BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Założyciel Newonce, Piot Kędzierski pożegnał się ze słuchaczami za pośrednictwem Instagrama.
Szanowni. To było kilka wyjątkowych lat. Dziękuje wszystkim, którzy sprawili, że spełniłem swoje marzenie o stworzeniu radia. Bez Was nie byłoby najfajniejszego medium w Polsce. Chylę czoła naszym wspaniałym słuchaczom i czytelnikom. Polubiliśmy się z wzajemnością… Serce mi wali.
Piotr Kędzierski na Instagramie
W emocjonalnym komunikacie Piotr informuje, że całkowicie nie znika. Prawdopodobnie o jego przyszłych projektach dowiemy się więcej w przyszłości.
Kędzierski związany był z Newonce od samego początku. Od 2016 roku pełnił funkcję redaktora naczelnego Newonce.paper. Następnie w 2017 został dyrektorem kreatywnym Newonce.radio. Prowadził audycje „Bolesne poranki” i współtworzył „Rozmowy: Kędzierski i Wojewódzki”.
W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów. Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.
W 2021 roku zasięg dzienny radia wyniósł 67,2%, co oznacza nieznaczną korektę, o -1,7 punktu proc., w stosunku do wyniku z roku 2020 roku. Ten niewielki spadek należy wiązać z kilkoma czynnikami – ogólnym spadkiem konsumpcji wszystkich mediów tradycyjnych czy przeciągającym się efektem pandemii, która długofalowo wpłynęła na zmianę sposobu korzystania z mediów. Radio mierzy się też z konkurencją w postaci innych mediów audio, w tym podcastów, które znacząco zwiększyły swój zasięg w ub.r. (ale w Polsce największymi producentami i dostawcami podcastów są grupy i rozgłośnie radiowe).
W 2021 roku we wszystkich grupach wiekowych radio notowało bardzo wysoką słuchalność tygodniową, na poziomie 85-92%. Najwyższą słuchalność radio ma wśród osób dorosłych, ale nawet wśród młodych, w wieku 15-24 lata, zasięg tygodniowy przekracza 85%.
W minionym roku wzrost słuchalności widać w miesiącach letnich, co można wiązać z powrotem Polaków do tradycyjnego sposobu życia i pracy po okresie ograniczeń związanych z przemieszczaniem się poza domem. Obostrzenia zostały poluzowane od maja 2021, rozpoczęły się samochodowe wyjazdy na wczasy, wakacje i weekendy – auto jest tym miejscem, w którym radia słucha najwięcej Polaków, co mogliśmy wyraźnie obserwować we wzroście zasięgu.
Na wysokim poziomie pozostaje średni czas słuchania – 4 godz. i 19 min. Prawie co trzeciego odbiorcę mnożna zaliczyć do grupy heavy userów radia – osób, które mają włączony odbiornik przez co najmniej 6 godzin dziennie.
Najpopularniejsze są w Polsce rozgłośnie komercyjne, których udział w czasie słuchania wynosi aż 85%.
Oprócz stacji mainstreamowych, nadających w formacie AC, bardzo popularne są rozgłośnie wąsko sformatowane, które codziennie gromadzą blisko 12-milionowe audytorium.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Od 1 września do 15 października można wysyłać zgłoszenia do Konkursu imienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku. Najlepszych Twórców wyłoni kilkunastoosobowe Jury. Zwycięzców poznamy na gali finałowej w Rzeszowie pod koniec listopada.
Podcast Roku to pierwszy taki ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.
W konkursie mogą wziąć udział zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Nagroda dla debiutantów, będzie mieć charakter nie tylko pieniężny, ale będzie również pakietem profesjonalnego wsparcia budowy i rozwoju podcastów w aspekcie dziennikarskim, marketingowym, technicznym. Przewidziano również przyznanie nagrody dla najlepszego podcastu stworzonego przez uczniów szkół średnich oraz wyróżnienia dla marek zlecających podcasty i wspierających ten gatunek. Informacje o puli nagród zostaną ogłoszone 30 września 2021 roku w Światowy Dzień Podcastów.
Partnerem Strategicznym jest platforma Incredible Inspirations Sebastiana Kulczyka, która ufunduje specjalną nagrodę tematyczną w kategorii ,,Dziecko w świecie nowych technologii”. W tej kategorii będziemy szukać podcastów opowiadających o świecie jutra i wpływie technologii na wszystkie dziedziny życia.
Do grona mecenasów i partnerów merytorycznych Konkursu dołączyli: Google Polska, Audioteka, wiodąca platforma audiobooków i podcastów, Tandem Media, broker mediowy, Kuźniar Media & Voice House oraz Magazyn Press.
Prace biorące udział w Konkursie oceniane będą ze względu na ich oryginalność, innowacyjność, wkład w rozwój rynku podcastów w Polsce oraz ponadprzeciętną jakość wykonania.
Udało nam się zaprosić do Jury doświadczonych dziennikarzy, uznanych twórców, infuencerów, producentów i badaczy rynku podcastów w Polsce. Chcemy wybrać najlepsze podcasty, jednocześnie wesprzeć finansowo i merytorycznie dobrze zapowiadających się debiutantów.
Tomasz Majka, syn radiowca, jeden z inicjatorów Konkursu
W skład Jury wejdą między innymi: Marcin Myszka autor najpopularniejszego podcastu w 2020 roku „Kryminatorium”, Marcin Łukawski dziennikarz Radia 357 oraz wykładowca Collegium Civitas, Karolina Hytrek – Prosiecka była dziennikarka TVN, ekspert ds. zarządzania informacją, Marcin Skonieczny prezes Patronite.pl i partner zarządzający Dige, agencji interaktywnej / internet software house’u, Szymon Jadczak dziennikarz WP.pl oraz członek Instytutu Zamenhoffa, Natalia Borawska dyrektor kreatywna i scenarzystka, Dionisios Sturis – reporter i pisarz, Michał Dobrzański pomysłodawca cyklicznego raportu Słuchacz podcastów w Polsce, realizowanego przez Tandem Media, Karol Stryja influencer, właściciel studia podcastowego The Podcast Makers, Justyna Dżbik – Kluge dziennikarka radiowo-telewizyjna, przez wiele lat związana z Telewizją Polską i Polskim Radiem, a w ostatnich latach z Radiem Zet i Radiem Kolor, Bożena Targosz prezenterka, lektorka i trenerka medialna, Łukasz Błąd dziennikarz radiowy i wykładowca WSIiZ w Rzeszowie oraz Katarzyna Błaszczyk reportażystka radiowa i współzałożycielka inicjatywy Torba Reportera i Podcastera.
Inicjatywę od początku wspierają mecenasi: Lancerto, BISPOL oraz Best Construction. Partnerem konkursu jest Radio 357, Patronite.pl, Instytut Zamenhofa, agencja PR Molecule Group oraz kancelaria prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objęły wszystkie największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Najczęściej cytowanym medium przez inne redakcje w Polsce pozostaje Onet. Wzrostową pozycję o jedno oczko uzyskał portal WP, zajmując tym samym drugie miejsce. Podium zamyka stacja TVN24. Najwyższe zmiany odnotowały natomiast Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia – kolejno dziesięć i dziewięć miejsc w stosunku do czerwca br. - wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce” za lipiec 2021 przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za lipiec znajdują się między innymi cztery portale internetowe: Onet, WP, Interia oraz redakcja Wirtualnemedia, która awansowała o dwie pozycje i tym samym znalazła się w zestawieniu TOP 15. W grupie stacji radiowych obecne są trzy rozgłośnie: RMF FM, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia. Telewizję zaś niezmiennie reprezentuje trzech nadawców: TVN24, Polsat News oraz TVPinfo. Prasę natomiast pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna i Fakt.
Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów za lipiec otwiera Onet z wynikiem 4,8 tys. powołań. Miejsce drugie z liczbą 4 tys. cytowań zajęła WP – na portal głównie powoływano się w związku z sondażem o wyborach do Sejmu na dzień 11 lipca 2021 r., przygotowanym przez United Surveys na zlecenie redakcji. Trzecie miejsce należy do stacji TVN24, która wygenerowała 3,3 wzmianek w innych mediach.
Aż o dziesięć oczek wzrosła pozycja Polskiego Radia 24, które uplasowało się na dziewiątym miejscu ze wzrostem o ponad 100 proc. niż w czerwcu – 1,2 tys. cytowań. Inne tytuły mediowe w Polsce licznie powoływały się na wywiad rozgłośni z szefem KPRM Michałem Dworczykiem, w którym minister informował o planowanej odsprzedaży szczepionek przeciwko COVID-19 innym krajom w Europie. Program Pierwszy Polskiego Radia również odnotował znaczący skok w górę o dziewięć miejsc, z liczbą 1 tys. cytowań. Redakcja przeprowadziła rozmowę z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, który innymi komentował planowane zmiany w programie nauczania, które obejmą obligatoryjny wybór między religią i etyką. O cztery miejsca w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat News (2,2 tys. powołań), która gościła na antenie rzecznika Ministerstwa Zdrowia Wojciecha Andrusiewicza, wypowiadającego się między innymi na temat planów kwarantanny osób zaszczepionych mających kontakt z wariantem Delta. W rankingu ogólnym wzrosty dotyczą również tytułów: Super Express o trzy miejsca, Fakt z dwom oczkami i portal Wirtualnemedia z miejsca szesnastego poza rankingiem głównym w czerwcu na miejsce czternaste w lipcu bieżącego roku.
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
W rankingu tytułów prasowych za lipiec 2021 pierwsze miejsce utrzymuje Rzeczpospolita z wynikiem 2,8 tys. materiałów w innych mediach. Drugie miejsce w kategorii ze wzrostem o jedno oczko zajęła Gazeta Wyborcza z liczbą blisko 1,4 tys. cytowań. Pozycję trzecią również ze zmianą w górę o jedno miejsce zajmuje Super Express (1,3 tys.). Najwyższy wzrost dotyczy natomiast tytułu Nasz Dziennik – zmiana o czternaście pozycji w stosunku do czerwca br. Na dziennik głównie powoływano się w związku wypowiedzią doradcy ministra edukacji Pawła Skrzydlewskiego o „ugruntowaniu dziewcząt do cnót niewieścich”. O siedem miejsc awansowała również Gazeta Polska, na której łamach ukazał się licznie cytowany przez innych dziennikarzy w Polsce wywiad z szefem PiS, Jarosławem Kaczyńskim.
Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne
Podium kategorii zajęły kolejno TVN24 (3,3 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (933). Na miejscu czwartym ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasował się TVN (760). O trzy miejsca wzrosła również pozycja TV Republika (306 powołań), do której najczęściej odnoszono się w związku z rozmową stacji z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską na temat konieczności szczepień, które mogą uchronić kraj przed czwartą falą i dodatkowymi restrykcjami. O trzy oczka zmieniła się także pozycja TVP3 (180), która tym samym zajęła ósme miejsce w rankingu. Zestawienie zamyka stacja Canal+ (144), która awansowała o dwa miejsca. Stacja relacjonowała zawody Grand Prix na żulu, rozmawiając między innymi z Robertem Lambertem debiutantem w wyjściach na nowym silniku, który ma szansę zmienić hierarchię w mistrzostwach świata.
Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w lipcu blisko 1,5 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu zajmuje Polskie Radio 24, które cytowano w innych mediach prawie 1,3 tys. razy. Podium zamyka Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 1 tys. wzmianek. W rankingu znalazły się również dwie stacje regionalne Radio Wrocław ze wzrostem o jedno oczko w porównaniu do ubiegłego miesiąca i wynikiem 194 powołań oraz Radio Poznań z awansem o dwa miejsca i liczbą 100 cytowań. Stacja z Poznania gościła na antenie premiera Mateusza Morawieckiego, który w rozmowie z redakcją między innymi potwierdzał, że Wielkopolska jest jedną z zakładanych lokalizacji elektrowni jądrowej.
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet, cytowany w lipcu 4,8 tys. razy. Kolejno w rankingu ponownie uplasowały się również serwisy WP z liczbą 4 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,2 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1 tys. cytowań i ze wzrostem o jedno oczko zajął branżowy portal Wirtualnemedia. Redakcja, powołując się na swoje źródła, między innymi informowała, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wyklucza cofnięcia koncesji wszystkim stacjom TVN, jeżeli wejdą w skład grupy, jaka powstanie po fuzji Warner Media z Discovery. Wyższe pozycje względem czerwca odnotowały również portale o charakterze show-biznesowym: Pudelek na poziomie 669 wzmianek i Pomponik z 270 cytatami w innych mediach.
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
Na miejsce pierwsze kategorii awansowała aż o pięć pozycji Gazeta Polska, cytowana w innych mediach łącznie 337 razy. Za nią tygodnik Wprost z liczbą 259 powołań. Podium zamyka natomiast Newsweek (219) wraz ze wzrostem o jedno oczko. O trzy pozycje wyżej uplasował się natomiast dwutygodnik Viva! z wynikiem 221 wzmianek. Ranking ponownie zamyka tygodnik Do Rzeczy (204).
Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Twój Styl, cytowany w lipcu łącznie 146 razy między innymi za sprawą wywiadu na łamach sierpniowego numeru z aktorką Anną Dereszowską. Pozycja druga należy do branżowego tytułu Press z wynikiem 131 powołań w innych mediach i wzrostem o jedno oczko. Podium zamyka magazyn Forbes z liczbą 100 wzmianek. Kolejno miejsce czwarte i piąte zajmują Perspektywy (99) i Zwierciadło (40).
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za lipiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu z liczbą kolejno 2,8 tys., 1,2 tys. i 290. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Business Insider, Bankier, WNP oraz 300gospodarka.
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Liderem kategorii mediów regionalnych w lipcu 2021 pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w lipcu 194 razy. Rozgłośnia gościła na antenie między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju. Wzrost o sześć oczek odnotowało Radio Poznań, plasując się tym samym na miejscu trzecim z wynikiem 100 wzmianek. Pozycja czwarta to z kolei najwyższy awans w rankingu aż o siedem pozycji i dotyczy on Dziennika Bałtyckiego (83). Redakcja gazety jako pierwsza informowała, iż Disney pracuje nad filmem opartym na scenariuszu polskich twórców i którego akcja ma rozgrywać się w Polsce. Ranking zamyka natomiast Radio Kraków z liczbą 82 materiałów w innych mediach.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2021 roku. Wszystkie wykresy do pobrania znajdują się pod następującym linkiem: https://bit.ly/2Wq3aE6
Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:
W przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
W przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów (IMM)”.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Wyjątkowa, całkowicie nowatorska lista przebojów, cykliczny felieton prof. Jerzego Bralczyka, nowa audycja Michała Nogasia oraz serial dla i o Patronach - to tylko niektóre z propozycji, które zagoszczą na antenie Radia Nowy Świat.
Główna zmiana w ramówce RNŚ nastąpi w najbliższy wtorek – 9 lutego. Na antenie pojawi się zapowiedziana na początku stycznia audycja: Szczyt wszystkiego, czyli każda lista świata.
Jeśli chcecie poznać przeboje np. z Izraela, Japonii , Nigerii, Argentyny czy Kuwejtu, koniecznie nasłuchujcie! To z pewnością nie będzie klasyczna lista hitów. Chcemy stworzyć absolutnie nowatorską, kilkuetapową audycję będącą rankingiem list przebojów z całego świata. Poprowadzą ją nasze Młode Talenty: Mateusz Andruszkiewicz i Marcin Mann, a wydawcą jest Maciek Jankowski.
Magda Jethon w porannej audycji Wojciecha Manna
Na swoje ulubione utwory, co tydzień prezentowane słuchaczom, będą mogli głosować tylko Patroni radia. Pierwsze wydanie listy już w najbliższy wtorek (9 lutego) o godzinie 22:00. Prowadzący zaprezentują wybrane przeboje aż z dwunastu krajów.To nie koniec muzycznych nowości na antenie Radia Nowy Świat. 17 lutego ze swoją autorską audycją muzyczną wystartuje Michał Nogaś.
To będzie muzyka, której sam słucham podczas czytania, stąd tytuł Muzyka do czytania. Będzie różnorodna, ale nie nachalna. Mam nadzieję, że się słuchaczom spodoba.
Michał Nogaś
Radio Nowy Świat z założenia jest interaktywną stacją, stąd pomysł na włączenie Patronów w antenę. Rusza zupełnie nowy projekt pod tytułem „Między nami Patronami”. To zupełnie nowa forma radiowego serialu, do którego tytuł zaproponowali sami Patroni. Swoich sił przed mikrofonem będzie mógł spróbować każdy z nich.
Opowiadać można absolutnie o wszystkim, tu liczy się fajna historia, charyzma i osobowość. Wystarczy wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny na Facebooku radia.
Magda Jethon
Nad projektem czuwać będzie Ada Bąkowska, która wybierze najciekawsze propozycje. To nie jedyne działania z Patronami. Od piątku na antenie usłyszeć można pierwsze w historii spoty promocyjne nagrane właśnie przez Patronów z ich własnej inicjatywy. Radio otrzymało ich tak wiele, że prezentowane będą przez cały tydzień.
I ostatnia z ogłaszanych, ale szczególnie ważna informacja. Na antenie Radia Nowy Świat cyklicznie będzie pojawiał się prof. Jerzy Bralczyk. Pięknej polszczyzny w jego wydaniu będzie można posłuchać w każdy piątek w ostatniej godzinie Porannej Manny, między 9.00 a 10.00.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Radio to magia, która nas do siebie zbliża. Radio to ludzie, którzy lubią ze sobą być i pracować, a tworzona przez nich atmosfera przyciąga do radia słuchaczy. Dzisiaj, 5 stycznia dokładnie 3 miesiące po starcie zbiórki ruszyła Radio 357.
Radio 357 tworzone jest przez zespół dziennikarzy, który fanom radia jest doskonale znany. Jak się robi znane, a jednocześnie nowe radio?
Weźmy za przykład nasz „Ranek”. To audycja, którą Słuchacze znają i jaką, wierzymy w to, lubili. Z tymi samymi głosami, punktami programu, poczuciem humoru i delikatną złośliwością w stosownych momentach oraz z takim samym udziałem Słuchaczy. Będzie „Tatowanie”, kosmiczne odpowiedzi, kalendarzowe podróże w czasie i oczywiście reporterskie spoglądanie na naszą codzienność. Jednocześnie brak bloków reklamowych daje nam sporo czasu na niespodziewane „wybryki”, które pewnie zaskoczą i Państwa, i nas samych… A technologia i internet pozwalają wykorzystywać nowe pomysły praktycznie bez ograniczeń.
Marcin Łukawski, prowadzący
Zbiórka Patronite
Radio 357 powstało w ciągu raptem trzech miesięcy i jest tworzone w oparciu o społecznościową zbiórkę w serwisie Patronite. W ciągu tak krótkiego czasu udało się zebrać ponad milion złotych oraz 435 tys. zł deklaracji comiesięcznych wpłat (czyli subskrypcji), pozwalających na uruchomienie tak zwanego Radia 0.9. W tym wariancie dziennikarze proponują stałe pasma oraz autorskie audycje muzyczne i kulturalne. W ostatnim czasie, szczególnie po serii testowych audycji w świąteczno-noworocznym klimacie, zbiórka na Patronite znacząco przyspieszyła. Dzięki temu startujące radio będzie mogło nadawać 24 godziny na dobę.
Radio 357 będzie „młodsze” w swoim charakterze niż poprzednie miejsce pracy naszych dziennikarzy.
Przede wszystkim otworzymy się na młodszą muzykę – pojawi się elektronika, hip-hop, ciekawe brzmienia z różnych gatunków spoza mainstreamu. Internet zresztą narzuca odmłodzenie, choćby przez formę podcastów, interakcji ze słuchaczami. Rozluźnimy krawat. Nie stanie się to od zaraz, bo do „odmłodzenia” musimy przywyknąć sami, oraz przekonać słuchaczy, ale się stanie.
Katarzyna Pruchnicka
W miarę zbierania kolejnych środków, płynnie będą dochodziły elementy pełnowymiarowej całodobowej stacji, z serwisami, reportażami i licznymi, prowadzonymi przez ekspertów w swych dziedzinach, audycjami autorskimi. Od 5 stycznia audycje wypełnią dzienną część ramówki (od 10 do 14 godzin dziennie), a w nocy nadawana będzie muzyka wybierana przez redakcję muzyczną.
Nasi słuchacze mają realny wpływ na zawartość anteny, a ich głosy pojawiają się na żywo i bez żadnej cenzury bardzo często. Będziemy również nadawać z różnych miejsc – księgarni, teatrów, parków, festiwali, innych miast. „Będziemy wśród słuchaczy” rozumiemy literalnie.
Tomek Michniewicz
Start Radia 357 jest dla mnie jak powrót do domu z dalekiej i przygnębiającej podróży. Nadal nie mogę uwierzyć, że to się dzieje.
Halina Wachowicz
Nowoczesne radio z najlepszymi tradycjami
Radio 357 to nowoczesny, multimedialny projekt radiowo-internetowy, pełny rozwiązań pozwalających na dopasowanie treści do potrzeb słuchaczy. To znaczy szeroki wybór podcastów, dostęp do aktualności i aktywny współudział Patronów w tworzeniu anteny poprzez media społecznościowe.
Społecznościowy charakter ma również odzwierciedlenie w źródłach finansowania – jednym z filarów modelu biznesowego jest zbiórka na Patronite, która pozwala Patronom nie tylko stać się faktycznymi współtwórcami radia, ale również w niektórych kwestiach współdecydować o jego charakterze i kierunku rozwoju. Drugim filarem jest współpraca z markami na zasadach komercyjnych.
Naszych partnerów biznesowych traktujemy, jak na partnerów przystało – po partnersku. Nie jak bankomat, lecz budowniczego radia – i tego również od nich oczekujemy. Marki świadome wartości, jakie niesie jakościowe dziennikarstwo i widzące potencjał w społeczności Radia 357 mogą z nami tworzyć to, na czym im samym również zależy. To może być idea, produkt lub styl życia – pełna dowolność. A możliwości współpracy mamy bardzo wiele.
Paweł Sołtys
—
Radio 357 na dziś tworzą: Marek Niedźwiecki, Katarzyna Borowiecka, Katarzyna Pruchnicka, Krystian Hanke, Katarzyna Kłosińska, Kuba Strzyczkowski, Michał Gąsiorowski, Marcin Łukawski, Piotr Stelmach, Ernest Zozuń, Paweł Sołtys, Patrycjusz Wyżga, Michał Olszański, Tomek Michniewicz, Marcin Cichoński, Agnieszka Szwajgier, Anna Dudzińska, Agnieszka Obszańska, Tomasz Gorazdowski, Ernest Zozuń, Marta Malinowska, Aleksandra Budka, Marek Brzeziński, Łukasz Błąd, Tomasz Rożek, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Gabi Darmetko, Iza Woźniak, Daniel Wyszogrodzki, Krzysztof Szubzda, Roma Leszczyńska, Tomasz Jeleński oraz Halina Wachowicz.
Radio 357 zapowiada, że kolejne osoby dołączą do składu niebawem.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Coraz większe zainteresowanie audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie sprawia, że rośnie popularność kampanii programatycznych w sektorze reklam audio. Czy są one faktycznie skuteczne?
Jak wskazują analizy Southeastern University, aż 78% słuchaczy akceptuje reklamy w trakcie podcastów, a aż 63% dokonało pod ich wpływem zakupu. Gdy dodamy, że radio jest intymną formą kontaktu z użytkownikiem z reklamami odpornymi na Adblock, otrzymamy możliwość przeprowadzenia wyjątkowo skutecznych kampanii i efektywnego budowania lojalności klientów. Sporym wyzwaniem dla właścicieli stacji radiowych, emitujących sygnał za pośrednictwem tradycyjnych odbiorników, jest dokładne określenie grupy odbiorców. I właśnie dlatego takie stacje radiowe z reguły kierują swoją ofertę do klientów masowych.
Zainteresowanie podcastami, czyli programami radiowymi rozpowszechnianymi w Internecie, spowodowało, że szybko zaczęły powstawać wąsko sprofilowane stacje online. Masowe stacje radiowe, które są obecne w sieci, mogą „przyjmować” reklamy marek, które nie są masowe. I tu w grę wchodzą kampanie programatyczne.
Kampania może być bowiem ustawiona tak, by docierała tylko do użytkowników z wybranej grupy docelowej, np. tych, którzy mają więcej niż 45 lat, mieszkają w wybranym mieście i interesują się motoryzacją. Tym samym właściciel lokalnej firmy może reklamować swój biznes w ogólnopolskiej stacji, docierając tylko do klientów mieszkających blisko jego przedsiębiorstwa.
Dla stacji radiowych korzyścią jest generowanie zysku na treściach umieszczanych w Internecie, a dla reklamodawców większa skuteczność kampanii i ich mierzalność w czasie rzeczywistym, bowiem reklamodawca widzi statystyki swojej kampanii na bieżąco, na swoim koncie dedykowanej platformie, przez siedem dni w tygodniu w każdym wybranym momencie.
Radio jest bardzo intymną, osobistą formą kontaktu nadawcy z użytkownikiem. Łatwo utrzymać lojalność, a to wpływa na dużą responsywność reklam. Przykładem skutecznej kampanii audio była kampania zrealizowana dla klienta z branży pożyczkowej. W tym przypadku, słuchacze kampanii radiowej online, którzy odwiedzili stronę reklamodawcy, złożyli około 150 zapytań o pożyczkę, a konwersja z odwiedzin strony internetowej przez słuchaczy na wykonane akcje wyniosła prawie 34%.
Michał Marcinik, prezes AdTonos, platformy specjalizującej się w audiomarketingu
Skuteczność działania
Dla przykładu, kampania dla internetowej platformy wymiany walut, która obsługuje 350 tysięcy klientów i realizuje 115 tysięcy transakcji wymiany walut miesięcznie, działając na komputerach i urządzeniach mobilnych, trwała tylko 11 dni, a za skuteczne odsłuchanie uznawano tylko pełne przesłuchanie reklamy. Według tych reguł wyemitowanych zostało 280 tysięcy spotów audio, które zaowocowały 2100 wizytami na stronie reklamodawcy i wygenerowały 264 leady w postaci unikalnych logowań do systemu transakcyjnego.
Programmatic audio znajduje zastosowanie nie tylko w przypadku kampanii audio dla firm finansowych. Branża modowa również sięga po te rozwiązanie w celu wygenerowania nowych leadów. Mogą być one rozliczane w momencie włożenia przez klienta produktu do koszyka. Działania, trwające na przykład tylko cztery dni, pozwalają dotrzeć nawet do ponad 350 tysięcy unikalnych słuchaczy, a konwersja osiągnąć poziom 5%. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do sprofilowanej grupy słuchaczy i emisja reklamy audio zgodnie z kryteriami przyjętymi dla danej kampanii. Reklamy dla wielu różnych branż – e-commerce, motoryzacja, FMCG, sektor finansowy, sieci handlowe lub usługowe – mogą być targetowane między innymi pod względem płci, wieku, zainteresowań, geolokalizacji czy urządzeń, z których korzystają użytkownicy.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Radio Bezpieczna Podróż – pierwsza nie tylko w Polsce, ale w całej Europie stacja tworzona przez Niepełnosprawnych, ale nie tylko dla Niepełnosprawnych – w lipcu rozpoczęła nadawanie w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. We wrześniu do listy lokalnych rozgłośni dołącza ośrodek w Katowicach.
Założeniem, które przyświecało twórcom było stworzenie radia, które będzie równocześnie i ogólnopolskie i lokalne. Ogólnopolskie – bo najważniejsze problemy osób niepełnosprawnych są identyczne wszędzie, a lokalne – ponieważ to swoista platforma, dzięki której lokalne społeczności będą mogły się integrować, pomagać sobie wzajemnie, inicjować lokalne działania na rzecz potrzebujących.
Stworzyliśmy Radio, w którym codziennie cztery godziny programu stanowić będą audycje lokalne, a co dwie – już są emitowane lokalne serwisy. Oczywiście, nie ograniczamy się jedynie do emisji na falach radiowych. Projekt to równocześnie działalność poprzez media społecznościowe oraz portal, na którym oprócz bieżącego programu dostępne będą wszystkie audycje w formie podcastów. Radio, jako medium edukacyjno-informacyjno-profilaktyczne, jest szansą na poprawę warunków środowiska niepełnosprawnych i na ograniczenie powstawania niepełnosprawności nabytej.
Agnieszka Warchulińska z Działu Promocji i Marketingu w Radiu Bezpieczna Podróż
Radio Bezpieczna nadaje w cyfrowym sygnale DAB+. Łatwo jest „złapać sygnał” w odbiornikach DAB/DAB+, gdyż nie trzeba wyszukiwać częstotliwości – wystarczy wpisać nazwę. Cyfrowa technologia powoli wypiera w Polsce klasyczny, analogowy sygnał. Przykładowo: do końca 2020 roku, nadajniki DAB+ Polskiego Radia mają pokryć swoim zasięgiem obszar całego kraju.
Dopiero się rozkręcamy, dostaliśmy koncesje w 7 dużych miastach w Polsce, w tym Katowicach, choć sygnał powinien być odbierany w całym GOP. Docelowo mamy mieć jednak 32 koncesje i być słyszalni w całym kraju.
Agnieszka Warchulińska
Rozgłośnia zapowiada, że z chęcią przyjmie na praktyki studentów, którzy chcą posmakować radiowej przygody i rozwijać swoje umiejętności dziennikarskie – także w studiu przed mikrofonem.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Czy media miały już do czynienia z tak gwałtownym i dużym kryzysem jak ten, który spowodował koronawirus? Czy radio może działać zdalnie? Czy w obecnych cyfrowych czasach radio ma nadal swoją przyszłość? W kolejnym odcinku Grzegorz Kiszluk rozmawia z Andrzejem Matuszyńskim, Prezesem Grupy Eurozet.
Od dzisiaj rusza nowa ramówka Chillizet. Zmienia się brzmienie, oprawa dźwiękowa, liner, pojawią się nowości programowe. Na antenie jeszcze więcej tematów ze świata kultury, stylu życia, motoryzacji, podróży, kulinariów, nowych trendów, biznesu i ekologii. Nie zabraknie inspirujących rozmów z ciekawymi gośćmi i klimatycznej, relaksującej muzyki. Chillizet jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W tygodniu od 7.00 do 10.00 Dominika Biegańska będzie niespiesznie serwować „Śniadanie do łóżka”. Codzienna dawka relaksującej inspiracji na resztę dnia. Niebanalne aktualności i goście, a wszystko przy aktywnym udziale słuchaczy. Od 10.00 „Kulturowski w Chillizet”. Trzygodzinne autorskie spotkanie z Rafałem Turowskim i jego kulturalnymi, podróżniczymi i muzycznymi gustami. Rekomendacje okraszone przenikliwym komentarzem i zaskakującą pointą. Od 13.00 do 16.00 na „Flower Bauer w Chillizet” zaprosi Magda Bauer. Codzienna dawka ulotnego piękna, międzyludzkiej życzliwości, uniwersalnych wartści i najlepszych wzorców z różnorodnych dziedzin sztuki życia. Po 16.00 „Dagmaraton w Chillizet” – popołudniowe pasmo pełne dobrej energii i naturalnego entuzjazmu Dagmary Kowalskiej. W rozkładzie tematy związane z kulturą fizyczną, tańcem, multimediami, technologiami i aktywnym stylem życia. „Same przyjemności w Chillizet” od 19.00 do 21.00. Codzienne rozmowy Iwony Kutyny z przedstawicielami rozmaitych dziedzin kultury.
W każdą środę po 21.00 autorska audycja artystyczno-obyczajowa Macieja Ulewicza, czyli „Krulewicz w Chillizet”. Dwugodzinny late-night-show wypełniony ekscentryczną osobowością prowadzącego i jego odważnym spojrzeniem na świat sztuki i obyczajów.
Weekendowe poranki to spotkania z Kubą Sito i jego autorską audycją o biznesie, pieniądzach i gospodarce dedykowaną zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. W programie „Chillizet Business Lounge” między 8.00 a 10.00 rozmowy z ekspertami, porady i objaśnienia na pozór skomplikowanych mechanizmów ekonomicznych. W soboty od 10.00 do 12.00 na „Plac zabaw” słuchaczy zabierze Magda Bauer. Dwie godziny najciekawszych pomysłów na twórcze i zajmujące aktywności międzypokoleniowe, czyli inspirujące vademecum dla rodziców i nie tylko. Po 12.00 „Bryki Agaty w Chillizet” – wakacyjne spotkanie z literaturą i Agatą Passent. Seria autorskich, satyrycznych i przenikliwych streszczeń kanonu najważniejszych lektur obowiązkowych. Od 13.00 do 16.00 „Bryki Dagmary w Chillizet”. Tym razem rzecz o motoryzacji. Dynamiczny przewodnik Dagmary Kowalskiej po najciekawszych technologiach, nieprzeciętnych osiągach i imponujących parametrach. Również w soboty, po 16.00, Jeremi Pedowicz zaprosi na popołudniowy magazyn ekologiczny promujący szacunek wobec potęgi natury.
Niedzielna audycja kulinarna „Chilli zjedz” od 10.00 do 13.00. Jeremi Pedowicz wraz ze słuchaczami odkryje nowe smaki, spróbuje swoich sił w kuchni i pozna najciekawsze historie gastronomiczne. Trzy godziny pobudzające apetyt i kształtujące kulinarne gusta. Tuż po nich dwugodzinne spotkanie z Agatą Passent i twórcami literatury współczesnej w programie „Biblioteka radiowa”. Rozmowy o ważnych książkach dla wymagających czytelników.
Od 6 lipca Chillizet zmienia oprawę dźwiękową i wprowadza nowy liner – Chillizet. Stacja chillout. Od kilku miesięcy stopniowo zmienia się również brzmienie muzyczne. Dziś w Chillizet można usłyszeć utwory z gatunków: jazz, chill out, electronica, alternativ, synth pop czy electro pop. Stacja nie raz zaskakoczy jednak słuchaczy nieoczywistymi dźwiękami i będzie promować nowe trendy muzyczne wpisujące się w klimat anteny. Nie zabraknie popularnych piosenek dobrze znanych wykonawców takich jak: Adele, Jessie Ware, Metronomy, Zero 7, Gotan Project, Variety Lab czy Frank Ocean, ale też rodzimych debiutantów oraz artystów młodego pokolenia, występujących na największych festiwalach w Polsce. W planach są liczne spotknia z muzykami i koncerty na żywo z udziałem słuchaczy.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.