...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

 Jak zmieniła się GrupaWsparcia.pl od czasu kiedy zostałeś laureatem w 50 Najbardziej Kreatywni w Biznesie w 2019 r?

Zacznijmy od tego, czym jest, a raczej była GrupaWsparcia.pl, gdyż w ostatnim czasie zyskała nową nazwę GiveAndGetHelp.com. Jest to portal społecznościowy, gdzie bez konieczności pokazywania własnej twarzy można podzielić się problemem i otrzymać realną pomoc. Wspólnie walczymy z depresją, uzależnieniem i innymi życiowymi kryzysami. Portal ten tworzony jest przez ludzi i dla ludzi, budujemy piękną i wartościową społeczność, która w momencie otrzymania wyróżnienia w plebiscycie liczyła około 2000 użytkowników.

Jak łatwo zauważyć, od tego momentu minęły już trzy lata. Wtedy też serwis GrupaWsparcia.pl był tworzony tylko przeze mnie. Zajmując 10 miejsce w top 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie w Polsce, nie sądziłem, że tak wiele się zmieni i to wyróżnienie nie będzie tylko i wyłącznie przysłowiową „statuetką na półce”, ale i realną pomocą w przyszłym rozwoju tego jakże ważnego dla społeczeństwa miejsca rozwiązywania problemów życiowych. Kiedy wybuchła pandemia początkiem 2020 roku serwis zyskał ogromną popularność z uwagi na swoją dostępność online, ale jako jedyna osoba zarządzająca tym projektem nie byłem w stanie sprostać tak dużemu zainteresowaniu zarówno technologicznie (zbyt dużo chętnych w jednym czasie) oraz co ważniejsze, zapewnić nieprzerwane wsparcie psychologów. Zwróciłem się wtedy do Was o pomoc w znalezieniu partnera, który nie będzie kierować się chęcią zarobku na ludzkiej krzywdzie, a realnie skupi się na niesieniu pomocy. Nie musiałem długo czekać, gdyż w kwietniu 2020 roku opublikowaliście moją prośbę:

https://brief.pl/apel-jakuba-juszczyka-z-grupawsparcia-pl-laureata-50-najbardziej-kreatywnych-ludzi-w-biznesie/

Dzięki temu kilka dni później odezwała się do mnie Fundacja ADRA Polska, która w 100% zaangażowała się w rozwój i utrzymanie serwisu. Od maja 2020 roku serwis GrupaWsparcia.pl oficjalnie stał się częścią Fundacji ADRA Polska, zapewniając jej nieprzerwany rozwój zarówno pod względem technologicznym, jak i kadrowym, oferując bezpłatne wsparcie psychologiczne, prawnicze i psychodietetyczne dla użytkowników. W ciągu kolejnych dwóch lat portal przekroczył barierę 20 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, udzielił setki porad zarówno prawnych lub psychologicznych, zyskał sporo partnerów w niesieniu pomocy potrzebującym takich jak: Fundacja PZU, Samorząd Województwa Śląskiego, Mazowieckiego, Podkarpackiego, PFRON, Fundacja FSM we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i wiele innych, gdzie wspólnymi siłami oferowaliśmy wsparcie online w kryzysie.

Co skłoniło Was do rebrandingu serwisu?

Fundacja ADRA jest międzynarodową organizacją posiadającą swoje oddziały w ponad 100 krajach na świecie, dlatego też we współpracy i w porozumieniu z ADRA INTERNATIONAL podjęliśmy kluczową decyzję o rebrandingu strony. Przez ostatnie kilka miesięcy nasi specjaliści od IT pracowali nad tym, by zmienić serwis GrupaWsparcia.pl w nowoczesną platformę z nową domeną GiveAndGetHelp.com, a 10 października to idealny moment, by w końcu pokazać  ją szerszemu gronu odbiorców!

Według Światowej Organizacji Zdrowia zaburzenia psychiczne stają się jednym z wiodących problemów zdrowotnych, powodujących obniżenie sprawności w życiu codziennym. 

Już od 30 lat 10 października obchodzony jest jako Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Święto zostało ustanowione przez Światową Federację Zdrowia Psychicznego (World Federation for Mental Health) w 1992 roku, której członkiem jest Fundacja ADRA Polska, a jego obchody mają na celu zwrócenie uwagi i pogłębienie świadomości społecznej, dotyczącej problematyki związanej z kondycją psychiczną człowieka.

Wydarzenia z ostatnich lat bardzo pogorszyły stan psychiczny ludzi na całym świecie. Nieoczekiwana Pandemia COVID-19, milionowe zgony, lock downy, zdalne nauczanie, a obecnie działania wojenne tuż za granicą Polski, doprowadziły do gwałtownego wzrostu zaburzeń nie tylko u dorosłych, ale też u dzieci. Szacuje się, że w Polsce na schorzenia depresyjne choruje ponad 1 mln osób. Zaburzenia i choroby psychiczne wpływają niezwykle negatywnie na komfort życia, stanowiąc zdecydowanie zbyt często jego bezpośrednie zagrożenie.

 

Dlaczego się zmieniliśmy?

W dzisiejszych czasach w Internecie nie można stać w miejscu. Trzeba się rozwijać i udoskonalać. W końcu przyszedł czas i na naszą platformę. GiveAndGetHelp.com to funkcjonalności na najwyższym poziomie, wykorzystujące najnowsze oprogramowanie i możliwości, jakie daje nam dzisiejsza technologia, by ułatwić oraz uatrakcyjnić użytkownikom intuicyjną nawigację na naszej stronie.

Co zmieniliśmy? Przede wszystkim zmieniła się nasza nazwa! Pozwoli nam to na rozwój platformy w różnych językach i na całym świecie. Jest to dla nas niezmiernie ważne, ponieważ chcemy umożliwić wsparcie nie tylko w naszym kraju. Każda wersja językowa to oddzielna witryna, która będzie rozwijać się indywidualnie i odpowiadać na potrzeby danych użytkowników.

GiveAndGetHelp.com to nadal w pełni darmowy i anonimowy portal dla ludzi szukających pomocy i wzajemnego zrozumienia. To bezpieczna przestrzeń, gdzie wraz z innymi możesz walczyć z depresją, uzależnieniem i innymi życiowymi kryzysami.

GiveAndGetHelp.com oferuje rozmaite grupy wsparcia online służące wymianie myśli i doświadczeń, wspierające samorozwój oraz poprawę kondycji psychicznej. Aktywne uczestnictwo w grupie to nie tylko pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów, to także praca nad sobą i rozwój osobisty. To może być pierwszy krok na drodze do nowego życia.

W działaniach mających na celu wsparcie zdrowia psychicznego bardzo ważne jest poczucie anonimowości. Dlaczego? Ponieważ sprzyja ona otwartości oraz skupieniu na relacjach z innymi użytkownikami. Z tego powodu jedynymi obowiązkowymi danymi wymagającymi podczas rejestracji, jak również przez cały okres korzystania z portalu, jest e-mail (widoczny tylko dla administratorów serwisu) i nazwa użytkownika (nick).

Jak już wspomnieliśmy rok 2022 to dla GrupyWsparcia.pl, rok rewolucyjnych zmian technologicznych i rebrandingowych! Nasza platforma zmieniła zarówno swoją nazwę na GiveAndGetHelp.com jak i technologię. Użytkownicy otrzymali nową jakość i szybciej oraz łatwiej znajdą potrzebne wsparcie wśród społeczności z podobnymi problemami.

Niestety rok 2022 pozostanie również w naszych pamięciach z innego tragicznego powodu. Tuż za naszą granicą ukraińscy sąsiedzi walczą o swoją suwerenność. Umierają dla ojczyzny podczas walk zbrojnych, a ludność cywilna zmuszona jest uciekać z okupowanych terenów. Dla milionów uchodźców to właśnie Polska stała się schronieniem, a Polacy udowodnili całemu światu, że potrafią nieść pomoc humanitarną w sposób pełny i odpowiedzialny.

Wojna to nie tylko ból fizyczny. Wojna to przede wszystkim trauma, która pozostaje w ludziach na całe życie. Odpowiadając na potrzeby uchodźców, dzięki wsparciu ADRA International i DNB Bank Polski stworzyliśmy interwencyjną platformę szybkiego reagowania psychologicznego w języku ukraińskim: helpukraine.giveandgethelp.com. To tu na potrzebujących wsparcia czeka profesjonalny zespół psychologów, który zarówno telefonicznie, jak i internetowo gotowy jest nieść ekspercką pomoc każdego dnia.

Dzięki dofinansowaniu z DNB Bank Polska dalej zapewniamy nasze wsparcie online dla uchodźców oraz zorganizujemy również stacjonarne warsztaty psychologiczne w kilku miastach Polski. O terminach i lokalizacjach będziemy na bieżąco informować na naszych stronach i profilach społecznościowych. Zapraszamy do śledzenia aktualności.

 

Jakie macie plany na najbliższe lata?

Przede wszystkim chcemy kontynuować naszą misję społeczną niesienia wsparcia online potrzebującym. Już w najbliższym miesiącu planujemy otworzyć pełny serwis GiveAndGetHelp.com w języku ukraińskim, potem angielskim. Dodatkowo końcem roku planujemy udostępnić aplikację mobilną na systemy IOS/ANDROID.

Zarówno pandemia, jak i wojna na Ukrainie to sytuacje, których człowiek nie jest w stanie w żaden sposób przewidzieć. Jednakże posiadając taki serwis, będziemy chcieli w jeszcze szybszy sposób reagować na pojawiające się kryzysy z misją i chęcią oferowania bezpłatnego wsparcia online potrzebującym. Dzięki rebrandingowi na międzynarodową nazwę GiveAndGetHelp.com jesteśmy w stanie zaoferować ją w każdym kraju. Najważniejszą wartością dla nas jest ludzkie życie, stąd nasze działania kierujemy w taki sposób, by odpowiadały na potrzeby innych. Nie mamy jakichś oczekiwań, planów, po prostu chcemy dalej robić swoje i nieść pomoc potrzebującym. Co najważniejsze, bezpłatnie dla tych, którzy po tę pomoc sięgają.

Sebastian Nowak

Rebranding FC.APP

Przeprowadzę Was dziś przez proces rebrandingu marki FC.APP, który był skrupulatnie przygotowywany i teraz jest czas, żeby efekt naszej pracy ujrzał światło dzienne. Rebanding to inny proces niż budowanie marki od zera. Mieliśmy istniejące od 3 lat logo do którego użytkownicy byli przyzwyczajeni a jak sami zobaczycie zmiany są dość radykalne - no może poza samą kolorystyką …

Football Challenge App zmienia się w FC.APP. Uproszczenie nazwy to pierwszy etap rebrandingu mającego na celu rozwój aplikacji na rynkach zagranicznych. Polowaliśmy na dobrą międzynarodową domenę z końcówką .app, która pasuje do aplikacji mobilnej.  Dodając do tego dwuliterowy przód zgodny z naszą nazwą FC, ustrzeliliśmy najlepszą z możliwych domen – fc.app. Negocjacje ceny domeny trwały kilka miesięcy i finalna była o dwa rzędy wielkości niższa niż cena wywoławcza.

Drugim etapem jest wprowadzenie nowego logo oraz identyfikacji wizualnej umożliwiającej budowanie silnej marki FC.APP. Logo to nowoczesny herb piłkarski łączący litery FC i symbol uśmiechu. Znak został zaprojektowany na kwadratowej siatce, z myślą o jak najlepszej prezentacji w formie ikony aplikacji. Za proces projektowy odpowiedzialny jest zespół Motyw Studio specjalizujący się w brandingu i komunikacji wizualnej.

Język wizualny marki zostaje rozwinięty o proste formy geometryczne nawiązujące do boiska piłkarskiego. Abstrakcyjne kształty mogą występować jako statyczne obiekty w materiałach drukowanych i merchandisingowych oraz dynamiczne animacje w komunikacji online.

Z dotychczasowej identyfikacji usunięte zostały gradienty. Uproszczona kolorystyka oraz nowa typografia podkreślają sportowy charakter marki. Szeroki, mocny krój Monument Extended Regular ma zastosowanie w logo i nagłówkach, a uniwersalny font Aeonik Regular w tekstach.

Proces kreatywnej pracy nad marką rozpoczął się od warsztatu, na którym zespół Motyw Studio i FC.APP pracował nad kluczowymi dla strategii komunikacji założeniami. Określony został między innymi cel marki, archetyp bohatera (wybraliśmy archetyp bohatera) oraz kluczowe korzyści odbiorców, w tym unique selling proposal – jedno narzędzie dla całego środowiska piłkarskiego.

W praktyce zamiast Football Challange App mamy Football Community App choć FC ma dodatkowo dobre skojarzenie z Football Club.

W trakcie procesu projektowego powstało kilkanaście znaków, które zostały dogłębnie przeanalizowane pod kątem zastosowania jako ikony aplikacji, możliwości animacyjnych oraz rozwijania key visuala w przyszłości. Już na wczesnym etapie projektowym testowane były możliwości wdrożenia identyfikacji na layoutach zarówno digitalowych jak i drukowanych.

Motyw Studio, z którym współpracujemy wspiera nas na etapie wdrożenia nowej identyfikacji opracowując szablony kolejnych materiałów promocyjnych oraz poprzez nadzór prac związanych z redesignem aplikacji mobilnej i strony internetowej.

Na sam koniec zostawiam kwestię rejestracji znaku towarowego oraz rejestracji sloganów marketingowych. Zgłosiliśmy w EUIPO nazwę znaku FC.APP, logo i dwie tzw. warstwy slowne (w uporszczeniu slogany marketingowe).

Co więcej doświadczenie nauczyło mnie, jak bardzo jest to ważne i zarówno w spółce Social WiFi i SEEDiA.city w których ten sam proces przechodziliśmy wykorzystaliśmy swoje prawo do obrony przed naruszeniami naszego logo, warstwy słownej jak i wielokrotnie naruszenia wzornictwa przemysłowego w przypadku SEEDiA.

 

 

Źródło: https://www.linkedin.com/pulse/rebranding-fcapp-case-study-artur-racicki/?trackingId=iUDwfQWJT7e5LySLUK6dyQ%3D%3D 

 

Autor: https://pl.linkedin.com/in/racicki?trk=pulse-article_main-author-card. /  Artur Racicki

Sebastian Nowak

Human Ark na 15. rocznicę powstania przechodzi rebranding i poszerza działalność 

Warszawskie studio produkcyjne Human Ark właśnie obchodzi swoje 15-lecie. Human – bo taką nazwę nosi od dziś firma – zmienia swoją identyfikację wizualną, ale także strategię biznesową. W centrum działań studio stawia człowieka, a także rozwija zainicjowaną już współpracę z nowym rodzajem klientów. Dziś Human oprócz branży reklamowej i animacji realizuje także długie formy i projekty fabularne w zakresie VFX i postprodukcji. Do pracy nad filmami firma utworzyła w swojej warszawskiej lokalizacji specjalnie wyposażoną przestrzeń umożliwiającą kompleksową obsługę postprodukcyjną.

 

Human to studio animacji i postprodukcji, działające na polskim i międzynarodowym rynku produkcyjnym od 15 lat.  Zespół składający się z ponad 50, animatorów, grafików, programistów i producentów tworzy cyfrowe efekty specjalne oraz animacje 2D i 3D dla świata filmu, reklamy i sztuki. W zakres usług studia wchodzi także kompleksowa obsługa postprodukcyjna. W ostatnich latach firma realizowała projekty reklamowe zarówno dla klientów z Europy, jak i z Azji. Wśród dużych projektów, dla których Human tworzy efekty specjalne, znalazł się m.in. „Broad Peak” – dramat oparty na prawdziwej historii legendarnego polskiego himalaisty, Macieja Berbeki, czy serial „Wielka Woda” produkowany przez Telemark dla Netflix.

 

Human Ark to od teraz Human. Uprościliśmy nazwę, bo Human jest kwintesencją tej firmy. To jedno słowo najlepiej oddaje naszą strategię. W codziennych działaniach stawiamy na człowieka – bo firmę tworzą ludzie. Strategicznie z kolei – chcemy dać wyraźny sygnał o szerszym zakresie usług. Nie jesteśmy tylko studiem animacji, które robi wysokiej jakości reklamy. W ofercie Human jest całe spektrum usług postprodukcyjnych i VFX umożliwiających pracę nad wszelkimi formami filmowymi, począwszy od reklam, przez teledyski i kampanie, po seriale i filmy fabularne

mówi Maks Sikora, CEO studia produkcyjnego Human.

 

To, co wyróżnia Human, to wysoka jakość animacji postaci, umiejętność tworzenia złożonych efektów wizualnych i duża wartość artystyczna realizowanych produkcji. To jednak nie wszystko – siedziba Human rozrosła się o kolejne piętro. Nowa przestrzeń jest wyposażona w stanowiska do montażu offline, online i kolor-korekcji oraz w salę kinową. Ponadto Human wszedł w 2018 roku w partnerstwo z czeskim producentem PFX. To doświadczone, 120-osobowe studio, mające siedzibę m.in. w kultowym Barrandovie. Przy projektach reklamowych i fabularnych studia wspierają się wzajemnie. PFX jest także koproducentem filmu „Diplodok”.

 

Produkujemy właśnie pierwszy na taką skalę w Polsce film animowany 3D dla widowni familijnej. Dzięki udziałowi w zagranicznych targach, festiwalach oraz konferencjach zrozumieliśmy, że „Diplodok” to film o ogromnym potencjale międzynarodowym. Spotkaliśmy wiele osób z branży, które nam pomogły i wspierały nas w okresie przygotowawczym. Na Cartoon Movie znaleźliśmy partnera do filmu – PFX z czeskiej Pragi. Jako organizacja znajdujemy się w momencie, w którym takie współprace są elementem planów rozwoju i nowej strategii studia. Na rynku jesteśmy już 15 lat, to dla nas bardzo ważny moment. Poza tym oczywiście niezmiennie skupiamy się na wysokiej klasy reklamach i zaawansowanych efektach wizualnych w filmach i serialach telewizyjnych. Stale szukamy nowych kreatywnych pomysłów. Jesteśmy na zaawansowanym etapie prac nad „Diplodokiem”, ale wiedząc, ile czasu zajmuje rozwój własnej produkcji, przymierzamy się już do nowych tytułów. Ponadto, wypatrujemy nowych kooperacji w obszarze filmu – zarówno serwisu, jak i koprodukcji. Niezależnie od tego, czy projekt jest komercyjny czy fabularny, w każdej formie widzimy film – to podejście określa sposób myślenia i działania w Humanie

dodaje Wojtek Wawszczyk, reżyser „Diplodoka” oraz dyrektor artystyczny studia.

Agata Kiszluk-Krzemień

Kiedy domy mają głos… Otodom z nową kampanią wizerunkową i identyfikacją wizualną

otodom

Od dziś w ramach nowej kampanii marki Otodom w telewizji będą emitowane trzy spoty. W każdym z nich to dom staje się narratorem i opowiada historię pierwszego „spotkania” z właścicielem. Ich idealne dopasowanie gwarantuje długotrwały i szczęśliwy związek – jak w życiu. Start kampanii zbiega się z rebrandingiem marki, która zyskała nowe logo i kompleksową identyfikację wizualną.

Nowe logo podkreśla zmiany

Otodom, najpopularniejszy serwis z nieruchomościami, świętuje właśnie 15-lecie.

W Internecie to kawał czasu, wiele się zmieniło. Od początku staraliśmy się jak najskuteczniej łączyć kupujących i sprzedających nieruchomości. Dziś – jako rynkowy lider – mamy ambicję, by nasza rola była szersza: staramy się inspirować, doradzać i pomagać poruszać się w niełatwym świecie nieruchomości. Dzielimy się wiedzą i danymi, by poszukujący nowego domu mogli podjąć świadome decyzje. Słuchamy naszych klientów i wprowadzamy kolejne narzędzia, które ułatwiają transakcje użytkownikom indywidualnym, agentom i deweloperom. A jednocześnie dbamy o emocje. O to, by poszukiwanie domu marzeń było przyjemnością. Te zmiany wymagały wyraźnego podkreślenia, stąd decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej i nowej platformie komunikacji.

Anna Adrian, Marketing Manager Otodom

Autorem nowego systemu identyfikacji wizualnej Otodom jest Kuba ‘Enzo’ Rutkowski z zespołem Kommunikat studio.

Naszym zadaniem nie było tylko uporządkowanie języka wizualnego Otodom, ale przede wszystkim zwizualizowanie zmiany jaka nastąpiła w strategii i komunikacji marki. Szukaliśmy również niekonwencjonalnego sposobu na zinterpretowanie tematu nieruchomości. Dlatego metafory zawarte w samym logotypie oparliśmy na prostych kształtach geometrycznych. Plany budowy, czy sama architektura opierają się głównie na kształcie kwadratu i prostokąta. Dlatego uprościliśmy ikony daszków, domków do jeszcze bardziej elementarnej symboliki domu jaką stał się kwadrat. Markę Otodom przedstawiliśmy jako kształt idealny, czyli koło, które jest zawarte w samej nazwie poprzez litery O. Połączenie tych dwóch figur stworzyło symbol, który zastąpił literę “O” w wyrazie “dom”, aby wzmocnić jeszcze bardziej jego znaczenie.

  Jakub ‘Enzo’ Rutkowski, właściciel i dyrektor kreatywny Kommunikat studio

Jak dodaje, sam logotyp to nie wszystko. Nowy system identyfikacji wizualnej został oparty na ewolucji i ulepszeniu dotychczasowych identyfikatorów marki, ale przeszedł także rewolucję, która uzupełniła je o nowe elementy. Dzięki dynamicznemu brandingowi, marka Otodom zyskała nie tylko bardziej profesjonalny charakter, ale także czytelny i nowoczesny wymiar.

Proste mechanizmy sprawiają, że branding jest przyjazny, pojemny i odważny, czyli w sam raz dla lidera.

  Jakub ‘Enzo’ Rutkowski, właściciel i dyrektor kreatywny Kommunikat studio

Potencjał filmowy i ładunek emocjonalny

Jednocześnie z rebrandingiem, rusza dziś nowa kampania reklamowa, w ramach której powstała seria trzech spotów. Jak podkreśla Anna Adrian, liczył się nie tylko oryginalny pomysł, ale i wykonanie. A te zagwarantowała agencja Leo Burnett, która do współpracy zaprosiła dom produkcyjny Dynamo i ekipę znakomitych filmowców, z utytułowanym reżyserem Michałem Marczakiem na czele.

Zauważyliśmy pewną analogię między poszukiwaniem domu i poszukiwaniem życiowego partnera. W obu przypadkach nieco błądzimy, balansujemy między tym, co podpowiada nam serce i rozum. Stąd pomysł przedstawienia Otodom jako „platformy randkowej”, która pomaga budynkom znaleźć idealnych mieszkańców, a ludziom – idealne domy. W końcu Otodom jest przestrzenią, w której wiedza i doświadczenie spotykają się z emocjami.

Maciej Porębski, dyrektor kreatywny Leo Burnett

W ten sposób powstały historie, w których narrację przejęły domy. Pierwszą opowiada artystyczny apartament nad morzem, rocznik 26, w którym zamieszkała para po pięćdziesiątce, potrafiąca docenić piękno wiekowego domu. „Ona wie, jak otrzymać każdy odcień błękitu, a on zna wszystkie kolory morza – nic dziwnego, że się zakochali”. W drugiej historii, jednorodzinny dom na przedmieściach wspomina jak bardzo przeżywał samotność i trudny czas poszukiwania swojej wymarzonej rodziny. W końcu znaleźli się na Otodom. Ostatnie mieszkanie – kawalerka w deweloperskim bloku – relacjonuje skomplikowane relacje z pewnym kawalerem, z którym co prawda długo się docierali, ale finalnie poczuli radość z idealnego dopasowania.

Personifikacja domów, która stanowi podstawę nowej platformy komunikacji Otodom, ma duży potencjał filmowy i niesie gigantyczny ładunek emocjonalny. Pokazując różne domy i historie ich spotkań z tak samo różnorodnymi właścicielami, dajemy widzom szansę na odnalezienie prawdy, a może też swoich potrzeb, marzeń i oczekiwań związanych z miejscem zamieszkania. Takie scenariusze to naprawdę rzadkość nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Ich lektura przeniosła mnie do złotych czasów światowej reklamy, przypominając ikoniczne już, kultowe filmy, dzięki którym postanowiłem zająć się reklamą i filmem w ogóle.

Michał Marczak, reżyser spotów do kampanii Otodom

Reżyser do współpracy przy tym projekcie zaprosił najlepszych – ekipę wywodzącą się przede wszystkim ze świata fabularnego – tak, aby powstały filmy oryginalne, bardzo emocjonalne i angażujące. Naturalne, prawdziwe i organiczne.

Dodatkową ciekawostką związaną ze spotami jest nietypowy zabieg muzyczny: w każdym ze spotów wykorzystano melodię „Time To Pretend” grupy MGMT, jednak w różnych aranżacjach, które podkreślają charakter poszczególnych filmów. Za muzykę odpowiada ceniony producent i instrumentalista, Marcin Macuk.

Kampania „Otodom, który mi odpowiada” inauguruje nową platformę komunikacji marki, którą Otodom we współpracy z Leo Burnett planuje kontynuować w przyszłości. Aktualna kampania potrwa do końca października. Spotom TV towarzyszyć będą reklamy radiowe oraz działania digitalowe, a także aktywności PR, influencer marketing oraz działania w social media. Za zakup mediów offline odpowiada dom mediowy Media Concept, za działania online SalesTube, aktywności PR prowadzi Havas PR Warsaw, natomiast za komunikację marki w kanałach social media odpowiada agencja dotRelations.


Źródło: Otodom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ABSTRA przekształca się w STUDI

Nowe półrocze rozpoczynamy od dużej zmiany w spółce ABSTRA – wraz z początkiem lipca firma przekształca się w STUDI. Rebranding podyktowany jest koniecznością dostosowania się do potrzeb rynku i chęcią zwrócenia uwagi na nowe kompetencje wychodzące poza Influencer Marketing i produkcję kanałów własnych na YouTube. STUDI to kompleksowe podejście do video i audio w digitalu - od strategii po produkcję i dystrybucję materiałów dedykowanych Millenialsom i generacji Z.

Spółka ABSTRA, jeden z największych niezależnych producentów treści wideo i audio na polskim YouTube, istniejąca na rynku od 2016 r., przekształca się w STUDI. Jej profil działalności w miarę upływu lat przeszedł swoistą ewolucję, poszerzając swoje kompetencje, daleko wychodzące poza standardowy Influencer Marketing. Od 2021 r. ABSTRA prowadzi aż 11 projektów komercyjnych wideo i audio w tym kanały dla marek, podcasty dedykowane, czy produkcje spotów reklamowych i innych komercyjnych materiałów audio-wizualnych. Wszystko to zaowocowało potrzebą zmiany dotychczasowej nazwy.

Dotychczasowa identyfikacja Spółki była nieczytelna dla rynku. Percepcja naszych partnerów oparta była przede wszystkim na genezie powstania Abstra, czyli kanału Abstrachuje.TV. Aktualnie ABCH jest tylko i aż jednym z kanałów wchodzących w skład grupy. Jesteśmy dziś diametralnie innym podmiotem niż w 2016 roku i wspólnie uznaliśmy, że najwyższy czas, aby tę ewolucję podkreślić. Bardzo nam zależy, abyśmy byli postrzegani przez pryzmat naszych projektów i tego co robimy dobrze, czyli kreowaniu, produkcji i dystrybucji komercyjnych treści video i audio skierowanych do Millenialsów i Generacji Z. Ponadto, obok wspomnianego wcześniej wymiaru strategicznego chcieliśmy również, aby nowa identyfikacja była prosta, zrozumiała i w odróżnieniu od Abstra, nie budziła żadnych wątpliwości. Uważam, że STUDI spełnia wszystkie powyższe kryteria.

Olek Wandzel, CEO i współwłaściciel STUDI

Obok zespołu zarządzającego, do którego należą Olek Wandzel (CEO) Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka (VP Sales & Production) oraz Maciej Tomczyk (VP Operations), wartość w rebrandingu dostrzegają również założyciele i pomysłodawcy Abstra.

Strategia spółki oraz jej struktura udziałów uległy zmianie i moim zdaniem bardzo dobrze, że zmiana nazwy to odzwierciedla. Abstra było innym projektem, którego początkowe założenia uległy bardzo dużej modyfikacji. Dodatkowo, oczywiście mylenie działalność całej spółki z działalnością moją oraz Czarka (jako kanału Abstrachuje) wprowadzało odbiorców i rynek w błąd. Cieszymy się na nowy etap.

Robert Pasut, współwłaściciel STUDI i współzałożyciel kanału Abstrachuje.TV

W nowej odsłonie STUDI to nie tylko Influencer Marketing i stała współpraca z twórcami kanałów własnych grupy takich jak choćby Foot Truck, Dla Pieniędzy, Do Roboty, Maksymalnie, Beksy, ABCH, Masny Kanał, czy Hajlajt. To przede wszystkim kompleksowe usługi z obszaru mediów digitalowych: od strategii po produkcję i dystrybucję komercyjnych treści wideo i audio, tworzenie dedykowanych markom kanałów i profili w mediach społecznościowych, a także audyty i optymalizację strategii wydawniczej na YouTube.


Źródło: ABSTRA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Focus Media Group i Imagine Nation dokonują rebrandingu, który zmienia układ sił

rebranding

Agencje Focus Media Group i Imagine Nation dokonały rebrandingu. Teraz działają jako Focus Nation i Imagine Nation – full immersion agencies. Skąd te zmiany i co oznaczają?

Już nie Focus Media Group, lecz Focus Nation. Wspólnie z Imagine Nation, obie agencje definiują się jako full immersion agencies. Rebranding to konsekwencja zacieśniania relacji i współpracy obu agencji; dzięki wymianie i łączeniu sił – można wykreować prawdziwie oryginalne rozwiązania dla marek. Takie wzajemne uzupełnianie się sprawia również, że Focus Nation i Imagine Nation razem posiadają unikalne w skali rynku kompetencje i niezwykły potencjał, aby dokonywać kolejnych przełomów.

Określenie Full immersion agencies odzwierciedla praktykę realizowania eventów oraz budowania komunikacji marek Imagine Nation i Focus Nation. Celem jest wykreowanie świata marki, który umożliwi odbiorcy pełnie zanurzenie się w nim. Jakich narzędzi i kompetencji z szerokiego portfolio wykorzystamy – zależy od konkretnych potrzeb i aktualnych wyzwań stojących przed marką. Chodzi o zbudowanie ekosystemu marki, autentycznego i tożsamego z tym wszystkim, co za nią stoi. To świat, w którym z jednej strony zacierają się podziały na online i offline, z drugiej zaś – na atrakcyjny i wciągający kontent oraz przekaz reklamowy.

Rebranding agencji objął:

  • nową strategię działania wraz z silniej wyeksponowanymi wartości organizacji,
  • nową komunikację wizualną,
  • zmiany w strukturze zmierzające do większej integracji obu zespołów.

Powstała też jedna, wspólna strona www: https://if-nation.pl/

Identyfikacja wizualna Focus Nation i Imagine Nation – została wypracowana in-house’owo, w zespole kreatywnym pod nadzorem Piotra Zawałło, Creative Directora Focus Nation.

Nowe podejście do komunikacji marki opiera się na haśle What If; to z pozoru proste pytanie odzwierciedla strategię przełamywania schematów, poszukiwania nowych, efektywnych i atrakcyjnych form dialogu marki z odbiorcą. What If to wyzwalacz przełomowego i niestandardowego myślenia. Szukając innowacji w podejściu, formie i przekazie, zadajemy sobie to właśnie pytanie: A co by było, gdyby…

Strategia działania obu agencji została oparta na trzech filarach:

  • innowacji (aby zrozumieć nieustająco zmieniający się świat, sami musimy podążać za zmianą),
  • odwadze (oczekując lepszych wyników, nie możemy iść na kompromisy),
  • współpracy (wspólnie możemy osiągnąć więcej niż w pojedynkę).

Odpowiada to doświadczeniom agencji i wnioskom płynących z obserwacji rynku. Domena naszych czasów, zaskakujące trendy i zmienne warunki gry rynkowej wymagają ciągłego poszukiwania innowacji, a także odwagi – bo bez ryzyka i eksperymentowania, nie sposób dokonać przełomu. Obie agencje rozumieją współpracę jako kooperację na różnych poziomach. Z jednej strony podchodzą po partnersku do klientów – skupiając się na ich celach biznesowych.

Z drugiej rebranding oznacza jeszcze ściślejszą współpracę Focus Nation i Imagine Nation. Już teraz do projektów komunikacyjnych włączani są eksperci od eventów i odwrotnie, dzięki czemu można uzyskać zupełnie nową jakość i zaskakujące efekty. Agencje łącząc siły, integrują działy kreacji w jeden zespół zarządzany przez dwóch dyrektorów kreatywnych – Dawida Bednarskiego i Piotra Zawałło. Dyrektorem zarządzającym obu agencji zostaje Michał Korczak, autor nowego pozycjonowania marek i strategii „what if”, dotąd Managing Director Focus Media Group. Aneta Zawiślak integruje rozwój biznesowy obu agencji jako General Business Director.

Obie agencje działają w grupie od ponad dekady. Focus Nation specjalizuje się w marketingu 360 stopni i od lat realizuje kampanie we wszystkich kanałach komunikacji, od planowania i strategii, przez kreację, po egzekucję. Z kolei Imagine Nation to czołowa na rynku agencja eventowa, kreująca wydarzenia zarówno offline’owe, jak i online’owe.


Źródło: IF Nation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Międzynarodowa agencja marketingu sportowego ponownie wprowadza markę SPORTFIVE na rynek

Lagardère Sports and Entertainment zmienia nazwę na SPORTFIVE z natychmiastowym skutkiem we wszystkich działaniach i na wszystkich rynkach. SPORTFIVE działa jako marka główna i składa się z wielu spółek zależnych.

Nowy międzynarodowy zespół kadry zarządzającej z czteroosobowym komitetem wykonawczym, na czele którego stoi prezes Stefan Felsing. Zmiana nazwy to zwieńczenie procesu transformacji po sfinalizowaniu transakcji pomiędzy Lagardère Group a H.I.G. Capital.

Dzisiaj międzynarodowa agencja marketingu sportowego, znana dotąd jako Lagardère Sports and Entertainment, zmieniła swą nazwę na SPORTFIVE w konsekwencji zakończenia sprzedaży tej firmy przez Lagardère Group na rzecz H.I.G. Capital w połowie kwietnia. Ta spółka private equity posiada obecnie większościowy udział (75,1%) w kapitale własnym przedsiębiorstwa.

W ramach procesu transformacji SPORTFIVE kładzie teraz nacisk na podwójną strukturę organizacyjną dedykowanych obszarów rynku i globalnych jednostek rozwoju. W ramach nowej organizacji, firma będzie kierowana i zarządzana globalnie, w ścisłej współpracy z międzynarodowym kierownictwem, przez czterech członków Komitetu Wykonawczego, do którego należą: Stefan Felsing (prezes – CEO), Philipp Hasenbein (dyrektor ds. operacyjnych – COO), Robert Müller von Vultejus (dyrektor ds. rozwoju – CGO) i Christian Peters (dyrektor finansowy – CFO).

Prezes Stefan Felsing i jego komitet wykonawczy mają swą siedzibę w Hamburgu (Niemcy), a członkowie zespołów zarządzających nadzorują międzynarodowe operacje firmy z Ameryki Północnej, Europy, Afryki i Azji.

Fot. SPORTFIVE

SPORTFIVE kontynuuje model biznesowy skupiający się na kliencie. Wierząc w siłę sportu oraz korzyści, jakie niesie ze sobą jego odpowiedzialna komercjalizacja, firma tworzy i pielęgnuje długofalowe wartości dla marek, partnerów medialnych i właścicieli praw. Bazując na swej globalnej i lokalnej wiedzy eksperckiej w zakresie doradztwa i zarządzania, SPORTFIVE niezmiennie oferuje podmiotom zainteresowanym kompleksowe rozwiązania. Marka zapewnia swoim klientom uprzywilejowany dostęp do świata sportu, gdzie najwyższy priorytet stanowią rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Nazwa marki powstała z dwóch członów – pierwszy z nich to „SPORT”, ponieważ firma i jej ludzie wierzą w siłę sportu, drugi zaś to „FIVE” (pol. „pięć”), mający reprezentować pięć kluczowych grup interesariuszy, dla których świadczy ona swe usługi: marki, właściciele praw, platformy medialne, fani i pracownicy firmy. Ponadto SPORTFIVE podkreśla korzenie historyczne spółki – odnosi się do emocji, profesjonalizmu i nowatorskiej mentalności. Ten budowany przez wiele lat trzon spółki umożliwił stworzenie silnego globalnego konglomeratu agencji prowadzących działalność związaną ze sportem i obecnie, gdy wyłania się jeszcze
skuteczniejsza, bardziej skoncentrowana i oparta na analizie danych wspólna droga ich
działania, służy on jako drogowskaz dla głównej marki SPORTFIVE.

Jest to przełomowe wydarzenie dla naszej firmy. Nowy zespół zarządzający, nowa struktura
właścicielska oraz ponowne wprowadzenie do świata sportu marki z dziedzictwem
SPORTFIVE, która reprezentuje nie tylko nasz pionierski duch założycielski, ale i naszą silną
pozycję jako niezwykle postępowego i szanowanego partnera w sporcie.

SPORTFIVE stworzyli pionierzy rynku sportowego z różnych regionów. Wierzymy w siłę
sportu oraz korzyści, jakie niesie ze sobą dla społeczeństwa jako całości jego
odpowiedzialna komercjalizacja. Głęboko wierzę, że nasza wytrwałość, energia,
doświadczenie, integralność i zaufanie, jakie zdobyliśmy u naszych interesariuszy, uczynią
markę SPORTFIVE synonimem innowacyjnego i emocjonalnego podejścia do marketingu w
sporcie.

Stefan Felsing, prezes SPORTFIVE

Markę SPORTFIVE tworzy wiele spółek zależnych, w tym między innymi Lagardère Sports,
Lagardère PLUS, U! Sports i VIP Sportstravel. Spółki zależne Rooftop2 Production oraz
Event Knowledge Services (EKS) będą kontynuować swą działalność pod dotychczasową
nazwą, ale przy wsparciu spółki marki SPORTFIVE. Serwis Onside organizujący imprezy
sportowe poza sezonem oraz agencja twórcza Brave będą kontynuować współpracę pod
obecnymi nazwami.


Źródło: informacja prasowa Sportfive

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Coloroffon z nową identyfikacją wizualną

Coloroffon logo identyfikacja wizualna rebranding

Studio Coloroffon, po ponad pięciu latach na rynku, zmienia swój wizerunek i przechodzi rebranding. Towarzyszy mu rozbudowa struktur firmy oraz rozwój usług digitalizacyjnych.

Nowy logotyp oraz identyfikacja wizualna oddają wielowymiarowe zmiany, które w ciągu ponad pięciu lat zaszły w funkcjonowaniu studia. W tym czasie zrealizowaliśmy blisko trzy tysiące projektów dla branży reklamowej i filmowej. Kilkukrotnie zwiększyliśmy zatrudnienie, obecnie w studio pracuje blisko 50 producentów oraz artystów. Rozbudowujemy działy zajmujące się tworzeniem animacji oraz efektów specjalnych do filmów krótko i pełnometrażowych a także digitalizacją plików i usługami HDR.

Magdalena Widuch, prezes zarządu oraz właściciel Coloroffon

Nowa identyfikacja koncentruje się na uwypukleniu zakresu kompetencji studia: „color” – color grading, „off”- offline, „on” – online. Nawiązuje także do sedna pracy postprodukcyjnej, czyli obróbki materiałów wizualnych w ruchu, której efekt końcowy w dużej mierze zależy od cech fizycznych światła.

Myślą przewodnią nowej identyfikacji wizualnej jest progresja – zarówno ta dosłowna, czyli progresywne zmiany, które zaszły w studio na przestrzeni ostatnich lat, jak również mniej dosłowna, czyli nawiązująca do istoty ruchu i spektrum świetlnego. Korzystając z dwuwymiarowych, czarno-białych, statycznych elementów graficznych uchwyciliśmy sedno ruchu i koloru samego w sobie. Poprawiliśmy także czytelność samej nazwy w logotypie przekształcając go w formę jednego wyrazu.

Roland Lewiński, creative director w Coloroffon

Obecnie Coloroffon składa się z pięciu działów: postprodukcji (Joanna Myszor), zajmującego się realizacją projektów reklamowych; filmowego, koncentrującego się na pracy z branżą filmową (Aneta Wyszyńska-Uryś); animacyjnego (Waldemar Woźniak), online (Krzysztof Karnicki) oraz DI (Aneta Wyszyńska-Uryś).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rebranding Grupy SARE efektem finalizacji strategii rozwoju w kierunku kompleksowego digitalu

Digitree Group rebranding SARE

Digitree Group (do niedawna SARE) zrealizowała całościowy rebranding, a impulsem do zmian były produkty i usługi czyli rozszerzenie kompetencji głównie w obszarze e-commerce.

Prawdziwy rebranding obejmuje cztery warstwy: wizualną, dotyczącą zmiany logotypu oraz identyfikacji wizualnej, werbalną czyli sposób w jaki mówimy o marce, warstwę produktów/usług oraz rdzenia emocjonalnego, obejmującego skojarzenia pojawiające się u odbiorcy słysząc nazwę danego brandu.

Digitree Group  (do niedawna SARE) zrealizowała całościowy rebranding, a impulsem do zmian były produkty
i usługi czyli rozszerzenie kompetencji głównie w obszarze e-commerce. Przez lata, spółki SARE i INIS tworzyły kierunki rozwoju e-mail marketingu w Polsce i tym samym były utożsamiane wyłącznie z tym kanałem komunikacji. Natomiast, dziś realia są zupełnie inne.

Dziś INIS generuje 60 proc. swoich przychodów efektywnie dostarczając także szereg innych rozwiązań reklamowych i produkty niezwiązane z e-mail marketingiem. Dla mnie osobiście rebranding Grupy SARE jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku oraz naszych klientów, ale przede wszystkim pokazanie, że Digitree Group tworzą spółki i projekty budujące komplementarny ekosystem sprzedażowo-marketingowy dla wszystkich, chcących realizować skuteczne kampanie w Internecie.

Roman Grygierek, CEO INIS

Zmiana nazwy stanowi podpisanie się pod realizacją strategii rozwoju Grupy. Dziś Grupa jest mocna we wdrażaniu platform e-commerce jak Magento2, czy wdrażaniu dla klientów marketing automation, który ratuje porzucone koszyki, w budowaniu rozwiązań technologicznych wspierających e-commerce, jak również wideo, które stanowi atrakcyjny rozwój marketingu internetowego.

W 2020 roku stawiamy na rozwój usługi Google Shopping, czyli analityki wspierającej sprzedaż w postaci rekomendacji odpowiednich feedów produktowych w Google, poprzez narzędzia, które posiadamy wewnątrz Grupy. Drugim rozwiązaniem jest Revhunter, który analizuje ruch na stronach internetowych i pozwala docierać do anonimowych użytkowników, by następnie realizować do nich kampanie e-mail i display. To także rozwój marketing automation, który pozwala integrować różne systemy, by skutecznie dostarczać efekty kampanii. Ponadto, to wprowadzenie nowych wdrożeń e-commerce, już nie tylko największych w Europie jakim jest Magento2, ale także Prestashop, która jest stosowania u klientów o mniejszych potrzebach, ale jest szybko wdrażalna i optymalna jeżeli chodzi o obsługę e-commercową.

Dariusz Piekarski, CEO Digitree Group

Digitree Group (digitree.pl) wyróżnia się na rynku kompleksową obsługą w zakresie narzędzi oraz danych, które są zintegrowane wewnątrz Grupy oraz współpracą z klientem prowadzoną przez jednego specjalistę. Klient ma zatem komfort współpracy z jedną osobą i przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa, ponieważ cały proces marketingowy i sprzedażowy, a przede wszystkim odpowiedzialność za jakość wygenerowanych leadów, sprzedaży i innych efektów działań marketingowych, realizowana jest w jednym miejscu.

Istotą jest także zmiana podejścia do obsługi klienta. Najważniejsze jest wsłuchanie się w jego potrzeby
i znalezienie najlepszych rozwiązań i narzędzi realizujących jego cele wśród zasobów Digitree Group, ale także rynku MarTech. Tutaj nie ma jednej uniwersalnej recepty na sukces, do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie, poznać jego mocne i słabe strony. Oprócz narzędzi, z pomocą przychodzą nam dane, dzięki którym potrafimy docierać do nietypowych grup docelowych, realizując działania marketingowe dla branży agro, budowlanej, elektrycznej czy retail. Wszystkie działania prowadzone na naszym rodzimym rynku, ze skutecznością możemy realizować także na rynkach europejskich, więc naszym celem jest także wprowadzanie klientów na rynki zagraniczne.

Krzysztof Bińkowski, CEO agencji JU:

Digitree Group to także ludzie, którzy budują zespół blisko 300 specjalistów pracujących na sukces Grupy. Mają szansę rozwoju zawodowego od specjalisty do eksperta zarówno w obszarze programowania, marketingu internetowego czy prowadzenia projektów i rozwoju produktów. To także zmiana zarządzania projektami poprzez wprowadzenie inkubatora, który angażuje developerów, product ownerów oraz  wszystkich tych, którzy są zainteresowani rozwojem Grupy.

Zmiana nazwy Grupy Kapitałowej nie wpłynęła na nazwy pozostałych spółek wchodzących w jej skład: INIS – dostawcy efektywnych mediów reklamowych, JU: –  agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter – monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget – sieć reklamy wideo, Cashback services – serwis cashbackowy, Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej,  Sales Intelligence, oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat, zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento. Niezmienne pozostaną również nazwy brandów funkcjonujących w Grupie, takich jak SAREsystem czy SAREhub, zapewniających narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy logotyp

robot i napis zmiana

Technologiczna Grupa SARE przeprowadza rebranding. Zmiany podyktowane są intensywnym rozwojem usług Grupy w kierunku kompleksowej realizacji działań dla klientów, opartych na digital marketingu.

Do Grupy Kapitałowej SARE (wkrótce Digitree Group) należą spółki i projekty oferujące kompleksowe usługi
z zakresu digital marketingu, tj. SAREhub i SAREsystem, zapewniające narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation, INIS – e-mailingowa sieć reklamowa i sieć afiliacyjna, JU: – agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter – monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget – sieć reklamy wideo, Cashback services – serwis cashbackowy, a także Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej oraz dwie nowe spółki, przejęte przez SARE w 2018 r., zajmujące się usługami dla e-commerce, tj. Fast White Cat oraz Sales Intelligence.

W sierpniu Grupa SARE ogłosiła, że planuje zmianę nazwy na Digitree Group, a z końcem września akcjonariusze spółki zagłosowali za tym pomysłem. Zmiana stanie się oficjalna po wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego.

 

logo digitree

Obraz 1. Logo Digitree Group.

 

– Zmiana pozycjonowania Grupy podyktowana jest rozszerzeniem zakresu usług przez spółki należące do naszej Grupy Kapitałowej. Pozycjonowanie marek, funkcjonujących dotychczas w Grupie SARE, zostanie wzmocnione przez nową, zintegrowaną komunikację Digitree Group. Rebranding związany jest ze zmianą struktury przychodów oraz zatrudnienia – obecnie niemal połowa naszych obrotów generowana jest z usług świadczonych dla branży e-commerce, a jeszcze 2 lata temu były to głównie działania e-mail marketingowe. Również odsetek programistów, pracujących dla Grupy, wzrósł do 25% wszystkich pracowników. – komentuje Dariusz Piekarski, Prezes Zarządu SARE S.A. – Grupa SARE to dziś dużo więcej niż tylko e-mail marketing, więc chcemy to zaakcentować. W ubiegłym roku dołączyły do nas dwie spółki: Sales Intelligence, oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat, zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento. Inwestycje te przyniosły Grupie wzrost przychodów o niemal 30% w pierwszym półroczu 2019 r., a Grupa otworzyła się tym samym na nowe obszary działalności. Zmiana jest możliwa, dzięki silnemu fundamentowi, który stanowi autorska technologia.

Rebranding pozwala na lepsze zdefiniowaniem tego, czym aktualnie zajmuje się Grupa. Zapewniając klientom szeroki wachlarz usług i kompleksowe rozwiązania digitalowe, odpowiada na zdecydowaną większość ich potrzeb w zakresie marketingu internetowego. Grupa prowadzi swoich klientów od celu po efekt i tym samym bierze odpowiedzialność za realizowane działania. Wszystko to odbywa się w jednym miejscu, dzięki własnym danym, technologii, autorskim narzędziom, doświadczeniu i wiedzy specjalistów.

– Sam proces rebrandingu i tworzenia nowej identyfikacji wizualnej Grupy realizujemy wewnętrznie wraz
z agencją JU:, która zajmuje się doradztwem strategicznym marek w Internecie. Digitree Group ma być marką zapewniającą cały digital w jednym miejscu, więc naturalnym ruchem podjętych prac był wybór agencji tworzącej jedną z silnych gałęzi naszego digitalowego drzewa. – mówi Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Dyrektor Marketingu/Pełnomocnik Zarządu SARE.

– Nowa nazwa i identyfikacja wizualna pozwala pokazać pełen zakres kompetencji, jakie oferuje grupa kapitałowa. W mojej ocenie był to ruch niezbędny, zmiana dzięki której zostanie podkreślony zintegrowany charakter oferty Grupy. – komentuje Anna Lubowska, Członek Rady Nadzorczej SARE.

Grupa SARE (Digitree Group) działa w obszarze wsparcia procesów sprzedaży marketingiem internetowym, skutecznie wdrażając w kraju i za granicą innowacyjne rozwiązania technologiczne. Zapewnia kompleksowe rozwiązania w segmencie digital marketingu dzięki unikatowym danym, technologii, autorskim narzędziom, doświadczeniu i wiedzy specjalistów. Analizuje dane, wyciąga wnioski, tworzy rekomendacje i personalizuje działania, tym samym pomagając swoim klientom w realizacji zamierzonych celów i biorąc odpowiedzialność za efekty wdrożonych działań.

 

 

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group