TenderHut z nową gałęzią w grupie spółek

87% polskich pracowników nie angażuje się w pracę, a 14% wręcz sabotuje swoje miejsce pracy [1]. Dane te – w gospodarce opartej na usługach – budują niepokojący obraz dla właścicieli firm. Jak angażować pracowników, w szczególności pokolenia milenialsów i ich następców wychowanych w świecie technologii? Na to pytanie odpowiada najnowszy projekt wspierany przez technologiczną grupę TenderHut.

W wyniku połączenia wiedzy z zakresu psychologii motywacji oraz zaplecza technologicznego polskiego lidera IT rozwijany będzie projekt Grow Uperion, czyli innowacyjna platforma do edukacji, rozwoju i motywacji pracowników. Nowa spółka w grupie kapitałowej TenderHut to kolejny start-up nastawiony na poprawę jakości pracy. Tym razem firma zajmie się wzmacnianiem motywacji i rozwojem pracowników.

Motywacja wewnętrzna

Angażowanie pracowników stanowi ogromne wyzwanie dla firm. Dostęp do najnowszych zdobyczy technologii i nastawienie na realizację celów osobistych, to kwintesencja nowego podejścia do miejsca pracy kolejnych generacji pracowników. Sprostanie tym oczekiwaniom i wytworzenie pozytywnej atmosfery pracy to dziś jedno z podstawowych zadań nowoczesnych organizacji. Grow Uperion to pierwsza platforma technologiczna w obszarze People, która pozwala na wizualizację poziomu zaangażowania pracowników, ich rozwoju kompetencji czy krótko- i długoterminowych celów zarówno w skali mikro (zespół), jak i makro (regiony, kraje). – Obecne na rynku pracy pokolenie Y i goniące ich pokolenia Z mają dużą potrzebę samorealizacji. Benefity pracownicze traktują jako normalny element pracy, niestanowiący dla nich motywacji do działania. Niestety klasyczny już zestaw typu siłownia, opieka medyczna, darmowe owoce i pokoje gier nie zwiększają zaangażowania pracowników. Niezależnie od pokolenia każdy z nas jest podatny na te same mechanizmy psychologiczne, których źródła możemy upatrywać wręcz na poziomie biologii mózgu człowieka. W Grow Uperion postanowiliśmy skorzystać z tych uniwersalnych mechanizmów dodając do nich współczesną wiedzę o najbardziej ekscytujących formach podawania treści, edukowania czy motywowania do zwiększonego wysiłku, atencji. Dzięki temu stworzyliśmy miękkie narzędzie, które pozwala dochodzić do twardych rezultatów. Na poziomie wizualizacji zastosowaliśmy czytelną w każdej kulturze symbolikę rosnącego obiektu, np. drzewa, czyli kompetencji, zadań, celów, które należy pielęgnować tak jak roślinę – tłumaczy Małgorzata Celarek, pomysłodawczyni i CEO Grow Uperion, spółki wchodzącej w skład grupy TenderHut. – Choć jako start-up istniejemy na rynku dopiero 6 miesięcy, to mamy już na koncie wdrożenie w firmach Unilever i w Mondelez. Mam za sobą ponad 50 spotkań z liderami rynku korporacyjnego w Polsce i regionie CEE. Niemal wszyscy moi rozmówcy dostrzegają fakt, że Grow Uperion, jak mało które podejście w sektorze People, adresuje kluczowe wyzwania w obszarze zaangażowania i motywowania pracowników. – dodaje Celarek.

Start-up z zapleczem 

Zaangażowanie w projekt Grupy Kapitałowej TenderHut jest elementem strategii firmy polegającej na rozwoju własnych produktów przeznaczonych dla klientów korporacyjnych. Grupa znana jest z nieszablonowego podejścia i skuteczności w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Jednym z wcześniejszych przykładów angażowania się spółki w projekty mające pomagać pracownikom w ich środowisku pracy jest przykład systemu do zarządzania przestrzenią biurową Zonifero oraz implementacja gogli rozszerzonej rzeczywistości HoloLens na potrzeby laboratoriów badawczych – Holo4Labs. – W świecie technologii czas stanowi klucz do sukcesu, dlatego obiecujące i pełne pasji projekty takie jak Grow Uperion rozwijamy w ramach Grupy dając im dużą autonomię oraz mentoring z ramienia całej organizacji. Takie działanie przekłada się na szybki rozwój projektów i ich kolejne iteracje. Nowa spółka rozwiązuje realny problem, z którym także ja jako pracodawca sam się zderzyłem, dlatego uważam, że koncepcja wsparta naszą technologią i doświadczeniem osiągnie błyskawiczny sukces – mówi Robert Strzelecki, prezes zarządu GK TenderHut.

Hodowcy wirtualnych drzew 

Idea pozytywnego wzmacniania pracowników, poprzez „hodowanie” własnego drzewa pielęgnowanego dzięki rozwojowi kompetencji i osiąganiu celów, może być także wykorzystywana do wzmacniania kultury współpracy pomiędzy poszczególnymi pracownikami, czego nie adresują klasyczne platformy grywalizacyjne. – Dzięki zobrazowaniu realnych KPI i wyników w postaci drzewa i umieszczeniu ich w wirtualnym lesie, każdy może zobaczyć jak jego praca i zaangażowanie wyglądają na tle innych pracowników – tłumaczy Celarek. System wykorzystując mechanizmy marketing automation motywuje poszczególnych pracowników do realizacji celów, a co za tym idzie zwiększa efektywność pracy. – Co ciekawe pracownicy traktują pielęgnację swojego drzewa, jako dobrą zabawę i realnie angażują się w jego hodowlę. Nikt nie chce, by jego drzewko uschło. To właśnie motywacja wewnętrzna, o której mówiłam i dzięki takiemu podejściu pracownik ma poczucie wpływu na rozwój swojej kariery, szybko otrzymuje informacje zwrotne oraz jest doceniany nawet za mniejsze działania – dodaje Celarek. Platforma wpływa także na zaangażowanie całych zespołów. Pracownicy, którzy widzą, że drzewo kolegi rośnie wolniej od ich, starają się go wspierać i pomagać mu w rozwoju, tak aby ich wspólny las dobrze wyglądał na tle innych. To niezwykle pozytywny efekt, który przez grywalizacje adresowaną do społeczników pozwala wspierać innych pracowników w ich codziennych zmaganiach. Korzystanie z platformy nie angażuje nadmiernie pracownika, ponieważ pielęgnacja drzewa zajmuje ok 5-7 min tygodniowo.

Innowacyjne podejście do zagadnień związanych z motywacją pracy oparte o wiedzę psychologiczną oraz rozwiązania technologiczne stanowią przyszłość w nowoczesnych środowiskach pracy, gdzie kluczowe jest zaangażowanie pracowników i ich kreatywność w rozwiązywaniu problemów. Start-up Grow Uperion to projekt, który rozwiązuje realne problemy pracodawców zaspokajając potrzeby pracowników związane z otrzymywaniem informacji zwrotnej, docenieniem w miejscu pracy i potrzebą posiadania prostych i czytelnych narzędzi digital z „ludzką” twarzą.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozwój osobisty na Life Balance Congress

Life Balance Congress, największe w Polsce wydarzenie, pozwalające uczestnikom zyskać wiedzę z obszarów takich jak: rozwój osobisty, finanse, zdrowie oraz kontrola nad własnym życiem. Organizatorzy chcą zapewnić uczestnikom niesamowite odczucia, które napełnią ich motywacją i chęcią do zmiany swojego życia na lepsze. Dzięki takiemu podejściu, każdy uczestnik dostanie konkretne metody i strategie, które poprawią jakość jego życia.

Rozwój osobisty jest bardzo ważnym elementem tego wydarzenia. To dzięki niemu człowiek, potrafi zmienić swoje życie oraz zacząć realizować swoje cele. Metody ustalania celów oraz poznanie swojej życiowej misji to kluczowe aspekty konferencji. Często ludzie mają problem z wykorzystaniem swojego własnego potencjału, nie mają pojęcia na co tak naprawdę ich stać. Celem organizatorów jest to aby pomóc uczestnikom w uwolnieniu ich ukrytego potencjału. Dzięki części związanej z rozwojem osobistym będzie to możliwe.

Kolejnym ważnym elementem będzie możliwość budowania relacji z innymi uczestnikami. Środowisko jakim otacza się człowiek, ma ogromny wpływ na to jakim się staje, jak postrzega świat i to w jaki sposób osiąga swoje cele. Na Life Balance Congress, każdy będzie miał niesamowitą okazję poznać inne osoby, które kierują się podobnymi wartościami w życiu. 

Te wszystkie elementy oraz dodatkowe strategie najlepszych prelegentów z całego świata pozwolą uczestnikom zbudować stabilne i pełne motywacji życie oraz sprawią, że każdy będzie gotowy do intensywnego działania. 

Jednym z prelegentów, który wystąpi na Life Balance Congress będzie Neale Donald Walsch. Autor 37 książek o współczesnej duchowości. Dzięki jego wiedzy, każdy będzie mógł inaczej spojrzeć na obszary związane z duchowością w życiu oraz siłę podświadomości.

Jairek Robbins – to amerykański coach i mówca motywacyjny. Doceniany przez tysiące osób na całym świecie. Ekspert z dziedziny rozwoju osobistego, którego wiedza poparta jest doświadczeniem oraz wieloma sukcesami w tej dziedzinie.

Na scenie będziemy mogli zobaczyć również polskich ekspertów z dziedziny rozwoju osobistego. Wiele osób z pewnością będzie czekało na występ dr Mateusza Grzesiaka. Psycholog, międzynarodowy trener oraz konsultant, który potrafi uwolnić potencjał swoich słuchaczy. Niesamowita wiedza oraz sposób jej przekazu, pozwala mu gromadzić tysiące osób na jego wystąpieniach.

To tylko część prelegentów, którzy wystąpią podczas Life Balance Congress – wydarzeniu, które będzie miało realny wpływ na życie jego uczestników. Największa w Polsce konferencja z branży rozwoju osobistego, finansów oraz zdrowia, odbędzie się 29 listopada – 01 grudnia w Ptak Warsaw Expo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozwój osobisty, biznes i zdrowie na Life Balance Congress

Life Balance Congress to 3-dniowe wydarzenie pełne profesjonalnej wiedzy z zakresu: rozwoju osobistego, biznesu i zdrowia. O niesamowity przekaz wiedzy zadbają najlepsi mówcy i eksperci z całego świata. Każdy, kto chce rozwinąć swój biznes, poznać autorskie strategie i metody czołowych, światowych biznesmenów oraz poprawić umiejętności sprzedaży, będzie miał taką możliwość podczas tego wydarzenia. Celem organizatorów jest poprawa świadomości i spojrzenia uczestników na wiele aspektów związanych z prowadzeniem biznesów, rozwojem osobistym oraz zdrowiem, o których mogą nie wiedzieć.

Rozwój osobisty jest bardzo ważnym elementem tej konferencji. Dzięki niemu człowiek, potrafi zmienić swoje życie oraz zacząć realizować swoje cele. To właśnie metody ustalania celów oraz poznanie swojej życiowej misji będą kluczowymi aspektami konferencji. Ludzie często mają problem z wykorzystaniem swojego własnego potencjału, nie mają pojęcia na co tak naprawdę ich stać. Celem wydarzenia jest to, aby pomóc uczestnikom w uwolnieniu ich ukrytego potencjału. Dzięki części związanej z rozwojem osobistym będzie to możliwe.

Kupując bilet na Life Balance Congress – sadzisz jedno drzewo. Współpraca z fundacją „Fabryka Tlenu” pozwala posadzić jedno drzewo z pieniędzy za każdy zakupiony bilet na wydarzenie. W czasach kiedy nasze środowisko jest nieustannie niszczone, zarówno przez ludzi jak i wiele innych, niezależnych od nas czynników, takie podejście pozwoli posadzić nawet cały las! Wszystkie materiały, które zostaną wyprodukowane na potrzeby wydarzenia (zeszyty, opaski, broszury, itp.) będą na papierze pochodzącym z recyklingu. W strefie gastronomicznej nie spotkamy wszechobecnego plastiku. Zostanie zastąpiony sztućcami, talerzykami czy kubkami wyprodukowanymi z biodegradowalnych materiałów. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli skorzystać również z BIO cateringu, czyli potraw bez cukrów i zbędnych chemikaliów. Pozwoli im to inaczej spojrzeć na możliwości związane z odżywianiem własnego organizmu. Celem organizatorów jest również chęć wyrobienia nowych nawyków żywieniowych uczestników, dzięki którym będą mogli jeść zdrowiej, zyskają więcej energii oraz poprawią stan swojego zdrowia.

Biznes to jeden z filarów, które pozwala prowadzić życie o jakim marzymy. Jednak umiejętność stworzenia dobrze prosperującej firmy nie pojawia się w naszym życiu przypadkiem. Możemy się tego nauczyć i właśnie na Life Balance Congress, będziemy mieli do tego doskonałą okazję. Każdy uczestnik dowie się jak może budować zespół skutecznych i wykwalifikowanych pracowników, jak wykorzystywać dźwignie biznesowe, które pomagają w rozwoju firmy. Pozna strategie i autorskie metody światowych miliarderów. Metody, które pozwoliły im zbudować bogactwo. Dzięki tej wiedzy będzie można stworzyć plan działania  oraz zacząć budować swój własny biznes.

Life Balance Congress to wydarzenie, którego celem jest poprawa jakości życia jego uczestników. Odbędzie się 29 listopada – 01 grudnia w Ptak Warsaw Expo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Psychoterapia nie jest dla wariatów

Właśnie rusza ogólnopolska kampania MindMe.pl pod patronatem Stowarzyszenia ACBS Polska oraz inicjatywy Zdrowa Głowa na rzecz zwalczania stygmatyzacji leczenia zaburzeń psychicznych. W kampanii wzięli udział między innymi Piotr Bucki autor książki „Złap równowagę” Arlena Witt (po Cudzemu) , Hania Sywula (Hania Es) i Magda Hajkiewicz (Wiem, co Jem).

Psychoterapia to w Polsce wciąż temat tabu. 88% mieszkańców mniejszych miast kojarzy terapię z czymś dziwnym i nieodpowiednim. Aż 92% mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi w Polsce nie ma w swoim otoczeniu nikogo, z kim może porozmawiać o swoich problemach. Liczba ta jest szczególnie zatrważająca, biorąc pod uwagę fakt, że według badań przeprowadzonych przed MindMe Inc. we współpracy z agencją Good Division oraz Gfk Polska, co piąty Polak cierpi na jakieś zaburzenia.

Myślą przewodnią działalności MindMe jest dbanie o zdrowy styl życia, jeśli chodzi
o psychikę oraz działanie na rzecz dobrostanu. W związku z tym, razem ze stowarzyszeniem Zdrowa Głowa oraz Association for Contextual Behavioral Science Poland opracowaliśmy rozwiązania mające na celu edukację społeczeństwa oraz uświadomienie Polakom, że zdrowie psychiczne jest równie ważne jak fizyczne, i że nikt nie powinien zwlekać z udaniem się po pomoc specjalisty. Naszym celem jest przekazać to między innymi za pomocą nowej kampanii #normalnasprawa, do której zaangażowaliśmy celebrytów, influencerów oraz osoby, które były gotowe na to, żeby opowiedzieć historię ze swojego życia – mówi Tomasz Młoduchowski, Dyrektor Generalny MindMe Inc.

Jak pokazały nasze ogólnopolskie badania – ludzie nie są w stanie sami poradzić sobie z problemem i zaburzeniem, które ich dotyka. Wynika to z tego, że nasze społeczeństwo jest wciąż bardzo zamknięte jeśli chodzi o poruszanie tematów zdrowia psychicznego. – mówi Jolanta Piela, CEO Good Division. Głównym celem  kampanii #NormalnaSprawa jest zlikwidowanie stygmatyzacji, która wciąż spoczywa na psychoterapii. Robimy to poprzez pokazanie historii osób, które miały odwagę zmienić swoje życie dzięki terapii, a dziś mówią o tym otwarcie – żeby zainspirować innych i pokazać, że każdego z nas może spotkać problem. Dobrze wtedy wiedzieć, że nie jesteśmy w tym osamotnieni i że na każdy problem istnieje opracowane rozwiązanie – dodaje.

Podobnie było i w przypadku bohaterów kampanii – Piotra Buckiego (autora książki „Złap równowagę” oraz specjalisty ds. komunikacji), Hani Sywuli (YouTuberki psychologicznej i YouTuberki „Hania Es”), Arleny Witt (autorki kanału na YouTube „Po cudzemu”), Magdaleny Hajkiewicz (doradcy ds. psychologii żywienia i autorki bloga „Wiem Co Jem”) oraz Agaty Aminy Ostrowskiej z Coach to Fly. Jednak każdy z nich w końcu znalazł w sobie nawet minimalne pokłady odwagi i dzięki temu sięgnął po pomoc i zaczął otwarcie rozmawiać o swoich problemach. Właśnie do takiego zachowania staramy się zachęcić również innych mieszkańców naszego kraju.

Kampania została zrealizowana dzięki zaangażowaniu i otwartości bohaterów. Całość można obejrzeć w 4 odsłonach filmu, które przedstawiają ścieżkę, jaką przeszło większość osób, które zdecydowały się zmierzyć ze swoim problemem – od Wstydu, poprzez Odwagę, Decyzję w końcu Nowe Życie.

 

Jako Stowarzyszenie zrzeszające profesjonalistów i naukowców zajmujących się zdrowiem psychicznym szukamy wszelkich dróg niesienia pomocy w cierpieniu osobom, które tego poszukują – mówi Jakub Szymański z ACBS Polska. Rozwój technologii umożliwia docieranie do odbiorców w sposób, który jest dla nich dostępny, a może przyczynić się do poprawy jakości ich życia. Korzystanie z promujących zdrowie aplikacji coraz częściej spotyka się z pozytywnym odzewem zarówno po stronie terapeutów jak i odbiorców psychoterapii. MindMe umożliwia nawiązanie kontaktu z profesjonalistą, co daje szansę na zbliżenie się przez klientów do pożądanych przez nich zmian.  

Promowanie postawy normalizującej ludzkie cierpienie psychiczne jest nam bardzo bliskie i cieszymy się, że MindMe wraz z Good Division podnoszą ten ważki temat. Dlatego też zdecydowaliśmy się pełnić nadzór merytoryczny i objąć patronatem ich wysiłki. Z jednej strony działania te zmniejszają napiętnowanie osób cierpiących,
z drugiej zwiększają szansę na prowadzenie skutecznej profilaktyki zdrowia psychicznego. Człowiek jest istotą bio-psycho-społeczną i każdy z tych aspektów w naszym zdrowym funkcjonowaniu jest ogromnie ważny. Każdy człowiek w ciągu życia doświadcza różnych emocji i staje w obliczu złożonych wyzwań – szukanie pomocy w momencie, gdy stają się one dla niego trudne jest oznaką walki o siebie, a nie słabości. Nie ma lepszego i gorszego cierpienia – każde jest ludzkie – dodaje Jakub Szymański.

Nie nauczono nas dbać o zdrowie psychiczne – mówi Hania Sylwula, YouTuberka (Hania Es) –  o to, by zajmować się swoimi uczuciami, myślami, przywiązywać wagę do tego, jakie emocje nam towarzyszą i co z nami robią – dlatego tak łatwo przegapić moment, w którym problem narasta do przerażających rozmiarów. Ja dzięki terapii poznałam zupełnie nową, lepszą jakość życia – i wierzę, że każdy na taką zasługuje.

Kiedy zmagałam się z atakami paniki miałam wrażenie, że nie jest to odosobniony problem, do którego raczej nikt się nie przyznaje – mówi Magda Hajkiewicz, blogerka w Wiem, co jem. Czułam się bardzo źle ze sobą, ponieważ przez ataki byłam ciągle zmęczona, rozdrażniona, nieefektywna i obwiniałam się za to, że nie umiem sobie
z tym poradzić. Kiedy przeszłam pierwszą terapię, uświadomiłam sobie, że nie powinnam budować poczucia własnej wartości na przeżyciach z okresu ataków paniki, ponieważ to nie była moja wina. Terapia była dla mnie momentem, w którym nie tylko poradziłam sobie z bieżącymi objawami, ale również przestałam wstydzić się tego, przez co przechodziłam. Jakie było moje zdziwienienie, kiedy okazało się że problem napadów lęku dotyczy bardzo dużej ilości osób, które podobnie jak ja wstydzą się tego zbaurzenia. To zmotywowało mnie do wzięcia udziału w kampanii, aby pokazać że zaburzenia psychiczne nie są naszą winą i należy je leczyć tak, jak każde inne schorzenie. Mam nadzieję, że poprzez kampanię uda nam się dotrzeć do jak największej ilości osób i zachęcić do skorzystania z profesjonalnej pomocy. 

Aby przeciwstawić się stygmatyzacji psychoterapii i osób korzystających z tej formy pomocy, należy mówić o tym głośno – mówi Joanna Gutral z portalu www.zdrowaglowa.pl Psychoterapia to nauka, a nie czary, czy przypadkowa rozmowa. Skuteczność psychoterapii została udowodniona w licznych badaniach naukowych. Psychoterapia jest wykorzystywana nie tylko w leczeniu zaburzeń psychicznych, ale także jako metoda wspierająca rozwój osobisty, pozwalająca radzić sobie z trudnościami interpersonalnymi. Psychoterapia nie rozwiązuje problemów, a uczy umiejętności pozwalających na samodzielne radzenie sobie z nimi. W ten sposób należy mówić o psychoterapii, aby pozwolić sobie i innym na skorzystanie z profesjonalnej, specjalistycznej pomocy – dodaje współtwórczyni portalu.

Ze swojej strony MindMe zapewnia ludziom także odpowiednie narzędzie do walki
z lękiem przed wybraniem się do specjalisty. Dzięki aplikacji, użytkownicy mają możliwość korzystania z usług certyfikowanych terapeutów w dogodnym dla nich miejscu i czasie.

Przestają się liczyć takie przeszkody jak dojazd i wygospodarowanie czasu na spotkanie twarzą w twarz – piszesz wtedy, kiedy Tobie to odpowiada i kiedy czujesz taką potrzebę.  Nasza aplikacja stanowi źródło pomocy nie tylko dla ludzi z Polski, lecz także dla osób mieszkających poza granicami kraju, które nie są w stanie skorzystać z tak specjalistycznej pomocy w lokalnym języku danego kraju. Ponadto miesięczne koszty w planie podstawowym wynoszą 150 zł, co jest zdecydowanie dodatkowym plusem tego rozwiązania. Jest tańsze niż standardowe wizyty, a do tego użytkownik nie jest ograniczony tylko do np. jednej godziny spotkania tygodniowo – mówi Tomasz Młoduchowski.

MindMe to bardzo dobre narzędzie dla ludzi, którzy nie mają możliwości korzystania
z terapii w specjalistycznych gabinetach oraz dla tych, którzy zdecydują się na postawienie pierwszych kroków w terapii oraz w oswajają się z myślą o spotkaniu
z psychoterapeutą twarzą w twarz. Jednak dla nas MindMe to nie tylko aplikacja. Najważniejsze jest przede wszystkim to, aby zmienić powszechne podejście ludzi do terapii i promować zdrowie psychiczne.

Więcej na:

www.mindme.pl

Raport z badania: Kondycja Psychiczna Polaków 2018

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sport jako dźwignia do sukcesu w biznesie

Jak podaje Forbes aż 80% milionerów jako jeden ze swoich nawyków podaje codzienną aktywność fizyczną jeszcze przed pracą. Potwierdzone naukowo zostało, że dotlenienie organizmu poprzez uprawianie sportu wpłynęło znacząco na wydajność i prace mózgu. Nie dziwne więc dlaczego większość z najbogatszych korzysta z tego naturalnego dopalacza w celu osiągania jeszcze większych sukcesów. Przyjrzyjmy się 4 głównym aspektom według Forbsa które, w sposób bezpośredni pozwalają przenieść doświadczenia sportowe na swój biznes.

Jeśli strategia nie działa, mądry gracz zmienia taktykę

Za każdym razem stawiane są pewne warunki prawdopodobieństwa, które mają zapewnić upragniony rezultat. Nierzadko dzieje się tak, że to co na papierze w rzeczywistości nie oddaje w ogóle realiów stawianych przez rynek. Nawet najlepsza strategia wymaga ciągłego dopracowywania i strategicznego myślenia.  Na boisku nieustannie ulega zmianie sytuacja i kontekst gry. W każdej chwili, może pojawić się kryzys, pada strzał i gol stracony. Wymaga to od dobrego gracza zmiany strategii jeśli obecny system i zagrania nie zdołały pokonać obrony przeciwnika.

Przykładowo:

Budując komunikacje z potencjalnymi klientami cały czas walczymy z jego obroną. Sprawny gracz będzie znał możliwe zagrania przeciwnika( jego obiekcje i wątpliwości) dzięki czemu będzie wstanie zrobić taki unik jak gdyby mijał obrońce zmierzając prosto sam na sam z bramkarzem. Cały czas jest to strategia, która im lepiej jest przygotowana, tym lepszy daje rezultat w postaci zaufania klienta i uzyskania transakcji, zaś dla nas przynosi upragnionego „gola”. Każdego dnia tysiące handlowców stara się przebijać przez mury obronne klientów aby dotrzeć do bramki i móc zdobyć zaplanowanego gola. Kluczem ze strony menadżera będzie tak dobrana strategia która umożliwi zdobycie jak najkorzystniejszego wyniku.

Wyobraźmy sobie sytuacje, gdzie jako właściciel biznesu zasiadamy przed swoją drużyną i ustalamy strategie na sukces.

  • Czy rozumiemy kto jest naszym klientem?
  • Czy wiadomo jaką obroną dysponuje przeciwnik (klient?)
  • Czy wiemy jaka strategia sprawdzi się w celu jej pokonania.
  • Czy zespół wie jak pokonać bramkarza który najpewniej będzie
    tą najbardziej ukrytą obiekcją lub po prostu brakiem zaufania ?

Te wszystkie pytania i poznanie na nie odpowiedzi charakteryzują nie tylko dobrego Gracza ale również Przedsiębiorce.

Wybór kapitana drużyny

Nie od dziś wiemy, że w każdej drużynie potrzebny jest silny przywódca, kapitan, niczym wódz prowadzący swoje plemię do zwycięstwa. Każdy lider bierze na siebie odpowiedzialność za dobro ogółu, tak jak to ma miejsce w biznesie gdzie zatrudniamy własną drużynę. Nie oznacza to jednak, że wszystko powinno być na głowie kapitana, zawsze liczy się praca zespołowa i kluczem będzie tu dopasowanie umiejętności do danego stanowiska jak i talent to odszukiwania najlepszych zawodników na dane stanowisko.

Kierując zespołem sprzedażowym w drodze po kwartalne wyniki zespół potrzebuje silnego przywódcy, który będzie wstanie pociągnąć zespół do osiągnięcia progów jak i będzie oparciem w trudnych sytuacjach. Patrząc od góry to na nim spoczywa odpowiedzialność dowiezienia wyniku na tych „mistrzostwach”
Tak samo kapitan drużyny stanowi spójne ogniwo spalające wszystkich razem, dającym poczucie spójności i wspólnego celu.

Każdy sportowiec wie jak ważny jest rozwój

Czy warto stawiać na swój rozwój, swoich pracowników czy firmy?
Każdy kiedyś zaczynał niezależnie, czy dzisiaj jest małą jednoosobową firmą, zatrudniającą kilka osób czy wielką korporacją. Zawsze jest pewna droga do przebycia i wymaga ona ciągłego doskonalenia swoich umiejętności.

Świat sportu rozwija się na przestrzeni ostatnich 50 lat szybciej niż na przestrzeni wieków. Dostępne dzisiaj narzędzia wiedza, wsparcie czyni to drogę dużo szybszą ale nie znaczy to łatwiejszą. Tak jak start-upy które zaczynały 30 lat temu były skazane na wiele błędów i ciągłe wyciąganie wniosków, tak sportowcy testowali różne strategie w celu osiągnięcia mistrzostwa. Dzisiaj zostało już przetartych wiele dróg dzięki czemu, oszczędność czasu i pieniędzy jest niewspółmierna do tamtych czasów. Nawet jeśli ktoś osiągnął już szczyt, stał się mistrzem w tym co robi to dalej musi nieustannie trenować i  doskonalić swój warsztat aby utrzymać fotel lidera. Nie ma lekko, wymaga to ciągłego rozwoju ponieważ konkurencja tylko czeka na każdy błąd, który pozwoliłbym zdeklasować rywala i zająć dostojne miejsce na szczycie.

Przypomnij sobie ile znasz napoi podobnych do znanej marki czarnego gazowanego napoju, jeśli by podsumować znalazłoby się na pierwszy rzut co najmniej 10 odpowiedników chcących zająć pozycje światowego giganta. Gdyby ten koncern zaprzestał dalszego rozwoju a przejadałby zyski mógłby zaprzepaścić dziesięciolecia budowania marki i firmy przez co konkurencja miała by otwarte okno. Nieustannie wydawane pieniądze na marketing i świadomość cały czas przypominają i kodują produkt w głowie klientów, ale ciągły rozwój i wiedza na temat ludzkiego umysłu pozwalają wykorzystywać narzędzia w jeszcze efektywniejszy i wydajniejszy sposób. Każdy gracz wie, że należy podnosić swoje umiejętności i szukać okazji tam gdzie konkurencja ma braki, tak samo w biznesie kluczem będzie szukanie przewagi rynkowej dzięki której, można cały czas podnosić wydajność jego funkcjonowania.

Poniżej przedstawiono wpływ połączenia sportu i umiejętności liderskich wśród kobiet przeprowadzone przez ESPN – „The top three leadership skills developed by sport”

5 praw każdego sukcesu w sporcie jak i w biznesie

Wizja

Posiadanie wizji, marzenia, celu, planu, pragnienia nazwij swoimi słowami, to klucz do tego, żeby wgl zacząć. Każdy kiedyś zaczynał. Mały Usain Bolt musiał mieć wizję bycia najszybszym człowiekiem na świecie. Bill Gates musiał mieć wizję komputera w każdym domu na świecie. Steve Job musiał mieć wizję tego że jego urządzenie będzie rewolucyjne i zmieni oblicze komunikacji w nadchodzącym XXI w.
Wszystko zaczyna się od pragnienia i określenia dokąd się zmierza. Dzisiaj w biznesie wizja jest jeszcze ważniejsza niż kiedykolwiek w historii ponieważ, stanowi ona most łączący odbiorców firmy z nią samą. Tylko mając silną wizję jesteśmy wstanie wprowadzić w życie kolejne elementy osiągnięcia sukcesu.

Na przykład.
Około 1980 r. Bill Gates postawił przed firmą, którą założył, jasny cel – komputer na każdym biurku i w każdym domu. Jak dzisiaj wiemy, cel ten pozwolił mu na działania ustanawiające go jednym z najbogatszych ludzi na świecie, swego czasu przez długi okres najbogatszym. Dzisiejsi konsumenci coraz chętniej przyłączają się do firm, których wizja jest im bliska i stanowi integralny system wyznawanych wartości.

Dyscyplina

Silna dyscyplina to robienie tego co konieczne nawet w sytuacji kiedy nie szczególnie mamy na to ochotę. Jak pokazują badania Amerykańskiego Uniwersytetu w Yale jest to cecha nieodłączna osiągnięciu sukcesu w każdej dziedzinie. Nawyk samodyscypliny był również bardzo dobrze opisany przez Napoleona Hilla, który w latach 20 ubiegłego wieku badał tajemnicy sukcesu największych osobistości tamtego czasu.

  • Czy najszybszy człowiek na świecie Usain Bolt były wstanie osiągnąć takie wyniki trenując 3 razy w tygodniu a po treningu robiąc rzeczy nie związane z jego celem ?
  • Czy Micheall Phelps zostałby okrzyknięty najlepszym pływakiem w historii gdyby przez prawie całe swoje życie nie poświęcał swojego czasu trenując w wodzie ?

Niezależnie od tego czy chce się osiągnąć mistrzostwo w skali świata, kraju, czy regionu wymgana jest dyscyplina do robienia tego czego nam się nie chce, a takie momenty zdarzają się nader często.

Silna Wola

Ile razy zdarzało się tak iż, sytuacja wymaga zrealizowania swoich planów, które pod pozorem czegoś pilniejszego lub ważniejszego przestawało mieć swoje miejsce. Jak wyróżnił to Steven Covey niekwestionowany autorytet w kwestii nawyków, organizacji i działania, są to bardzo często sprawy które wyskakują nam nagle, albo nadajemy im status ważnych, a wcale tak być nie musi.

Zamiast dokończyć planowanie produktu bądź działań marketingowych, zajmujemy się niepotrzebnymi rzeczami w firmie, które bez problemu mogłaby wykonać za nas inna osoba. Tak w sporcie bardzo często stwierdzić można, że są inne ciekawsze rzeczy do zrobienia niż pójście na trening, pilnowanie swojego jadłospisu, czy regeneracji. Silna wola jest kluczowa wraz z dyscypliną aby nie ulegać pokusom i sprawnie krok po kroku realizować swoją wizje i postawione cele

Wiara

W swoje możliwości, w partnerów, pracowników, w samego siebie. Jest kolejny z warunków bez którego w dzisiejszym świecie nie słyszelibyśmy nie tylko takich nazwisk jak Adam Małysz, Kamil Stoch, Robert Lewandowski czy ze świata biznesu firm jak Apple, Amazon, Microsoft. Każdy niezależnie od skali i wysokości stawał przed często używanym cytatem z którym musiał się zmierzyć „ Jeśli uważasz, że Ci się uda masz racje, jeśli uważasz, że Ci się nie uda również masz racje” Nie jest istotny punkt który rozważamy, ale podejście i znaczenie jakie jemu nadamy.

Przykładowo.
Tysiące prób i porażek charakteryzowało Jeffa Bezosa, Steve Jobsa, jak i wielu innych ludzi, których dziś moglibyśmy nazwać ludźmi sukcesu. Jest to nieodłączny element i niezachwiana moc wiary w to co się robi, oraz, że te działania przerodzą się w sukces poprzeć pracę i dyscyplinę.

Ciężka ale przede wszystkim mądra praca
Dzisiaj na każdym kroku zderzyć się można z powiedzeniem, że aby odnieść sukces trzeba ciężko pracować. I tak i nie. Każdy kto odniósł mistrzostwo w jakiejś dziedzinie bez pardonu odpowie iż, wymagało to od niego lat ciężkiej pracy ale czy tylko ?


Piotr Zalewski

Piotr Zalewski – Członek Polskiego Związku Kulturystyki i Fitness. Wykładowca Akademicki na WSPiA w Lublinie. Współzałożyciel i szkoleniowiec sprawnebiuro.pl. Publicysta oraz trener personalny. Autor książki „Sexy Umysł, Sexy Ciało”.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak inspirować i zachwycać osobowością. 6 tajemnic, które znają Włosi

inspirująca osobowość

Ludzie mają różne motywacje do tego, by jeździć po świecie. Jednym z niezwykle cennych argumentów, by odwiedzać różne kraje, jest to, że można spojrzeć na człowieka przez pryzmat innej kultury. To, w jakim kraju żyjesz, ma istotny wpływ na to, czy jesteś mniej lub bardziej otwarty, tolerancyjny, asertywny, punktualny, czy na przykład zdrowy.

I dalej, patrząc na inne nacje, ja biorę to, co  osobiście uważam za najcenniejsze. Bo, co prawda, nie musisz być Szwajcarem, by stać się osobą bardzo precyzyjną, tak samo, jak nie musisz być Hiszpanem, żeby być optymistą, ale  obserwacja wewnętrznej motywacji ludzi do pewnych zachowań, jest kluczem do tego, by być takim, jakim chcesz być.

Na żadnej jednak kulturze i  nie koncentruję się z taką lubością i zaangażowaniem, jak na tej, z której wywodzą się Włoszki i Włosi, niezależnie od regionu, z którego pochodzą. Przytoczone tu przykłady traktują Włochów przez pryzmat cech, które charakteryzują tę nację jako całość, a nie każdą napotkaną osobę na włoskiej ulicy. Skoncentruj się więc proszę na tej części populacji, która tworzy ich narodowy koloryt i powoduje, że sama myśl o tym, by usiąść na Schodach Hiszpańskich z lampką Brunello, już przenosi Cię w wybrukowane uliczki gadające głośnym come stai, buona giornata cara mia…

 

Rodzinność i otwartość na ludzi

Badania wskazują, że styl życia, który angażuje kilka pokoleń żyjących ze sobą w dobrych relacjach z poszanowaniem swoich zwyczajów, potrzeb i oczekiwań, jest bardzo korzystny i charakteryzuje ludzi szczęśliwych. Kilkadziesiąt lat temu, w jednym z małych włoskich miasteczek długo dopatrywano się czynników, które powodowały, że poziom zadowolenia z życia jego mieszkańców był wyjątkowo wysoki. Nie było to zdrowe jedzenie, nie było to lepsze powietrze, nie była to wyjątkowa praca, bo większość z nich trudniła się pracą  w kamieniołomie. Okazało się, że miasteczko zamieszkiwane było przez ludzi, którzy żyli, kierując się podobnymi wartościami: niewygórowanych oczekiwań od życia, tolerancji i poszanowania innych oraz wysokiej potrzeby współżycia z ludźmi, którzy tworzą najbliższe otoczenie. Ten model już nie w takim stopniu, ale nadal kultywowany jest w wielu tradycyjnych włoskich rodzinach, w szczególności pochodzących z południa Italii.

 

Uwielbienie dla jedzenia

Umiejętność cieszenia się z małych, codziennych rzeczy, w tym z jedzenia, bo przecież robimy to kilka razy dziennie, wpływa na sposób odbierania świata, wrażliwość, sensualność, odczuwanie radości. Kuchnia włoska cieszy się największą popularnością, choć jest jedną z tych, które charakteryzują się nieskomplikowaną formą dań, a niektóre z nich, tak, jak i niewyszukane jej składniki, mają swoją historię w czasach, które do obfitych nie należały. Przywiązanie Włochów do jakości składników, tej pomidorowej soczystości, zniewalającego zapachu bazylii i oregano,  smaku caffè wypijanej w biegu, chrupiących cornetti con la crema… Docenianie rzeczy małych, oczywistych otwiera umysł na doświadczanie przyjemności z całą jej mocą.

Uwielbienie dla uwielbiania

Zdolność do spontanicznego, swobodnego okazywania sobie czułości, otwiera człowieka na głębokie i prawdziwe obdarzanie miłością, tych, których kocha. Przytulanie się lub całowanie w policzki przy powitaniu, dotykanie się, by wyrazić zainteresowanie drugą osobą, szczere i spontaniczne słowa zachwytu dla obcej osoby, by wyrazić swój podziw i sprawić jej przyjemność. Dotyk i komplementy stanowią dla Włochów naturalny sposób bycia. To niesie dużą otwartość w komunikacji w związkach i relacjach rodzinnych.

Ekspresja

Włoch macha rękoma, potrząsa głową, przewraca oczami. Ma setki gestów, które oddają jego wewnętrzny stan i właściwie nie musiałby nawet mówić, gdyby nie to, że Włoch mówić uwielbia! Konwersuje o pogodzie, o sąsiadach o pracy i o jedzeniu, rzecz jasna. Rozmawia z rodziną, z obcymi w samolocie i w parku podczas biegania. Nie spina się z wyrażaniem emocji, raczej możesz mieć wrażenie, ze emocje płyną we wszystkim, co robi. Kiedy się cieszy – zaczyna od tego szczególnego, serdecznego uśmiechu, który prezentuje w pełni uzębienie. Kiedy się wścieka, to całym sobą i szybko gaśnie, gdy wyrzuci to z czym mu ciężko. Gdy tłumaczy drogę, używa niemal całego ciała, a nierzadko idzie z Tobą, by swoim towarzystwem zagwarantować Ci dobry kierunek. Zdolność szczerego, autentycznego przeżywania daje pełnię emocji i radość bycia tu i teraz.

Zamiłowanie do piękna

Gdy idziesz parkiem i spotykasz bardzo starą kobietę, której uśmiech podkreśla czerwona pomadka, jasnoniebieskie oczy błyszczą młodzieńczym blaskiem, elegancka dłoń z pomalowanymi paznokciami pobrzękuje bransoletą, a za piękną garsonką unosi się subtelna woń perfum, to wiedz, że jesteś we Włoszech, a spotkana przez Ciebie kobieta nie ma i nigdy nie będzie miała określonego wieku. Zamiłowanie do piękna, które podkreśla cechy osobowości, nie jest po prostu miłością do rzeczy drogich i ładnych, ale sposobem na pokazanie swojej indywidualności, wyjątkowego charakteru, witalności i otwartości na życie niezależnie od wieku.

Dolce far niente

Określenie oznaczające oddanie się przyjemnościom „słodkiego nicnierobienia” najlepiej oddaje podejście Włochów do kwestii tak ważnej, jak umiejętność prawdziwego odpoczywania. Aktywny, ambitny człowiek dzisiejszych czasów, zatracił zdolność relaksowania i regeneracji, które są niezbędne, by utrzymać stały poziom energii, ale też organizm w dobrej kondycji i zdrowiu.  Nie tylko urokliwe wybrzeże Capri, Sardynii, czy malownicze uliczki Toskanii nadają się, by usiąść i popatrzeć w chmury. Chmury na szczęście mamy na tym samym niebie. A więc może akurat Twoje błogie spojrzenie na księżyc nastąpi w tej samej chwili, co włoskiej aktorki, która czerpie inspiracje do kolejnej emocjonującej roli?

To tylko kilka ze zjawisk made by Italy, które wynikają nie tylko  z tego, co tak chętnie przypisujemy częstszej obecności słońca i uwarunkowaniom krajobrazu, ale przede wszystkim pochodzą z kultury i historii Włoch. A to oznacza, że tymi szczególnymi cechami, które sprawią, że będziemy żyć ciekawiej, możemy się śmiało zainteresować i pokochać całym sercem także w polskich realiach.

Moglibyśmy jeszcze długo mówić o tej wyrafinowanej umiejętności delektowania się winem, muzyką, sztuką i nie tylko. Ale to już pozostawiam dla Was! Przyjemności w rozmyślaniach i komentarzach, które wniosą dodatkową wartość do tego artykułu.

Buona giornata cari amici! <3


Autorka: 

Joanna JanowiczJoanna Janowicz – doradca biznesowy w zakresie komunikacji interpersonalnej, budowania strategii marki i personal brandingu. Jako trener rozwoju osobistego pomaga osiągać założone cele i podnosić standardy w biznesie i życiu osobistym. Odkrywa osobowości i inspiruje. Specjalizuje się w tematach budowania autorytetu i pewności siebie, work & life balance, wystąpień publicznych i motywacji zespołów do realizacji celów.

Praktyk komunikacji od 15 lat. Wyróżniona nominacją do tytułu „Człowiek Roku BRIEF” za profesjonalną komunikację związaną z UEFA FAN ZONE w Poznaniu. Za projekty PR realizowane dla EURO Poznań 2012 otrzymała nagrodę Złotych Spinaczy i 3 wyróżnienia ZFPR. Laureatka nagrody specjalnej PRoton „TERAZ POLSKA” za zmianę wizerunku Stadionu Narodowego w Warszawie.

Autorka niestandardowych działań promocyjnych i wizerunkowych. Przygotowuje personalizowane strategie dla firm i pracuje z osobami indywidualnymi nad ich marką osobistą. Wspiera kobiety w biznesie i Drużynę Szpiku.

Współpracowała z TVN, Polsatem, TVP, ZET, RMF. Wystąpiła w dokumencie dla stacji Discovery i Al Jazeera. Współpracuje m.in. z BZ WBK, Alfavox, SiePomaga, INEA Stadion, Blow Up Hall 5050 Stary Browar, MTP, Siostry Hybiak z TVP The Voice of Poland.

Autorka audiobooków „Wizerunek w biznesie. Zarabiasz na nim czy tracisz”oraz „Pewność siebie. Bądź jak diament”. Założycielka projektu Akademii Szczęścia [ze słonikiem].

Występuje na konferencjach w Polsce, Włoszech i UK. Pracuje w języku polskim i włoskim. Pracuje kompleksowo wykorzystując narzędzia z obszarów psychologii humanistycznej, pozytywnej, mindfulness oraz nowoczesnej komunikacji interpersonalnej i public relations.

Motto: Twoja marka jest wartością, którą dajesz światu. Twój rozwój jest sposobem na to, by świat umiał to odczytać.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy wiesz, DLACZEGO jesteś liderem? O tym, że zarzadzenie zespołem zaczyna się od zarządzania sobą!

Nie ma jednego skutecznego stylu liderskiego, bo po prostu jesteśmy różni, nie gorsi czy lepsi, ale różni. I chcąc skutecznie zarządzać zespołem, wpierw musisz sprawnie zarządzać sobą, wiedzieć, co DOBREGO z siebie możesz dać innym (nie chodzi o próbę bycia perfekcyjnym, ale świadome dawanie z siebie tego, co jest Twoją mocną stroną; nie chodzi o porównywanie się z innymi, ale bycie SOBĄ i bycie w tym PRAWDZIWYM).

Czy wiesz, dlaczego jesteś liderem? Nie jakim zespołem kierujesz, od jak dawna, jak wysokie stanowisko liderskie zajmujesz, co udało Ci się osiągnąć, ale DLACZEGO jesteś liderem?

Spotkałam kiedyś kobietę, która powiedziała mi, że dla niej bycie liderem jest integralną częścią niej samej, jest jakby w jej naturze, również poza pracą. Oznacza dla niej otwartość na innych do takiego stopnia, że służy pomocą tym, którzy tego potrzebują, bez względu na to, czy jest to pracownik, czy ktoś kto na trasie szybkiego ruchu potrzebuje właśnie wsparcia. W roli szefa, w relacji z klientami jest otwarta na człowieka, wspieranie go, motywowanie i bycie obok (w modelu DISC to jest styl IS – Wpływowy i Stały, skoncentrowany na innych i budowaniu relacji).

Kiedy myślę o sobie, to czuję, że jestem liderem z zupełnie innych powodów. Wiem, że mogę dać innym z siebie to, że potrafię szybko i trafnie wnioskować, tworzyć strategię działania i wiem, jakie kroki należy podjąć, aby zrealizować założony cel. Osoby, które ze mną pracują, mają jasno określone cele i ścieżkę działania, dzięki czemu jest im łatwiej odnaleźć się w zadaniach do wykonania. Ufają, że proponuję im taką strategię, która bezpiecznie zaprowadzi ich do celu (w modelu DISC to jest styl DC – Dominujący i Sumienny, skoncentrowany na celu i procesie jego realizacji).

Podałam Ci te dwa jakże różne przykłady, aby poczuć, że nie ma jednego skutecznego stylu liderskiego, bo po prostu jesteśmy różni, nie gorsi czy lepsi, ale różni. I chcąc skutecznie zarządzać zespołem, wpierw musisz sprawnie zarządzać sobą, wiedzieć, co DOBREGO z siebie możesz dać innym (nie chodzi o próbę bycia perfekcyjnym, ale świadome dawanie z siebie tego, co jest Twoją mocną stroną; nie chodzi o porównywanie się z innymi, ale bycie SOBĄ i bycie w tym PRAWDZIWYM).

Bycie liderem to nic innego jak właśnie dawanie. Takie podejście da Ci satysfakcję z tego, co robisz. I oczywiście, że znajdą się tacy, którzy tego nie docenią, będą to wykorzystywać, ale tu nie chodzi o innych. Tu chodzi o Ciebie, o to, kim Ty jesteś, czy KIM chcesz być, o bycie w porządku ze sobą. Świadomie dzieląc się z innymi swoimi talentami, wcześniej czy później będziesz mieć wokół siebie tych, którzy będą chcieli stawać się przy Tobie lepsi. Sama doświadczyłam skuteczności tego podejścia i właśnie do tego Ciebie zapraszam.

Skuteczność tej strategii potwierdzili mi liderzy, których zaprosiłam do rozmów, pisząc moją książkę „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie”, m.in. prof. Andrzej Blikle, Robert Korzeniowski, Grzegorz Kiszluk czy Marcin Ochnik. Jej skuteczności sama doświadczam na co dzień i w książce dzielę się z Tobą konkretnymi sytuacjami z życia zespołu i rozwiązaniami, które mogą być odpowiedzią i na Twoje liderskie wyzwania.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF