Wymiana słabych ogniw

Magazyn

Optymalizacja i odporność – to dwa priorytety dla szefów logistyki. Tak przynajmniej wynika z odpowiedzi, jakich udzielili ankietowani przez Gartnera prezesi. Dlatego w popandemicznej rzeczywistości do skutecznej realizacji zadań managerowie odpowiedzialni za łańcuch dostaw wykorzystywać będą IT. Eksperci nie mają złudzeń; żeby logistyka była odporna, musi stać się bardziej cyfrowa.

Ankieta przeprowadzona przez instytut badawczy Gartner wśród kadry C-level przedsiębiorstw posiadających rozbudowane łańcuchy dostaw pokazuje, że dla co trzeciej firmy (33%) w najbliższym czasie priorytetem stanie się optymalizacja kosztów i uodpornienie łańcucha dostaw.

Pawel-SitnikWyzwaniem ostatnich miesięcy było zapewnienie ciągłości dostaw. Gros przedsiębiorstw nie mogło skutecznie planować produkcji, bo ich systemy logistyczne miały zakłócenia. Było to szczególnie dobrze widoczne w branży półprzewodników, gdzie musiano uporać się z wyzwaniami związanymi z przepływem towarów i rosnącymi kosztami dystrybucji. To wystarczające powody dla prezesów, którzy zdecydowali, że czas zacząć działać prewencyjnie.

Paweł Sitnik, Menadżer ds. Kluczowych Klientów z BPSC

Jak zauważa Thomas O’Connor, starszy dyrektor analityki w zespole ds. strategii łańcucha dostaw w Gartnerze, każdy region stabilizować się będzie z różną dynamiką. Jego zdaniem biznes musi być gotowy na swego rodzaju dwutakt, a dyrektorzy logistyki muszą mieć na uwadze, że ożywienie nie będzie rozłożone równomiernie. Będzie to dotyczyło zarówno podaży, jak i popytu. Ekspert uważa, że rynki o wysokim wskaźniku szczepień odbijają się znacznie szybciej niż te, które z kwestią budowania odporności są na bakier.

Kluczowe miesiące

Na wymianę słabych ogniw, ale przede wszystkim na optymalizację i wzmocnienie łańcucha dostaw, przed którymi stają szefowie logistyki, nie ma zbyt wiele czasu. Dlaczego? Ponieważ kadra kierownicza chce by kluczowe zmiany, zakończyły się przed okresem stabilizacji gospodarczej. A ten, jak wynika z ankiety Gartnera, nastąpi najpóźniej do końca 2022 roku. Aż 60% pytanych dyrektorów generalnych wskazuję tę datę jako najbardziej prawdopodobny kres niepewności i powrót do znanej rutyny.

Nic dziwnego, że zdecydowana większość respondentów chce skoncentrować się na technologii i planuje z roku na rok zwiększać inwestycje w możliwości cyfrowe (80%).

Pawel-SitnikWygląda na to, że biznes odchodzi od ogólnych, czasem nieokreślonych projektów w zakresie cyfrowej transformacji i skłania się ku dokładnie określonym i punktowym wdrożeniom, które są odpowiedzią na konkretne potrzeby. To świadectwo cyfrowej dojrzałości.

 Paweł Sitnik ze śląskiej spółki IT

Dwie strony medalu

Jak zbadał Gartner, kadra C-level przewiduje, że pandemia będzie miała trwały wpływ na ich firmy. Co ciekawe, ponad dwie trzecie uczestników badania stwierdziło, że wykorzysta ją jako okazję do skupienia się na przeprojektowaniu biznesu. Co więcej, 79% prezesów spodziewa się, że wkrótce widoczne będą znaczące i trwałe zmiany w zachowaniu społeczeństwa, przedsiębiorstw, a także rynkowych trendów, które są bezpośrednim wynikiem pandemii. Co to oznacza dla logistyki?

Pawel-SitnikDla managerów zajmujących się łańcuchem dostaw to sygnał, że już teraz powinni przygotować się na to, że reprezentowane przez nich firmy, partnerzy, ale też konkurenci będą przechodzić zmiany. Ci, którzy przegapią dobry moment na wzmocnienie logistyki mogą się srogo rozczarować.

Paweł Sitnik, Menadżer ds. Kluczowych Klientów z BPSC


Źródło: BPSC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Deloitte na pierwszym miejscu wśród firm konsultingowych na świecie pod względem przychodów

Deloitte logo

Firma doradcza Deloitte osiągnęła najwyższe przychody spośród wszystkich firm konsultingowych na świecie w 2020 r. – wynika z raportu „Gartner Market Share Analysis: Consulting Services” z lipca 2021 r. Na pierwszym miejscu wśród dostawców usług doradczych Deloitte znalazł się już po raz dziesiąty. Firma zajęła także wiodącą pozycję w zakresie doradztwa biznesowego i technologicznego.

To już dziesiąte takie wyróżnienie Gartnera dla Deloitte

Deloitte po raz kolejny udało się potwierdzić niekwestionowaną pozycję lidera na rynku usług konsultingowych. Dogłębna wiedza branżowa, wieloletnie doświadczenie oraz międzynarodowa sieć ekspertów pozwalają nam zaoferować naszym klientom kompleksowe usługi najwyższej jakości, dzięki którym mogą bez obaw patrzeć w przyszłość i rozwijać swój biznes

Andrzej Lachowski, partner zarządzający działem konsultingu w Deloitte Polska

Według raportu Gartnera rynek konsultingowy skurczył się w minionym roku o 1,1 proc. do 201,4 mld USD. Wydatki na usługi doradcze zmniejszyły się przede wszystkim z powodu kryzysu gospodarczego wywołanego przez COVID-19. Wiele przedsiębiorstw było zmuszonych wstrzymać, odroczyć lub całkowicie zrezygnować ze zleceń na takie usługi. W tak trudnej i nieprzewidywalnej sytuacji wiedza merytoryczna ekspertów firmy doradczej Deloitte okazała się być wysoko ceniona. Umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych oraz nieustanne inwestycje w obszar innowacji technologicznych pozwoliły firmie rozwijać się, pomimo globalnej pandemii.

 

Aby sprostać coraz większym i coraz bardziej złożonym wymaganiom naszych klientów, położyliśmy większy nacisk na inwestycje w rozwój kompetencji w obszarze chmury, sztucznej inteligencji, transformacji cyfrowej, architektury IT oraz zarządzania kapitałem ludzkim. Jednocześnie cały czas rozszerzamy ekosystem technologicznych sojuszy

Warren Hatton-Jones, partner zarządzający działem konsultingu w Europie Środkowej, Deloitte

Deloitte w Polsce oferuje klientom kompleksowe usługi z zakresu konsultingu, szczególnie w zakresie budowania lub zmiany modeli biznesowych opartych o wykorzystanie narzędzi cyfrowych – od opracowania strategii, po wdrożenie i utrzymanie zaproponowanych rozwiązań. Firma korzysta w tym zakresie nie tylko z lokalnego zespołu najlepszych ekspertów, ale także z doświadczeń i umiejętności specjalistów z całego świata, którzy zrealizowali setki najbardziej złożonych projektów doradczych.

Źródło: Deloitte

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF