...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Focus Nation (IF Nation Group) z kampanią na 5-lecie platformy in.PZU.pl

Kampania jest skorelowana z piątymi urodzinami platformy inPZU (którą TFI PZU uruchomiło
w 2018 roku). Bierze w niej udział influencer i ekspert finansowy Tomasz Jaroszek, znany z
kanału Doradca.tv, który przybliża inwestowanie w fundusze indeksowe będące wyróżnikiem
platformy.

Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa:
https://in.pzu.pl/kampania/lp/5-lat-inpzu
Do strony www. kieruje komunikacja w kanałach SoMe (FB, Instagram, X) oraz 30” film + 6”
bumper emitowany na YT. Zobacz 30” film: https://youtu.be/JU9A1pnbry4
W kampanii wykorzystano również content video przygotowany przez Tomka Jaroszka.
Na stronie www oraz na kanale YT eksperta można obejrzeć webinar wyjaśniający, jak zacząć
w ogóle inwestować oraz czym jest inwestowanie pasywne.
Kampanię wspierają również e-mailingi.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mistrz Innowacyjnej Transformacji docenia liderów technologicznej zmiany [BRIEF PATRONUJE]

Mistrz Innowacyjnej Transformacji

Misją inicjatywy Mistrz Innowacyjnej Transformacji jest promowanie liderów technologicznej transformacji w Polsce. Nagrodę przyznajemy firmom lub osobom, które w ciągu ostatnich trzech lat wdrożyły projekt oparty na nowych technologiach i w sposób istotny zwiększyły efektywność organizacyjną, rynkową lub miały pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia.

To już druga edycja konkursu. Pierwsza spotkała się z dużym zainteresowaniem – wpłynęły 54 zgłoszenia, a udział w konkursie wzięły największe firmy w Polsce. Wśród laureatów znalazły się taki firmy, jak CCC S.A, Alior Bank, IBM Polska, PZU czy też Bio Family.

Znalezienie się w gronie laureatów konkursu to znaczące wyróżnienie i możliwość zaprezentowania sukcesów firmy szerokiemu gronu światowych ekspertów, polskich przedsiębiorców i liderów cyfrowej transformacji. Podsumowanie konkursu i kongresu oraz prezentacja sylwetek zwycięzców zostaną opublikowane na łamach
magazynu „MIT Sloan Management Review Polska” i w innych mediach wspierających inicjatywę.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się na uroczystej gali podczas III Kongresu MIT Sloan Management Review, który odbędzie się 21-22 kwietnia 2021 r. Zwycięzców wyłoni Kapituła Konkursu, w skład której wchodzą uznani eksperci i praktycy biznesu.
Warunkiem udziału w konkursie jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, opisanie projektu oraz wskazanie liderów transformacji, których firma chciałaby wyróżnić.

Harmonogram

do 01.03.2021 r. – nabór zgłoszeń w ramach pierwszego etapu konkursu
09-11.03 2021 r. – wstępna selekcja zgłoszonych projektów, którą przeprowadzi zespół
badawczy ICAN Institute
15-22.03.2021 r. – głosowanie członków Kapituły, podczas którego wyłonieni zostaną
laureaci konkursu
21.04.2021 r. – uroczyste wręczenie statuetek w konkursie

Kategorie nagród

Technologia i rynek

Kategoria, w której wyróżnimy projekty związane z transformacją technologiczną procesów mających istotny wpływ na rynek, klienta, otoczenie biznesowe. Projekty te mogą dotyczyć takich obszarów, jak: oferta produktowa, kanały komunikacji, sprzedaż, logistyka.

Technologia i organizacja

W ramach tej kategorii wyróżnimy projekty związane z transformacją technologiczną procesów wewnątrz organizacji, które znacząco poprawiły wskaźniki efektywności funkcjonowania firmy.

Odpowiedzialna technologia

Kategoria, w ramach której wyłonione zostaną najlepsze projekty związane z transformacją technologiczną w obszarze środowiska i społeczeństwa – takie, które w istotny sposób wpłynęły na otoczenie i poprawę jakości życia.

Jeden kandydat może być zgłoszony w jednej lub więcej niż jednej kategorii konkursowej.
Można również zgłosić więcej niż jeden projekt i wyróżnić więcej niż jednego lidera.

W ramach powyższych kategorii wyłonimy osoby lub firmy, które zyskają miano:
/ MISTRZA TRANSFORMACJI
właściciel firmy bądź prezes – osoba decyzyjna w nagrodzonym projekcie
/ MISTRZA WDROŻENIA
menedżer odpowiedzialny za wdrożenie nagrodzonego projektu
/ CYFROWEJ ORGANIZACJI
firma bądź zespół odpowiedzialne za wdrożenie nagrodzonego projektu.

 

BRIEF objął patronatem mediowym Konkurs oraz III Kongres MIT Sloan Management Review, który odbędzie się 21-22 kwietnia 2021 r. Serdecznie zapraszamy!

MIT Sloan Kongres

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agencja mediowa PKN ORLEN i PZU ma nowego prezesa

Marcin Dec

Konsekwentne działania i intensywna praca przynoszą zakładane efekty. Sigma Bis dynamicznie się rozwija, pozyskując kolejnych klientów, stąd naturalna decyzja o wzmocnieniu jej zarządu. Menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem medialnym, reklamowym, marketingowym i zarządczym, a także doskonałą znajomością rynku domów mediowych to gwarancja jeszcze efektywniejszej realizacji celów biznesowych z korzyścią dla klientów i akcjonariuszy agencji.

Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu, nadzorujący projekt Sigma Bis

Liczymy na to, że Sigma Bis stanie się liderem rynku implementującym najnowocześniejsze rozwiązania. Potencjał Sigmy Bis i jej możliwości operacyjne mogą być tego zwiastunem. Z naszej perspektywy równie ważne jak działanie tego domu mediowego jest pokazanie, że największe Spółki Skarbu Państwa potrafią współdziałać i tworzyć razem projekty, które odnoszą sukcesy.

Marcin Eckert, Członek Zarządu PZU

Marcin Dec jest związany z branżą mediowo-reklamową od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał również w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w Wielkiej Brytanii i USA. Kierował grupą IPG Mediabrands Poland, w której zarządzał m.in. domami mediowymi – Initiative Media i UM McCann. Obsługiwały one klientów z wielu branż, m.in. motoryzacyjnej (BMW, Peugeot), finansowej (Millennium Bank, SKOK), ubezpieczeniowej (PZU, Link4), handlu detalicznego (Tesco), e-commerce (Allegro), telekomunikacyjnej (Orange), OTC (Merc, Walmark) i FMCG (Nestle, Tchibo, Carlsberg).

Cieszę się, że dołączam do zarządu Sigmy Bis. Jest to bardzo ambitny projekt o dużym potencjale i sądzę, że moje doświadczenie w branży przyczyni się do budowania pozycji spółki i skutecznego konkurowania na rynku.

Marcin Dec, Prezes Zarządu Sigma Bis

Własna agencja mediowa jest odpowiedzią PKN ORLEN i PZU na globalny trend budowania kompetencji marketingowych wewnątrz firmy, a tym samym realizację skutecznej komunikacji i zwiększenie efektywności wydatków reklamowych. Do zadań Sigmy Bis należą m.in. planowanie strategii mediowych, zakup czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i za granicą oraz analiza skuteczności działań promocyjnych.

Agencja zrealizowała już kilkaset projektów dla swoich akcjonariuszy. To m.in. „Tanie Tankowanie”, „#WspieramyPolskę” i „100. rocznica Bitwy Warszawskiej. Droga do zwycięstwa” dla Grupy ORLEN oraz „Maraton Warszawski”, „Solidarni z Białorusią” i „Autopomoc Prawna” dla Grupy PZU. Sigma Bis działa na zasadach komercyjnych, co oznacza współpracę także z klientami z rynku. Jednym ze zrealizowanych z powodzeniem projektów była kampania informacyjno-edukacyjna „Historie polskiego złota” dla Narodowego Banku Polskiego. Agencja konsekwentnie buduje zespół profesjonalistów, którzy będą podejmować współpracę z kolejnymi klientami.

Marcin Dec, Prezes Zarządu Sigma Bis

Marcin Dec to ceniony menedżer związany z branżą mediowo-reklamową od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce oraz krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w Wielkiej Brytanii i USA. W ostatnich latach pełnił funkcję CEO w Grupie IPG Mediabrands w Polsce, która obejmuje domy mediowe Initiative, Universal McCann, BPN i U2 Media i Reprise Media. W tym czasie pozyskał wielu nowych klientów i zwiększył przychody Grupy o ponad 300%. IPG Mediabrands w 2017 roku została najwyżej sklasyfikowaną grupą pod względem jakości obsługi i satysfakcji klientów w branżowym raporcie rocznym wydawanym przez Media & Marketing Polska.

Z domem mediowym Initiative Marcin Dec był związany przez 16 lat. W latach 2004-2006 pełnił funkcję media directora, w latach 2006-2008 dyrektora zarządzającego, natomiast CEO od 2008 roku. W 2012 roku został też szefem uruchomionego wówczas polskiego oddziału BPN. Wcześniej przez siedem lat pracował w OMD Poland. Pełnił tam m.in. funkcję dyrektora zarządzającego pionu Brand &Media.

Grupa IPG Mediabrands, pod kierownictwem Marcina Deca, była zaangażowana w realizację wielu projektów dla firm działających na międzynarodowym rynku. Obsługiwała klientów m.in. z branży motoryzacyjnej (BMW, Peugeot), finansowej (Millennium Bank, SKOK), ubezpieczeniowej (PZU, Link4), handlu detalicznego (Tesco), e-commerce (Allegro), telekomunikacyjnej (Orange), OTC (Merck, Walmark) i FMCG (Nestle, Tchibo, Carlsberg).

Marcin Dec ukończył kierunek Międzynarodowe Sprawy Polityczne i Ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej oraz studia doktoranckie w SGH z zakresu marketingu międzynarodowego. Jest prelegentem na seminariach i konferencjach branżowych, a także członkiem jury wielu prestiżowych konkursów, m.in. Effie oraz na Dyrektora Marketingu Roku.


Źródło: Informacja prasowa Biuro Prasowe PKN ORLEN

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Alert Gospodarczy – Stabilność sytemu bankowego

Stabilność sytemu bankowego

Przeżywające kłopoty i obciążone portfelem złych kredytów banki ograniczają finansowanie nowych przedsięwzięć i akwizycje nowych kredytów, a znaczną część swoich środków przeznaczają na podtrzymanie płynności klientów, którzy popadli w kłopoty.

Następuje w efekcie wypaczenie mechanizmu alokacji finansowej, gdyż środki dystrybuowane przez bank nie trafiają tam, gdzie mogłyby być najbardziej efektywnie wykorzystane, lecz służą również podtrzymywaniu nieefektywnych przedsiębiorstw. Dlatego kryzys bankowy może prowadzić do recesji w gospodarce lub spowodować przedłużenie recesji wywołanej innymi przyczynami.

W rezultacie kryzysu podażowo-popytowego, gwałtownego wzrostu bezrobocia, zatorów płatniczych wynikających z przerwania łańcuchów dostaw, także w skali globalnej, fali niewypłacalności przedsiębiorstw i innych negatywnych zjawisk nastąpi pogorszenie portfela kredytowego banków. Oczekuje się, że w perspektywie kilku kwartałów koszt ryzyka kredytowego wzrośnie do 20-30 mld zł, a zysk sektora bankowego w roku 2020 może oscylować wokół zera. Trudno przewidzieć jak szybko będziemy wychodzić z kryzysu, ale perspektywy dla banków są również z kilku innych powodów, charakterystycznych dla naszego systemu bankowego, pesymistyczne.

Po pierwsze, relatywnie wysoki poziom kapitalizacji może okazać się niewystarczający wobec wyzwań obecnego kryzysu oraz niekonwencjonalnych działań NBP. Dokapitalizowanie może nastąpić tylko z trzech źródeł: przez właścicieli, w wyniku rynkowych emisji lub ze środków publicznych. Pierwsze dwa sposoby pozyskania kapitału są w obecnych warunkach mało realne; ten trzeci sposób – może być niebezpieczny.

Warto przypomnieć, że polski sektor bankowy charakteryzuje się skrajnym niedopasowaniem terminów zapadalności aktywów i pasywów. Jaskrawie widać to na przykładzie kredytów mieszkaniowych. Źródłem finansowania 20-30-letnich kredytów hipotecznych są krótkoterminowe depozyty i osady na rachunkach bieżących. Listy zastawne nie pokrywają nawet 2% ich wartości, podczas gdy w większości krajów UE są źródłem finansowania kilkudziesięciu procent.

Informacje o pogarszających się wynikach finansowych banków i ogólna niepewność wywołana epidemią COVID-19 wymagają podjęcia działań poprawiających sytuację banków i ich wiarygodność w oczach klientów.

Po drugie, upaństwowienie Alior Banku i Pekao S.A. niebezpiecznie poszerzyło partyjne władztwo nad polityką kredytową banków. Problem jest dodatkowo nasilony przez podważenie wiarygodności KNF na skutek ujawnionego w 2018 roku skandalu korupcyjnego z udziałem jego ówczesnego przewodniczącego. Doświadczenia międzynarodowe pokazują, że w upartyjnionych bankach często górę nad rachunkiem ekonomicznym bierze kalkulacja polityczna. Złe skutki upartyjnienia banków zaczęły się ujawniać i u nas – w spadku wartości rynkowej Aliora i Pekao S.A., który zaczął się na długo przed pandemią COVID-19.

Charakter relacji właścicielskich między największymi graczami polskiego sektora finansowego sprawia, że sytuacja banków odzwierciedla się w wynikach finansowych innych podmiotów. Znakomicie można to zaobserwować na przykładzie PZU, w którym Skarb Państwa posiada 34% akcji oraz dwóch banków – Alior (PZU ma 32% akcji) i Pekao SA (PZU ma 20% akcji). Pogarszająca się sytuacja w obu bankach wpływa na słabsze wyniki PZU. Na tym przykładzie widać, jak słabnąca kondycja banków odciska piętno na stabilności całego sektora finansowego.

Widzą to inwestorzy, którzy dość pesymistycznie oceniają perspektywy banków. W okresie ostatnich trzech miesięcy akcje banków (WIG-Banki) straciły ponad 1/3 wartości, podczas gdy WIG stracił 5%, a spółki branży motoryzacyjnej, która najbardziej ucierpiała w trakcie zamrożenia gospodarki, straciły 8% (WIG-Moto).

Po trzecie, nie tylko nacjonalizacja ale również zastosowane rozwiązania regulacyjne i podatkowe spowodowały, że wypaczony został rynkowy mechanizm alokacji kapitału przez sektor bankowy. Zwolnienie z podatku bankowego i zerowa waga ryzyka dla obligacji skarbowych spowodowały, że od 5 lat tempo wzrostu kredytów korporacyjnych i dla ludności jest ok. dwa razy niższe niż tempo wzrostu kredytowania budżetu. Spadek zainteresowania udzielaniem kredytów wskutek kryzysu dodatkowo wzmocni te negatywne trendy. Ponadto, rozwiązanie to jest wysoce niemoralne, ponieważ Państwo zwalniając z podatku bankowego obligacje skarbowe pokazuje jak omijać ten podatek. W każdym z największych polskich banków ich wartość przekracza wielkość kapitałów własnych. W efekcie, muszą one, a nie tylko mogą, wyceniać ich portfel po bieżącej cenie rynkowej. To zwiększa ich wrażliwość na ewentualną przecenę polskiego długu.

Po czwarte, dołączenie przez NBP do banków centralnych, które utrzymują praktycznie zerowe stopy procentowe, obniży zyskowność sektora bankowego, w tym zwłaszcza banków w najsłabszej kondycji, które muszą konkurować o depozyty wysokością oprocentowania, a dużą część ich kredytobiorców stanowią podmioty niemogące uzyskać finansowania w innych bankach. Tymczasem zyskowność sektora bankowego już od kilku lat jest niższa niż sektora przedsiębiorstw niefinansowych i nie wystarcza do pokrycia kosztu wynajmu kapitału. Od 2016 roku odstaje od zyskowności banków w innych krajach naszego regionu, a od 2018 roku jest zbliżona do zyskowności banków w strefie euro. Za to efektywne opodatkowanie banków należy u nas do najwyższych w Europie i to nawet jeśli pominąć podatek bankowy. Z jego uwzględnieniem wynosi niemal 50% i jest około dwa razy wyższe niż przeciętnie w UE – i trzy razy wyższe niż średnio w regionie.

W latach 2011-2019 wynik finansowy polskich banków wykazywał stagnację, natomiast wynik finansowy netto lekką tendencję spadkową. Równocześnie następowały niekorzystne zmiany struktury czynników tworzenia wyniku finansowego. Spadał udział wyniku z tytułu prowizji i opłat, wzrastał udział wyniku z tytułu odsetek. Dochody odsetkowe z kolei rosły nieznacznie (o 1,5 mld zł), w związku z czym głównym czynnikiem, który przy wzroście kosztów działania banków pozwalał utrzymywać wynik brutto na zbliżonym poziomie w całym okresie, były spadające koszty odsetek. Przy wzroście wartości depozytów o 87%, koszty odsetek spadły o 43%. Z makroekonomicznego punktu widzenia jest to niekorzystne, gdyż zniekształca decyzje dotyczące oszczędzania i inwestowania. Utrzymanie dodatnich wyników finansowych banków w kolejnych latach będzie bardzo trudne, gdyż:

  • dalsze obniżanie kosztów odsetek nie będzie możliwe,
  • ze względu na obniżki stóp procentowych NBP przychody z tytułu odsetek zmniejszą się,
  • pojawią się negatywne skutki pogorszenia portfela kredytowego banków ze względu na nasilającą się recesję.

W tych warunkach niektóre banki, zwłaszcza banki spółdzielcze BS, mogą się znaleźć na skraju bankructwa lub wręcz zbankrutować. W przypadku BS rentowność aktywów indeksowanych do WIBOR nie ma powiązania z procesem wyznaczania kosztu pasywów jak również możliwością i szybkością dostosowania kosztu pasywów. Struktura bilansu banków spółdzielczych z 44% udziałem aktywów, których obecna rentowność wynosi 0% p.a., stawia te instytucje w ponadprzeciętnie trudnej sytuacji. Dostosowanie struktury bilansu nie jest możliwe w szybkim tempie i wymaga co najmniej 2-3 lat, aby doprowadzić rentowność banków spółdzielczych do zerowego poziomu

Banki spółdzielcze mają proporcjonalnie znacznie większą niż banki komercyjne ekspozycję bilansową na sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które w największym stopniu ucierpiały z racji na kryzys COVID-19. Dlatego też zamknięcia i upadłości przedsiębiorstw mocniej uderzą w bilanse BS niż banków komercyjnych, a ewentualne bankructwa banków spółdzielczych pogłębią problemy płynnościowe firm kredytowanych przez BS, pogłębiając recesję i zwolnienia w szczególności na terenach małomiasteczkowych i wiejskich.

Zapaść BS spowoduje konieczność interwencji ze strony Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG), co pociągnie za sobą wzrost poziomu obowiązkowych składek i kolejne koszty dla banków.

W związku z wprowadzeniem tzw. tarczy finansowej, zaciemnieniu ulegają relacje pomiędzy budżetem, bankiem centralnym oraz bankami komercyjnymi. Obligacje emitowane przez PFR i BGK, które z założenia nie będą w całości (do 75%) wykupione przez emitentów, są nabywane przez banki, które, w dalszej kolejności, będą nabywane przez NBP, co skomplikuje relacje pomiędzy budżetem a NBP. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że mające w 75% charakter dotacji subwencje udzielane przez PFR i BGK zostaną sfinansowane emisją pieniądza banku centralnego, co zaciemni sytuację sektora finansów publicznych i może prowadzić do spadku wiarygodności Polski.

Skupowanie obligacji przez NBP będzie zachęcać osłabione banki do dalszego zwiększania portfela skarbowych papierów wartościowych, kosztem rozwijania akcji kredytowej. Jest bowiem dla nich sygnałem, że nie muszą się obawiać konieczności wyceny obligacji po bieżących cenach rynkowych (w związku z przekroczeniem przez ich portfel wielkości kapitałów własnych). Nabywanie obligacji będzie miało dla nich, obok dotychczasowych, dodatkowe korzyści. Zapewni strumień dochodów bez restrukturyzacji portfela kredytów, zmniejszenia płynności aktywów oraz ponoszenia kosztów identyfikacji zyskownych projektów. Będzie więc słabnąć pozytywny wpływ sektora bankowego na jakość alokacji kapitału w gospodarce i – w rezultacie – efektywność jego wykorzystania, a narastać uzależnienie sektora bankowego od stanu finansów publicznych, który – co nieuniknione – dramatycznie się pogarsza.

Doświadczenia międzynarodowe pokazują, że ewentualny kryzys bankowy mógłby trwale obniżyć poziom PKB o 5 do 10%. Firmy i konsumenci musieliby się zmierzyć z poważnymi problemami w dostępie do zewnętrznego finansowania. Najbardziej ucierpiałyby te podmioty, które są od niego najsilniej uzależnione.

Stabilność i sprawność sektora bankowego, który jest dominującym źródłem finansowania polskiej gospodarki, będzie miała istotny wpływ na głębokość i długość recesji jak i dalsze tempo wzrostu. W kolejnych kwartałach nastąpi istotne pogorszenie portfela kredytowego banków w wyniku kryzysu, wzrostu bezrobocia, zatorów płatniczych i niewypłacalności firm. Perspektywy dla banków są pesymistyczne, co widać w okresie ostatnich trzech miesięcy gdy akcje banków (WIG-Banki) straciły ponad 1/3 wartości, gdy WIG stracił tylko 5%. 

Wyśrubowane rozwiązania regulacyjne i podatkowe psują polski rynek bankowy. Efektywne opodatkowanie banków należy w Polsce do najwyższych w Europie, a podatki wobec banków są tak konstruowane aby wykorzystywać oszczędności depozytariuszy na finansowanie długu państwa a nie rozwoju gospodarczego poprzez zwolnienie obligacji skarbowych z podatku bankowego i zerową wagę ryzyka dla obligacji skarbowych co spowodowało, że od 5 lat tempo wzrostu kredytów dla rozwoju gospodarki jest dwa razy niższe niż tempo wzrostu kredytowania budżetu.

Wyzwania kryzysu i niekonwencjonalnych działań NBP podważają stabilność sektora bankowego. Skupowanie obligacji przez NBP pogłębia negatywne zjawisko finansowania państwa a nie rozwoju gospodarczego, gdy efektywne zerowe stopy procentowe NBP radykalnie ograniczyły przychody banków, w szczególności banków w słabszej kondycji. Niektóre banki, zwłaszcza banki spółdzielcze z gorszą strukturą bilansu i większą ekspozycją na sektor mikro i małych przedsiębiorstw, mogą się znaleźć na skraju bankructwa, pogłębiając recesję i zwolnienia w szczególności na terenach małomiasteczkowych i wiejskich.

Negatywnie wpływa na sektor poszerzenie władzy partii nad polityką kredytową banków poprzez upaństwowienie Alior Banku i Pekao S.A., nasilone przez podważenie wiarygodności KNF na skutek ujawnionego w 2018 roku skandalu korupcyjnego z udziałem jego ówczesnego przewodniczącego. 

Specjalnie dla brief.pl Robert Kowalski – Stanford University

Zespół Alertu Gospodarczego dziękuje Stefanowi Kawalcowi i Tomaszowi Mirończukowi za wkład w przygotowanie tego Alertu (AG12).

Alert Gospodarczy to inicjatywa think tanku Open Eyes Economy oraz Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Wszystkie alerty eksperckie dostępne są na: www.oees.pl/dobrzewiedziec

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PZU i Alior Bank włączają startupy do walki ze skutkami koronawirusa

startupy walka z koronawirusem

Zależy nam na promowaniu pomysłów, które mają szeroki wymiar społeczny. Służą leczeniu, diagnostyce, prewencji i edukacji. Cenne będą też inicjatywy, które pomagają w doskonaleniu usług i oferty ubezpieczeniowej oraz bankowej, by lepiej odpowiadały na potrzeby klientów w okresie kryzysu wywołanego wirusem. Dotyczy to przykładowo rozwoju zdalnych procesów i ulepszaniu ich tak, by bez większego wysiłku mogli z nich korzystać wszyscy klienci, wśród nich osoby starsze.

Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU

Pandemia wpływa na codzienne życie każdego z nas. Prawdopodobnie jej skutki, będziemy odczuwać jeszcze przez długi czas. Dlatego żeby aktywnie stawić czoło nadchodzącym wyzwaniom, również tym związanym z nieuniknionym spowolnieniem gospodarczym zdecydowaliśmy się na uruchomienie inicjatywy specjalnej RBL_START #COVID-19. Sytuacja wymaga od nas sprawnych działań, w tej sytuacji kryteriami wyboru projektów, oprócz ich realnego efektu społecznego, będą łatwość i szybkość wdrożenia na szeroką skalę.

Daniel Daszkiewicz , dyrektor Departamentu Innowacji i FinTech w Alior Banku

Projekty, które mają szansę na wsparcie, dotyczą takich obszarów, jak:

  • prewencja, diagnostyka i leczenie koronawirusa,
  • edukacja społeczna w tym zakresie,
  • rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług online, szczególnie przez seniorów,
  • projekty ułatwiające firmom przenoszenie usług do kanałów zdalnych.
  • produkty i usługi odpowiadające na potrzeby zdrowotne, finansowe i ubezpieczeniowe klientów w związku z pandemią koronawirusa oraz w podobnych kryzysowych sytuacjach.

Zwycięskim startupom PZU i Alior Bank oferują współpracę i wsparcie swoich ekspertów w realizacji projektów, a także pomoc w ich rozpowszechnianiu. Partnerem technologicznym wspierającym inicjatywę RBL_START #COVID-19 jest Microsoft.

Zgłoszenia są przyjmowane do 26 kwietnia poprzez dostępny online formularz.


Źródło: informacja prasowa PZU

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie akcenty w Davos – Dom Polski PZU i Banku Pekao na Światowym Forum Ekonomicznym

Dom Polski Davos

Specjalnie zaaranżowana przestrzeń Domu Polskiego/Polish House będzie miejscem paneli dyskusyjnych, spotkań biznesowych oraz innych wydarzeń promujących zarówno Polskę, jak i obie spółki będące partnerami Forum – PZU i Bank Pekao. Tegoroczne dyskusje odbywać się będą pod hasłem #GrowingEurope, nawiązując do potencjału regionu Europy ŚrodkowoWschodniej w kontekście rozwoju gospodarki naszego kontynentu.

Poza promowaniem rodzimego biznesu oraz potencjału drzemiącego w firmach regionu CEE, twórcom Polish House przyświecał jeszcze jeden, bardzo istotny cel – propagowanie polskiej kultury i szerzenie wiedzy na temat Polski. Wyraźnie widoczne jest to we wnętrzu Domu Polskiego – specjalnie zaprojektowanego w stylu polskiej sztuki ludowej. Tegorocznym motywem przewodnim, a także inspiracją dla twórców, była kultura góralska.

Graficznym motywem przewodnim obecnym w logotypie Domu Polskiego, w jego wnętrzu oraz w materiałach promocyjnych jest wzór wykorzystywany w zdobnictwie góralskim. W kąciku góralskim goście odwiedzający Dom Polski spróbują natomiast tradycyjnych potraw z południa Polski. To jednak nie jedyne atrakcje Polish House. Odwiedzający będą mogli również zapoznać się z sylwetkami znanych Polaków (m.in. naukowców, artystów oraz sportowców), a przy specjalnym interaktywnym lustrze wziąć udział w krótkim quizie. Odpowiadając na pytania, dowiedzą się, jakim typem podróżnika są oraz jakie miasto powinni w takim razie odwiedzić w naszym kraju. Będą mogli zapoznać się z krótkim opisem miasta oraz zobaczyć jego najciekawsze ujęcia.

Dom Polski, stworzony przez PZU i Bank Pekao, dostępny będzie dla wszystkich odwiedzających przez cały czas trwania Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w dniach 21-24 stycznia.

Światowe Forum Ekonomiczne w Davos to jedno z najbardziej znanych i prestiżowych spotkań czołowych przywódców politycznych, globalnych liderów biznesu, uznanych intelektualistów i ekspertów, a także dziennikarzy. Jego uczestnicy co roku koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań największych problemów gospodarczych i społecznych współczesnego świata.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PKN ORLEN i Grupa PZU z nową polityką wspólnych zakupów marketingowych

PKN ORLEN i Grupa PZU zamierzają utworzyć podmiot, który będzie świadczył usługi związane z szeroko pojętymi zakupami usług marketingowych i reklamowych, takich jak zakup powierzchni reklamowej. Spółki złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej, PKN ORLEN, w kontekście tworzenia nowej spółki, wskazał na globalne podejście do komunikacji marketingowej i konieczność wzmacniania rozpoznawalności marek w ramach Grupy ORLEN: Rynek reklamy ewoluuje bardzo dynamicznie i nie zamierzamy się temu biernie przyglądać. Działamy globalnie, nasze produkty oferowane są w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, a nasza detaliczna sieć sprzedaży działa nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, w Czechach i na Litwie, a od 2019 r. również na Słowacji. Przeniesienie kompetencji marketingowych, szczególnie w Internecie, wewnątrz Grupy to przede wszystkim gwarancja spójności komunikacji, a co za tym idzie wzmacnianie siły naszych marek.  Łatwiej będzie też prowadzić ewaluację realizowanych kampanii i skupiać się na najbardziej efektywnych na danym rynku narzędziach. To także nowe możliwości w budowaniu bezpośrednich relacji z naszymi klientami, głównie poprzez wykorzystanie programów lojalnościowych.
Z kolei Damian Ziąber, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU wskazuje, że coraz więcej marek szuka rozwiązań podnoszących efektywność zakupu usług reklamowych i sposobów prowadzenia swojej komunikacji z odbiorcą końcowym. Wciąż dążymy do optymalizacji  efektywności wydatków reklamowych i marketingowych. Wspólnie z naszym partnerem chcemy pójść o krok dalej, wzorując się na światowych trendach. Nasze przedsięwzięcie ma pokazać, że na działania marketingowe można patrzeć szerzej niż tylko w obszarze branży, w której się działa, zaś łączenie budżetów marketingowych da efekty synergii, przede wszystkim kosztowej. Nowotworzona spółka będzie oferować pełen zakres wspomnianych usług. Grupa PZU ma już bardzo pozytywne doświadczenia z zakresu synergii kosztowych; działając wspólnie z Bankiem Pekao SA osiągnęła w krótkim czasie znaczne oszczędności.
Adam Burak i Damian Ziąber zgodnie podkreślają, że jednym z naczelnych celów funkcjonowania reprezentowanych przez nich spółek jest stała budowa ich wartości dla akcjonariuszy. Dlatego weryfikacja i optymalizacja ponoszonych kosztów, w tym w obszarze marketingu jest naturalnym działaniem mającym bezpośrednie przełożenie na przyszłe wyniki finansowe.
PKN ORLEN i PZU nie podają szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki, którą chcą powołać. Posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78% marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek wyniósł 58%.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PZU wspiera młodych filmowców!

konkurs

Warunkiem uczestnictwa w konkursie Papaya Young Directors, organizowanym przez Papaya Films, jest napisanie eksplikacji reżyserskiej filmu, na podstawie briefu przygotowanego przez partnera. Następnie najlepsze eksplikacje zostaną zrealizowane i ocenione przez jury. Konkurs skierowany jest do studentów, absolwentów szkół filmowych oraz  młodych reżyserów.

Udział w Papaya Young Directors może być świetnym początkiem kariery zawodowej. Mamy nadzieję, że uczestnicy konkursu zaprezentują pomysły na filmy reklamowe, które pokażą Grupę PZU w sposób niestandardowy i ciekawy. PZU przeszło ogromną transformację –  od tradycyjnej instytucji
po nowoczesną grupę finansową. Wartości, którymi się kierujemy, to przede wszystkim innowacyjność, uczciwość i troska. Chcemy pomagać naszym klientom odpowiedzialnie brać przyszłość w swoje ręce. Chcielibyśmy, aby zgłoszone prace opierały się na emocjonalnych historiach, które pokażą coś więcej niż tylko produkt. Jest to również szansa na przełamanie dotychczasowego spojrzenia na markę, ponieważ będzie ona tworzona oczami artystów, którzy mogą być również naszymi potencjalnymi klientami. Liczymy na to, że reklamy nas zaskoczą.

Konkurs startuje 1 lutego 2018 roku, termin nadsyłania prac upływa 2 marca. Ogłoszenie wyników oraz premiera filmów odbędzie się podczas gali finałowej konkursu, która odbędzie się 13 czerwca
w Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski.

Cztery edycje konkursu w liczbach:

-> 3000 eksplikacji reżyserskich;
-> 68 zrealizowanych filmów;
-> 25 sponsorów,
-> ponad 100 jurorów

Szczegóły oraz harmonogram konkursu dostępne na: http://www.papayayoungdirectors.com/

Bądź kreatywny, łam schematy, zaskocz nas swoim pomysłem!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF