...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Quo Vadis marketerze?

Syrop, pleśń i guma. Co je łączy? Co mają wspólnego: Coca Cola, Goodyear i Penicylina? Powstały one przez przypadek. Coca Cola - bo asystent aptekarza dolał wody gazowanej do syropu na nerwy, Penicylina - bo Fleming użył brudnej próbki, a guma do opon - bo Goodyear niechcący wylał na kuchenkę mieszankę kauczuku i siarki i przestała się tak bardzo kruszyć.

 

Ale jest jeszcze jedno, co je łączy. Wszystkie były poprzedzone latami ciężkich prób i ciągłym dążeniem ich autorów do rozwoju.

—————-

A jak Ty dążysz do rozwoju?

Potrzebujemy Twojej pomocy – odpowiedz nam na kilka pytań.

——————

Właśnie ta cecha – dążenie do doskonałości – jest charakterystyczna dla naszego gatunku. To ona  doprowadziła ludzkość  w miejsce, w którym aktualnie jesteśmy. Ale ta sama cecha  staje się powoli naszym największym wrogiem. Dlaczego?

 

Biznes i marketing dziś

Obecna rzeczywistość jest dla marketerów i właścicieli firm trudniejsza niż wcześniej. Po pierwsze, mamy do czynienia z niespotykanym jak dotąd natłokiem informacji. Każdej minuty powstają niezliczone (dosłownie) ich ilości.

Jak pisze Jonah Berger w “Efekcie viralowym” –  “Ludzie wymieniają się ze sobą 16 tysiącami słów dziennie, a w każdej godzinie odbywa się ponad 100 milionów rozmów, których tematem są marki” Contentu, który nas otacza jest więcej niż jesteśmy w stanie przyjąć, a co dopiero przeprocesować.

————-

czytasz brief.pl? Dołącz do badania i wypełnij ankietę: czytam i wypełniam

————-

Marketing FOMO

Do tego, cały czas zmieniają się algorytmy oraz narzędzia do pracy i analityki marketingowej i biznesowej. Strach przed pominięciem (FOMO) jest większy niż w innych branżach. Dlaczego? Bo pracując w marketingu szczególnie nie można pozwolić sobie, by zostać z tyłu.

———————-

Rozwój technologii sprawił, że praca w marketingu ma bardzo wiele specjalizacji – od performance marketingu, eventy, AI, UX na strategii kończąc. Już sam wybór, w którą stronę iść – niesie za sobą olbrzymi ładunek emocjonalny.  Bo przecież „nie da się być ekspertem od wszystkiego”.

————

A jaki Ty masz stosunek do rozwoju zawodowego?

Uzupełnij ankietę i sprawdź wyniki: teraz

—————

 

Pracując w marketingu, funkcjonujemy w rażąco czerwonym oceanie. Z jednej strony mamy klientów w środowisku przeciążenia informacyjnego, z drugiej konkurencję, z trzeciej podświadomość. A jeśli zdamy sobie sprawę, że klienci podejmują ponad 99% decyzji podświadomie, to czasami kwestionujemy sens naszej pracy w ogóle.

 

Jak sobie z tym radzisz?

Czy w dzisiejszych czasach popierasz motto Philipa Kotlera, Waldemara Pfoertscha i Uwe Sponholza, którym rozpoczynają książkę „H2H marketing”: „Wierzymy, że marketing może zmienić świat na lepsze”?

 

Czy jesteś zwolennikiem „Gra bez końca ”, o której pisze Simon Sinek – po prostu skupiasz się na własnym zysku i produkcie?

 

Co robisz, by nie zostać w tyle? 

Czytelniczko, czytelniku, marketerze, managerze, przedsiębiorco! Jeśli interesuje cię stan polskiego marketingu, wrzuć nam swoje 3 grosze i odpowiedz na kilka pytań które pozwolą nam przeanalizować potrzeby marketera i przygotować raport.

 

Zapraszamy Cię do udziału w naszym najnowszym badaniu.

Mamy dla Ciebie Bonus: każdy, kto weźmie udział w badaniu, pierwszy otrzyma jego wyniki na maila.

 

Poświęć nam chwilę i pomóż, bo potrzebujemy Twojego insightu: ok – wypełniam

 

P.S. Zapraszamy Was na śniadanie EKSPERCI, które odbędzie się już 31 maja (we wtorek) w FOOD TOWN w Fabryce Norblina.

Wspólnie porozmawiamy o tym, jak być na bieżąco w marketingu i ogarnąć tyle tematów, wiedzy, nowinek. Jak poradzić sobie w reklamowej postnowoczesności informacyjnej i nie utonąć?

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ I BĄDŹ Z NAMI LINK TUTAJ

 

Autorka: Joanna Burdek

Strateżka, copywriterka, wykładowczyni. Właścicielka agencji Brand Useful: www.branduseful.pl Prowadzi szkolenia ze strategii marki i copywritingu. Na co dzień doradza firmom, jak wdrażać marketing oparty na brand purpose i budować mocne brand memory. Wierzy w to, że biznes, to więcej niż zarabianie, a marketing to więcej niż leady i lejek. Pracowała dla takich marek jak Continental, O bag, Zamek Wawel. Jest autorką powieści “Rudy kot bez rodowodu i zielony korytarz”. 

 

Źródła:

Melinda Palmer “What your customers want and can’t tell you”

Miłosz Brzeziński “Wy wszystkie moje ja”

Adam Grant  “Leniwy umysł”       

Daniel J. Siegel “10 minut uważności”

Jonah Berger “Efekt viralowy”       

Klauda Pingot “Błękitny umysł”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co pomoże młodym w pracy?

Zwolnieni z Teorii

Nadchodzi drugi rok szkolny i akademicki w pandemii koronawirusa. Młodzież musi dostosować się nie tylko do zmieniających się warunków nauki, ale też szlifować kompetencje potrzebne na rynku pracy. Badania Fundacji Zwolnieni z Teorii pokazują, że uczniowie organizujący własne projekty społeczne zdobywają umiejętności pożądane przez pracodawców. Osoby, które mają doświadczenie pracy w projekcie wchodzą na rynek pracy o około rok wcześniej niż ich rówieśnicy z podobnym wykształceniem. Z czego to wynika? Jak można zadbać o swoje kompetencje zawodowe na etapie szkoły? Paula Bruszewska, Marcin Bruszewski oraz Rafał Flis, założyciele Zwolnionych z Torii zostali wyróżnieni w 5. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Mogłoby się wydawać, że wchodzeniu na zawodowe szczeble muszą towarzyszyć nudne praktyki czy wyczerpujący staż. Nie musi tak być. Jak wynika z badania Pracuj.pl (2021) większość młodych osób wchodzących na rynek pracy ma czym się chwalić, pomimo braku doświadczenia zawodowego. Tym elementem są dodatkowe aktywności. Z badania wynika, że tylko co czwarty respondent nie angażował się w żadne niestandardowe działanie podczas studiów. Jakimi dodatkowymi aktywnościami chwalą się młodzi pracownicy? W gronie trzech najczęściej wymienianych znalazły się dodatkowe kursy językowe (36%), wolontariat w organizacjach społecznych (35%), działalność w kołach naukowych (29%) oraz organizowanie własnych projektów i zaangażowanie w organizacje studenckie (po 26%) Te ostatnie według ekspertki Pracuj.pl cieszą się największym uznaniem wśród rekruterów, bo świadczą o dużej samodzielności i dobrej organizacji pracy własnej kandydata lub kandydatki. – Ponad połowa kandydatów angażujących się w dodatkowe aktywności, którzy brali udział w naszym badaniu podkreśla, że rekruterzy zauważyli i docenili ten punkt w ich CV.

Prowadzenie samodzielnych projektów prospołecznych czy związanych z hobby jest bardzo istotne zwłaszcza na początku kariery. Są one wówczas dla pracodawcy ważnym sygnałem zdolności, zapału i aktywności kandydata, nawet jeśli nie ma on jeszcze za sobą dużej historii zatrudnienia. Podobne działania to także zawsze świetny pretekst do rozmowy z rekruterem o naszych mocnych stronach.

Aleksandra Skwarska, PR & CSR Manager w Grupie Pracuj

To jak ważne są te doświadczenia potwierdza historia osiemnastoletniej Marty Radeckiej z Będzina i zespołu #TOgether, który podejmował problem pewności siebie wśród nastolatków. Przez cały rok szkolny Marta z zespołem rówieśników organizowała transmisje na żywo w mediach społecznościowych, które miały przedstawić zakończone sukcesem historie osób walczących z pewnością siebie oraz dyskusje z psychologami czy pedagogami.

Robienie własnego projektu społecznego pomogło mi finalnie zdobyć pracę w biurze podróży jako animator. W tej pracy trzeba być otwartym, a dzięki projektowi musiałam dużo rozmawiać z ludźmi i ćwiczyć tę umiejętność. Pracodawca zauważył moje kompetencje w projekcie, wybrał mnie do finalnych stu kandydatów z tysiąca aplikujących i na koniec postawił na mnie, mimo że wśród kandydatów było dużo ludzi starszych ode mnie. Potem dowiedziałam się, że rekruter docenił moje doświadczenie organizacyjne, bo w projekcie odpowiadałam z relacje z mediami i sponsorami, co wymaga m.in. komunikatywności.

Marta Radecka

Czy czasy pandemii i lockdownu to dobry moment na rozwijanie kompetencji społecznych? Jak twierdzi Aleksandra Chudaś z Fundacji Zwolnieni z Teorii nawet w tym trudnym czasie młodzież ma szansę rozwinąć jedną z najcenniejszych kompetencji poszukiwanych przez pracodawców tj. umiejętność pracy w grupie. Z badań fundacji wynika, że aż 3/4 uczestników ją rozwinęło podczas realizacji własnego projektu społecznego w czasie, w którym szkoły były zamknięte.

Sprawdziliśmy to i wiemy, że według badanych realizacja projektów w ramach naszej olimpiady przyczyniła się do rozwinięcia przez nich kluczowych kompetencji tj. umiejętność pracy w grupie, umiejętność samoorganizacji i kreatywność – i to pomimo działania w większości zdalnego. To uniwersalne umiejętności, które przydadzą się naszym uczestnikom w zasadzie niezależnie od wybranej ścieżki kariery zawodowej.

Aleksandra Chudaś z Fundacji Zwolnieni z Teorii

Czy działalność społeczna może pomóc w znalezieniu pracy? Chudaś odpowiada twierdząco, podając przykłady młodzieży realizującej z rówieśnikami kampanie społeczne wspierającą lokalne firmy prowadzone przez seniorów, przerabiające brzydkie graffiti na kolorową sztukę street artu czy promowanie porad ekologicznych w zakresie niemarnowania żywności.

Często rodzice lub nauczyciele pytają, dlaczego młodzież ma poświęcać czas na akcje społeczne, zamiast wykorzystywać go jak najwięcej na naukę do egzaminów. Wydaje im się, że to, co kiedyś zapewniło im sukces, dzisiaj również jest jego gwarancją. Czasy się zmieniły. Doświadczenie w pracy w zespole nad prawdziwym przedsięwzięciem to dodatkowe punkty w CV. Dla młodych przed pierwszym doświadczeniem zawodowym to szczególnie cenne.

Aleksandra Chudaś z Fundacji Zwolnieni z Teorii

Badania Zwolnionych z Teorii potwierdzają, że dzięki realizacji projektu młodzi ludzie odważniej szukają pracy (½), a prawie 1/3 uważa, że realizacja projektu była na tyle dobrze widziana podczas rekrutacji, że przyczyniła się do wybrania właśnie ich na stanowisko pracy.

Działanie społeczne w pandemii

Jak pokazują badania, działanie społeczne młodych w pandemii koronawirusa wzmacnia dobrostan psychiczny. Z badania „Odporni na lockdown. Raport o tym, co chroniło dobrostan młodzieży w trakcie pandemii” (2021) wynika, że nastolatkowie, którzy działali społecznie w czasie lockdownu, jaśniej widzą swój życiowy cel (o 12%) oraz pewniej kreślą rozwój osobisty (o 12%) od tych, którzy nie angażowali się społecznie. Dodatkowo uczniowie ci mają wyższe poczucie autonomii (ponad 7%) oraz pozytywne relacje (ponad 7%) niż ich rówieśnicy. Według organizatorów olimpiady społecznej Zwolnieni z Teorii odporni na lockdown to ci, którzy działając dla innych, troszczą się o siebie.

Liczne ekspertyzy wskazują, że pandemia wpłynęła nie tylko na tryb nauki, ale również rozwój młodych ludzi.

Włożyliśmy wiele wysiłku, by pomóc tysiącom młodych ludzi w tym trudnym czasie. Dostosowaliśmy olimpiadę projektów społecznych całkowicie do trybu online, aby młodzi mogli działać bezpiecznie i efektywnie. Obserwując ich zachowania i wypowiedzi w tej pandemicznej edycji olimpiady, postawiliśmy hipotezę, że organizacja projektów społecznych pomaga im lepiej przetrwać czas lockdownu niż ich rówieśnikom. Teraz mamy potwierdzenie, że działanie społeczne pozytywnie wpływa na ich dobrostan psychiczny.

Aleksandra Chudaś z Fundacji Zwolnieni z Teorii

Badanie Fundacji Zwolnieni z Teorii zostało przeprowadzone w maju 2021 roku na reprezentatywnej grupie 1520 osób w ramach grantu Google.org przez badaczy z fundacji Stocznia. Drugie badanie dotyczące dobrostanu młodzieży zostało przeprowadzone na potrzeby raportu „Odporni na lockdown. Raport o tym, co chroniło dobrostan młodzieży w trakcie pandemii” metodą ilościową CAWI w maju 2021 roku w dwóch grupach: uczniów, którzy brali udział w tegorocznej edycji olimpiady Zwolnieni z Teorii oraz uczniów szkół średnich, którzy w roku szkolnym 2020/21 nie angażowali się w żadne działania społeczne. Więcej o olimpiadzie projektów społecznych na stronie www.zwolnienizteorii.pl.


Źródło: Zwolnieni z Teorii

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szczęśliwy poranek zmienia wszystko! Bestseller KLUB 5 RANO już księgarniach

klub 5 rano

Już teraz możesz - tak jak wielcy ludzie sukcesu, geniusze i potężni biznesmeni - nauczyć się dobrze zaczynać dzień. Poranna praktyka Robina Sharma’y pomaga łatwo wstawać o świcie, umożliwiając spokojne wejście w dzień. Dzięki radom autora zyskujemy cenny czas na myślenie, ćwiczenia, rozwój osobisty i kreatywne działania.

Sam Autor zachęca polskich czytelników do lektury:

Robin Sharma, autor bestsellera Mnich, który sprzedał swoje ferrari  jest jednym z czołowych mentorów rozwoju osobistego na świecie. Jego książki sprzedały się w nakładzie 15 milionów egzemplarzy Z rad Sharmy korzystają takie firmy jak Microsoft, NASA, Nike czy FedEx.

W książce KLUB 5 RANO przedstawia autorskie sposoby zmniejszania stresu, poprawienia koncentracji, uwolnienia kreatywności i przywrócenia równowagi między pracą, a życiem osobistym. Swoje metody wypracował w trakcie wielu lat praktyki z ludźmi, którzy odnieśli największe na świecie sukcesy. Teraz dzieli się swoimi spostrzeżeniami i narzędziami, opierając się na kluczowym założeniu: WYGRYWANIE ZACZYNA SIĘ O ŚWICIE.

Dobrze zacznij dzień. Odzyskaj siebie i znajdź czas dla swoich potrzeb i marzeń. Zamień „nie mogę” w MOGĘ! Wprowadź rewolucyjną poranną rutynę, dzięki której znajdziesz spokój, zmaksymalizujesz wydajność oraz zachowasz zdrowie i energię. Pobudka o 5 rano może zmienić życie na zawsze.

Jeżeli chcesz zmienić swoje życie na lepsze, wstąp do Klubu 5 rano i wykorzystaj każdy dzień najlepiej, jak możesz.

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Kompania Mediowa 19 maja 2021 r.

Dostępna jest już w sprzedaży: http://bit.ly/Klub5Rano.

Korzyści płynące z wczesnego wstawania doceniają także:

Kiedyś myślałam, że jestem typem Sowy. Dzisiaj wiem, że były to jedynie moje przekonania i szkodliwe nawyki. Odkąd zaczęłam wstawać o piątej rano, napisałam 14 książek, prowadzę bloga i warsztaty, zajmuję się dziećmi i domem. Przestałam marzyć o tym, że w swoim życiu coś zrobię – ja to robię każdego dnia. Spełniam swoje marzenia. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym to wszystko osiągnąć, gdybym nie nauczyła siebie sztuki porannego wstawania. To, co kiedyś uważałam za okropne, dzisiaj uwielbiam, kocham i celebruję! Jeśli ty również pragniesz zmienić jakość swojego życia, to zacznij od wczesnego wstawania. Ta książka ci w tym pomoże! Powodzenia!

Agnieszka Maciąg, autorka książek i bloga

Każdy człowiek na świecie chce być po prostu szczęśliwy. Jednak zdecydowana większość nie chce podejmować wyzwań oraz trudu pracy nad sobą. Warunkiem koniecznym do osiągnięcie szczęścia jest samodyscyplina, a wyćwiczenie jej w sobie wymaga – konkretnego wysiłku. Książka pokazuje, jak wstawanie o piątej rano zmienia ludzkie życie, a tym samym pobudza do refleksji: jeżeli nie potrafisz rozpocząć dnia o zaplanowanej porze, to jak możesz realizować dużo poważniejsze zadania?

Fryderyk Karzełek, twórca klubu 555


Źródło: Wydawnictwo Kompania Mediowa 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

30 milionów osób na całym świecie zdobywa umiejętności cyfrowe podczas pandemii COVID-19 [BADANIE]

umiejętności cyfrowe

Microsoft i LinkedIn uruchamiają kolejny etap inicjatywy pomagającej osobom poszukującym pracy oraz pracodawcom przejść do gospodarki zorientowanej na umiejętności.

Microsoft pomógł ponad 30 milionom ludzi w 249 krajach uzyskać dostęp do umiejętności cyfrowych. Firma przekroczyła swój początkowy cel z czerwca zeszłego roku, zakładający objęcie inicjatywą 25 milionów osób. Dodatkowo, w 2021 roku Microsoft zobowiązuje się wesprzeć 250 000 firm w obsadzaniu miejsc pracy na podstawie umiejętności kandydatów.

Od zwolnionych pracowników fabryk po sprzedawców detalicznych i kierowców ciężarówek – miliony osób skorzystały w czasie pandemii z kursów online od GitHub, LinkedIn i Microsoft, przygotowujących do ubiegania się o najbardziej poszukiwane stanowiska, w tym obsługę klienta, zarządzanie projektami i analizę danych.

Szczegółowy plan działań jest kontynuacją globalnej inicjatywy na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych. Zakłada on przedłużenie na cały rok 2021 cyklu bezpłatnych kursów LinkedIn Learning i Microsoft Learn oraz przystępnej cenowo certyfikacji umiejętności, pożądanych w 10 zawodach, na które jest największe zapotrzebowanie. Kolejny etap projektu wyznacza nowe sposoby realizacji gospodarki opartej na wiedzy, oddając w ręce kandydatów i pracodawców zestaw narzędzi oraz platform, które pomogą im się połączyć.

Przez ostatni rok, obserwowaliśmy, że najwyższe koszty pandemii ponoszą ci, których najmniej na nie stać. Wspólnie z LinkedIn podwajamy wysiłki, aby wspierać rynek pracy zorientowany na umiejętności, który nie wyklucza, stwarza więcej możliwości i jest elastyczny. Otwieramy kolejne ścieżki nauczania, prowadzące do nowych miejsc pracy.

Brad Smith, Prezes Microsoft

LinkedIn planuje w tym roku pomóc 250 000 firm w zatrudnianiu na podstawie umiejętności, wykorzystując nowe lub istniejące projekty rekrutacyjne. Firma zapewni zarówno rozwiązania dla osób poszukujących pracy, służące lepszej prezentacji profilu zawodowego, jak i narzędzia, z których mogą skorzystać pracodawcy, by połączyć się z kandydatami o określonych umiejętnościach. Wśród nich znajdą się:

  • Pilotażowy program LinkedIn SkillsPath, nowy sposób na pomoc firmom w zatrudnianiu pod kątem umiejętności. Skills Path łączy kursy LinkedIn Learning z ocenami umiejętności, aby pomóc rekruterom w pozyskiwaniu kandydatów na równych zasadach, w oparciu o ich udokumentowane umiejętności. W pilotażu LinkedIn wezmą udział różne firmy, w tym BlackRock, Gap Inc. i TaskRabbit, które chcą rozszerzyć swoje praktyki rekrutacyjne, aby lepiej uwzględniały kandydatów z różnorodnym doświadczeniem.
  • Nowe ekspresyjne, inkluzywne i indywidualne funkcje profilu LinkedIn pomogą użytkownikom dzielić się większą ilością informacji o sobie, karierze i celach. Film „Cover Story” umożliwi osobom poszukującym pracy pokazanie ich miękkich umiejętności przed rekruterami. 75% osób zatrudniających pracowników uważa, że standardowy życiorys jest niewystarczający w ocenie umiejętności miękkich kandydata, a prawie 80% twierdzi, że nagranie wideo stało się ważniejsze w przypadku weryfikacji kandydatów.
  • Rozszerzony dostęp do narzędzia SkillsGraph pomoże stworzyć wspólny język umiejętności dla osób prywatnych, pracodawców, instytucji edukacyjnych i agencji rządowych, aby ulepszyć planowanie zatrudnienia, zatrudnianie oraz programy rozwojowe.

Microsoft łączy wysiłki, aby uzupełnić działania LinkedIn w celu promowania możliwości w zakresie umiejętności cyfrowych, m.in. z pomocą Career Coach, aplikacji edukacyjnej w Microsoft Teams, współdziałającej z LinkedIn, dostarczającej spersonalizowanych wskazówek dla studentów szkół wyższych, by ułatwić im nawigację po ścieżce kariery. Career Coach oferuje instytucjom edukacyjnym ujednolicone rozwiązanie do planowania kariery dla studentów. Pomaga ono odkryć cele, zainteresowania i umiejętności za pomocą opartego na sztucznej inteligencji identyfikatora umiejętności oraz integracji z serwisem LinkedIn. Pozwala on dostosować profil studenta do trendów na rynku pracy, a także pomaga rozwijać umiejętności oraz nawiązywać kontakty z mentorami i rówieśnikami – wszystko to w jednym miejscu.

Przez długi czas sposób, w jaki ludzie byli zatrudniani, opierał się wyłącznie na pracy, którą wykonywali, dyplomie, który zdobyli lub ludziach, których znali. Obecnie zaczyna się to zmieniać. Pracownicy lepiej rozumieją i komunikują umiejętności, jakie posiadają oraz jakich potrzebują. Firmy zwracają uwagę nie tylko na tradycyjnie postrzegane kwalifikacje, ale również na umiejętności, dzięki którym pracownicy z często pomijanych społeczności mogą coś osiągnąć. Chcemy przyspieszyć tę zmianę. Od czerwca ubiegłego roku Microsoft i LinkedIn pomogły ponad 30 milionom ludzi na całym świecie uzyskać dostęp do umiejętności cyfrowych, a dziś rozszerzamy nasze zaangażowanie, wspierając 250 000 firm w tym, by w 2021 roku zatrudniały pracowników na podstawie ich umiejętności.

Ryan Roslansky, dyrektor generalny LinkedIn

W ramach inicjatywy Microsoft ściśle współpracował ze swoimi partnerami non-profit, aby zapewnić kompleksowe wsparcie w postaci coachingu, mentoringu i networkingu prawie 6 milionom osób zainteresowanych rozwojem swojej ścieżki edukacyjnej. Microsoft planuje wykorzystać to doświadczenie szerzej w ramach nowej usługi internetowej Career Connector, która ma w ciągu najbliższych trzech lat pomóc w obsadzeniu 50 000 stanowisk technicznych osobami poszukującymi pracy. Skupi się ona na uczniach, którzy zdobyli umiejętności dzięki partnerom Microsoftu z sektora non-profit i nauki. Usługa uwzględnia w szczególności potrzeby kobiet i mniejszości niedostatecznie reprezentowanych w branży technologicznej.


Źródło: Microsoft

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

NAVOICA – polska MOOC edukacji

Edukacja

Ponad 30 000 osób zarejestrowało się już na platformie edukacyjnej NAVOICA. Pandemia COVID-19 spowodowała, że zapotrzebowanie na profesjonalne szkolenia on-line znacznie wzrosło. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, opracowanych przez ekspertów z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB), każdy – bez względu na miejsce zamieszkania – może w bezpieczny i całkowicie bezpłatny sposób zwiększyć swoje kwalifikacje. NAVOICA to innowacyjna platforma edukacyjna, która oferuje profesjonalne kursy opracowane przez ponad 30 polskich uczelni i instytucji.

Liczby mówią same za siebie. Wydaliśmy już ponad 12 500 zaświadczeń ukończenia kursu. Mamy ponad 30 000 zarejestrowanych użytkowników i wciąż ich przybywa. Polacy potrzebują dostępu do profesjonalnych, merytorycznych i opracowanych z wykorzystaniem najnowszych technologii cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Dzięki platformie NAVOICA każda osoba, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania czy też poziom wykształcenia, może całkowicie bezpłatnie podnieść swoje kwalifikacje. Warto także podkreślić, że o jakość merytoryczną kursów dbają pracownicy ponad 30 polskich uczelni i instytucji edukacyjnych. Staramy się, aby każdy znalazł kurs z dziedziny, która go interesuje. Nie ograniczamy się do jednego obszaru naukowego. NAVOICA jest narzędziem, które zapewnia dostęp do wiedzy z wielu dziedzin.

dr Jarosław Protasiewicz, dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB)

Zrealizowano blisko 150 edycji kursów

NAVOICA to platforma edukacyjna, która oferuje bezpłatne kursy typu MOOC (ang. Massive Open Online Courses), czyli szkolenia on-line otwarte dla nieograniczonej liczby uczestników. Każda osoba, która chce wziąć udział w kursie, powinna jedynie zarejestrować się. Nie są wymagane żadne certyfikaty ani zaświadczenia.

NAVOICA oferuje szkolenia dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać i poszerzać własną wiedzę. Materiały dostępne na platformie mogą być wykorzystane także przez uczniów, studentów i nauczycieli podczas kształcenia na odległość, co jest szczególnie cenne w trakcie pandemii COVID-19. Oferta kursów jest interdyscyplinarna i stale poszerzana. Od uruchomienia platformy zrealizowano już blisko 150 edycji szkoleń z wielu dziedzin. Nie ma żadnych ograniczeń odnośnie liczby kursów, w których można uczestniczyć jedna osoba.

OPI PIB stale pracuje także nad poszerzeniem oferty, dlatego warto sprawdzać katalog kursów i obserwować platformę NAVOICA w mediach społecznościowych, gdzie na bieżąco publikowane są informacje o nowościach w serwisie.

Zdecydowana większość kursów prowadzona jest w języku polskim, jednak dostępne są także kursy w języku angielskim, a nawet rosyjskim. Tematyka szkoleń dotyczy m.in. technologii informatycznych, zasad programowania, kluczowych kompetencji w biznesie, a także metodyki pisania prac dyplomowych. Każdy użytkownik znajdzie także w serwisie praktyczne szkolenia dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem, projektowania gier, a także uzyska odpowiedź na pytanie, jak przekształcić projekt naukowy w pomysł na biznes.

Platforma nazwana na cześć pierwszej polskiej studentki

NAVOICA to ogólnopolska platforma edukacyjna oferująca wyłącznie bezpłatne kursy on-line, opracowane przez uczelnie i instytucje edukacyjne. Nazwa tego nowoczesnego narzędzia do podnoszenia poziomu wiedzy i kompetencji pochodzi od imienia bohaterki popularnej legendy o Nawojce, która jest uznawana za pierwszą polską studentkę.

Platforma NAVOICA powstała w ramach projektu „Polski MOOC”, realizowanego na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki. Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy stworzył i rozwija to nowoczesne narzędzie edukacyjne pod względem technologicznym. OPI PIB jest operatorem platformy i dba o stały rozwój projektu, nadzoruje jakość metodyczną publikowanych kursów oraz podejmuje działania, dzięki którym tematyka szkoleń jest zróżnicowana i ciekawa. Operatorem merytorycznym platformy do 15 lipca 2020 była Fundacja Młodej Nauki. Warto dodać, że NAVOICA jest wspierana instytucjonalnie przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich.

Platforma dostępna jest na stronie www.navoica.pl

 

Navioca

Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB)

Interdyscyplinarny instytut naukowy i lider w tworzeniu oprogramowania systemów informatycznych dla polskiej nauki i szkolnictwa wyższego. Posiada wiedzę o prawie każdym polskim naukowcu, jego projektach czy aparaturze badawczej. Gromadzi, analizuje i tworzy informacje o sektorze badań i rozwoju, wpływając tym samym na kształt polskiej polityki naukowej. OPI PIB tworzy inteligentne systemy informatyczne dla sektora publicznego oraz wykorzystywane w celach komercyjnych. Główne obszary badań prowadzonych w instytucie to: algorytmy uczenia maszynowego, algorytmy przetwarzania języka naturalnego, analiza sentymentu, sieci neuronowe, odkrywanie wiedzy z danych tekstowych, interakcja człowiek-komputer (HCT), systemy komputerowego wspomagania decyzji, sztuczna inteligencja.

W działalności badawczej OPI PIB stawia na interdyscyplinarność. Instytut prowadzi badania w siedmiu laboratoriach skupiających specjalistów z wielu dziedzin. Poza ekspertami od technologii informatycznych w zespole OPI PIB pracują ekonomiści, socjologowie, prawnicy, statystycy i psychologowie. Konfrontacja różnych podejść naukowych sprzyja dogłębnej analizie zagadnień badawczych i napędza innowacyjność.


Źródło: OPI

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Brazylijski Gaudi” – geniusz architektury ze slumsów Sao Paulo

Zapewne, gdyby żył w naszym kraju miałby szanse na wysoką pozycję w rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie”. Ten wyjątkowy inspirujący człowiek, jest przykładem innowacyjności i nieszablonowego ekologicznego rozwiązania wdrożonego bez wielkich nakładów finansowych. Brief nieustannie poszukuje nowych możliwości rozwoju, inspirując innych do działania i twórczego myślenia. Przedstawiamy nieco egzotyczny, ale ciekawy i pozytywny przykład z Brazylii, który zyskał już międzynarodowy rozgłos.

Nigdy nie słyszał o barcelońskim architekcie Antonio Gaudim (1852-1926) aż do dnia, który odmienił jego życie i został zaproszony do Barcelony. Estevao Silva da Conceicao mieszka z żoną i dwójką dzieci w slumsie (faweli) Paraisopolis na południu ponad dwudziestomilionowego Sao Paulo.

Sao Paulo, Brazylia , fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia , fot. Adam Białas

Zbudował tam dom, który wygląda jak autentyczne dzieło katalońskiego architekta Antonio Gaudiego – jest intuicyjny, organiczny, fantazyjny, niesamowity. Nie szerszy niż garaż, wije się w górę, w dół oraz dookoła, i jak żaden inny w tej okolicy szczyci się ogrodem na dachu. Starannie budowany przez lata ze znalezionych przedmiotów, wyrzuconych materiałów i kilku oszczędnych zakupów w składzie budowlanym, powstał na ziemi, której Estevao nie jest właścicielem.

Barcelona, fot. Adam Białas
Barcelona, fot. Adam Białas

Natomiast sam Antonio Gaudi był wizjonerem i artystą, a stworzone przez niego projekty sprawiają wrażenie, jakby nie były poddane siłom grawitacji. Zdarzało mu się opracowywać budynki, w których nie przewidział ani jednego kąta prostego. Nazywany „czarodziejem architektury” odszedł w wieku 73 lat, zostawiając po sobie olbrzymi dorobek. Sama budowa słynnej katedry rozpoczęła się w 1882 roku i trwa do dziś. Ta ikoniczna wizytówka Barcelony zostanie ukończona przez katalońskiego architekta Jordi Fauli i Oller oraz jego zespół dopiero w 2026 roku. Gaudi słynie również z wielu innych wyjątkowych prac jak np. Villa Qiujano, Casa Vicens, Colegi de Santa Maria de Jesús, Casa Calvet, Casa Batlló czy z zaprojektowanych przez siebie mebli.

Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas

Mieszkając przez pewien czas w Brazylii, skorzystałem z okazji i idąc tropem tej niezwykłej historii odnalazłem jej bohatera. Nie było to proste, gdyż w tym czasie nie był tu jeszcze rozpoznawalny, a dopiero kilka lat później poświęcono mu sporo uwagi w mediach.  Jakże zdziwiony był Estevao, kiedy pojawiła się u niego delegacja z Barcelony z jednym z największych współczesnych architektów kontynuujących budowę dzieła Gaudiego, Jordi Fauli i Oller. Chciał on osobiście stwierdzić czy jego praca jest oryginałem.

 

Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas

Byłem zaskoczony, nie wiedziałem kim jest Gaudi, nigdy wcześniej o nim nie słyszałem. Kiedy rozpoczynałem budowę, eksperymentowałem z różnymi sposobami i budulcem, bo wykorzystane materiały są darmowe i często znalezione na śmietniku. Pierwsze próby były nieudane, ale w końcu opracowałem udaną metodę. Do budowy wykorzystuję wszystko, co może się nadać: kapsle, potłuczone szkło, zużyte długopisy, butelki. Zbieram też wyrzucone kwiaty, które dostają drugie życie rosnąc w konstrukcji domu i tworząc koronę swoistego drzewa.

Estevao Silva da Conceicao.

 

Barcelona, fot. Adam Białas
Barcelona, fot. Adam Białas

Grupa ekspertów stwierdziła, że jest to nowatorska metoda, która nie ma nic wspólnego z plagiatem i zaprosiła Brazylijczyka do Barcelony, aby zapoznał się z twórczością Gaudiego. Naukowcy byli pod wielkim wrażeniem oryginalności, ale i podobieństwa ich sztuki oraz architektury. Zapraszając go do stolicy Katalonii, chcieli pokazać mu prace genialnego  architekta oraz zarejestrować jego wrażliwe i spostrzegawcze reakcje. Wkrótce sława mieszkańca faweli przekroczyła granice Brazylii, a historia Estevao została  przedstawiona w filmie, książce, a także przez coraz częściej odwiedzających go dziennikarzy z całego świata.

To było wielkie przeżycie. Kiedy zobaczyłem dzieła Gaudiego w Barcelonie,  dostrzegłem podobieństwo między swoim domem, a twórczością tego architekta. Mój dom wygląda trochę jak jego prace z  Parku Guell.

Estevao Silva da Conceicao.

Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas

Twórca domu zrezygnował z początkowego pomysłu stworzenia go na wzór krzewu róży. Zainspirowany na nowo drzewami jabuticaba i figowym, zawiesił swój żyjący dom-ogród w ciasnej przestrzeni faweli, gdzie mieszkańcy na „dziko” zajmują przestrzeń do zamieszkania i budują chaotyczne obiekty bez żadnych pozwoleń. Światowi eksperci architektury sklasyfikowali dom Estevao jako architekturę organiczną, która jest naprawdę inna, oryginalna. Sam autor nie miał żadnego wykształcenia, prostu budował kierując się intuicją myśląc, że będzie to poprawne… i rzeczywiście tak było.

Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas

Konstrukcja domu z żelaznych prętów w kształcie łuku, pokrytych cementem, wyznacza otwartą przestrzeń ornamentów, której zwieńczeniem jest taras z roślinnością widziany z wnętrza przez prawie osiem metrów od podłogi. Wchodząc tam krętymi wąskimi schodami widać panoramę faweli. Osadzone w ścianach kamienie, telefony, talerze, marmury i inne zdobyte przedmioty tworzą nieskończoną mozaikę. Niemal każdego dnia ogrodnik przybija nową dekorację czy sadzi kolejne znalezione rośliny.

 

Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas

Estevao Silva da Conceicao ma dziś 61 lat, urodzony w Santo, w głębi Bahia w biednej wielodzietnej rodzinie „Brazylijski Gaudí” uczył się tylko do czwartej klasy podstawówki. Zanim został miejskim ogrodnikiem w Sao Paulo, pracował jako robotnik przy pracach budowlanych w całym kraju. W 1985 roku osiadł w Paraisópolis i rozpoczął budowę domu znanego jako „Casa de Pedra” (Kamienny Dom) – wyjątkowe dzieło w Sao Paulo. Obiekt znajduje się na wzgórzu, w środku drugiego co do wielkości w stolicy Sao Paulo, liczącego około 80 tysięcy mieszkańców slumsu. Latynos wywarł również wrażenie na wyższych sferach Sao Paulo, które poprosiły go o zbudowanie paneli w najmodniejszych rezydencjach. Sprzedaje również wazony dekoracyjne do willi celebrytów i milionerów z całej Brazylii.

Sao Paulo, Brazylia, fot. Adam Białas
Sao Paulo, Brazylia, Autor z rodziną Estevao fot. Adam Białas

.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Sześć kobiet sukcesu, czyli jak pasje pomagają rozwiązywać kryzysy

pasje kobiety sukces

Każda z nich przeszła inną drogę, ale łączy je umiejętność osiągania wyznaczonych celów, pielęgnowanie i rozwijanie swoich zainteresowań. Sześć kobiet sukcesu, zdradza nam, jak pokonywać życiowe kryzysy. Pasje motywują nas do dalszej nauki i dążenia do rozwoju. Często mogą być impulsem do podróży, a zatem nowych doświadczeń, które są kluczem do szczęścia. Daje nam to poczucie wspólnoty z innymi ludźmi, a więc wzmacnia więzi społeczne. Daje też cel, pomaga odnaleźć „work-life balance” i dystans.

Anna Domeredzka

Anna uwielbia podróże, zwłaszcza te „z lekkim dreszczykiem”. Na własną rękę przemierzała Azję, Egipt, Meksyk, zajrzała też do paszczy lwa w Afryce. Żeglowała po Atlantyku – śladami wielorybników z Nantucket, pomiędzy wyspami na Karaibach, przeżyła pod żaglami meltemi na Morzu Egejskim, gdzie pierwszy (i szczęśliwie jak dotąd ostatni) raz miała poczucie, że tej przygody może nie przeżyć. Na szczęście, żaglówka „Thalia” w rękach jej przyjaciół wytrzymała napór fal i  wiatru i jedynym skutkiem nawałnicy była zalana kajuta.  Pasjonuje się również jazdą konną,  i ogrodem. W wolnych chwilach oddaje się też czasem… malarstwu. 

Jej recepta na życiowe kryzysy to:

Anna Domeredzka
Anna Domeredzka

Nie zrażać się, iść dalej, wyciągać wnioski. Kryzysy mogą mieć przyczyny leżące w nas lub naszej organizacji, jak i na zewnątrz. Niezależnie od tego, powinny nas uczyć, a nie zniechęcać. Niekiedy aby zażegnać kryzys trzeba zadziałać szybko, a w innej sytuacji przeczekać. Ważne są rozwaga, zaangażowanie i wytrwałość oraz wiara w to, że to co robimy, robimy profesjonalnie i najlepiej, jak w danym czasie potrafimy. Trzeba być jednak także otwartym na otoczenie, zmiany i samorozwój. Pomocna w zaczynaniu „na nowo” jest zawsze ciekawość: a jak to będzie tym razem, w tym nowym zadaniu, czasie, miejscu, z tymi nowymi ludźmi? Ta sama ciekawość, która towarzyszy nowej podróży, czy porannej wyprawie na konną przejażdżkę.

Anna Domeredzka jest ekspertem w dziedzinie finansów i rozwoju przedsiębiorstw, przeprowadziła wiele projektów, które wpływają na nasze życie gospodarcze. Współwłaścicielka firmy doradztwa finansowego Capital One Advisers. Od ponad 20 lat z sukcesem doradza firmom i przedsiębiorcom w pozyskiwaniu kapitału, sprzedaży firm oraz i nabywaniu innych spółek. Zaczynała od konsultingu biznesowego w renomowanej polskiej firmie, zbierała przez kilka lat doświadczenie w międzynarodowej bankowości, jednak po latach zawodowej działalności potwierdza, że to praca na własny rachunek sprawia jej najwięcej satysfakcji. Dziś firma, którą współtworzy wraz z Marcinem Duszyńskim, zarządza portfelem transakcji na kilkaset milionów złotych.

Wiceprezes Capital One Advisers Anna Domeredzka
Wiceprezes Capital One Advisers Anna Domeredzka
Anna Domeredzka
Anna Domeredzka

Po kilku latach intensywnego rozwoju firmy doprowadziliśmy do tego, że byliśmy w stanie na światowym poziomie prowadzić projekty doradcze, zarówno na giełdzie, jak i rynku prywatnym. Te kompetencje i szerokie pokrycie rynku pozwoliły nam z powodzeniem przeżyć kolejne cykle koniunkturalne i obsługiwać najciekawsze transakcje fuzji i przejęć w Polsce. Doświadczenie uczy przede wszystkim jednego: Warto od początku realizowanego zadania widzieć cel, do jakiego się zmierza. Oczywiście, zawsze pojawiają się  po drodze zmiany, należy zachować elastyczność, jednak nie można tracić z oczu tego ważnego docelowego punktu. Druga sprawa to lojalnośćoraz zarządzanie oczekiwaniami. Nasi partnerzy – klienci, współpracownicy – powinni wiedzieć, czego mogą się spodziewać. Nie lubią być zaskakiwani, zwłaszcza w sposób negatywny. Hołduję zasadzie, że lepiej jest możliwie jasno komunikować, co uważamy za możliwe, a co może okazać się trudne.

Dla Anny niewątpliwie praca jest też pasją.

Jak spędza wolne chwile? Od wielu lat ulubioną sportową aktywnością Anny jest jazda konna. Jeździ dla relaksu, aby spotkać się z ludźmi kochającymi jak ona przyrodę i zwierzęta. Jazda w terenie, jazda w deszczu, przy zimowej aurze lub piekącym słońcu, cwał bez siodła i strzemion przez wiosenną łąkę – to daje siłę, umiejętność pokonywania własnych ograniczeń, a także opanowanie zwykłego strachu.

Joanna Seklecka

Joanna dużą wagę przywiązuje do zachowywania zasad work-life balance. Wolny czas lubi spędzać z najbliższymi, zarówno aktywnie – na nartach czy motocyklu, jak i wyciszając się przy książce albo pielęgnacji ogrodu.

Joanna-Seklecka
Joanna Seklecka

Moje pasje sportowe to między innymi narty, a od niedawna także motocykl, choć nie  zupełnie wyścigowy. Obie te pasje łączy możliwość spotykania się z ludźmi — zarówno tymi, których znam od lat, jak i dopiero poznanymi. To dla mnie doskonała okazja, by połączyć przyjemne z pożytecznym, wyjść z „własnej bańki”, poznawać różne poglądy i punkty widzenia na sprawy, które nas otaczają. Na szlaku, postoju, na stoku, czy w kolejce do wyciągu można spotkać niezwykle interesujących ludzi. Rozmowy, które się wywiązują, rozwijają światopogląd oraz dodają pozytywnej energii. Pozwalają lepiej zrozumieć odmienne punkty widzenia, wzajemne oczekiwania, a nawet obawy. Wnioski i przemyślenia płynące z takiej wymiany poglądów bywają bardzo pomocne w przewidywaniu i zaspokajaniu oczekiwań partnerów biznesowych i klientów. W przypadku dłuższych znajomości mają jeszcze jedną ogromną zaletę. Sprzyjają budowie wzajemnego zaufania, które jest bardzo ważnym fundamentem każdego biznesu. Nie bez przyczyny mówi się, że pasja łączy.

Prezes eService Joanna Seklecka
Prezes eService Joanna Seklecka

Joanna Seklecka jest najbardziej wpływową kobietą polskiej branży płatniczej. W ostatnich latach została dwukrotnie laureatką eDukata Cashless Congress w kategorii Osobowość roku świata bezgotówkowego. Jeśli płacisz kartą płatniczą, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że użyłeś jednego z terminali firmy którą buduje.  Blisko połowa terminali  należy do firmy  eService, której jest Prezesem – lidera polskiego rynku transakcji płatniczych oraz największego agenta rozliczeniowego w Europie Środkowo-Wschodniej (w ciągu roku rozlicza transakcje o wartości ponad 165 mld zł). Związana z eService od 2004 roku,  koordynowała proces przekształcenia Spółki, połączony z wejściem w skład notowanej na NASDAQ, międzynarodowej grupy EVO Payments, w której objęła stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jest absolwentką elitarnego Stanford Executive Program, prowadzonego przez Stanford University i skierowanego do najbardziej doświadczonych menedżerów. Ukończyła także kierunek Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia doktoranckie z zakresu zarządzania. Wcześniej pracowała m.in. w branżach: gier komputerowych, doradztwa i audytu. Oprócz pracy zawodowej angażuje się w działalność społeczną, Aktywnie uczestniczy w inicjatywach wspierających rozwój zawodowy kobiet. Wśród celów jej działalności ważne miejsce zajmuje skierowanie potencjału kobiet na wspieranie rozwoju rynku i branży IT. W nurt ten wpisuje się też jako ambasadorka kampanii #WomanUpdate.

Czy pasje mogą być antidotum na życiowe kryzysy?

Joanna Seklecka
Joanna Seklecka

Myślę, że pasje są przede wszystkim doskonałym sposobem na zachowanie niezbędnego balansu pomiędzy tym, co w życiu musimy, a tym, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi i czujemy się spełnieni. Ułatwiają oderwanie się od spraw, które czasem całkowicie zdominują nasze myśli. Mówi się, że z niektórymi problemami należy się przespać, dając mózgowi czas na odstresowanie, które wtedy następuje. Dla mnie oddanie się pasji działa podobnie. Z „przewianą głową”, po złapaniu dystansu, dużo łatwiej spokojniej podejść do tego, co mnie absorbuje, spojrzeć z innej, szerszej perspektywy. Oprócz nowej energii, którą zyskuję, odpoczywając w ten sposób, to zwykle pierwszy krok do znalezienia konstruktywnego rozwiązania sprawy lub sytuacji, która wcześniej wydawała się trudna.

Klaudia Siarkiewicz

Klaudia o koniach wie wszystko, to utalentowana zawodniczka startująca w trudnej dyscyplinie skoków przez przeszkody i bizneswoman. Przeszła jeździecką drogę od juniora do seniora. Mistrzyni polski w skokach przez przeszkody, trzykrotna uczestniczka Mistrzostw Europy, wieloletnia członkini kadry narodowej, w sporcie jeździeckim od najmłodszych lat. Przez lata startowała w najważniejszych zawodach w kraju jak i na hipodromach w całej Europie. Chcąc rozwijać talent i umiejętności wyjechała za granicę, gdzie jej dyscyplina sportu jest bardziej popularna i na wyższym poziomie. Przez to przez wiele lat częściej można ją było zobaczyć na zagranicznych hipodromach niż w Polsce. Obecnie sportowe pasje łączy z pracą w biznesie.

Klaudia kieruje się życiowym mottem: „W drodze do sukcesu trzeba odnieść wiele porażek. Sukces jest zwieńczeniem długiej drogi i ciężkiej pracy. Musi być ciężko żeby mogło być dobrze.”

Klaudia Siarkiewicz
Klaudia Siarkiewicz

Kryzysy są częścią naszego życia i jest ich w życiu sporo. Często nie mamy wpływu na nie, ani na to jak długo trwają. Zawsze staram się pamiętać, że po każdej „burzy wychodzi słońce”. Warto  przeanalizować kryzys czy porażkę i wyciągnąć z niego wnioski na przyszłość bo sukces jest sumą doświadczeń, nie tylko tych dobrych. Największą sztuką jest to, żeby potrafić je pokonywać, nie poddać się. To niekiedy bardzo trudne, ale możliwe. Pasje są bardzo istotne, jeszcze lepiej jeśli stają się sposobem na życie. Pozwalają na oderwanie się od codziennych problemów, jest to czas dla nas samych kiedy można oczyścić umysł i odkrywać samego siebie.

Z każdego kryzysu możemy wynieść bezcenne doświadczenie i bardziej świadomie budować swoje dalsze życie.

Jeśli chodzi o sam sport, to nauczyłam się, że nigdy nie należy się poddawać i walczy się do końca. Sukces jest wynikiem ciężkiej pracy, mało kto wie jak długą i wyboistą drogę trzeba do tego czasu pokonać. Po każdym upadku trzeba umieć się podnieść – w przypadku jeździectwa dosłownie. Innym ważnym nawykiem sportowym jest umiejętność szybkiego myślenia i oceny sytuacji – to bardzo pomaga w przypadku nagłej sytuacji kryzysowej.

Klaudia Siarkiewicz
Prezes Kreator Dom Invest Klaudia Siarkiewicz

Obecnie Klaudia Siarkiewicz sport traktuje już bardziej hobbistycznie, a zawodowo kieruje dużym rodzinnym przedsiębiorstwem deweloperskim. Pomaga jej w tym pasja do sportu i wyniesione przez lata nawyki do systematycznej pracy.  Jest prezesem firmy Kreator Dom Invest -lidera budowlanego w Warszawie zachodniej, gdzie wprowadziła sporo zmian, np. ekologiczne materiały i strategię opartą na zintegrowanym marketingu cyfrowym. Wprowadza też nowoczesne trendy architektury i rozwiązania, które zaobserwowała mieszkając i podróżując po świecie. Dąży aby każda kolejna inwestycja była unikatowa i lubi bliski kontakt z klientami.

 

Jak łączy sport i prace w biznesie?

 

Dalej jestem aktywnym sportowcem, regularnie trenuję i biorę udział w rywalizacji sportowej, jednak nie tak często jak wcześniej gdy startowałam w młodszych grupach wiekowych. Wraz z 22 rokiem życia w jeździectwie przechodzi się dożywotnio do grupy seniorów, więc kończy się walka z upływającym czasem i pojawiają się możliwości skupienia na innych rzeczach, oczywiście o ile nie wybierze się kariery zawodowego sportowca.  Aby osiągnąć balans wystarczy dobry plan. Dzień zazwyczaj zaczynam od spaceru z psem, później trening na siłowni i jadę do biura. Sytuacja epidemiologiczna pokazała nam wszystkim, że wiele rzeczy można wykonać zdalnie na tzw. home office, jednak nie wszystko.

Bardzo istotny jest dla mnie bezpośredni kontakt z klientem, a nad ważniejszymi sprawami wolę posiedzieć w biurze. Mam to szczęście, że mamy firmę rodzinną i dużo współpracuje z tatą. To właśnie on wprowadził mnie w świat biznesu i dla mnie zawsze będzie szefem, pomimo tego, że przekazał mi pałeczkę.

Klaudia Siarkiewicz
Klaudia Siarkiewicz

Nie ukrywam również, że dalej czuję się w tym świecie „nowa”, wciąż się uczę i zdobywam cenne doświadczenie. Po pracy udaję się do stajni, trenuję zazwyczaj 5 razy w tygodniu po około 2-3 godziny dziennie. Może się to wydawać sporo, ale jeździectwo od innych sportów różni się tym, że nie można tego po prostu odstawić w kąt, nie ma, że boli albo się nie chce. Naszym partnerem jest żywy organizm i my musimy dbać o dobrostan tego zwierzęcia. To jest właśnie ta odpowiedzialność o której już wspominałam. Rzeczywiście na życie prywatne zostaje niewiele czasu w ciągu doby, ale nie jest tak, że go nie mam. Zresztą z wiekiem zmieniają się sposoby spędzania wolnego czasu.-

 

Eliza Przeździecka

Eliza Przeździecka
Eliza Przeździecka

Eliza w wolnym czasie pasjonuje się sportem – gra w tenisa, jeździ na rolkach, a także żegluje po jeziorach mazurskich. Sport był w jej życiu od zawsze. W czasach szkolnych grała  w koszykówkę reprezentując szkołę podstawową, potem średnią, a następnie kontynuowała tę pasję w drużynie AZS. Kilka bolesnych kontuzji na boisku nie zraziło jej do aktywności fizycznej. Uwielbia ćwiczenia fitness i pracuje nad życiowym rekordem tzw. pozycji plank – obecnie 5 min 15 sek. 

 

 

 

Sport to nie tylko zastrzyk energii, satysfakcja i dobre samopoczucie. Jest to dla mnie czas swego rodzaju wyciszenia i koncentracji na trudnych tematach zawodowych.

Eliza Przeździecka prof. SGH
Eliza Przeździecka prof. SGH

Eliza Przeździecka jest doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych i profesorem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pracuje też w Amerykańskiej Izbie Handlowej w Polsce oraz jest członkiem Rady Fundacji Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta. Od 2015 r. wykłada w Collegium Civitas. Jest autorka publikacji o tematyce bezpośrednich inwestycji zagranicznych, globalnych łańcuchów wartości i handlu międzynarodowego.

Odbyła liczne staże badawcze w zagranicznych ośrodkach akademickich, m.in. w Uniwersytecie Duke w Stanach Zjednoczonych, Uniwersytecie Eberharda Karola w Tybindze w Niemczech, Uniwersytecie Autonoma w Barcelonie. Przeprowadziła kilkaset godzin wykładów gościnnych na zagranicznych uczelniach, m.in. w szwajcarskim ZHAW School of Management and Law, francuskiej Toulouse School of Business, a także Uniwersytecie w Aarhus w Danii oraz w Wirtschaftuniversität Wien. W latach 2009-2018 była profesorem wizytującym na Uniwersytecie w Trewirze w Niemczech.

Pasja to stan umysłu, który zapewnia wielowymiarową perspektywę wszelkich elementów naszego życia, zarówno tych pozytywnych, jak i kryzysowych. W rozwoju pasja  daje odświeżenie celów, planów, poglądów i nowe spojrzenie na przyszłość. W chwilach słabości pasja pomaga oderwać się od negatywnych emocji. Endorfiny to nie mit, a sport i wysiłek fizyczny zawsze wywołują przyjemne samopoczucie nawet podczas największego kryzysu.

Anna Konert

 Anna, codziennie pokonuje 6 km uprawiając nordic walking. Ten rodzaj sportu stanowi cudowną terapię dla duszy i ciała. Pasjonuje się lotnictwem i podróżami, prowadzi aktywny tryb życia.  Jej życiowe motto to słowa Anthony Robbinsa: „Cele są jak magnes. Przyciągają rzeczy potrzebne do ich zrealizowania”.

Anna Konert
Anna Konert

Pasje muszą być właśnie częścią tego equilibre. Bez odskoczni w życiu zawodowym i rodzinnym prędzej czy później zaczniemy się ”wypalać”.  Pasje wpływają nie tylko na dobre samopoczucie, ale także na proces twórczy i naszą kreatywność. Zostało udowodnione naukowo, że posiadanie pasji wpływa na nasz pozytywny nastrój oraz poczucie szczęścia. To dzięki pasji można odnaleźć właściwy balans między życiem zawodowym i prywatnym.

Anna Konert prof. nadzw. dr hab. nauk prawnych.
Anna Konert prof. nadzw. dr hab. nauk prawnych.

Anna Konert jest prof. nadzw. dr hab. nauk prawnych, radcą prawnym, Dziekanem Wydziału Prawa i Administracji w Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Zna 5 języków obcych: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i włoski. W trzech z nich wykłada prawo. Od 2009 r. rozwija z dużym sukcesem działalność naukowo-dydaktyczną w zakresie prawa lotniczego w Polsce  oraz na świecie, Jest Dyrektorem Instytutu Prawa Lotniczego i Kosmicznego, Kierownikiem studiów podyplomowych z Prawa lotniczego, Zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie oraz MBA w lotnictwie. Była Wiceprezesem Polskiego Klubu Lotniczego. Jest członkiem zarządu European Air Law Association.  W lutym 2014 r. została zaproszona do grona członków International Aviation Womens Association. Ukończyła trzy kierunki studiów: prawo, stosunki międzynarodowe oraz historię (Universite Paris XII). Studia doktoranckie odbywała jednocześnie na Sorbonie w Paryżu oraz na UMK w Toruniu. Uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu.

Jak udało się jej odnieść tak duży sukces?

Anna Konert
Anna Konert

Na sukces zwykle składa się wiele czynników. Najważniejsze zależą od nas samych. Jest to tzw. mindset, czyli nasze nastawienie psychiczne, a także skłonność i zdolność do intensywnego działania, w tym nasza energia. To co nas ogranicza w życiu to nasze indywidualne przekonania na temat samych siebie. Najważniejsze w życiu (zawodowym i prywatnym) jest znalezienie tzw. equilibre. Przy odpowiednim rozłożeniu proporcji na każde z wyzwań życiowych i odpowiedniej organizacji zadań, człowiek jest w stanie nie tylko spełniać się zawodowo ale także po prostu być szczęśliwym.

Martyna Wojciechowska

W 1997 po raz pierwszy pojawiła się na okładce magazynu Zwierciadło. W telewizji zadebiutowała jako modelka dla TVN. W TVN Turbo prowadziła magazyn Automaniak, którego scenariusz napisała na maszynie biurowej ojca. W kolejnych latach była prowadzącą programów: Dzieciaki z klasą, Big Brother (2001–2002) i Studio Złote Tarasy (wraz z Maxem Cegielskim). Od 2009 realizuje serię podróżniczą Kobieta na krańcu świataW styczniu 2017 została dyrektor programową Travel Channel, kanału podróżniczego TVNWspółpracowała z miesięcznikami „Świat Motocykli”, „Auto Moto”, „Playboy” czy „Voyage”. Przez 10 lat pełniła funkcję redaktor naczelnej magazynów „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler”

Pasje Martyny stały się jej sposobem na życie. Jak jej się to udało? Swoimi doświadczeniami dzieli się w ramach cyklu „Kierunek: Pasja”…

https://youtu.be/fcwBsAUDFqc

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Kiszluk rozmawia #8 Agnieszka Sora, GfK Polonia

Kiszluk Rozmawia Agnieszka Sora

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Agnieszką Sorą o tym, czy pandemia jest szansą dla firm badawczych, na jakie firmy wpłynęła najbardziej, a także o skutecznym zdalnym zarządzaniu zespołem i o tym czy warto w tym czasie poświęcić czas na edukację i rozwój osobisty.

Grzegorz Kiszluk

Biznes na Life Balance Congress

Life Balance Congress to 3-dniowe wydarzenie pełne profesjonalnej wiedzy z dziedzin takich jak: biznes, pieniądze, rozwój osobisty czy zdrowie. O niesamowity przekaz wiedzy zadbają najlepsi mówcy i eksperci z całego świata. Każdy, kto chce rozwinąć swój biznes, poznać autorskie strategie i metody światowych biznesmenów oraz poprawić swoje umiejętności sprzedaży, będzie miał taką możliwość podczas tego wydarzenia. Celem organizatorów jest poprawa świadomości i spojrzenia uczestników na wiele aspektów związanych z prowadzeniem biznesów, o których mogą nie wiedzieć.

Biznes to jeden z filarów, który pozwala prowadzić życie o jakim marzymy. Jednak umiejętność stworzenia dobrze prosperującej firmy nie przychodzi znikąd. Możemy się tego nauczyć i właśnie na Life Balance Congress, będziemy mieli do tego doskonałą okazję. Każdy uczestnik dowie się jak może budować zespół skutecznych i wykwalifikowanych pracowników, jak wykorzystywać dźwignie biznesowe, które pomagają w rozwoju firmy, pozna strategie i autorskie metody światowych miliarderów, metody, które pozwoliły im zbudować bogactwo. Dzięki tej wiedzy będzie mieć szansę stworzyć plan działania i zacząć budować swój własny biznes.

W dzisiejszych czasach sprawne działanie biznesu jest równoznaczne z jego obecnością w internecie. Organizatorzy zadbali również o ten aspekt. Każdy uczestnik dostanie praktyczną wiedzę związaną z prowadzeniem biznesu online, tworzeniem strategii marketingowo-sprzedażowych opartych o wykorzystanie mediów społecznościowych oraz dostępnych narzędzi internetowych, poznają skuteczne metody budowania lejków sprzedażowych, a to tylko część tego co czeka nas na Life Balance Congress. 

Jednym z prelegentów będzie Peng Joon – ekspert z dziedziny sprzedaży i marketingu online. Poprowadzi on bogatą w informacje prelekcję związaną z prowadzeniem swojego biznesu w internecie. Od wielu lat z sukcesami działa w tym obszarze dlatego z pewnością każdy uczestnik, który nastawiony jest na budowanie swojego biznesu online, pozyska niesamowicie cenną wiedzę. 

Paweł Danielewski – jest ekspertem marketingu online, który pomaga swoim klientom generować niesamowite zyski. W ciągu 5 lat jest to aż 100.000.000 zł! Paweł podzieli się swoją wiedzą związaną z marketingiem oraz nowoczesnymi metodami sprzedaży online. 

Sandy Jadeja to ekspert z dziedziny finansów oraz inwestycji. Jego długoletnie doświadczenie w obszarach inwestowania oraz wiedza związaną z budowaniem dochodu pasywnego, pozwoli spojrzeć inaczej na źródła dochodu w naszym biznesie. Każdy kto chce prowadzić własną firmę, powinien poznać jego strategie.

Life Balance Congress to wydarzenie, którego celem jest poprawa jakości życia jego uczestników. Finanse są jednym z filarów dostatniego i szczęśliwego życia, a prowadzenie własnego biznesu, dla wielu osób jest marzeniem, które może zamienić w cel i zrealizować go po tej konferencji. To również niesamowita okazja aby nawiązać kontakt z innymi przedsiębiorcami, co może przełożyć się na długotrwałą współpracę. Life Balance Congress odbędzie się 29 listopada – 01 grudnia w Ptak Warsaw Expo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zdrowie i ekologia na Life Balance Congress

Life Balance Congress to 3-dniowe wydarzenie pełne niesamowitej wiedzy i światowych ekspertów z obszarów takich jak zdrowie, rozwój osobisty, biznes czy kontrola nad własnym organizmem. Wszystko zostanie zorganizowane w zgodzie z naturą i ekologicznym podejściem. Dzięki innowacyjnym zastosowaniom, organizatorzy zadbali aby w rezultacie dać wartość nie tylko uczestnikom wydarzenia, ale także naszemu środowisku.

Kupując bilet na Life Balance Congress – sadzisz jedno drzewo. Współpraca z fundacją „Fabryka Tlenu” pozwala posadzić jedno drzewo z pieniędzy za każdy zakupiony bilet na wydarzenie. W czasach kiedy nasze środowisko jest nieustannie niszczone, zarówno przez ludzi jak i wiele innych, niezależnych od nas czynników, takie podejście pozwoli posadzić nawet cały las! Wszystkie materiały, które zostaną wyprodukowane na potrzeby wydarzenia (zeszyty, opaski, broszury, itp.) będą na papierze pochodzącym z recyklingu. W strefie gastronomicznej nie spotkamy wszechobecnego plastiku. Zostanie zastąpiony sztućcami, talerzykami czy kubkami wyprodukowanymi z biodegradowalnych materiałów. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli skorzystać również z BIO cateringu, czyli potraw bez cukrów i zbędnych chemikaliów. Pozwoli im to inaczej spojrzeć na możliwości związane z odżywianiem własnego organizmu. Celem organizatorów jest również chęć wyrobienia nowych nawyków żywieniowych uczestników, dzięki którym będą mogli jeść zdrowiej, zyskają więcej energii oraz poprawią stan swojego zdrowia.

Life Balance Congress to wydarzenie jakiego jeszcze nie było. Wszystkie działania, które mają na celu poprawić jakość środowiska oraz zdrowie uczestników będą wspierane przez świetnych ekspertów, którzy wystąpią przed publicznością. Na scenie będziemy mogli zobaczyć m.in. Nick’a Littlehales’a – światowego eksperta z dziedziny snu. Dzięki niemu każdy uczestnik dowie się jak sen i jego jakość wpływa na nasze zdrowie oraz co zrobić aby spać lepiej. 

Kolejnymi prelegentami będą Martin Petrus oraz Artur Paulins. Eksperci, certyfikowani instruktorzy metody Wima Hofa. Metoda ta polega na ćwiczeniach oddechowych oraz pracy z zimnem aby poprawić swoje zdrowie i zdobyć kontrolę nad własnym organizmem. Dzięki nim każdy uczestnik dowie się w jaki sposób można połączyć pracę umysłu z pracą naszego ciała.

Mariusz Budrowski – właściciel projektu Odmładzanie na Surowo. Jego wystąpienie z pewnością pozwoli spojrzeć inaczej na sposób odżywiania, dzięki ogromnej wiedzy Mariusza związanej z dbaniem o swoje zdrowie zgodnie z zasadami witarianizmu.

Life Balance Congress odbędzie się 29 listopada – 01 grudnia w Ptak Warsaw Expo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF