All Stars Adventure: RIOT zaprasza streamerów i twórców z całej Europy Wschodniej na wyzwanie jakiego jeszcze nie było.

30 najlepszych influencerów i ich drużyn League of Legends z Europy Wschodniej, zmierzy się w wyjątkowych zmaganiach w Grecji we wrześniu tego roku. Rejestracja do kwalifikacji trwa.

All Stars Adventure to wyzwanie dla twórców i ich fanów z tej części Europy (w tym z Polski!). Wyjątkowa edycja tego wydarzenia umożliwi rywalizację zarówno w świecie League of Legends, jak i bezpośrednie zmagania twórców podczas finałów na greckiej wyspie Sifnos. Dzięki specjalnym głosowaniom, na finalny skład uczestników wpływ będzie miała również społeczność LoL-a. Rejestracja do turnieju trwa (lolstarsadventure.com).

 

Zwiastun All Stars Adventure

Kwalifikacje:

 

All Stars Adventure rozpocznie się pięcioma krajowymi i jednymi regionalnymi kwalifikacjami. Twórcy z Czech/Słowacji, Polski, Rumunii, Grecji oraz Cypru/Węgier otrzymają bezpośrednie miejsce w kwalifikacjach, podczas gdy reszta krajów (Słowenia, Serbia, Chorwacja, Albania, Macedonia Północna, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Łotwa, Litwa i Estonia) zmierzy się w regionalnych eliminacjach, które wyłonią dodatkowy zespół.

 

Harmonogram: 

Kwalifikacje #1 20 sierpnia

Kwalifikacje #2 21 sierpnia

Kwalifikacje #3 27 sierpnia

Kwalifikacje #4 28 sierpnia

 

Zasady i kryteria dla kwalifikacji krajowych i regionalnych różnią się i warto zapoznać się z nimi wcześniej na stronie organizatora.

Finały:

Finał tej edycji All Stars Adventure odbędzie się w willi na wyspie Sifnos w dniach 21-26 września. Influencerzy będą musieli wykazać się umiejętnościami i wiedzą nie tylko na Summoner’s Rift, ale także w realnych wyzwaniach. Najlepsza drużyna, a co za tym idzie, zwycięzca, podzieli się wygraną ze swoimi fanami!

 

Głosowanie społeczności:

Brak kwalifikacji jako jeden z czterech najlepszych influencerów z danego kraju nie oznacza definitywnego pożegnania się z rozgrywkami. Piąty twórca zostanie wybrany dzięki głosowaniu społeczności spośród drużyn, które w kwalifikacjach zajmą miejsca 5-8.

 

Głosowanie społeczności odbędzie się w dniach 5 – 7 września br.

Turniej jest otwarty dla wszystkich influencerów z regionu, którzy spełniają kryteria. Więcej informacji o wydarzeniu oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie: https://lolstarsadventure.com/.

 

O Riot Games:

Firma Riot Games powstała w 2006 r., aby projektować, wydawać i wspierać najbardziej skupione na graczach gry na świecie. W 2009 r. Riot wydał swój debiutancki tytuł, League of Legends, który spotkał się z międzynarodowym uznaniem. League osiągnęło status najpopularniejszej gry PC na świecie i jest kluczowym mechanizmem napędzającym dynamiczny rozwój e-sportu. League wchodzi już w swoją drugą dekadę istnienia, a Riot dalej rozwija grę, jednocześnie zapewniając graczom nowe wrażenia za sprawą takich tytułów, jak VALORANT, Legends of Runeterra, Teamfight Tactics, League of Legends: Wild Rift oraz gier będących wciąż w produkcji. Jednocześnie świat Runeterry jest przybliżany szerszej publice poprzez projekty multimedialne łączące muzykę, komiksy, telewizję i inne formy przekazu.

Założona przez Brandona Becka i Marca Merrilla firma Riot ma swoją główną siedzibę w Los Angeles w Kalifornii i zatrudnia przeszło 2500 pracowników w ponad 20 biurach na całym świecie. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konferencja Meet at Rift: Talks!

Podczas festiwalu gier komputerowych Displate Meet at Rift w łódzkim EC 1 odbędzie się konferencja Meet at Rift: Talks. Będzie to zamknięte wydarzenie, w którym uczestniczyć będą najważniejsi przedstawiciele ekosystemu gier Riot Games w Polsce w tym organizacje esportowe, dziennikarze, eksperci i aktywni działacze community.

Gry Riot Games są czołowymi tytułami esportowymi zarówno na świecie, jak i w Polsce. Miliony osób ogląda rozgrywki League of Legends, Valoranta, strategicznych potyczek TFT i Legends of Runterra. W ostatnich latach Polacy zdobywali olbrzymie sukcesy na arenie międzynarodowej. Tacy doskonale znani gracze jak Jankos, Trymbi, Inspired, Zeek, Starxo, Shircane, Alanzq i Szychu zdobywali puchary oraz czołowe lokaty w najważniejszych turniejach na świecie. Jednak te wspaniałe wyniki nie pojawiają się znikąd. Często droga przyszłych bohaterów największych lig zaczyna się na naszym podwórku, na “polskich, esportowych orlikach”. Dlatego niesłychanie ważne jest budowanie krajowych struktur, które umożliwią rozwój kolejnej generacji przyszłych esportowych mistrzów.

Ideą wydarzenia Meet at Rift: Talks jest rozpoczęcie regularnej, międzypodmiotowej dyskusji o kondycji polskiej sceny i społeczności League of Legends oraz innych gier Riot Games. Konferencja będzie miała charakter zamknięty, by ułatwić bezpośrednie rozmowy i nawiązać dialog, który do tej pory odbywał się za pośrednictwem social mediów i był utrudniony. Podczas spotkania zostanie omówiony stan polskich rozgrywek. Dodatkowo, podjęty zostanie temat aktualnych warunków biznesowych naszej branży, a także próba wyznaczenia dla niej długoterminowych celów. Będzie to mieszanka prelekcji oraz paneli dyskusyjnych, którą poprowadzą czołowe postacie kojarzone z polskim esportem.

Meet at Rift: Talks jest szansą dla naszej branży, żeby zderzyć różne perspektywy i przekonania o jej aktualnym stanie oraz o szansach i wyzwaniach, które przed nami stoją. Nie wiadomo, jakie dokładnie korzyści wypłyną z konferencji, ale jednego jestem pewien: takie spotkanie jest potrzebne, bo od czegoś trzeba zacząć. Natomiast zamykanie się w swojej bańce nikomu nie pomoże.

Michał Kudliński, komentator esportowy

Konferencja Meet at Rift: Talks rozpocznie się 19 sierpnia, o godzinie 13:00 w łódzkim centrum EC 1 Hala Maszyn podczas wydarzenia Displate Meet at Rift. W wydarzeniu udział wezmą reprezentanci Riot Games, esportowe organizacje biorące udział w ligowych rozgrywkach i turniejach Riot Games, dziennikarze, organizatorzy i administratorzy rozgrywek, komentatorzy, eksperci społeczności oraz reprezentanci agencji marketingowych i esportowych. Organizatorem wydarzenia jest agencja gamingowa Gam3rs_x, a patronat medialny objął portal sport.pl

Podczas konferencji zostanie ogłoszone kolejne ważne wydarzenie dla polskiej sceny League of Legends, o którym informacje w pierwszej kolejności pojawią się na konferencji.


źródło: Gam3rs_x

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finały Ultraligi TFT już 15 sierpnia w formacie LAN

Już 15 sierpnia ośmiu najlepszych polskich graczy w Teamfight Tactics spotka się w studiu Polsat Games, aby powalczyć o tytuł Mistrza Polski, nagrody z puli 26 000 złotych i awans do europejskich rozgrywek Star Cup i Super Brawl. Ten finał będzie wyjątkowy, z uwagi na to, że decyzją organizatora firmy FRENZY i producenta gry firmy Riot Games, do studia Polsat Games zostaną zaproszeni także kibice. Limitowana liczba wejściówek trafi do społeczności w drodze konkursów, zorganizowanych przez FRENZY, Riot Games oraz Macieja „Kezmana” Gramackiego i Cezarego „BlackFireIce” Cholewskiego.

4. sezon Ultraligi TFT powoli dobiega końca, co nie znaczy, że emocje słabną! Trwająca właśnie Faza Bitwy obfituje w ciekawe i nietypowe kompozycje, a gracze pozwalają sobie na ryzykowną grę dokręcając bardzo mocne jednostki na 3*. Ciekawostką jest także dobra dyspozycja debiutantów: Spoti’ego, Vernacc’a i Morgoth’a, którzy w ten czwartek (11.08.2022) powalczą o dwa ostatnie miejsca finałowe z weteranami: Zbrojsonem, Vicer’em, Simplywojtkiem, Shircane’m oraz Sage’m. Na ten moment, różnice punktowe są tak niewielkie, że wydarzyć się może wszystko.

Wielki Finał

Miejsce w Wielkim Finale zagwarantowało sobie już sześciu zawodników, którzy byli najlepsi w fazie karuzeli i są to: Left, Aki, ANO Shreddin, DV1 Erneściak, BLP Kubixon oraz Kezman. Dwóch kolejnych uczestników poznamy 11 sierpnia, a cała ósemka spotka się 15 sierpnia o 16:00, aby w studiu Polsat Games i przy aplauzie publiczności zmierzyć się w ostatecznej serii pojedynków.

Wejściówki na LAN-a

W tym sezonie wyjątkowo finał rozegrany zostanie przy udziale publiczności. Limitowane wejściówki na wydarzenie będzie można zgarnąć w serii konkursów zorganizowanych przez firmy FRENZY i Riot Games oraz Macieja „Kezmana” Gramackiego i Cezarego „BlackFireIce” Cholewskiego. Informacje odnośnie tego jak zdobyć wejściówkę będą publikowane na portalach społecznościowych podmiotów biorących udział w zabawie. Aby zdobyć jeden z biletów od FRENZY, trzeba uważnie śledzić najbliższą transmisję Ultraligi TFT, gdzie komentatorzy w przerwach meczowych zadadzą kilka pytań. Zostaną one powtórzone na oficjalnym profilu Ultraligi na Twitterze, a osoby, które najszybciej lub najlepiej (w zależności od poszczególnego zadania konkursowego) udzielą odpowiedzi otrzymają bilet wstępu na finały LAN-owe.

Transmisję z ostatniego dnia fazy bitwy możecie oglądać na kanałach Polsat Games w Internecie i telewizji już od godz. 18:00 w czwartek, a Wielki Finał zostanie rozegrany w najbliższy poniedziałek o godz. 16:00. Przed rozgrywkami warto też przypomnieć sobie format rozgrywek.


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nadchodzi “Meet at Rift” – święto dla miłośników produkcji Riot Games

19-21 sierpnia w łódzkim Centrum Nauki i Techniki EC1 odbędzie się festiwal “Meet at Rift”. Jest to pierwsze w Polsce wydarzenie, które zgromadzi miłośników niepowtarzalnego uniwersum stworzonego przez Riot Games. Partnerem tytularnym imprezy została marka Displate, natomiast Alior Bank wraz z Mastercard zostali jej głównymi partnerami.

Meet at Rift to pierwszy w Polsce festiwal dla miłośników gier Riot Games, organizowany przez agencję GAM3RS_X. Amerykańskie studio przez dwanaście lat działalności zebrało wokół swoich produkcji jedną z największych i najbardziej zaangażowanych społeczności na świecie. Jej przedstawiciele codziennie zanurzają się w świat wirtualny aby cieszyć się ze starannie rozwijanych gier, nie tylko pod względem rozrywki, ale również całej otoczki – historii bohaterów, ich relacji, czy idei. Wydarzenie Meet at Rift da im unikalną okazję aby spotkać się w świecie realnym i podzielić się swoją pasją z innymi miłośnikami tego uniwersum.

Meet at Rift to już kolejna inicjatywa skierowana do graczy. Po karcie z wizerunkiem jednej z bohaterek LoL przyszedł czas na festiwal, którego wspólnie z MasterCard zostaliśmy partnerem głównym. League of Legends, czyli największy projekt studia Riot Games, mimo premiery w 2009 roku, wciąż jest najczęściej rozgrywaną grą komputerową na PC na świecie. Esport to ogromna i bardzo dynamiczna gałąź biznesu, która skupia wokół siebie wielkie grono fanów i coraz częściej podlega profesjonalizacji. Tylko w 2021 roku wydatki związane z gamingiem przekroczyły w Polsce 2,4 mld zł. Widzimy potencjał w tej grupie, dlatego z chęcią angażujemy się w wydarzenia takie, jak to.

Krzysztof Konieczka, Dyrektor Działu Daily Banking z Alior Bank

 

Wśród fanów Displate znajdziemy mnóstwo graczy, a wielu z nich uwielbia gry studia Riot Games. Dlatego jest nam niezmiernie miło ogłosić współpracę tytularną przy Displate Meet at Rift! Wydarzeniu, które w całości jest dedykowane fanom gier, które wyszły spod skrzydeł Riot. Nie mogliśmy sobie wybrać lepszej okazji do inauguracji naszych esportowych działań w Polsce.

 Bartosz Maćkowiak – Esport Partnerships Manager w Displate

Cechą szczególną imprezy będzie fakt, że nie skupi się ona na jednej grze, a całym multiwersum stworzonym przez Riot Games – w tym muzyce, komiksach oraz cosplayu. Wszyscy są mile widziani!

Unikalne strefy, esportowe emocje i spotkania z gwiazdami

League of Legends – jedną z największych stref będzie obszar poświęcony Lidze Legend, czyli najpopularniejszej grze esportowej na świecie. W trakcie wydarzenia “Meet at Rift” odbędą się rozgrywki ligi Baltic Playground, dzięki której każdy mógł rozpocząć swoją przygodę ze sportem elektronicznym. Przewidziane są także strefy free to play, zabawy i mini-turnieje dla gości.

VALORANT – shooter produkcji Riot Games szybko podbił serca fanów wartkiej rozgrywki na całym świecie. Jako jedyna produkcja wybija się poza uniwersum Runeterry, tworząc własny, równie oryginalny świat. Na dedykowanej strefie zaplanowane są rozgrywki w ramach Polskiej Ligi Esportowej, strefa free to play i wiele atrakcji związanych z VALORANT dla odwiedzających.

Teamfight Tactics – przedstawiciel gatunku, który dał “strategiom” drugą młodość. Absolutnie najlepszy auto-battler na świecie, a świadczą o tym statystyki – codziennie gra w niego dziesięć milionów graczy. Na dedykowanej strefie TFT każdy będzie mógł zapoznać się z tą grą i zagrać w przygotowanych strefach free to play.

League of Legends: Wild Rift – gry mobilne to zdecydowanie największa gałąź gamingu, zarówno pod względem liczby graczy, jak i przychodów branży. Dlatego też fani mobilnej rozgrywki również znajdą coś dla siebie – uczestnicy wydarzenia będą mogli sprawdzić swoich sił na mobilnych strefach przygotowanych dla gości.

Legends of Runeterra – najmniejsza, ale na pewno nie mniej ważna produkcja Riot Games. Karcianka w świecie Runeterry ma swoje wąskie, lecz oddane grono fanów, którzy mogą liczyć na możliwość wzięcia udziału w mini rozgrywkach dedykowanych tej grze, a także przygotowana będzie strefa free to play, dla każdego, kto chciałby spróbować zagrać.

Jeszcze więcej atrakcji – organizatorzy planują dodatkowe aktywności. W trakcie imprezy odbędzie się konkurs cosplay związany z produkcjami Riot Games, a także możliwość spotkania znanych osobistości, wszak wydarzenie odwiedzą między innymi Damian “Nervarien” Ziaja, Jakub “Kubon” Turewicz czy Krzysztof “ArQuel” Sauć i wielu, wielu innych, z którymi będzie można zamienić kilka słów i zbić przysłowiową piątkę na strefie meet&greet. Ponadto na evencie znajdą się również stoiska partnerów z dodatkowymi atrakcjami dla gości.

Meet at Rift odbędzie się w dniach 19, 20 oraz 21 sierpnia w Łodzi w Centrum Nauki i Techniki EC1. Wstęp dla wszystkich uczestników będzie darmowy.


źródło: GAM3RS_X

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

31 maja wystartuje 8. sezon turnieju Ultraliga – turniej ponownie wyprodukuje FRENZY, a wyemituje Polsat Games

10 drużyn znów spotka się na Rifcie, aby wyłonić spośród siebie najlepszą formację w regionie bałtyckim. Zmagania o lwią część nagród z puli 100 tys. złotych oraz awans do EU Masters rozpoczną się już 31 maja. W 8. sezonie Ultraligi zobaczymy też finały LAN-owe, które zagwarantują fanom jeszcze więcej emocji. Za produkcję i transmisję turnieju w całości odpowiedzialna jest firma FRENZY, a zmagania będzie można śledzić na żywo za pośrednictwem kanałów Polsat Games w telewizji i Internecie.

Ultraliga to autorski projekt firmy FRENZY, który od początku wspierany jest przez producenta gry – firmę Riot Games. Od sezonu zero rozegranego w czwartym kwartale 2018 roku FRENZY wyprodukowało setki godzin transmisji, których liczba wyświetleń osiągnęła niemal 16 mln. Turniej przyczynił się także do rozbudowy polskiego ekosystemu esportowego, a w ręce zawodników trafiło 150 tys. euro z tytułu wygranych nagród. W 2022 roku Ultraliga zyskała status rozgrywek międzynarodowych za sprawą połączenia się z Baltic Masters. Od tego roku liczba drużyn uczestniczących w zmaganiach zwiększyła się z 8 do 10.

Ultraliga to najważniejsze rozgrywki w League of Legends w regionie i furtka dla lokalnych drużyn do międzynarodowych rozgrywek EU Masters. To także najważniejszy projekt dla FRENZY, którego jesteśmy pomysłodawcą i wykonawcą. Z sezonu na sezon staramy się podnosić poprzeczkę w obszarze produkcji turnieju. Cały czas inwestujemy w sprzęt do realizacji i transmisji wydarzeń esportowych, ale również nawiązujemy współpracę z nowymi komentatorami i prowadzącymi, dzięki czemu możemy zapewnić najwyższy poziom realizacji i tworzenia treści.

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY

Za organizację Ultraligi i produkcję transmisji odpowiada dom produkcyjny FRENZY, który sam i we współpracy z partnerami realizuje topowe, esportowe wydarzenia w Polsce – są to m.in. Ultraliga Mistrzostwa Polski w Teamfight Tactics, Trinity Force Puchar Polski, Polska Liga Esportowa czy startujący w tym roku regionalny turniej V4 Masters w grę Tom Clancy’s Rainbow Six® Siege. Produkcja tak dużych turniejów na skalę regionalną to zasługa dużego zaplecza technicznego, na które składają się dwa studia transmisyjne, w tym studio Polsat Games o powierzchni 500 m2, gdzie rozgrywane są m.in. turnieje LAN-owe.

Esportowe starcie na poziomie regionalnym

W fazie zasadniczej zobaczymy zmagania w formacie Double Round Robin (mecze BO1), a etap pucharowy z udziałem 6 najlepszych drużyn rozegrany zostanie w rytm pojedynków BO5. W turnieju weźmie udział 10 zespołów, których boje mieliśmy już okazję śledzić w trakcie 7. sezonu. A będą to: Illuminar Gaming, AGO Rogue, devils.one, Gentlemen’s Gaming, Komil & Friends, Team ESCA Gaming, Forsaken, a także litewskie Topo Centras Iron Wolves, serbskie Zero Tenacity oraz szwajcarska organizacja Goskilla. Niemałą sensacją będzie udział szwedzkiego zawodnika Hampusa „promisq” Abrahamssona (AGO Rouge), który grał na pozycji supporta w LEC w barwach Astralis, a kilka lat wcześniej jako gracz rezerwowy formacji G2 Esports zdobył wiosenny puchar LEC i mistrzostwo MSI.

Analizą oraz komentarzem w 8. sezonie Ultraligi zajmą się Michał “Avahir” Kudliński, Tomasz “TheFakeOne” Milaniuk, Michał “Myha” Francuz, Mikołaj “Silv4n” Sinacki, Piotr „CzarnyPiotruś” Barański, Wojciech “Bezi” Wróbel oraz Kacper „Kaspersky” Hutkowski i Fryderyk „Veggie” Kozioł. Komentarz w języku angielskim zrealizują Alisia „Solari” Linnik oraz Gleb „DrBrilmann” Korotkiy.

Transmisje na żywo z Ultraligi będzie można oglądać we wtorki i środy od godz. 16:40 równolegle w Polsat Games oraz w Internecie na platformach Polsat Box Go, Twitch.tv i YouTube. Faza zasadnicza, w której rywalizacja toczyć się będzie w systemie każdy z każdym, potrwa do 27 lipca. Etap pucharowy rozpocznie się natomiast 2 sierpnia i weźmie w nim udział sześć najlepszych formacji. O tytule mistrza zdecydują cztery rundy play-off rozgrywane w systemie Best Of 5. Wielki finał LAN-owy odbędzie się 17 sierpnia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

11 maja ruszy drugi sezon VALORANT Regional League East: Surge

Już 11 maja 8 drużyn z regionu Polski i Europy Wschodniej powalczy w drugim sezonie turnieju VALORANT Regional League East: Surge. W rozgrywkach zobaczymy formacje znane z poprzedniego sezonu, takie jak polskie Anonymo Mentos, greckie Anorthosis Famagusta, czeskie Entropiq i wielonarodowe NOM Esports. W puli nagród 20 tys. euro i awans do turnieju zwycięzców lig regionalnych. Tak jak w przypadku pierwszego sezonu, rozgrywki zostaną w całości wyprodukowane przez FRENZY i transmitowane na żywo na kanałach VALORANT Regional League East: Surge na Twitchu i YouTube.

Pierwszy sezon VALORANT EAST Regional League East: Surge pokazał, że VALORANT w naszym regionie ma się dobrze, a Polscy zawodnicy są siłą, z którą należy się liczyć. Prawie trzymiesięczny turniej rozgrywany był w formacie BO3 z finałami w formacie BO5, które wygrała formacja Anonymo Mentos pokonujące zespół AWARIA wynikiem 3:2. Oprócz nagród z puli 20 tys. euro, Anonymo Mentos zakwalifikował się do specjalnego turnieju promocyjnego VALORANT Champion Tour: Challengers.

Pierwszy sezon rozgrywek pokazał, nam jak duży potencjał drzemie w regionalnych rozgrywkach VALORANT. To był także okres intensywnej pracy, ale też nauki, z którego wyciągnęliśmy wiele ważnych lekcji w kontekście produkcji i realizacji drugiego sezonu. Wierzymy, że kolejna odsłona zmagań, będzie jeszcze ciekawsza dla fanów i pozwoli zawodnikom w pełni zaprezentować swojego skilla, zmysł taktyczny i umiejętność gry zespołowej.

Marcin Kilar, dyrektor zarządzający FRENZY

Drużyny

W rozgrywkach w ramach VALORANT Regional League East: Surge weźmie udział 8 drużyn. Cztery z nich brały już udział w 1 sezonie rozgrywek.

  • Anonymo Mentos (Polska), które podpisało skład WATAHA, który z kolei dostał się do ligi awansując dzięki dobrej dyspozycji w VRC EAST: United.
  • Anorthosis Famagusta (Grecja)
  • Entropiq (Czechy)
  • NOM Esports (skład międzynarodowy)

Kolejne cztery drużyny to:

  • Diamant Esports (Słowenia/Serbia), które wykupiło miejsce od Anonymo Esports
  • Enterprise Esports (Czechy), które zakwalifikowało się do ligi poprzez VRC East: United
  • Zero Tenacity (Serbia), które podpisało zawodników drużyny Ownage, która zakwalifikowała się do ligi wygrywając VRC EAST: United
  • TENSTAR (Wielka Brytania), która podpisała m.in. kontrakty z niektórymi zawodnikami znanymi z Anonymo Mentos oraz AWARIA.

Format drugiego sezonu

  • Faza zasadnicza – BO1 Double Round Robin – każdy zagra z każdym dwukrotnie (mecze plus mecze rewanżowe)
  • Faza pucharowa – Double Elimination BO3 (drabinka podwójnej eliminacji, rozstawienie w zależności od wyników z fazy zasadniczej)
  • Wielki finał – BO5 (do trzech zwycięstw).

Drugi sezon, podobnie jak pierwszy będzie realizowany przez FRENZY, które jest jednym z ośmiu operatorów VRL w Europie. Firma zadba również o polski komentarz rozgrywek, a relacje w językach greckim, czeskim i węgierskim zrealizowane zostaną z partnerami regionalni czyli: PVP Media, Hitpoint.cz i Leet Gaming. Spotkania będę transmitowane w każdą środę i czwartek od godz. 16:40 na kanałach VALORANT Regional League East: Surge na Twitchu i YouTube. Informacje o rozgrywkach można też śledzić na stronach na Facebooku i Twitterze.


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trzeci poziom rozgrywek Ultraligi! Już niedługo startuje Baltic Playgrounds

Rusza całkowicie nowa inicjatywa Alior Banku. Ultraliga zostanie jeszcze bardziej rozszerzona i dostaniemy trzeci poziom rozgrywkowy.

Baltic Playgrounds organizowane jest przez GAM3RS_X i będzie pełniło funkcje otwartych rozgrywek League of Legends. Udział wezmą gracze z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Uczestników wyłonią kwalifikacje, które odbywać się będą 19-29 maja. Na przełomie czerwca i lipca zobaczymy fazę zasadniczą, a w sierpniu fazę pucharową. Rozgrywki zostaną zwieńczone turniejem kwalifikacyjnym, który pozwoli najlepszej drużynie zawalczyć o udział w przyszłym sezonie 2 Ultraligi.

Wcześniej wspomniane kwalifikacje zostaną rozegrane w czterech blokach. 19, 22, 26 i 29 maja. Udział w nich wziąć może każda amatorska organizacja, jednak do głównej fazy rozgrywek awansują tylko najlepsze drużyny danych kwalifikacji.

Główny sponsor turnieju, Alior Bank zagwarantuje każdemu zawodnikowi, który awansuje do dalszej fazy rozgrywek 50 zł.

Ambasadorem rozgrywek został streamer Damian „Nervarien” Ziaja.

Śledzić rozgrywki można na specjalnie dedykowanej stronie: gam3rsx.com/balticplayground

Otwarta formuła rywalizacji pozwoli graczom wejść na wyższy poziom i być może powalczyć o miejsce na scenie profesjonalnej. Riot coraz częściej przygląda się scenom amatorskim i próbuję pomóc graczom wejść na szczyt przy pomocy kolejnych inicjatyw.

Adam Daniluk

Riot Games ogłasza plany związane ze sceną VALORANT

Nie tylko scena League of Legends pokazuje, że Riot Games potrafi zachęcić fanów do oglądania esportu. Rywalizacja w tytule VALORANT również cieszy się z każdym sezonem coraz większą popularnością. Firma jednak nie spoczywa na laurach i już w przyszłym roku do życia wejdą kolejne projekty, które przyciągną do sceny profesjonalnej jeszcze większą publikę oraz zawodowców, którzy będą chcieli wypróbować swoje umiejętności na wielkiej scenie.

Pierwszą ważną rzeczą, będzie wprowadzenie dużej ilość turniejów. Będą one na tyle zróżnicowane, że miejsce dla siebie znajdą największe organizacje, jak i te amatorskie, bądź dopiero wchodzące na scenę profesjonalną.  Dla najlepszych drużyn zostaną otwarte całkowicie nowe ligi, które pozwolą mierzyć się z innymi czołowymi reprezentantami swoich regionów.

Wewnątrz gry zostaną wprowadzone nowe zawody. Wziąć udział będą mogli wszyscy gracze.

Oczywiście nie zabraknie contentu skierowanego konkretnie do kibiców. Twórcy gry chcą dać fanom wiele nagród z motywami ich ulubionych drużyn.

 

Adam Daniluk

VALORANT EAST: UNITED – zaczynamy drugi sezon!

Polska Liga Esportowa i Riot Games mają przyjemność zaprosić na drugi sezon rozgrywek VALORANT EAST: UNITED, który wystartuje już 2 maja. Na zawodników czekają cotygodniowe rozgrywki, które prowadzić będą do miesięcznego cupu. Najlepsze drużyny zdobędą przepustkę na turniej finałowy - Season Final, który odbędzie się w formie zawodów LAN-owych podczas PGE Superpucharu PLE. Na zwycięzcę oprócz tytułu czeka 7500 dolarów.

Premierowy sezon VALORANT EAST: UNITED okazał się wielkim sukcesem. Wzięło w nim udział aż 100 drużyn z 20 krajów, które zagrały łącznie aż 2000 spotkań. W samych HUB-ach rywalizowało aż 5000 zawodników. To dowód na to, że scena VALORANTa bardzo mocno się rozwija, a zainteresowanie tym tytułem w kraju nad Wisłą rośnie z miesiąca na miesiąc.

Pod koniec ubiegłego roku Polska Liga Esportowa nawiązała współpracę z Riot Games i została wyłącznym operatorem turnieju VALORANT EAST: UNITED, w którym udział wzięli przedstawiciele 20 krajów, m.in. Polski, Czech, Słowacji czy Węgier. Rozgrywki, które rozpoczęły się pod koniec stycznia ubiegłego roku okazały się prawdziwym hitem, a zwycięska ekipa – Ownage trafiła bezpośrednio do VALORANT Regional League East: Surge.

Po udanym pierwszym sezonie nadszedł czas na drugą edycję. Wsłuchując się w głos uczestników, postanowiliśmy dokonać kilku zmian. Przede wszystkim zlikwidowany zostanie podział na regiony. To umożliwia rywalizację na międzynarodowym poziomie od samego początku, co przygotuje drużyny do gry w dalszych etapach piramidy rozgrywek. Zrezygnowano również z tzw. circuit points. Od teraz najlepsza drużyna z każdego Weekly Cup, zapewni sobie udział w Monthly Cupie. Z kolei finaliści comiesięcznego wydarzenia, otrzymają przepustki do finałów sezonu. Poza tymi zmianami schemat rozgrywek wygląda bardzo podobnie do tego, jaki już znaliśmy.

W pierwszym etapie odbędą się trzy Weekly Cupy, po których zawodnicy staną do rywalizacji w Monthly Cupie. Dwie najlepsze drużyny z pierwszych dwóch miesięcznych turniejów (łącznie 4) zagrają na Season Final. Po drugim miesięcznym Cupie będzie jeszcze ostatnia szansa na zakwalifikowanie się do zawodów finałowych dla dwóch drużyn. Pierwsze rozgrywki Weekly ruszają już wkrótce, bo 8 maja.

Oprócz turnieju dla drużyn, VALORANT EAST: UNITED to także rozgrywki w ramach solo HUB-ów z nagrodami indywidualnymi dla graczy. Te ruszają już 2 maja.
Rozgrywki Weekly i Monthly potrwają do czerwca. W lipcu odbędzie się Last Chance Qualifier – turniej ostatniej szansy, z którego dwa ostatnie zespoły uzupełnią stawkę Finału Sezonu. Mecze Weekly oraz Monthly Cupów będą transmitowane na kanale twitch.tv/veu_gg.

Harmonogram rozgrywek VALORANT EAST: UNITED:

  • #1 Weekly Cup: 8 maja
  • #2 Weekly Cup: 15 maja
  • #3 Weekly Cup: 22 maja
  • #1 Monthly Cup: 28-29 maja
  • #4 Weekly Cup: 5 czerwca
  • #5 Weekly Cup: 12 czerwca
  • #6 Weekly Cup: 19 czerwca
  • #2 Monthly Cup: 25-26 czerwca
  • Last Chance Qualifier: 2-3 lipca
  • Finały sezonu: 8-9 lipca (LAN)

źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zwycięzcy Worlds 2021 niedługo otrzymają swoje skórki

To już w League of Legends tradycja, że zwycięzcy Mistrzostw Świata dostają skórki do wybranych przez siebie postaci. Rok temu KIA Damwon, a dwa lata temu FPX. Tym razem czas na EDG.

Zwycięzcy mogą wybrać, do jakiej postaci otrzymają skina. Zwycięska drużyna otrzymuje procent od ich sprzedaży.

Wybór prezentuje się następująco:

  • Flandre – Graves
  • Jiejie – Viego
  • Scout – Zoe
  • Viper – Aphelios
  • Meiko – Yuumi

Skórki pojawią się prawdopodobnie z wejściem następnej aktualizacji do League of Legends. Każda z nich dostępna będzie w sklepie. Można przypuszczać, że kosztować będą 1350 RP.

Mamy również ciekawostkę dla fanów zwierząt domowych. Skórka do Yuumi jest bardzo podobna do kota Meiko, wspierającego EDG.

Adam Daniluk