BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Copper Talks nawiązuje do amerykańskiego formatu FED Talks. Coroczna konferencja naukowa zebrała wielu ciekawych ekspertów, by poruszyli tematy na pograniczu przemysłu oraz biznesu.
Cała otoczka jest inicjatywą Związku Pracodawców Polska Miedź oraz KGHM Polska Miedź S.A. Do nowej edycji rozmów zaproszono Jakuba Wiecha (Defence24.pl), prof. Joannę Cygler czy też polsko-hiszpańskiego prezentera Conrado Moreno.
Cały panel dyskusyjny obejrzeć można na kanale Youtube. W pierwszej kolejności Jakub Wiech poruszył temat małych reaktorów modułowych (SMR). Następne wypowiedzi dotyczyły zarządzania strategicznego w codziennym życiu, a także pojawił się ogólny temat prowadzenia własnego biznesu. Na sam koniec wystąpił Conrado Moreno, który opowiedział nieco o wizerunku Polski za granicą.
Konsumpcja treści internetowych z roku na rok rośnie. Niczym nowym nie jest fakt, że użytkownicy zamiast zwykłej telewizji coraz chętniej wybierają rozrywkę znajdującą się na platformach internetowych takich jak YouTube czy Twitch. Szczególnie jeśli chodzi o młode pokolenie. Powszechność treści live streamingowych sprawia, że platforma Twitch oferuje coraz więcej swoim odbiorcom. Czego najchętniej szukają oglądający na Twitchu? Jaka kategoria jest najpopularniejsza? Jakie są najciekawsze trendy? Postaram się dzisiaj przybliżyć to, co najbardziej ciekawi użytkowników Twitcha.
Telewizja w internecie nie taka różna od tradycyjnej?
Cofnijmy się kilkanaście lat wstecz, kiedy telewizja była jednym z najpopularniejszych nośników domowej rozrywki. W czasie wolnym, gdy chcieliśmy się zrelaksować oglądając telewizję, mogliśmy robić to na dwa sposoby. Pierwszy, gdy dzięki telegazecie lub tygodnikom z programami telewizyjnymi, zaplanowaliśmy sobie to, co chcemy obejrzeć i sposób drugi, gdy po prostu zasiadaliśmy przed telewizorem i “skakaliśmy” po różnych kanałach szukając czegoś dla siebie.
Czasy trochę się zmieniły, ale pod pewnymi względami możemy dostrzec analogię między telewizją tradycyjną a platformą Twitch. W obu przypadkach, możemy zaplanować sobie to, co chcemy obejrzeć, z tą różnicą, że na Twitchu będziemy oglądali to na żywo i mamy możliwość interakcji ze streamerm. Możemy również po prostu wejść na Twitcha i wybrać spośród szerokiej gamy kategorii oraz aktualnie prowadzonych transmisji. Mimo tak dużej rozbieżności między Twitchem a telewizją, możemy dostrzec to, że zaspokaja ona takie same potrzeby, ale w odmieniony sposób. Mam oczywiście tutaj na myśli wyłącznie rozrywkę, gdyż na próżno doszukiwać się na Twitchu prognozy pogody. Z drugiej strony mamy takie funkcjonalności, których nie znajdziemy w tradycyjnej telewizji.
Esport, esport i jeszcze raz… chatting?
Zapewne większość kojarzy Twitcha jako platformę przeznaczoną dla szukających treści związanych z gamingiem oraz esportem. I słusznie. To na pewno trzon tej platformy, ale czy znajdziemy tam tylko gry? W najpopularniejszych dziesięciu kategoriach w Polsce, aż 9 stanowią gry. Racja, to dosyć sporo, ale co znajduje się na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych kategorii? Just Chatting, a po polsku po prostu – Rozmowy. Kategoria, w której znajdziemy dosłownie to, co w jej tytule.
Z roku na rok przyciąga coraz więcej ludzi, którzy szukają kontaktu z autorami streamów, które oglądają. Wynika to z faktu, że coraz częściej widzowie chcą być blisko streamerów. Wiedzieć coraz więcej o ich życiu prywatnym, tym co robią, czym się interesują, jakie produkty kupują, jakiej marki samochodami jeżdżą czy w jakim sklepie robią zakupy. Jednym słowem chcą wiedzieć, jak wygląda ich codzienne, zwyczajne życie oraz zaplecze tego co robią.
Porozmawiać można na każdy temat, a to dlatego, że coraz bardziej gaming wplata się w lifestyle. Coraz więcej jest osób, które chcą po prostu podyskutować na interesujący ich temat lub posłuchać, co ich idol ma do powiedzenia. Wiąże się to ze swoistą gloryfikacją streamerów, tego, że są dla swoich odbiorców wzorem i stąd oprócz zwykłych dyskusji czy rozmów możemy znaleźć tam np. komentowanie różnych wydarzeń, internetowych konfliktów, zawodów esportowych (i sportowych!) oraz innych – tematów nie brakuje. Najczęściej są to tematy popularne w danym czasie, związane z aktualnymi wydarzeniami w środowisku jak na przykład, powstanie nowej federacji sztuk walki – tworzonej przez znanego rapera.
Jest popyt jest podaż
Twtich jest dominującą na świecie platformą live streamingową, a pandemia tylko umocniła platformę na pozycji lidera. W kwietniu 2021 roku, Twitch osiągnął rekordowe 3,03 miliona widzów licząc średnią z każdego tygodnia na podstawie średniej miesięcznej z siedmiu dni. Stanowiło to wzrost o 22,17% w porównaniu do tego samego miesiąca w roku 2020. Oznacza to, że trend się utrzymał i nadal możemy spodziewać się tego, że Twitch nie odejdzie w cień. Tym samym pokazuje również, że zainteresowanie na materiały z kategorii Just Chatting, swoją drogą bardzo obszernej, będą cały czas rosły, a konsumentów takich treści nie będzie brakowało.
Pandemia zachwiała dotychczasowym porządkiem świata, ale też otworzyła drzwi do bezprecedensowych możliwości. Już 21-22 września w ramach konferencji Masters&Robots najbardziej uznani światowi eksperci będą rozmawiać o tym, jak odnaleźć się w nowym ładzie i czerpać ze spójnego połączenia pierwiastków ludzkiego i technologicznego. Wśród prelegentów znajdą się Maye Musk - ekspertka ds. trendów w żywieniu, Andrew McAfee - czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie i świecie, Peter H. Diamandis - założyciel Singularity University, Aric Dromi - futurolog i filozof cyfrowy, a także Susan McPherson - ekspertka ds. odpowiedzialności korporacyjnej. Obok tematów związanych z automatyzacją, maszynami i sztuczną inteligencją ważne miejsca w dyskusji zajmą zagadnienia dotyczące zdrowia psychicznego oraz zrównoważonego rozwoju i zmian klimatycznych.
Co empatia ma wspólnego z robotami i sztuczną inteligencją? Na czym polega zrównoważone przywództwo? Jak technologie mogą zapobiegać skutkom zmian klimatycznych? Na te i inne pytania będzie można znaleźć odpowiedzi podczas dwudniowej konferencji Masters&Robots, której tegoroczny motyw przewodni brzmi: „The New World Disorder”. Wydarzenie odbędzie się online. Przewidziano różne formuły spotkań, m.in. dyskusje roundtables, spotkania VIP oraz sesje Q&A.
Tematem, który w dobie pandemii szczególnie nabrał na znaczeniu i będzie poruszany również w ramach konferencji, jest zdrowie psychiczne. Społeczeństwa odczuwają negatywne skutki długofalowego stresu, lęku i zachwianego poczucia bezpieczeństwa, a organizacje stają przed wyzwaniami związanymi z zadbaniem o dobrostan pracowników i ich odporność również w wymiarze psychologicznym. Budowanie nowego porządku należy więc zacząć od wielowymiarowego wzmocnienia ludzkiej kondycji oraz relacji interpersonalnych. Lockdowny, izolacja fizyczna i postępująca transformacja cyfrowa przyczyniły się również do rozwoju rozwiązań MedTech, które wpisują się w krajobraz przyszłości. Jak zatem czerpać z nich już dzisiaj i jak wpłyną na społeczeństwa i ich funkcjonowanie?
Konferencja będzie okazją do poruszenia też takich wątków jak deep fake, networking, automatyzacja czy interakcje ludzi i maszyn. Szeroki wachlarz tematów pozwoli uczestnikom zapoznać się z najbardziej bieżącymi trendami i wyzwaniami, a prelekcje prestiżowych postaci świata nauki, biznesu i technologii dostarczą inspirującej wiedzy i rzeczowych wskazówek. Pomogą poznać, zrozumieć i wdrożyć nowoczesne rozwiązania przydatne w postpandemicznej, wymagającej uporządkowania codzienności.
Pandemia zmieniła bieg historii, również tej biznesowej. Wiele organizacji miało poczucie, że niespodziewanie znalazło się w chaosie, z którym trzeba sobie jak najszybciej poradzić. W post covidowej rzeczywistości nadal nie ma pełnego porządku, pojawiają się kolejne wyzwania, a świat biznesu musi zrobić duży krok do przodu, by nadążyć choćby za postępującą transformacją cyfrową. Konferencja Masters&Robots stwarza unikatową szansę na poszerzenie perspektywy i zdobycie wartościowego know-how. Poruszana tematyka obejmuje wiele bieżących i ważnych wątków, poczynając od środowiska naturalnego i zmian klimatycznych aż po automatyzację i sztuczną inteligencję.
Jowita Michalska, CEO Digital University, organizator konferencji Masters&Robots
Podczas tegorocznej edycji konferencji pt. „The New World Disorder” wystąpią m.in.
Andrew McAfee – czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie oraz na świecie; Autor bestsellerów New York Timesa; współzałożyciel MIT Initiative on the Digital Economy and Principal Research Scientist, MIT Sloan School of Management
Poppy Crum – ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka. Adiunkt Uniwersytetu Stanforda, główny naukowiec w Dolby Laboratories, neurobiolog i technolog
Aric Dromi – Futurolog, filozof cyfrowy, ekspert ds. Przyszłości przemysłu samochodowego ● Esra’a Al Shafei – aktywistka walcząca o prawa człowieka, założycielka i dyrektorka Majal.org sieć platform cyfrowych, które wzmacniają głosy zaniżone i zmarginalizowane.
Peter H. Diamandis –Założyciel Singularity University, założyciel i prezes XPRIZE, jeden z „50 największych liderów świata” – według magazynu Fortune
Susan McPherson – Ekspertka ds. Odpowiedzialności Korporacyjnej, CEO w McPherson Strategies, Anioł Biznesu (Angel Investor)Dariusz Jemielniak – Ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca”
Maye Musk – Światowej sławy ekspertka ds. trendów w żywieniu, modelka, przedsiębiorca i autorka bestsellerów
Konferencja Masters&Robots stanowi jedno z najistotniejszych wydarzeń poświęconych transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami w tej części Europy. Bogaty program i ekspertyza wielu zaproszonych gości są wartościowym źródłem cennego know-how.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.