BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Ubisoft Poland zapowiedział dzisiaj, że dzięki współpracy z globalną platformą e-sportową Challengermode od 20 sierpnia Tom Clancy’s Rainbow Six® Siege dołączy do serii cotygodniowych turniejów PC przeznaczonych dla początkujących graczy z państw Grupy Wyszehradzkiej. Poszerzając dotychczasową współpracę z Challengermode związaną z turniejami narodowymi V4 Masters, firma Ubisoft kontynuuje prace nad rozwijaniem oddolnych zawodów Rainbow Six Siege oferujących wszystkim dostęp do cotygodniowych turniejów.
Challengermode to szwedzka firma technologiczna założona w 2014 roku, której misją jest zwiększenie dostępności rywalizacyjnej rozgrywki i e-sportu. Dzięki swojej platformie Challengermode dostarcza twórcom i wydawcom gier narzędzi do w pełni zautomatyzowanego tworzenia dla społeczności turniejów, rywalizacyjnych drabinek i tablic rankingowych. Obecnie najlepsza w swojej klasie technologia Challengermode jest wykorzystywana przez wszystkie podmioty zaangażowane w e-sport – w tym społeczności, twórców treści, marki i profesjonalnych organizatorów turniejów – do organizowania dziesiątek milionów zawodów każdego roku dla graczy na wszystkich poziomach umiejętności, na dowolnych urządzeniach i platformach.
Głównym celem tej nowej serii turniejów jest szersze otwarcie sceny e-sportowej Rainbow Six Siege dla graczy na wszystkich poziomach umiejętności i wypełnienie luki pomiędzy amatorską rozgrywką wieloosobową a bardziej profesjonalną przestrzenią e-sportową, w której gracze mogą regularnie rywalizować o prawdziwe nagrody. Współpraca z Challengermode sprawiła, że konfiguracja i udział w tych turniejach są bezproblemowe i łatwe do skalowania dla wszystkich chętnych graczy z obszaru Grupy Wyszehradzkiej. Nie możemy się też doczekać dalszej współpracy z Challengermode nad turniejami, które sprawią, że gracze będą wracać, aby cieszyć się Rainbow Six Siege w nadchodzących miesiącach i latach.
Kamil Ściana, Brand Marketing Manager CEE w firmie Ubisoft
Jesteśmy zachwyceni współpracą z Ubisoftem nad wprowadzeniem inicjatywy oddolnych e-sportowych turniejów Tom Clancy’s Rainbow Six Siege w życie na platformie Challengermode. Razem z jedną z najpopularniejszych marek na świecie tworzymy fundament dla graczy chcących wznieść się na wyższe poziomy turniejów wspieranych przez Ubisoft, co doskonale współgra z celem firmy Challengermode, jakim jest uczynienie e-sportu dostępnym dla wszystkich. Nie możemy się doczekać ścisłej współpracy z Ubisoftem przy tej serii cotygodniowych zawodów i kolejnych wspólnych projektów w przyszłości.
Patrik Jackiewicz, Senior Partnerships Manager w firmie Challengermode
Gracze z Polski, Czech, Słowacji i Węgier mogą rejestrować się już teraz za pośrednictwem platformy e-sportowej Challengermode i przygotować się do rywalizacji o kredyty w grze umożliwiające zakup najnowszych operatorów, mundurów, skórek na broń, ozdób broni i nie tylko. Te cotygodniowe turnieje dadzą osobom chętnym do zaangażowania się w e-sport z grą Tom Clancy’s Rainbow Six Siege szansę na podniesienie swoich umiejętności poprzez granie jak zawodowcy w ramach zorganizowanej rywalizacji – wszystko to na jednej scentralizowanej platformie. Organizatorem turniejów jest Challengermode.
Więcej informacji o Tom Clancy’s Rainbow Six Siege znaleźć można na stronie www.rainbow6.com. Zachęcamy też od obserwowania twitter.com/Rainbow6Game.
Aby dowiedzieć się więcej o rozgrywkach e-sportowych Tom Clancy’s Rainbow Six, zapraszamy pod adres www.rainbow6.com/esports oraz do obserwowania twitter.com/R6esports i Instagram.com/R6esports.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Firma FACEIT uruchomiła FACEIT Ads. Nowa platforma reklamowa jest skierowana do marek, które chcą dotrzeć do odbiorców konkurencyjnych gier.
Platforma FACEIT liczy ok. 23 milionów użytkowników na całym świecie. Firma chce wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte przy kierowaniu tak dużym projektem.
Nowy oddział będzie dążyć do zapewnienia markom przestrzeni reklamowej na platformie FACEIT. Firma będzie również działać jako konsultant dla marek, które chcą dotrzeć do odbiorców gier. Pomimo że reklamy nie są niczym nowe na platformie, to z pewnością powołanie całego działu doradców już jest.
Polski oddział Ubisoft® ogłosił, że dnia 4 listopada 2021 ruszy rejestracja do drugiego oficjalnego turnieju międzysezonowego Rainbow Six Siege – Polish Cup – będącego następcą ubiegłorocznego Polish Cup Winter. W oczekiwaniu na inaugurację kolejnego sezonu Mistrzostw Polski – Rainbow Six Polish Masters – przez jesień i zimę gracze z całej Polski będą mieli możliwość stanąć do walki o pulę nagród w wysokości 30 tysięcy złotych, z czego połowa kwoty przypadnie zwycięzcom. Ponadto dla dwóch najlepszych graczy rozrywek przewidziane są nagrody specjalne – MVP Fazy Ligowej i MVP Play-offów – w wysokości 1000 złotych każdy.
Pierwszy turniej kwalifikacyjny odbędzie się za 3 tygodnie, 11 listopada.
Kwalifikacje I dzień 1 – 11.11.2021 (czwartek)
Kwalifikacje I dzień 2 – 15.11.2021 (poniedziałek) – 4 najlepsze drużyny awansują do Fazy Ligowej Turnieju
Kwalifikacje II dzień 1 – 16.11.2021 (wtorek)
Kwalifikacje II dzień 2 – 18.11.2021 (czwartek) – 4 najlepsze drużyny awansują do Fazy Ligowej Turnieju
Za nami pełen emocji turniej Polish Masters 2021 a że życie nie lubi próżni to już szykujemy dla graczy kolejną okazję do esportowej rywalizacji – Polish Cup 2022..
Tomek Korycki współwłaściciel agencji Event Partners odpowiedzialnej za realizację oficjalnych turniejów Rainbow Six
Na najlepsze 8 drużyn czeka 14 kolejek, w ramach których będą rywalizować w formacie ligowym, a które zakończą się 3-dniowym finałem online. Całość rozgrywek począwszy od fazy ligowej będzie transmitowana na oficjalnym kanale twitch.tv/rainbow6pl.
Szczegółowe informacje dotyczące Rainbow Six Polish Cup oraz Regulamin rozgrywek będą dostępne na stronie r6polishcup.pl.
Śledź wydarzenia z turnieju na Twitterze pod hashtagami #R6PC #R6PC22!
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Drugi kwartał roku 2021 nie przyniósł niespodzianek, a jedynie pokazał, że hegemonia League of Legends oraz Counter Strike tylko się umacnia, dzieląc fotel lidera. Nowe badanie przeprowadzone przez The Esports Observer wskazuje, że te dwa tytuły coraz bardziej zaznaczają swoją dominację. Przyjrzyjmy się jednak, po raz kolejny nowym danym o najbardziej wpływowych grach na esportowym rynku.
W drugiej części tego roku do ponownych rozgrywek offline wracały ligi oraz turnieje. Oczywiście nie w takim formacie jak miało to miejsce przed pandemią, lecz uczestnicy mieli zalążek emocji i stresu związanego z rozgrywkami na żywo. Ma to swoje odzwierciedlenie w wynikach z najnowszego badania.
W tym kwartale wynik jest zbliżony do wyników z początku przeprowadzania badania w 2018 roku. Dominacja League of Legends, które znajduje się na szczycie rankingu i pozycja pretendenta – kiedyś Fortnite, dziś Counter Strike: GO, który ma wynik bardzo zbliżony do tytułu od Riot Games. Finalnie jednak to League of Legends znajduje się na szczycie, ze względu na oglądalność na Twitchu oraz dużą liczbę graczy.
Cały ranking różni się nieco od jego poprzedniej edycji. Ponownie znajdziemy w nim dwa tytuły, które osiągnęły wartość niższą niż 10, za to aż pięć gier uzyskało wynik większy niż 40 (w porównaniu do dwóch poprzednio). Niewielkie różnice w poszczególnych pozycjach odzwierciedlają niewielkie różnice w aktywnych graczach oraz pulach oferowanych nagród w rozgrywkach esportowych. Dla przykładu, w tym kwartale, aż dziewięć tytułów oferowało pulę nagród większą niż milion dolarów, ale tylko trzy z nich przekroczyły barierę dwóch milionów.
Dla przypomnienia, kryteria dla każdego tytułu są niezmienne:
30% – miesięczna liczba aktywnych użytkowników gry;
25% – pula nagród w turniejach esportowych opartych na danym tytule;
20% – liczba godzin spędzonych przez widownię na oglądaniu rozgrywek esportowych;
15% – liczba godzin spędzonych przez widownię na oglądaniu streamów z danego tytułu;
5% – liczba jednocześnie trwających streamów;
5% – liczba turniejów opartych na danym tytule.
Źródło: The Esports Observer
League of Legends pozostaje najlepszym tytułem esportowym
League of Legends od Riot Games pozostaje na szczycie indeksu PC Games Impact Index w drugim kwartale 2021 r. Mimo tego, przewaga nad Counter-Strike: Global Offensive firmy Valve jest marginalna jak nigdy. Swoje miejsce League of Legends zapewnia oczywiście ogromnej popularności, dzięki której posiada gigantyczną bazę graczy (która jest większa od drugiego CS:GO o 14%) oraz dzięki globalnym rozgrywkom esportowym. W ciągu drugiego kwartału, na Twitchu LoL był najczęściej oglądaną grą z liczbą około 480 milionów obejrzanych godzin.
Counter Strike przypuszcza ofensywę
Najpopularniejsza na świecie pierwszoosobowa strzelanka CS:GO osiągnęła jeden z najlepszych wyników. Swoją wysoką pozycję zawdzięcza dużej ilości rozgrywanych lig i turniejów franczyzowych, zarówno dla amatorów jak i profesjonalistów. W drugim kwartale zostało zorganizowanych aż 130 takich konkursów. Nie można CS’owi odmówić również ogromnej, silnej bazy graczy, która ustępuje tylko League of Legends, oraz puli nagród w Q2 która wyniosła około 4,36 miliona dolarów. Jeśli chodzi o oglądalność CS:GO na Twitchu, wyniosła ona jedynie 42% godzin w porównaniu do League of Legends, co przełożyło się na 201 milionów godzin oglądania.
Wielki powrót
Wielki, a raczej największy konkurent League of Legends w grach typu MOBA (arena bitewna online dla wielu graczy), wraca na podium. Dota 2, znana jest z ogromnych puli finansowych i to właśnie dzięki nim, powracającym w ustępującej pandemii rozgrywkom esportowym, wraca na wysokie miejsce w rankingu. Rozgrywki esportowe są jej dominującym czynnikiem ze względu na stosunkowo słabą oglądalność oraz bazę graczy.
Dota 2 w drugim kwartale, była głównym wątkiem turnieju WePlay AniMajor o wartości 500 tys. dolarów, który odbył się w WePlay Esports Arena w Kijowie z 18 uczestnikami oraz turniejem online ESL One Summer 2021 o wartości 400 tys. dolarów. Łącznie Dota 2 w esportowych rozgrywkach rozdzieliła 3,39 miliona dolarów w nagrodach pieniężnych.
Pretendenci do podium coraz wyżej
Z minimalną różnicą do miejsca na podium, czwarte miejsce zajmuje Call of Duty: Modern Warfare od studia Activision Blizzard ze swoim jakże popularnym Battle Royale – Warzone. Wynik ten zawdzięcza ośmiocyfrowej bazie graczy, która jest trzecią co do wielkości w zestawieniu oraz dzięki oglądalności na Twitchu. Call of Duty: Modern Warfare/Warzone było drugą najchętniej oglądaną grą na Twitchu z ponad 300 milionami obejrzanych godzin, a co ciekawe, w tym kwartale był drugą najchętniej oglądaną grą na Twitchu.
Kolejna pierwszoosobowa strzelanka – Valorant – zaliczyła solidny drugi kwartał dzięki czwartej co do wielkości miesięcznej bazie aktywnych graczy oraz turniejom esportowym offline, takim jak VCT 2021: Stage 2 Masters w Reykjaviku,. Wydany w tamtym roku FPS należy do najpopularniejszych tytułów, osiągając 266 milionów obejrzanych godzin na Twitchu w drugim kwartale.
Gdy ktoś notuje wzrost, spadek musi notować ktoś. W tym przypadku Fortnite od Epic Games, który stracił kilka miejsc w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na Twtichu, Fortnite oglądano przez 257 milionów godzin, a posiada on piątą co do najwyższych baz graczy w obecnym rankingu.
Na pozycji siódmej w rankingu znalazł się Tom Clancy’s Rainbow Six Siege od Ubisoftu, który najwięcej zawdzięcza puli nagród w ostatnim kwartale. Nagrody pieniężne z konkursów z Rainbow Six wyniosły 3,43 miliona dolarów. Lwią część z tej puli, bo aż 3 miliony stanowił rozegrany w Paryżu Six Invitational, który zapewnił również znaczną oglądalność na Twitchu. Na Twtichu oglądalność esportowych rozgrywek wyniosła około 34 miliony godzin z 65 milionów godzin obejrzanych ogółem.
Ostatnim tytułem z pułapu ponad 30 punktów w drugim kwartale 2021 roku jest Rocket League. Poczciwa wersja piłki nożnej przyciągnęła na Twitchu oglądalność podobną do Rainbow Six i osiągnęła pulę nagród wynoszącą 1,9 miliona dolarów.
Apex Legends i Call of Duty Black Ops Cold War
Mistrzostwa Apex Legends Global Series 2021 odbywające się w maju i czerwcu, dały Apex Legends 9 miejsce w aktualnym Impact Index. Silna oglądalność na Twitchu, wynosząca 167 milionów godzin oglądania, zapewniła braki ze strony organizowanych rozgrywek esportowych i zapewniła miejsce w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Ostatnią grą, która przekroczyła pułap 20 punktów, jest Call of Duty: Black Ops Cold War. Gra obecnie jest w lidze franczyzowej, która w drugim kwartale odbyła się w trzech etapach, gdzie w każdym było do wygrania 500 tys. dolarów.
Last but not least
Poza pierwszą dziesiątką znalazły się Overwatch, World of WarCraft, PUBG, Fifa 21 oraz zamykający zestawienie Hearthstone. Tytuły notują ciekawe liczby na Twitchu, ale nie na tyle dobre, by wskoczyć do TOP 10. Overwatch utrzymuje podobną pozycję w stosunku do poprzedniego kwartału, WoW zalicza spadek z dziesiątego na dwunaste miejsce, PUBG zalicza solidny zjazd głównie na rzecz swojej mobilnej wersji. Z TOP 15 w porównaniu do poprzedniej edycji badania wypada Smite
Artykuł napisany na podstawie badania The Esports Observer oraz doświadczeń Brief Esports
polski oddział Ubisoftu zaprezentował plan działań dla gry Tom Clancy’s Rainbow Six® Siege, obejmujących dwa turnieje, które rozegrają w trakcie roku esportowego 2021/22, a których pula nagród wyniesie w sumie 100.000 złotych.
Już we wtorek, 20 kwietnia, ruszy rejestracja drużyn do Rainbow Six® Polish Masters 2021, oficjalnych Mistrzostw Polski, w których pula nagród w tym roku wyniesie 70.000 złotych, a zwycięstwo w rozgrywkach zagwarantuje organizacji miejsce w europejskich rozgrywkach Challenger League w sezonie 2021 – przedsionku Ligi Europejskiej. Ponadto, dwie najlepsze drużyny zapewnią sobie awans do Polish Masters w edycji 2022.
Kwalifikacje do Polish Masters oparte będą o dwa turnieje double elimination, które wyłonią 4 drużyny. Zespoły dołączą do czterech organizacji, które dzięki awansowi do fazy finałowej Polish Masters 2020 zapewniły sobie już miejsca w tegorocznej edycji. Po fazie kwalifikacji, ruszy 14-tygodniowa faza ligowa, w której raz w tygodniu zespoły zmierzą się ze sobą rozgrywając punktowane mecze BO1. Cykl kolejek zamknie wielki finał. Szczegółowy harmonogram turnieju będzie dostępny od 20 kwietnia na stronie https://www.r6polishmasters.pl/. W tym roku ponownie partnerem turnieju jest marka OMEN, która dostarczy laptopy dla zespołu komentatorskiego oraz analizy.
Ubiegłoroczna edycja Rainbow Six Polish Masters dostarczyła graczom i ich fanom mnóstwo emocji. Kontynuacja tej współpracy była dla nas czymś naturalnym. Marka OMEN powstała z naszej pasji do gier, a branie czynnego udziału w e-sportowych zmaganiach pozwala nam dostosowywać produkty tak (niezależnie od tego czy są tą np. laptopy czy peryferia), by wspierały graczy nawet w najbardziej wymagających momentach. Wierzymy też, że prawdziwą rolą gier w kulturze jest postęp, bez względu na to jakie tytuły wybieramy i na jakim jesteśmy poziomie. Dla OMEN ważny jest rozwój i to bezcenne uczucie samozadowolenia z własnych osiągnięć.
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska
Marka OMEN stale rozwija swoje portfolio produktów dla graczy. Na rynku pojawiają się nowe laptopy, monitory czy słuchawki, myszki i klawiatury, z których zadowoleni powinni być zarówno amatorzy, jak i profesjonalni gracze. A skoro mowa o tych najbardziej wymagających, laptop OMEN 15 został wyposażony w matryce o odświeżaniu nawet do 300Hz (z technologią NVIDIA G-SYNC w wybranych modelach), najnowsze generacje procesorów Intel lub AMD oraz do 32GB RAM DDR4 – gracze mogą dowolnie dostosować konfiguracje do swoich potrzeb oraz budżetu. Pracę wszystkich komputerów OMEN wspiera dodatkowo oprogramowanie OMEN Gaming Hub, w którym możemy kontrolować pracę całego ekosystemu gracza – od wydajności laptopa, po ustawianie priorytetów sieci i zarządzanie podświetleniem.
Jesienią natomiast ruszy Rainbow Six® Polish Cup 2022, będący ewolucją zimowej odsłony – tegoroczny cykl rozgrywek rozegra się na przestrzeni 14 tygodni (zwieńczonych 3-dniowymi finałami online), a pula nagród zostanie zwiększona do 30.000 złotych. Zmieni się również ranga wydarzenia, ponieważ dwie najlepsze organizacje zapewnią sobie slot do kolejnej edycji Polish Masters.
Pod kątem zmian w Polish Masters 2020 opartych o rebranding, unikalne w regionie EMEA transmisje telewizyjne i integrację z europejskim systemem e-sportowym, ubiegły rok był zdecydowaną rewolucją, co zaobserwowaliśmy zarówno po zainteresowaniu organizacji, sponsorów, a także stale rosnącej widowni. W tym roku, odpowiadając na potrzeby społeczności postawiliśmy na ewolucję, tworząc spójny program oparty o dwa turnieje i jasny system awansów. Tym samym drużyny będą miały więcej szans na pojawienie się w Mistrzostwach Polski, a widzowie jeszcze więcej – bo ponad 200h transmisji – Siege’a w najlepszym wydaniu.
Kamil Ściana, Brand Manager CEE tytułu
Całość zmagań będzie można oglądać na oficjalnym, polskim kanale Rainbow Six – www.twitch.tv/rainbow6pl, a rozgrywki Polish Masters także w telewizji Polsat Games. Najnowsze informacje na temat rozgrywek można śledzić na kanałach social media: Facebook, Twitter, Instagram oraz pod hashtagami #R6PM #R6PM21 i #R6PC.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Rainbow Six jest bez wątpienia grą, na którą warto zwrócić uwagę w 2021 roku. Notuje wzrosty popularności, a jednocześnie znacząco stawia na rozwój swoich struktur esportowych. Powstał cały ekosystem, dzięki czemu najlepsze polskie drużyny mogą walczyć na międzynarodowych turniejach.
Jednym z kluczowych turniejów w 2020 roku było Rainbow Six Polish Masters, gdzie kluczowymi partnerami był Logitech oraz HP Omen, a wartość ekspozycji mediowej przekroczyła 5 milionów złotych. Świetnie pokazuje to możliwości dotarcia poprzez esport do szerokiej społeczności graczy.
Sam Ubisoft również bardzo pozytywnie komentuje zdarzenia oraz znaczący rozwój z 2020 roku (https://brief.pl/esport-rainbow-six/) i widzi nadzieję na jeszcze większy rozwój 2021.
Rok 2020 był z pewnością przełomowy dla lokalnych scen w regionie – w tym oczywiście Polski – za sprawą włączenia mistrzostw w cały esportowy ekosystem Rainbow Sixa. Dzięki temu mogliśmy oglądać naszych Mistrzów – Izako Boars – w ramach rozgrywek European Challenger będących przedsionkiem European League.
Ponadto lokalnie udało się zrealizować najdłuższy dotąd cykl rozgrywek, bo trwający niemal 6 miesięcy Rainbow Six Polish Masters, który doczekał się rebrandingu, zmiany formatu rozgrywek na ligowy, pozyskał istotnych partnerów technologicznych jak Omen i Logitech G oraz jako jedyny w regionie EMEA – transmisję na żywo w telewizji linearnej.
Istnieją oczywiście elementy turnieju, które nie były możliwe do zrealizowania w tym roku przez sytuację pandemiczną, wierzę jednak, że w przyszłych edycjach, przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa uda się jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność całego projektu – zarówno dla sponsorów, jak i dla fanów Siege’a.
Rainbow Six kontynuuje obraną drogę, czego świetnym przykładem jest zakończony w miniony weekend Rainbow Six Polish Cup Winter 2021, który wygrała drużyna NOX Esports, a w pierwszej czwórce zameldowały się również drużyny Devils.One, Cromcodiles, czy Illuminar Gaming, które w ostatnim miesiącu wkroczyło na scenę tej gry. Kolejne Rainbow Six Polish Masters już wkrótce!
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.
Widzowie Polsatu Games w ostatnich tygodniach nie mogą narzekać na brak emocji. Dopiero co wyłoniony został Mistrz Polski czwartego sezonu Alior Bank Ultraligi, a telewizyjną premierę zaliczył Valorant czyli najnowsza produkcja twórców słynnego LoL-a. Stacja nie zwolni tempa także we wrześniu, a na jej antenie królować będą CS:GO, Rainbow Six: Siege oraz League of Legends.
1 września ruszył dwunasty sezon ESL Pro League, czyli najważniejszych profesjonalnych rozgrywek ligowych w grze Counter Strike: Global Offensive. Rywalizacja podzielona jest na pięć regionów, a polskich fanów najbardziej interesuje dywizja europejska, w której nasz kraj reprezentuje ekipa x-kom AGO. Polacy będą rywalizowali z piętnastoma innymi zespołami, a łączna pula nagród wyniesie prawie pół miliona dolarów.
W Polsat Games rodzimi fani Counter-Strike’a mogą śledzić także krajowe rozgrywki.
ESL Mistrzostwa Polski to najdłużej działająca i najbardziej prestiżowa liga poświęcona temu tytułowi w naszym kraju. Otwarte eliminacje do rundy jesiennej trwały przez cały sierpień i wzięło w nich udział ponad sto drużyn. Turniej główny z udziałem dziesięciu ekip ruszy siódmego września, a łączna pula nagród wyniesie 50 tysięcy złotych.
Wielbiciele strzelanek z bardziej rozwiniętym elementem taktyki i planowania misji także zacierają ręce. W dniach 5-6 września odbędzie się turniej finałowy Rainbow Six Polish Masters 2020. Na placu boju pozostały już tylko cztery zespoły, które oprócz 30 tysięcy złotych rywalizują o przepustkę do międzynarodowego turnieju Challenger League.
Wrzesień to także gorący czas dla fanów najpopularniejszej gry sieciowej świata – League of Legends. Prestiżowy turniej European Masters jest już na ostatniej prostej i 15 września ruszają jego ćwierćfinały. W grze o końcowy triumf pozostają polscy gracze, a zwycięzcę poznamy 20 września.
Jeszcze większych emocji dostarczy turniej League of Legends European Championship, w którym także rywalizuje kilku Polaków. Najbardziej rozpoznawalny z nich to Marcin „Jankos” Jankowski, znający już smak zwycięstwa w LEC. Triumfatora poznamy w pierwszy weekend września.
W ostatni weekend tego miesiąca ruszą z kolei Mistrzostwa Świata, czyli popularne Worldsy. Transmisje wszystkich trzech turniejów dostępne są w Polsat Games.
We wrześniu na antenę Polsat Games powrócą produkcje z gatunku anime. Oprócz kultowego Dragon Balla, widzowie będą mogli też śledzić Inazumę poświęconą uczniowskiej drużynie piłki nożnej oraz One Piece czyli opowieść o chłopcu, który zyskał nadprzyrodzone moce.
Polsat Games na równi z rozrywką dba też o edukację swoich widzów. W kolejnym sezonie Faux Paux, czyli flagowego talk show stacji, Radosław Nałęcz i Tadeusz Zieliński przybliżą tajniki Internetu 5G udostępnionego klientom przez operatora sieci Plus. To najnowocześniejsza obecnie technologia, która zapewnia bardziej stabilne połączenie i większą pojemość sieci, a przede wszystkim znacznie szybszy transfer danych i niższe opóźnienia.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Nowy sezon Alior Bank Ultraligi, rywalizacja o miano króla europejskiej sceny League of Legends, powrót Ekstraklasa Games i walka o play-offy w Polish Masters Rainbow Six - to najgorętsze propozycje Polsatu Games na najbliższe tygodnie. Na widzów czekają też nowe odcinki popularnych programów publicystyczno-rozrywkowych.
Tysiące godzin transmisji na żywo z najlepszych turniejów i rozgrywek esportowych świata to fundament oferty programowej Polsatu Games. Twórcy kanału równie wielką uwagę poświęcają też publicystyce, stąd duża liczba autorskich formatów, które stanowią stały element polskiej sceny gamingowej.
W nowym sezonie „Faux Paux” duetu Radosław Nałęcz/Tadeusz Zieliński, zostanie wydłużony z 45 do 90 minut. W ten sposób autorzy zyskają więcej przestrzeni do rozmów ze swoimi gośćmi, takimi jak twórcy gier czy przedstawiciele największych studiów wydawniczych. Premiera każdego odcinka odbywa się w poniedziałki o 22:00 w telewizji oraz na platformie internetowej IPLA. W czwartki program jest retransmitowany także na YouTube.
W lipcu na antenę Polsatu Games powróci także Remigiusz „Rock” Maciaszek. Weteran polskiego dziennikarstwa poświęconego grom i osobowość YouTube’a, każdy odcinek swojego programu poświęca innemu tytułowi, szczegółowo omawiając jego historię, fabułę oraz mechanikę gry. W nowym sezonie „Rock w Grach” opowie między innymi o takich hitach, jak Call of Duty Warzone czy Final Fantasy 7 Remake.
Przewodnikiem po gąszczu tytułów ze świata gier jest także program „Nowa Gra +”. Jego autorzy recenzują nowości oraz publikują relacje z zamkniętych pokazów i premier. Najbliższe odcinki poświęcone będą między innymi takim hitom, jak Cyberpunk 2077, Valorant czy Half-Life Alyx.
Na premierę czeka również kolejny sezon „Level 7”, programu obecnego w Polsacie Games od samego początku istnienia tej stacji. Dawid Letachowicz jak zwykle przygotował jedyne w swoim rodzaju zestawienia i rankingi. Tytuły odcinków, takie jak „7 gier, które paliły nam pecety na premierę”, „7 najważniejszych developerów gier w latach 2020 – 2030” czy „7 esportowych gier, które pokochali Polacy” mówią same za siebie.
Polsat Games to także naturalny wybór dla nieco młodszych fanów gier. Stacja przywiązuje olbrzymią uwagę do tego, by treści ukazujące się na jej antenie pozbawione były wulgaryzmów i niebezpiecznej tematyki. Możliwość oglądania na dużym ekranie telewizyjnym takich programów, jak „Giereczkowo by day” oraz „Po Lekcjach” to nie tylko komfort, ale także możliwość nadzoru rodzicielskiego i szereg innych korzyści, w tym także zdrowotnych.
Wraz z początkiem lipca do czerwoności rozgrzeje się polska i europejska scena esportowa. Widzowie zobaczą decydujące rozstrzygnięcia w rozgrywkach Ekstraklasa Games, które wracają po pandemii koronawirusa.
Zaostrza się także rywalizacja w nowym sezonie Alior Bank Ultraligi – flagowym projekcie Polsatu Games, mającym status oficjalnych Mistrzostw Polski w League of Leagends.
Trwa też batalia w League of Legends European Championship. Widzowie Polsatu Games mogą oglądać zmagania elity, w której w tym roku udział bierze aż pięciu Polaków.
Także wielbiciele rozbudowanych gier akcji nie mogą narzekać na brak emocji. Tych dostarcza Polish Masters w Rainbow Six Siege, gdzie osiem drużyn rywalizuje o cztery miejsca w fazie play-off i tytuł Mistrza Polski.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
W maju Ubisoft zaprezentował nowy program e-sportowy dla Rainbow Six Siege, który zrzesza cztery największe na świecie regiony, tworząc klasyczną ścieżkę „od zera do bohatera”. Dzięki tej ewolucji na znaczeniu zyskały lokalne sceny – w tym Polska - a sami zawodnicy zyskali możliwość rywalizacji na wszystkich poziomach w ramach jednej, spójnej struktury. Droga do tego momentu trwała jednak ponad 4 lata, dlatego warto na chwilę zatrzymać się i zobaczyć co do tej pory udało się osiągnąć.
Rainbow Six się zmienia
Już na najważniejszej w roku imprezie – Six Invitational 2020 – przekazaliśmy światu informacje o zmianach, które stopniowo będą wprowadzane do gry, aby nasza ponad 60-milionowa społeczność czerpała ze sztuki oblężenia jak najwięcej przyjemności. Zmniejszenie liczby operatorów udostępnianych w ciągu roku, inteligentny ping, przebudowy map czy systemy powtórek – to tylko kilka z licznych elementów, które pojawią się w najbliższym czasie. Gra z resztą już przeszła w ostatnich latach dużą metamorfozę, co zostało dostrzeżone przez takie media jak Gamespot, który po 4 latach zrecenzował ponownie nasz tytuł i nagrodził go najwyższą oceną.
Fot. Rainbow Six, Ubisoft
Jednak Rainbow Six, poza byciem uznanym shooterem z ponad 20-letnią tradycją (pierwszy tytuł z serii liczy już blisko 22 lata), to także podstawa silnie rozwijającej się struktury e-sportowej zapoczątkowanej ponad 4 lata temu w postaci Rainbow Six Pro League. Celem rozgrywek organizowanych wspólnie z ESL było danie możliwości topowym organizacjom (jak G2, Rogue FaZe Clan czy Fnatic) sprawdzenia, która z nich jest najlepsza w swoim regionie – Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz Azji i Pacyfiku. Sama Pro Liga natomiast zasilana była najlepszymi drużynami z Ligi Challenger (tzw. druga liga). Zwycięzcy spotykali się następnie w finale sezonu, w którym wyłaniany był mistrz Pro League.
Fot. Rainbow Six gameplay
W tym miejscu warto na chwilę się zatrzymać i zaznaczyć polski wątek. Finały X Sezonu Pro League, które odbyły się w listopadzie 2019 w Tokoname zwyciężyła ukraińska organizacja Natus Vincere (Na’Vi) – skład, który reprezentuje nasz rodak – Szymon „Saves” Kamieniak. Na’Vi natomiast wyjechało z Japonii bogatsze o $100.000.
Finały Pro Ligi jednak nie były najważniejszym punktem na mapie e-sportowej. Tym dla fanów i drużyn jest Six Invitational – nieformalne Mistrzostwa Świata organizowane raz w roku w domu Rainbow Sixa – w Montrealu. Trwająca ponad tydzień impreza zrzeszała 16 topowych organizacji na świecie, które swoje miejsce w turnieju zarezerwowały sobie dzięki uprzednim wygranym w Pro Lidze, turniejach klasy Major, Dreamhackach bądź poprzez otwarte kwalifikacje. A jest o co walczyć – pula nagród przez lata stale się zwiększała (m.in. dzięki wykorzystaniu zysków z monetyzacji w grze) i ostatni Six Invtiational opiewał na kwotę $3.000.000 z czego zwycięzca turnieju przejmował 1/3 tej kwoty.
Fot. Ubisoft, Polish Masters League
W tym samym czasie, również i na polskim podwórku miały miejsce inicjatywy dedykowane społeczności Rainbow Six Siege. W latach 2016 i 2017, wspólnie z ESL zorganizowane zostały Mistrzostwa Polski, natomiast od 2018, polski oddział Ubisoft pracuje na własnym turnieju narodowym znanym do kwietnia 2020 roku jako Rainbow Six Masters League. Podobne inicjatywy zaczęły się pojawiać także w pozostałych częściach naszego regionu – PG Nationals we Włoszech czy Nordic Championship w krajach skandynawskich.
Po inauguracyjnym, pierwszym sezonie w 2018 roku, w 2019 lokalny oddział Ubisoft stworzył dla polskich drużyn 2 sezony, których pula nagród wynosiła 20.000 zł w każdym. Dla drużyn jak Actina PACT (zwycięzcy pierwszego sezonu Masters League) była także to przepustka do turniejów o zasięgu europejskim jak Dreamhack Winter 2018, lub sprawdzian przed pierwszym krokiem do Pro Ligi – Lidze Challenger. To pod ich skrzydłami wyrósł także sam Saves, który swój nowy dom znalazł potem w brytyjskim MnM Gaming, a następnie w Natus Vincere.
Fot. Ubisoft, Polish Masters, PACT
Od początku tworzenia e-sportowej sceny Rainbow Six Siege minęły 4 lata. W międzyczasie zainteresowanie rozgrywkami stale wzrastało zarówno na szczeblu lokalnym i globalnym, a poprzez tzw. Program Pilotażowy 14 topowych drużyn miało udział w zyskach z monetyzacji, przy okazji promując swoje barwy dzięki dedykowanym skórkom i malowaniom broni. Ponadto pojawili się sponsorzy głównych lig i turniejów klasy Major jak np. Corsair, PayPal czy PREDATOR, których DNA jest mocno związane ze światem gier i rozgrywek kompetetywnych.
Postawieniem kropki nad „i” było natomiast wyróżnienie Rainbow Six Siege przez The Esport Observer.
I tak otwiera się nowy rozdział w e-sportowej historii Tęczy
Fot. Ubisoft, Polish Masters
Gruntowne zmiany w obszarze e-sportowym Rainbow Six’a pierwszy raz zostały zakomunikowane na Six Invitational 2020, kiedy to przedstawiono ewolucję programu globalnego. Tym samym w ciągu całego roku e-sportowego cztery istniejące regiony działają równolegle, a sam rok podzielony jest na cztery kwartały. Pierwsze trzy z nich, zwane „etapami” kończą się turniejem klasy Major, podczas którego cztery najlepsze w danym momencie drużyny z każdego regionu spotykają się, by rywalizować o znaczne nagrody pieniężne. Czwarty kwartał poświęcony jest finałom regionalnym oraz relegacjom i prowadzi do Six Invitational, podczas którego, na zakończenie sezonu, wyłoniona zostanie najlepsza drużyna świata. W całej strukturze zyskuje także Program Pilotażowy, który oferuje wsparcie dla nawet 44 organizacji – na trzech poziomach – celem dostosowania udziału w zyskach z monetyzacji, jak i wymagań dla drużyn.
Jeśli chodzi o europejskie podwórko, dawną Pro Ligę obecnie zastępuje Liga Europejska (European League), która została powiększona do 10 drużyn, a które w sezonie (rozpoczynającym się 22 czerwca) walczą w systemie każdy z każdym. Punktem wejścia do Ligi EU jest Liga Challenger, która od tego roku, startując z rozgrywkami na jesieni, otrzymuje największą metamorfozę. To właśnie nowa Europejska Liga Challenger zrzeszać będzie zwycięzców 9 krajowych mistrzostw (oraz jedną drużynę w drodze otwartych kwalifikacji), gdzie dwie najlepsze drużyny otrzymają szansę na wejście do Ligi Europejskiej w kolejnym sezonie. Tak dochodzimy do kluczowej informacji dla drużyn z Polski, bowiem Rainbow Six Polish Masters – czyli nowa formuła rozgrywek nad Wisłą – znalazła się w gronie owych 9 krajów, co jest wyróżnieniem i dowodem na dojrzałość naszego rynku.
Fot. Ubisoft, Polish Masters League
Prace koncepcyjne nad Rainbow Six Polish Masters rozpoczęły już po drugim sezonie Masters League, kiedy to już jasne było, że w odpowiedzi na oczekiwania społeczności, nowy turniej powinien umożliwić zmagania w możliwie najdłuższym okresie czasu, a także zmienić format na ligowy, znany chociażby z Pro Ligi. Równolegle trwały prace nad zmianą identyfikacji wizualnej, aby podkreślić przynależność nowej ligi do grupy mistrzostw z innych krajów – i co ważne – wystartować w podobnym czasie. Nie bez znaczenia były rozmowy ze znanymi polskimi organizacjami, które od pewnego czasu przyglądały się scenie i czekały na odpowiedni moment. I ten moment dzieje się od ostatnich 2 miesięcy, kiedy poza całkowitym rebrandingiem ogłoszona została pula nagród (zwiększona do 60.000 zł), wprowadzenie systemu ligowego opartego o 14 kolejek oraz informacja o współpracy z Polsat Games, dzięki której turniej będzie można oglądać na żywo w telewizji.
Do zawodów zaproszono między innymi formacje, które utworzyły się pod skrzydłami Devils.one, PRIDE, Izako Boars, Avez Esport, Actina PACT oraz weteranów sceny – Invicta Gaming oraz Slavgent, którzy w międzyczasie zyskali sponsorów istotnych dla prowadzenia działalności. Wyjście poza online, zaangażowanie znanych marek, możliwości pokazania się szerszej widowni oraz walka o wysoką stawkę wzbudziło zainteresowanie także marki OMEN, która została oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters. Teraz przed nami ponad 3 miesiące Siege’a na najwyższym poziomie i jesteśmy bardzo ciekawi jak ta historia zostanie napisana.
Faza ligowa Rainbow Six Polish Masters rusza już 28 maja. Transmisje z rozgrywek będzie można oglądać w każdy czwartek o 19:00 oraz w weekend finałów 5-6 września na antenie Polsat Games oraz na Twitch.
Więcej o nowej strukturze Rainbow Six pisaliśmy we wcześniejszym artykule.
Autor:
Kamil Ściana – Brand Manager CEE w Ubiosoft Polska, odpowiedzialny między innymi za rozwój takich marek jak m.in. Rainbow Six Siege, Tom Clancy’s The Division oraz działania e-sportowe w Europie Środkowo-Wschodniej. Z branżą social mediów i PRu związany od 8 lat. Pracował przy kampaniach nagradzanych Effie, Sabre Awards oraz Złotymi Spinaczami dla takich klientów jak Huawei, Facebook, Microsoft, Spotify czy CI Games. Członek najlepszego zespołu PR’owego wyróżnionego PRotonem w 2015 roku. Prywatnie fan nowych technologii, muzyki filmowej oraz właściciel 6,5-rocznego buldoga francuskiego.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
UBISOFT ujawnia nową europejską ligę esportową Tom Clancy's Rainbow Six. Fundamentem ekosystemu w regionie będzie nowa Europejska Liga Challenger, złożona z uczestników turniejów z całej Europy. Polish Masters zyskuje na znaczeniu.
W dniu dzisiejszym, firma Ubisoft® ujawniła szczegóły nadchodzącego europejskiego programu e-sportowego Tom Clancy’s Rainbow Six®. Już od 22 czerwca 10 drużyn będzie rywalizowało online w Lidze Europejskiej .Liga Europejska to najwyższy poziom rozgrywek rywalizacji Rainbow Six Siege w Europie, a w jej skład wchodzić będzie 10 drużyn, rywalizujących online w systemie „każdy z każdym”, na każdym etapie rozgrywek.
W pierwszym sezonie, 2020, w Lidze Europejskiej rywalizować będą m.in. Rogue, Team Empire, Virtus.pro, G2 Esports, natus Vincere, czy Team Vitality. Mecze Ligi Europejskiej nadawane będą w poniedziałki i środy, od godziny 18:00 czasu polskiego, na kanałach esportowych Rainbow Six na Twitchu.
W grudniu, drużyny Ligi Europejskiej wezmą udział w specjalnym wydarzeniu, finałach Ligi Europejskiej, w których wyłoniony zostanie prawdziwy Mistrz Europy tego sezonu. W trakcie tego wydarzenia rozegrany zostanie także turniej spadkowy, który zdecyduje o obsadzie kolejnego sezonu Ligi Europejskiej.
Firma Ubisoft ujawniła również odnowioną „ścieżkę do zawodowstwa”, w ramach której fundamentem ekosystemu w regionie będzie nowa Europejska Liga Challenger, złożona z uczestników turniejów z całej Europy.
Fot. Ubisoft
Europejska scena e-sportowa Rainbow Six czerpie swą siłę z puli niezwykle utalentowanych graczy z całego regionu. Począwszy od tego sezonu, zwycięstwo w programie narodowym będzie punktem wejściowym do Europejskiej Ligi Challenger – mistrz kraju otrzyma miejsce w nowej Europejskiej Lidze Pretendentów. Oznacza to, że organizacja, która zwycięży w tegorocznym Rainbow Six Polish Masters, będzie kontynuowała przygodę na wyższym szczeblu rozgrywek.
Z kolei Europejska Liga Challenger będzie punktem wejściowym do Ligi Europejskiej, gdyż dwie najlepsze drużyny z Ligi Challenger otrzymają szansę wejścia do Ligi Europejskiej w kolejnym sezonie.
Premiera nowej Ligi Europejskiej oraz zmiany w Europejskiej Lidze Challenger i turniejach narodowych w Europie, będące częścią nowego regionalnego ekosystemu e-sportu Rainbow Six na całym świecie, są największą ewolucją sceny rywalizacyjnej Rainbow Six Siege w całej czteroletniej historii gry. Wszystkie programy europejskie składają się na wielopoziomową scenę e-sportową i pozwalają rywalizować graczom na wszystkich poziomach.
Fot. Ubisoft
Wreszcie, w sezonie 2020, Ubisoft poczyni pierwszy duży krok ku uatrakcyjnieniu transmisji lig e-sportowych i otworzy zupełnie nowe, nowoczesne studio nadawcze dla Ligi Europejskiej, Europejskiej Ligi Challenger oraz meczów północnej ligi Azji-Pacyfiku. Transmisje będą nadawane w języku angielskim. Choć same starcia rozgrywane będą przez drużyny zawodowe online, komentatorzy nadawać będą z nowego studia, położonego w obszarze metropolitalnym Paryża, we Francji. Oto kilka funkcji, których mogą spodziewać się widzowie:
Narzędzia premium i materiały pomocnicze w trakcie nadawania.
Dedykowany obszar analiz, pozwalający komentatorom przekazywać więcej informacji.
Oprócz dynamicznych występów zespołów zawodowych, także nowe rodzaje zawartości – debaty, komentarze redakcyjne, elementy interaktywne i nie tylko.
Ulepszenia technologiczne za kulisami, gwarantujące ciekawszy stream dla widzów.
Zdrowie i komfort naszych komentatorów, ekipy i partnerów jest naszym priorytetem, w związku z czym studio nie będzie otwarte w ciągu pierwszych kolejek Ligi Europejskiej. Kiedy 22 czerwca rozpoczną się pierwsze starcia, widzowie zobaczą próbną wersję studia. Będzie to rozwiązanie tymczasowe, a gdy tylko sytuacja na to pozwoli, rozpoczniemy nadawanie z pełnoprawnego studia. Więcej informacji na ten temat podamy już wkrótce.
Rozgrywki e-sportowe Tom Clancy’s Rainbow Six obejmują 4 główne regiony – Europę, Amerykę Północną, Amerykę Łacińską oraz obszar Azji-Pacyfiku. Wszystkie cztery regiony rozgrywają jednocześnie własne ligi lokalne, które umożliwiają niepowtarzalny, globalny wyścig do kwalifikacji w Six Invitational, zwieńczenia całego roku rywalizacji w Rainbow Six Siege. Każda liga lokalna jest częścią spójnego programu globalnego, niepowtarzalnego wyścigu po kwalifikację do Six Invitational. Drużyny w czterech regionach mierzą się w rozgrywkach lokalnych i globalnych, w tym w 3 turniejach Majors i ligach regionalnych. Na podstawie tych występów są następnie oceniane w oparciu o nowy, zaawansowany system punktacji, premiujący stabilne wyniki. Każdy sezon rywalizacji trwa niemal rok, od marca do lutego kolejnego roku. Każdy sezon dzieli się na cztery kwartały. Pierwsze trzy kwartały odpowiadają trzem „etapom” lig lokalnych i kończą się turniejem Six Major, w którym udział bierze 16 najlepszych drużyn z całego świata – po cztery na region, z czterech regionów. Każdy etap wiąże się z nagrodami pieniężnymi i punktami w rankingu światowym. Ranking światowy wyłania szesnaście drużyn, które zdobędą miejsce w dorocznym Six Invitational. Po rozegraniu trzech etapów, ostatni kwartał sezonu poświęcony jest finałom lokalnym i spadkom. Sezon kończy się turniejem Six Invitational, w którym wyłoniona zostaje najlepsza drużyna świata. Cztery dodatkowe drużyny zyskają szansę na kwalifikację do Six Invitational poprzez Otwarte Kwalifikacje Regionalne, w związku z czym Six Invitational będzie turniejem 20 drużyn. Wyjątkiem jeśli chodzi o tę globalną strukturę będzie pierwszy sezon, rozgrywany w roku 2020. W związku z wygaszeniem programu Pro League i przejściem na nowe zasady, w tym roku całość okrojona zostanie do zaledwie dwóch etapów i dwóch turniejów Six Major.
Ubisoft jest czołowym twórcą, wydawcą i dystrybutorem produktów i usług rozrywki interaktywnej. Może pochwalić się wieloma znanymi na całym świecie markami, takimi jak serie gier Assassin’s Creed, Far Cry, For Honor, Just Dance, Watch_Dogs czy seria gier sygnowanych nazwiskiem Toma Clancy, takich jak Ghost Recon, Rainbow Six czy The Division. Celem zespołów, które wchodzą w skład światowej sieci studiów i biur Ubisoftu, jest zapewnianie graczom oryginalnych i niezapomnianych przeżyć na wszystkich popularnych platformach, w tym konsolach, telefonach, tabletach i komputerach stacjonarnych. W roku podatkowym 2019-20 sprzedaż wygenerowana przez Ubisoft wyniosła 1 mld 534 mln euro.
Wcześniej pisaliśmy, że Rainbow Six Polish Masters znajdzie się na antenie Polsat Games
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.