych współkonsumpcji.

 – One Reach idealnie dopasowuje się do realiów codziennej pracy zespołów mediowych, umożliwiając efektywne podejmowanie decyzji strategiczno – taktycznych w oparciu o najwyższej jakości dane i przy aktywnym wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji. Równolegle stale pracujemy nad uzupełnianiem bazy One Reach o kolejne kanały komunikacji, istotne z punktu widzenia realizacji celów biznesowych naszych Klientów – mówi Agnieszka Jędrasik, Senior Business Science & Strategy Manager w Starcomie.

Eksperci Agencji mediowych Starcom, Zenith i Spark Foundry, już wdrożyli One Reach w swojej pracy. Z narzędzia mogą korzystać wszystkie Agencje Publicis Groupe Poland.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy zwycięzców tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum!

6. Międzynarodowy Festiwal Golden Drum ogłosił zwycięzców tegorocznej edycji konkursu. Do organizatorów spłynęło 1150 prac, z czego 883 uczestniczyło w głównym konkursie a 267 było zgłoszonych do konkursu Young Drummers.

Przesłane prace w sekcji konkursowej WHAT recenzowało jury pod przewodnictwem Tiffany Rolfe, „Woman to Watch”.

 Zgłoszenia były ocenianie między innymi pod kątem, najlepszego rozwiązania i jego najbardziej efektywnej realizacji. poszczególnych prac przesuwających granice 

 – W tym roku mieliśmy wspaniały zespół jury, składający się z kreatywnych talentów z tej części świata jak i z poza regionu CEE. Dzięki temu zyskaliśmy nową perspektywę i spostrzeżenia w ocenie prac, które zakwalifikowane zostały na shortlisty Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyborów i mamy nadzieję, że zainspirują innych tak mocno,  jak nas  – powiedziała Tiffany Rolfe, przewodnicząca jury WHAT.

Przewodniczącym sekcji WHY jest Mikołaj Sadowski, dyrektor kreatywny i partner, 180hearbeats + Jung v Matt, Polska, niezależnej agencję Golden Drum roku 2018. Mikołaj zastąpił Álvaro Rodriguesa, który niestety nie mógł dołączyć na festiwal. 

 – W tym roku mamy wiele świetnych rzeczy. Nasz region był ostatnio bardzo kreatywny i na pewno można to zobaczyć na shortlistach! Duża liczba bardzo jakościowych prac zaowocowała długimi dyskusjami, ale uważam, że skończyliśmy z listą, która wielu uszczęśliwi 🙂 – Mikołaj Sadowski, Przewodniczący Jury WHY.

Gratulujemy! 

Zobacz finalistów: https://goldendrum.com/showcase

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agencja Publicis dla leku No-Spa Max®

Są niezależne, silniejsze niż na to wyglądają, potrafią radzić sobie w każdej sytuacji i chcą być sobą także wtedy, gdy przychodzą trudniejsze dni. Najnowsza kampania leku No-Spa Max® firmy Sanofi, dla której kreację stworzyła agencja Publicis przekonuje młode kobiety, że w zwalczaniu silnych bólów menstruacyjnych można się wspomóc skutecznym lekiem, z podwójną dawką substancji aktywnej. Działania komunikacyjne obejmują telewizję, internet i platformy VOD.

Współczesne młode kobiety nie ulegają funkcjonującym stereotypom na swój temat. Są silne, pewne siebie, zdecydowane, wiedzą czego chcą i przede wszystkim znają swoje ciało. Bez owijania w bawełnę powiedzą, co im dolega. Okres może być związany z tak silnym bólem, że bez wahania sięgną po  preparat, który pozwoli go ujarzmić. No-Spa Max® jest właśnie dla nich. – powiedziała Katarzyna Skotarek z agencji Publicis.

Marka No-Spa® towarzyszy kobietom od lat – naszą misją jest wspieranie kobiet w wyrażaniu siebie. Nowa kampania ”Mam okres” pokazuje, że temat menstruacji nie musi być tematem tabu – mówi Anna Mamcarz – Malińska, Brand Manager No-Spa w Sanofi Polska. Opowiadamy się po stronie młodych dziewczyn, które bez skrępowania nazywają rzeczy po imieniu. Są dynamiczne,  prowadzą aktywny tryb życia ale czasem bolesne miesiączki to uniemożliwiają. Wsparciem w zwalczaniu tych dolegliwości jest wtedy No-Spa Max®.

Kampania rozpoczęła się 26 czerwca. Na jej potrzeby agencja Publicis przygotowała trzydziestosekundowy spot pokazujący młodą, aktywną dziewczynę łamiącą stereotypy  dotyczące kobiet. Będzie on emitowany w kanałach należących do stacji Polsat, TVP i TVN. Za planowanie mediów odpowiadał dom mediowy MindShare. Produkcją zajęło się studio Film Produkcja, a postprodukcją Film Garden. Udźwiękowienie powierzono firmie Sound Flower. Za reżyserię odpowiadała Katka Michalak.

Przy realizacji i przygotowaniu kampanii po stronie agencji Publicis pracowali: Justyna Pyzik (Deputy Strategy Director), Joanna Bednarkiewicz (Deputy Creative Director), Marek Preiss (Senior Copywriter), Katarzyna Skotarek (Account Supervisor) i Joanna Ziółkowska (Junior Account Executive). Stronę klienta reprezentowały: Aleksandra Rybarska (Category Manager), Anna Dębińska (Category Manager), Anna Mamcarz-Malińska (Brand Manager) i Magdalena Przednowek (Assisting Brand Manager).


Agencja PUBLICIS współpracuje z SANOFI od 2004 roku. Za skuteczność działań dla marki NO-SPA agencja otrzymała w latach 2012, 2014 oraz 2015 trzy statuetki w konkursie EFFIE. Publicis przygotowuje kreacje do kampani dla marek: NO-SPA, Magne-B6, Essentiale, Loxon, Modafen oraz Allegra.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe Polska rozwija model Power of One. Przekształca się w zintegrowaną platformę

Publicis Groupe w Polsce wprowadza zmiany w strukturze, które mają przyspieszyć i wzmocnić wewnętrzną współpracę wokół kluczowych potrzeb klientów. Ambasadorami nowego podejścia do współpracy z klientami mają być liderzy Power of One, którzy będą integrować wiedzę z siedmiu obszarów kompetencyjnych Grupy i w oparciu o nią, w ramach jednej platformy, projektować najbardziej skuteczne rozwiązania biznesowe dla klientów.

Nowa struktura Publicis Groupe w Polsce ma w pełni odzwierciedlać założenia podejścia Power of One, polegającego na integracji i rozwoju kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy jeszcze większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Dzięki pełnemu wdrożeniu modelu Power of One, Publicis Groupe w Polsce staje się zintegrowaną i spójną wewnętrznie platformą, dającą klientom błyskawiczny dostęp do usług, kompetencji, talentów i narzędzi wspierających biznes.

Istotą Power of One jest stworzenie nowoczesnej organizacji, znoszącej bariery pomiędzy poszczególnymi obszarami kompetencji przy jednoczesnym wykorzystaniu potencjału, talentów i możliwości, które daje zintegrowana platforma komunikacyjna, jaką staje się Grupa Publicis – mówią zgodnie Piotr Piętka i Tomasz Pawlikowski, Co-CEOs Publicis Groupe w Polsce – W centrum naszego zainteresowania jest klient, jego transformacja w sferze komunikacji i biznesu oraz budowanie relacji z jego konsumentami w całym obszarze sprzedaży i marketingu. Chcemy wziąć odpowiedzialność za jakość tych relacji, gdyż wierzymy, że to one są głównym motorem wzrostu wartości marek, a Klienci szukają dzisiaj prawdziwych Partnerów Biznesowych, gwarantujących rentowny wzrost ich biznesu.  

Do roli liderów Power of One powoływani będą managerowie poszczególnych agencji Grupy, posiadający interdyscyplinarną wiedzę oraz najwyższe kompetencje w zakresie obsługi klientów. Ich zadaniem będzie identyfikacja potrzeb klientów i projektowanie dla nich rozwiązań wykorzystujących specjalistyczną wiedzę rozwijaną w precyzyjnie zdefiniowanych obszarach kompetencyjnych.

Zdefiniowane w Grupie obszary kompetencyjne obejmują:

  • Data Science – obszar, który ma wspierać klientów w rozwoju ich biznesu poprzez wykorzystanie danych, technologii, analityki biznesowej oraz badań. Data Science jest centralnym miejscem modelu Power of One, ponieważ zapewnia pozostałym ośrodkom kompetencyjnym spójne podejście do technologii oraz infrastruktury zasilanej danymi, dostęp do portfolio najwyższej jakości produktów analitycznych stymulujących rozwój i transformację biznesu klientów, identyfikujących obszary wzrostu oraz przewidujących i mierzących efektywność prowadzonych działań. Data Science będzie zarządzane przez Annę Sakowicz, Chief Data & Analytics Officera Publicis Groupe Polska;
  • Creative & Content – obszar, w którym poza konkurencyjnym produktem kreatywnym rozwijane będą kompetencje związane z tworzeniem treści marketingowych w oparciu o wiedzę płynącą z danych i analityki, z wykorzystaniem technologii i wiedzy dostępnych w Grupie. Zarządzaniem Creative & Content zajmie się Marek Gargała, który obejmuje stanowisko Operating Director Creative Resources Publicis Groupe Polska;
  • Commerce – obszar, w którym rozwijane będą kompetencje eCommerce związane z  projektowaniem, produkcją i audytowaniem treści Commerce, projektowaniem i wdrażaniem technologicznym platform omnichannel,  generowaniem ruchu i optymalizacją sprzedaży w obrębie sklepów internetowych, rozwojem projektów omnichannel wzbogacających informacje o produktach w tradycyjnych miejscach sprzedaży poprzez wykorzystanie AR czy rozwiązań mobilnych. Commerce będzie zarządzany przez Krzysztofa Andrzejczaka, Chief Commerce Officera Publicis Groupe Polska;
  • Media – obszar, w którym rozwijane będą kompetencje związane z projektowaniem doświadczeń konsumentów z markami we wszystkich nowoczesnych kanałach komunikacji, planowaniem i optymalizacją w czasie rzeczywistym działań w mediach, wykorzystujących wiedzę analityczną oraz najnowsze technologie marketingowe służące do dystrybucji treści dopasowanych do różnych osobowości na masową skalę. Obszar ten podlega bezpośrednio Piotrowi Piętce, Co-CEO Publicis Groupe w Polsce;
  • Public Relations – jako obszar kompetencji public relations obejmujący:  zarządzanie reputacją, konsulting wizerunkowy, komunikację korporacyjną i brandową, zagadnienia public affairs, goverment relations, employer branding, relacje inwestorskie, doradztwo i zarządzanie kryzysowe, issues management oraz budowanie relacji z interesariuszami. Obszar PR zarządzany przez Sebastiana Hejnowskiego i Sebastiana Stępaka (General Managera MSL) będzie skupiać się również na miękkich aspektach zarządzania zmianą w organizacjach, szczególnie w trakcie procesów digital transformation;
  • Production – obszar rozwoju i wykorzystania kompetencji związanych z produkcją i postprodukcją reklamową, filmową i digitalową, które w ramach grupy ulokowane są w Prodigious Polska, zarządzanym przez Katarzynę Lisicką, General Managera Prodigious;
  • Investment  – obszar tworzenia i realizacji strategii negocjacyjnych z mediami i dostawcami, w którym tworzone są szyte na miarę oferty biznesowe dla klientów, zapewniające im najbardziej konkurencyjne warunki kosztowe na rynku. Investment ma również wzmacniać przewagę rynkową Publicis Groupe w dziedzinie zakupu programatycznego i marketingu precyzyjnego. Centrum Investment zarządzane jest przez Iwonę Jaśkiewicz-Kunderę, Chief Investment Officera;

Z punktu widzenia klientów agencji i całej Publicis Groupe, nowy model wewnętrznej współpracy w naszej organizacji oznacza szybki dostęp do pełnego spektrum kluczowych specjalizacji, rozwijanych w ośrodkach kompetencyjnych i integrowanych przez liderów Power of One. Dzięki pełnemu wdrożeniu modelu Power of One w Polsce jesteśmy przygotowani, by wziąć odpowiedzialność za realny wzrost biznesu i wartości marek naszych klientów, udostępniając im nasze najlepsze zasoby i talenty, dopasowane ściśle do specyficznych celów wynikających ze zintegrowanego briefu – komentują Piotr Piętka i Tomasz Pawlikowski.

Wraz z wdrożeniem modelu Power of One w Polsce, Sebastian Hejnowski, powołany został na nowo utworzone stanowisko Chief Growth Officera Publicis Groupe i będzie odpowiadał za realizację strategii identyfikacji oraz pozyskiwania nowego biznesu dla całej grupy w oparciu o założenia Power of One.  

Stanowisko Chief Communications Officera obejmuje Piotr Ruszak, dotychczas Practice Lead Communications Publicis Media, który będzie odpowiadał za strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej grupy.

Marek Gargała, jako Operating Director, Creative Resources Publicis Groupe Polska i Sebastian Hejnowski, Chief Growth Officer Publicis Groupe Polska, dołączą do ścisłego grona menedżerów Publicis Groupe, kierowanego przez Piotra Piętkę i Tomasza Pawlikowskiego, Co-CEOs i współtworzonego przez Alberta Wyszomirskiego, Chief Financial Officera, Monikę Krawiec-Zaworską, Chief Talent Officera, Annę Sakowicz, Chief Data & Analytics Officera i Krzysztofa Andrzejczaka, Chief Commerce Officera.


Źródło: informacja prasowa Publicis Groupe

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe wdraża w Polsce model „Power of One”

Publicis Groupe wybrał zespół liderów, którzy będą kierowali organizacją w Polsce. Zmiana jest częścią globalnego procesu wdrażania modelu „Power of One” na kluczowych dla holdingu rynkach.

Tomasz Pawlikowski, Chairman Publicis Communications Polska, i Piotr Piętka, Chief Executive Officer Publicis Media Polska, zostali powołani na stanowiska co-CEOs Publicis Groupe Polska – obaj będą podlegali bezpośrednio Jarkowi Ziębińskiemu, CEO Publicis Groupe na region Północnej i Środkowej Europy.

Tomasz Pawlikowski ma blisko 30 lat doświadczenia w organizacji, z czego 15 lat jako CEO regionu, a ostatnio jako Chairman Publicis Communications w Polsce. Piotr Piętka pracuje w Publicis Groupe od 20 lat, w 2016 roku objął  funkcję CEO Publicis Media w Polsce.

W nowych rolach Tomasz Pawlikowski i Piotr Piętka mają przyspieszyć integrację kompetencji Publicis Groupe w Polsce. Zarządzana przez nich organizacja ma dostarczać obecnym i przyszłym klientom jeszcze większą wartość z realizowanych dla nich usług. Wdrożenie w Polsce modelu „Power of One” ma dać także lepsze szanse rozwoju ekspertom, którzy pracują w organizacji oraz przyciągać do niej nowych, utalentowanych pracowników z kluczowych dla klientów Publicis Groupe dziedzin.

Co-CEOs Publicis Groupe w Polsce będą wspierani przez zespół zarządzający, którego zadaniem jest przyspieszenie procesu integracji i wzrostu organizacji, jak również implementacja modelu „Power of One” w Polsce. W skład zarządu wejdą:  

  • Albert Wyszomirski, Chief Financial Officer
  • Monika Krawiec-Zaworska, Chief Talent Officer
  • Anna Sakowicz, Chief Data&Analytics Officer
  • Krzysztof Andrzejczak, Chief e-Commerce Officer

Cieszę się, że mogę zaanonsować nominacje Piotra i Tomasza na stanowiska co-CEOs Publicis Groupe w Polsce. Wspólnie zbudowaliśmy jedną z najsilniejszych ofert marketingowych, digitalowych, e-commerce’owych i komunikacyjnych w regionie. Wdrożenie w Polsce modelu operacyjnego „Power of One” daje tym większą szansę na stworzenie rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby naszych klientów związane z integracją usług i jednoczesną wysoką specjalizacją. Wiem, że Piotr i Tomasz wspólnie z nowym zespołem zarządzającym wyniosą Publicis Groupe na jeszcze wyższy poziom” powiedział Jarek Ziębiński, CEO regionu Europy Północnej i Środkowej.

Publicis Groupe jest jedną z największych firm komunikacyjnych w Polsce, zatrudniającą ponad 1000 pracowników. Należą do niej agencje: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics, LiquidThread, Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi IS, Arc, MSL i Prodigious.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF