...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PUMA prezentuje komplet strojów piłkarskich w grze Roblox

Całkowicie nowego doświadczenia można doznać w grze Roblox tylko przez określony czas. Wydarzenie pozwoli użytkownikom zdobyć całkowicie nowe elementy ubioru. Podczas trwania wydarzenia, w grze zostanie otwarty specjalny portal przenoszący gracza prosto do świata Man City’s Blue Moon.

Dodatkowo gracze, którzy rywalizują w Football Rush w PUMA Land of Games będą mogli pozyskać cyfrową koszulkę Manchesteru City za darmo. Pozostali będą mogli zakupić ją w sklepie Roblox z rzeczami sygnowanymi marką PUMA.

Trzeci komplet „The Citizens” to mieszanka kolorów Fizzy Light i  Parisian Night. Dodatkowo pojawiają się liczne nawiązania do sztuki ulicznej Paryża. Zestaw można już zakupić w Land of Games Robloxa i na stronie internetowej firmy PUMA.

 

Adam Daniluk

PUMA we współpracy z Magnusem Carlsenem

Magnus Carlsen x PUMA

Firma dzięki partnerstwu z pięciokrotnym mistrzem świata pomoże przybliżyć szachy milionom fanów na całym świecie. W ramach umowy marka będzie również odpowiedzialna za promocję Melweater Champions Chess Tour. Organizacją turnieju zajmuje się utworzone przez Norwega Play Magnus Group, to najpopularniejszy cykl wydarzeń w świecie szachów.

 

Adam Daniluk

Jak Puma, Adidas, Nike, Kappa, Levi’s i inne marki odzieżowe inwestują w esport?

W ostatnich latach niemal wszystkie znaczące globalne firmy  z segmentu sportowych ubrań zdecydowały się na wsparcie drużyn esportowych. Marki zgodnie przyznają, że jest to dla nich inwestycja w przyszłość i próba zyskania sympatii młodszego pokolenia, które obok wzorców tradycyjnych sportowców ceni również gwiazdy sportów wirtualnych. Sprzedaż esportowej odzieży rośnie, a wraz z tym pojawiają się coraz ciekawsze kolekcje.

PUMA

Fot. x-kom AGO, kolekcja lifestyle

Puma wspiera wiele organizacji esportowych na całym świecie. Na polskim rynku od 2019 roku została sponsorem technicznym AGO Esports, z którą to organizacją opracowała specjalną linię dedykowanej odzieży. Poza strojami meczowymi, stworzyli również lifestyle’ową kolekcje. Globalnie, Puma w ostatnim czasie podpisała porozumienie z organizacją Gen.G Esorts posiadającą jeden z najlepszym drużyn League of Legends na świecie. Puma jest również sponsorem jednej z najlepszych drużyn Counter-Strike – Cloud9, a także australijskiej organizacji Order.

Fot. Gen.Z.

Ciekawostką są przygotowane przez Pumę specjalne skarpetki dla graczy. „Przyszłość wydajności w grach” – tak Puma promuje swoje nowe skarpetki, „Active Gaming Footwear”. Stworzone, we współpracy z zawodowymi graczami, skarpety będą miały trzy tryby „pracy”: SEEK mode; ATTACK mode; CRUISE and DEFENCE mode. Na oficjalnej stronie podano, że zostały „stworzone z myślą o graczach konsolowych i zaprojektowane do użytku wewnątrz i na arenie”.

Fot. Puma

 

Adidas

Fot. Ninja

Zdecydowanie najgłośniejszą współpracą Adidasa ze światem esportu i gamingu było rozpoczęcie współpracy z popularnym streamerem 'Ninja’, który firmuję jedną z ich linii ubrań. Nie można jednak zapominać o pozostałych kluczowych kooperacjach, takich jak z zespołem Counter-Strike – North, gdzie Adidas jest kluczowym partnerem technicznym.

Fot. North

Innym kluczowym partnerem jest organizacja Vitality, posiadając jedne z najlepszych na świecie drużyn w Counter-Strike, czy League of Legends.

Nike

Fot. Nike

Nike jako sponsor najwyższej ligi rozgrywkowej League of Legends w Chinach (League of Legends Pro league – LPL), we współpracy z czołowymi drużynami, wypuścił całą linię koszulek – dla wszystkich zespołów biorących udział w lidze. To przełomowy przykład sektorowego partnerstwa z danym rynkiem i mocna próba zaznaczenia swojej obecności.

Kappa

Fot. Riot Games, Levi’s

Włoska marka Kappa weszła we współpracę z hiszpańską marką MAD Lions. Zamierzają tworzyć produkty sportowe i life-style dla graczy i fanów esportu. To kolejna drużyna po brytyjskiej Vexed Gaming, czy chińskiej Royal Never Give Up, z którą Kappa nawiązuje współpracę.

W Kappa uważamy, że esport to rozrywka teraźniejszości i przyszłości. Porozumienie z MAD Lions stanowi naturalny postęp w naszej historii. Podzielamy te same wartości i ducha przedsiębiorczości. W ramach tego partnerstwa będziemy dumni z tego, że możemy ubrać zespoły z pasją leżącą u podstaw naszej działalności. 

Philippe Sachet, dyrektor generalny Kappa Sport Iberia

Levi’s

Fot. Levi’s Prime League

Marka Levi’s z kolei nawiązała współpracę z Prime League, czyli czołową ligą League of Legends w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). To pierwsze działanie marki w tematyce esportu, które będzie skupiać się głównie na promocji w digitalu.

Jack&Jones, Reebok, 4F, Hummel

Astralis, najlepsza duńska drużyna Counter-Strike podpisała kontrakt z marką Jack&Jones, z kolei swoje pierwsze kroki w esporcie stara się czynić Reebok. Z tyłu nie zostaje polska marka 4F, która ma za sobą pierwsze pojedyncze akcje z Illuminar Gaming, czy z K1CK Esports. Z kolei w latach 2016-2018 na polskim rynku esportu obecna była marka Hummel, będąca wtedy sponsorem m.in. AGO Esports, czy PACT. Niestety marka wycofała się z rynku sponsoringu, co tylko pokazuje, że jest to rynek trudny i wymagający.

Wymienione w tekście przykładowe kooperacje, stanowią jedynie wierzchołek góry lodowej. Podobnych przykładów można mnożyć dziesiątki. Największym wyzwaniem drużyn esportowych jest obecnie monetyzacja ich merchendise. Branża jest bardzo dynamiczna, uczy się bardzo szybko – stąd też bardzo pozytywne prognozy w tym obszarze na przyszłość i chęć współpracy największych globalnych firm. Z pewnością przychody ze sprzedaży ubrań i gadgetów dedykowanych dla graczy i ich ulubionych drużyn będą się zwiększać. Największe marki doskonale to wiedzą.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

PUMA z topowymi fotografami organizuje #streetmeetwarsaw, foto-spacery po Warszawie

Wybór nie był prosty, ale czuwali nad nim prezentujący różnorodne techniki fotografii, ambasadorzy projektu:

  • Katarzyna Milewska, specjalizuje się w fotografii sportowej; 
  • Paweł Fabjański, stworzył wiele kampanii reklamowych, okładek albumów muzycznych oraz konceptualnych projektów artystycznych; 
  • Miłosz Rebeś, od lat dokumentuje deskorolkowy świat oraz niesamowitą miejską architekturę; 
  • Michał Chojnacki, na swoim koncie ma współpracę z wieloma markami streetwearowymi i hip-hopowymi, dla których tworzył lookbooki i edytoriale; 
  • Wojtek Koziara, upodobał sobie reportaż, fotografuje koncerty oraz swoje podróże; 
  • Zulu Kuki,  odkrywca nietypowych miejskich przestrzeni, w które bezbłędnie wkomponowuje sylwetki modeli.  

23 marca w Warszawie, odbył się pierwszy foto-spacer z serii #streetmeetwarsaw  

            

Do udziału w wydarzeniu zaproszono gościa z zagranicy, Little Shao. Fotograf na co dzień mieszkający w Paryżu, ambasador Nikon x Profoto x Lowepro x Surface Pro 4. Shao specjalizuje się w fotografii ruchu, przede wszystkim tańca (sam jest bboyem).  

Zwycięzcy konkursu, mieli szanse spotkać się z siedmioma głównymi ambasadorami projektu
i spędzić z nimi dzień w ich ulubionych fotograficznych warszawskich lokacjach. Każdy z ambasadorów poprowadził krótki foto-warsztat, opowiedział o swojej technice pracy, a następnie przez cały dzień zapewniał techniczne i merytoryczne wsparcie dla uczestników. Grupa odwiedziła między innymi: parking Domu Handlowego VITKAC, Elektrownię Powiśle czy Bulwary Wiślane. 

Do dyspozycji fotografów, na każdej lokacji, byli również modele – Karolina Gilon, prezenterka TV
i modelka oraz Dawid Rostkowski, tancerz, bboy, lepiej znany pod pseudonimem Bboy Minigun. Na warszawskie ulice Karolina i Dawid wyszli w street-style’owych stylizacjach PUMA, a głównym produktem wykorzystanym w sesji był kultowy już model butów z lat 80. – RS-X pochodzący z najnowszej kolekcji. 

Podczas całego dnia powstała niezliczona ilość zdjęć, które obejrzeć można między innymi na Instagramie pod tagiem #streetmeetwarsaw. Każdy z uczestników przedstawił swoje, unikalne spojrzenie na tą samą przestrzeń oraz modeli.

Marka PUMA obecna była na wszystkich etapach komunikacji – od sesji zdjęciowych z foto-ambasadorami, które stanowiły start aktywacji, poprzez brandowane gadżety rozdawane uczestnikom wydarzenia (specjalnie przygotowane paski oraz mapki) i stylizacje modeli, aż po finalnie stworzony content zdjęciowy, który publikowany jest na kanałach social media ambasadorów oraz uczestników wydarzenia.  

     

 

W najbliższym czasie przewidziana jest kolejna edycja projektu.

Za pomysł kreatywny, współpracę z fotografami, organizacje wydarzenia oraz komunikacje social media & PR odpowiedzialna jest agencja teal. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PUMA przedstawia POWER UP Pack inspirowany gamingiem

Nazwa linii POWER UP nawiązuje do znanych wszystkim gamerom momentów, kiedy bohater gry dzięki przypisanym lub odblokowanym umiejętnościom podwyższa swój poziom bądź uzyskuje specjalne zdolności. Zawodnicy PUMA nie potrzebują zbierać monet, gwiazdek czy punktów, tylko odblokują Nowe Poziomy i staną się bohaterami własnej gry dzięki POWER UP Pack.

 

Nowe buty piłkarskie, FUTURE 19.1 oraz PUMA ONE 19.1, zostały wzbogacone o nową kolorystykę: czerwono-niebieską eksplozję zaczerpniętą z kultury gamingu i automatów, będącą źródłem boiskowych wybuchów energii i kreatywności.

 

Gwiazdy PUMA, takie jak Antoine Griezmann, Luis Suárez czy Romelu Lukaku, wystąpią na światowych boiskach wyposażone w POWER UP Pack, którego globalna premiera odbędzie się 15 stycznia.

POWER UP Pack na nowo wprowadza linię FUTURE stworzoną z wykorzystaniem w jednej warstwie technologii NETFIT oraz nowej 3D Havoc Frame. Wspólnie tworzą one dzianinową cholewkę evoKNIT PRO, pozwalającej doskonale panować nad piłką dzięki lepszemu dopasowaniu, wyczuciu i stabilności.

 

Linia FUTURE stale ewoluuje, zaś wprowadzenie cholewki evoKNIT PRO oraz 3D Havoc Frame jest tego dowodem. PUMA ONE natomiast została stworzona po to, by wzmocnić zawodnika w każdym aspekcie jego gry, od strzału po szybkość reakcji i kontroli nad piłką.

 

PUMA ONE 19.1 wciąż hołduje perfekcjonizmowi w każdym aspekcie. Oferuje zawodnikowi najistotniejsze atrybuty piłkarskiego obuwia, wpływające na DOPASOWANIE, SZYBKOŚĆ i WYCZUCIE.

 

Idealne WYCZUCIE gwarantuje bardzo cienka i delikatna kangurza skóra umieszczona w miejscu, które odpowiada za precyzję strzału, a jednocześnie pomaga ona zredukować wagę buta. Kangurza skóra zapewnia unikatowe wrażenia z gry, jednocześnie w delikatny sposób dopasowuje się do stopy. Jeszcze większe wyczucie jest możliwe dzięki zaprojektowanym falom 3D wpływającym na lepszy kontakt z piłką.

https://youtu.be/KuiFG3Lyy9c

 

PUMA ONE 19.1 umożliwia optymalne DOPASOWANIE dzięki zastosowaniu technologii FUSEFIT w skarpecie evoKNIT. Zapewnia to nieograniczone możliwości sznurowania wpływające na stabilizację, zwiększenie komfortu oraz zwrotności.

 

Natomiast poprawa SZYBKOŚCI z PUMA ONE 19.1 jest możliwa dzięki wyjątkowo lekkiej podeszwie zewnętrznej RAPIDSPRINT redukującej wagę buta, co wpływa na osiąganą prędkość. Rozmieszczenie kolców wraz z zewnętrznym zapiętkiem zapewnia stabilność i wsparcie podczas gwałtownych przyspieszeń, dzięki czemu zawodnicy uzyskują bardziej aktywny i elastyczny but.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF