...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dom mediowy Value Media i telewizja TVN z pierwszą reklamą w telewizji hybrydowej

Telewizja hybrydowa, inaczej HbbTV, to nowatorskie narzędzie, które pozwala na wyświetlanie takich samych treści jak na stronach www, bezpośrednio na ekranie telewizora. W Polsce mogą z niej już korzystać wszyscy użytkownicy naziemnej telewizji cyfrowej MUX, posiadający telewizory z opcją Smart TV i podłączeniem do internetu. 

To ci widzowie jako pierwsi zobaczą najnowszą kampanię telewizyjną marki Almette (Hochland), wykorzystującą innowacyjny format reklamowy Hybrid Broadcast Broadband TV. Kampania HbbTV pod hasłem “Dom z natury” Almette prowadzona jest wspólnie przez Value Media i TVN. To pierwsza taka kampania w telewizji komercyjnej. Jej skuteczność i opłacalność dla reklamodawców, w ramach współpracy pod jednym dachem Group One, zmierzy natomiast agencja SalesTube. 

Wykorzystanie w tej kampanii nowego formatu, daje nam możliwość analizowania jego efektów, a więc rozwijania Hybrid Broadcast Broadband TV i współtworzenia przyszłości reklamy telewizyjnej w Polsce. Od samego początku w Value Media, stawiamy na innowacje oraz rozwój technologiczny wewnątrz grupy i dlatego już dziś możemy oferować naszym klientom rozwiązania przyszłości, które wkrótce będą dominującym i integrującym telewizję ze światem online trendem – mówi Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media.

– HBB to bardzo obiecująca technologia. Będąc producentem treści korzystamy już z kanałów dystrybucji, które umożliwiają bezpośrednią interakcję z użytkownikiem, ale wprowadzenie takich funkcji w połączeniu z tradycyjnym sygnałem telewizyjnym daje nam ogromne możliwości, również zasięgowe. Bardzo się cieszę, że reklamodawcy doceniają nasze innowacyjne produkty – mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

Na każdym etapie kampanii zostaną zrealizowane badania świadomości marki, w których wezmą udział widzowie serwisu HbbTV TVN.  Przed jej startem emitowane było zaproszenie do wypełnienia ankiety na ekranie telewizorów. Druga fala badania będzie przeprowadzana tuż po jej zakończeniu. Dzięki temu będzie można zmierzyć wpływ poszczególnych elementów kampanii na wskaźniki marki takie jak świadomość, wizerunek i chęć zakupu oraz znajomość loterii “Dom z Natury” Almette. 

Testowa kampania Almette z wykorzystaniem Hybrid Broadcast Broadband TV jest pierwszą komercyjną kampanią wykorzystująca ten innowacyjny format w Polsce. 

– Dla porównania, w Niemczech praktycznie wszystkie stacje telewizyjne mają swoje serwisy HbbTV, a zasięg tej usługi obejmuje 97% odbiorców. W innych krajach europejskich to także coraz powszechniejszy standard. Poza Europą, HbbTV jest obecna w Australii, Nowej Zelandii i w Korei Południowej. To duży krok ku digitalizacji telewizji, która w Polsce też już się dzieje. Technicznie jest to możliwe nie tylko w naziemnej telewizji cyfrowej ale także przesyłanej przez telewizje kablowe i satelitarne. Zasięg HbbTV jest więc możliwy w całym obecnym zasięgu telewizji liniowej, a to daje zupełnie nowe możliwości reklamowe – dodaje Marcin Wiśniewski, Head of TV Group One Media. 

Niezbędnym elementem do korzystania z nowego formatu jest podłączenie Smart TV do internetu. Dzięki temu w HbbTV można nie tylko podejrzeć ramówkę TV danej stacji, ale także transmitować video (zwiastuny filmów, programów i seriali), kupować produkty, uczestniczyć w ankietach i głosowaniach, a nawet oglądać dwa programy jednocześnie. Do obsługi serwisu HbbTV potrzebny jest tylko pilot telewizyjny. Cała treść hybrydowej telewizji jest transmitowana poprzez internet, w sygnale TV jest wysyłany tylko adres internetowy serwisu HbbTV. 

Pierwszą telewizją jaka uruchomiła testowo HbbTV w Polsce był TVN (marzec 2012). Wdrożenie jej nastąpiło dopiero kilka miesięcy później w TVP podczas ME 2012. W swoim sprawozdaniu z wykorzystania wpływów abonamentowych za 2018 rok TVP podaje, że liczba  wyemitowanych odsłon wszystkich wersji aplikacji TV hybrydowej wyniosła 2,3 miliarda. Wg badań Gemius Traffic odsłony te zostały wygenerowane przez 2,04 mln unikalnych użytkowników (odbiorników TV), a przyjmując za GUS, że w gospodarstwie domowym znajdują się średnio 3,1 osoby, daje to ponad 6 mln użytkowników w Polsce. W 2012 roku było to 37 tysięcy a w 2015 roku już 1,2 mln odbiorników. Obecnie obok TVP, sygnał TV hybrydowej nadaje także: ESKA TV, Polo TV, VOX TV, Fokus TV i Stopklatka. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Niepowtarzalne kampanie – siła cyfrowej reklamy OOH

DOOH i oryginalne pomysły

DOOH pozwala na urzeczywistnienie nawet najbardziej oryginalnych pomysłów. Przekonali się o tym twórcy cyfrowej reklamy Dulux, zrealizowanej w dwóch stolicach państw europejskich: Wielkiej Brytanii i Holandii. Znana marka farb w kampanii DOOH zachęcała mieszkańców Londynu i Amsterdamu do wzięcia czynnego udziału w kampanii. Dzięki aplikacji mobilnej Visualiser, uczestnicy zabawy mogli zmieniać kolory najbardziej znanych budowli w miastach i pochwalić się swoim arcydziełem na cyfrowym ekranie LED. Osoby biorące udział w kampanii wykorzystywały w kreacjach szeroką paletę kolorów farb Dulux dostępnych w aplikacji. Nadesłane zgłoszenia zostały dodane do galerii online, z której uczestnicy „Let’s Color” mogli je pobierać i udostępniać za pośrednictwem wybranych kanałów społecznościowych. Henrique Striker, dyrektor ds. aktywacji Dulux, tak skomentował tę realizację: „Farba i kolor mają większą moc, niż ludzie często zdają sobie z tego sprawę. W naszej firmie głęboko wierzymy, że kolor ma duży wpływ na atmosferę panującą w pomieszczeniu. Może silnie łączyć ludzi. Kampania DOOH zrealizowana przy pomocy MullenLowe i Ocean Outdoor jest doskonałym na to dowodem. Stanowi ciekawa atrakcję dla mieszkańców Amsterdamu i Londynu. Reklama na cyfrowych nośnikach oparta była na tej samej technologii, którą stosujemy w aplikacji Dulux Visualizer – rozszerzonej rzeczywistości!  Realizacja DOOH jest świetnym dowodem na to, jakie rzeczy mogą się wydarzyć, gdy kreatywność i technologia spotykają się w jednym miejscu”.

 

Angażujące kampanie

Inną ciekawą kampanią DOOH, angażującą odbiorców w dość nietypowy sposób jest realizacja firmy Airbnb. Popularny portal na rynku wynajmu uruchomił ogólnoeuropejską reklamę DOOH, włączając w jej tworzenie lokalnych gospodarzy. Kampania miała na celu zachęcić ludzi do skorzystania z możliwości wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach ukazywała szereg korzyści jakie czerpią gospodarze Airbnb, wynajmując swoje lokum innym. Spoty ukazywały prawdziwych ludzi, takich jak np. Silvia i Matteo, którzy dzięki Airbnb są w stanie opłacić sobie podróże dookoła świata.

 

Interaktywna zabawa

Kolejnym świetnym przykładem wykorzystania medium DOOH była eksperymentalna kampania LEGO wykorzystująca technologię rozpoznawania gestów, która zapraszała klientów galerii handlowej do udziału w interaktywnej zabawie na cyfrowym ekranie LED. Korzystając z technologii rozpoznawania ruchów, twórcy reklamy poprosili odbiorców o przystąpienie do gry przez wybranie jasnej albo ciemnej strony mocy i zbieranie punktów potrzebnych do budowy statku kosmicznego. W grze wykorzystano nową technologię aparatów, za pomocą których śledzono ruchy gracza w 3D.  Po zakończeniu gry uczestnicy mieli możliwość „zrobienia zdjęcia z załogą”, co znacznie zwiększyło zasięg kampanii.

 

DOOH jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Wyżej wspomniane kampanie są tego świetnym potwierdzeniem. Realizowanie kampanii z udziałem odbiorców znacznie wpływa na pozytywny odbiór reklamy oraz zwiększa jej zasięg. Czemu więc reklama DOOH z roku na rok się rozwija, a reklamodawcy coraz chętniej wybierają to medium jako kanał komunikacji z klientem? Wszystko dzięki jej nowoczesnym, technologicznym możliwościom.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF