Jakub Kwiatkowski, Polski Związek Piłki Nożnej, i jego #BriefNa2023
Jakub Kwiatkowski, z-ca dyrektora komunikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej, związany ze sportem od początku swojej kariery zawodowej. (Specjalnie dla Briefu)
Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…
Jakub Kwiatkowski, z-ca dyrektora komunikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej, związany ze sportem od początku swojej kariery zawodowej.
● 2023 był rokiem trudnym, mimo nadziei, że po okresie covidowym sytuacja również w gospodarce normuje się stało się inaczej.
● Agresja Rosji na Ukrainę pokrzyżowała optymistyczne plany licznym firmom i przedsiębiorcom.
● W sporcie, w piłce nożnej ten rok zaczął się również „wybuchowo* – na początku roku, ówczesny selekcjoner poinformował, że opuszcza naszą drużynę bo dostał znacznie bardziej lukratywną ofertę pracy.
● Polska drużyna zdecydowała się nie brać udziału w meczu z Rosją, a w konsekwencji działań wojennych Rosja została wykluczona przez UEFA z rozgrywek.
● Na Mundialu, zgodnie z przewidywaniami, rozegraliśmy cztery mecze i po 36 latach udało się polskiej reprezentacji wyjść z grupy eliminacyjnej.
● Sport, a szczególnie piłka nożna jest jednym z tych elementów, które skutecznie przyczyniają się do budowania marki kraju.
● W PZPN-ie mamy pełną świadomość tego, że budujemy wizerunek Polski.
● „Sportswashing” to termin używany do opisania praktyk jednostek, grup, korporacji lub rządów wykorzystujących sport do poprawy reputacji nadszarpniętej wykroczeniami. (Wikipedia)
● O sile oddziaływania sportu w budowaniu reputacji świadczy sportwashing, wykorzystywany przez państwa do wybielania swoich złych poczynań.
●PZPN we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, jeszcze przed rozpoczęciem Mundialu, zorganizowały kampanię na YouTubie, promującą nasz kraj w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Niemczech.