Jakub Kwiatkowski, Polski Związek Piłki Nożnej, i jego #BriefNa2023

Jakub Kwiatkowski, z-ca dyrektora komunikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej, związany ze sportem od początku swojej kariery zawodowej. (Specjalnie dla Briefu)

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

 

Jakub Kwiatkowski, z-ca dyrektora komunikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej, związany ze sportem od początku swojej kariery zawodowej.

● 2023 był rokiem trudnym, mimo nadziei, że po okresie covidowym sytuacja również w gospodarce normuje się stało się inaczej.

● Agresja Rosji na Ukrainę pokrzyżowała optymistyczne plany licznym firmom i przedsiębiorcom.

● W sporcie, w piłce nożnej ten rok zaczął się również „wybuchowo* – na początku roku, ówczesny selekcjoner poinformował, że opuszcza naszą drużynę bo dostał znacznie bardziej lukratywną ofertę pracy.

● Polska drużyna zdecydowała się nie brać udziału w meczu z Rosją, a w konsekwencji działań wojennych Rosja została wykluczona przez UEFA z rozgrywek.

● Na Mundialu, zgodnie z przewidywaniami, rozegraliśmy cztery mecze i po 36 latach udało się polskiej reprezentacji wyjść z grupy eliminacyjnej.

●  Sport, a szczególnie piłka nożna jest jednym z tych elementów, które skutecznie przyczyniają się do budowania marki kraju.

● W PZPN-ie mamy pełną świadomość tego, że budujemy wizerunek Polski.

● „Sportswashing” to termin używany do opisania praktyk jednostek, grup, korporacji lub rządów wykorzystujących sport do poprawy reputacji nadszarpniętej wykroczeniami. (Wikipedia)

● O sile oddziaływania sportu w budowaniu reputacji świadczy sportwashing, wykorzystywany przez państwa do wybielania swoich złych poczynań.

●PZPN we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, jeszcze przed rozpoczęciem Mundialu, zorganizowały kampanię na YouTubie, promującą nasz kraj w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Niemczech.

Grzegorz Kiszluk

Agencja Zbigniewa Bońka połączy się z gigantem

Zbigniew Boniek

Arskom Sport Brokers połączy się z agencją Ganador. Właściciele wierzą, że stworzą w ten sposób największą agencję marketingu sportowego w Polsce!

Arskom Sport Brokers działa na rynku od ponad 10 lat. W dorobku ma projekty przede wszystkim dla firm i marek sponsorujących sport. Z jej usług korzystali m.in. Jerzy Dudek, Wilfredo Leon, czy też twórcy internetowi tj. Kanał Sportowy i Footroll. Start agencji Ganador ogłoszono pod koniec października. Jej udziałowcami są Zbigniew Boniek (były prezes PZPN) i byli menedżerowie PZPN – Maciej Sawicki i Agnieszka Prachniak. Jej klienci to głównie dziennikarze sportowi: Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Krzysztof Stanowski (wszyscy są związani z Kanałem Sportowym), Sebastian Mila (były piłkarz, współpracujący z TVP Sport).

Arskom po fuzji z Ganadorem do końca roku ma osiągnąć ok. 10 mln zł przychodów i ponad 1 mln zł zysku. Plany na 2022 to zysk niemniejszy niż 3,5 mln zł. Po fuzji agencja będzie działać pod marką Arskom. Firmy podzielą udziały na pół.

W zarządzie nowej firmy prezesem zostanie Rafał Romaniuk, członkinią Agnieszka Prachniak, natomiast członkami rady nadzorczej będą Wojciech Szaniawski i Maciej Sawicki.

Po połączeniu będziemy największą agencją marketingu sportowego w Polsce i będzie bardzo trudno z nami rywalizować. Mieliśmy dwie możliwości: albo będziemy współpracować, albo ostro konkurować. Uznaliśmy, że rywalizacja ściągnęłaby za dużo naszej energii do wewnątrz, a na rynku jest tyle do zrobienia, że wolimy współpracować

Rafał Romaniuk, prezes Arskom


źródło: wirtualnemedia.pl

 

Adam Daniluk

PZPN eFutbol ogłasza kwalifikacje do kadry reprezentacji Polski w FIFA 22

PZPN eFutbol Fifa 22

To właśnie otwarte kwalifikacje mają rozstrzygnąć, kto pojedzie na zawody FIFA 22 jako reprezentant kraju.

Otwarte kwalifikacje organizowane przez PZPN eFutbol odbędą się 19 listopada o godzinie 17:00. Dwóch najlepszych zawodników pojedzie na zgrupowanie Reprezentacji Polski FIFA 22. Tam będą walczyć o miejsce w kadrze podczas grudniowego turnieju kwalifikacyjnego do FIFAe Nations Cup.

Format rozgrywek to mecze 1v1 w trybie Ultimate Team rozgrywane na Playstation 5.

Adam Daniluk