...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Interaktywna rzeczywistość: nadchodzi rewolucja w edukacji?

Połączenie prawdziwego świata z cyfrowo generowanym obrazem już nie jest abstrakcją. Rozszerzona rzeczywistość, czyli Augmented Reality, obecnie znajduje coraz więcej zastosowań! To także duża szansa na rozwój dzieci.

Na rynku dostępnych jest już sporo aplikacji na smartfony, które korzystają z rzeczywistości rozszerzonej. Obrazy generowane na wyświetlaczach urządzeń mobilnych nie tylko dostarczają rozrywki czy informacji, ale także edukują. Interaktywne materiały mogą zachęcić dzieci do nauki, rozwinąć ich wyobraźnię. Stają się również źródłem wiedzy, która nie jestdostarczana podczas klasycznych lekcji w szkole.

W jaki sposób to działa?

Pojęcie rzeczywistości rozszerzonej jest dość szerokie. Najprościej, to system łączący obraz rzeczywistego świata z obiektami wyświetlanymi na telefonie czy komputerze. W efekcie efekty 3D łączą się z elementami realnego świata i powstaje spójna całość. Rzeczywistość rozszerzona nie tworzy więc nowej rzeczywistości, tylko „dopełnia” ten prawdziwy obraz. Do prostych przykładów jej wykorzystania należą Mapy Google, dzięki którym możemy odnaleźć interesujące nas miejsce czy filtry umożliwiające nałożenie okularów czy brody na zdjęcie.

Rewolucja w muzeach

Wśród wielu praktycznych sposobów zastosowania młodej technologii znalazły się także muzea, które na ogół nie kojarzą się z nowoczesnością. System umożliwia osobom przyglądającym się eksponatom poznanie dodatkowych materiałów multimedialnych. Taką metodę zastosowano w słynnym muzeum Rijksmuseum w Amsterdamie, gdzie odwiedzający mogli skanować obrazy na swoich telefonach i uzyskać dostęp do ukrytych informacji.

Ratunek dla spadającego poziomu czytelnictwa

Z najnowszych badań czytelnictwa wynika, że w 2016 roku 63 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki. Oryginalnym sposobem walki z tym problemem może być zastosowanie w lekturze systemu AR. Daje on czytelnikowi możliwość zapoznania się z treścią w interesującej formie. Podobnie jak w muzeach, po zeskanowaniu wybranego fragmentu tekstu lub specjalnej ikony, na ekranie smartfona pokażą się ukryte treści – dodatkowe obrazy czy filmy.

Wykorzystanie możliwości rozszerzonej rzeczywistości może przynieść wiele pożytku nie tylko dorosłym, ale również dzieciom. – Połączenie realnego świata z interaktywnym może przekonać najmłodszych, że zdobywanie wiedzy to świetna zabawa – mówi Jarosław Zając z Wydawnictwa Piętka, które niedawno wprowadziło do swojej oferty produkty dla dzieci z „Interaktywnej Serii 3D”. Wśród artykułów znajdują się kolorowanki 3D – po wypełnieniu obrazka kolorem, dziecko skanuje go za pomocą smartfona. Przez jego ekran obserwuje wówczas spacerujące po biurku zwierzę. Oprócz trójwymiarowych obrazów aplikacja umożliwia także karmienie stworzonego zwierzaka oraz zabawę z nim.

:

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wirtualna rzeczywistość na pokładzie samolotu? Czemu nie!

Tego lata pasażerowie linii lotniczych Air France mają okazję doświadczyć rozrywki pokładowej w zupełnie nowym wydaniu. Linia rozpoczęła testy zestawów do rzeczywistości wirtualnej. Dzięki nim pasażerowie mogą oglądać filmy w formacie 2D i 3D lub seriale w swoim własnym prywatnym kinie, „odizolowani” od reszty kabiny, zakładając specjalne okulary. Zestawy są aktualnie dostępne w klasie biznes na lotach między Paryżem a karaibską wyspą St. Martin, w samolocie Airbus A340. W najbliższych miesiącach linia planuje wprowadzenie zestawów do rzeczywistości wirtualnej na kolejnych trasach, o ile testy wypadną pomyślnie.

Linie lotnicze Air France we współpracy ze start-upem “SkyLights” wprowadzają do użytku zupełnie nowy, innowacyjny system rozrywki pokładowej – możliwość oglądania filmów i seriali w formacie 2D i 3D za pomocą zestawu do odbioru rzeczywistości wirtualnej. Aktualnie, od 1. sierpnia b.r. podróżni w klasie biznes na lotach z Paryża (CDG) do St. Martin i z powrotem w samolocie Airbus A340 mogą testować cztery zestawy wirtualnej rzeczywistości i około 40 filmów w tej technologii.

Podczas fazy testowej nowego produktu Air France ma zamiar zgromadzić cenne doświadczenie i potwierdzić oczekiwania pasażerów. Linia liczy, że dzięki zastosowaniu oryginalnych i innowacyjnych pomysłów, jak rozrywka pokładowa z udziałem virtual reality, podróż na pokładzie samolotu Air France będzie jeszcze bardziej unikalnym doświadczeniem.

Długa podróż lotnicza to czas kiedy wyjątkowo potrzebujemy rozrywki. To moment, kiedy możemy siedzieć wygodnie i bezkarnie oglądać filmy. Air France dba i inwestuje w coraz nowsze systemy rozrywki pokładowej, które każdy pasażer lotu międzykontynentalnego ma przy swoim własnym fotelu. W ostatnich latach Linia Air France znacznie rozszerzyła swoją ofertę rozrywkową. Najnowsze filmy i kino światowe, gry, muzyka, programy telewizyjne, kursy językowe i wiele innych opcji sprawiają, że podczas lotu nikt nie będzie się nudził. Ponad 1000 godzin programów dostępnych na żądanie tworzą rozbudowany system rozrywki. Pasażerowie doceniają też możliwość korzystania z systemu rozrywki od momentu wejścia na pokład samolotu, aż do wylądowania w miejscu docelowym. Co miesiąc Air France uzupełnia swoją ofertę o ponad 100 godzin nowych programów. Teraz poszliśmy o krok dalej, rozpoczynając testy urządzeń do wirtualnej rzeczywistości na pokładach naszego samolotu. Specjalne okulary, połączone z bazą filmów pozwalają odizolować się od reszty współpasażerów i oglądać program w 2D lub 3D. Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej staje się obecnie coraz bardziej modne i ma coraz więcej zastosowań. Możemy „zanurzyć się” w świat gry, wejść do trójwymiarowego filmu, czy obejrzeć wirtualnie produkt, czy usługę jakiejś firmy. Dlaczego więc nie zastosować jej w samolocie? Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy udostępnić naszym pasażerom nowoczesną technologię, która nie tylko wzbogaci ich wrażenia z podróży i dostarczy jeszcze lepszej rozrywki, ale też potwierdzi, że Air France inwestuje i idzie z duchem czasu – mówi Frantisek Siling –  dyrektor generalny sprzedaży Air France KLM na Polskę.

Wspólny projekt realizowany w ramach “Otwarte Innowacje” jest również okazją dla młodej firmy SkyLights – partnera Air France, która specjalizuje się w zaawansowanych systemach rozrywki pokładowej.

Obie firmy liczą, że efektem ich współpracy będzie zadowolenie pasażerów, a pomyślne testy zaowocują wdrożeniem systemu na kolejnych lotach Air France w najbliższej przyszłości.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF