...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rekordowa transmisja Super Bowl

Super Bowl 2022

56. finał rozgrywek, w którym wzięły udział drużyny Los Angeles Rams oraz Cincinanati Bengals zakończył się wynikiem 23:20. Mecz można było zobaczyć na stacjach NBC, Telemundo i w serwisie Peacock. Niepotwierdzone jeszcze dane mówią o liczbie widzów sięgającej nawet 117 milionów. Jest to wynik, który bije rekord oglądalności z 2014 (112 milionów), a także po kiepskich liczbach sprzed roku (jedynie 91 milionów w szczytowym momencie) daje dobre prognozy na przyszłość. Mecze o Super Bowl zajmują osiem miejsc z dziesięciu w zestawieniu wydarzeń z największą telewizyjną widownią w USA.

Również przerwa w wielkim finale ma do zaoferowania oglądającym kilka ciekawych atrakcji. Podczas Halftime Show widzowie mogą zobaczyć krótki koncert gwiazd muzycznych oraz największy festiwal reklam, które tworzone są pod kątem wydarzenia.

Adam Daniluk

Sezon esportowy 2021 w Tom Clancy’s Rainbow Six zaczął się od pobicia rekordów oglądalności

Rainbow six

Firma Ubisoft ogłosiła najlepsze jak dotąd wyniki oglądalności dla sportowych lig regionalnych Tom Clancy’s Rainbow Six, z rekordową liczbą jednoczesnych widzów w momencie szczytowym i rekordem średniej oglądalności minutowej w każdej z czterech lig regionalnych, włącznie z odpowiednimi ligami niższymi.

Pozytywny odbiór lig w pierwszych dniach rozgrywek dodatkowo podkreśla wysiłki e-sportu Rainbow Six mające na celu polepszyć jakość i poziom rywalizacji we wszystkich regionalnych ligach. Konkretnie przeprowadzane są następujące działania:

  • Duży nacisk kładzie się na tworzenie zawartości, wątki fabularne i wysoką jakość produkcji, która ma przyciągnąć widzów.
  • Poprawione zostały formaty rywalizacji, które są teraz ujednolicone we wszystkich czterech regionach; dzięki temu fani mogą śledzić swoją ulubioną drużynę co tydzień podczas regularnych spotkań.
  • Streamy stały się atrakcyjniejsze dla widzów dzięki dodaniu Twitch Drops.
  • Wciąż wspierane są silne organizacje, w tym nowe podmioty w ekosystemie, takie jak T1 i DWG KIA w Północnej Dywizji Ligi Azji-Pacyfiku.

Liga Europejska

Pierwsza kolejka sezonu 2021 Ligi Europejskiej cechowała się znaczącym przyrostem widzów w porównaniu z zeszłym sezonem. Trend ten został potwierdzony w drugiej kolejce, 22 marca, kiedy to liga znów osiągnęła doskonałe wyniki. Był to najlepszy jak dotąd wynik Ligi Europejskiej jeśli chodzi o liczbę jednoczesnych widzów w szczytowym momencie (peak CCV) w kolejce sezonu zasadniczego: 110 tysięcy peak CCV* oznacza postęp o 117% w porównaniu z najlepszą kolejką Ligi Europejskiej sezonu 2020 w tej kategorii. Rekordy kolejek sezonu zasadniczego 2020 zostały pobite we wszystkich 4 ligach regionalnych. Największą oglądalnością cieszyło się pełne akcji starcie Rogue z Team Vitality. Rogue udało się przełamać dominację Team Vitality w całym meczu, doprowadzić do dogrywki i wreszcie osiągnąć zwycięstwo.

Również wyniki retencji znacznie wzrosły, a średnia widownia minutowa (AMA) była o 190% większa w porównaniu z najlepszą kolejką sezonu 2020. W tracie drugiej kolejki parametr ten osiągnął poziomi 96 tysięcy*.

Liga Północnoamerykańska

Liga Północnoamerykańska zanotowała ogromny wzrost oglądalności w pierwszej kolejce sezonu 2021. Podczas pierwszego starcia sezonu, które odbyło się 24 marca, Liga Północnoamerykańska pobiła rekordy osiągając najwyższą liczbę jednoczesnych widzów w szczytowym momencie – aż 115 tysięcy. Oznacza to wzrost o 318% w porównaniu z najlepszą kolejką sezonu 2020 LP.
Co więcej, wskaźnik retencji LP także wzrósł znacząco w porównaniu z sezonem 2020 – AMA zwiększyło się o 337% i sięgnęło 94 tysięcy. W rozgrywkach LP mogliśmy liczyć na niesamowity dzień pełen akcji z udziałem najlepszych drużyn ligi, takich jak TSM czy Dark Zero.

Liga Latynoamerykańska

Debiut ligi LATAM w sezonie 2021 przekroczył wszelkie oczekiwania, we wszystkich dywizjach. Wszystkie trzy podregiony zanotowały rekordy oglądalności, potwierdzając jedynie, że Rainbow Six Siege jest prawdziwym hitem w Ameryce Łacińskiej.

Pierwsza kolejka Południowej Dywizji Ligi Południowoamerykańskiej, która odbyła się 19 marca, rozpoczęła rozgrywki całej ligi LATAM i osiągnęła 18 tysięcy peak CCV i 15,4 tysiące AMA, co jest wzrostem odpowiednio o 474% i 656% w porównaniu z najlepszą kolejką sezonu 2020.

20 marca był historycznym dniem dla Dywizji Brazylijskiej, kiedy BR6 osiągnęło rekordowe 60,6 tysięcy peak CCV i 48,5 tysiąca AMA. To ponad 40% i 103% wzrost jeśli chodzi o CCV i AMA w porównaniu z najlepszą kolejką sezonu 2020. Co więcej, liczba oglądających ligę w roku 2021 jest najwyższa dla Dywizji Brazylijskiej od czasu jej debiutu w roku 2017.

Wreszcie, 21 marca zadebiutowała Dywizja Meksykańska, znów z doskonałą oglądalnością – 1 kolejka osiągnęła wyniki 16,3 tysięcy CCV i 14,1 tysięcy AMA, co jest wzrostem o 166% dla CCV i 181% dla AMA.

Liga Azji-Pacyfiku

Sezon 2021 jest inauguracją przebudowanej Ligi Azji-Pacyfiku. Zarówno w Południowej, jak i Północnej Dywizji ligi oglądalność przebiła wszelkie oczekiwania, co jedynie potwierdza, że nasze wysiłki idą w dobrym kierunku.
2 kolejka Północnej Dywizji Azji-Pacyfiku była nawet lepsza od 1, osiągając 96,5 tysiąca peak CCV i 76,3 tysięcy AMA, co jest wzrostem odpowiednio o 345% i 336% w porównaniu z najlepszym wynikiem sezonu 2020, jeśli chodzi o te dwa współczynniki.

Przebudowana Południowa Dywizja również osiągnęła bardzo obiecujące wyniki, co pokazuje jedynie jakość i poziom rywalizacji na scenie Rainbow Six w Australii i Azji Południowo-wschodniej. Po dobrych wynikach 1 kolejki, 2 kolejka Dywizji Południowej Azji-Pacyfiku osiągnęła rekordowe 71 tysięcy peak CCV i 53,1 tysięcy AMA.

Rekordy w Lidze Azji-Pacyfiku dobrze wróżą na przyszłość i potwierdzają ambicje Ubisoftu w tym regionie.
Więcej informacji o rozgrywkach e-sportowych Tom Clancy’s Rainbow Six znaleźć można pod adresem http://www.rainbow6.com/esports Zapraszamy też do obserwowania profili https://twitter.com/R6esports oraz https://instagram.com/R6esports


*Twitch + YouTube, na wszystkich kanałach Ubisoftu nadających kolejki rozgrywek (międzynarodowych lub w językach lokalnych)


Źródło: Ubisoft

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF