...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Foodtech.ac – Laureaci Rankingu 50 kreatywnych 2022 – organizuje największą foodtechową imprezę roku – nie przegap i zapisz się już teraz!

 

Ludzie często pytają nas, czy wpływ przemysłu spożywczego na nasze środowisko jest naprawdę tak duży? Jest nie tylko duży – jest ogromny. 2 z 5 najbardziej zanieczyszczających branży na świecie, to przemysł spożywczy i rolniczy. Jednocześnie nie są one penetrowane przez głęboką technologię – a to jest dla nas świetna okazja biznesowa. Stworzyliśmy akcelerator, który wspiera innowatorów, by stali się przedsiębiorcami – Michał Piosik, co-founder Foodtech.ac

Akcelerator funkcjonuje od 2019 roku, a już za tydzień jego szóstą edycję uwieńczy Demo Day, za którego organizację odpowiedzialna jest koordynatorka Magda Grunwald-Sikora.

Czym więc jest Demo Day? To święto wszystkich startupów, fleksitarian, inwestorów, osób i firm, które widzą potrzebę zmiany sposobu w jaki żyjemy oraz możliwość ogromnych inwestycji w ten rynek. Podczas wydarzenia goście będą mieli okazję nie tylko do aktywnego obejrzenia prezentacji pięciu niezwykłych startupów z Batcha 6, ale także spróbowania ich produktów. I to nie wszystko! W zaprzyjaźnionej przestrzeni HubHub w centrum Warszawy będziecie mogli poznać także Wiele innych osób z foodtechowej społeczności, która liczy już prawie 1000 osób.

Brzmi smacznie? Kilkanaście startupów zaprezentuje swoje produkty i technologie w trakcie eventu – w tym roku organizatorzy ugoszczą między innymi robota, który naleje Wam drinka, świeże roślinne burgery, sery i jogurty, skóry z owoców i wiele innych. Główne danie to prezentacje biznesów, nad którymi pięć startupów z Batcha 6 pracowało przez ostatnie dwa miesiące. Oto mała zapowiedź:

  • Mihiderka – niskoprzetworzone zamienniki mięs z grzybów
  • Mel Pulveris – proszek z miodu uzyskany technologią suszenia rozpyłowego
  • SweetVegy – ciasteczka z warzyw
  • Bast Pack – naturalne opakowania konopne
  • B(N) Coffee – infuzowane azotem cold brew

Ostatnie pytanie – jak się zapisać? Wystarczy wejść na stronę https://evenea.pl/pl/wydarzenie/foodtech-batch6 i zapisać się na wydarzenie offline lub online. Bilety są darmowe, ale ich liczba jest ograniczona.

Zapraszamy inwestorów, media i ludzi zainteresowanych do wzięcia udziału w wydarzeniu i dzielenia się na social mediach. Wspólnie działajmy na rzecz lepszego świata – ratujmy go nie tylko na święta.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Każdy dzień pracy jest dla nas jak pierwszy. Stale jesteśmy w gotowości”. Tomasz Ogrodzki, REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz Ogrodzki Gala

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy?

Zespół. Mamy niezwykły team, który myśli nowocześnie, szuka niestandardowych rozwiązań i pomysłów. Także odpowiedni moment na wdrążanie tego typu rozwiązania technologicznego. Trafiliśmy w punkt. Doświadczenie/wiedza o rynku/szerszy kąt widzenia problemu obecnego na danym rynku.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Ten moment trwa od kilku lat i mam nadzieję, że jeszcze potrwa kilkanaście kolejnych 🙂 Jesteśmy wierni zasadzie „day one”. Każdy dzień pracy jest dla nas jak pierwszy. Stale jesteśmy w gotowości. Taki zastrzyk adrenaliny sprawia, że szybko robimy postępy.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Działaj. Nie zatrzymuj się. Zmieniaj świat.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych #historie AD2020 | Jacek Ryszka – SURROapp.com

Jacek Ryszka

Jak powstało SURROapp?

Prowadząc firmę, niejednokrotnie musimy być w kilku miejscach jednocześnie, a czas jest chyba najdroższym „aktywem” w portfelu. Ciągle głowimy się jak wydłużyć dobę lub jak zrobić kilka rzeczy naraz, stąd pomysł Jacka Ryszki, aby z wygodnego fotela móc zdalnie „być” w tych wszystkich miejscach i wykonać wszystkie zadania dzięki pomocy innych ludzi, czyli SURRO-sów których znajdziemy na platformie.

surroapp
źródło: SURROapp.com

Cele i misja projektu

SURROapp.com ma przede wszystkim pomóc łączyć ludzi, którzy mają coś do załatwienia w odległym miejscu, z ludźmi chcącymi zarobić dodatkowe pieniądze, pomagając innym. To wszystko zdalnie, za pomocą połączenia wideo i automatycznego rozliczenia.

Droga do sukcesu

Jacek rozpoczął pracę nad projektem od skompletowania kreatywnego zespołu i przedstawienia swojej  wizji. Później rozpoczęło się projektowanie i ciągłe doskonalenie produktu, aż do momentu, w którym wiedzieli, że to jest to, co chcą pokazać światu.

Jesteśmy chyba jeszcze przed naszym przełomowym momentem, ponieważ póki co większość prac idzie zgodnie z planem i sukcesywnie realizujemy wyznaczone sobie cele.

Przy tak wizjonerskiej platformie, która łączy wiele różnych funkcji, zespół SURRO nieraz zaskakiwały przeszkody programistyczne, na szczęście ma świetny team, który uporał się z każdą z nich.

Jacek podkreśla, że projekt nigdy nie był uzależniony od czynników zewnętrznych.

kreatywni w biznesie
źródło: SURROapp.com

Jak SURRO pokonało pandemię…

Pandemia skutecznie zatrzymała ludzi w domach, co odbiło się na jednej z funkcji aplikacji, czyli  wirtualnych wycieczkach za pomocą  płatnego streamingu. Jacek, jego zespół i SURRO-si czekają spokojnie na odmrożenie turystyki, a w międzyczasie rozwijają kolejne funkcje umożliwiające zarabianie z domu.

Inspiruje mnie…

Chyba każda historia człowieka sukcesu, którą usłyszałem lub przeczytałem, pchała mnie do przodu. Swiat jest pełen motywacji, trzeba ją tylko dostrzec i umiejętnie wykorzystać w swoim biznesie.

Co dalej?

Platforma  jest  w początkowej fazie rozwoju. Wiele jeszcze przed zespołem SURRO wiec w planach mają ciągły wzrost i doskonalenie funkcji. To jest naszym priorytetem.

10. edycja rankingu
źródło: SURROapp.com

Na pytanie jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom, Jacek odpowiada: Wyznacz sobie realny cel i nigdy się nie poddawaj. Nakieruj umysł na sukces, ale nie zapominaj, że przeszkody i porażki są jego nieodłączną częścią, a sposób, w jaki je pokonasz będzie determinował Ciebie jako lidera.

partnerzy rankingu 50 kreatywnych

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa platforma do umawiania badań obrazowych online od ZnanyLekarz

umawianie badania diagnostycznego ZnanyLekarz

Czas oczekiwania na badania obrazowe różni się w zależności od miasta czy regionu. Według niektórych źródeł na rezonans magnetyczny (średnia krajowa) trzeba czekać 63 dni, 23 – na tomografię komputerową, a na badanie PET – 26 dni. Czy mamy na to czas? Niestety niejednokrotnie nie mamy wyjścia. Coraz częściej jednak, podobnie jak z wizytą do lekarza, nie chcemy czekać, stawiamy na profilaktykę, szybsze badania i – konsultację z lekarzem. Teraz z pomocą przychodzi ZnanyLekarz, dając pacjentom możliwość umówienia się online również na badania obrazowe.

Potrzeby pacjentów i placówek w zakresie diagnostyki obrazowej są nieco inne niż w przypadku wizyt umawianych do lekarzy i specjalistów za pośrednictwem portalu ZnanyLekarz. Dzięki współpracy z centrami diagnostycznymi, a przede wszystkim z Centrum Medycyny Sportowej w Warszawie, udało nam się jednak opracować rozwiązanie, które pomaga zarówno pacjentowi jak i lekarzowi (placówce) w sprawnym umówieniu badania oraz w jego wykonaniu.

Karol Traczykowski, Head of New Ventures w ZnanyLekarz

Jak wynika z danych platformy, pacjenci najczęściej umawiają się na badania rezonansu magnetycznego, w tym najpopularniejszy to – kręgosłupa lędźwiowego, głowy i stawu kolanowego. Duża grupa użytkowników, bo prawie połowa, dokonuje rezerwacji poza godzinami pracy placówki, tj. w godzinach 17.00 – 9.00 lub w weekendy. Widać również wzrost zainteresowania ofertą platformy przez pacjentów, z miesiąca na miesiąc rośnie on o kilkadziesiąt procent.

Chcemy, żeby pacjent, który, np. w weekend szuka informacji, gdzie i jak najszybciej zrobić konkretne badanie, mógł – bez potrzeby telefonicznej rejestracji – umówić się już na poniedziałek, w odpowiadających mu godzinach i w placówce, którą wybrał na podstawie ceny, lokalizacji, opinii pacjentów, ale także – informacji od lekarza.

Karol Traczykowski

Za pośrednictwem platformy badania.znanylekarz.pl pacjenci mogą umówić się na tomograf komputerowy, rezonans magnetyczny, badania USG czy RTG. Trzeba pamiętać o skierowaniu w przypadku TK i RTG. Placówki medyczne, oferujące rezerwację usługi online, zlokalizowane są obecnie już w 12 miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu, Opolu, Lublinie i Toruniu. W pozostałych, np. Rzeszowie można sprawdzić i porównać ceny, lokalizację lub znaleźć kontakt. Docelowo, w związku z dużym zapotrzebowaniem, usługa będzie wdrażana w kolejnych miastach i placówkach oferujących zakres badań obrazowych. Z kolei placówki, które nie posiadają własnego systemu do rezerwacji online, mogą współpracować z nową platformą i kierować tam swoich pacjentów, w ten sposób lepiej odpowiadać na ich potrzeby (rezerwacja badań w nocy czy weekendy).

Niejednokrotnie proces badań jest stresujący dla pacjentów, dlatego w serwisie znajdują się również informacje, jak się przygotować, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz inne przydatne wskazówki, np. badania.znanylekarz.pl/informacje/rezonans-magnetyczny.


Źródło: informacja prasowa ZnanyLekarz

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wciąż możesz zgłosić się do 10. edycji rankingu 50 Kreatywnych!

zgłoszenia do rankingu 50 kreatywnych

Czym jest Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie?

Od 10 lat BRIEF organizuje Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. W zestawieniu wyróżnieni zostają przedsiębiorcy, których produktu, usługi, ale także sposób promocji, charakteryzują się kreatywnością oraz innowacyjnością. Zgłoszenia ocenia Kapituła pod przewodnictwem Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego BRIEF. W jej skład wchodzą doświadczeni managerowie, specjaliści od reklamy oraz komunikacji m.in. Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange), Michał Kramarz (Google for Startups), Andrzej Matuszyński (Eurozet), Artur Sikora (Santander Bank Polska), czy Marcin Balicki (Millennium Leasing).

W ramach naszego programu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie organizowane są comiesięczne wydarzenia #eksperci i mają one formę panelu dyskusyjnego. Do tej pory spotkania odbywały się w Solutions Rent w Warszawie, jednak z powodu panującej epidemii koronawirusa przenieśliśmy je do internetu w postaci webinarów!

Kto może się zgłosić?

Swój udział w rankingu mogą zgłosić przedstawiciele sektora MSP, startu-pów, ale także dużych przedsiębiorstw i korporacji. Wyróżniani są założyciele, szefowie, pomysłodawcy firm i organizacji oraz liderzy i twórcy projektów, których łączy przede wszystkim innowacyjne podejście do biznesu. Chodzi nie tylko o ich produkty czy usługi, ale również o sposób tworzenia firmy bądź projektu, o rozwój biznesu, a także promocję.

Do kiedy przyjmujemy zgłoszenia?

Zgłoszenia do jubileuszowej edycji rankingu przyjmujemy do 31 lipca. Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod adresem kreatywni.brief.pl/zgloszenia. Wyniki jak zawsze zostaną ogłoszone podczas Gali Finałowej, która odbędzie się już na jesieni!

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment).

partnerzy 50 plansza

Martyna Pacholak

Czy rezyliencja jest najbardziej pożądaną kompetencją przyszłości? #eksperci w Solutions Rent

kompetencje przyszłości #eksperci debata Joanna Średnicka

W ostatni wtorek odbyło się dwunaste już spotkanie z cyklu #eksperci organizowanego przez redakcję BRIEF w ramach całorocznych programów rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. #eksperci mają na celu wymianę wiedzy i doświadczeń między ekspertami z danych dziedzin a uczestnikami. Wydarzenia organizowane są w formie paneli dyskusyjnych bądź debat odbywających się w luźnej atmosferze, która sprzyja aktywnemu uczestnictwu w spotkaniach. Tematy poruszane dotychczas to m.in. sztuka prezentacji, sharing economy, e-sport i gaming, zarządzanie energią czy marketing sportowy.

Ostatnie spotkanie miało formę debaty, którą poprowadził Paweł Zawadzki (Większe Logo). Jej tematem były kompetencje przyszłości, które zapewniają sukces zawodowy i osobisty. Do rozmowy zaprosiliśmy: dr hab. Katarzynę Śledziewską (Executive Director DELab UW), Agnieszkę Zawadzką-Jabłonowską (Director of Coaching and Mentoring Center at Koźmiński University oraz członek rady programowej magazynu Coaching), Agatę Stafiej-Bartosik (Country Director Poland, Ashoka Innovators for the Public) oraz Joannę Średnicką (CEO Pracownia Gier, Co-Founder Game Changers Academy).

Czym są kompetencje przyszłości?

Transformacji cyfrowa to nie tylko technologie, nie chodzi o to, by zmieniać tylko środowisko technologiczne –
ważne są też umiejętności cyfrowe, umiejętność rozwiązywania złożonych problemów. Kluczowe stają się kompetencje poznawcze — musimy umieć się uczyć niezależnie od wieku, w jakim jesteśmy — nie wiemy, jak będzie funkcjonować rynek, jak będzie wyglądała praca. A przy tym niezbędne są kompetencje społeczne — inteligencja emocjonalna, umiejętność radzenia sobie w zespole — wyjaśniła dr hab. Katarzyna Śledziewska.

Joanna Średnicka uważa, że kompetencje przyszłości to te, których świat wymaga, a szkoła nas ich nie uczy i to właśnie tych umiejętności wymaga się na początku drogi zawodowej. Wśród nich jest samoświadomość, umiejętność uczenia się i zdolność do współpracy.

Sprawdź również: Czy gospodarka współdzielenia zmieni sposób myślenia o własności? #eksperci o sharing economy

Według Agnieszki Zawadzkiej-Jabłonowskiej kluczowa jest umiejętność przewidywania przyszłości, co będzie ułatwiało zaadaptowanie się do panujących warunków i przede wszystkim ułatwiało przyjmowanie czarnych łabędzi. Bardzo ważne są również zdolność do krytycznego myślenia i osadzania w rzeczywistości, ponieważ coraz więcej pracy wykonują za nas maszyny i sztuczna inteligencja oraz szeroko rozumiana rezyliencja.

Agata Stafiej-Bartosik zgodziła się z poprzedniczkami i podkreśliła duże znaczenie rezyliencji. Jako kluczowe w dzisiejszym świecie przeładowanym różnymi bodźcami i nieskończoną ilością informacji wymieniła uważność i umiejętność skupienia. Według Stafiej-Bartosik w związku z tym, że na znaczeniu traci stary model przywództwa, bardzo ważna będzie umiejętność przekazywania wiedzy i uczenia pracowników na niższych szczeblach podejmowania decyzji, które teraz podejmują szefowie.

Katarzyna Śledziewska zwróciła uwagę, że zmienia się system i modele pracy, coraz częściej pracujemy jako freelancerzy. Musimy być przygotowani na to, że nie koniecznie zawsze będziemy pracować w stałych zespołach i stałych lokalizacjach. Również nasze zadania będą bardzo rozproszone. W związku z tym powinniśmy posiąść umiejętność pracy w systemie rozproszonym.

Jak odnaleźć się w tej rzeczywistości?

Joanna Średnicka zauważyła, że rezyliencja to nie tylko umiejętność dostosowania się do zmieniających warunków, ale także zdolność do odzyskiwania równowagi po porażce w biznesie, do odtwarzania utraconych sił w życiu prywatnym. Szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę na to, że kompetencje są jak mięśnie. Powinniśmy je ćwiczyć i rozwijać, ale jednocześnie pamiętać o tym, że bardzo rozwinięte mięśnie, które ułatwiają pewne czynności, jednocześnie często utrudniają wykonanie innych. Dlatego warto budować swoją wewnętrzną siłę i wzmacniać samoświadomość.

Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska zgodziła się z wypowiedzią poprzedniczki, że kompetencje należy rozwijać i ważne jest, by był to trening ogólnorozwojowy. Mówiąc o rozwoju rezyliencji, zaznaczyła, że składa się na nią wiele pomniejszych kompetencji jak np. umiejętność czerpania ze wsparcia społeczeństwa i nic tak nie pomaga w jej rozwoju, jak odniesienie jakiejś porażki.

Pomimo tego, że tworzymy rozwiązania, które coraz bardziej izolują nas od ludzi, to my sami decydujemy o tym, jak korzystamy z technologii, aplikacji i oprogramowania. Krytyczne myślenie bardzo pomaga w podejmowaniu tych decyzji – dodała Zawadzka-Jabłonowska.

Według Agaty Stafiej-Bartosik kierując się tylko wynikami biznesowymi, firmy bardzo szybko stracą wielu pracowników. Tak więc priorytetem jest uświadamianie przedsiębiorcom, że jako przywódcy muszą myśleć w pierwszej kolejności o swoich pracownikach i zadbać o to, by szkolić ich w zakresie kompetencji, które są potrzebne do tego, by odnieść wspólnie sukces. Stafiej-Bartosik podkreśliła, że biznes funkcjonuje dobrze, jeśli osoby, które go prowadzą, potrafią sobie odpowiedzieć na pytanie: jakich kompetencji potrzebują moi pracownicy?

Joanna Średnicka zaakcentowała, że moment, kiedy pracownicy powinni zacząć myśleć o swoich kompetencjach i zacząć je zdobywać to nie jest moment kiedyś w przyszłości. Transformacja cyfrowa dzieje się tu i teraz, więc są to ostatnie momenty, by osoby, którym grozi zastąpienie przez roboty i algorytmy zaczęły już teraz zdobywać nowe umiejętności i mogły się przekwalifikować. I to właśnie biznes powinien je w tym wspierać.

Zobacz również: Czy gaming i e-sport oznaczają to samo? – #eksperci o marketingu e-sportowym

Na pytanie, jakie są zawody przyszłości, czyli takie, które nie zostaną zastąpione przez technologie, uczestniczki debaty wymieniły m.in.: opiekę nad dziećmi i osobami starszymi, barbera, managerów projektów, agile managerów, zawody rzemieślnicze, które dają możliwość bliskiego kontaktu z klientem jak np. szewc.

Najbardziej pożądane kompetencje przyszłości wymienione przez rozmówczynie i uczestników spotkania:
– kompetencje cyfrowe
– uczenie się, ciągłe uczenie się, agile learning,
– zdolności prognostyczne, umiejętność przewidywania i wnioskowania
– krytyczne myślenie,
– wybieranie i realizowanie priorytetów, kompetencja „dowożenia”,
– umiejętność stawiania człowieka w centrum biznesu, humanizowanie biznesu,
– zdolność i umiejętność pracy w płynnych zespołach i płynnych strukturach,
– konstruktywna zdolność do samoregulacji stresu, rozładowywania złych emocji, dbanie o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne,
– elastyczność i zwinność,
– uważność i umiejętność skupienia,
– odporność psychiczna i umiejętność odtwarzania utraconych sił, czyli rezyliencja,
– zdolność do autorefleksji,
– samoświadomość,
– współpraca,
– budowanie autentycznych relacji.

#eksperci kompetencje przyszłości debata notatka graficzna graphic recording ExplainVisually.co

Dziękujemy wszystkim uczestnikom wydarzenia i zapraszamy na kolejne spotkania #eksperci!

 

Anita Florek