...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

League of Legends i Counter Strike pozostają najbardziej wpływowymi grami w kolejnym kwartale 2020

Zgodnie z badaniem The Esport Observer, najbardziej wpływowymi grami PC w drugim kwartale 2020 roku było League of Legends i Counter-Strike. Na trzecim miejscu dominuje Valorant, na kolejnych Fortnite i DOTA2.

Ranking jest świetnym przykładem siły poszczególnych gier w globalnej perspektywie i na pewno warto zwrócić na niego uwagę w kontekście akcji marketingowych, czy inwestycji w esporcie.

Fot. The Esports Observer

Portal The Esport Observer, przy wsparciu analitycznym Newzoo, kolejny raz przygotował ranking najbardziej wpływowych produkcji z rynku gier komputerowych.

Aby ułatwić zrozumienie rankingu, należy najpierw przybliżyć kryteria, które były brane pod uwagę w jego tworzeniu, z zaznaczeniem ich procentowej wagi:

  • 30% – miesięczna liczba aktywnych użytkowników gry
  • 25% – pula nagród w turniejach esportowych opartych na danym tytule
  • 20% – liczba godzin spędzonych przez widownię na oglądaniu rozgrywek esportowych
  • 15% – liczba godzin spędzonych przez widownię na oglądaniu streamów z danego tytułu
  • 5% – liczba jednocześnie trwających streamów
  • 5% – liczba turniejów opartych na danym tytule.
Fot. The Esports Observer

League of Legends (Riot Games) i Counter-Strike (Valve) wyraźnie zdominowały globalny rynek esportu. Od kilku lat znajdują się na czołowych pozycjach, podczas gdy cała reszta zestawienia ulega dynamicznym zmianom. Ogromna ilość graczy, regularne rozgrywki esportowe i bardzo duża oglądalność składają się na mnogość treści dotyczących tych gier w internecie, co jeszcze bardziej napędza ich popularność i wzmacnia istniejący ekosystem. O ile League of Legends dominuje pod kątem liczby graczy i sumy obejrzanych godzin na platformach livestreamingowych, tak Counter-Strike dominuje w ilości rozgrywek esportowych i w sumie wypłaconych nagród (prawie 5mln$ w ostatnim kwartale).

Na trzecim miejscu znalazła się debiutująca gra od wydawcy Riot Games – Valorant, który szturmem zdobywa rynek graczy i oglądających. Zdecydowała o tym świetna strategia dotycząca premiery gry – gra została po raz pierwszy uruchomiona w zamkniętej becie, a dostęp można była uzyskać tylko poprzez oglądanie streamów na Twitchu, co wzbudziło ogromne zainteresowanie transmisjami. Gra stała się bardzo modna wśród wielu znanych influencerów, co pozwoliło jej na tak wysoki debiut w tym rankingu.

Czwarte miejsce zajmuje Fortnite (Epic Games), który zdaje się odzyskiwać wcześniejszą dynamikę, a wydawca podejmuje kolejne ruchy wokół budowania społeczności skupionej na tym tytule (np. koncert Travis Scotta, który zgromadził 12 milionów graczy oglądających go na żywo). Fortnite był grą pokazywaną przez największą liczbę streamerów na Twitchu.

Na piątym miejscu DOTA2 (Valve), gra typu MOBA, która w Polsce znacząco ustepuje popularności League of Legends, ale globalnie jest tytułem niezwykle istotnym, z bardzo dużą oglądalnością. Na szóstym miejscu uplasowało się Call of Duty (Activision Blizzard), które wiele zyskało dzięki darmowemu dodatkowi Warzone. Gra posiada bardzo dużą bazę użytkowników, ale poza Call of Duty League cierpi na brak zmagań esportowych.

Na siódmym miejscu Rainbow Six Siege (Ubisoft), gra z czwartą co do wielkości bazą graczy, ale z brakiem znaczących wydarzeń esportowych w ostatnich miesiącach. Gry Tier2 zamyka Hearthstone (Activision Blizzard).

W tier 3 po raz kolejny znalazły się takie gry jak Rocket League, Overwatch, FIFA20, Starcraft 2 i PLAYERUNKOWN’S BATTLEGROUNDS, które posiadają swoje stabilne struktury esportowe. W rankingu zagościły również dwie nowe gry Riot Games – Teamfight Tactics, oraz Legends of Runeterra.

W stosunku do poprzedniego rankingu, poza czołową pietnastką znalazł się między innymi Warcraft III: Remastered, Magic the gathering, czy World of Warcraft.

Poniżej znajdziecie artykuł opisujący wyniki poprzedniego kwartału.

League of Legends i Counter Strike najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału 2020

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Ranking najczęściej cytowanych mediów w Polsce za czerwiec 2020

kobieta wyrazajaca opinie

Z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że wśród mediów najczęściej cytowanych przez inne redakcje w czerwcu 2020 między innymi znalazły się: Onet.pl, RMF FM, TVN24, Rzeczpospolita, Forbes, Money.pl, tygodnik Do Rzeczy i Radio Kraków.

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

Podium rankingu ogólnego, z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań do 5,5 tys. w maju, otwiera Onet.pl – niekwestionowany lider od ponad roku, a za nim w czołówce RMF FM oraz TVN24. Miejsce czwarte zajmuje zaś Wp.pl ze wzrostem o dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca (2,6 tys. cytatów w innych mediach w czerwcu kontra 2,2 tys. w maju br.). Aż o cztery pozycje natomiast wzrosła pozycja Dziennika Gazety Prawnej głównie za sprawą regularnych doniesień dotyczących koronawirusa oraz relacjonowania ostatnich dni kampanii prezydenckiej w kontekście wizyty Andrzeja Dudy w USA, oraz obecności Rafała Trzaskowskiego w Warszawie w okresie powodzi. O trzy pozycje, ostatecznie plasując się na dziesiątym miejscu, wzrosła cytowalność programu TVP Info w związku m.in. z wypowiedzią posła Prawa i Sprawiedliwości, Przemysława Czarnka, dotyczącą osób LGBTQ+. Częściej niż zwykle media powoływały się również na stację TVN, która na bieżąco informowała o wynikach wyborów prezydenckich.

media – ranking ogólny
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w czerwcu zajmuje stacja TVN24, która cytowana była 3,2 tys. razy. Podobnie jak w maju, kolejne miejsca zajęły odpowiednio Polsat News (prawie 1,6 tys. wzmianek) oraz TVP Info (1,4 tys.). O dwie pozycje w rankingu wzrosły również stacje Canal+, Telewizja Trwam oraz TVP 3.

stacje telewizyjne
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W czerwcu najchętniej powoływano się na radio RMF FM, które cytowane było 3,6 tys. razy. Miejsce drugie w tej kategorii zajęło Radio Zet, natomiast na miejscu trzecim ze wzrostem o dwie pozycje, uplasowała się stacja TOK FM, między innymi dzięki wywiadowi, jakiego udzielił redakcji polityk Konfederacji, Jacek Wilk. O dwie pozycje w rankingu wzrosła również pozycja Programu 24, w którym na pytania dotyczące m.in. relokacji uchodźców odpowiadał wiceszef klubu PiS, Marek Suski. Natomiast aż o trzy pozycje w stosunku do maja br. wzrosła pozycja Radia Kraków, w którym emitowana była rozmowa z wicemarszałkiem Sejmu, Ryszardem Terleckim.

stacje radiowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął niezmiennie Onet.pl z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań. Na miejscu drugim podobnie jak w maju br. znalazł się portal Wp.pl, natomiast miejsce trzecie z wynikiem 1,2 tys. wzmianek i wzrostem o jedną pozycję w rankingu, zajmuje Money.pl. Ponadto o dwie pozycje wzrosła pozycja portalu Pudelek.pl, na który w czerwcu powoływano się 306 razy, za sprawą informacji o porodzie Małgorzaty Rozenek – Majdan oraz spekulacji dotyczących związku Julii Wieniawy i Macieja Musiała.

portale internetowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy w Polsce w czerwcu 2020 to Rzeczpospolita wzmiankowana ponad 2,2 tys. razy. Miejsce drugie na podium w tej kategorii zajęła Gazeta Wyborcza (1,8 tys. cytowań), natomiast na trzeciej pozycji uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z ponad 1,4 tys. cytowaniami. Aż o osiem miejsc wzrosła zaś pozycja tytułu Polityka (ponad 240 cytowań), między innymi za sprawą wypowiedzi Kuby Wojewódzkiego dotyczącej nowego partnera Anny Muchy oraz powoływania się na sondaż IBRIS dotyczący wyborów prezydenckich przeprowadzony dla tygodnika. O cztery pozycje wyżej, na miejscu dziesiątym w kategorii znalazł się natomiast miesięcznik Forbes m.in. dzięki publikacji rankingu najlepiej zarabiających piłkarzy. Media częściej cytowały również Puls Biznesu, głównie dzięki publikacjom dotyczącym „pakietu mieszkaniowego”, czy inwestycji firmy Google w Polsce.

tytuły prasowe
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

W kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w czerwcu pierwsze miejsce zajął tygodnik Do Rzeczy m.in. dzięki sondażowi Estymator, w którym oceniano między innymi pracę rządu. Drugie miejsce, ze wzrostem o cztery pozycje zajmuje Polityka, natomiast podium zamyka Newsweek, który w poprzednim miesiącu w tej kategorii znajdował się na miejscu piątym. Wzrost ten spowodowany jest między innymi wywiadem, jakiego na łamach tytułu udzielili Rafał oraz Małgorzata Trzaskowscy. Na miejscu piątym zaś w czerwcu br. znalazł dwutygodnik Viva, który wzmiankowano częściej dzięki wypowiedziom Natalii Kukulskiej o Annie Jantar.

tygodniki i dwutygodniki
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najchętniej cytowanym tytułem kategorii jest Forbes (ponad 170 wzmianek), za nim na podium plasuje się dwumiesięcznik Press oraz miesięcznik Perspektywy. O dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca wzrosła liczba cytowań tytułu Twój Styl za sprawą rozmowy z podróżnikiem Przemysławem Kossakowskim, natomiast o trzy miejsca – magazynu Pani, w którym wypowiedziała się aktorka Roma Gąsiorowska.

miesięczniki i dwumiesięczniki
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym portale internetowe pierwsze miejsce w czerwcu zajmuje portal Money.pl z liczbą 1,2 tys. cytowań. Kolejną pozycję na podium plasuje portal businessinsider.com.pl (ponad 240 cytatów), natomiast pierwszą trójkę zamyka Bankier.pl, wzmiankowany prawie 190 razy.

ekonomiczne i biznesowe – portale
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce zaś w rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej i biznesowej zajmuje Rzeczpospolita wzmiankowana w czerwcu br. ponad 2,2 tys. razy. Za nią Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem ponad 1,4 tys. wzmianek, natomiast miejsce trzecie należy do tytułu Puls Biznesu cytowanego w czerwcu ponad 450 razy.

ekonomiczne i biznesowe – portale
źródło: IMM

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w czerwcu br. jest Radio Kraków, na które powoływano się ponad 200 razy. Kolejne miejsca należą odpowiednio do Dziennika Zachodniego oraz Radia Poznań. O trzy miejsca w rankingu wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, która rozmawiała z piłkarzem Pawłem Brożkiem o jego rezygnacji z kariery i odejściu po wielu latach aktywności z klubu Wisła Kraków.

media regionalne
źródło: IMM

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 405 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2020 roku.


Źródło: Informacja prasowa IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

McCANN Worldgroup na czele rankingu Effie Index 2020

rankingu Effie Index 2020

McCANN Worldgroup w tegorocznym, jubileuszowym zestawieniu Effie Index 2020 zdeklasował konkurencję zajmując, kolejny rok z rzędu, pierwsze miejsce w rankingu najefektywniejszych agencji. McCANN uzyskał tytuł Global Network of The Year po raz trzeci, a European Network of The Year po raz czwarty z kolei.

Effie Index to coroczny, globalny wskaźnik efektywności marketingowej identyfikujący i klasyfikujący najefektywniejsze agencje, marki oraz marketerów na całym świecie. Tworzony jest on na podstawie analizy kampanii nominowanych oraz nagradzanych w prestiżowym konkursie Effie Awards na całym świecie.

To dla McCANN Worldgroup zdecydowanie historyczny moment. Jestem niezmiernie dumny, że naszej sieci nie tylko udało się obronić pozycję lidera wśród agencji sieciowych, ale również uzyskać rekordową jak na ten ranking liczbę punktów w regionie europejskim i w bezprecedensowy sposób wyprzedzić konkurencję. Zwycięstwo w rankingu Effie Index 2020 to zasługa aż 503 nominacji i nagród, które łącznie trafiły do naszych agencji na całym świecie za kampanie zrealizowane w ubiegłym roku. Udowadnia ono, że ludzie związani z McCANN, bez względu na miejsce w którym pracują, to osoby pełne pasji i kreatywności, które potrafią przenieść te cechy do swojej pracy na rzecz klientów. To także wyraz zaufania, jaki otrzymujemy od naszych klientów, którzy chcą realizować z nami niecodzienne, często ważne i zapadające głęboko w pamięć kampanie. Z tego miejsca serdecznie gratuluję naszemu wieloletniemu klientowi – L’Oréal Paris – zajęcia pierwszego miejsca w globalnym, jak i europejskim zestawieniu Effie Index 2020 w kategorii marek kosmetycznych.

Wojciech Borowski, Prezes Zarządu McCANN Worldgroup

EEFIE Europe Ranking
źródło: McCANN Worldgroup Sp. z o.o.
EFFIE Europe Ranking
źródło: McCANN World group Sp. z o.o.

W rankingu doceniono również najefektywniejsze marketingowo marki, wśród których znaleźli się wieloletni klienci McCANN Worldgroup także w Polsce: Coca-Cola, KFC, Mastercard czy L’Oréal Paris. Pełne zestawienie dostępne jest po linkiem Effie Index 2020.


Źródło: Informacja prasowa McCANN Worldgroup Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedłużamy zgłoszenia do 10. edycji rankingu 50 Kreatywnych

zgłoszenia 50 kreatywnych przedłużone

Zgłoszenia do jubileuszowej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie zostają przedłużone do 26 maja.

Odkąd jesteśmy w stanie kwarantanny, nieustająco odbieramy od naszych Laureatów, Partnerów, przedsiębiorców i najrozmaitszych organizacji prośby o wsparcie w tym trudnym czasie. Przystąpiliśmy do wielu inicjatyw, a przede wszystkim udostępniliśmy nasze łamy wszystkim, którzy stracili wcześniejsze kanały komunikacji z klientami czy partnerami biznesowymi.

Nowa sytuacja sprawia, że każdy z nas pracuje dwa razy więcej: staramy się obsługiwać bieżącą działalność firm i równolegle wypracować strategię na nową sytuację. Zmiany, które być może wielu z nas planowało za jakiś czas, zostają przyspieszone przez okoliczności: szybsza transformacja cyfrowa, przeniesienie części lub całości biznesu z offline do online.

Zupełnie nowa rzeczywistość, nowe wyzwania o skali wcześniej niespotykanej już w pierwszych tygodniach trwania epidemii i kwarantanny wyzwoliły ogromnie dużo kreatywności i innowacyjności w polskich przedsiębiorcach, naukowcach i studentach. Mamy nadzieję, że także projekty z ostatnich i nadchodzących tygodni znajdą swoje odzwierciedlenie i zostaną docenione w tegorocznym rankingu.

Dlatego też wychodząc naprzeciw zapracowanym i ratującym swoje wschodzące biznesy kandydatom do tytułu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie chcemy przedłużyć możliwość zgłaszania się do konkursu co najmniej o miesiąc, czyli do 26 maja.

Zasady zgłaszania się nie zmieniają: przystąpienie do Rankingu jest bezpłatne i polega na wypełnieniu pełnego zgłoszenia i dołączenia materiału 60-sekundowego wideo. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://kreatywni.brief.pl/

Laureatami Rankingu byli m.in.: twórcy CD Projektu, Platige Image, Brand24, Brainly, Inda Hash. Zachęcamy do lektury historii naszych poprzednich laureatów:

Piotr Lewandowski — ParrotOne
Martyna Zastawna — WoshWosh
Anna Skórzyńska — Szumisie
Natalia Myszkowska — Cateringoo

partnerzy 50

Joanna Makolus

Wystartowała jubileuszowa 10. edycja rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie!

debata czy kreatywności można się nauczyć 50 kreatywnych

Podczas oficjalnej Inauguracji, ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji rankingu 50 Kreatywnych organizowanego przez BRIEF. Zgłoszenia można składać do 26 kwietnia 2020.

W poniedziałek 27 stycznia w przestrzeni eventowej Solutions.Rent przy placu Trzech Krzyży odbyła się Inauguracja 10. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. W trakcie wydarzenia oficjalnie uruchomiliśmy system zgłoszeń do rankingu. Odbyła się także debata „Czy kreatywności można się nauczyć?”, w której głos zabrali: Anna Daszuta-Zalewska (Białostocki Park Naukowo-Technologiczny), Maciej Herman (E.Wedel), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Sebastian Hejnowski (Publicis Groupe). Prelegenci uznali mi.in., że najbardziej kreatywni jesteśmy jako dzieci, a z wiekiem ta zdolność zanika. Można ją jednak rozwijać i kształtować na wielu poziomach przez różne aktywności i ćwiczenia.

Zgłoszenia do 10. edycji przyjmujemy do 26 kwietnia pod adresem kreatywni.brief.pl/zgloszenia. Ich weryfikacją i oceną zajmie się Kapituła pod przewodnictwem Grzegorza Kiszluka złożona z doświadczonych managerów, specjalistów od reklamy i komunikacji, praktyków biznesu oraz laureatów poprzednich edycji. Wyniki zostaną ogłoszone podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 18 czerwca.

Ranking 50 Kreatywnych to doskonała okazja do tego, żeby zaprezentować się jako pracodawca, który rozwija świetny projekt. Mojej firmie pomogło to zbudować pozycję na rynku pracy. Ludzie, których rekrutujemy na różne stanowiska, bardzo często wspominają o tym wyróżnieniu, co jest, po pierwsze, bardzo przyjemne, a po drugie dodaje nam wiarygodności.

Natalia Myszkowska, Cateringoo, laureatka 9. edycji rankingu

Tegoroczna edycja jest szczególna, ponieważ ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie obchodzi swoje dziesięciolecie. Zestawienie po raz pierwszy powstało w 2011 redakcji magazynu BRIEF jako subiektywny wybór 50 najbardziej kreatywnych osób, które przez dany rok pojawiły się na drodze dziennikarzy oraz redaktora naczelnego. Siedem lat później ranking wzmocnił swoją wiarygodność dzięki powstaniu Kapituły, która corocznie czuwa nad transparentnością zgłoszeń i ocenia uczestników oraz ich projekty. Od 2017 roku można również zgłaszać swój udział online. W 9. edycji ranking przekształcił się w całoroczny program, na który składają się liczne spotkania eksperckie i networkingowe.

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie to zestawienie pomysłodawców lub założycieli firm i organizacji, których działania charakteryzują się wybitną kreatywnością. To inicjatywa, która od lat wspiera rozwój młodych, kreatywnych przedsiębiorców i pomaga ich promować.

Przeczytaj również: Znamy już laureatów 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Wyróżniamy założycieli, szefów, pomysłodawców firm i organizacji oraz liderów i pomysłodawców projektów, których łączy przede wszystkim jedno — niesztampowe podejście do biznesu. Nie chodzi jednak tylko o produkt bądź usługę, ale także o sposób tworzenia firmy lub projektu, rozwój biznesu i promocję. Takie podejście pozwala im osiągać sukcesy, niezależnie od branży, w jakiej działają. Swój udział mogą zgłosić zarówno osoby będące przedstawicielami sektora MSP jak i startu-pów, ale także dużych firm i korporacji.

21 stycznia odbyło się pierwsze spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu. Jurorzy ustalili ostateczny kształt tegorocznej edycji oraz zasad zgłoszeń i oceny. Po raz pierwszy, obowiązkowe w zgłoszeniu jest dołączenie sześćdziesięciosekundowe wideo, przedstawiające projekt.

Zobacz: Pierwsze spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu 50 Kreatywnych

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment).

Jubileuszowa edycja 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju.

Zapraszamy do śledzenia wydarzeń i informacji związanych z projektem na www.brief.pl oraz w mediach społecznościowych BRIEF (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram).

 

 

Anita Florek

Portal Opineo.pl publikuje ranking sklepów internetowych 2019 | Artykuł sponsorowany

Niemal dwa miliony głosów oddanych przez klientów, ponad 38 tysięcy ocenionych sklepów i 145 wyróżnionych. Tegoroczna, 10. edycja rankingu Opineo.pl, pokazuje, jak potrzebne jest w sieci bezstronne miejsce, w którym internauci mogą wyrażać opinie o dokonanych zakupach oraz doświadczeniach związanych z procesem zakupowym. Wyróżnione w rankingu firmy otrzymują Laur Opineo.pl, który potwierdza ich dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług.

W tegorocznej edycji rankingu internauci ocenili sklepy z 14 kategorii: AGD/RTV, artykuły medyczne, artykuły zoologiczne, artykuły dla dzieci, dom i wnętrze, książki, militaria, motoryzacja, odzież i obuwie, sport, telefony, zdrowie i uroda, zegarki i biżuteria oraz żywność

Oddajemy w Państwa ręce raport, który prezentuje preferencje zakupowe internautów
i doświadczenia związane z zakupami w sieci. Jeden niezadowolony klient opowie o swoich negatywnych doświadczeniach dziesięciu innym osobom. Klient zadowolony najczęściej milczy – mówi Łukasz Jędrzejak kierujący serwisem Opineo.pl – My dajemy internautom narzędzia do dzielenia się pozytywnymi opiniami tak, by inni kupujący wiedzieli, które e-sklepy są godne zaufania – dodaje Jędrzejczak.

Kupujący online oddali w tym roku niemal 2 miliony głosów, z tego ponad 135 000 opinii zdobył zwycięzca rankingu – sklep e-obuwie.com.pl. Wysoko w zestawieniu znalazły się firmy z branż m.in. AGD/RTV, odzieżowej oraz księgarskiej. Dziesięć sklepów, które internauci ocenili najlepiej to North.pl, Aptekagemini.pl, Apteka-melissa.pl, Decathlon.pl, Taniaksiazka.pl, Sklep.sfd.pl, Ezebra.pl, Wittchen.com oraz Swiatksiazki.pl. Reprezentują one różne branże, co oznacza, że zakupy w sieci, bez względu na kategorię produktu, są coraz bardziej popularne.

– W przypadku branży FMCG, obejmującej artykuły spożywcze, kosmetyki, produkty higieny osobistej i chemię gospodarczą, więcej niż połowa internautów chociaż raz w przeciągu ostatnich 6 miesięcy takie zakupy zrobiła właśnie w internecie – mówi Karolina Flaht – Soroka, Client Business Partner w firmie Nielsen. – Jeśli nawet odejmiemy tych, dla których była to jednorazowa lub dwukrotna „przygoda”, to wciąż pozostaje 36% internautów, którzy szeroko rozumiane produkty FMCG kupują online – dodaje Karolina Flaht – Soroka.

Rankingowi Opineo.pl towarzyszą merytoryczne opracowania na temat branży e-commerce. Eksperci z Opineo.pl radzą m.in., jak skonstruować ofertę i szacować ruch i przychody
e-sklepu w okresie wyprzedaży. Podpowiadają także, jak wybrać firmę kurierską i jak prowadzić komunikację w social media. 

Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji zestawienia jest firma badawcza Nielsen, która opiniuje metodologię rankingu. W listopadzie Nielsen udostępni nowe badanie: E-commerce w FMCG.

Ranking Opineo.pl dostępny jest pod adresem: https://www.opineo.pl/i/ranking-sklepow-internetowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Great Place to Work® ogłosił listę 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie

Tegoroczną listę 25 World’s Best Workplaces, ogłoszoną przez Great Place to Work® 2 października 2019 r., otwiera technologiczna firma Cisco. To wielka satysfakcja także dla Polski, bo w globalnym sukcesie firmy ma swój udział polski oddział Cisco. Cisco Poland jest też liderem listy Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2019, ogłoszonej w kwietniu b.r. (w kategorii firm dużych, zatrudniających powyżej 500 pracowników). Na światowej liście mamy jeszcze 4 inne firmy o zasięgu światowym, które również w Polsce z powodzeniem tworzą wyjątkowe miejsca pracy i są doceniane przez swoich pracowników. Są to: EY, SAS, The Adecco Group oraz American Express.

Great Place to Work® publikuje ranking Najlepszych Miejsc Pracy na świecie po raz dziewiąty. Z perspektywy tych lat można dostrzec, że z roku na rok firmy, które kwalifikują się do ścisłej światowej czołówki, poprawiają swoje notowania i stają się jeszcze lepszymi miejscami pracy. Świadczą o tym opinie samych pracowników. 25 wyróżnionych w tym roku firm zatrudnia łącznie 300 tysięcy pracowników. 85% z nich potwierdziło, że ich firma to „wspaniałe miejsce pracy” i jest to wzrost o 5 punktów procentowych w porównaniu z wynikami sprzed 9 lat.

Gratulując laureatom, Michael C. Bush, CEO Great Place to Work Inc., powiedział: To olbrzymie wyzwanie stworzyć kulturę opartą na zaufaniu, która będzie doceniana przez pracowników w wielu krajach na całym świecie. Firmy z tegorocznej listy mają odważnych liderów, którzy podjęli to wyzwanie. Stanowią oni  awangardę, która może służyć milionom firm na całym świecie za przykład, że można i że warto tworzyć wspaniałe miejsca pracy dla wszystkich. 

 

Firma Branża Liczba wyróżnionych krajów Siedziba główna Liczba pracowników
1 Cisco Technologie informatyczne 22

(w tym Polska)

USA 72 094
2 Hilton Hotele i restauracje 16 USA 165 804
3 Salesforce Technologie informatyczne 11 USA 32 164
4 DHL Express Transport 33 Niemcy 99 597
5 Mars, Incorporated Produkcja i wytwarzanie 21 USA 68 025
6 SAP SE Technologie informatyczne 17 Niemcy 92 174
7 EY Usługi profesjonalne 15

(w tym Polska)

Wielka Brytania 240 461
8 Stryker Corporation Ochrona zdrowia 13 USA 30 808
9 SAS Technologie informatyczne 18

(w tym Polska)

USA 14 357
10 Workday Technologie informatyczne 5 USA 8 817
11 The Adecco Group Usługi profesjonalne 14

(w tym Polska)

Szwajcaria 34 000
12 Roche Biotechnologia i przemysł farmaceutyczny 10 Szwajcaria 94 442
13 Mercado Libre Technologie informatyczne 6 Argentyna 7 572
14 American Express Usługi finansowe i ubezpieczenia 7

(w tym Polska)

USA 55 809
15 Adobe Technologie informatyczne 6 USA 19 007
16 AbbVie Biotechnologia i przemysł farmaceutyczny 21 USA 29 401
17 Intuit, Inc Technologie informatyczne 7 USA 8 902
18 Admiral Group plc Usługi finansowe i ubezpieczenia 6 Wielka Brytania 7 857
19 Belcorp Ochrona zdrowia 6 Peru 10 000
20 Scotiabank Usługi finansowe i ubezpieczenia 7 Kanada 97 000
21 Atento Usługi profesjonalne 9 Luksemburg 154 000
22 Natura Produkcja i wytwarzanie 6 Brazylia 6 836
23 Mc Donald’s Hotele i restauracje 6 USA 210 000
24 Santander Usługi finansowe i ubezpieczenia 8 Hiszpania 202 713
25 AT&T / VRIO Telekomunikacja 7 USA 249 000

 

W podziale na kraje niezmiennie najliczniejszą reprezentację firm na Liście ma Wielka Brytania (17 spółek). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Brazylia (15), USA (14) oraz Indie (13). Polska z 5 spółkami uplasowała się na podobnym poziomie jak kilka innych europejskich krajów (Austria, Szwajcaria, Holandia).

Branża IT pozostaje niekwestionowanym liderem – blisko 1/3 organizacji na Liście to firmy informatyczne. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy działające w sektorze usług finansowych oraz usług profesjonalnych.

Aby móc ubiegać się o miejsce wśród 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie, trzeba spełnić liczne kryteria. Firma musi być laureatem co najmniej 5 krajowych list Najlepszych Miejsc Pracy i zatrudniać co najmniej 5 tysięcy pracowników na całym świecie, przy czym 40% z nich powinno pracować poza krajem, w którym znajduje się siedziba główna firmy.

W tym roku do tytułu Najlepszego Miejsca Pracy na świecie konkurowało ponad 8 tysięcy firm, zatrudniających ponad 12 milionów pracowników na całym świecie.

 

Więcej na www.greatplacetowork.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DREAM EMPLOYER, czyli kim jest pracodawca marzeń ?

Młodzi spotykają autokratyczne style zarządzania, a tak popularne turkusowe organizacje, czy też uczestniczące style zarządzania są modne jedynie na konferencjach i szkoleniach.

Zmiany na rynku pracy – co czeka pracodawcę przyszłości ?

Rynek pracy zmienia się w tempie nie notowanym nigdy dotąd… Technologia, rynek pracownika oraz fakt, iż sztuczna inteligencja zastępuje niektóre zawody i profesje, powoduje to, iż to właśnie człowiek i kapitał ludzki jak nigdy dotąd jest najbardziej wartościowym aktywem każdej nowoczesnej organizacji.

Coraz bardziej na rynku pracy widoczne są również młodsze generacje, czyli Milenialsi i pokolenie Z. W 2025 Milenialsi będą stanowić nawet 75% wszystkich pracowników. Pracodawców czeka prawdziwa rewolucja.

Milenialsi czyli tak naprawdę kto?

Pokolenie Milenium to pierwsze pokolenie, które nie potrzebowało autorytetów do zdobywania wiedzy. To jest pokolenie, któremu wiedza była dostarczana przez Google, YouTube oraz media społecznościowe. W Polsce pokolenie Milenium zaczyna się około 1986 -1987 roku.

Milenialsi i młodsze generacje mają zupełnie inny system wartości i potrzeb w miejscu pracy. Ich zachowania w pracy są wciąż dla wielu pracodawców zagadką. Jednak są organizacje, świetnie rozumiejące zmianę pokoleniową na rynku. Młodzi pracownicy potrzebują bardzo jasnego komunikatu, które organizacje wpisują się w ich system wartości i potrzeb. Zaoszczędzi to czasu wszystkim stronom rynku pracy.

Mielenialsi to pracownicy świadomi swoich potrzeb, wyedukowani, zaprzyjaźnieni z technologią. Tworząc im odpowiednie warunki pracy, firma może osiągać ponadprzeciętne wyniki, a sami młodzi będą stanowić ambasadorów marki pracodawcy.

Czy wszyscy pracodawcy mają tego świadomość? Czy zdają sobie już sprawę jak wielkie ma to znaczenie dla przyszłego sukcesu ich firm?

Polski pracodawca …czyli jaki pracodawca ?

Polskie firmy to firmy hierarchiczne, szef zazwyczaj sam podejmuje kluczowe decyzje, dość niechętnie dzieli się władzą i obszarem swojego wpływu. Sami milenialsi (osoby urodzone  po 1986 roku) mówią, że szefowie nie do końca im ufają, że chcą mimo wszystko sami podejmować decyzje, a ich rola w procesie decyzyjnym jest raczej konsultacyjna. Młodzi spotykają autokratyczne style zarządzania, a tak popularne turkusowe organizacje, czy też uczestniczące style zarządzania są modne jedynie na konferencjach i szkoleniach.

Milenialsi mają wrażenie, że są nierozumiani, że w procesach biznesowych nic się nie zmienia. Od lata natrafiają na te same bariery i mury.  Z jednej strony sami pracodawcy narzekają na rotację kadr, a z drugiej strony nic nie robią, aby dostosować procesy biznesowe w firmach do aktualnej sytuacji rynkowej oraz do zmian pokoleniowych w firmach. Sporo mówi się o tym, że to menedżerowie i pracodawcy powinni się dostosować do zmian pokoleniowych, powinni stworzyć takie warunki i takie środowisko pracy, aby milenialsi pracowali  efektywnie i tak szybko nie zmieniali miejsca pracy. Wszyscy wiemy, że rotacja to ogromne koszty. Jednak z drugiej strony sami milenialsi powinni ze swojej strony również dołożyć wszelkich starań, aby skutecznie i efektywnie pokonywać bariery w pracy i w życiu, tak aby ich kariera rozwijała się w sposób świadomy. Obie strony na tym skorzystają, a najbardziej – sami młodzi.

Pracodawca marzeń dla pokolenia Milenium – DREAM EMPLOYER

Program DREAM EMPLOYER to nowa inicjatywa BRIEF.

Od wielu lat BRIEF wyróżnia kreatywnych w biznesie. Pokazuje młode kreatywne biznesy,  które po kilku latach działania stają się ciekawymi i nowoczesnymi pracodawcami. Na bazie tych wyjątkowych i unikalnych doświadczeń zrodziła się idea, a jednocześnie potrzeba wyróżnienia pracodawców, którzy są ciekawymi i kreatywnymi miejscami pracy dla pokolenia Milenium. Wspomniany ranking będzie miał za zadanie identyfikować zmieniające się trendy i potrzeby rynku pracy. Sami pracodawcy dostaną jasne kryteria oceny atrakcyjności względem młodych pokoleń. Natomiast młodzi pracownicy będą wiedzieć, jakich standardów pracy mogą spodziewać się w firmie, która zostanie wyróżniona w konkursie. Udział w konkursie będzie mógł wziąć każdy pracodawca, przewidziane są 3 kategorie konkursowe: ( mikro i małe firmy, średnie oraz duże i korporacje). Każda firma będzie przechodzić wstępną procedurę weryfikacji, następnie kapituła konkursu będzie decydować o tym, które firmy w danej edycji konkursu będą wyróżnione.

W każdej kategorii zostanie wyróżniony zostanie pracodawca marzeń dla pokolenia Milenium.

W procesie oceny będą brane pod uwagę takie kryteria jak :

  • Elastyczne formy pracy i elastyczna organizacja pracy
  • Przestrzeń biurowa uwzględniająca założenia koncepcji Hygge – szczęścia w pracy
  • Kafeteryjny system motywacyjny – nowoczesny pakiet benefitów w podziale na 3 kategorie (finansowe, niefinansowe oraz pozamaterialne )
  • Styl zarządzania bazujący na 9 nowych kompetencjach lidera
  • Kultura organizacyjna nastawiona na rozwój i dzielnie się wiedzą
  • Ścieżki karier i programy talentowe
  • Nowoczesny system ocen zgodny z kulturą feedbacku

Dominika MaciołekDominika Maciołek – Edukatorka pokolenia Milenium i właścicielka firmy szkoleniowej GENWHY
Jako trener biznesu już ponad 14 lat odkrywa potencjały zespołów i pracowników. Rocznie realizuje ponad 1200 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 70 % firm z listy 500 i zaprojektowała ponad 76 kompleksowych programów rozwojowych.
W pracy Eksperta HR identyfikuje zmieniające się trendy na rynku pracy, współpomysłodawczyni konkursu DREAM EMPLOYER . W ramach pracy w fundacji WHYGENERATION inspiruje, pomaga i szkoli wszystkie strony rynku pracy, wierzy w to, że w różnorodności pokoleniowej tkwi siła firm i przedsiębiorstw.

 

 

Edukatorka pokolenia Milenium i właścicielka firmy szkoleniowej GENWHY Jako trener biznesu już ponad 14 lat odkrywa potencjały zespołów i pracowników. Rocznie realizuje ponad 1200 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 70 % firm z listy 500 i zaprojektowała ponad 76 kompleksowych programów rozwojowych. W pracy Eksperta HR identyfikuje zmieniające się trendy na rynku pracy, tworzy ranking DREAM EMPLOYER . W ramach pracy w fundacji WHYGENERATION inspiruje, pomaga i szkoli wszystkie strony rynku pracy, wierzy w to, że w różnorodności pokoleniowej tkwi siła firm i przedsiębiorstw.

Dominika Maciołek

Jubileuszowa edycja Deloitte Technology Fast 50 Central Europe szansą dla innowacyjnych przedsiębiorstw

Ruszyła rejestracja do tegorocznej 20. edycji „Deloitte Technology Fast 50 Central Europe”, rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Promujący innowacyjność program, który skierowany jest zarówno do przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i tych, które działalność rozpoczęły stosunkowo niedawno, od dwóch dekad organizuje firma doradcza Deloitte. Po raz czwarty zostanie przyznana również nagroda Most Disruptive Innovation dla firmy, której technologie, produkt lub usługi, mają potencjał, aby wywrzeć rewolucyjny wpływ na rynek. Termin zgłoszeń do „Deloitte Technology Fast 50 Central Europe” upływa 31 lipca, a zwycięzców poznamy w październiku 2019 r.

Celem rankingu Technology Fast 50 CE jest wyróżnienie najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej, biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu ich przychodów operacyjnych. Udział w programie jest szansą na promocję dla młodych, niezależnych i dynamicznych spółek, bez względu na ich wielkość. Nagrodzone zostaną zarówno duże firmy (Big5), średnie (Fast 50, Rising Stars) jak i najbardziej innowacyjne start-up’y (nagroda Most Disruptive Innovation).

O rewolucji 4.0 i rozwoju technologii mówi się od kilku lat, a Fast 50 promuje dynamiczne środkowoeuropejskie spółki technologiczne już od dwudziestu lat. Ranking skierowany jest do firm z Europy Środkowej. Wiele z nich działa już poza granicami rodzimego kraju, często nie tylko na arenie europejskiej, ale również międzynarodowej. Także polskie spółki starają się wchodzić ze swoimi rozwiązaniami na rynki zagraniczne. Naszym celem jest promowanie tych, które mają potencjał, by osiągnąć globalny sukces. Rozpoznawalny globalnie tytuł Deloitte Technology Fast 50 uwiarygadnia firmy w oczach zagranicznych partnerów – mówi Agnieszka Zielińska, Partner w Dziale Doradztwa Finansowego, Lider Programu Technology Fast 50, Deloitte Central Europe.

Wśród laureatów rankingu nie brakuje polskich spółek. W dotychczasowych edycjach wyróżnione zostały m.in. CD Projekt, eCard, Pracuj.pl czy LiveChat. Od kilku lat firmy z Polski dominują w rankingu. W zeszłorocznej edycji, w głównej kategorii Fast 50 znalazło się ich aż 18, a średnia dla całej pięćdziesiątki wyniosła 1 290 proc., co ustanowiło nowy rekord. Polskim akcentem w rankingu z 2018 roku była również spółka Saule Technologies, której przyznano pierwszą w historii programu nagrodę Social Impact Award. Od 2000 roku spółki z Polski zwyciężały w rankingu siedem razy, w tym sześć lat z rzędu w okresie 2005-2010. Zwycięzcami okazały się Pro Futuro, trzykrotnie Blue Media oraz dwukrotnie Netmedia.

W najnowszej edycji struktura oraz kryteria Technology Fast 50 pozostają niezmienne względem roku ubiegłego. Każda spółka starająca się o udział w programie w głównej kategorii musi spełniać następujące kryteria:

  • działać na rynku od co najmniej czterech lat, czyli co najmniej od 31 grudnia 2014 r.;
  • osiągać przychody operacyjne nie mniejsze niż 50 tys. euro w roku 2015, 2016, 2017 oraz przychód w roku 2018 nie mniejszy niż 100 tys. euro;
  • posiadać siedzibę w jednym z krajów Europy Środkowej (Albania, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Kosowo, Łotwa, Litwa, Macedonia, Mołdawia, Czarnogóra, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia);  
  • być firmą technologiczną, a jej działalność musi zawierać się w jednej z kategorii: komunikacja, ochrona środowiska, fintech, sprzęt komputerowy, ochrona zdrowia i nauki medyczne, media i rozrywka, produkcja oprogramowania;
  • być właścicielem praw własności intelektualnej lub zastrzeżonej technologii sprzedawanych klientom w produktach, generujących większość przychodów operacyjnych spółki;
  • posiadać strukturę własności, która wyklucza udziały większościowe zagranicznych inwestorów strategicznych.

Do kategorii „Wschodzące Gwiazdy” należą stosunkowo młode firmy, które nie spełniają warunku prowadzenia działalności przez okres co najmniej czterech lat, określonego dla kategorii głównej. Aby móc uczestniczyć w programie firma musi działać na rynku jednak nie krócej niż trzy lata, a także osiągać przychody powyżej 30 tys. euro w każdym rozpatrywanym roku (2016 – 2018).

W kategorii „Wielka Piątka” uwzględniane są duże, szybko rozwijające się spółki, które na przestrzeni ostatnich czterech lat zanotowały wyjątkowo wysoki wzrost przychodów. Spółki te muszą spełnić te same kryteria, co współzawodnicy z kategorii głównej, z wyjątkiem poziomu przychodów w ostatnim analizowanym roku (2018), który musi przekraczać 25 mln euro.

W tym roku po raz czwarty zostanie przyznana również nagroda Most Disruptive Innovation. Otrzyma ją firma, której technologie, produkt lub usługi, mają potencjał, aby wywrzeć rewolucyjny wpływ na rynek. Mogą się o nią ubiegać spółki z siedmiu sektorów: komunikacja, ochrona środowiska, fintech, sprzęt komputerowy, ochrona zdrowia i nauki medyczne, media i rozrywka oraz oprogramowanie. W ubiegłorocznej edycji uhonorowana została litewska spółka Brolis Semiconductors, dostarczająca nowoczesne rozwiązania w zakresie nieinwazyjnego badania krwi.

W najnowszej edycji po raz drugi przyznana zostanie nagroda specjalna Social Impact Award. Kategoria została wprowadzona z myślą o firmach, które z powodzeniem łączą rozwój innowacyjnych produktów czy usług technologicznych z pozytywnym oddziaływaniem na społeczności i środowisko. 

W zeszłorocznym rankingu doceniona w tej kategorii została polska spółka Saule Technologies, zajmująca się produkcją rewolucyjnych paneli słonecznych.

Do rankingu zgłaszać się można do 31 lipca 2019 roku poprzez stronę http://www.deloitte.com/fast50ce. Na stronie są również dostępne informacje nt. kategorii i kryteriów rankingu oraz najważniejsze dane dotyczące jego poprzedniej edycji. Ranking zostanie ogłoszony w październiku 2019 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy już laureatów 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

13 czerwca odbyła się uroczysta Gala Finałowa 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Ranking od 9 lat pomaga budować i promować innowacyjne oraz kreatywne biznesy w Polsce. Podczas Gali poznaliśmy wszystkich laureatów tegorocznego rankingu. Kto znalazł się w tym gronie?

Gala Finałowa w tym roku odbyła się we wspaniałych przestrzeniach Hotelu Indigo w Warszawie. Przygotowane we współpracy z endorfina events wydarzenie, wyniosło tegoroczną edycję na nowy, wyższy poziom. Poprowadziła je Dagmara Kowalska z Chillizet wraz z przedstawicielami partnerów tegorocznej edycji: Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu), Ewelina Kotlarek (EY Polska) oraz Marcin Balicki (Millennium Leasing).

Kto decydował o zestawieniu rankingu?

Wybór 50 laureatów spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń był zadaniem kapituły pod przewodnictwem Grzegorza Kiszluka, składającej się z doświadczonych przedstawicieli świata biznesu. Należą do niej m.in. Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Maciej Herman (Lotte Wedel), Aleks Kartsel (Bolt), Krzysztof Witkowski (EY Polska), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Robert Bednarski (Facebook), Maciej Ledzion (endorfina events),  Monika Constat (Francusko-Polska Izba Gospodarcza), Julia Krzysztofiak-Szopa (Startup Poland) czy Katarzyna Wierzbowska (Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet).

Jak we wszystkich edycjach, wśród laureatów 50 Najbardziej Kreatywnych znaleźli się przedstawiciele różnych branż: IT, nowych technologii, marketingu, HR, edukacji, ochrony zdrowia, finansów, biotechnologicznej oraz inicjatywy społeczne.

Na podium…

W tym roku tytuł Najbardziej Kreatywnych w Biznesie otrzymali Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk z Photon Entertainment. Produkują oni robota do nauki programowania, który rozwija się razem z dzieckiem. Photon wspiera i stymuluje procesy odkrywania nowych technologii i nauki podstaw programowania, na wszystkich etapach rozwoju dzieci.

Na drugim miejscu znaleźli się Mateusz Juszczak, Radosław Nowosielski oraz Mateusz Rulewicz z Laparo Sp. z o.o. Laparo tworzy symulatory medyczne m.in. dla chirurgów, ginekologów i urologów, pozwalające na doskonalenie umiejętności przez lekarzy. Pozwala to na zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów.

Trzecie miejsce zajęła Martyna Sztaba z Syntoil — firmy zajmującej się przetwarzaniem zużytych opon i produktów z zużytych opo, w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Karbonizat, który w tradycyjnym systemie jest odpadem, w Syntoil jest najbardziej przychodowym elementem.

Galeria zdjęć z wydarzenia: https://www.facebook.com/pg/briefpl/photos/?tab=album&album_id=2590892984254585

Pełna lista 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie:

 

  1. Natalia Myszkowska — Cateringoo
  1. Michał Gołkiewicz — Sundose

 

  1. Katarzyna Bielazik — MAMA Pożycza

 

  1. Rafał Piszczek — Biostat

 

  1. Grzegorz Pawlicki, Bartek Jedliński, Bartosz Rychlicki — PKO Bank Polski | Quantum CX

 

  1. Marcin Pleskacz — Escape Room Supplier

 

  1. Andrzej Dobrucki — Timeqube

 

  1. Andrzej Kaczorowski, Darran Milne, Aleksandra Pedraszewska — VividQ

 

  1. Sławomir Matul — VR Factory

 

  1. Tomasz Hartwig, Tomasz Borowik — SR Robotics Sp. z o.o.

 

  1. Łukasz Domański, Michał Knitter — Carsmile

 

  1. Magdalena Wawrzyniak — The Compass

 

  1. Paweł Gawkowski – Solution4Labs

 

  1. Zespół Fundacji Kosmos dla Dziewczynek

 

  1. Bartłomiej Kacprzak — Orto Med Sport Praktyka Lekarska

 

  1. Karol Filipek — NewFilipek — New Wall

 

  1. Magda Tereszczuk, Marta Mroczek — Akuku Mamo

 

  1. Marcin Dąbrowski — Surge Cloud

 

  1. Joanna Gotfryd, Agnieszka Czmyr-Kaczanowska – Fundacja Mamo Pracuj

 

  1. Tomasz Domagalski — Finea S.A.

 

  1. Katarzyna Burda, Łukasz Rzepecki, Krzysztof Hrycak — WEARFITSHrycak — WEARFITS

 

  1. Katia Roman-Trzaska — Fundacja Samodzielność od Kuchni

 

  1. Adam Majewski — Adquesto

 

  1. Tytus Gołas — Tidio

 

  1. Zespół Millennium Goodie — Goodie

 

  1. Dawid Nidzworski

 

  1. Konrad Traczyk — Fameshop

 

  1. Łukasz Muszyński — SoftwareHut Sp. z o.o.

 

  1. Tomasz Florczak, Paweł Kwiatkowski — ChallengeRocket

 

  1. Karol Górnowicz — Skriware Sp. z o.o.

 

  1. Magdalena Bogacka — WAAM Sp. z o.o.

 

  1. Sławomir Wiatr — Pethelp Sp. z o.o.

 

  1. Michał Sosnowski — Tagmax

 

  1. Jakub Pawelski — Livekid sp. z o.o.

 

  1. Dobromir Ciaś — Edge NPD Sp. z o.o.

 

  1. Maciej Mazurkiewicz — Funtronic Sp. z o.o.

 

  1. Grzegorz Maj — Availo Sp. z o.o.

 

  1. Piotr Baczyński — Immersion

 

  1. Paweł Biernat — BIOTTS S.A.

 

  1. Mikołaj Krzemiński — Clotify

 

  1. Jakub Juszczyk – GrupaWsparcia.pl

 

  1. Sebastian  Zontek, Jarosław Góra — Deep.BI

 

  1. Anna Streżyńska – MC2 Innovations

 

  1. Mateusz Mucha — Omni Calculator Sp. z o.o.

 

  1. Filip Błoch — Hotailors

 

  1. Wiktor Warchałowski — Airly Sp. z o.o.

 

  1. Zespół StethoMe

 

  1. Martyna Sztaba — Syntoil S.A.

 

  1. Mateusz Juszczak, Radosław Nowosielski, Mateusz Rulewicz — Laparo Sp. z o.o.

 

  1. Marcin Joka, Michał Grześ, Krzysztof Dziemiańczuk — Photon Entertainment

 

Anita Florek