Grupa Romet z ogromnym przychodem

Romet

Grupa Romet, polski producent rowerów i lider rynku zakłada, że przychody na koniec bieżącego roku wyniosą 450 mln złotych.

Spółka w roku 2020 odnotowała sprzedaż na poziomie 322,7 mln złotych. Wyniki pozwoliły firmie utrzymać się na pozycji lidera produkcji rowerów w Polsce. Ogromne zwiększenie popytu na jednoślady w ubiegłym roku było podyktowane pandemią COVID-19. Zwiększyło się zapotrzebowanie na indywidualne środki transportu, jak również potrzeba utrzymania zdrowego stylu życia.

W 2021 r. moglibyśmy wygenerować jeszcze większe przychody, ale podjęliśmy decyzję o utrzymaniu wysokiej jakości naszych produktów i nie zastępowaniu osprzętu tak uznanych marek jak SHIMANO lub SRAM tańszymi zamiennikami, na co niestety zdecydowała się część konkurencji. W Romet konsekwentnie stawiamy na najbardziej uznanych partnerów oraz rozwój technologii – nasze ramy produkowane są w Polsce w jednej z najbardziej zrobotyzowanych fabryk ram rowerowych w Europie. Takie podejście zdecydowanie nam się opłaca, bo w 2021 r. odnotowaliśmy ponad 35% wzrost sprzedaży, przy czym duży wpływ na ten wynik miało zwiększenie popytu w miastach powyżej 100 000 mieszkańców, gdzie zwykle sprzedają się najbardziej zaawansowane modele rowerów

Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Romet

W 2021 roku Grupa Romet odnotowała aż 50% wzrost wartości sprzedaży poprzez e-commerce. Tak dobry wynik został uzyskany poprzez rozbudowanie internetowej platformy sprzedażowej i wdrożenia nowych sposobów obsługi klienta. Obecnie grupa Romet jest na etapie tworzenia kolejnych systemów sprzedaży. Firma szacuje, że przychody z branży e-commerce wzrosną o kolejne 30% w przyszłym roku.

Rok 2022 dla Grupy ma być jeszcze bardziej owocny. Producent rowerów planuje osiągnąć aż 600 milionów złotych przychodu. Co ciekawe, aż 20% wyprodukowanych rowerów mają stanowić rowery elektryczne.

Grupa Romet od roku 2019 zanotowała aż 35% wzrost sprzedaży. Do końca roku 2021 ma to być aż 450 mln złotych przychodu oraz EBITDA na poziomie 54 mln zł.

Adam Daniluk

Spersonalizowany SUPERB wspiera zespół LottoNL-Jumbo podczas Tour de France

Tour de France to wyścig dla najlepszych rowerzystów na świecie. W trakcie całego wydarzenia o bezpieczeństwo zawodników dba sztab profesjonalistów. Jakie modyfikacje zastosowano w samochodach marki ŠKODA, by mogły one w pełni odpowiadać na potrzeby zespołów biorących udział w Tour de France i ułatwiać im wykonywanie swojej pracy?

W trakcie przygotowań do Tour de France holenderski importer samochodów marki ŠKODA prowadził rozmowy z członkami zespołu LottoNL-Jumbo. Wszystko po to, aby samochód drużyny, którego rolę pełni ŠKODA SUPERB SPORTLINE, był w pełni spersonalizowany i dostosowany do potrzeb zawodników. Podczas tegorocznego Tour de France zastosowane modyfikacje oraz liczne cyfrowe rozwiązania zwiększają bezpieczeństwo zarówno załogi, jak i kolarzy.

Jednym z udoskonaleń, które poprawia bezpieczeństwo w samochodzie, jest zamontowanie specjalnego uchwytu na części zamienne. Uchwyt znajduje się na tylnym siedzeniu, gdzie został umieszczony za pomocą systemu ISOFIX. Dzięki temu części zamienne i inne elementy roweru są stabilnie umocowane i nie przemieszczają się bezwładnie wewnątrz pojazdu.

Dzięki wbudowanemu sprzętowi technicznemu, oprogramowaniu, monitorom i aplikacji, która wyświetla na głównym ekranie wszystkie niezbędne informacje o zawodnikach oraz przebiegu rywalizacji, luźne papiery unoszące się wewnątrz auta nie stanowią już problemu.

Lusterko wsteczne zostało podzielone na dwie części. Jedna z nich pełni klasyczną funkcję, druga natomiast działa jako wyświetlacz widoku z kamery, która zamontowana została na pokrywie bagażnika, w celu poprawienia widoczności kolarzy jadących za samochodem.

Wyświetlacz systemu infotainment informuje również kierownika i mechanika drużyny za każdym razem, gdy zawodnik próbuje skontaktować się z teamem za pośrednictwem radia. W sytuacji, gdy to zespół poruszający się samochodem chce połączyć się z rowerzystą,  wystarczy nacisnąć przycisk na kierownicy.

– Innowacyjność to nasz priorytet. To, że ŠKODZIE wspólnie z nami udało się, w tak szybkim czasie rozwinąć model SUPERB, pozwoliło kierownikom i mechanikom poświęcić się w pełni swoimi zadaniom – mówi Jan Boven z zespołu LottoNL-Jumbo.

ŠKODA, jako oficjalny partner, dostarcza na Tour de France, 250 samochodów. Oprócz modelu ŠKODA OCTAVIA flota obejmuje również SUV-y KAROQ i KODIAQ oraz ŠKODĘ SUPERB.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzień dojazdu rowerem do pracy – dobra zmiana w transporcie miejskim

rower

Korki na polskich ścieżkach rowerowych to dobra zmiana dla zdrowia, środowiska i nowoczesnego miasta. Dziś obchodzimy Światowy Dzień Dojazdu Rowerem do Pracy. Wśród pracowników w dużych miastach rośnie moda na poruszanie się rowerem. Dlaczego przesiadamy się z samochodu na dwa kółka?

Dojazd do warszawskiego centrum biurowego na Służewcu (popularny Mordor) zawsze kojarzył się z sznurem stojących samochodów, hałasem, przepełnionymi tramwajami i stresem. Dziś korkują się nie tylko ulice ale i ścieżki rowerowe.

W słoneczny majowy poranek dojazd rowerem na Mordor wybiera aż 3 000 osób, z czego ok. 60% to mężczyźni. Natomiast kobiety stanowią większość w grupie wybierających niesportowy charakter jazdy rowerem – bez dodatkowego sprzętu czy specjalnego ubioru.

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez polski startup Activy pomagający firmom organizować prorowerowe programy dla pracowników. Jazda na rowerze, to nie tylko weekendowa moda: to świadomy wybór coraz liczniejszej grupy aktywnych zawodowo Polaków.

Nic dziwnego, w godzinach szczytu przejazd 7 kilometrów z warszawskiego Wilanowa do biurowców na ulicę Postępu to 40 minut bez czasu na znalezienie miejsca parkingowego, a na 6 kilometrów z Ochoty potrzebujemy 37 minut. Rowerem to odpowiednio 26 i 23 minuty, bez korków i stresu.

 

Rower – lek bez recepty dla każdego

Już nawet krótka jazda rowerem, ale wykonywana regularnie, zmniejsza o 41% ryzyko przedwczesnej śmierci, o 45% ryzyko raka i 46% ryzyko zawału serca. Tak stwierdzili badacze z Uniwersytetu w Glasgow prowadząc badania na grupie ćwierć miliona osób przez 5 lat.

Podobny obraz wynika z badań ankietowych wśród pracowników przeprowadzonych przez Activy. Aż 83% badanych wskazuje dbanie o swoje zdrowie jako główną zaletę jazdy na rowerze. Na drugim miejscu plasuje się mile spędzony czas, tuż nad troską o środowisko.

 

Dbając o siebie, dbamy o środowisko

Rower jest 13-krotnie mniej emisyjnym środkiem transportu niż samochód. Przesiadając się z samochodu na rower na trasie 4,5 kilometra oszczędzamy ilość CO2, odpowiadającą dziennej pracy aż 50 drzew! Rower to także jeden ze sposobów na walkę ze smogiem, który w dużych miastach powodowany jest przez samochody także poza sezonem grzewczym.

W działania na rzecz zmniejszania zanieczyszczenia pochodzącego z transportu aktywnie angażuje się Unibail-Rodamco, właściciel i zarządca znanych obiektów handlowych i biurowych. Firma zaprosiła do współpracy najemców swoich biurowców w centrum miasta oraz klientów Galerii Mokotów, a także pracowników firmy, aby w okresie wiosenno-letnim zrezygnowali z komunikacji samochodowej i przesiedli się na rowery. “W ten sposób uczestnicy nie tylko wybierają zdrowy tryb życia i przyczyniają się do redukcji CO2, ale mają szansę wygrać atrakcyjne nagrody za uczestnictwo w wyzwaniu. Korzystamy z rowerowej gry Activy, gdzie szansę na nagrodę ma każdy – sportowiec, amator czy też jedynie weekendowy rowerzysta” – mówi Magdalena Katolo, Senior HR Manager

Dodatkowo jednoślad zajmuje 10 razy mniej miejsca niż samochód i jest tańszy. Nierzadko to najszybszy środek transportu w centrum miasta. Więcej rowerów zamiast samochodów na drogach to mniej korków, hałasu i czystsze powietrze.

 

Szczęśliwsze miejsce pracy zaczyna się już w drodze do biura.

Osoby aktywnie jeżdżące na rowerze są zdrowsze, szczęśliwsze i bardziej produktywne. Poranna aktywność fizyczna nie tylko wpływa na wydzielanie endorfin, zwanych hormonami szczęścia, ale przede  wszystkim poprawia krążenie i dotlenia mózg, dzięki czemu szybciej  myślimy, uczymy się i przyswajamy nowe informacje, efektywnie pracujemy. Omijając poranne korki cykliści unikają stresu i frustracji, są bardziej życzliwi i budują trwalsze relacje.

Według badania Deloitte millenialsi chcą dłużej pracować dla firm, które umożliwiają angażowanie się w inicjatywy na rzecz środowiska i społeczeństwa. Aż 86% z nich uważa, że sukces firmy powinien być mierzony czymś więcej niż tylko zysk finansowy.

 

Pracodawcy wynagradzają za wybór roweru bo to się opłaca.

Badanie przeprowadzone przez brytyjską organizację YouGov pokazało, że cykliści biorą prawie 2 razy mniej wolnych dni z racji zwolnienia chorobowego niż osoby nie jeżdżące na rowerze. Średni koszt absencji jednego pracownika rocznie to aż 9 tys. złotych, a dzięki aktywności fizycznej można obniżyć tzw. absenteizm nawet o 25%.

Pracownicy dojeżdżający do pracy na rowerze to także oszczędności operacyjne. W miejscu przeznaczonym dla jednego samochodu można zmieścić aż 10 rowerów. Znana firma farmaceutyczna GlaxoSmithKline obliczyła, że wspierając cyklistów oszczędza rocznie £2,000 na każdym miejscu parkingowym.

Powyższe dane potwierdza Piotr Zalewski, PR Manager Google Polska: “Jako Google, wspieramy dojazdy rowerem do pracy. Miejsca parkingowe dla samochodów w naszym biurze w Warszawie zostały przeznaczone na parking rowerowy. Co roku w biurach na całym świecie odbywa się Bike to Work Day. W tym roku 11 zespołów zgłosiło się do aktywnego jeżdżenia przez cały miesiąc w ramach Charity Cycling Challenge z Activy.”

 

Rowerowy pracodawca – czyli jaki?

Aż u 79% z ankietowanych osób pracodawca nie promuje transportu rowerowego i aż 74% z badanych chciałoby zmiany tej sytuacji. Jednocześnie 83% badanych chce częściej  dojeżdżać rowerem do pracy i deklaruje, że zaczęliby dojeżdżać rowerem do pracy, jeśli robiliby to też ich znajomi.

Właśnie dlatego dziś, w światowy dzień dojazdu rowerem do pracy, rusza akcja Rowerowy Pracodawca z inicjatywy grupy aktywistów “Ministerstwo Rowerów”.

Jej celem jest pomaganie polskim firmom w popularyzacji dojazdów rowerem do pracy, m.in. oferując darmowe konsultacje dla działów HR lub CSR. Już 1 czerwca rusza także coroczny konkurs na najbardziej rowerowego pracodawcę w Polsce.

To także promocja dopiero pojawiających się w Polsce gotowych rowerowych rozwiązań dla pracodawców, np. programów i konkursów motywujących do wyboru roweru, serwisów rowerowych dla pracowników, firmowych flot rowerowych czy nowoczesnych wieszaków dla biurowców. 

A może to czas na roweryzację Twojego pracodawcy?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF