...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Startuje Red Bull Solo Q – największy na świecie turniej 1vs1 w League of Legends

Red Bull Solo Q to turniej w League of Legends, w którym rozgrywka toczy się w wyjątkowym formacie. Uczestnicy turnieju rywalizują w pojedynkach 1vs1. Aby zwyciężyć, należy spełnić jeden z trzech warunków:

  • zdobyć „First Blood!”
  • zniszczyć wieżę przeciwnika
  • osiągnąć 100 CS (creep score)

Zawodnicy będą sprawdzać swoje umiejętności na górnej alejce Summoner’s Rift, zwanej TOP Lane. Aby zwyciężyć, gracze będą musieli wykazać się doskonałym wyczuciem postaci, doświadczeniem w grze, a także znajomością strategii i sprytem.

W Polsce odbędą się 4 turnieje kwalifikacyjne. Czterech graczy, którzy wygrają poszczególne turnieje, zagwarantuje sobie miejsce w wielkim finale, który odbędzie się 4 września 2022. Zwycięzca krajowych rozgrywek będzie reprezentował Polskę na międzynarodowych rozgrywkach, gdzie zmierzy się z najlepszymi graczami z innych krajów. Walka toczyć będzie się nie tylko o nagrody pieniężne i rzeczowe, ale również o tytuł mistrza świata Red Bull Solo Q.

Harmonogram tegorocznych rozgrywek:

  • I kwalifikacje – 19 sierpnia
  • II kwalifikacje – 21 sierpnia
  • III kwalifikacje – 23 sierpnia
  • IV kwalifikacje – 28 sierpnia
  • Krajowy finał – 4 września

Turniej organizowany jest we wsparciu partnerów: Logitech G, AOC, AMD, Garmin.

Pierwsze kwalifikacje w Polsce odbywają się 19 sierpnia. Zapisy są już otwarte! Nie zwlekaj i zgłoś się już teraz!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rusza turniej VALORANT Red Bull Home Ground

Red Bull Home Ground

To już druga edycja Red Bull Home Ground. W akcji ponownie można zobaczyć najlepsze drużyny z całego świata. Rozgrywki są transmitowane z Londynu, odbywają się od 4 do 7 listopada. W turnieju powalczy 16 najlepszych drużyn w VALORANT.

RB Home Ground rzuca drużyny na nietypowy format. Wszystkie mecze będą się toczyć w systemie „do trzech zwycięstw” (best-of-five). Jednak również wszystko może zostać rozstrzygnięte w dwóch pierwszych, gdyż każda z drużyn wybiera sobie mapę na jakiej chce zagrać. Jeśli wygra „u siebie”, jak i na mapie wybranej przez przeciwnika, automatycznie zwycięża całą serię.

„Styl Red Bull Home Ground jest naprawdę innowacyjny. Sprzyja drużynom, które mają dużą pulę map. Ponieważ wybierasz swoją własną mapę, podczas gdy przeciwnik wybiera dowolną. Zazwyczaj będzie to twoja słabsza mapa. Jeśli jesteś dobry wszędzie, to dobrze dla ciebie, ale w przeciwnym razie może być ciężko.” – powiedział zawodnik Vodafone Giants, Meddo

 

źródło: Informacja prasowa Red Bull Home Ground

Adam Daniluk

Startuje Red Bull Campus Clutch – największy na świecie studencki turniej Valorant

Red Bull Campus Clutch

  •  rywalizacji wezmą udział studenci z ponad 50 krajów
  • 20 tysięcy euro nagrody za zwycięstwo w globalnym finale
  • Zwycięzcy krajowego finału będą reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej
  • KLIP VIDEO do pobrania: http://win.gs/2NXxOQT

Aby wziąć udział w turnieju należy posiadać status studenta, zgromadzić pięcioosobową drużynę i zgłosić się na stronie projektu. Zapisać można się na jeden z czterech turniejów kwalifikacyjnych, które odbędą się kolejno: 12, 19, 26 oraz 31 marca. Pojedynki będą miały format BO1 (best of 1).

Red Bull Campus Clutch to największa tego typu inicjatywa na świecie. W turnieju udział wezmą studenci z ponad 50 krajów. Zwycięstwo w globalnym finale to nie tylko wygrana w postaci 20 tysięcy euro, ale również możliwość wzięcia udziału i oglądania na żywo nadchodzących mistrzostw Valorant Masters. Globalnymi partnerami Red Bull Campus Clutch są: AOC Gaming, Intel, SteelSeries. Lokalnie projekt wspierają: Allegro Smart Student oraz New Balance.

NAJBLIŻSZE KWALIFIKACJE: 12 marca

ZAPISZ SIĘ: https://www.redbull.com/pl-pl/event-series/campus-clutch/


Źródło: Red Bull

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, EA, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Red Bull Flick

Przeglad wydarzen esport ESE

Red Bull z globalnymi i lokalnymi aktywnościami w Counter-Strike Global Offensive

Red Bull zintensyfikował działania w esporcie i wystartował z dwoma inicjatywami. Poprzez platforme FaceIt uruchomił Red Bull Flick, czyli turniej 2na2 w grze Counter-Strike, który daje amatorom na całym świecie szansę zmierzenia się z najlepszymi zawodowymi graczami na niestandardowych mapach z brandingiem Red Bulla, przygotowywanymi specjalnie na tę okazje. To pierwsze globalne wydarzenie Red Bulla w świecie Counter-Strike, a kwalifikacje krajowe sa już otwarte.

Red Bull w Polsce wspólnie z Polsat Games wystartował również z inicjatywą Red Bull Solo Q, gdzie zawodnicy będą brali udział w pojedynkach 1 na 1 w grze League of Legends.

Activision Blizzard +505MLN USD, Electronic Arts +418MLN USD

Najwięksi producenci gier raportują rekordowe wyniki. Electronic Arts zaraportowało 418 milionów dolarów zysku, przy 1,39 miliarda obrotu w ostatnim kwartale. Activision Blizzard natomiast zaraportowało 505 milionów dolarów zysku, przy 1,79 miliarda obrotu w ostatnim kwartale. Na wynik tej drugiej firmy ogromny wpływ miała premiera Call od Duty: Warzone, której premiera miała miejsce 10 marca i do dzisiejszego dnia zgromadziła 60 milionów graczy. Gra została wypuszczona w modelu free to play z mikropłatnościami za skiny czy inne dodatki, bez wpływu na performance gry.

ESL oraz DreamHack na wyłączność z Twitchem

ESL Dremhack ESL
Graf. ESL / Dreamhack / Twitch

Liderzy na rynku turniejów esportowych – ESL oraz DreamHack podpisują umowę o transmisjach na Twitchu. Zgodnie z umową, transmisje cyfrowe na żywo w języku angielskim z najważniejszych rozgrywek będą dostępne wyłącznie na Twitchu. W ramach kontraktu największe rozgrywki e-sportowe organizowane przez ESL i DreamHack, będą transmitowane na żywo wyłącznie na platformie Twitch w 2021 i 2022 roku. Nie dotyczy to cyfrowych partnerów telewizji linearnej. W Polsce turnieje ESL Pro Tour transmituje Polsat Games W Polsce turnieje ESL Pro Tour transmituje Polsat Games.

AGO Rogue i K1CK Neosurf z awansem do playoffów European Masters

Oba zespoły po dwóch tygodniach zmagań zapewniły sobie awans do playoffów Mistrzostw Europy League of Legends. Zarówno AGO Rogue, jak i K1CK Neosurf zajęły drugie miejsce w swoich grupach. W ćwierćfinale AGO Rogue pewnie pokonało niemieckie mousesports i zdążyło już się zameldować w półfinale rozgrywek. Z kolei K1CK Neosurf dziś o 19tej  zmierzy się z GamersOrigin z Francji.

Kolejne reakcje ESL, Epic Games, DreamHack, PUBG na pandemie

DreamHack przesuwa i odwołuje kolejne wydarzenia w Counter-Strike i innych tytułach. Trzy zaplanowane na rok 2020 turnieje z cyklu DreamHack Open (Valencia, Montrael, Hyderabad) zostaną rozegrane w Internecie. Organizatorzy wciąż liczą na możliwość zorganizowania fizycznych eventów w Rotterdamie (październik, Holandia), Jönköping (listopad, Szwecja) i Madrycie (grudzień, Hiszpania). Wydarzenia planowane w Dallas (Maj) i Sztokholmie (Czerwiec) zostały odwołane.

Epic Games odwołuje Mistrzostwa Świata w Fortnite. Rok temu pula nagród w tych rozgrywkach wyniosła 30 milionów dolarów, a zwycięzca stał sie bogatszy o 3 miliony dolarów. Mistrzostwa Świata odbędą się w 2021 roku. Do tego czasu zawodnicy będą rywalizować w zmaganiach online.

ESL One Cologne, jeden z najważniejszych turniejów Counter-Strike w globalnym kalendarzu odbędzie się bez udziału publiczności. Zmagania odbędą się pod koniec sierpnia za zamkniętymi drzwiami przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa.

W partnerstwie z ESL, PUBG Mobile League przenosi się w całości do internetu. Zmagania rozpoczną się w czerwcu. Ten niezwykle popularny battle royal największe grono odbiorców ma na urządzeniach mobilnych. Zawodnicy będą rywalizować o łączną pulę 5 milionów dolarów, którą wydawca przeznaczył na tę grę w 2020 roku.

Globalna federacja esportu ujawnia dalsze plany rozwoju

Global Esports Federatio Athletes and Players Commission
Fot. Global Esports Federatio Athletes and Players Commission

Global Esports Federation ujawniła szczegóły odnośnie członków Komisji Zawodniczej. Przewodniczyć będzie Charmaine Crooks, pięciokrotna uczestniczka Igrzysk Olimpijskich i srebrna medalistka w sztafecie 4x400m z Igrzysk w Los Angeles, a jej zastępcą zostanie Koen Schobbers, były profesjonalny zawodnik esportowy. Globalna Federacja Esportowa rozpoczęła działalność w grudniu ubiegłego roku, aby stać się „globalnym organem zarządzającym” ekosystemem e-sportu, przy wsparciu chińskiego międzynarodowego koncernu Tencent.

Twitch przedstawia Esports Hub

Twitch esports directory
Fot. Twitch

Nie trzeba było długo czekać na odpowiedz Twitcha na działania konkurencji (w zeszłym tygodniu wystartował Popdog) i prezentuje Esports Hub. W jednym miejscu znajdą się wszystkie transmisje z turniejów, jak również transmisje profesjonalnych drużyn, czy indywidualnych zawodników. To świetne posunięcie, które powinno uczynić dostęp do transmisji esportowych jeszcze bardziej dostępnym i intuicyjnym.

Valorant z trybem rankingowym

W ostatnim tygodniu wystartował tryb rankingowy w nowej grze Riot Games – Valorant. Firma konsekwentnie stawia na esport i rywalizacje, a w ten sposób zamierza wzmocnić rywalizacje w tej aspirującej do grona najważniejszych tytułów esportowych grze. Valorant bez wątpienia ma jeszcze długą drogę do pokonania, ale wiele znaków wskazuje, że gra ta na stałe wejdzie do kanonu gier esportowych. Riot Games z pewnością posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie do zbudowania struktur sportowych. Już teraz Valorant wzbudza ogromne zainteresowanie i z zaciekawieniem będziemy przyglądać się rozwojowi tej gry w kolejnych miesiącach.

Zapowiedziano Ghost – pierwszy polski fabularny film o esporcie

Ghost opowie o sile przyjaźni i miłości do gier komputerowych. Historia opowie o losach Tomka – niezrozumianego przez świat i rodzinę chłopaka, który marzy o karierze esportowca. Film pokaże jego losy od grania w kameralnych kawiarenkach internetowych, po tłumnie zapełnione stadiony z wielotysięczną widownią. Fabuła jest zainspirowana zmaganiami tzw. „Złotej Piątki”, która od 2006 roku regularnie sięgała po najwyższe tytuły w grze Counter-Strike.

Raperzy „Sokół” i „Małolat” inwestorami w nowej spółce Movie Games

Wojtek Sokół
Fot. Wojtek Sokół

Sokół i Małolat są kolejnymi celebrytami, którzy zainwestowali w branżę gamingową. Założyli nowe studio deweloperskie – True Games. Będzie ono zajmować się produkcją symulatorów o szeroko pojętej tematyce ulicznej, zapoczątkowanej przez świetnie przyjętego przez graczy Drug Dealer Simulator. Wyróżnikiem gier sygnowanych marką True Games będzie realistyczne oddanie klimatu kultury ulicznej,
nawiązywanie do momentami bezwzględnego świata.

STS sponsorem turnieju Esport Tour PRO

STS Esport Tour
Fot. STS

STS został oficjalnym sponsorem Esport Tour PRO – internetowego turnieju CS:GO zaplanowanego na 9-10 maja. W rozgrywkach wezmą udział czołowe polskie drużyny Counter-Strike, m.in. Illuminar Gaming, Izako Boars, AVEZ Esport, czy Actina PACT. To kolejna inicjatywa STS skierowana do esportu. W poprzednich latach STS był sponsorem m.in. Polskiej Ligi Esportowej, czy drużyn Izako Boars, devils.one i xkom AGO.

Wcześniej pisaliśmy: LOL i CS:GO najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału

League of Legends i Counter Strike najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału 2020

W zeszłym tygodniu w Esportowych wydarzeniach pisaliśmy natomiast milionach widzów na koncercie w Fortnite, starcie Popdog, czy też o nowych projekty ESL i Fantasyexpo

28 milionów widzów na koncercie w Fortnite, start Popdog, nowe projekty ESL i Fantasyexpo, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana