Raport Meetrics Q3/2020: w trzecim kwartale spadły wskaźniki widoczności reklamy display i wideo w Polsce

reklama display

Po bardzo dobrym drugim kwartale, w trzecim kwartale br. formaty reklam display odnotowały gorsze wskaźniki, zarówno w Polsce, jak i w Europie. Również reklamy wideo odnotowały pogorszenie widoczności, w Polsce większe niż w skali Europy - wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital.

Po wzroście w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do ​​75% (w II kwartale było to 79 %). Widoczność (viewability) reklam display spadła w tym samym okresie do 57% – w II kwartale było to 58% (średnia dla badanych krajów europejskich wyniosła 61 proc., wobec 63 proc. kwartał wcześniej).

Pozytywnym wyjątkiem były display’owe reklamy mobilne, których viewability nieznacznie wzrosło kwartał do kwartału (z 56 do 57%). To wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizami reklam cyfrowych. Raport zawiera również m.in. szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklam i szczegółowych wyników dla innych rynków europejskich, w podziale na reklamę wideo i display, a tę ostatnią w rozbiciu na display desktop i display mobile. Raport pokazuje też ranking typowych przyczyn braku widoczności reklam, a także pozytywne i negatywne trendy na poszczególnych rynkach. Nieoptymalne pozycjonowanie nadal jest najczęstszą przyczyną braku widoczności reklamy.

Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „diabeł tkwi w szczegółach”. Różnice w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego gdzie dana reklama wideo jest wyświetlana. Różnic tych nie można zidentyfikować, obserwując jedynie wskaźniki ukończenia filmów. By dysponować wiarygodnymi danymi widoczność musi być mierzona przez cały czas trwania filmu, wtedy można mieć pewność, że przekaz reklamowy został dostarczony skutecznie i rzetelnie.

Hubert Świtalski, Country Manager Meetrics

Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów reklamowych i porównania wielu rynków europejskich, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: Informacja prasowa Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Meetrics Q2/2020: W ciągu jednego kwartału bardzo duży wzrost widoczności reklam displayowych zrównoważył długotrwały trend spadkowy z poprzednich 12 miesięcy [RAPORT]

statystyki raport meetrics

Po kilku kwartałach spadków w II kwartale br. wskaźniki widoczności reklam displayowych w Polsce zanotowały bardzo mocne odbicie. Wzrosły aż o 10 punktów procentowych, zbliżając się do średniej międzynarodowej. Wzrost ten jest konsekwencją zmienionych wzorców konsumpcji mediów podczas kryzysu COVID-19. W przeciwieństwie do reklamy display, reklama wideo odnotowała niewielkie zmiany.

Pozytywny wpływ kryzysu COVID-19 na widoczność (Viewability) reklam display w drugim kwartale w Polsce, jest wyjątkowy na tle wszystkich innych badanych rynków europejskich – wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą w obszarze reklamy digital. Raport wskazuje na rekordowy kwartalny wzrost wskaźnika Viewability w naszym kraju jeśli chodzi o reklamy display (wskaźniki dla reklam wideo odnotowały tylko niewielkie zmiany). Wzrost ten wyniósł aż 10 punktów procentowych, osiągając poziom 58 proc., co pozwoliło polskiemu displayowi zbliżyć się do średniej międzynarodowej (która w II kwartale wyniosła 63%).

Raport zawiera także m.in. szczegółowe dane dla rynku polskiego, jak i wszystkich innych badanych rynków europejskich, czy rozbudowany przegląd poszczególnych formatów reklam. Raport pokazuje też typowe przyczyny braku widoczności według rozkładu procentowego (najczęstszym powodem braku widoczności jest nadal nieoptymalne pozycjonowanie), a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy wziąć pod uwagę na różnych rynkach.

Ostatnie miesiące miały ogromny pozytywny wpływ na jakość reklam online w Polsce. Podczas gdy wskaźniki na rynkach międzynarodowych poprawiły się tylko częściowo, to widoczność polskich kampanii displayowych poprawiła się we wszystkich formatach. W drugim kwartale zaobserwowaliśmy wśród marketerów większe zainteresowanie wynikami jakościowymi kampanii. Zmienione wzorce korzystania z mediów otwierają możliwości monetyzowania powierzchni normalnie “mniej pożądanych”, które jednak dają możliwość dłuższego obcowania z reklamą. Raport Benchmark zawiera ważne aktualne dane. Zapoznanie się z nimi, pomiar i optymalizacja są kluczowe dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników w trzecim kwartale.

Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland

Pełny raport, zawierający szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych, jest dostępny do ściągnięcia za darmo ze strony Meetrics.

POBIERZ PEŁNY RAPORT MEETRICS Q2/2020 

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.


Źródło: informacja prasowa Meetrics 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF